abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59308596
Kaapverdiaanse verdediger / middenvelder, speelde vroeger voor Spartaan '20 in de jeugd. Goede opleiding hebben die.

Bij Dordt vooral in het tweede gespeeld, niet al te opvallend.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_59403559
Gerson Rodrigues kijkt altijd een beetje slaperig en ongeinteresseerd. Ik zal hem niet missen.

29ste staat in de agenda, maar weet niet of ik het dit jaar ga halen. Het worden (gelukkig) sowieso weinig voorbereidingswedstrijden voor mij dit jaar. In het begin lekker op vakantie en daarna gewoon werken.
pi_59408354
Hij begint om 19.45 of 20.00 volgens mij, dus dat scheelt weer. Heb jij al een voorbereidingsprogramma gevonden verder? Van de week zag ik nog niks op de site. Ik weet dat het ook een keer Dordt - Feyenoord wordt.
www.thuisuiteten.nl
pi_59758884
Jerson Anes Ribeiro (19) wordt gehuurd van Feyenoord. Linkerflankspeler. Verder blijft Brian Pinas, maar heeft hij een clausule, die een transfervrije overstap naar het buitenland mogelijk maakt, in zijn contract laten opnemen.
www.thuisuiteten.nl
pi_59764331
Dinsdagavond 29 juli om 20.00..............het zou zomaar kunnen dat het m'n eerste (en enige) wedstrijd van de voorbereiding gaat worden dan. Moet waarschijnlijk m'n kaarten voor Feyenoord van de hand doen, omdat het om 16.00 begint ipv 14.30.

Pinas en Ribeiro..........prima dat er wat meer spelers zijn, maar ik mis nog steeds heel erg de ervaring en een leider in de groep.

Zal je altijd zien dat Eddy Putter weer aanvoerder wordt......
pi_59825623
Vol op zoek naar een keeper die kan concurreren met Rensen, Nick van der Ploeg wordt gezien als derde doelman.

Op het lijstje zouden o.a. staan Erwin Mulder (Feyenoord, maar is afhankelijk van een eventueel vertrek van Ekramy of Graafland van Excelsior, want als die gaat zou Mulder eventueel naar Excelsior gaan), Bas van Wegen (NAC, clubloos, traint mee met Team VVCS), Cor Varkevisser (Sparta, maar lijkt me niet omdat die voorlopig maar twee keepers hebben), Atam Koroglu (MVV), Stef Doedee (RKC) en een aantal A1-keepers. Die laatsten lijken me wat lastig, zullen niet zo snel veel beter zijn dan Van der Ploeg, laat staan Rensen...
www.thuisuiteten.nl
  zondag 6 juli 2008 @ 14:23:05 #132
17328 methodmich
Nummer 10
pi_59925205
Nieuwe spits voor FC Dordrecht

Buitenlandse keeper dus waarschijnlijk en mogelijk flink wat routine erbij in de persoon van Hill!
www.thuisuiteten.nl
pi_59954400
Hmm, de Duitser Frederik Gößling krijgt concurrentie van een andere testkeeper, de Belg Govert Boyen. Keeper van Oud Heverlee Leuven.

Kruys was nogal gecharmeerd van Rihairo Meulens, die er vier maakte in Waardenburg. Doet hem denken aan Robin Nelisse in diens Cambuur-tijd.

Overigens is de nieuwe fysio afkomstig van ASWH. Hopelijk doet ie het bij Dordt beter...
www.thuisuiteten.nl
pi_60045282
Ben op vakantie nu, dus kon niet het topic samen met jou in leven houden.

Wat ik vanaf de andere kant van de wereld meekrijg van de voorbereiding is niet echt veelbelovend. Als er wordt gezegd dat het team kwalitatief minder is, maar kwa mentaliteit beter, dan is dat een zwaktebod richting zowel vorig jaar als dit jaar. En daarmee kan je de ogenschijnlijk ingezette stijgende lijn niet waarmaken, maar eindig je 'gewoon' ergens in de middenmoot zonder de play-offs.

Natuurlijk moeten de verwachtingen niet te hoog worden neergezet, zoals vorig jaar, maar dit is ook gewoon zielig. Ook de manier waarop uitspraken op de officiele site gemeden worden is veelzeggend......het wordt gewoon weer een ouderwets kutseizoen.
pi_60047213
Het zou best eens kunnen. Wel verwachten ze het nodige van Tommy de Jong trouwens, die is bezig aan een aardige voorbereiding. En Jerson Anes Ribeiro vertelt in dit artikel ook waarom hij graag bij Dordt komt spelen, wat ik niet gek vind als je een jonge speler op zoek naar speeltijd bent:
quote:
Jerson Ribeiro is blij met FC Dordrecht, maar blijft dromen van Feyenoord

De stem van Gert Kruys brult over het trainingsveld van FC Dordrecht. ’Er is één bal weg. Allemaal zoeken’. ’Trainer’, roept Marcel van der Sloot terwijl hij in de richting van de van Feyenoord overgekomen huurling Jerson Ribeiro wijst, ’dat is vast zijn bal. Van die pingel die hij dertig meter over schoot’.

JAN VOLWERK

DORDRECHT

Jeugdinternational Ribeiro - ’Echt, ik mis normaal nooit een strafschop’ - kon er na afloop wel om lachen. De geboren en getogen Rotterdammer was afgelopen maandag al lang blij dat hij voor het eerst met de groep mee kon trainen. De eerste trainingsweek en de eerste oefenwedstrijd miste hij vanwege een enkelblessure.

Ribeiro: ,,Opgelopen op de dag dat ik hoorde dat Feyenoord met FC Dordrecht tot en akkoord was gekomen. Tijdens een training met spelers van mijn zaakwaarnemer als Ricky Kruys, David Mendes da Silva en Iwan Redan, om in conditie te blijven. Ontzettend balen natuurlijk. Ik heb het op de eerste trainingsdag nog wel geprobeerd, maar ik moest al snel van het veld.’’

De middenvelder Jerson Ribeiro is gretig. ,,Ik wil me bewijzen bij FC Dordrecht. Ja, en dan weer terug naar Feyenoord. Bij die club wil ik graag slagen als profvoetballer. Ik heb er nog en contract tot 2010. Ik heb ook al twee jaar even mogen ruiken aan het eerste. Anderhalf jaar terug mocht ik van Erwin Koeman mee op het trainingskamp in Turkije. Een geweldige ervaring was dat. De nacht voor het vertrek heb ik niet kunnen slapen. Aan het eind van het afgelopen seizoen heb ook een paar oefenwedstrijden met het eerste meegedaan. Net als vorig jaar was er echter ook nu geen plaats voor mij in de hoofdmacht. Voor het derde jaar spelen in het tweede op maandagavond voor een paar toeschouwers zag ik niet zitten. Ik wil me verder ontwikkelen. Ik ben dan ook erg blij dat FC Dordrecht mij wil huren. De Jupiler League is een attractieve competitie en Gert Kruys is een trainer die graag aanvallend voetbal wil spelen. Dus bij Dordt zit ik goed. Het niveau op de trainingen ligt hoog, heb ik al ervaren. Ik verwacht veel van komend seizoen en ik reken erop dat we met deze selectie de play-offs moeten kunnen halen.’’

Jerson Ribeiro was als kind al gek van voetballen. ,,Mede door mijn broertje Nilson. Hij nam me mee de straat op. Mijn eerste club was Activitas. Vanaf mijn zesde heb ik daar gespeeld. Op mijn elfde verkaste ik naar SVV/SMC in Schiedam, omdat ik veel goede verhalen over die club had gehoord. De jeugd speelde op een hoog niveau. En ik had toen al de droom om profvoetballer te worden.’’

Een jaar later stond Feyenoord voor hem op de stoep. ,,In het begin van het wel wennen. Ik moest ineens zes keer per week trainen. Tijd om met mijn vriendjes buiten te spelen had ik niet meer. Met naar school gaan, trainen en huiswerk maken zat mijn dag vol.’’

Ribeiro doorliep de opleiding zonder moeite. ,,Feyenoord vraagt, zeker als je wat ouder wordt, in mentaal opzicht veel van spelers. Terecht ook. Trainers proberen je uit. Het scheelt dat ik geen moeilijke jongen ben. Ik doe wat me opgedragen wordt.’’ Ribeiro werd ook jeugdinternational. ,,Ik ben van de lichting Marvin Emnes, Diego Biseswar en Jeffrey Sarpong.’’ En hij verdiende uiteindelijk een meerjarig contract. ,,Nu nog die extra stap maken naar Feyenoord 1. Maar dat is nu nog niet aan de orde. Eerst moet ik slagen bij FC Dordrecht.’’
Verder gaat assistent-trainer René Hiddink ook aan de slag als trainer van SC Emma, omdat Frans Struis wegens gezondheidsredenen moest stoppen daar. Hiddink blijft ook bij Dordt actief.

Tot slot een wijziging in het oefenschema: Geen duel op de 22e tegen een regioteam uit Zeegse, maar op de 23e een wedstrijd tegen zaterdaghoofdklasser PKC '83.
www.thuisuiteten.nl
pi_60075918
O, ik snap de aankopen wel..........en ik snap dat spelers voor Dordt kiezen. Ze zien aan anderen (Lopes, vd Velden, Maachi) dat je je onder Kruys goed in de kijker kan spelen.

Ach, als mijn vakantie voorbij is, de competitie weer begint, dan komt ook bij mij het goede gevoel wel weer.
pi_60104005
Precies. En spelen tegen Feyenoord is altijd leuk. Vandaag al een jongetje uit mijn klas dat helemaal opgetogen was dat ie naar Dordt - Feye zou gaan en "de echte Roy Makaay" zou gaan zien.

Overigens een weerzien met enkele ex-Dordtenaren voor jou wellicht de 29e. Na Ferry van Lare en Leon van Dalen is nu ook Serge van den Ban naar ASWH gekomen.

EDIT: Van den Ban komt toch niet, gaat naar Roemenië.

[ Bericht 6% gewijzigd door methodmich op 14-07-2008 20:22:36 ]
www.thuisuiteten.nl
pi_60127609
Versluis kan naar Georgië

en

Belgische keeper voor FC Dordrecht

Er gebeurt dus wel weer één en ander in Dordt.
www.thuisuiteten.nl
pi_60172659
Boogers langer bij FC Dordrecht

Lijkt me ook een goede zaak! Hoefdraad komt dus niet.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 21 juli 2008 @ 17:01:58 #140
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_60247963
Schenken ze bij jullie nog bier int uitvak?
Accept you're dead and start living
pi_60268799
quote:
Verdediger Kapralik op proef bij FC Dordrecht

De Slowaak Zdenko Kapralik (Inter Bratislava) is deze week op proef bij FC Dordrecht.

DORDRECHT/ZEEGSE

Kapralik is een 1.88 meter lange centrale verdediger die bij de selectie van Gert Kruys is aangesloten tijdens het trainingskamp in Zeegse (Drenthe). FC Dordrecht heeft behoefte aan versterking in de defensie nu Delano Hill voor Al-Wakra in Qatar heeft gekozen.

Kapralik krijgt woensdagavond speeltijd in het oefenduel tegen zaterdag-hoofdklasser PKC’83, aanvang 19.30 uur op het terrein van vv Tynaarloo.

FC Dordrecht verblijft met een vrijwel voltallige spelersgroep in Drenthe. Alleen aanvoerder Marcel van der Sloot is met een rugblessure thuis gebleven. Hij wordt behandeld door een manueel therapeut.
Een internationaal gezelschap zo. Ze willen misschein Breinburg een amateurcontract geven nu.
www.thuisuiteten.nl
pi_60285592
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:01 schreef bramos-elvis het volgende:
Schenken ze bij jullie nog bier int uitvak?
Ja. Bij niet risicowedstrijden. Anders gaat TerroRobbie rare dingen doen.
pi_60285598
Hebben wij weer.... Kom je 1 aug nog naar Den Bosch?
pi_60321111
Gisteren 2-0 winst tegen PKC '83. Siberie en Sardar scoren.

Wel weer meer blessures. Nito Sequeira en Mo Houdoe vielen uit en voegen zich bij de reeds geblesseerden Kalisse, Pinas, Longuet (die ook veel te zwaar is!) en Van der Sloot. Verdediger Kapralik doet misschien mee tegen Feyenoord ook.
www.thuisuiteten.nl
pi_60323184
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:16 schreef TerroRobbie het volgende:
Hebben wij weer.... Kom je 1 aug nog naar Den Bosch?
Wat is er 1 augustus?

Moet de oefenwedstrijd tegen Feyenoord missen En de kans is ook aanwezig dat ik dinsdag ASWH ga missen..................

8 augustus de eerste competitiewedstrijd, en mogelijk ook mijn eerste van het seizoen
pi_60323209
FC Den Bosch - FC Dordrecht oefenwedstrijd in het stadion.
pi_60343329
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:24 schreef DRD het volgende:

[..]

Wat is er 1 augustus?

Moet de oefenwedstrijd tegen Feyenoord missen En de kans is ook aanwezig dat ik dinsdag ASWH ga missen..................

8 augustus de eerste competitiewedstrijd, en mogelijk ook mijn eerste van het seizoen
Zou jammer zijn, al komt Dordt door de vele blessures deels met een reserveteam gaan de geruchten. We zullen zien.

FC Dordrecht test Derveld

Weer een testspeler.
www.thuisuiteten.nl
pi_60377851
Knap 1-1 gespeeld tegen Feyenoord. Ribeiro scoorde de gelijkmaker, nadat testspeler Derveld een eigen goal had gemaakt.

Ben benieuwd dinsdag.
www.thuisuiteten.nl
pi_60390052
Vind het nu wel jammer dat ik er niet bij was..........hoor wel her en der dat het zeer aardig was wat Dordt liet zien.

Als het morgenavond net zo regent als nu haak ik toch af en ga ik niet naar Ambacht toe.....als de wedstrijd door kan gaan op jullie veld (ene jaar te droog, andere jaar te nat?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')