abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51944612
Veel mensen hier lijken te denken dat het dikke mensen ontbreekt aan wilskracht of iets dergelijks, maar dat is het echt niet. Als het echt zo gemakkelijk zou zijn, dan zou overgewicht niet eens meer bestaan. Dan zou iedereen slank zijn. Helaas is dat niet zo en wordt het probleem tegenwoordig wordt het tegenwoordig veel erger. Dat geeft alleen maar aan, hoe moeilijk het is...

Dit zal waarschijnlijk wel weer een bash-topic worden, ga je gang maar dan heb ik wel pijn punt gemaakt.

† In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 22:12:29 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51944653
Dikzak.
pi_51944688
Dikke mensen

Echt álle dikke mensen die ik kan zijn lui en hebben geen wilskracht
  Milf zondag 29 juli 2007 @ 22:14:26 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51944706
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:11 schreef Trusten het volgende:
Veel mensen hier lijken te denken dat het dikke mensen ontbreekt aan wilskracht of iets dergelijks, maar dat is het echt niet. Als het echt zo gemakkelijk zou zijn, dan zou overgewicht niet eens meer bestaan. Dan zou iedereen slank zijn. Helaas is dat niet zo en wordt het probleem tegenwoordig wordt het tegenwoordig veel erger. Dat geeft alleen maar aan, hoe moeilijk het is...

Dit zal waarschijnlijk wel weer een bash-topic worden, ga je gang maar dan heb ik wel pijn punt gemaakt.

Als er wilskracht zou bestaan bestond MacDonalds niet.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_51944714
Mensen die hun kinderen dik laten worden
  zondag 29 juli 2007 @ 22:16:06 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_51944760
En als je een buik hebt door overmatig drankgebruik?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_51944787
quote:
Helaas is dat niet zo en wordt het probleem tegenwoordig wordt het tegenwoordig veel erger. Dat geeft alleen maar aan, hoe moeilijk het is...
Waarom wordt het tegenwoordig steeds erger? Dat heeft echt met leefpatronen te maken hoor.
Vooral jonge kinderen, daar valt écht wel een heleboel aan te doen hoor!
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_51944788
Dikke mensen zijn lui en smerig.

Slanke mensen zijn betere mensen.
pi_51944824
Ik vind dat ze met rust gelaten moeten worden.
Dikke mensen haten valt in mijn optiek in hetzelfde kader als negers haten.

En wilskracht? Rot even op
Ik kan een boek schrijven over wat mijn moeder heeft gedaan in het gevecht tegen haar gewicht.
Maar ik vind het het niet waard ook maar een begin te maken tegenover ral tuig wat er toch geen respect voor kan opbrengen.
pi_51944836
Voor sommige mensen is dik zijn inderdaad geen keuze en heeft het een medice achtergrond.
Maar voor heel, heel, heel veel mensen is dik zijn een keuze die ze zelf gemaakt hebben. Ik neem mezelf als voorbeeld: ik ben ook te zwaar en weet dondersgoed waar dat aan licht: gemakzucht. Dus, inmiddels heb ik een knop omgedraaid en ben ik aan het afvallen. En ja, dat gaat niet vanzelf, je moet dan nml "nee" kunnen zeggen tegen ongezonde en vaak lekkere dingen.

En waarom het een steeds groter probleem wordt? Welvaart, gemakzucht, fast food. Conclusie: vaak eigen schuld dikke bult.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:20:40 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51944891
quote:

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het in 99% van de gevallen dus WEL een gebrek is aan zelfdiscipline of wilskracht.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_51944908
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:18 schreef McKillem het volgende:
Ik vind dat ze met rust gelaten moeten worden.
Dikke mensen haten valt in mijn optiek in hetzelfde kader als negers haten.

En wilskracht? Rot even op
Ik kan een boek schrijven over wat mijn moeder heeft gedaan in het gevecht tegen haar gewicht.
Maar ik vind het het niet waard ook maar een begin te maken tegenover ral tuig wat er toch geen respect voor kan opbrengen.
En jij kan er zeker ook niks aan doen dat je te dik bent he? Zelfs je pizza _!
pi_51945004
- laat maar, moeite niet waard.

[ Bericht 48% gewijzigd door McKillem op 29-07-2007 22:29:53 ]
pi_51945232
Ga sporten, zeekoe.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:33:53 #15
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_51945337
dikke mensen zijn gezellig

Alleen zo dik...
pi_51945363
Heb je zanger Bob al eens gezien?
pi_51945374
Dikkerts die scooter rijden
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_51945436
Dat is toch vet man!
pi_51945439
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:13 schreef Edie86 het volgende:
Dikke mensen

pi_51945509
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:20 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het in 99% van de gevallen dus WEL een gebrek is aan zelfdiscipline of wilskracht.
U is dokter en ontvangt dagelijks dit soort mensen?
pi_51945572
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:33 schreef fransbreda het volgende:

Alleen zo dik...
pi_51945787
Ik heb hier in de wijk ook zo'n fatso-saurus die elke dag op de snorfiets langs komt rijden met haar fatso dochter achterop. Die arme brommer haalt serieus nog geen 10 km per uur.

Eigenlijk wel grappig om te zien.
Don't judge a duck by its brother
pi_51945946
Dikke mensen zijn smerige varkens. Naar afrika laten vliegen en hongerige negers voeden met deze papzakken, zeg ik je.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_51946008
In de trein zijn het ook altijd de dikke mensen die aan het vreten zijn.

Maar nee ze kunnen er niks aan doen natuurlijk _!
pi_51946178
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:17 schreef FootballPlayer het volgende:
Dikke mensen zijn lui en smerig.

Slanke mensen zijn betere mensen.
Ik ken genoeg slanke mensen die heel erg lui zijn. En smerig. Wat nu?
pi_51946193
quote:

Gewoon laten lullen die kortzichtige kneuzen.
pi_51946270
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:33 schreef fransbreda het volgende:
Ik ken ook ongezellige dikke mensen...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_51946304
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:58 schreef Noodly het volgende:

[..]

Ik ken genoeg slanke mensen die heel erg lui zijn. En smerig. Wat nu?
Uit het land kalevateren en laten bevriezen op de noordpool natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_51948232
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:14 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Je kunt rustig een keer van dat loze voer eten, maar als je het elke dag doet is het inderdaad wel de goden verzoeken.
pi_51948406
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:13 schreef Edie86 het volgende:
Dikke mensen

En nu mondje dicht
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_51948511
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:12 schreef Dutch_Nelson het volgende:

[..]

[afbeelding]
En nu mondje dicht
pi_51948756
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:53 schreef FootballPlayer het volgende:
In de trein zijn het ook altijd de dikke mensen die aan het vreten zijn.

Maar nee ze kunnen er niks aan doen natuurlijk _!
ik zie juist altijd de slanke mensen bakken patat naar binnen werken
die mensen komen gewoon niet snel aan maar vreten zich wel de tering....
pi_51948897
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:12 schreef Sebasser het volgende:
Dikzak.
lol

Ik vind wel dat TS gelijk heeft. Of in ieder geval: sneue mensen die zich ergeren aan dikke mensen. Snap ik niet, mijn irritatie-grens ligt goddank 'n stuk verderTa.
pi_51949096
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:14 schreef nikky het volgende:

[..]

En jij hebt wilskracht?

En het is trouwens McDonalds.
  maandag 30 juli 2007 @ 00:44:54 #35
187092 TheWings
Laat dat duidelijk zijn
pi_51949102
Wat een stompzinnige reacties hier zeg!
Beetje sneu, om zo te denken en een vooroordeel te hebben, beetje medegevoel mag wel hoor.
Ik ken ook verscheidene mensen die dik zijn wat is daar mis mee, vaak zijn ze wel vrolijk en gezellig, en leeftijd speelt ook een rol, maar het schijnt dat de jongelieden tegenwoordig geen enkel vooruitziend besef nog heeft. En enkel denkt aan een NU zijn, en niet aan een later, op welke wijze dit dan ook zou kunnen voorkomen.
Familie, ouders, zus, broer, kind, partner...

Dik zijn kan vele oorzaken hebben, en dikke mensen die teveel eten weten dit zelf maar al te goed, dus als ze willen afvallen zal dat het eerste zijn dat zij geprobeerd hebben lijkt me.
Als dat dan niet werkt, dan blijft flink sporten over.
De keus is aan hen, misschien komt er ooit een tijd dat men weer walgt van magere scharminkels, maak dan je borst maar nat!
Met al die speedkoppies.
Ik veroordeel geen enkel mens, ik kijk naar de persoon, niet naar het uiterlijk ervoor.
Niemand is rijk genoeg, om zijn of haar Geluk, te kunnen kopen
pi_51949179
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:44 schreef TheWings het volgende:

Dik zijn kan vele oorzaken hebben, en dikke mensen die teveel eten weten dit zelf maar al te goed, dus als ze willen afvallen zal dat het eerste zijn dat zij geprobeerd hebben lijkt me.
Ja, en daar komt dus het punt van de wilskracht om de hoek kijken.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  maandag 30 juli 2007 @ 00:51:14 #37
187092 TheWings
Laat dat duidelijk zijn
pi_51949228
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:48 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Ja, en daar komt dus het punt van de wilskracht om de hoek kijken.
Dus jij veroordeelt iedereen die geen wilskracht heeft in jouw ogen?
Beetje extreem of niet, laat die mensen met rust! Get a life oid!
Oftewel bemoei je er niet mee, maak je er niet druk om en erger je aan andere dingen die veel erger zijn.
Echt Nederlands dit, anderen afzeiken, schei toch uit man..
pi_51949267
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:51 schreef TheWings het volgende:

[..]

Oftewel bemoei je er niet mee, maak je er niet druk om en erger je aan andere dingen die veel erger zijn.
Waar veroordeel ik iemand die geen wilskracht heeft? Ik maak me er ook niet zo druk over hoor, maak je maar niet druk.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  maandag 30 juli 2007 @ 00:58:38 #39
187092 TheWings
Laat dat duidelijk zijn
pi_51949381
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:53 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Waar veroordeel ik iemand die geen wilskracht heeft? Ik maak me er ook niet zo druk over hoor, maak je maar niet druk.
Ik maak me niet druk
  maandag 30 juli 2007 @ 01:57:29 #40
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_51950663
Koning jaap pwnt toch wel kk stylz
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_51950672
quote:
Op maandag 30 juli 2007 01:57 schreef Maikuuul het volgende:
Koning jaap pwnt toch wel kk stylz
Jij bent ook een beetje dik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_51950710
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:44 schreef TheWings het volgende:
Wat een stompzinnige reacties hier zeg!
Beetje sneu, om zo te denken en een vooroordeel te hebben, beetje medegevoel mag wel hoor.
Medegevoel voor vraatzucht? pleur toch een eind op.
quote:
Ik ken ook verscheidene mensen die dik zijn wat is daar mis mee, vaak zijn ze wel vrolijk en gezellig
Het ziet er vies uit, bederft het uitzicht. Vrolijk en gezellig is ook maar een mythe, dikke vrouwen zijn meestal van die schreeuwende viswijfen, en zo ruiken ze ook.
quote:
en leeftijd speelt ook een rol, maar het schijnt dat de jongelieden tegenwoordig geen enkel vooruitziend besef nog heeft. En enkel denkt aan een NU zijn, en niet aan een later, op welke wijze dit dan ook zou kunnen voorkomen.
Familie, ouders, zus, broer, kind, partner...
Ja echt he, die jeugd van tegenwoordig! Wat een doerakken!
quote:
Hoe bedoel je, "als dat niet werkt"? Tuurlijk werkt lijnen en sporten wel, als je tenminste enig zelfrespect of wilskracht hebt. Maarja, als ze dat hadden waren ze sowieso om te beginnen al niet dik geworden.
quote:
De keus is aan hen, misschien komt er ooit een tijd dat men weer walgt van magere scharminkels, maak dan je borst maar nat!
Met al die speedkoppies.
Geloof je het zelf?
quote:
Ik veroordeel geen enkel mens, ik kijk naar de persoon, niet naar het uiterlijk ervoor.
Ik kijk ook naar de persoon, bij dikke mensen zie ik over het algemeen vraatzucht en luiheid. Beide zeer onaantrekkelijke eigenschappen.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:51 schreef TheWings het volgende:

[..]

Ja, het zijn slappe huilerige personen. Gadver wat kots ik daarvan.
quote:
Als alle dikzakken hun extra porties eens zouden laten staan kunnen ze Afrika ermee voeden.
Stelletje asociale vraatzuchtige slappelingen.
quote:
Wat is er nou erger dan een dikzak in het openbaar vervoer? Vrij weinig dacht ik zo.
quote:
Mooi he, ik ben dan ook met trots een echte Nederlander.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_51950991
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:12 schreef Sebasser het volgende:
Dikzak.
ik wist het toen ik op het topic klikte
underground forever baby
pi_51951032
Ik ben een kilo afgevallen!

Nu nog maar vier te gaan.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 30 juli 2007 @ 02:39:36 #45
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_51951122
quote:
Op maandag 30 juli 2007 01:58 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Jij bent ook een beetje dik
SPOILER
En niet alleen dat schatje
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_51951198
quote:
Op maandag 30 juli 2007 02:27 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben een kilo afgevallen!

Nu nog maar vier te gaan.
Al 52 afgevallen, nog maar 8 te gaan
pi_51951289
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:16 schreef Biogarde het volgende:
En als je een buik hebt door overmatig drankgebruik?
Dat is gewoon macho.
pi_51951307
quote:
Op maandag 30 juli 2007 02:53 schreef Juup© het volgende:

[..]

Al 52 afgevallen, nog maar 8 te gaan
Potjandorie.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 30 juli 2007 @ 05:59:57 #49
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_51951589
Ben je zo'n bankstel in het zwembad?
Asjemenou
pi_51955355
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:18 schreef Nirak het volgende:
Voor sommige mensen is dik zijn inderdaad geen keuze en heeft het een medice achtergrond.
Ik heb het niet over de mensen met een medische achtergrond. Daarover hoeven we sowieso geen discussie te hebben. Ik heb het over mensen met een eetverslaving, ja je leest het goed VERSLAVING. Net als in drankVERSLAVING en drugsVERSLAVING. Deze mensen zeggen ook geen nee als ze een gratis lijntje coke word aangeboden. Daarbij is het juist vaak zo dat deze mensen op een verjaardag en in het openbaar tegen alles NEE zeggen omdat ze weten hoe er word gedacht. Als je als dik persoon een keer een patatje eet (en je kan er over discussieren of je dat dan wel of niet moet doen) krijg je meteen 100 blikken van 'zie je nou wel, die staat hier elke dag'.

Ik ben blij dat ik me niet meer in deze categorie hoef te plaatsen maar ik weet wel hoe het is om daar te staan. Ik heb zelf BED gehad (Binge Eating Disorder, google maar) en door die vuile opmerkingen zoals ik ze hier ook vaak lees word het probleem alleen maar groter. Als je namelijk een topic leest met dikke mensen zijn vies, geen wilskracht bla bla bla dan ga je het op een gegeven moment nog geloven ook. Terwijl ik van mening ben dat deze mensen juist degenen zijn met heel veel wilskracht maar met alleen wilskracht kom je er niet als je een verslaving hebt.

Ik heb respect voor jou omdat jij eigenhandig de knop hebt weten om te zetten maar voor veel mensen geld dit niet. Je weet waarschijnlijk zelf hoe het is om dik te zijn in deze maatschappij. Je word er continu mee geconfronteerd, mensen walgen van je en zijn niet bang om je dat te laten weten ook al kennen ze je helemaal niet. Er bestaan gewoon geen mensen die 150 of 200 kilo wegen puur uit gemakzucht want zoveel wegen is alles behalve gemakkelijk. En hoe zwaarder je wordt hoe moeilijker het is om er iets aan te doen omdat sporten bij zo'n gewicht vaak ook niet meer gaat door pijn aan knieën, enkels en andere gewrichten. En hoe vernederend is het als je door je gewicht meer dan 1 plaats inneemt in de bus of je eigen veters niet meer kan strikken? Om bij elke sollicitatie weer afgewezen te worden omdat je te dik bevonden word maar word afgescheept met 'we hadden een betere kandidaat'.

Ik kan mezelf echt heel erg boos gaan maken om al die reacties hier maar zoals al beschreven werd heeft het waarschijnlijk weinig zin en blijven de mensen die enkel niet onderbouwde reacties geven als 'dikke mensen zijn vies' toch wel even bekrompen als ze zijn. Ik begrijp alleen niet onder wat voor steen je woont als je er zulke meningen en gedachtes op na kan houden....
pi_51956573
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:43 schreef Trusten het volgende:

[..]

-knip heel verhaal-
Een verslaving is gebrek aan wilskracht, zeker als deze niet lichamelijk verslavend is, maar alleen geestelijk.

En als je merkt dat je je eetgedrag nier meer onder controle hebt, dan zoek je hulp. Dat gebeurt ook met Anorexia/Boulimia patienten. Het is niet zo dat je het zelf niet door hebt dat je fout zit. En als je dan merkt dat je fout zit, zoek je hulp. Doe je dat niet, heb je geen wilskracht en wil je niet beter worden.

Eigen schuld dus.

Dikke mensen
pi_51959679
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:29 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Een verslaving is gebrek aan wilskracht, zeker als deze niet lichamelijk verslavend is, maar alleen geestelijk.

En als je merkt dat je je eetgedrag nier meer onder controle hebt, dan zoek je hulp. Dat gebeurt ook met Anorexia/Boulimia patienten. Het is niet zo dat je het zelf niet door hebt dat je fout zit. En als je dan merkt dat je fout zit, zoek je hulp. Doe je dat niet, heb je geen wilskracht en wil je niet beter worden.

Eigen schuld dus.

Dikke mensen
je kunt zeggen wat je wilt maar mensen met anorexia hebben wel wilskracht om af te vallen
pi_51959745
Dikke mensen een anorexia pil geven
Mischien zijn dikke mensen zelfs de reden van global warming
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_51959860
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:26 schreef roze-meisje het volgende:

[..]

je kunt zeggen wat je wilt maar mensen met anorexia hebben wel wilskracht om af te vallen
Waar zeg ik dat dat niet zo is?
pi_51961577
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:32 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dat niet zo is?
in de laatste zin
waarschijnlijk bedoel je 't niet zo maar 't staat er wel
pi_51961951
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:38 schreef roze-meisje het volgende:

[..]

in de laatste zin
waarschijnlijk bedoel je 't niet zo maar 't staat er wel
Wauw, zelfs met mijn eigen beroerde interpretatie skills kan ik dat er niet uithalen.. Maar goed. Dat bedoel ik dus niet. Ik bedoel dat er voor afvallen wilskracht nodig is en voor iets in je mond stoppen niet.
  maandag 30 juli 2007 @ 15:55:04 #57
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51962058
Dikke mensen zijn smerig en het erge is dat je er niks van mag zeggen. Tegen een roker mag je gerust zeggen dat ie er kanker van krijgt maar tegen zo'n smerige vetzak in de Febo zeggen dat ik walg van zijn verschijning is blijkbaar not done.
Dikke mensen zijn walgelijk en afstotelijk.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_51962226
Tuurlijk zijn overal altijd excuses voor, wat ik alleen niet snap is dat:

Dikke mensen die:
met de scooter/auto gaan
de lift ipv de trap nemen
een kroket of patat in de lunchpauze nemen ipv een broodje gezond
thee/koffie met suiker drinken
etc etc

Bij mij op het werk vbijv. erbaas ik me hier telkens weer over .....

En dan lopen ze te zeuren dat ik alles kan eten met zo'n geirriteerde blik,
en bij het terug naar boven gaan dan verbaasd aan mij vragen waarom ik in godsnaam de trap neem!

Nog leuker, dames die in de kleine pauze een blikje slimfast drinken en in de lunch een bord patat met kroket nemen

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2007 16:05:21 ]
pi_51962917
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:01 schreef Logician het volgende:

Nog leuker, dames die in de kleine pauze een blikje slimfast drinken en in de lunch een bord patat met kroket nemen
haha geniaal

en dat achterlijke lijnen moeten ze ook maar eens mee ophouden, meestal worden ze er alleen maar dikker van als ze ermee stoppen
gezonder eten en meer bewegen is dat nou zo moeilijk
pi_51962975
Het mooiste vind ik nog wel die generalisatie in dit topic:

Dikke mensen mogen niet snacken, ze hebben geen wilskracht en zijn vooral ontzettend smerig.

Misschien is het een idee om een politieke partij tegen dikke mensen op te richten, ze allemaal een symbool op de kleding te naaien, ze de toegang tot allerlei gelegenheden te verbieden en ze in kampen te stoppen.

Of is dat ouderwets?
  maandag 30 juli 2007 @ 16:31:05 #61
94617 Ps2K
pi_51963067
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:27 schreef RealZeus het volgende:
Het mooiste vind ik nog wel die generalisatie in dit topic:

Dikke mensen mogen niet snacken, ze hebben geen wilskracht en zijn vooral ontzettend smerig.

Misschien is het een idee om een politieke partij tegen dikke mensen op te richten, ze allemaal een symbool op de kleding te naaien, ze de toegang tot allerlei gelegenheden te verbieden en ze in kampen te stoppen.

Of is dat ouderwets?
1. Geen wilskracht en smerig OF genetisch defecte mensen
2. Symbool opnaaien? Jezus iedereen ziet dat ze vet zijn... maak je borst maar nat als de rokers niet meer bestaan zijn al die papzakken aan de beurt.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_51963157
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:31 schreef Ps2K het volgende:

[..]

1. Geen wilskracht en smerig OF genetisch defecte mensen
2. Symbool opnaaien? Jezus iedereen ziet dat ze vet zijn... maak je borst maar nat als de rokers niet meer bestaan zijn al die papzakken aan de beurt.
Nou, dan toch maar mijn idee. Kunnen we ze allemaal uitroeien.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:36:58 #63
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_51963219
Dikke mensen stinken omdat ze donders veel zweten. Ze zijn walgelijk en weerzinwekkend. Kleine kinderen zijn bang voor vetzakken als TS.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:38:08 #64
94617 Ps2K
pi_51963247
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:34 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nou, dan toch maar mijn idee. Kunnen we ze allemaal uitroeien.
Ja we laten ze achter een worst aan rennen kunnen ze mooi een infarct krijgen
  maandag 30 juli 2007 @ 16:42:17 #65
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51963349
Het probleem is niet dikke mensen, maar de stereotypering van dikke mensen.

Overal een excuus voor hebben en het ligt nooit aan hun.
Excusen als:
"Ik heb zwakke enkels, dus ik kan niet sporten, maar wel eten."
"Ik heb een zeer trage stofwisseling."
"Ze nemen me maar zoals ik ben." Maar wel zeuren als ze niet scoren.
"Ik heb een zeer drukke baan." Maar de mogelijkheden niet grijpen die er toch nog steeds zijn, zoals meer beweging en gezonder eten.
"Ik doe elke dag buikspieroefening, maar ik kan het gewoon niet strak krijgen." Misschien moet je iets doen waar je wel vet mee verbrand?
"Ik heb geen conditie en ik vind sporten niks aan." Euhm, begin dan met wandelen, gezonder eten, meer informatie inwinnen wat wel en niet goed is, etc

En dan kan je nog zo vaak dikke mensen tegenkomen die er niks aan kunnen doen, die zitten vaak in een rolstoel of hebben een andere beperking. Maar die mensen vergeet je gewoon en onbewust kom je toch die bevestigingen van je mening tegen.

Dan zie je een dik mens eten bij de snackbar en dan denk je meteen: eigen schuld, dikke bult. Maar je denkt niet, misschien was die hier dit jaar wel voor het eerst.

Zo super gezellig vind ik die dikke mensen trouwens niet eens, in vergelijking met dunne mensen. Het enige is dat ze communicatief vaak wat vaardiger zijn dan slanke mensen en wat liever overkomen. Maar dat is denk ik meer, zodat ze het 1 en ander weten te compenseren en omdat ze niet zo met hun mening lopen te stampen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_51968375
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:55 schreef Ps2K het volgende:
Dikke mensen zijn smerig en het erge is dat je er niks van mag zeggen. Tegen een roker mag je gerust zeggen dat ie er kanker van krijgt maar tegen zo'n smerige vetzak in de Febo zeggen dat ik walg van zijn verschijning is blijkbaar not done.
Dikke mensen zijn walgelijk en afstotelijk.
Het is ook wat anders om te zeggen dat je kanker krijgt dan dat je afstotelijk bent, zeg dan dat je er hartziektes van kan krijgen als je zo nodig wat wil zeggen.
pi_51968481
quote:
En als je merkt dat je je eetgedrag nier meer onder controle hebt, dan zoek je hulp.
Ik had vanaf mijn 6e jaar al hulp in de zin van diëtistes etc. Op mijn 17e heb ik een half jaar uit huis gewoont met 24 hr hulp (kinderarts, diétiste, psycholoog etc) en nog lukte het niet. De meeste dikke mensen zoeken hulp omdat types zoals jij geen enkel respect kunnen opbrengen. Achter die dikheid zit ook maar een mens hoor, mr perfect.
pi_51968539
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:36 schreef beelz het volgende:
Kleine kinderen zijn bang voor vetzakken als TS.
Eigenlijk zou ik niet op je moeten reageren maar ik werk met kinderen en aan die kinderen kan jij nog een voorbeeld aan nemen. Die zeggen wel eens iets als er bijvoorbeeld een dik persoon langs loopt maar dat is om dat ze het vaststellen dat die persoon dik is en niet omdat ze die persoon finaal de grond in willen boren.
pi_51968617
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Guncta het volgende:
Het probleem is niet dikke mensen, maar de stereotypering van dikke mensen.
"Ik heb een zeer trage stofwisseling."
Als je op een gegeven moment het dubbele weegt van wat je hoort te wegen kan het inderdaad zo zijn dat je veel sporten niet meer kan door je enkels. En veel mensen hebben door vele lijnpogingen inderdaad een trage stofwisseling gekregen. Daarbij lijkt het me nogal logisch dat je mensen moet nemen zoals ze zijn. En zo niet, kijk je lekker de andere kant op of je loopt er voorbij.
pi_51968988
Allemaal leuk en wel, maar ik val zelf ook in de 'morbide obesitas' categorie. Gelukkig heb ik vorig jaar de knop kunnen omzetten en ben sindsdien een DIKKE 50kg (bad pun intended ) afgevallen. Nog 30 en dan ben ik tevreden. Ik woog over de 200kg en daar was ik niet trots op.

Waar het aan ontbrak, was gewoon de wilskracht. En support van mensen om je heen. Nu doe ik nog steeds alles alleen, maar nu lukt het wel.

Ik laat alle producten met glucose-fructosestroop staan en snack heel af en toe nog. Veel water drinken, mag ook best een frisdankje zo nu en dan. En die producten waar "0% VET!!!" op staat, blijken dan vol met slechte suikers te zitten. Ook niks dus.

Voor de mensen die het willen weten, ik begin 's ochtends met een wandeling van een half uur of een uurtje basketballen op het lokale pleintje. 's Avonds volgt er dan nog een potje fitnessen van een kleine 2 uur. Eerst krachttraining om alvast wat calorieën te verbranden zodat tijdens de cardio, mijn vetreserves worden aangesproken. Ook niet onbelangrijk, na 18:00 niks meer eten, behalve wat fruit of groenten. Dit doe ik zo'n 5x per week.

En als ik een dag niet sport, voel ik me klote. Ik ben nu dus verslaafd aan sporten
pi_51969120
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:15 schreef Gozert het volgende:
-story-
Erg knap, serieus.

Maar dan vind ik het alsnog belachelijk dat mensen die dat knopje niet kunnen vinden of alsnog niet de wilskracht hebben (als het daar dan zo nodig aan moet liggen) uit te maken voor van alles en nog wat. Iedereen heeft zijn zwakke kanten en in deze maatschappij is het heus geen lolletje om dik te zijn.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:21:13 #72
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_51969183
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:01 schreef Logician het volgende:
Tuurlijk zijn overal altijd excuses voor, wat ik alleen niet snap is dat:

Dikke mensen die:
met de scooter/auto gaan
de lift ipv de trap nemen
een kroket of patat in de lunchpauze nemen ipv een broodje gezond
thee/koffie met suiker drinken
etc etc

Bij mij op het werk vbijv. erbaas ik me hier telkens weer over .....

En dan lopen ze te zeuren dat ik alles kan eten met zo'n geirriteerde blik,
en bij het terug naar boven gaan dan verbaasd aan mij vragen waarom ik in godsnaam de trap neem!
Hoofdzakelijk gewoonte, en het is immers 'vermoeiend' om de trap te nemen. Niet doorhebbende dat je door dat soort dingen juist energie gaat krijgen en je er vanzelf ook behoefte aan krijgt om dingen als de trap nemen te doen.
Is met vicieuze cirkel ofzoiets.
How can I make this topic about me?
pi_51969274
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:26 schreef roze-meisje het volgende:

[..]

mensen met een eetverslaving als boulimia hebben ook wilskracht om te kotsen en zeer intensief te sporten
pi_51969316
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:00 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik had vanaf mijn 6e jaar al hulp in de zin van diëtistes etc. Op mijn 17e heb ik een half jaar uit huis gewoont met 24 hr hulp (kinderarts, diétiste, psycholoog etc) en nog lukte het niet. De meeste dikke mensen zoeken hulp omdat types zoals jij geen enkel respect kunnen opbrengen. Achter die dikheid zit ook maar een mens hoor, mr perfect.
Wat is er zo moeilijk aan:

1-Minder eten en dikmakende producten mijden.
2-Een aantal keer per week intensief sporten.

Sommige mensen maken er ook gewoon meer van dan het is. 24h hulp met artsen doe normaal zeg.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51969396
Precies. En persoonlijk vindt ik een meid met wat extra vlees bijzonder lekker

Is het ook niet, kleding kopen is een verschrikking. Het was iets makkelijker geworden, maar de C&A is inmiddels gestopt met de XL-afdeling. Die verkochtten kleding tot 6XL. De verkoop was niet hoog genoeg, aldus het management. Misschien hadden ze hun XL-afdeling dan beter moeten communiceren naar de klanten toe. Er waren weinig mensen die wisten dat die er was.

