abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51948236
Goed, dan nu nog eens een poging met begrijpend lezen?

Het probleem zit hem namelijk dus NIET in de rap-gangsters die geweld plegen, maar juist in figuren BUITEN de rap-scene die er niet tegen kunnen dat een familielid openlijk belachelijk wordt gemaakt en dan blijkbaar een pistool trekken.

Alhoewel het natuurlijk wel nogal laf is om in zo'n battle tekeer te gaan tegen iemand die niet aanwezig is en zich dus niet weren kan.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2007 00:08:37 ]
pi_51948340
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:07 schreef Igen het volgende:
Goed, dan nu nog eens een poging met begrijpend lezen?

Het probleem zit hem namelijk dus NIET in de rap-gangsters die geweld plegen, maar juist in figuren BUITEN de rap-scene die er niet tegen kunnen dat een familielid openlijk belachelijk wordt gemaakt en dan blijkbaar een pistool trekken.

Alhoewel het natuurlijk wel nogal laf is om in zo'n battle tekeer te gaan tegen iemand die niet aanwezig is en zich dus niet weren kan.
Ook die rapperts gebruiken geweld wanneer ze bijvoorbeeld een dikke battle verliezen.

Het zal vast ook heus wel een keertje gebeurd zijn dat een extern figuur een rapper beat vanwege de 'slang' die over hem gespit werd. Maar dat is meer uitzondering dan regel.

[ Bericht 5% gewijzigd door JohnDope op 30-07-2007 00:15:40 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_51949444
Nu ja, dat is dan jouw woord tegen dat van de stadsdeelwethouder.
pi_51949651
gewoon noch subsidieren noch verbieden.

de agressie zit al in deze jongeren en daar verandert een bietje rappen nix aan
pi_51953302
Volgens mij kan je het best zorgen dat ouders beter geïnformeerd worden, en zorgen dat dit soort dingen uitgebreid op school behandeld worden, op een manier die niet aanspoort tot juist het doen van ongewenste dingen als 'rapbattles'...
pi_51953390
Mooi toch, ruimen elkaar op. overigens zal niemand ze missen.
  maandag 30 juli 2007 @ 10:34:30 #57
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51953568
Elkaar eerst een beetje dissen en daarna elkaar afmaken . Goh, wat een enorme verrijking voor onze cultuur. Weet je wat, we geven jullie een subsidie
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51953766
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:22 schreef Elseetje het volgende:
Volgens mij kan je het best zorgen dat ouders beter geïnformeerd worden, en zorgen dat dit soort dingen uitgebreid op school behandeld worden, op een manier die niet aanspoort tot juist het doen van ongewenste dingen als 'rapbattles'...
Precies. En dan die verheerlijking van het verzetten tegen de maatschappij en de onderklasse van de samenleving. En de overheid die dat door subsidie en projecten gaat stimuleren onder het mom van integratie !
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51953873
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:42 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Precies. En dan die verheerlijking van het verzetten tegen de maatschappij en de onderklasse van de samenleving. En de overheid die dat door subsidie en projecten gaat stimuleren onder het mom van integratie !
Niks mis met subsidies voor jongerenprojecten, maar laat het dan wel wenselijke jongerenprojecten zijn, en geen overwaaisels uit de VS die we kunnen missen als kiespijn

Laat ze met z'n allen gaan pottenbakken

Besef je wel dat je het met me eens was zonet even zojuist toch een beetje?
pi_51953972
Alsof zo'n rapbattle de oorzaak is.

Iemand die denkt iemand dood te moeten schieten na een belediging, die heeft gewoon een ernstige steek los.

What's next, schelden an sich verbieden? Stel je toch eens voor dat je iemands moeder beledigt!
  maandag 30 juli 2007 @ 10:50:44 #61
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_51953996
Leuke onhaalbare symptoombestrijding weer hoor, petje af.

En die rapbattles... als je dat er uitkrijgt schieten ze elkaar gewoon af, zonder rijmpjes.
pi_51954093
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:46 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Niks mis met subsidies voor jongerenprojecten, maar laat het dan wel wenselijke jongerenprojecten zijn, en geen overwaaisels uit de VS die we kunnen missen als kiespijn

Laat ze met z'n allen gaan pottenbakken

Besef je wel dat je het met me eens was zonet even zojuist toch een beetje?
Best, maar de overheid stimuleert evenementen en acties die gericht zijn op het ontwrichten van de samenlevingsstructuur die door diezelfde overheid zoveel mogelijk 'bij elkaar gehouden' wordt. Dat is zoiets als wanneer Idriss Déby de milities van Ghadaffi financieel gaat steunen.

En is het zonder precedent dat we het met elkaar eens zijn ?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51954602
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:41 schreef katerwater het volgende:

[..]

Iedereen moet binnen spelen
Ja, deden ze dat maar.
pi_51954676
quote:
Uiteraard is preventie altijd wenselijk. Ik geloof zelf meer in en duale benadering. Bekende stok achter de deur: repressie heet dat.
pi_51954904
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Uiteraard is preventie altijd wenselijk. Ik geloof zelf meer in en duale benadering. Bekende stok achter de deur: repressie heet dat.
Als je je preventie goed voor elkaar hebt, is repressie niet nodig. Sowieso werkt repressie in de meeste gevallen averechts, dus wat je er dan mee denkt te bereiken...
pi_51954948
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:26 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Als je je preventie goed voor elkaar hebt, is repressie niet nodig. Sowieso werkt repressie in de meeste gevallen averechts, dus wat je er dan mee denkt te bereiken...
Wat bedoel je met preventie? Een afzwakking van de urban jongerencultuur van pimps en ho's?
pi_51954970
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:26 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Als preventie voldoende is dan zeg ik dat het altijd beter is dan repressie. Maar preventie alleen is meestal niet voldoende.
pi_51954972
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:28 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat bedoel je met preventie? Een afzwakking van de urban jongerencultuur van pimps en ho's?
Dat mag sowieso

Maar wat ik in mijn eerdere post zei.
pi_51954984
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als preventie voldoende is dan zeg ik dat het altijd beter is dan repressie. Maar preventie alleen is meestal niet voldoende.
Laat dat dan eerst blijken, zou ik zeggen
pi_51955012
Wat voor preventieve maatregelen hebben jullie dan in gedachten?
pi_51955041
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:31 schreef Igen het volgende:
Wat voor preventieve maatregelen hebben jullie dan in gedachten?
Een goede voorlichting geven. Op school bijvoorbeeld. Ik verwacht daar niet al teveel van, maar alles is meegenomen natuurlijk. Daarom vind ik repressie derhalve dringend noodzakelijk.
pi_51955128
En wat stel jij je dan bij goede voorlichting voor? Ik neem namelijk aan dat de meeste deelnemers wel weten wat een rap-battle inhoudt (elkaar met woorden bevechten) en er bewust voor kiezen om mee te doen.

Blijkbaar zitten er een aantal rotte appels bij die het niet helemaal hebben gesnapt, maar als ik de OP goed begrijp hebben daar vooral zijzelf last van, niet de overige deelnemers van de battle. Of moet de voorlichting op dit punt aanzetten? Dat gepoogd moet worden dat iedereen die aan zo'n battle meedoet weet wat de do's en don'ts zijn?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2007 11:38:04 ]
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 11:37:05 #73
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51955166
Klok, klepel, onzin.

Die boosaardige rapbattles halen juist de delinquentjes van de straat.
Carpe Libertatem
pi_51955269
<knip>
Sorry Boze_Appel, verkeerd begrepen.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2007 11:58:40 ]
pi_51955304
quote:
Die jongens luisteren niet naar hun ouders, hun ouders kan het weinig verrotten wat ze doen en op school komen ze toch niet. Met het doorschuiven van dit soort verantwoordelijkheden is nog nooit iemand wijzer geworden en het punt is dat rapbattles helemaal niet ongewenst zijn, maar juist hartstikke leuk soms. Het is een geval van rotte appels. Voorlichting op school helpt dan echt niet. En op het moment dat je het gaat verbieden zal het alleen maar meer problemen opleveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')