Een half jaar geleden dacht ik serieus dat wij de eerste ploeg zouden worden die uit de Eerste Divisie ging degraderen......
En toen werd het een seizoen van records:
Een miraculeuze tweede seizoenshelft met de beste serie ooit (9 op rij gewonnen and still counting).
Met 40 punten uit 17 wedstrijden de beste Eerste Divisie ploeg van 2009.
De eerste periodetitel in 10 jaar tijd.
In de reguliere competitie een toeschouwersgemiddelde van 2400 (en dat zit er ook echt, in tegenstelling tot veel andere clubs). In de eredivisie in 1993 lag het lager!
Gisteravond met 0-2 in Oss gewonnen dus die eerste ronde kan bijna niet meer fout gaan. Daarna als beloning tegen Roda. Een stadion voor 20.000 mensen en volgens mij is ook dat niet meer voorgekomen sinds het laatste jaar in de Eredivisie (1995).
Het mooie is dat er tegen Roda niets te verliezen valt. Mocht er wel iets te winnen zijn, dan moet die derde ronde ook lukken. Nog een jaartje Eredivisie op de Krommedijk zou geweldig zijn. En als het niet lukt? Volgend seizoen weer voor 80 euro een jaar lang kijken naar dezelfde ploegen als altijd. Maakt niet uit. Alleen wel wat minder uitwedstrijden gok ik......
Hopen op een uitverkocht stadion tegen TOP Oss vrijdag! Ook al betekend het lauw bier na een wachtrij van een half uur, het is toch beter dan met 700 man kleurloos het seizoen als 15de afsluiten.....