Je zou 's moeten kijken naar reality-series als BIG MEDICINE and SHAQ'S BIG CHALLENGE. Big Medicine geeft een kijkje in de 'bariatric surgery' (dus maagverkleiningen e.d.) en Shaq is een programma over Shaq die een 6tal kinderen helpt met afvallen en veranderingen in de scholen probeert teweeg te brengen.

Dik zijn is niet makkelijk.
pi_51969430
quote:

[..]

zeker als deze niet lichamelijk verslavend is, maar alleen geestelijk.
Het hebben van een eetverslaving is niet te vergelijken met andere vormen van verslaving. We kunnen namelijk niet zonder eten. Eetstoornissen zijn echte psychische stoornissen. Het is meer dan je zorgen maken over je gewicht en je figuur hoor..
pi_51969548
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:28 schreef Trusten het volgende:

[..]

Het hebben van een eetverslaving is niet te vergelijken met andere vormen van verslaving. We kunnen namelijk niet zonder eten. Eetstoornissen zijn echte psychische stoornissen. Het is meer dan je zorgen maken over je gewicht en je figuur hoor..
Ja blijf jij je maar verschuilen achter termen als psychische stoornissen.

Maar wanneer je de volgende keer weer een vette hap naar binnen werkt, denk dan gewoon even na: jij bent het die BEWUST die vette zooi elke keer in je mond propt. Jij bent verantwoordelijk voor je omvang omdat jij er niks aan wil doen en liever achter door psychologen gegeven termen verschuilt.
pi_51969605
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:25 schreef Flashwin het volgende:
24h hulp met artsen doe normaal zeg.
Bedankt dat je je oordeel zo snel klaar heb. Zelfs op dat moment at ik waarschijnlijk op een dag al minder dan jij maar ik heb met slimfast en al die teringtroep mijn hele stofwisseling naar de klote geholpen dus als ik 1 kcal teveel at dan zag je het meteen terug op de weegschaal. Je weet blijkbaar echt niet waar je over praat anders zou je je oordeel niet zo snel klaar hebben. Ik heb niet voor mijn lol een half jaar uit huis gewoond in een andere stad als supersize girl een nieuwe middelbare school binnen gestapt. Hoe zie je het voor je dan? Dat ik iemand riep als ik wat wilde eten ofzo? Het was een woongroep met jongeren onder de 18 die veel en veel te zwaar waren. Hier werd een gezond eetpatroon aangeleerd voor zover je dat nog niet had maar het ging ook vooral om het kweken van zelfvertrouwen etc om überhaupt die sportschool weer in te durven! Kortzichtige aap

http://www.heideheuvel.nl(...)derenmetobesitas.htm
pi_51969643
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:32 schreef Flashwin het volgende:
-bla-
Wat begin je tegen mij? Ik heb mijn eetpatroon en gewicht al lang op orde maar niet dankzij personen als jij.
pi_51969651
Dikzak.
Don't judge a duck by its brother
pi_51969679
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Guncta het volgende:

pi_51969718
pi_51969959
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:35 schreef Trusten het volgende:

[..]

Wat begin je tegen mij? Ik heb mijn eetpatroon en gewicht al lang op orde maar niet dankzij personen als jij.
Uit je hele verhaal maak ik op dat een van de voornaamste redenen voor jou om af te vallen, was om -kort gezegd- sociaal geaccepteerd te worden.

Het is dus juist door personen als ik en anderen in dit topic dat je afgevallen bent. Immers, als mensen als wij medelevend ipv aanvallend hadden gedaan was je nu nog steeds een vetzak.

Dus denk eerst een dieper na over wat je werkelijk bewogen heeft en bedank ons maar
pi_51970001
Of van die mensen met kanker;

"Ja, dat zit in de familie..." pfff
pi_51970047
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:42 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Uit je hele verhaal maak ik op dat een van de voornaamste redenen voor jou om af te vallen, was om -kort gezegd- sociaal geaccepteerd te worden.

Het is dus juist door personen als ik en anderen in dit topic dat je afgevallen bent. Immers, als mensen als wij medelevend ipv aanvallend hadden gedaan was je nu nog steeds een vetzak.

Dus denk eerst een dieper na over wat je werkelijk bewogen heeft en bedank ons maar
Right

De voornaamste reden was mijn gezondheid en op de tweede plek sociale acceptatie inderdaad maar niet omdat kortzichtige personen zoals jij op een forum mij in de weg zitten maar omdat ik mezelf ook een leuke baan, leuke partner en leuk leven gun. Personen als jij hoef ik niet door geaccepteerd te worden.
pi_51970097
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:45 schreef Trusten het volgende:

[..]

Right

De voornaamste reden was mijn gezondheid en op de tweede plek sociale acceptatie inderdaad maar niet omdat kortzichtige personen zoals jij op een forum mij in de weg zitten maar omdat ik mezelf ook een leuke baan, leuke partner en leuk leven gun. Personen als jij hoef ik niet door geaccepteerd te worden.
Dus die collega's van die leuke baan en die leuke partner van je en alle mensen in je leuke leven zouden je ook hebben geaccepteerd indien je nog zo dik was?

Daarom zeg ik, denk eerst dieper na over wat je werkelijk bewogen heeft voordat je zo defensief reageert.
pi_51970255
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:46 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Dus die collega's van die leuke baan en die leuke partner van je en alle mensen in je leuke leven zouden je ook hebben geaccepteerd indien je nog zo dik was?

Daarom zeg ik, denk eerst dieper na over wat je werkelijk bewogen heeft voordat je zo defensief reageert.
Ik reageer defensief omdat het belachelijk is dat ik überhaupt mijn uiterlijk moest veranderen voor sociale acceptatie. En inderdaad accepteren collega's me ook wel als ik dik ben hoor en die andere collega's kunnen me gestolen worden. Alleen binnen komen is lastiger ivm gezondheidsklachten. En mijn partner had me ook geaccepteerd als ik nog dik was geweest. Ik heb hem ook een foto voorgelegd van mij toen ik nog 134 kilo woog bij 1 meter 65. Hij herkende me niet aangezien mijn hoofd er niet op stond maar er kwam niks negatiefs uit. Daarbij zou ik dat in het dagelijks leven ook moeten merken als hij er bekrompen gedachten op nahield over mensen met een afwijkend uiterlijk( of dat nou dik is, of zwart is etc). Er zijn zat mannen (en vrouwen) die verder kijken dan alleen de buitenkant.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:54:30 #88
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_51970372
Ik vind dikke mensen erg want eigenlijk vermoorden zijn de negertjes in Afrika omdat ze zoveel eten zodat er niks meer overblijft voor de negertjes, die gaan dan dood en da's niet leuk. Daarom stel ik voor om kampen te maken waar we dikke mensen in stoppen, zodat ze zich kunnen concentreren op niet eten. Ik stel voor om deze kampen concentratiekampen te noemen.
It's about being boss, not being the boss...
pi_51970488
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:54 schreef T3rr0r het volgende:
Ik vind dikke mensen erg want eigenlijk vermoorden zijn de negertjes in Afrika
En vreemd genoeg komt overgewicht in de ontwikkelingslanden evenveel voor. In ontwikkelde landen bij relatief lage sociaal-economische status(kunnen 'dure' gezonde producten niet betalen), in ontwikkelingslanden juist bij mensen met een relatief hoge sociaal-economische status(hebben geld voor luxe, ongezonde producten)
pi_51971666
Ik zit me dit topic door te lezen en er zitten me een partij NSBers tussen dat is niet te genieten.
Waar iemand zich al wel niet aan kan storen.

TS ik wil je adviseren dit soort topics hier niet meer te openen, je ziet het resultaat. Gooi het anders in een gedeelte waar geen vmbo kutjes en lulletjes zitten die het jottem en jofel vinden om alles maar af te kraken.
Hoe meer je afkraakt, de grotere man je word hier op fok.
pi_51971740
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:36 schreef McKillem het volgende:
TS ik wil je adviseren dit soort topics hier niet meer te openen, je ziet het resultaat. Gooi het anders in een gedeelte waar geen vmbo kutjes en lulletjes zitten die het jottem en jofel vinden om alles maar af te kraken.
Hoe meer je afkraakt, de grotere man je word hier op fok.
Ja, ik heb het gemerkt en had het eigenlijk ook al wel verwacht (zie OP) maar ik kon het toch niet laten. Wie weet komt de boodschap bij 1 iemand toch aan....ik stop nu ook met lezen want ik verwacht niet veel nuttige reacties helaas!
  maandag 30 juli 2007 @ 22:20:34 #92
150421 Zygje
negerstaaf
pi_51973262
quote:
Als het echt zo gemakkelijk zou zijn, dan zou overgewicht niet eens meer bestaan. Dan zou iedereen slank zijn. Helaas is dat niet zo en wordt het probleem tegenwoordig wordt het tegenwoordig veel erger. Dat geeft alleen maar aan, hoe moeilijk het is...
Met zulke redenaties vraag je er ook om dikke.
Toverkracht is de reclame van de herhaling!
  maandag 30 juli 2007 @ 22:49:33 #93
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51974277
Wat me trouwens wel opvalt is dat veel dikke mensen (lees: niet alle) geneigd zijn om dunne mensen belachelijk te maken of er grapjes over te maken.

Ik had ook zo'n tante en als je dan het omgekeerde terug zei ging ze sneaky het huis uit om meteen een heel eind te joggen. Vond dat altijd wel lachen..
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 00:34:05 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_51977235
Dikke mensen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 31 juli 2007 @ 00:57:40 #95
187092 TheWings
Laat dat duidelijk zijn
pi_51977723
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 00:34 schreef fathank het volgende:
Dikke mensen
en antwoorde het orakel
u zult zelf dik worden over enkele jaren
omdat wat gij verafschuwt uzelf worden zal

pi_51977844
Wanneer ben je dik?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 01:19:20 #97
187092 TheWings
Laat dat duidelijk zijn
pi_51978058
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:05 schreef Geerd het volgende:
Wanneer ben je dik?
weet ik veel
als je in je vel kunt prikken en er een deuk in ontstaat?
pi_51978450
Dikke mensen oké door een ziekte kan gebeuren..maar door te weinig sporten/teveel eten.. ---->
pi_51978538
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:12 schreef Dutch_Nelson het volgende:

[..]

[afbeelding]
En nu mondje dicht
Nou nou hijs daar gewoon met een helikopter heen gebracht zo kan ik het ook!
pi_51980912
Eens is met TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')