Dussss...hoelaat komt de zon op dan. uur of 5 ofzo?quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:29 schreef DemonRage het volgende:
Ik heb gelezen dat de piek op 13 augustus is en het beste moment is vlak voor zonsopkomst, als het nog donker is natuurlijk.
Waarschijnlijk omdat de Aarde tegen de klok in om de zon draait en de aarde draait zelf ook tegen de klok in (van boven de noordpool af gezien). Dat wil zeggen dat vlak voordat de zon in het oosten opkomt, dat onze kant van de Aarde in voorwaartse richting wijst t.o.v. de richting van de Aarde in de baan rond de zon. Ofwel: we komen de brokstukken dan frontaal tegenmoet.
Klopt, ik heb de MIR eens zien overkomen. Denk ik, het kan ook een andere satelliet geweest zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het ISS draait niet zo snel als jij denkt hoorDoor de langzaam variërende hoek tussen Zon, ISS en jij zie je wel de helderheid langzaam toe- en daarna weer afnemen
Het ISS doet er van horizon tot horizon ongeveer een minuutje of twee/drie over
Uitkijken op de weg dan.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:29 schreef DemonRage het volgende:
Ofwel: we komen de brokstukken dan frontaal tegenmoet.
Mot om 7:30 weer aan het werkquote:Op maandag 13 augustus 2007 00:51 schreef star_gazer het volgende:
Ik blijf desnoods op tot 05:00. Nog meer nachtwakers?
Yepquote:Op maandag 13 augustus 2007 01:11 schreef Nembrionic het volgende:
Kan ik die ISS toevallig niet gezien hebben gisteren?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 03:14 schreef star_gazer het volgende:
De bewolking heeft me helaas naar binnen gedreven. Heb toch wel aardig wat meteoren gezien. Al met al de moeite waard, al was het maar kort
Lesson learned:
Zet NOOIT, maar dan ook NOOIT je chips op de grond! NOOIT! Ik had dus ineens een dikke vette naaktslak in mijn bakje liggen![]()
hier was het afwisselend bewolkt en helder. heb toch even buiten geweest (kreeg de achterdeur nie op slotquote:Op maandag 13 augustus 2007 03:14 schreef star_gazer het volgende:
De bewolking heeft me helaas naar binnen gedreven. Heb toch wel aardig wat meteoren gezien. Al met al de moeite waard, al was het maar kort
Lesson learned:
Zet NOOIT, maar dan ook NOOIT je chips op de grond! NOOIT! Ik had dus ineens een dikke vette naaktslak in mijn bakje liggen![]()
De melkweg kunnen we toch alleen zien op het zuidelijk halfrond, of vergis ik mij nu?quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:28 schreef Seraphina het volgende:
*heeft 10 op 11 augustus gegekeken* Kraakhelder! Kon zelfs de melkweg zien.
Hoop "kleintjes" gezien en 2 hele felle. Eentje grote waarbij een kleintje parallel liep hehe. Vanavond maar even uit het raam hangen als het een beetje helder is.
In Turkije was ie ook zichtbaar, lijkt me dus sterk.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De melkweg kunnen we toch alleen zien op het zuidelijk halfrond, of vergis ik mij nu?
Kijk 's nachts es omhoog als het weer wat beter word, en je zult een hele mooie melkweg zien. Zelfs hier in Nederlandquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De melkweg kunnen we toch alleen zien op het zuidelijk halfrond, of vergis ik mij nu?
Maar je moet wel ergens op een eiland of het platteland wonen in Nederland. In en rond de stad is er teveel lichtvervuiling. Althans..in de Randstad welquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kijk 's nachts es omhoog als het weer wat beter word, en je zult een hele mooie melkweg zien. Zelfs hier in NederlandOverigens is het volgens mij meetkundig onmogelijk dat je een grote schijf om een bol heen alleen op 1 bepaald halfrond kunt waarnemen.
Ja. De melkweg loopt door de sterrenbeelden Zwaan en Cassiopeia. Allebei redelijk hoog aan de hemel rond deze tijd van het jaarquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Okay, maar wij zweven toch aan de buitenkant van die schijf? En als wij op het noordelijk halfrond naar boven kijken, dan zien we dus het buitenste stukje daarvan? Maar dat is al spectaculair genoeg blijkbaar?quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:55 schreef Haushofer het volgende:
Kijk 's nachts es omhoog als het weer wat beter word, en je zult een hele mooie melkweg zien. Zelfs hier in NederlandOverigens is het volgens mij meetkundig onmogelijk dat je een grote schijf om een bol heen alleen op 1 bepaald halfrond kunt waarnemen.
Aha, nou, ik zal eens een stukje Veluwe opzoeken binnenkort, ben wel benieuwd!quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:11 schreef star_gazer het volgende:
Ja. De melkweg loopt door de sterrenbeelden Zwaan en Cassiopeia. Allebei redelijk hoog aan de hemel rond deze tijd van het jaar
We zitten vrij dicht bij de rand inderdaad, maar nog wel binnen de schijf. Als je een donkere nacht hebt, en niet zoveel strooilicht, dan kan de melkweg hier in Nederland ook een erg mooi aanzicht zijn. Of het spectaculair is, dat zul je zelf es moeten ondervindenquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:47 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Okay, maar wij zweven toch aan de buitenkant van die schijf? En als wij op het noordelijk halfrond naar boven kijken, dan zien we dus het buitenste stukje daarvan? Maar dat is al spectaculair genoeg blijkbaar?
Dubbel jaquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:47 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Okay, maar wij zweven toch aan de buitenkant van die schijf? En als wij op het noordelijk halfrond naar boven kijken, dan zien we dus het buitenste stukje daarvan? Maar dat is al spectaculair genoeg blijkbaar?
Je ziet een waas van sterrenquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:20 schreef Frasier het volgende:
En wat moet je dan zien als je naar de melkweg kijkt?Ik neem overigens aan dat als 't vanavond helder is er ook nog genoeg gezien kan worden van de Perseiden?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:57 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je ziet een waas van sterren
Jammer genoeg niet zoals op deze foto (45 sec belicht)....
Maar het is wel de melkweg van het noordelijk halfrond
foto credits: Thad V'Soske in Grand Valley, Colorado:
Vanavond zijn er ook nog kansen om meteorieten te zien...
Het is namelijk niet zo dat het opeens stopt.....
Maar het worden er nu minder en minder........
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |