abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60399533
Wedstrijd wordt sowieso gespeeld op veld 2. Vooralsnog gaat het gewoon door, maar goed, we zullen zien. Voor ASWH ook een eerste presentatie natuurlijk.

Fernando Derveld voor twee jaar getekend.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60430806
Was er vanavond bij op veld 2. Achteraf jammer dat ik de moeite genomen heb. De eerste minuten van het nieuwe seizoen waren best wel matig.
pi_60434599
Kom je nou vrijdag? DRD?
pi_60446522
ASWH start oefencampagne sterk met 0-0 tegen FC Dordrecht

Na een week trainen startte het 1e elftal gisteravond de oefencampagne tegen FC Dordrecht. Dit team uit de Jupiler League is al de nodige weken in training en bleef tot nu toe de complete voorbereiding ongeslagen. Zo werd er afgelopen zaterdag nog een knap gelijkspel tegen Feyenoord genoteerd.
Het "nieuwe" team van trainer Willem Leushuis speelde echter zeer verdienstelijk en FC Dordrecht, dat weliswaar de nodige krachte moest missen, bleef maar ternauwernood overeind tegen een fris spelend ASWH. De 0-0 eindstand was dan ook volkomen terecht.

Trainer Willem Leushuis begon tegen de Schapenkoppen met Jacob van den Belt op doel. Achterin fungeerden Damiën Vereecken en Ivar Eltenberg als backs, terwijl Leon van Dalen - gisteravond aanvoerder tegen zijn oude club - en Jeroen Rijsdijk het centrum vormden. Op het middenveld vielen de vertrouwde namen van Jan Willem Schep, Alexander de Jong, Ferry van Lare en Stefan van Dam te lezen. Dennis Knüppe speelde, mede doordat er op de wegens blessures ontbrekende Arjan Human, Sjoerd van der Waal en Sander Molenaar geen beroep kon worden gedaan, als valse spits in de rug van Youri Petrov.

FC Dordrecht begon behoorlijk scherp aan de wedstrijd, maar de storm luwde al vrij rap. Daarbij viel op dat ASWH eigenlijk nauwelijks iets weggaf achterin. De Dordtenaren kregen wel enkele kleine kansjes, maar die vielen vooral te noteren na corners of vrije trappen. Zo haalde Stefan van Dam een na een hoekschop ingekopte bal van de lijn. ASWH voetbalde frank en vrij mee en liet regelmatig enkele goede aanvallen zien. Daarbij viel ook de rol van de backs op, want zowel Damiën Vereecken als Ivar Eltenberg was betrokken bij een goede aanval. De laatste, kort voor rust, over de linkerflank was zelfs een lust voor het oog. Helaas kon Stefan van Dam niet hard genoeg op doel koppen, want deze actie had een beter lot verdiend. FC Dordrecht had even daarvoor de beste kans van de eerste helft gekregen. Na balverlies bij ASWH achterin kwam de bal via enkele schijven terecht voor de voeten van Jerson Anes Ribeiro. Deze poeierde op doel, maar een stijlvolle redding van Jacob van den Belt voorkwam een tegendoelpunt. Met één vuist tikte de goalie van ASWH de bal over het doel. Een levendige eerste helft, met bij tijd en wijle enkele flinke tackles, eindigde dus in 0-0.

Beide teams begonnen enigszins gewijzigd aan de tweede helft. Bij ASWH bleven Leon van Dalen en Youri Petrov achter in de kleedkamer. Zij werden vervangen door Joshua Brard en Richard Yeboah. Bij de gasten kwam voormalig ASWH-jeugdspeler Mo Auassar binnen de lijnen. Lange tijd had ASWH het heft in handen na rust. Dit leverde ook kansjes op. Een lekkere voorzet van rechts door Jan Willem Schep werd door Alex de Jong koppend teruggelegd. De manier waarop Richard Yeboah vervolgens door een verdediger werd gestuit leek onreglementair, maar de scheidsrechter besloot geen strafschop te geven. De bedrijvige Schep was later ook nog gevaarlijk met een kopbal.

Tussendoor kreeg de jonge ploeg van FC Dordrecht wel een kans doen Resham Sardar na een voorzet van rechts ineens vrij voor Jacob van den Belt opdook. De controle bij de kleine buitenspeler was echter niet goed, zodat er geen gevaar ontstond. Aan de kant van ASWH had inmiddels ook Brian Leons zijn trainingspak uitgedaan. Hij verving Ferry van Lare. Met de snelle Leons op rechts en de al even rappe Richard Yeboah ontstonden er ook in de tegenaanval mogelijkheden. Een fraaie poeier van Leons eindigde echter op de vuisten van doelman Sjoerd Rensen.

In de slotfase, met Brian Berends inmiddels voor Dennis Knüppe in de ploeg, leek het feit dat de Dordtenaren er gezien de langere voorbereiding conditioneel beter voor stonden beslissend te worden. Kansen gaf ASWH echter nog steeds niet weg en de ploeg speelde de wedstrijd goed uit. De 0-0 leidde tot tevredenheid. Ongetwijfeld heeft trainer Willem Leushuis genoeg gezien om op voort te borduren in het restant van de oefencampagne. Zaterdag ontvangt ASWH op eigen veld hoofdklasser Geinoord uit Nieuwegein.

ASWH - FC Dordrecht 0-0 (0-0)

ASWH: Jacob van den Belt; Damiën Vereecken, Leon van Dalen (46. Joshua Brard), Jeroen Rijsdijk, Ivar Eltenberg; Jan Willem Schep, Alexander de Jong, Ferry van Lare (61. Brian Leons), Stefan van Dam; Dennis Knüppe (79. Brian Berends) en Youri Petrov (46. Richard Yeboah)

FC Dordrecht: Sjoerd Rensen; Bart van Muyen, Ruud Kras, Johan Versluis, Nick Coster; Resham Sardar, Tommy de Jong, Guy Ramos, Jerson Anes Ribeiro; Ramon Ouwehand en Rocky Siberie

Dordt natuurlijk wel met enkele invallers, maar toch. Eventueel had ASWH nog kunnen winnen, al vond ik 0-0 wel een terechte stand.

Wel leuk om te horen hoe Kruys sommige spelers gewoon volop moet coachen, die denken zelf niet genoeg blijkbaar. Versluis enkele pittige tackles....
www.thuisuiteten.nl
pi_60465808
0-0 was terecht inderdaad. Vond het allemaal zeer matig en weinig overtuigend.

TR: begint half 8 toch? moet gewoon werken tot 5 uur, dus gaat krap worden. En ben niet zo fanatiek dat ik zelfs voor vriendschappelijke wedstrijden middagsjes vrij ga nemen.....maar wie weet, als ik ga is het waarschijnlijk alleen.
pi_60470140
Derveld laat FC Dordrecht zitten

Lekker, die kerel. Maar goed, Boogers heeft wel gelijk, als ie niet wil, dan maar niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_60578143
Derveld toch naar FC Dordrecht

Wat een soap, komt ie toch. Zal hij gelijk spelen vrijdag?
www.thuisuiteten.nl
pi_60579282
Lekker... Tis een goeie voetballer voor Dordt, maar wat moet je met zo'n pipo die het in eerste instantie niet wil doen vanwege (het gebrek aan) de centen .
pi_60579345
Ik snap het ook niet, aangezien Boogers eerst zei: "Wie niet wil, die hoeft niet te komen". Misschien geschrokken van de defensie tegen jullie?
www.thuisuiteten.nl
pi_61042760
Het hele verhaal Breinburg.... Toch een tegenvaller voor hem. Maar ja, sinds Sandra K weten we dat het een slaapkop is.
quote:
Reinhard Breinburg (FC Dordrecht) ongewild amateur

Hij wilde graag aan de slag bij een andere club. De aanbieding die FC Dordrecht hem deed vond Reinhard Breinburg namelijk onvoldoende. Voorlopig is zijn zoektocht naar een andere werkgever echter nog vruchteloos, dus speelt de verdediger ’gewoon’ nog aan de Krommedijk.

JAN-DIRK VERHEY

DORDRECHT

Door verkalking van een pees in zijn bovenbeen was het seizoen 2007/2008 een weggegooid jaar voor FC Dordrecht-verdediger Reinhard Breinburg. Voor de winterstop was hij vier maanden uit beeld, na de onderbreking pakte hij af en toe wat speelminuten maar fit was hij eigenlijk nooit.

Al het blessureleed leidde ook tot een - in de ogen van Breinburg zelf - mindere aanbieding van de zijde van FC Dordrecht, dat hem ondanks zijn aflopende contract toch graag wilde behouden. ,,Ik ben niet ingegaan op die aanbieding, gewoon omdat die te laag was. Ik snap dat wel, ik ben tenslotte bijna een jaar geblesseerd geweest. Maar ik ben gaan uitkijken naar een andere club. Ik moet zeggen dat het niet gemakkelijk is om ergens anders aan de slag te gaan, zeker niet als je zolang uit de roulatie bent geweest. Clubs zitten niet te wachten op een speler die net een heel seizoen blessureleed heeft gekend.’’

Zo kon het gebeuren dat de 24-jarige Rotterdammer begin juli de telefoon pakte en contact zocht met technisch manager Marco Boogers. ,,Ik heb hem gevraagd weer te mogen komen trainen bij FC Dordrecht. Alle clubs waren al lang weer begonnen met trainen, maar ik zat nog steeds zonder. Maar het begon toch weer te kriebelen. Gelukkig kreeg ik van Marco te horen dat het geen probleem was.’’

De ongemakken aan zijn bovenbeen behoren inmiddels tot het verleden. ,,Ik heb een shockwave-therapie ondergaan (een relatief nieuwe behandeling waarmee via hoogenergetische akoestische impulsen chronische klachten aan pezen en spieren worden verholpen, JDV), daarna was ik snel van de klachten af. Ook heb ik in de zomervakantie flink getraind, om niet nog een keer een heel jaar aan het tobben te zijn.’’

Door de beslissing van Breinburg om niet in te gaan op de aanbieding van de Dordtse eerstedivisionist, komt de verdediger nu op amateurbasis in actie voor het team van trainer Gert Kruys. ,,Financieel gezien bevind ik me niet in een prettige situatie. Nu valt dat nog wel mee, maar als het zo blijft ga ik het de komende maanden wel merken. Zeker ook omdat ik daarnaast niet werk, ik zie voetballen als mijn vak.’’

Ondanks zijn afgeslankte status kreeg de Nederlandse Antilliaan veel speelminuten in de voorbereiding. In de eerste competitiewedstrijd tegen FC Eindhoven verving hij na een half uur de geblesseerde Johan Versluis, vorige week tegen AGOVV maakte hij zelfs de negentig minuten vol. Ook in de voorgaande vier seizoenen in Dordrecht had Breinburg niet te klagen wat betreft speeltijd. Onder Robert Verbeek, Jurrie Koolhof en Gert Kruys was hij min of meer verzekerd van een plaats bij de eerste elf. In het seizoen 2006/2007 droeg hij na het vertrek van spits Cecilio Lopes zelfs de aanvoerdersband. ,,Ik heb altijd veel vertrouwen gevoeld bij Dordrecht, ook van Gert Kruys. Een basisplaats veroveren zal nu echter niet meevallen gezien de concurrentie in de achterhoede en op het middenveld. Maar ik blijf me volledig concentreren op FC Dordrecht. Momenteel denk ik niet aan een andere club. Net als de rest van de ploeg wil ik het mindere vorige seizoen zo snel mogelijk vergeten, daarvoor ga ik keihard werken. Want ook als je invaller bent, moet je er staan in de minuten die je wel krijgt. Voor wat betreft mezelf hoop ik op een seizoen zonder blessures, vooral om me weer in de kijker te spelen. Ik heb het idee dat ik nu weer langzaam de oude aan het worden ben, ik kan me meten met mijn teamgenoten. Nu is het aan mij om weer beter te worden dan de anderen.’’
www.thuisuiteten.nl
pi_61050067
Topic was een beetje doodgebloed. 2-0 gewonnen van Eindhoven, punten laten liggen in Apeldoorn en bij rust 2-0 achter in Emmen.

En Breinburg snapt het inderdaad niet helemaal. Hopelijk haalt hij zijn oude niveau weer.
pi_61070055
En Meulens die gisteren dé kans op 2-2 laat liggen.... Toch jammer, op zich was het gezien het programma nog wel een periode waarin Dordt goed had kunnen beginnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_61243271
Putter weer een ernstige blessure? Zijn profcarriere gaat niet meer zo lang duren vrees ik. Ook een aardige blunder van Kras tegen RKC.
- verwijderd door admin -
pi_61248105
John Verhoek viel wel aardig in of niet? Kalisse had gewoon moeten scoren toen Verhoek hem na die fout van Zwarthoed aanspeelde.

Maar Putter weer out is wel een gemis denk ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_61593247
Kan een mod alstjeblieft de topic titel nog veranderen? Dit is gewoon een trap na in je kloten.

Als het nog geen crisis in Dordt is, dan wordt het dat wel de komende weken of maanden.
pi_61608031
Gert Kruys zei in de krant al dat hij in elk geval niet zelf zou stoppen.... Vaak is dat het begin van het einde.
www.thuisuiteten.nl
pi_61763880
John van Loenhout traint mee en hoopt op een contract. Nog een tien, lijkt me niet de beste keuze, tenzij Van der Sloot echt lang geblesseerd is.

Vanavond Adil Auassar terug bij zijn oude club:
quote:
Adil Auassar ontevreden met bijrol in Venlo

Hij vroeg om een transfer, maar Adil Auassar speelt nog ’gewoon’ bij VVV Venlo. Vrijdagavond is hij met de Limburgse titelkandidaat te gast bij het kwakkelende FC Dordrecht, waar zijn broertje Mohammed nu deel uitmaakt van de A-selectie. ,,Ik ben al blij als ik mag invallen.’’

JAN-DIRK VERHEY

VENLO/ZWIJNDRECHT

VVV Venlo liet Adil Auassar onder geen beding gaan, ondanks zijn verzoek ergens anders aan de slag te mogen. ,,Op de tweede training in de voorbereiding liep ik een spierscheuring op, daardoor heb ik voordat de competitie begon geen enkele wedstrijd gespeeld. Het is logisch dat de trainer zijn elftal dan heeft staan, maar ik zag het even niet meer zitten bij VVV. Op een moment dat je weinig speelt gaat toch meespelen dat je op een hotelkamer woont, ver weg van je familie in Zwijndrecht,’’ verklaart de 21-jarige linkspoot, die inmiddels met de club en zijn trainer Jan van Dijk om de tafel heeft gezeten om de plooien glad te strijken. ,,Van Dijk vertelde me dat hij met mij in de selectie het kampioenschap wil behalen, dus daar gaan we voor. Ik ga keihard vechten om mijn basisplaats terug te krijgen.’’

Feit is dat Auassar na zijn prima eerste jaar in Limburg - hij kwam ondanks een sleutelbeenbreuk die hem twee maanden aan de kant hield, tot 21 optredens bij de degradant uit de eredivisie en wekte met zijn goede spel zelfs de interesse van PSV - momenteel een rol in de marge speelt. In de zeven tot nu toe gespeelde duels in de Jupiler League mocht Auassar slechts twee keer invallen: tegen Cambuur Leeuwarden in de 62ste minuut en vorige week tegen TOP Oss eveneens voor een klein half uur. ,,Na een seizoen waarin je als jonge speler bijna altijd zeker was van je plek, is dat moeilijk te accepteren,’’ verklaart Auassar.

Zijn terugkeer aan de Krommedijk laat de linksback/-half zeker niet onberoerd. ,,Het is toch de club waar ik heb gedebuteerd in het betaalde voetbal. Ik heb er fantastische jaren gehad. Zeker mijn eerste volledige seizoen, waarin we de play-offs haalden, was mooi en leerzaam.’’ Ondanks dat FC Dordrecht momenteel blijft verliezen, verwacht Auassar een heet avondje voor zijn ploeg. ,,Geloof me, het is geen pretje om te spelen tegen Guy Ramos, Reinhard Breinburg of Juanito Sequeira. Die spelen messcherp, ook trainer Gert Kruys zal er alles aan doen om zijn team optimaal gemotiveerd op het veld te krijgen. Het wordt een lastige wedstrijd. Ze zullen ons zeker niet laten voetballen, want zij weten ook dat wij dan de veel betere ploeg zijn. Dat mijn jongere broertje Mohammed nu deel uitmaakt van de A-selectie, maakt het voor ons allebei extra speciaal.’’ Overigens is de kans groot dat beiden niet aan de aftrap zullen staan. ,,Ik ben op dit moment al blij als ik mag invallen,’’ aldus Adil Auassar.

Ook een jaar na zijn overgang verblijft Auassar nog altijd enkele dagen per week op een hotelkamer. ,,Maar dat vind ik totaal geen probleem. Ik heb ’s avonds mijn televisie aan en de laptop bij de hand, dat bevalt prima. Ik ga ook drie á vier dagen per week naar mijn ouders in Zwijndrecht, afhankelijk van het programma bij de club. De afstand valt reuze mee, meestal rijd ik binnen een uurtje van Venlo naar Zwijndrecht.’’

Vrijdagavond hoeft hij ook niet meer met de spelersbus mee terug naar Venlo. ,,Gelukkig vindt de trainer het goed als ik vanuit Dordrecht meteen naar huis ga,’’ aldus de twintiger van Marokkaanse komaf, die begon in de jeugd van Groote Lindt. Auassar doet thans vol overgave mee aan de ramadan, al geeft hij toe dat dat als topsporter niet ideaal is. ,,Ik zou op wedstrijddagen ook mogen eten, en later op een andere dag vasten. Maar dat wil ik zelf niet, mijn gevoel zegt dat dat niet goed is. Als ik zes dagen zou vasten, voel ik me alleen maar slecht als ik dan de zevende dag wel zou eten.’’
Guy Ramos wordt langzamerhand ook een beetje gek van de situatie. Hij hoopt dat ze snel gaan winnen. De enige international roert zich dus.
www.thuisuiteten.nl
pi_61770741
Edit: Graag je frustratie anders uiten

HEEL DRINGEND VERZOEK OM DIE TOPICTITEL TE VERANDEREN!

[ Bericht 27% gewijzigd door Blawh op 19-09-2008 22:27:18 ]
pi_61770772
Done.

Je vorige post trouwens iets aangepast.
pi_61770842
Dank u. Mag Ramos dan wel heel erg de hik krijgen?

Ben al bewust naar huis gegaan in plaats van rond het stadion te kloten........zou eigenlijk ook naar bed moeten gaan in plaats van op internet schelden, ik weet het.
  vrijdag 19 september 2008 @ 22:30:01 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_61770875
Kruys is voor volgende week weg, neem ik aan?
pi_61770980
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kruys is voor volgende week weg, neem ik aan?
Nee.
Want ons bestuur is net zo incapabel.

Zelfs als je een keer wint blijf je laatste staan.
pi_61771002
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 22:28 schreef DRD het volgende:
Dank u. Mag Ramos dan wel heel erg de hik krijgen?

Ben al bewust naar huis gegaan in plaats van rond het stadion te kloten........zou eigenlijk ook naar bed moeten gaan in plaats van op internet schelden, ik weet het.
Ik begrijp je maar al te goed hoor, de kelder van de eerste divisie is niet een plek waar Dordrecht thuishoort. Het seizoen is nog niet verloren natuurlijk, misschien gaat het alsnog draaien en pak je met een dosis geluk nog een periode.

Nu hopen dat van Loenhout het een beetje op zijn heupen krijgt, maar ik vrees dat die het ook bij Dordt niet volledig zal waarmaken als hij de kans krijgt.
pi_61771099
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 22:34 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik begrijp je maar al te goed hoor, de kelder van de eerste divisie is niet een plek waar Dordrecht thuishoort. Het seizoen is nog niet verloren natuurlijk, misschien gaat het alsnog draaien en pak je met een dosis geluk nog een periode.

Nu hopen dat van Loenhout het een beetje op zijn heupen krijgt, maar ik vrees dat die het ook bij Dordt niet volledig zal waarmaken als hij de kans krijgt.
Ik ben echt opmerkelijk rustig voor mijn doen. Met "normale" uitspraken had ik al drie keer een levenslange ban gehad. Het is 19 september en ik heb dit seizoen 8 van de 9 wedstrijden gezien. En ik weet genoeg om zeker te weten dat dit niet meer goed gaat komen. Niet met deze spelersgroep en deze trainer.

En dus hoop ik dat morgen Kruys z'n contract inlevert en Van Loenhout voor een amateurcontract gaat spelen. Hoe langer maatregelen uitblijven, hoe erger het wordt.

En toch weet ik nu al dat ik er dinsdagavond sta, voor de beker tegen Veendam.
pi_61771834
Waar ligt het grootste probleem dan volgens jou? Is het de trainer of de spelersgroep, of allebei? Kruys lijkt me niet bepaald iemand die echt eens keihard tekeer gaat, heeft de groep wel zo'n strakkere hand nodig?
pi_61777238
Opmerkelijk televisie-optreden met Heijsman. Ik durf niet te stellen dat de man niet oprecht is met zijn uitspraken over het volle vertrouwen in Kruys en spelers die zich moeten aanpassen aan de trainer. Maar het is toch publiek geheim dat ze geen geld hebben om Kruys een afkoopsom mee te geven. Dus inderdaad, zoals DRD zegt, moet Kruys uit eigen beweging gaan wil er iets gebeuren.

Van Loenhout lijkt me trouwens ook niet de redding. Is volgens mij al een tijd over zijn top heen. In de voorbereiding heb ik hem nog gezien met Baronie, toen parasiteerde hij op zijn (trap)techniek, maar conditioneel was hij niet zo sterk meer.
www.thuisuiteten.nl
pi_61779767
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 22:38 schreef DRD het volgende:

[..]

Ik ben echt opmerkelijk rustig voor mijn doen. Met "normale" uitspraken had ik al drie keer een levenslange ban gehad. Het is 19 september en ik heb dit seizoen 8 van de 9 wedstrijden gezien. En ik weet genoeg om zeker te weten dat dit niet meer goed gaat komen. Niet met deze spelersgroep en deze trainer.

En dus hoop ik dat morgen Kruys z'n contract inlevert en Van Loenhout voor een amateurcontract gaat spelen. Hoe langer maatregelen uitblijven, hoe erger het wordt.

En toch weet ik nu al dat ik er dinsdagavond sta, voor de beker tegen Veendam.
Probleem ligt aan de gigantische hoeveelheid verdedigende blunders die er worden gemaakt. Maakt niet iets wie er speelt, er is altijd wel iemand die z'n man laat lopen of verkeerd terug speelt, wat meteen afgestraft wordt.
Nou is een tegendoelpunt niet dodelijk, als je kan scoren. Maar wij hebben geen killer. Putter niet, Meleus niet, Verhoek niet, "Rocky" niet. Die twee factoren hebben met kwaliteit te maken. Kwaliteit haal je met geld. Dat hebben we niet en dus is het eigenlijk heel erg logisch, hoe het nu gaat.

En dat is ook meteen voor mij de reden om te zeggen waarom wij gaan degraderen. Omdat er geen zicht op verbetering is. Ook Van Loenhout is nartuurlijk geen enkel niveau meer, maar we zouden nu al flink wanhopig moeten zijn. Ik wil dat mensen nu wakker worden en niet in januari pas beseffen dat het water aan je lippen komt te staan.....
  zaterdag 20 september 2008 @ 17:52:42 #178
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_61783459
Ik hoorde gisteren Boogers op Radio 1 zeggen dat ze nog alle vertrouwen in Kruys hadden, als ze dat zeggen weet je genoeg...
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_61786615
Verhoek kan een goede worden, maar die heeft nog wat tijd nodig. Ideale situatie was via invalbeurten naar een basisplaats groeien, net als pakweg Ribeiro. Nu spelen ze te snel al vanaf het begin en verliezen ze na enkele mindere beurten wel wat vertrouwen.

Hopelijk komt het snel op de rails, want met dit team hoef je in principe echt niet te wanhopen. Maar ja, als het lang duurt, dan kan het wel lastig worden.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:25:24 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_61865733
Bekersucces de ommekeer voor jullie?
pi_61869205
Een middenvelder die een vrije trap snel neemt, een verdediger die met een prachtige volley geluk heeft dat de bal laag blijft en een back die mee opkomt. De spitsen scoren niet, en dus is dit nog geen ommekeer en is er eigenlijk geen echt zich op structurele verbetering.
pi_61881181
Dat kan wel zijn, maar het is wel lekker natuurlijk! En mogelijk een boost voor het zelfvertrouwen!

Ik zag die vrij stevige dame van de supportersclub ook weer enkele keren goed in beeld op RTL 7. Stond lekker te schreeuwen. Alleen Paco zag ik niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_62119624
Paco heb ik ook al een tijdje niet gezien.

10 gespeeld, 2 gewonnen, 1 gelijk. Dit team moet gewoon zien te overleven en niet degraderen. Meer zit er niet in.
pi_62124078
Volgens de krant was er weer herstel, maar gingen de kansen er nog niet in. Dus wellicht kan er nog wat gebeuren, als het straks ineens wel gaat draaien.
quote:
FC Dordrecht kan zichzelf bij TOP Oss niet belonen

FC Dordrecht heeft de stijgende lijn, die met de zeges op Veendam en FC Zwolle was ingezet, ten dele doorgetrokken. Het ensemble van trainer Gert Kruys was de bovenliggende partij in het duel bij TOP Oss, maar kon het vertoonde spel niet in treffers omzetten en moest zich tevreden stellen met de eerste deling van het seizoen: 0-0.

ARCO BOMGAARS

OSS

,,Een punt schiet niet echt op, maar we hebben aangetoond dat er geen krachtsverschil was tussen subtopper TOP en de nummer twintig van de Jupiler League,’’ resumeerde Kruys. ,,Maar ik ben tevreden. We zijn op de goede weg.’’

TOP Oss won de eerste vier thuiswedstrijden van het seizoen en zette in competitieverband een reeks van zes ongeslagen duels neer. FC Dordrecht bleek echter totaal niet onder de indruk van die opgebouwde reputatie door de brigade van voormalig FC Dordrecht-trainer Hans de Koning. De Dordtenaren borduurden voort op de overtuigende uitvoering van een week eerder tegen FC Zwolle en lieten vooral in de eerste 45 minuten prima positiespel zien. De rechterkant marcheerde wederom prima, waarbij back Didi Longuet veelvuldig de diepte zocht.

De gasten verzuimden echter zichzelf te belonen voor het sterke optreden. Rihairo Meulens had FC Dordrecht binnen het kwartier al kunnen laten juichen, maar na een harde trekbal van Nick Coster gleed de spits de bal naast het domein van doelman Wilko de Vogt. Bovendien was Meulens tweemaal te zelfzuchtig en te gehaast op het moment dat Didi Longuet en Juanito Sequeira aan een ongehinderde run aan de rechterkant bezig waren.

Meulens’ collega in de frontlinie, Moussa Kalisse, kreeg de mooiste kans van de eerste helft op een presenteerblaadje aangeboden. De Amerikaanse verdediger Charles Kazlauskas kopte de bal in het strafschopgebied zomaar in de voeten van de Marokkaan, die echter zo verrast was dat hij slechts een krachteloos rollertje produceerde. Wilko de Vogt kon zich makkelijk ontfermen over de inzet. De doelman, die in de tweede bekerronde Feyenoord bijkans tot wanhoop bracht en zijn ploeg tot in de verlenging op de been hield, stond ook pal bij een corner die Johan Versluis trachtte binnen te werken. Slechts eenmaal was er een moment van onachtzaamheid in de Dordtse defensie, in Oss het sterkste onderdeel van de ploeg gisteravond. Karim Fachtali kreeg aan de rechterkant vrij baan richting doelman Govert Boyen na een uittrap van De Vogt. Boyen bracht echter met de voet redding.

,,Als we een goal maken, dan denk ik dat we hier het potje uithalen,’’ was de overtuiging van Kruys na afloop. ,,Verdedigend hadden we onze zaakjes prima voor elkaar. Bart van Muyen en Ruud Kras elimineerden het spitsenduo Davy Zafarin en Karim Fachtali.’’

In de tweede rondgang was er meer evenwicht, al bleef FC Dordrecht de ploeg met het meeste balbezit. Longuet kreeg geen strafschop nadat hij in duel met Roel van de Sande neerging en de ingeschoven Ruud Kras testte de reactiesnelheid van De Vogt.

Davy Zafarin, die zijn honderdste duel voor de Ossenaren speelde en voor het duel in de bloemetjes werd gezet door de ook in Dordrecht bekende preses Bert Zwanenburg, dwong Govert Boyen aan de overzijde tot een redding.

Voor FC Dordrecht, waar de soms te diep lopende Tommy de Jong uitviel na een tik op het linkerbeen, was Rocky Siberie nog in de buurt van de winnende treffer met een kopbal. De gasten ontsnapten nog aan een onverdiende nederlaag toen Mike Thijssen de bal net naast schoof. ,,In een soortgelijke wedstrijd tegen Helmond Sport kregen we het deksel op de neus en stonden we met lege handen,’’ besloot Gert Kruys positief.
In de samenvatting op RTL leek dit wel te kloppen. Hoe zie jij dit DRD?
www.thuisuiteten.nl
pi_63006077
Cecilio Lopes traint weer mee bij FC Dordrecht. Een rentree in de winterstop, wat zou dat lekker zijn! Zeker als hij zijn oude niveau kan halen.
www.thuisuiteten.nl
pi_63008069
Verhaal over TOP klopt aardig, nooit op gereageerd. Verder sprokkelen we nu de broodnodige puntjes bij elkaar. Omniworld en Telstar zijn binnenkort tegenstanders en als dat gewonnen wordt, ben je tenminste een middenmoter.

En Lopes is voor Dordtfans gewoon een held. Als die mee kan doen, met van Loenhout en Putter in vorm, Meulens en Kalisse op de vleugel en het draait........
pi_63037894
Vooralsnog geen sprake van een overgang, maar zou dus wel kunnen nog:
quote:
Cecilio Lopes traint mee bij FC Dordrecht

DORDRECHT - Cecilio Lopes trainde donderdagochtend mee met de selectie van FC Dordrecht. De bij FC Volendam ongewenste aanvaller kreeg daarvoor toestemming van SC Heerenveen, waar de 29-jarige Rotterdammer nog anderhalf jaar onder contract staat.
,,Voorlopig blijft het alleen bij trainen,’’ verklaarde Lopes na afloop van de laatste oefensessie in aanloop naar het treffen met FC Den Bosch van vrijdagavond. ,,Van beide kanten geen verplichtingen, de komende weken zal duidelijk worden bij welke club ik per 1 januari aan de slag ga,’’ aldus Cecilio Lopes. ,,FC Dordrecht is wat mij betreft zeker een optie, ik heb het hier altijd voortreffelijk naar mijn zin gehad,’’ aldus de voormalig spits van de Dordtenaren. Lopes tekende in de winterstop van het seizoen 2006-2007 een contract bij de Friezen, die hem eerst stalden bij Sparta Rotterdam en deze jaargang verhuurden aan promovendus FC Volendam. Daar kreeg hij het echter aan de stok met hoofdtrainer Frans Adelaar, die geen gebruik meer van zijn diensten wenste te maken. ,,Dat was gewoon een machtsspelletje, waar ik de dupe van ben geworden,’’ vindt Lopes.

FC Dordrecht beschikt, met uitzondering van Marcel van der Sloot en Brian Pinas, over een fitte selectie. Gert Kruys zal zijn vertrouwde formatie van de laatste weken wederom de wei in sturen. Govert Boyen op doel, achterin Didi Longuet, Bart van Muyen, Ruud Kras (terug van een schorsing) en Johan Versluis, op het middenveld Guy Ramos, Juanito Sequeira, John van Loenhout en Nick Coster en voorin Rihairo Meulens en Eddy Putter.
En blessurenieuws:
quote:
Brian Pinas (FC Dordrecht) weet wat hem te wachten staat

De rol van Brian Pinas in de hoofdmacht van FC Dordrecht blijft dit seizoen beperkt tot 71 speelminuten. Volgende week gaat hij onder het mes, waarna de lange revalidatie begint van de gescheurde voorste kruisband in zijn rechterknie. ,,Ik weet wat me te wachten staat.’’
JAN-DIRK VERHEY

ROTTERDAM/DORDRECHT

Seizoen 2008-2009 is voor Brian Pinas uitgelopen op een grote mislukking. In de eerste week van de voorbereiding knalde Guy Ramos tijdens een training met zijn volle gewicht tegen de rechterknie van de 29-jarige Rotterdammer, een ’ongelukje’ dat uiteindelijk twee weken geleden in de thuisbeurt tegen Fortuna Sittard resulteerde in een afgescheurde voorste kruisband.

,,Want ik zie het als één blessure,’’ verklaart Pinas. ,,Toen is het al fout gegaan. Destijds koos ik er samen met de medische staf van FC Dordrecht voor om via krachttraining te herstellen en niet onder het mes te gaan. Omdat de kruisband ook ’slechts’ was ingescheurd vond iedereen dat de beste optie, maar achteraf heeft het niet goed uitgepakt. Ik neem dat overigens niemand kwalijk, maar het is wel een feit.’’

In de thuisbeurt tegen Fortuna Sittard, na zijn invalbeurt tegen SC-Cambuur Leeuwarden pas zijn tweede optreden deze competitie, sloeg voor Brian Pinas vier minuten voor rust het noodlot toe. ,,In een volkomen onschuldig duel. Ik had de bal aan mijn linkervoet en kreeg van achter een klein tikje op mijn rechterbeen. Ik voelde meteen dat het ernstig was, het is tenslotte de tweede keer.’’

In 2002, toen nog als speler van Excelsior Rotterdam, liep de linkspoot namelijk aan de andere knie een identieke kwetsuur op. ,,Ik weet dus ook hoe lang en zwaar de revalidatie wordt,’’ verklaart Pinas, die naast Excelsior verder op de loonlijst stond bij Feyenoord, Newcastle United, FC Groningen, Cercle Brugge en NAC Breda. ,,Als het vocht voldoende uit mijn knie is, word ik volgende week geopereerd door clubarts Peter Fontijne. De komende dagen doe ik nog wat lichte krachttraining om zo sterk mogelijk de operatie in te gaan. Voor een goed herstel is dat namelijk ontzettend belangrijk. Na de ingreep zal ik een paar weken rust moeten nemen, alvorens ik zal starten met het herstelprogramma. Dan zijn het vooral krachttrainingen die ik zal afwerken. Erg zwaar, zeker omdat je vaak alleen aan het trainen bent. Het vergt veel discipline, het zal best eens voorkomen dat je een dag helemaal geen zin hebt om iets te doen. Gelukkig kan dat ook, dat weet ik nog van de vorige keer. Op een termijn van zes maanden mag je best eens een baaldag hebben.’’

Brian Pinas zal in een kliniek in Capelle aan den IJssel revalideren. ,,De begeleiding is daar optimaal en een bijkomend voordeel is ook dat er meer topsporters met kruisbandblessures revalideren. Dan heb je toch wat afleiding.’’

Brian Pinas streek begin vorig seizoen neer aan de Krommedijk. Eerst om zijn conditie op peil te houden in afwachting van het vinden van een nieuwe club, maar na het vertrek van Adil Auassar naar VVV-Venlo contracteerde FC Dordrecht de routinier alsnog. Hij speelde gedurende de vorige jaargang 31 duels in het team van Gert Kruys. Pinas maakt er geen geheim van graag weer eens terug te keren op het hoogste niveau, maar hij beseft dat die promotie na de zware knieblessure voorlopig ver uit het zicht is verdwenen. ,,Ik ga eerst maar zorgen dat ik weer honderd procent fit word, dat is voorlopig het enige waar ik aan wil denken. Het is balen dat ik, gezien mijn leeftijd in de bloei van mijn carrière, een jaar niet aan spelen toekom. Ik was er de eerste dagen flink ziek van, maar stoppen is nooit aan de orde geweest. Ik kan wel thuis op de bank gaan zitten jammeren, maar dat heeft geen zin. Ik wil nog graag een jaar of vier, vijf mee in het betaalde voetbal.’’
www.thuisuiteten.nl
pi_63846309
Waar gaat Kras heen?
pi_63856356
Gaat Kras weg dan? Heb ik in de lokale media nog niets van gelezen en ook nog niets over gehoord.
www.thuisuiteten.nl
pi_63858424
Ow daar had Boogie het over. Hij noemde een rijtje met speler die die recent verkocht had. En dat Kras ook wellicht in dat lijstje ging komen.
pi_63875194
Zou het stom vinden om juist hem te verkopen. Ik snap dat ze altijd op zoek zijn naar extra financële mogelijkheden en die zijn misschien ook noodzakelijk om een nieuwe spits te halen, maar ik hou liever Kras dan dat Lopes wordt gehaald.

Nog twee uitwedstrijdjes en dan is het gelukkig winterstop. In heel 2008 7 competitiewedstrijden gewonnen. 7 van de 35. Statestieken liegen niet. Van de hele dit jaar Eerste Divsie het minst gescoord. 17 doelpunten in 19 wedstrijden. Dan is een 19de plaats gewoon terecht.

Heb m'n eigen post in dit topic teruggelezen en ik roep al wat langer dat het voorin niet klopt. En ik blijf het ronduit zwak van Kruys vinden dat hij iedere wedstrijd weer op Meulens en Putter gokt. Van PensLoenhout valt na een aardig begin ook goed tegen. Of andere spelers moeten een kans krijgen (maar dat doet Kruys niet) of er moeten nieuwe spelers bij in de winterstop.

Inmiddels is de onrust onder het publiek verdwenen en heeft plaats gemaakt voor berusting. Het is ook niet mogelijk om een heel jaar lang geirriteerd en boos te blijven. De resultaten zijn in 2008 dramatsch en hoewel de kwaliteit er is, komt er met deze trainer en spelersgroep geen structurele verbetering in 2009.
pi_63909585
Ik zou ook de jeugd gewoon eens de kans geven. John Verhoek is niet voor niets gehaald toch?

Wel een jeugdinternational erbij.
quote:
Uitnodiging voor jeugdspeler FC Dordrecht

DORDRECHT - Octavio Maginnis Castro, speler van Jong FC Dordrecht, heeft een uitnodiging ontvangen voor de Canadese jeugdploeg onder negentien jaar.
De voetballer van Canadees-Mexicaanse afkomst is opgeroepen voor een trainingskamp in Sunrise in Florida, waar ook een oefenduel tegen de Verenigde Staten zal worden afgewerkt. Maginnis Castro (18), als freestyler op internet ook bekend onder de voetbalnaam Tavinho, speelde eerder in Engeland voor Peterborough United en een korte periode voor het Arnhemse Vitesse.
En vrijdag een Belg als scheidsrechter met als bijnaam Knuffelref. Wat moet dat worden?
www.thuisuiteten.nl
pi_66011962
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar gaat Kras heen?
Naar Zwolle. Je had voorspellende gaven.

Ben een poosje weg geweest en in die tussentijd pakken ze 8 punten in 4 wedstrijden. Ben heel benieuwd naar vanavond, of ook het spel op het veld daadwerkelijk verbeterd is.

Boyen weg, Rensen weg, Peersman als nieuwe keeper. Denk uiteindelijk helaas een goede oplossing.

En volgende week zou er meer nieuws over het nieuwe stadion zijn! Zou na het dramajaar 2008 dit jaar dan toch weer leuk worden?
pi_66014667
Nou ja voorspellend Bogers heeft het zelf verteld.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 17:21:39 #195
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_66027814
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:06 schreef methodmich het volgende:
Ik zou ook de jeugd gewoon eens de kans geven. John Verhoek is niet voor niets gehaald toch?

Wel een jeugdinternational erbij.
[..]

En vrijdag een Belg als scheidsrechter met als bijnaam Knuffelref. Wat moet dat worden?
John Verhoek weleens bij Jong ADO gezien, niet bepaald de slimste voetballer, ook niet de meest talenvolle. Eigenlijk gewoon helemaal niks - misschien dat DRD dit kan beamen?

Vind FC Dordt het trouwens maar bizar slecht doen, had ze echt in het linkerrijtje verwacht!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_66063309
Gewoon helemaal niks is op zich wel opmerkelijk voor een speler die derde werd bij de verkiezing beste speler bij de A-junioren Red. Ook nog eens gekozen door de trainers... Nu is het niveau van de jeugdcompetities lang niet altijd top, maar hij kan toch zeker wel wat.

http://www.psvjeugd.nl/nieuws/1022

Bij Dordt kan hij het idd nog niet laten zien. En met de komst van Lopes zal dat niet snel gebeuren ook.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 14 februari 2009 @ 23:30:28 #197
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_66070355
heb hem 3 of 4x zien spelen in de ADO jeugd - op basis daarvan is dat mij een compleet raadsel - Mich!

Ach ja - gelukkig zegt dat niet alles... anders had een ander voorbeeld --- Marijn Sterk nog niet eens in het G-elftal van FC Knudde gespeeld.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_67732964
Ik ben wel benieuwd welke spelers bij Dordt mogen blijven. Van de spelers die een ontslagbrief kregen zal men vooral met Sequeira en Putter door willen. Lopes heeft al laten doorschemeren naar het buitenland of de eredivisie te willen, voor Sardar en Van Loenhout lijkt er geen nieuw contract in te zitten en de nodige spelers uit het beloftenteam hebben ook al te horen gekregen te mogen vertrekken. Enkele daarvan hebben inmiddels al een nieuwe club gevonden, veelal in de hoofdklasse.
www.thuisuiteten.nl
pi_68503184
Toch leuk om dit topic weer eens door te kijken, veel wisselende stemmingen.

Nu dus weer positivisme: FC Dordrecht wint veel Bronzen Stieren
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:16:29 #200
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_68968265
Tot dinsdag dan maar...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')