Ook die rapperts gebruiken geweld wanneer ze bijvoorbeeld een dikke battle verliezen.quote:Op maandag 30 juli 2007 00:07 schreef Igen het volgende:
Goed, dan nu nog eens een poging met begrijpend lezen?
Het probleem zit hem namelijk dus NIET in de rap-gangsters die geweld plegen, maar juist in figuren BUITEN de rap-scene die er niet tegen kunnen dat een familielid openlijk belachelijk wordt gemaakt en dan blijkbaar een pistool trekken.
Alhoewel het natuurlijk wel nogal laf is om in zo'n battle tekeer te gaan tegen iemand die niet aanwezig is en zich dus niet weren kan.
Precies. En dan die verheerlijking van het verzetten tegen de maatschappij en de onderklasse van de samenleving. En de overheid die dat door subsidie en projecten gaat stimuleren onder het mom van integratiequote:Op maandag 30 juli 2007 10:22 schreef Elseetje het volgende:
Volgens mij kan je het best zorgen dat ouders beter geïnformeerd worden, en zorgen dat dit soort dingen uitgebreid op school behandeld worden, op een manier die niet aanspoort tot juist het doen van ongewenste dingen als 'rapbattles'...
Niks mis met subsidies voor jongerenprojecten, maar laat het dan wel wenselijke jongerenprojecten zijn, en geen overwaaisels uit de VS die we kunnen missen als kiespijnquote:Op maandag 30 juli 2007 10:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Precies. En dan die verheerlijking van het verzetten tegen de maatschappij en de onderklasse van de samenleving. En de overheid die dat door subsidie en projecten gaat stimuleren onder het mom van integratie!
Best, maar de overheid stimuleert evenementen en acties die gericht zijn op het ontwrichten van de samenlevingsstructuur die door diezelfde overheid zoveel mogelijk 'bij elkaar gehouden' wordt. Dat is zoiets als wanneer Idriss Déby de milities van Ghadaffi financieel gaat steunen.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Niks mis met subsidies voor jongerenprojecten, maar laat het dan wel wenselijke jongerenprojecten zijn, en geen overwaaisels uit de VS die we kunnen missen als kiespijn
Laat ze met z'n allen gaan pottenbakken
Besef je wel dat je het met me eens was zonet even zojuist toch een beetje?
Uiteraard is preventie altijd wenselijk. Ik geloof zelf meer in en duale benadering. Bekende stok achter de deur: repressie heet dat.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:22 schreef Elseetje het volgende:
Volgens mij kan je het best zorgen dat ouders beter geïnformeerd worden, en zorgen dat dit soort dingen uitgebreid op school behandeld worden, op een manier die niet aanspoort tot juist het doen van ongewenste dingen als 'rapbattles'...
Als je je preventie goed voor elkaar hebt, is repressie niet nodig. Sowieso werkt repressie in de meeste gevallen averechts, dus wat je er dan mee denkt te bereiken...quote:Op maandag 30 juli 2007 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard is preventie altijd wenselijk. Ik geloof zelf meer in en duale benadering. Bekende stok achter de deur: repressie heet dat.
Wat bedoel je met preventie? Een afzwakking van de urban jongerencultuur van pimps en ho's?quote:Op maandag 30 juli 2007 11:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als je je preventie goed voor elkaar hebt, is repressie niet nodig. Sowieso werkt repressie in de meeste gevallen averechts, dus wat je er dan mee denkt te bereiken...
Als preventie voldoende is dan zeg ik dat het altijd beter is dan repressie. Maar preventie alleen is meestal niet voldoende.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als je je preventie goed voor elkaar hebt, is repressie niet nodig. Sowieso werkt repressie in de meeste gevallen averechts, dus wat je er dan mee denkt te bereiken...
Dat mag sowiesoquote:Op maandag 30 juli 2007 11:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wat bedoel je met preventie? Een afzwakking van de urban jongerencultuur van pimps en ho's?
Laat dat dan eerst blijken, zou ik zeggenquote:Op maandag 30 juli 2007 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als preventie voldoende is dan zeg ik dat het altijd beter is dan repressie. Maar preventie alleen is meestal niet voldoende.
Een goede voorlichting geven. Op school bijvoorbeeld. Ik verwacht daar niet al teveel van, maar alles is meegenomen natuurlijk. Daarom vind ik repressie derhalve dringend noodzakelijk.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:31 schreef Igen het volgende:
Wat voor preventieve maatregelen hebben jullie dan in gedachten?
Die jongens luisteren niet naar hun ouders, hun ouders kan het weinig verrotten wat ze doen en op school komen ze toch niet. Met het doorschuiven van dit soort verantwoordelijkheden is nog nooit iemand wijzer geworden en het punt is dat rapbattles helemaal niet ongewenst zijn, maar juist hartstikke leuk soms. Het is een geval van rotte appels. Voorlichting op school helpt dan echt niet. En op het moment dat je het gaat verbieden zal het alleen maar meer problemen opleveren.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:22 schreef Elseetje het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |