En??quote:Op donderdag 17 april 2008 10:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Met een promotieonderzoek. In Leuven
Ja, meerdere malen zelfsquote:Op donderdag 15 mei 2008 02:32 schreef BB_Koning het volgende:
Zijn er hier mensen die een eigen onderzoeksvoorstel ingediend hebben?
Het probleem met de UK is niet het vinden van een plek, maar geld. Je moet de overheid een beurs vragen en waarschijnlijk doceren of assistentiewerk verrichten om rond te kunnen komen. Je moet namelijk zelf het collegegeld ophoesten, en daar komen kosten van levensonderhoud nog bovenop. Die zijn niet mals in de UK.quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:23 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Ja, meerdere malen zelfsIk had een mogelijke AiO plek, maar niet waar ik wilde, dus heb ik voor meerdere programma's een eigen voorstel gestuurd. Momenteel heb ik een aanbod gekregen in de UK, maar wil nog even verder kijken wat mogelijk is.
Leuk! Vreselijk veel regelwerk rond de verhuizing, maar wat een universiteit!! Het daadwerkelijke onderzoek houdt momenteel niet veel meer in dan een of twee uurtjes inlezen per dagquote:
Ik kwam hier net om het weg te halen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Okay.......
Mocht je een post missen, dan klopt dat. Als je zonodig wilt spammen (), dan koop je bij Danny maar een banner. Dat doen we hier dus niet.....
quote:Lero is a Centre for Science, Engineering and Technology (CSET) and was established by a grant from Science Foundation Ireland (SFI) . SFI was established in 2000 to administer Ireland's Technology Foresight Fund. SFI provides awards to support scientists and engineers working in biotechnology and information and communications technology development. In July 2003, SFI was established on a statutory basis under the Industrial Development (Science Foundation Ireland) Act, 2003
SFI's CSET Programme was established to :
* Create top quality R&D teams
* Attract and expand industrial research in Ireland
* Build on Ireland's tradition of entrepreneurship
* Create a culture of partnership
* Promote Inter-University and Industry-University co-operation
Lero shares these goals.
Ja, voor het grootste gedeelte eens met je beschrijving van de motivatie & ideale omstandigheden voor een promotiequote:Op zondag 3 augustus 2008 23:58 schreef thijsdetweede het volgende:
...een hoop tekst...
Leuk om dit te lezen!quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:58 schreef thijsdetweede het volgende:
Leuk verhaal van thijsdetweede!
Thijsdetweede, ik promoveer op het gebied van de cardiovasculaire geneeskunde. Ben een RCT aan het ontwikkelen die het risico op hart- en vaatzieken omlaag moet brengen bij mensen met een genetische aandoening.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:20 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik bedoelde inderdaad dat de vraag nauwelijks terzake doet in de afweging om te gaan promoveren; andere randvoorwaarden zijn belangrijker. Maar goed, ik zit (zat) bij Technische natuurwetenschappen om onderzoek te doen in de grenslaagmeteorologie, en dan met name naar cumulus bewolking. Het meeste van mijn werk zat in computermodellen en vooral ook begrips- en theorie vorming, hoewel ik er ook regelmatig de observaties bij heb gepakt. Of, om het poetischer uit te drukken: On the edge of a cloud. Hij is af, naar de commissie en ik ben er gelukkig mee.
Quoi, waar ben jij eigenlijk mee bezig? En Kees, zit jij nog op je oude vakgroep je proefschrift af te maken of ben je veroordeeld tot de hel van 's avonds en in het weekend tussen je nieuwe baan door klussen?
Een randomized clinical trial, voor de leken. Doe je een MD-PhD?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:01 schreef Quoi het volgende:
[..]
Thijsdetweede, ik promoveer op het gebied van de cardiovasculaire geneeskunde. Ben een RCT aan het ontwikkelen die het risico op hart- en vaatzieken omlaag moet brengen bij mensen met een genetische aandoening.
Ik heb even door je proefschrift zitten bladeren, érg interessant, ook voor leken, wolken en wolkvorming is denk ik een onderwerp wat een breed wetenschappelijk geïnteresseerd publiek aanspreektquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:20 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik bedoelde inderdaad dat de vraag nauwelijks terzake doet in de afweging om te gaan promoveren; andere randvoorwaarden zijn belangrijker. Maar goed, ik zit (zat) bij Technische natuurwetenschappen om onderzoek te doen in de grenslaagmeteorologie, en dan met name naar cumulus bewolking. Het meeste van mijn werk zat in computermodellen en vooral ook begrips- en theorie vorming, hoewel ik er ook regelmatig de observaties bij heb gepakt. Of, om het poetischer uit te drukken: On the edge of a cloud. Hij is af, naar de commissie en ik ben er gelukkig mee.
Quoi, waar ben jij eigenlijk mee bezig? En Kees, zit jij nog op je oude vakgroep je proefschrift af te maken of ben je veroordeeld tot de hel van 's avonds en in het weekend tussen je nieuwe baan door klussen?
Dat ben ik van plan om te gaan doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef thijsdetweede het volgende:
<knip>.... of (zoals bij ons redelijk gangbaar is tegenwoordig) schrijven jullie al vier jaar lang artikelen waar je aan het einde een conclusie en voorwoord bij schrijft en een nietje doorheen jast?
Van allebei een beetje. In een paar hoofdstukken beschrijf ik in grote lijnen het project waarbinnen ik werk en wat specifieker wat ik daarin gedaan heb. Daar zijn een paar artikelen uit voortgevloeid, dus dat zijn ook aparte hoofdstukken geworden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Hoe werken jullie trouwens? Hebben jullie 3.5 jaar hard onderzoek gedaan en zijn jullie vervolgens een paar honderd (of iets minder) pagina's gaan schrijven, of (zoals bij ons redelijk gangbaar is tegenwoordig) schrijven jullie al vier jaar lang artikelen waar je aan het einde een conclusie en voorwoord bij schrijft en een nietje doorheen jast?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |