abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:25:44 #61
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52467793
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:16 schreef Re het volgende:

[..]

ik werk voor (samen met) de farmaceutische industrie en schrijf wetenschappelijke artikelen over antipsychotica en antidepressiva (en osteoporose, parkinson, dementie, kanker, epilepsie)
Okey

Risperdal heb je dan zeker van gehoord of niet?

Of Akineton?

Risperdal krijg ik via een depot maar ik ga ermee stoppen, akineton als anti parkingson kreeg ik tegen de bijwerkingen van risperdal, eerst overleggen met arts en daarna kappen ermee. Mijn stemming bepaald de mate van psychose, een te hoge stemming laat mij psychotisch worden, nu ik goede stemmingsstabilsatoren krijg is risperdal in mijn ogen niet meer nodig.

Fijn is dat je met je arts in onderling overleg kunt beslissen wat het beste is.

Risperdal krijg ik tegen achterdocht en paranoia, en dat was dan weer het gevolg van seroxat. En zo gaat het verhaal door. Nu ik niet achterdochtig en paranoia ben zie ik het nut niet in van medicatie innemen daartegen. Alsof je van kanker genezen bent en nog steeds chemo-therapie moet ondergaan.

De ellende is hier pas echt begonnen na het innemen van medicatie. Rust als medicijn was misschien beter geweest. Maar ook dat weet ik niet zeker. Wat is wel zeker?

Soms denk ik dat natuurlijke middelen de oplossing zijn. Vis-olie en knoflook-preparaten maar dan is het een kwestie van uitproberen of het daarna mis gaat.

Mijn hele leven medicatie innemen zie ik niet echt zitten. Als tijdelijke oplossing dus wel.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:31:56 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52467985
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:25 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Okey

Risperdal heb je dan zeker van gehoord of niet?

Of Akineton?

Risperdal krijg ik via een depot maar ik ga ermee stoppen, eerst overleggen met arts en daarna kappen ermee. Mijn stemming bepaald de mate van psychose, een te hoge stemming laat mij psychotisch worden, nu ik goede stemmingsstabilsatoren krijg is risperdal in mijn ogen niet meer nodig.

Fijn is dat je met je arts in onderling overleg kunt beslissen wat het beste is.

Risperdal kreeg ik tegen achterdocht en paranoia, en dat was dan weer het gevolg van seroxat. En zo gaat het verhaal door.

De ellende is hier pas echt begonnen na het innemen van medicatie. Rust als medicijn was misschien beter geweest. Maar ook dat weet ik niet zeker. Wat is wel zeker?

Soms denk ik dat natuurlijke middelen de oplossing zijn. Vis-olie en knoflook-preparaten maar dan is het een kwestie van uitproberen of het daarna mis gaat.

Mijn hele leven medicatie innemen zie ik niet echt zitten. Als tijdelijke oplossing dus wel.
Ik schrijf over risperdal consta ... wat neem je momenteel 25, 37.5 of 50 mg?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:48:48 #63
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52468404
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:31 schreef Re het volgende:

[..]

Ik schrijf over risperdal consta ... wat neem je momenteel 25, 37.5 of 50 mg?
50 mg maar dat is veels teveel. Je wordt er zowat impotent van Als ik zit te wachten op het depot dan hoor ik dat ook vaker, " Er komt niets meer uit, daarom ben ik gestopt ermee".

Maar niet alleen impotent maar ook het hele gevoel wordt afgezwakt tot een staat van zijn waarbij je gewoon de helft van je leven mist. Ik ga niet over vergiftiging schrijven van je lichaam maar ook dat doet ertoe, ze zeggen me vaak genoeg dat medicatie een aanslag is op je lichaam en waarschuwen je dat je bij hardlopen moet oppassen op de limiet.

Heb het er vaker over als ik het depot krijg, dat ik het zat ben en nog meer. Maar de tijd van echt overleggen dat depakine en lamictal voldoende is komt nog wel. Het enige dat nodig is dat is dat ik tussen de grenzen van de juiste stemming blijf.

