abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2007 @ 16:03:11 #26
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_51935710
Verbieden, verbieden, alles moeten we verbieden.
Ze zouden het verbieden eens moeten verbieden
Gereguleert kutland
Wat moet je anders?
pi_51935718
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:59 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Die subsidies gaan gewoon naar de jongerencentra die ze (laten) organiseren, dus zo vreemd is dat niet. Dat geld gaat ook naar muziekcursussen etc.
Uiteraard hebben dergelijke centra wel de verantwoordelijkheid om maatschappelijk verantwoord om te gaan met dit gemeenschapsgeld. En dat naar de plaatselijke overheden dit te verantwoorden.
quote:
Ik vind een verbod dus (buiten dat het ireëel is) niet wenselijk, omdat de meeste problemen zich hoogstwaarschijnlijk hebben voorgedaan tijdens of naar aanleiding van die kleine bijeenkomsten, en niet bij optredens van amerikaanse of bekende nederlandse rappers of bij (grotere) r&b/hiphop feesten.
Wellicht is er dan toch goed dat overheid vinger aan de pols houdt. Neemt niet weg dat dergelijke centra zelf eerst verantwoordelijk zijn met het goed besteden van genoemde subsidies.
quote:
Organisatoren van dat soort evenementen kun je bovendien ook op het probleem wijzen zodat zij kunnen voorkomen dat er toch 'battles' door jongeren uit de stad worden gehouden
In het kader van preventie zeg ik : doen. In het kader van repressie zeg ik: een verbod. Er hoort een duidelijk signaal uit te gaan.
pi_51935753
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Sommigen in de samenleving moet je in bescherming nemen.
Als je deze gedachte door zou voeren zou je eerste prioriteit het verbieden van alle bijbels zijn. Het is gebleken dat veel mensen daar ook niet mee om kunnen gaan, laten we ze maar "in bescherming nemen".

Wat een abjecte paternalistische instelling
pi_51935780
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In het kader van preventie zeg ik : doen. In het kader van repressie zeg ik: een verbod. Er hoort een duidelijk signaal uit te gaan.
Kunnen we dan ook eindelijk het fenomeen 'voetbal' gaan verbieden als we toch duidelijke signalen willen gaan afgeven?
pi_51936037
TS wat ben je een eng mannetje/vrouwtje :S
  zondag 29 juli 2007 @ 16:23:07 #31
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51936201
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:15 schreef Batsnek het volgende:
TS wat ben je een eng mannetje/vrouwtje :S
Als je TS wil beledigen, dan moet je wel rijmen he.
pi_51936916
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:05 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Kunnen we dan ook eindelijk het fenomeen 'voetbal' gaan verbieden als we toch duidelijke signalen willen gaan afgeven?
Als dat zou kunnen graag. Voetbal
  zondag 29 juli 2007 @ 17:41:54 #33
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51937946
EG
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 29 juli 2007 @ 18:09:08 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51938599
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat lijkt mij duidelijk.
[..]

Middels APV dergelijke bijeenkomsten verbieden. En subsidie intrekken.
Hoe kinderlijk naïef.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 29 juli 2007 @ 18:21:09 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51938897
Moord is al verboden, EG.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_51939001
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:21 schreef PJORourke het volgende:
Moord is al verboden, EG.
Ja maar we moeten verder gaan, de criminaliteit bij de bron aanpakken. Uit onderzoek is gebleken dat zo'n beetje 100% van alle criminelen, verkrachters en moordenaars, tijdens hun kindertijd melk hebben gedronken. Een logische stap is dan natuurlijk het verbieden van alle melk. Gewoon alle subsidie voor de melkboeren intrekken, en iedereen die nog melk drinkt op de zwarte lijst zetten, dat zijn allemaal potentiele misdadigers.
pi_51939036
quote:

[..]

Wellicht is er dan toch goed dat overheid vinger aan de pols houdt. Neemt niet weg dat dergelijke centra zelf eerst verantwoordelijk zijn met het goed besteden van genoemde subsidies.
Ik denk niet dat die centra het leuk vinden als zij met moord geassocieerd worden, dus die zullen sowieso wel maatregelen nemen. Ook als de rijksoverheid zich er niet mee bemoeit.

Verder lijkt me dat een algeheel verbod op rap-battles niet gaat werken, kijk bijvoorbeeld maar eens naar het fenomeen van de illegale straatraces en houseparties, die bestaan ook alhoewel daar een stuk meer organisatie voor nodig is dan voor een rap-battle. En bovendien, om iemand te beledigen heb je helemaal geen rap-battle nodig. Dat kun je ook gewoon in het café, in de Turkendisco of gewoon op straat doen.

Kortom, in mijn ogen is een verbod op rap-battles een compleet overbodig, zinloos, kansloos en nutteloos idee.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2007 18:29:19 ]
pi_51939265
Beetje raar, rap-battles worden al jaren gehouden en ineens vallen er doden door ja vast, bij een battle draait het er juist om dat je de gast die tegenover je staat zo hard mogelijk voor lul zet en om te laten zien dat jij de beste MC bent die er op het podium staat. Als je hier niet tegen kan omdat je een sneu ventje bent en dan maar iemand gaat slaan of doodschiet wat dan ook, dan moet je niet meedoen. Domme wannabe gangsters die niets snappen van hip hop en de cultuur die er bij hoort moeten gewoon optiefen de meeste battle mc's hebben groot respect voor elkaar tuurlijk is het lullig als je keihard op je bek gaat voor een publiek maarja als je respect hebt voor de andere mc geef je elkaar gewoon een hand aan t eind het is een spelletje meer niet.

Domme gristenhonden, rot ook maar op met je geloof daar zijn al heel wat meer doden door gevallen
"Nait slecht mien jong"
  zondag 29 juli 2007 @ 18:48:46 #39
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_51939491
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Sommigen in de samenleving moet je in bescherming nemen.
Uiteraard zullen zij die dit opperen, dat nooit op zichzelf van toepassing achten.
  zondag 29 juli 2007 @ 18:54:19 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51939638
quote:
[..]
[..]
Wellicht is het goed die vinger operatief te verwijderen. . Met liefde en een botte bijl.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 29 juli 2007 @ 18:56:10 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51939682
Ik wens eerder een verbod op gristelijke zedenprekertjes die alles dat niet in hun straatje past willen verbieden.

Ze weten zelf ook wel dat het niet werkt maar anderen gebukt laten gaan onder hun regels levert ze nou eenmaal een harde plasser op.
pi_51943727
Ik heb liever dat ze alles en iedereen volblaffen met hun raps dan dat ze amok maken in de straat.

Of ben ik zwartwit aan het denken nu?
pi_51944037
Verbieden is sowieso onzin, laat ze elkaar toch lekker opruimen zo.
pi_51944054
De straatcultuur in al zijn facetten moet worden vernietigd.
pi_51944988
Die echte Rappers willen zich nu onderscheiden van al die blanke wannabe rappertjes en dan ga je dit soort taferelen krijgen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_51945555
quote:
Uit de OP:
Maar sinds een klein jaar worden de teksten grover, de beledigingen zwaarder en breiden de beledigingen en verwensingen zich ook uit naar mensen buiten de rapscene. En die komen dus ook buiten de rapscene verhaal halen, als hun moeder, vriendin of zus ernstig beledigd is in zo'n song.
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:23 schreef JohnDope het volgende:
Die echte Rappers willen zich nu onderscheiden van al die blanke wannabe rappertjes en dan ga je dit soort taferelen krijgen.
Lezen is moeilijk hè?
pi_51945613
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
De straatcultuur in al zijn facetten moet worden vernietigd.
Iedereen moet binnen spelen
pi_51945674
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:39 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Lezen is moeilijk hè?
Dit soort gebeurtenissen is pas echte RapCultuur.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_51948014
Poging 2.
quote:
Uit de OP:
Maar sinds een klein jaar worden de teksten grover, de beledigingen zwaarder en breiden de beledigingen en verwensingen zich ook uit naar mensen buiten de rapscene. En die komen dus ook buiten de rapscene verhaal halen, als hun moeder, vriendin of zus ernstig beledigd is in zo'n song.
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit soort gebeurtenissen is pas echte RapCultuur.
Lezen is moeilijk hè?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2007 23:58:47 ]
pi_51948065
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:57 schreef Igen het volgende:
Poging 2.
[..]

[..]

Lezen is moeilijk hè?
Ik heb het allang gelezen

Dit gebeurt overigens al jaren dat er zo agressief gebatteld wordt. Het is duidelijk komkommertijd.

Trouwens als er nog iemand subsidie wilt aanvragen, dan staat hier een tutorial:

http://www.youtube.com/watch?v=tnCTMsn2pgQ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')