abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51992351
Het vervolg van : Van kleuter tot puber deel 15

Kinderen:
01 mei 1995: Priscilla (stief)dochter van Ticootje
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van buzzer
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
30 december 1999: Sabine dochter van buzzer
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica

En het moet dus deel 16 zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 20-09-2007 09:02:51 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 16:46:50 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51993260
Deel 16
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:48:38 #3
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51993307
super lois. Jij was snel

En ja ze gaat naar de kleuterschool nu nog 1 week vakantie. Dan d'r verjaardag vieren op zondag en maandag meteen naar school. Dinsdag echt jarig. Dus dan trakteren. Wat zal ik eens doen....hmmmmmmm
pi_51993410
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:48 schreef chacama het volgende:
super lois. Jij was snel

En ja ze gaat naar de kleuterschool nu nog 1 week vakantie. Dan d'r verjaardag vieren op zondag en maandag meteen naar school. Dinsdag echt jarig. Dus dan trakteren. Wat zal ik eens doen....hmmmmmmm
Oeeh traktaties maken is echt heel leuk.

Wij hebben een keer gekleurde suikerappels gemaakt. Appels op een stokje en dan in een pan warme suikerprut. Afkoelen en klaar. Heel mn keuken zat onder de plak!!

Of stukjes kaas en worst op een prikker.

of cakjes..
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:57:00 #5
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51993542
Ja, gewoon lekker ouderwets. Een meloen door de midden en die met zilverpapier bedekken en dan prikkers er in steken met worstjes en stukjes kaas ananas of manderijnpartjes uit blik. Dat brengt herrineringen naar boven.....
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:07:48 #6
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51998347
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:28 schreef chacama het volgende:
spam, maar oooooh zo leuk. Al zeg ik het zelf

Er zit gemiddeld 3 maanden tussen elke foto...

(die hoort hier toch nog een keer!)
Ik vinnum super!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:30:56 #7
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52000862
Dankjewel. Ik wilde het zelf niet doen. Maar ben erg blij dat jij het wel hebt gedaan.

We zijn vanavond nog even naar het strand geweest. Ik werd op mijn werk opgehaald door man en kids. Komt Fleur heel enthousiast de winkel ingerend...
-Mama, mama ik moet wat in je oor fluisteren...We gaan naar het strand. En met een strallend koppie kijkt ze me aan:
- Leuk, he mama dat papa jou doet verrassen.
Wat een schatje is het toch.

Gisteren ook nog even mogen lachen. Waren met een boot meegeweest. Dus wij wachten tot iedereen aan boord was. Zegt ze:
Jaaaa, we moeten eerst wachten tot iedereen overboord is. Dan kunnen we weg.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:36:25 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52001049
Erg leuk, Chacama Het aftellen is dan nu bijna ten einde. Hoe gaat het nu met Fleur? Is ze weer een beetje meer zichzelf of heeft ze het nog moeilijk soms?

En dat Fleur nog maar 1 week vakantie heeft
Katja heeft pas net een weekje achter de rug!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52004626
Chacama wat ontzettend leuk zeg! Crea joh.

Bo en Jans hebben vandaag tot en met het middag eten meegedraait op de bso. En het ging prima. Jans liep in t begin wel steeds achter Bo aan die daar neit goed van werd (maar ja grote zus veiligheid enzo) Maar Bo had dat tegen de juf gezegd en de juf heeft even met Jans gesproken of ze het spannend vond allemaal enzo. En daarna hebben ze ook appart gespeeld.
Bo heeft er tussen de middag 4 boterhammen op En Jans zonder mokken 2 (die laat de laatste tijd steeds korstjes staan enzo)
Al met al na de vakantie kunnen ze er met een gerust hart heen.
Toen ik in mijn pauze de kidneren thuisbracht en weer naar mijnj werk ging wilde ze weer mee Goed teken dus.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:55:06 #10
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52025496
Dat is mooi Jessie. Heerlijk gevoel als je weet dat het straks allemaal goed gaat gaan.

Ja, Livelink het is toch echt 13 augutus dat we hier beginnen. Dus nu nog 1,5 week... Niet 1...gelukkig. Zondag gaan we weer naar het strand en maandag krijgt Fleur de verrassing van d'r leven (nou, ja de eerste 4 jaar dan). We gaan naar Plopsaland. Oh, boy...