Ik zal dus ook nooit psychotisch worden zonder manie, bij mij leidt de drukke manie tot psychose. Is het dan niet logisch dat een stemmingsstabilisator genoeg is om psychose te voorkomen?

Mijn arts zegt altijd dat ik een parade paard ben van manisch depressiviteit en ervaringsdeskundige en studie-object. Dus wie weet moet ik nog beter mezelf leren uitdrukken tijdens die maandelijkse gesprekken.

Overigens heb ik niets tegen de psychiatrie, alleen heb ik vaker twijfels over de manier van aanpak. Vaak denk ik zelf beter te weten welke medicatie goed voor mij is en als ik dat dan zeg dan gaan ze er ook vaker in mee. Alsof ze luisteren en als ze dan luisteren dan doet dat goed. Je vraagt in zekere zin om een rustgevend medicijn als xanax wegens goede ervaringen en je krijgt het, bevalt het niet dan stoppen ze ermee. Alsof je een klant bent bij Albert Heyn die aan het kiezen is welke frisdrank hij neemt.

Ik ben nog steeds vrijwillig onder behandeling dus sowieso is het mijn keus om daar te komen. Het is ook mijn keus om medicatie in te nemen, zou ik het afzweren dan laat ik het achterwege. Maar dan weet ik vanzelf dat er een aantal middelen zijn die lijken op drugs die je in een discotheek gebruikt om happy te zijn.

Je rookt een joint om je goed te voelen of je neemt even een rivotril of xanax

What's the big deal? Mensen die wiet roken hebben geen commentaar te leveren op mensen die een tablet nemen, beiden willen zich relaxed voelen voor een tijdje. Zelfde geldt voor mensen die iedere dag 2 glazen wijn drinken.

Mijn lever wordt ieder half jaar gestest en mijn hart ieder jaar, sinds 4 jaar perfect in orde. Zo zwaar is het niet. Alsnog het idee van medicatie nodig hebben, vooral risperdal consta, rispedal conta zorgt ervoor dat ik me ziek voel. Neem ik medicatie zomaar in dan is het anders, alsof ik multi-vitaminen inneem.

[ Bericht 2% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 18-08-2007 00:56:47 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:57:41 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52468611
mja, ik ga geen adviezen geven over wat te doen want ik ben geen psychiater natuurlijk . Je klinkt iig alsof je nu alles redelijk onder controle hebt, je zou de mogelijkheid kunnen bespreken om de dosis risperdal te verlagen (en daarmee akeniton).

Het klinkt alsof je cocktail nu even een goeie combinatie is maar dat is een breekbare balans.
pi_52468715
Dromenvanger, je posts komen op mij enigszins hypomaan over. Of vergis ik me?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:02:39 #66
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52468736
Hoe het allemaal gelopen is ga ik nu even niet vermelden, heb dat al vaker gedaan maar ik twijfel dus nog steeds aan de diagnose die ze me gegeven hebben.

Volgens mij is het een wilde jeugd geweest en vooral een wild studentenleven. Ze noemen het dan een ziekte maar als je ouder wordt dan is het weg. Ze zeggen dan dat je wilde haren verliest als je ouder wordt, maar waarom blijven ze je dan onder een bepaalde noemer laten vallen?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:04:32 #67
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52468775
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:57 schreef Re het volgende:
mja, ik ga geen adviezen geven over wat te doen want ik ben geen psychiater natuurlijk . Je klinkt iig alsof je nu alles redelijk onder controle hebt, je zou de mogelijkheid kunnen bespreken om de dosis risperdal te verlagen (en daarmee akeniton).

