Dat ben ik ook met je eens. Neemt helaas nog niet weg dat de kennis over de VS en het geloven in vooroordelen over de VS echt op een bedroevend niveau ligt op FOK!. Men wil blijkbaar niet echt de moeite nemen om een goed oordeel te vellen, en neemt maar klakkeloos over wat de media hen voorschotelt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij valt nog wel mee. Maar StefanP's gedrag is haast mongool te noemen. Hoe blind hij de VS in alles verdedigt en ineens op alle fronten kritiek heeft op zijn oude ware thuisland. Maar zelf aannemen dat er in de VS ook van alles mankeert, dat kan bij hem niet. Want de VS is toch perfect! De hemel op aarde!
Ander voorbeeldje: Hier in Orange County moest een weg verbreed worden van 2x3 rijstroken naar 2x5 rijstroken. Het gaat om een stuk weg dat vergelijkbaar is met de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, ongeveer 35 kilometer lang, met als enige verschil dat in Nederland deze weg voor 80% langs landbouw grond gaat, en in de VS het dwars door stedelijk gebied gaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
Ach dat zijn van die loze kreten.
Ik vind de vrijheid van het bouwen van een schuur, schutting, hek of noem maar wat veel belangrijker zonder dat de hele buurt over je heen valt met allerlei langdurige bezwaarschriften.
Ik kan uitstekend mijn eigen mening vormen, in tegenstelling tot door Fox-news propaganda geïdoctrineerde tunnelvisionisten.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:50 schreef BonJovi het volgende:
Ja precies Maartena en ze nemen gewoon over wat vrienden/kenissen over Amerika zeggen.
Hier heb je wel gelijk in. Dat is gewoon bedroevend slecht in Nederland inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Ander voorbeeldje: Hier in Orange County moest een weg verbreed worden van 2x3 rijstroken naar 2x5 rijstroken. Het gaat om een stuk weg dat vergelijkbaar is met de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, ongeveer 35 kilometer lang, met als enige verschil dat in Nederland deze weg voor 80% langs landbouw grond gaat, en in de VS het dwars door stedelijk gebied gaat.
In 2002 werden de plannen gepresenteerd. In 2004 werd in de verkiezing van November door de burgers gekozen hoe ervoor betaald moest worden. (bonds/obligaties of 0.25 cent sales tax increase, het werd het laatste) In 2005 begon men met verbouwen, en na twee jaar lang letterlijk 24/7, 7 dagen per week gewerkt te hebben, is de weg overal verbreed, zijn er nieuwe (aardbevingbestendige) overpasses en bruggen gebouwd, is de geluidswal een stukje verplaatst, zijn hier en daar gebouwen afgebroken om plaats te maken voor de nieuwe snelweg, en in begin 2007 werd de weg opgeleverd. Klaar.
De A2 tussen Amsterdam en Utrecht, daar zijn ze al sinds de jaren 80 over aan het bakkeleien, in 1992 werd dan eindelijk het besluit genomen om de weg te verbreden van 2x3 naar 2x4 rijstroken, (wat zelfs voor het verkeer in 2007 eigenlijk al niet meer genoeg is), pas in 2001 is men echt iets gaan doen, en in 2012 wordt de oplevering verwacht. En dat is nog lang niet zo beschamend als het stukje ontbrekende A4 tussen Delft en Rotterdam, waar ze al 30 jaar mee in de "bakkelei" fase verkeren, laat staan in de planning en uitvoeringsfase.
Dat soort zaken duren in Nederland ook wel beschamend LANG moet ik zeggen hoor.....
Is er al een besluit gevallen over de tweede coentunnel intussen? Want daar hadden ze het 20 jaar geleden ook al over.
Tja als je het bouwen van wegen het belangrijkste vind in het leven, dan moet je niet in Nederland zijn. Ik ben niet overtuigt van het nut van een Kyoto verdrag, maar Amerika doet er wel heel lang over om te rateficeren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat soort zaken duren in Nederland ook wel beschamend LANG moet ik zeggen hoor.....
Tja, maar toch heb je meteen al weer twee enorme vooroordelen in die ene zin: Dat alle Amerikanen allemaal naar Fox News kijken en daardoor geïndoctrineerd zouden zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan uitstekend mijn eigen mening vormen, in tegenstelling tot door Fox-news propaganda geïdoctrineerde tunnelvisionisten.
60% van de amerikanen is te dik. Dat s geen vooroordeel dat is een feit.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:36 schreef Seventees het volgende:
Ook niet alle Amerikanen zijn te dik en ze gaan ook niet allemaal dagelijks naar de Mac of ander fastfoodrestaurant. Toch is dat wel het beeld dat veel mensen hebben als het om Amerikanen gaat.
Het heeft niets met vrijheid te maken. We hebben het hier over vooroordelen.
En die zullen ze ook wel over ons hebben. Nederlanders, allemaal aan de drugs, tulpjes in de tuin, homo's overal, allemaal zuinig als de pest, lopend op klompen en we vermoorden ongeboren baby's als ze iets mankeert. Zo kan ik nog wel even doorgaan, en toch herken ik mezelf nergens in.
Hoe moeten we het spelen? Je mening maar niet uiten omdat je er nooit geweest bent? Dat lijkt me lastig. Veel kunnen niet meer dan hun uitspraken baseren op wat ze zien tijdens het journaal en wat ze horen van familie/vrienden.
Nuanceren is misschien beter. Lezen met een reserve.
Schrijven met een reserve. Nog beter.
Dat zie je me nergens ontkennen noch een vooroordeel noemen, wel?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
60% van de amerikanen is te dik. Dat s geen vooroordeel dat is een feit.
Je hebt gelijk, het zijn slechts de helft van de amerikanen die naar Fox-news kijken. Overigens heeft het heel lang geduurd voor de andere zenders een beetje kritische vragen durfden te stellen richting buitenlands beleid, terrorisme maatregelen en de oorlog in Irak.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, maar toch heb je meteen al weer twee enorme vooroordelen in die ene zin: Dat alle Amerikanen allemaal naar Fox News kijken en daardoor geïndoctrineerd zouden zijn.Je hebt hier ook nog CNN, MSNBC, de landelijke nieuwsdiensten van ABC, CBS en NBC, je kunt hier kijken naar BBC World, en nieuwsdiensten van NPS/NPR. Daar bovenop heb je natuurlijk het Internet en een flink aantal kranten.
Ik kan hier op mijn MediaCenter PC met de afstandsbediening en 20 seconden wachten voor het bufferen zelfs het NOS Journaal nog op mijn TV toveren.
Jammer dat mensen zich zo door vooroordelen laten leiden.
Nee, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:42 schreef Seventees het volgende:
[..]
Dat zie je me nergens ontkennen noch een vooroordeel noemen, wel?
Dat is wel een punt. Amerika zal niet vervallen tot een ondergeschikte rol, maar de huidige status van absolute supermacht in de wereld zal verloren gaan. China is enorm in opkomst. Op financieel gebied maar ook millitair. Pas geleden waren er nog nieuwsberichten uit Amerika waarin zorgen werden geuit over China's millitaire budgetstijging. Wat natuurlijk extreem hypocriet is. Als er een land is dat veel en geheim defensiegeld uitgeeft, is het de VS wel. Maar duidelijk is dat ze de hete adem van China in de nek voelen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En ze zijn vrij om op hun eigen continent te creperen als de dollar valt. Over een paar jaar maken China en India de dienst uit. Dan wil niemand meer iets met Amerika te maken hebben.
En Europeanen zijn dat heeel snel aan het inhalen trouwensquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
60% van de amerikanen is te dik. Dat s geen vooroordeel dat is een feit.
Wil nog niet zeggen dat je minder kans hebt. Het is daar niet zo verneukt alleen maar omdat ze lui zijn hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:29 schreef axis303 het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal.
Er bestaan in de VS zelfs advocaten die speciaal als taak hebben bedrijven aan te klagen als ze minderheden niet aannemen.
Daarom moet je in de VS ook solicitatiebrieven schrijven zonder geboortedatum, geslacht en foto.
In Amerika is ook wel ietsje meer plek héquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Ander voorbeeldje: Hier in Orange County moest een weg verbreed worden van 2x3 rijstroken naar 2x5 rijstroken. Het gaat om een stuk weg dat vergelijkbaar is met de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, ongeveer 35 kilometer lang, met als enige verschil dat in Nederland deze weg voor 80% langs landbouw grond gaat, en in de VS het dwars door stedelijk gebied gaat.
In 2002 werden de plannen gepresenteerd. In 2004 werd in de verkiezing van November door de burgers gekozen hoe ervoor betaald moest worden. (bonds/obligaties of 0.25 cent sales tax increase, het werd het laatste) In 2005 begon men met verbouwen, en na twee jaar lang letterlijk 24/7, 7 dagen per week gewerkt te hebben, is de weg overal verbreed, zijn er nieuwe (aardbevingbestendige) overpasses en bruggen gebouwd, is de geluidswal een stukje verplaatst, zijn hier en daar gebouwen afgebroken om plaats te maken voor de nieuwe snelweg, en in begin 2007 werd de weg opgeleverd. Klaar.
De A2 tussen Amsterdam en Utrecht, daar zijn ze al sinds de jaren 80 over aan het bakkeleien, in 1992 werd dan eindelijk het besluit genomen om de weg te verbreden van 2x3 naar 2x4 rijstroken, (wat zelfs voor het verkeer in 2007 eigenlijk al niet meer genoeg is), pas in 2001 is men echt iets gaan doen, en in 2012 wordt de oplevering verwacht. En dat is nog lang niet zo beschamend als het stukje ontbrekende A4 tussen Delft en Rotterdam, waar ze al 30 jaar mee in de "bakkelei" fase verkeren, laat staan in de planning en uitvoeringsfase.
Is er al een besluit gevallen over de tweede coentunnel intussen? Want daar hadden ze het 20 jaar geleden ook al over.
Valt in die drukbevolkte counties als LA enzo wel mee.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
In Amerika is ook wel ietsje meer plek hé
Maar daar kan je wel gewoon ffkes een bos omkappen omdat ze toch al genoeg hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Valt in die drukbevolkte counties als LA enzo wel mee.
Haha, lul niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar daar kan je wel gewoon ffkes een bos omkappen omdat ze toch al genoeg hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |