quote:
50 mg maar dat is veels teveel. Je wordt er zowat impotent van
![]()
Als ik zit te wachten op het depot dan hoor ik dat ook vaker, " Er komt niets meer uit, daarom ben ik gestopt ermee".
Maar niet alleen impotent maar ook het hele gevoel wordt afgezwakt tot een staat van zijn waarbij je gewoon de helft van je leven mist. Ik ga niet over vergiftiging schrijven van je lichaam maar ook dat doet ertoe, ze zeggen me vaak genoeg dat medicatie een aanslag is op je lichaam en waarschuwen je dat je bij hardlopen moet oppassen op de limiet.
Heb het er vaker over als ik het depot krijg, dat ik het zat ben en nog meer. Maar de tijd van echt overleggen dat depakine en lamictal voldoende is komt nog wel. Het enige dat nodig is dat is dat ik tussen de grenzen van de juiste stemming blijf.
Ik zal dus ook nooit psychotisch worden zonder manie, bij mij leidt de drukke manie tot psychose. Is het dan niet logisch dat een stemmingsstabilisator genoeg is om psychose te voorkomen?
Mijn arts zegt altijd dat ik een parade paard ben van manisch depressiviteit en ervaringsdeskundige en studie-object. Dus wie weet moet ik nog beter mezelf leren uitdrukken tijdens die maandelijkse gesprekken.
Overigens heb ik niets tegen de psychiatrie, alleen heb ik vaker twijfels over de manier van aanpak. Vaak denk ik zelf beter te weten welke medicatie goed voor mij is en als ik dat dan zeg dan gaan ze er ook vaker in mee. Alsof ze luisteren en als ze dan luisteren dan doet dat goed. Je vraagt in zekere zin om een rustgevend medicijn als xanax wegens goede ervaringen en je krijgt het, bevalt het niet dan stoppen ze ermee. Alsof je een klant bent bij Albert Heyn die aan het kiezen is welke frisdrank hij neemt.
Ik ben nog steeds vrijwillig onder behandeling dus sowieso is het mijn keus om daar te komen. Het is ook mijn keus om medicatie in te nemen, zou ik het afzweren dan laat ik het achterwege. Maar dan weet ik vanzelf dat er een aantal middelen zijn die lijken op drugs die je in een discotheek gebruikt om happy te zijn.
Je rookt een joint om je goed te voelen of je neemt even een rivotril of xanax
![]()
What's the big deal? Mensen die wiet roken hebben geen commentaar te leveren op mensen die een tablet nemen, beiden willen zich relaxed voelen voor een tijdje. Zelfde geldt voor mensen die iedere dag 2 glazen wijn drinken.
Mijn lever wordt ieder half jaar gestest en mijn hart ieder jaar, sinds 4 jaar perfect in orde. Zo zwaar is het niet. Alsnog het idee van medicatie nodig hebben, vooral risperdal consta, rispedal conta zorgt ervoor dat ik me ziek voel. Neem ik medicatie zomaar in dan is het anders, alsof ik multi-vitaminen inneem.
[ Bericht 2% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 18-08-2007 00:56:47 ]