Het klinkt alsof je cocktail nu even een goeie combinatie is maar dat is een breekbare balans.
Het is altijd kwetsbaar om te verlagen maar soms is het nodig. Wie weet is het altijd nodig om een middel te gebruiken wegens een disbalans in mijn hoofd, noem het dan maar biologie inplaats van psychiatrie, biologisch uit evenwicht geraakt, psychiatrie komt al snel over alsof je compleet gestoord bent. Toch heb ik vaker het idee dat het op natuurlijke basis te regelen valt. Dat het niet nodig is dus ook.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:07:18 #68
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52468850
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:01 schreef Halinalle het volgende:
Dromenvanger, je posts komen op mij enigszins hypomaan over. Of vergis ik me?
Je hebt gelijk dat ik weer druk begin te worden, maar hypomaan is het niet omdat ik grenzen weet aan te geven. Het is niet eens grenzen aangeven het is meer dat ik niet onbewust te druk ga zijn.

Ik heb in de gaten dat ik druk begin te worden en vergeleken met afgelopen jaren is dat een wezenlijk verschil. Van 2000 tot en met 2006 had ik niet in de gaten dat mijn stemming te hoog was, nu besef ik goed wanneer ik druk ben of niet druk ben.

Dus of het hypomaan is?

Manisch is in mijn ogen zo dat je niet beseft hoe je handeld. En ik besef me nu wel hoe ik handel. Ik besef me nu dus ook goed dat ik me 10 keer beter voel dan 3 dagen geleden, ik voel me 10 keer beter en vervolgens krap ik mezelf achter de oren of dat 10 keer beter voelen wel echt beter is. Word ik morgen om 03:30 wakker dan blijf ik liggen tot 10:00.

Manisch is iets heel anders dus
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:07:19 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52468851
als je symptomatisch blijft is er natuurlijk geen reden om te denken dat je "je wilde haren" verliest
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:11:11 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52468955
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:04 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Het is altijd kwetsbaar om te verlagen maar soms is het nodig. Wie weet is het altijd nodig om een middel te gebruiken wegens een disbalans in mijn hoofd, noem het dan maar biologie inplaats van psychiatrie, biologisch uit evenwicht geraakt, psychiatrie komt al snel over alsof je compleet gestoord bent. Toch heb ik vaker het idee dat het op natuurlijke basis te regelen valt. Dat het niet nodig is dus ook.
het heeft in mijn ogen niets met "je verlagen" te maken en ik zie niet wat een verschil tussen een disbalans in je hersenen zoveel verschillend maakt dan dat je een disbalans in je hart zou hebben...
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:12:29 #71
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52468987
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:07 schreef Re het volgende:
als je symptomatisch blijft is er natuurlijk geen reden om te denken dat je "je wilde haren" verliest
Symptomatisch is dat je dezelfde symptomen hebt als voorheen dus?

8 maanden rustig gebleven is een record. Dus wilde haren zijn wel degelijk minder geworden.

8 maanden rustig in 7 jaar tijd. Voorheen was het altijd rustig.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:17:34 #72
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52469116
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:11 schreef Re het volgende:

[..]

het heeft in mijn ogen niets met "je verlagen" te maken en ik zie niet wat een verschil tussen een disbalans in je hersenen zoveel verschillend maakt dan dat je een disbalans in je hart zou hebben...
Heb je gelijk in

Maar een disbalans in je hersens komt al snel tot uitdrukking in je gedrag, heb je hart-problemen dan hou je je al sneller rustig wegens het gevaar van hart-infarct. Zit het even tussen de oren niet goed en wordt je hyper dan zien mensen iemand die stuitert en gaan ze conclusies trekken dat je niet helemaal tikt

Hersens bepalen vaak je hele hebben en houden dus ook. Terwijl het slechts een gebrek aan stofjes hoeft te zijn maar dat weten de meeste mensen niet. Ze zien gedrag en ze zien iemand handelen en vervolgens bouw je een reputatie op. Heb je 10 jaar geleden op straat of in een kroeg of discotheek iets vreemds gedaan en zien mensen je 20 jaar later terug dan herkennen ze je wel eens omdat ze terug kijken naar dat moment.

Maar ik ga nu slapen

Hart-problemen zie ik overigens als zwaarder in als geestelijke problemen omdat je bij geestelijke problemen nog altijd zelf enige invloed kunt uitoefenen als je ervaring krijgt met hetgeen dat je gedaan hebt of meegemaakt hebt.

Alsnog, mensen kijken vaak naar je gedrag en naar je reputatie. Doe je 1 keer wat fout dan onthouden ze dat, en dat gebeurt niet alleen wanneer je even niet in balans bent, ook als je helemaal gezond bent mocht dat mogelijk zijn, ben je helemaal gezond en zeg je 1 keer wat doms, dan blijft dat hangen. Alsof het negatieve meer blijft hangen dan het positieve.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:22:04 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52469223
truste

en ja perceptie van mensen zal je nooit kunnen veranderen maar het scheidt wel de goeden van de slechten
pi_52472815

geslapen tot half 6 met een temazepam, dat is in ieder geval al beter dan helemaal niks
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52562147
MissyMirjaM, balen dat je zo slecht slaapt (ik weet hoe het voelt, helaas) Heb je dit sinds je medicatie neemt? Of daarvoor ook al?

Nijna, hoe gaat het afbouwen?
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_52566268
sinds ik mijn medicatie neem, maar niet sinds het begin, pas een week of 2 ofzo
pi_52568171
MissPink, ik zit nog op 15mg, alleen het breken van die tabletten is niet zo heel precies te doen, dus het zal de ene dag een beetje meer en de andere een beetje minder zijn .
Maar volgens mij gaat het wel goed, wel wat minder zin in (vooral avond-)eten, maar dat kan ook wel met de zwangerschap te maken hebben. Ik ga nog een paar weekjes zo door.
Ben alleen toch wel huiverig voor straks. Ik heb het idee dat ik sinds ik zwanger ben toch wat stabieler ben en ben toch wat bangig voor wat er straks op me af zal komen.
Misschien valt het allemaal reuze mee hoor, maar ik vind het toch wel een beetje eng ergens.

MissyMirian, wat vervelend dat je zo slecht slaapt
Fake it till you make it...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:49:25 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52645350
Risperdal consta ga ik mee kappen, sowieso de bijwerkingen zoals een zwakke blaas en het verdovende effect. In overleg met de arts dus. Heb op papier alles opgeschreven wat ik als bijwerkingen ervaar zodat het tijdens het gesprek makkelijker overleggen is. ( anders vergeet ik de helft)

Xanax zelf mee gekapt ( kan dom klinken maar sowieso mag je het maar 12 weken gebruiken dus daarom op eigen initatief omdat ik er zo moe van werd als een hond) en nu een middel bij DA gekocht. Bio-active magnesium tabletten voor sterke zenuwen en met rustgevend effect. Sinds 2 gisteren in aan het nemen en het lijkt 10 keer beter te werken dan de Xanax. Tevens geen bijwerkingen zoals vermoeidheid, sterker nog het lijkt voor fitheid te zorgen. Ik probeer vaker alternatieve middelen op te zoeken om te observeren wat het effect is daarvan.

Over sterke zenuwen, ik heb tijden geprobeerd om een gevoel uit te drukken waar ik niet tevreden mee ben, dan schrijf ik pagina's vol met zaken die me opvallen in mijn stemming en kan het samengevat worden tot 2 woorden. Het komt er dus op neer dat de zenuwen te zwak zijn, sterke zenuwen is kort samengevat iets waar het om draait
pi_52664938
ik ben sinds gisteren, i.o.m. HA, teruggestapt naar een halve tablet, i.v.m. mijn bijwerkingen, behalve het zeer slechte slapen, ben ik ook continu heel misselijk, en tril ik steeds. je ziet het niet, maar ik voel het wel. en ik zweet me gek
heel onprettig dus.

ik hoop dat met die halve tablet toch de werking blijft, maar de bijwerkingen afnemen...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:25:39 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52664975
dat zou best kunnen hoor en als dat niet werkt dan kun jealtijd switchen van medicijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')