abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:07:44 #276
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_58645223
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:11 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Met een promotieonderzoek. In Leuven
En??
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 15 mei 2008 @ 02:32:19 #277
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_58677346
Zijn er hier mensen die een eigen onderzoeksvoorstel ingediend hebben?
bb_koning.hyves.nl
pi_58677375
- TVP - 'k heb ook interesse.
pi_58680048
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 02:32 schreef BB_Koning het volgende:
Zijn er hier mensen die een eigen onderzoeksvoorstel ingediend hebben?
Ja, meerdere malen zelfs Ik had een mogelijke AiO plek, maar niet waar ik wilde, dus heb ik voor meerdere programma's een eigen voorstel gestuurd. Momenteel heb ik een aanbod gekregen in de UK, maar wil nog even verder kijken wat mogelijk is.
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:42:32 #280
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58680439
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 10:23 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ja, meerdere malen zelfs Ik had een mogelijke AiO plek, maar niet waar ik wilde, dus heb ik voor meerdere programma's een eigen voorstel gestuurd. Momenteel heb ik een aanbod gekregen in de UK, maar wil nog even verder kijken wat mogelijk is.
Het probleem met de UK is niet het vinden van een plek, maar geld. Je moet de overheid een beurs vragen en waarschijnlijk doceren of assistentiewerk verrichten om rond te kunnen komen. Je moet namelijk zelf het collegegeld ophoesten, en daar komen kosten van levensonderhoud nog bovenop. Die zijn niet mals in de UK.
pi_58680517
Ja, precies, dat ondervind ik ook. Maar bij dat ene aanbod zit er gelukkig aardig wat geld bij, maar ik merk het nu ook, je kan aangenomen worden met een geweldig project, maar zolang er geen beurs voor je is, is het toch lastig.
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:50:05 #282
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58680566
Weg........

[ Bericht 68% gewijzigd door Five_Horizons op 15-05-2008 15:25:42 (Goed voorbeeld geef je.....spam) ]
pi_58685656
Okay.......

Mocht je een post missen, dan klopt dat. Als je zonodig wilt spammen ( ), dan koop je bij Danny maar een banner. Dat doen we hier dus niet.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_58685919
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:07 schreef Xtreem het volgende:

[..]

En??
Leuk! Vreselijk veel regelwerk rond de verhuizing, maar wat een universiteit!! Het daadwerkelijke onderzoek houdt momenteel niet veel meer in dan een of twee uurtjes inlezen per dag en voor de rest doe ik wat labwerk, bereid ik een vak voor, en werk ik aan een artikel over mijn afstudeerwerk.
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:28:38 #285
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58687668
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Okay.......

Mocht je een post missen, dan klopt dat. Als je zonodig wilt spammen ( ), dan koop je bij Danny maar een banner. Dat doen we hier dus niet.....
Ik kwam hier net om het weg te halen.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 20:08:25 #286
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_58882732
Waar hebben jullie je gre of gmat test afgenomen? En moest je die zelf betalemn?
bb_koning.hyves.nl
  Moderator vrijdag 27 juni 2008 @ 23:26:16 #287
45833 crew  Fogel
pi_59743773
Voor degenen die iets in de software engineering zoeken:
http://www.lero.ie/aboutlero/careers/currentopenings.html

Ze bieden ook fully funded PhD trajecten. Dit jaar was het voor het eerst en ze hadden 155 aanmeldingen voor slechts 12-16 posities...
Moet je wel naar Ierland verkassen als je een van de kandidaten bent.

-edit, voor de zekerheid-
Dit is niet als spam bedoeld... Lero is geen commercieel bedrijf en ik had er voor vandaag ook nog nooit van gehoord (had een vergadering waar de co-director van Lero een paar presentaties gaf):
quote:
Lero is a Centre for Science, Engineering and Technology (CSET) and was established by a grant from Science Foundation Ireland (SFI) . SFI was established in 2000 to administer Ireland's Technology Foresight Fund. SFI provides awards to support scientists and engineers working in biotechnology and information and communications technology development. In July 2003, SFI was established on a statutory basis under the Industrial Development (Science Foundation Ireland) Act, 2003

SFI's CSET Programme was established to :

* Create top quality R&D teams
* Attract and expand industrial research in Ireland
* Build on Ireland's tradition of entrepreneurship
* Create a culture of partnership
* Promote Inter-University and Industry-University co-operation

Lero shares these goals.

[ Bericht 60% gewijzigd door Fogel op 27-06-2008 23:38:11 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:40:05 #288
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_60538773
Weer even leven schoppen in dit topic. . Hoe gaat het met de (potentiële) promovendi??

(Ondergetekende is godverdomme nóg steeds niet helemaal klaar, heeft dit weekend preface + intro geschreven, er staat nu nog één technisch probleem open, helaas eentje van de buitencategorie weliswaar, komend weekend me in gaan vastbijten.)
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_60539343
Och jee, een promovendi topic, en daar kom ik nu pas achter.

Goed, ik heb net mijn promotiewerk afgerond, boekje is klaar van kaft tot kaft en gaat morgen of overmrgen naar de leescommissie, dan zal ik de schat ook hier posten. En in december mag ik de bende verdedigen
Ik ga nu door als postdoc, dus mijn ervaringen waren overduidelijk goed, maar toch zal ik ze nog even met julie delen.

Promoveren moet je volgens mij niet doen voor je carriereperspectief; afgezien van de vraag waar je (als 'talent') het snelste carriere maakt, lijkt het me ondoenlijk om alles 4 jaar vol te houden en je ziel en zaligheid in een onderzoek te storten dat je toch niet aanstaat. Promoveren doe je omdat je belast bent met het virus van onderzoeker, en teveel waarom vragen stelt.

Volgens mij heeft iedereen na een jaar of 2.5 wel ergens een dipje. Da's normaal, dat is de periode dat je doorzettingsvermogen wordt getest. Promovendi hoeven helemaal niet slimmer te zijn, ze moeten alleen met veel geduld een probleem niet meer loslaten als ze het tegenkomen.

Nog vele malen belangrijker dan een leuk onderwerp is een goede begeleider. Die kan je tot grote hoogte stuwen, of hij kan je lekker laten verzuipen in een veel te groot zwembad. Een stimulerende vakgroep met mensen waarmee je goed over je werk kan discussieren helpt ook. Pas daarna zou ik me zorgen gaan maken over het onderwerp, want daar ga je toch wel van houden/haten.

Als het goed is, heb je de leukste baan ter wereld. Je wordt verplicht om constant nieuwe invalshoeken op te zoeken (dus is het 100x afwisselender dan bv een ingenieursbureau), je hebt de vrijheid om eens een paar maanden een andere (verkeerde?geniale?) kant op te gaan, en je werktijden zijn zo flexibel als maar wezen kan. Een middagje stappen, een afstudeerborrel die uit de hand is gelopen, een raar dag/nacht ritme: Allemaal best, je werk is toch je eigen verantwoordelijkheid uiteindelijk. Die vrijheid betekent overigens ook dat je de verantwoordelijkheid moet nemen om voor je zelf te zorgen: Als het even niet zo lekker gaat, moet je ook het lef durven hebben om kortere dagen te maken en je even niet te verbonden te voelen aan je werk. Het moet immers leuk blijven!
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:17:32 #290
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_60539859
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:58 schreef thijsdetweede het volgende:
...een hoop tekst...
Ja, voor het grootste gedeelte eens met je beschrijving van de motivatie & ideale omstandigheden voor een promotie . Maar, er is hier al eerder een discussie over geweest, er zijn vakgebieden waar een promotie wel degeljk qua carrière een goede stap is, een voorbeeld is de "quantitative finance"-sector. Desalniettemin moet dat inderdaad niet je belangrijkste motivatie zijn, anders is de kans groot dat je het niet volhoudt, dat geloof ik ook . Wat is je vakgebied en onderwerp?
Fotoboek
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:07:37 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_60547711
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:58 schreef thijsdetweede het volgende:
Leuk verhaal van thijsdetweede!
Leuk om dit te lezen!
Ik herken me erg in wat je schrijft, al ben ik pas iets meer dan een half jaar bezig nu...

Succes met de "laatste loodjes"!!
pi_60608244
Ik bedoelde inderdaad dat de vraag nauwelijks terzake doet in de afweging om te gaan promoveren; andere randvoorwaarden zijn belangrijker. Maar goed, ik zit (zat) bij Technische natuurwetenschappen om onderzoek te doen in de grenslaagmeteorologie, en dan met name naar cumulus bewolking. Het meeste van mijn werk zat in computermodellen en vooral ook begrips- en theorie vorming, hoewel ik er ook regelmatig de observaties bij heb gepakt. Of, om het poetischer uit te drukken: On the edge of a cloud. Hij is af, naar de commissie en ik ben er gelukkig mee.

Quoi, waar ben jij eigenlijk mee bezig? En Kees, zit jij nog op je oude vakgroep je proefschrift af te maken of ben je veroordeeld tot de hel van 's avonds en in het weekend tussen je nieuwe baan door klussen?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:01:44 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_60609332
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:20 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik bedoelde inderdaad dat de vraag nauwelijks terzake doet in de afweging om te gaan promoveren; andere randvoorwaarden zijn belangrijker. Maar goed, ik zit (zat) bij Technische natuurwetenschappen om onderzoek te doen in de grenslaagmeteorologie, en dan met name naar cumulus bewolking. Het meeste van mijn werk zat in computermodellen en vooral ook begrips- en theorie vorming, hoewel ik er ook regelmatig de observaties bij heb gepakt. Of, om het poetischer uit te drukken: On the edge of a cloud. Hij is af, naar de commissie en ik ben er gelukkig mee.

Quoi, waar ben jij eigenlijk mee bezig? En Kees, zit jij nog op je oude vakgroep je proefschrift af te maken of ben je veroordeeld tot de hel van 's avonds en in het weekend tussen je nieuwe baan door klussen?
Thijsdetweede, ik promoveer op het gebied van de cardiovasculaire geneeskunde. Ben een RCT aan het ontwikkelen die het risico op hart- en vaatzieken omlaag moet brengen bij mensen met een genetische aandoening.
pi_60613174
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:01 schreef Quoi het volgende:

[..]

Thijsdetweede, ik promoveer op het gebied van de cardiovasculaire geneeskunde. Ben een RCT aan het ontwikkelen die het risico op hart- en vaatzieken omlaag moet brengen bij mensen met een genetische aandoening.
Een randomized clinical trial, voor de leken. Doe je een MD-PhD?
Jesus saves but death prevails.
pi_60614273
Ah, ik wou het net vragen. Maar gezien mijn leken niveau: Is dat dan zo'n test als wat er afgelopen winter in Utrecht mis ging? (Niet om jou schrik aan te jagen, maar dan snap ik weer wat het idee van statistische benadering hier is)
  donderdag 7 augustus 2008 @ 00:24:28 #296
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_60614674
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:20 schreef thijsdetweede het volgende:

Ik heb even door je proefschrift zitten bladeren, érg interessant, ook voor leken, wolken en wolkvorming is denk ik een onderwerp wat een breed wetenschappelijk geïnteresseerd publiek aanspreekt . Alvast veel succes gewenst bij je verdediging!

Verder, inderdaad het laatste, woon inmiddels weer in NL (mijn uni zit in Duitsland) en heb een baan voor 4x9 uur zodat ik de vrijdag plus het weekend heb om de laatste zaken aan mijn proefschrift te doen. Het is inderdaad vrij zwaar (vind ik), ik heb mezelf ook nog nogal in de voet geschoten door een nieuw extra hoofdstuk te schrijven (kon het niet over mijn hart verkrijgen dat probleem niet verder te bestuderen toen de eerste ideeën eenmaal in mijn hoofd ronddwarrelden ), maar ben nu zoals gemeld bezig met de laatste fase. Het zal héérlijk zijn zometeen als het afgerond is en het weekend niet meer zo efficiënt mogelijk besteed hoeft te worden .
Fotoboek
pi_60628232
Naast een baan ook nog aan een proefschrift werken, ik denk niet dat ik dat zou kunnen, zeker als er nog echte inhoudelijke dingen moeten gebeuren en niet alleen wat punten en komma's.

Veel succes in elk geval, ik ben erg benieuwd naar het resultaat. .

De afgelopen paar maanden heb ik elke week toch minstens 6 maar meestal 7 dagen aan m'n proefschrift zitten schrijven. Ik begin het een beetje zat te worden. Wat nog niet af is, gelijk afronden. Echt af is het natuurlijk nooit, er valt altijd wel wat meer te onderzoek/melden. Maar op een gegeven moment moet je maar besluiten "dit is goed genoeg", anders blijf je nog jaaaren bezig.
pi_60636605
Dank Kees voor het compliment! Als mensen buiten de neuzelaars van het eigen vakgebied het leuk vinden om mijn werk te bekijken is dat wel een eer natuurlijk. Dan kan ik te zijner tijd ook een boekje richting Volkskrant en NRC sturen

Jij veel succes zeg (en thabit ook). Wat thabit zegt, onderzoek is nooit klaar, je kan er hooguit mee stoppen. Het scheelt overigens wel als je nog goed genoeg in het vakgebied blijft om de losse eindjes later als aritkelen aan elkaar te knopen. Dan hoeft je proefschrift niet zo'n alles definierend meesterwerk te worden. Hoe werken jullie trouwens? Hebben jullie 3.5 jaar hard onderzoek gedaan en zijn jullie vervolgens een paar honderd (of iets minder) pagina's gaan schrijven, of (zoals bij ons redelijk gangbaar is tegenwoordig) schrijven jullie al vier jaar lang artikelen waar je aan het einde een conclusie en voorwoord bij schrijft en een nietje doorheen jast?

En nog zoiets.... hoe gaat het met de stellingen?
  Moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 21:00:25 #299
45833 crew  Fogel
pi_60636856
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef thijsdetweede het volgende:
<knip>.... of (zoals bij ons redelijk gangbaar is tegenwoordig) schrijven jullie al vier jaar lang artikelen waar je aan het einde een conclusie en voorwoord bij schrijft en een nietje doorheen jast?
Dat ben ik van plan om te gaan doen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_60637779
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef thijsdetweede het volgende:

Hoe werken jullie trouwens? Hebben jullie 3.5 jaar hard onderzoek gedaan en zijn jullie vervolgens een paar honderd (of iets minder) pagina's gaan schrijven, of (zoals bij ons redelijk gangbaar is tegenwoordig) schrijven jullie al vier jaar lang artikelen waar je aan het einde een conclusie en voorwoord bij schrijft en een nietje doorheen jast?
Van allebei een beetje. In een paar hoofdstukken beschrijf ik in grote lijnen het project waarbinnen ik werk en wat specifieker wat ik daarin gedaan heb. Daar zijn een paar artikelen uit voortgevloeid, dus dat zijn ook aparte hoofdstukken geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')