En ze heeft vandaag aangegeven dat ze een K3 taart wil. Poef, ik ga op zoek. En ik heb ook gezien wat ik ga maken als tractatie. Het worden poffertjes op een stokje met druifjes ertussen. Lijkt me lekker en vrolijk. Semi gezond en waarschijnlijk wordt het ook nog gegeten.
pi_52025680
wisten jullie dat er een nieuw soort pinguin is ???
Volgens merijn wel : een KEIZERSNEDEPIGUIN.....

als iemand een afbeelding kan vinden...
pi_52025815
Super, jessie, dat de meiden het er naar hun zin hadden.

Damon gaat nu sinds 1 mei naar de BSO en heeft erg moeten wennen. Hij klaagde nooit hoor maar was wel vaak stil.
Nu gaat hij ook ontzettend graag. Heeft nu ook wat vriendjes leren kennen.
Hij gaat nu in de vakantie 2 volledige dagen per week (hier ook 13 augustus weer naar school trouwens) en ze doen zo'n leuke dingen met de kinderen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:39:52 #13
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52042286
Hahaha, keizersnedepinguin!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Jubileum moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 18:51:05 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52052068
Keizersnedepinguin

Vanmorgen eerst naar het cb geweest voor Iris waar Eva ook gelijk even gewogen (20 kilo) en gemeten (1.12m) is. Dat kwam mooi uit want dat had ik nodig voor de formulieren voor de oogoperatie die we vandaag moesten inleveren.
Ze moest eerst even bloedprikken voor de oogoperatie. Ik vroeg bij de bloedprikbalie of het via een vingerprikje ging of dat het een buisje zou worden zodat ik haar kon voorbereiden. "nou" zei de mevrouw achter de balie "ik zou gewoon niks zeggen, dat is veel minder eng" Eh? .....
Toen vertelde ik dat ze toch wel stevig in bedwang moest worden gehouden want dat ze erg paniekerig is. "ja" zei de zeer onvriendelijke dame "als je dat zegt dat wil ze zeker niet meer, je moet er niet zo'n drama van maken"
Okee, ik was inmiddels best nijdig, dan zelf maar weten maar ze is verstandelijk gehandicapt en ik moet haar wel goed voorbereiden, dus wat wordt het? Vingerprikje of buisje?
"ow verstandelijk gehandicapt? In bedwang houden? Eh.... vingerprikje maar!"
Mooi doel bereikt dus...
Het prikken was een enorm drama voor Eva natuurlijk, maar gelukkig troffen we een zeer kordate dame die gewoon ging prikken ondanks Eva's hysterie. We hebben wel eerder dames gehad die gingen wachten tot ze gekalmeerd zou zijn, nou dan wordt het alleen maar erger.
Deze ging onverstoorbaar door, terwijl wij uit alle macht Eva in bedwang hielden met zijn 2en.

Daarna door naar de anesthesist, die benaderde Eva ook eerst als een gewone 6 jarige maar na onze uitleg sprak ze meer op Eva's niveau. Ze heeft ook met grote letters verstandelijk beperkt op het dossier gezet zodat die fout ook niet op de OK gemaakt wordt.

Na de stempel "goedgekeurd" op het dossier, en op Eva's hand , konden we weer door naar de oogarts waar de operatie vastgesteld is op 24 oktober. Dan gaan ze beide oogjes weer rechter zetten.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:59:32 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52052227
Pfff, jullie treffen het wel steeds met medici he Lois! Je zou zo'n mens toch...

Doen ze allebei de oogjes tegelijk bij die operatie?
  Jubileum moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 19:04:16 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52052332
Ja de operatie duurt ongeveer zo'n 2 tot 2,5 uur en daarbij doen ze dan allebei de oogjes.

Aanvulling:
Waar ik echt nog steeds verontwaardigd over kan worden is de houding van die mevrouw aan de bloedprikbalie. Ook al zou Eva een "gewoon" kindje zijn dan nog ga je je kind toch voorbereiden over wat er gebeurd? Dan nog wil je toch weten hoe ze bloed gaan prikken zodat je dat kunt uitleggen? Ik vond het zo'n ouderwetse "wat niet weet wat niet deert" houding.

[ Bericht 68% gewijzigd door Lois op 02-08-2007 19:12:20 ]
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:50:16 #17
103793 kozakken
Living the life
pi_52055423
Oooohhhh echt heerlijk he, zo'n houding
Spannend dat ze weer moet.
pi_52056965
Spannend Lois. En inderdaad een stomme reactie van dat bloedprikmens. Ik zou ook altijd mijn kids voor willen bereiden. Of ze nu wel of niet verstandelijk gehandicapt zijn.
pi_52058652
Geez wat een koe dat mens!
Saartje
pi_52064276
Tjee een koe ? dat is nog wel heel erg mild........
Knap van je dat je niet helemaal uit je vel springt, dat zou ik dus rustig wel doen he...
en ik bereid mijn kind ook voor op een prik.. verstandelijk beperkt of niet, voorbereiden llijkt me niet alleen nodig maar ook nog eens een stuk prettiger werken voor iedereen. dat het bij Eva drama wordt is bekend maar ze weet nu in elk geval dat er iets minder prettigs aankomt.

We hebben trouwens net te horen gekregen dat onze oppas coeliakie heeft (glutenintollerantie) dat is echt heel lastig. Iemand ervaring mee ?
pi_52064607
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 07:32 schreef Stout het volgende:
Tjee een koe ? dat is nog wel heel erg mild........
Knap van je dat je niet helemaal uit je vel springt, dat zou ik dus rustig wel doen he...
en ik bereid mijn kind ook voor op een prik.. verstandelijk beperkt of niet, voorbereiden llijkt me niet alleen nodig maar ook nog eens een stuk prettiger werken voor iedereen. dat het bij Eva drama wordt is bekend maar ze weet nu in elk geval dat er iets minder prettigs aankomt.

We hebben trouwens net te horen gekregen dat onze oppas coeliakie heeft (glutenintollerantie) dat is echt heel lastig. Iemand ervaring mee ?
Er zijn best voedingsmiddelen zonder gluten te vinden... Maar volgens mij is het wel goed zoeken. Verder geen ervaring mee, maar het lijkt mij ook heel moeilijk.

Lois, jeetje zeg, wat kunnen mensen moeilijk doen! Ik haat het als mensen zich bemoeien met opvoeding. "Nee, dat doe je verkeerd, je kan beter..." . Vreselijk, ouders weten toch wel het beste hoe ze hun eigen kind moeten voorbereiden op zoiets als bloedprikken. Bij Priscil was het allemaal wat makkelijker. Ze wist niet precies wat het was, maar we hadden zoiets van je ziet het vanzelf wel. Heel stoer de prikkamer in lopen, en als een tam pupje er weer uit....
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:05:24 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52066293
coeliakie gaat echt veel verder dan geen gluten meer eten.
zo wordt het ook handenwassen na het aanraken van voedingsmiddelen met gluten e.d.
eigen mes/vork/ etc. mocht ze bij jullie thuis eten. enzo voorts kijk anders eens op livaad.nl staat best wel goede info

Lois wat erg, echt kan je toch zo giftig om worden en dat mens achter de balie wegtrekken
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52072224
even offtopic maar ik heb toevallig gisteravond een artikel gelezen van een moeder van 2 kinderen die beiden coeliakie hebben.

Jeetje, ik wist niet dat het zo ernstig was.
Inderdaad, van een broodkruimel (of sporen daarvan) werden ze al doodziek en dan op school waar alle kinderen rondrennen met brood ed. Was een ramp...
pi_52073626
Coeliakie: het is maar hoe je het ervaart. Ik ben opgegroeid in een omgeving met coeliakie en.. er valt prima mee te leven.
Tuurlijk is het lastig, maar voor kinderen is het, denk ik lastiger dan voor volwassenen.

Watvoor vragen heb je precies Stout? Ms kan ik je wat advies geven.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_52113369
Wat kan ik voor haar regelen, ze is hier regelmatig natuurlijk en ook wel om te eten.
Ze heeft het behoorlijk erg, laatst heeft ze bij haar ouders gegeten en ws iets binnen gekregen en gelijk weer doodziek (ziekenhuisopname)
Ik weet dat gluten in haver, tarwe gerst en rogge zitten maar heb inmiddels ook ontdekt dat dit dus ook overal zo ongeveer in verwerkt zit. Er zijn wel glutenvrije producten te koop bij de reform winkel zag ik gisteren.
Kun je me gewoon wat handreikingen geven van doe dit of dat wel/niet ?
Mag ook per mail
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')