koffie!quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, dat staat er bij mij (seroquel) ook op.
Weet iemand trouwens wat er te doen is tegen de moeheid? Ik kan echt een gat in de dag slapen en zonder koffie ben ik niks waard.
En wat vind je daar zelf van?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:27 schreef bloempjuh het volgende:
MW wil me absoluut niet aan de medicijnen hebben. "Dat lost niks op, je moet iets aan de oorzaken doen. We kunnen altijd nog naar medicatie grijpen als het nodig is."
Oplossing vinden voor de oorzaken. Klinkt makkelijk, maar is heel k*t. Maar ja, ben wel blij dat ik niet een jaar aan medicijnen vast zit.. Ofzo.quote:
Zolang je voor jezelf het gevoel hebt dat je het ook op eigen kracht kunt:quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:01 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Oplossing vinden voor de oorzaken. Klinkt makkelijk, maar is heel k*t. Maar ja, ben wel blij dat ik niet een jaar aan medicijnen vast zit.. Ofzo.
grapefruitsap remt de afbraak van ADs dus krijg je te hoge concentraties in je bloed...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:01 schreef Noodly het volgende:
Op het etiket van mijn Anafranil (Clomipramine) staat altijd : GEEN grapefruitsap drinken.
Zo'n opmerkelijk advies, wat zou er gebeuren als je een grapefruit eet![]()
![]()
Oh ok, klinkt aannemelijkquote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:32 schreef Re het volgende:
[..]
grapefruitsap remt de afbraak van ADs dus krijg je te hoge concentraties in je bloed...
veel succes!
Is dit in het algemeen zo, of alleen bij bepaalde AD?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:32 schreef Re het volgende:
[..]
grapefruitsap remt de afbraak van ADs dus krijg je te hoge concentraties in je bloed...
veel succes!
het ligt aan de chemische structuur van een medicijn, aangezien een bepaalde specifieke struktuur die reageert met grapefruitsap in de meeste ADs voorkomt zal er dus een chemische reactie optreden die ervoor zorgt dat het medicijn niet wordt afgebroken in je lever bijvoorbeeld. Die chemische struktuur zit ook in andere bepaalde medicijnen (voor hartfalen bijvoorbeeld)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:52 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Is dit in het algemeen zo, of alleen bij bepaalde AD?
Van de medicijnen die ik gebruik, staat alleen in de bijsluiter van alprazolam (geen AD trouwens, maar een benzo) dat ik geen grapefruitsap mag drinken. Aangezien ik alprazolam alleen incidenteel gebruik, drink ik buiten die periode (soms) grapefruitsap.
ohjee, een nieuw topic, niet gezien.quote:
Maar kan ik er van uitgaan als dit niet in de bijsluiter vermeld staat (nortrilen in mijn geval), gebruik van grapefruit(sap) gewoon veilig is?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:56 schreef Re het volgende:
[..]
het ligt aan de chemische structuur van een medicijn, aangezien een bepaalde specifieke struktuur die reageert met grapefruitsap in de meeste ADs voorkomt zal er dus een chemische reactie optreden die ervoor zorgt dat het medicijn niet wordt afgebroken in je lever bijvoorbeeld. Die chemische struktuur zit ook in andere bepaalde medicijnen (voor hartfalen bijvoorbeeld)
yupquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:05 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Maar kan ik er van uitgaan als dit niet in de bijsluiter vermeld staat (nortrilen in mijn geval), gebruik van grapefruit(sap) gewoon veilig is?
Ik wil altijd weten wat er gebeurt als je het wel doet.quote:
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik wil altijd weten wat er gebeurt als je het wel doet.
Ga je dood?
Concentratie wordt te hoog zegt me niet zoveel.
Is het daarom dat heroine met citroen e.d wordt opgelost, om een hogere concentratie te krijgen eik?
Of helpt dat alleen maar bij het oplossen.
"Vraag het Re"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |