Dagher in beeld bij ASWH en Kozakken Boys. Maar zelf wil ie voorlopig zijn kans als prof blijven wagen, gezien zijn leeftijd begrijpelijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:30 schreef DRD het volgende:
Kooiman is oud en geblesseerd.
Breinburg heeft zich nooit doorontwikkeld na een goed eerste seizoen.
Biyadat vind ik een prima middenvelder. Beter dan een Ramos of Seqeuira. Maar met hem en Kruys klikte het nooit.
Dagher is helemaal uit beeld geraakt. Hij heeft wel minder kwaliteit dan Maachi, Kalisse of Sardar, maar was toch altijd gevaarlijk en wel echt van "ons" voor mijn gevoel.
Vind het jammer. Mijn gevoel zegt dat Kruys sterk achter deze beslissing zit. Dan moet hij ook volgend seizoen blijven en laten zien dat hij gelijk heeft.
quote:FC Dordrecht zoekt geboren leiders
Het verwachtingspatroon was hoog, maar wat restte was teleurstelling. FC Dordrecht bleef dit seizoen verstoken van nacompetitievoetbal en kon vervroegd analyseren waar het deze jaargang fout was gegaan. Een terugblik met trainer Gert Kruys, die ook zijn licht laat schijnen over de naaste toekomst.
ARCO BOMGAARS
DORDRECHT
Hoe verklaar je de teleurstellende prestaties, terwijl de spelersgroep er - in vergelijking met vorig seizoen - sterker op geworden was?
Gert Kruys: ,,In de voorbije week heb ik de tijd gehad om het seizoen rustig de revue te laten passeren en ook geprakkiseerd waarom het mis is gegaan. We zijn op een aantal posities tekort gekomen en met name de as is ons probleem geweest. Vorig seizoen waren Frank Kooiman, Reinhard Breinburg en (de tussentijds vertrokken, AB) Cecilio Lopes belangrijk in de as. Dit seizoen is Kooiman heel het seizoen geblesseerd geweest en Reinhard Breinburg raakte bij de laatste wedstrijd voor het seizoen tegen ASWH geblesseerd. Hij is niet één keer fit aan een wedstrijd begonnen. In de spits zijn Eddy Putter en Ibad Muhamadu kwetsbaar gebleken door bles- sureleed. In de winterstop hebben we met Marcel van der Sloot getracht een kwaliteitsimpuls aan de selectie te geven, maar ook Marcel heeft getobd met blessures. Het is allemaal niet zo gelopen zoals ik wilde. We hebben veel wedstrijden gelijkgespeeld of net verloren, omdat ons rendement te laag was en we beslissende fouten maakten in de slotfase. De eerste helft van het seizoen scoorden Nick van der Velden en Nassir Maachi veel, na de winterstop ging Eddy Putter meer scoren maar stokte het bij de rest. Met Nick is er veel gebeurd dit seizoen. Hij is gegroeid als voetballer en als mens, kwam in de picture en heeft het daar moeilijk mee gehad, waardoor hij te veel voor de ploeg wilde doen.’’
Ben je teleurgesteld over de ontwikkeling van de groep als geheel?
GK: ,,Van sommige spelers had ik verwacht dat zij dit jaar stappen zouden maken en dat is niet gebeurd. Nassir Maachi en Moussa Kalisse zijn intuïtiespelers, de ene week heel goed, de andere week onzichtbaar. Moussa moet beseffen dat je als prof moet denken en handelen en daarbij zijn blikveld verruimen. Wat ik mis in deze groep zijn leiders, persoonlijkheden. Ruud Kras is de pure prof in onze selectie, maar heeft niet het vermogen om een leidersrol op te eisen omdat hij te introvert is.’’
Vind je dat je zelf fouten hebt gemaakt?
GK: ,,Als ik naar mezelf kijk, dan vind ik dat ik in een aantal wedstrijden een te aanvallende strategie heb ontwikkeld. Vorig jaar pakte dat vaak goed uit, dit jaar niet. Als rode draad door het seizoen liep ook de kwetsbaarheid van ons bij vrije trappen en corners. Daar is wel degelijk hard aan gewerkt, waardoor dat in de slotfase van het seizoen beter ging. Ik vind niet dat ik te veel van systeem heb gewisseld, want vaak hebben we met een roterend middenveld en drie spitsen gespeeld. ’’
Er is veel te doen geweest over de keepers in dit seizoen. Sjoerd Rensen kreeg het vertrouwen, Kevin Rijnvis kwam tussentijds en belandde prompt in de basis, maar is inmiddels met stille trom verdwenen.
GK: ,,Sjoerd is een keeper in ontwikkeling, die weet dat hij zich moet verbeteren op kwetsbare punten als hoge ballen en standaardsituaties. Halverwege het seizoen hebben we geëvalueerd en besloten dat we er een keeper bij wilden hebben. Via AZ kwam Kevin Rijnvis, een talentvolle jongen die we de kans hebben gegeven. Maar Kevin kon moeilijk met druk omgaan en was niet dominant genoeg in zijn strafschopgebied. Achteraf kun je dus zeggen dat zijn komst niet gelukkig heeft uitgepakt.’’
Waarom mogen spelers als Johan Versluis en Ibad Muhamadu weg?
GK: ,,Johan is, net als mijn zoon Rick bij FC Utrecht, een jongen van de stad. Vorig jaar heb ik hem veel vertrouwen gegeven in de hoop dat hij dit seizoen stappen zou maken. Hij heeft ook zijn kansen gehad, maar dat niet goed ingevuld in wedstrijden tegen TOP en Cambuur. Voetbal is een vak en dat besef mis ik bij hem. Johan heeft Ruud Kras, Bart van Muyen en Reinhard Breinburg voor zich, dus zit hij in een lastig parket. Wat Ibad betreft, ik sluit niet uit dat hij uiteindelijk toch bij ons blijft. Alleen heb ik begrepen dat hij en Eddy Putter dure jongens zijn voor Dordt-begrippen en dat we zullen moeten kiezen. Al maak ik me wel zorgen om de blessuregevoeligheid van Eddy.’’
Wat zijn voor jou de wijze lessen van dit seizoen?
GK: ,,Ik heb een paar lessen geleerd: de ontwikkeling van deze groep verloopt met horten en stoten, het zal nodig zijn om meer zakelijkheid in te bouwen of soms zelfs anti-voetbal te spelen. Voor mij persoonlijk was het ook een leerzaam jaar. Vorig seizoen was ik één van de beste trainers in de Jupiler League, dit seizoen één van de minste. Dat geeft stof tot nadenken, maar maakt me ook weer gretig voor het volgende seizoen.’’
Wat moet er volgend jaar veranderen wil FC Dordrecht een rol van betekenis spelen?
GK: ,,Het ontbreekt aan hiërarchie in de groep. We missen twee à drie jongens die leiding kunnen geven. Ik ben ervan overtuigd dat er 30 juni een goede selectie staat. Of mijn zoon Rick een optie is? Ik denk dat hij gaat spelen in het buitenland of bij een andere eredivisieclub.’’
Ben benieuwd.quote:FC Dordrecht contracteert Fransman Tommy de Jong (21)
FC Dordrecht heeft zich voor volgend seizoen versterkt met de 21-jarige Tommy de Jong.
DORDRECHT
Hoewel zijn naam anders doet vermoeden, is De Jong een Fransman. Hij doorliep heel de jeugdopleiding bij Racing Club Strasbourg. Het afgelopen seizoen was hij actief voor FC Martigues, dat uitkomt op het derde niveau in Frankrijk (Championnat National).
De tweebenige Tommy de Jong, die gehaald is voor het middenveld, tekende bij FC Dordrecht een contract voor drie jaar.
Verder gaat assistent-trainer René Hiddink ook aan de slag als trainer van SC Emma, omdat Frans Struis wegens gezondheidsredenen moest stoppen daar. Hiddink blijft ook bij Dordt actief.quote:Jerson Ribeiro is blij met FC Dordrecht, maar blijft dromen van Feyenoord
De stem van Gert Kruys brult over het trainingsveld van FC Dordrecht. ’Er is één bal weg. Allemaal zoeken’. ’Trainer’, roept Marcel van der Sloot terwijl hij in de richting van de van Feyenoord overgekomen huurling Jerson Ribeiro wijst, ’dat is vast zijn bal. Van die pingel die hij dertig meter over schoot’.
JAN VOLWERK
DORDRECHT
Jeugdinternational Ribeiro - ’Echt, ik mis normaal nooit een strafschop’ - kon er na afloop wel om lachen. De geboren en getogen Rotterdammer was afgelopen maandag al lang blij dat hij voor het eerst met de groep mee kon trainen. De eerste trainingsweek en de eerste oefenwedstrijd miste hij vanwege een enkelblessure.
Ribeiro: ,,Opgelopen op de dag dat ik hoorde dat Feyenoord met FC Dordrecht tot en akkoord was gekomen. Tijdens een training met spelers van mijn zaakwaarnemer als Ricky Kruys, David Mendes da Silva en Iwan Redan, om in conditie te blijven. Ontzettend balen natuurlijk. Ik heb het op de eerste trainingsdag nog wel geprobeerd, maar ik moest al snel van het veld.’’
De middenvelder Jerson Ribeiro is gretig. ,,Ik wil me bewijzen bij FC Dordrecht. Ja, en dan weer terug naar Feyenoord. Bij die club wil ik graag slagen als profvoetballer. Ik heb er nog en contract tot 2010. Ik heb ook al twee jaar even mogen ruiken aan het eerste. Anderhalf jaar terug mocht ik van Erwin Koeman mee op het trainingskamp in Turkije. Een geweldige ervaring was dat. De nacht voor het vertrek heb ik niet kunnen slapen. Aan het eind van het afgelopen seizoen heb ook een paar oefenwedstrijden met het eerste meegedaan. Net als vorig jaar was er echter ook nu geen plaats voor mij in de hoofdmacht. Voor het derde jaar spelen in het tweede op maandagavond voor een paar toeschouwers zag ik niet zitten. Ik wil me verder ontwikkelen. Ik ben dan ook erg blij dat FC Dordrecht mij wil huren. De Jupiler League is een attractieve competitie en Gert Kruys is een trainer die graag aanvallend voetbal wil spelen. Dus bij Dordt zit ik goed. Het niveau op de trainingen ligt hoog, heb ik al ervaren. Ik verwacht veel van komend seizoen en ik reken erop dat we met deze selectie de play-offs moeten kunnen halen.’’
Jerson Ribeiro was als kind al gek van voetballen. ,,Mede door mijn broertje Nilson. Hij nam me mee de straat op. Mijn eerste club was Activitas. Vanaf mijn zesde heb ik daar gespeeld. Op mijn elfde verkaste ik naar SVV/SMC in Schiedam, omdat ik veel goede verhalen over die club had gehoord. De jeugd speelde op een hoog niveau. En ik had toen al de droom om profvoetballer te worden.’’
Een jaar later stond Feyenoord voor hem op de stoep. ,,In het begin van het wel wennen. Ik moest ineens zes keer per week trainen. Tijd om met mijn vriendjes buiten te spelen had ik niet meer. Met naar school gaan, trainen en huiswerk maken zat mijn dag vol.’’
Ribeiro doorliep de opleiding zonder moeite. ,,Feyenoord vraagt, zeker als je wat ouder wordt, in mentaal opzicht veel van spelers. Terecht ook. Trainers proberen je uit. Het scheelt dat ik geen moeilijke jongen ben. Ik doe wat me opgedragen wordt.’’ Ribeiro werd ook jeugdinternational. ,,Ik ben van de lichting Marvin Emnes, Diego Biseswar en Jeffrey Sarpong.’’ En hij verdiende uiteindelijk een meerjarig contract. ,,Nu nog die extra stap maken naar Feyenoord 1. Maar dat is nu nog niet aan de orde. Eerst moet ik slagen bij FC Dordrecht.’’
Een internationaal gezelschap zo. Ze willen misschein Breinburg een amateurcontract geven nu.quote:Verdediger Kapralik op proef bij FC Dordrecht
De Slowaak Zdenko Kapralik (Inter Bratislava) is deze week op proef bij FC Dordrecht.
DORDRECHT/ZEEGSE
Kapralik is een 1.88 meter lange centrale verdediger die bij de selectie van Gert Kruys is aangesloten tijdens het trainingskamp in Zeegse (Drenthe). FC Dordrecht heeft behoefte aan versterking in de defensie nu Delano Hill voor Al-Wakra in Qatar heeft gekozen.
Kapralik krijgt woensdagavond speeltijd in het oefenduel tegen zaterdag-hoofdklasser PKC’83, aanvang 19.30 uur op het terrein van vv Tynaarloo.
FC Dordrecht verblijft met een vrijwel voltallige spelersgroep in Drenthe. Alleen aanvoerder Marcel van der Sloot is met een rugblessure thuis gebleven. Hij wordt behandeld door een manueel therapeut.
Ja. Bij niet risicowedstrijden. Anders gaat TerroRobbie rare dingen doen.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:01 schreef bramos-elvis het volgende:
Schenken ze bij jullie nog bier int uitvak?
Wat is er 1 augustus?quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:16 schreef TerroRobbie het volgende:
Hebben wij weer.... Kom je 1 aug nog naar Den Bosch?
Zou jammer zijn, al komt Dordt door de vele blessures deels met een reserveteam gaan de geruchten. We zullen zien.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:24 schreef DRD het volgende:
[..]
Wat is er 1 augustus?
Moet de oefenwedstrijd tegen Feyenoord missen![]()
En de kans is ook aanwezig dat ik dinsdag ASWH ga missen..................
8 augustus de eerste competitiewedstrijd, en mogelijk ook mijn eerste van het seizoen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |