Als ik witbier bestel vraag ik (behalve in mijn stamkroeg) altijd om "zonder" want er schijnt nog een hele berg paupers te zijn die er citroen in stoppen. Ik heb het zelfs een keer zo bont gehad dat er sinaasappel in zat omdat de citroen op wasquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:05 schreef LangeJan het volgende:
Even een vraagje, wie van jullie doet zelf citroen in zijn witbier?
Dit "mag" namelijk niet.
Me 2.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Nope, op het terras bestel ik ook zonder, want bijna de gehele horeca lijkt nog te denken dat het wel moet.
Het is ook gewoon niet lekker.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:24 schreef LangeJan het volgende:
Zou de structuur van het bier aantasten, waardoor het doodslaat. Ik merk inderdaad dat het bier langer "levend" blijft en niet gelijk doodslaat.
Alsof je een auto zonder stuur bestelt, soms, jaquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:24 schreef LangeJan het volgende:
Maar ik bestel idd ook zonder, ze kijken je best raar aan soms![]()
Nou knul, dan heb jij géén Grolsch Weizen opquote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:54 schreef henkde_j het volgende:
[..]
De Grolsch Weisz is inderdaad goed te doen. Alleen vind ik het jammer dat deze niet troebel is.
ho mijn fout, was in de war met blondquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou knul, dan heb jij géén Grolsch Weizen op
Hefe = gist. Als het er niet uitgefilterd wordt, blijft het bier troebel.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:27 schreef henkde_j het volgende:
ERDINGER
hefe is volgens mij een ingrediënt meen ik te herinneren van de rondleiding bij erdinger.
Bij witbier is dat vooral het effect van tarwevlokken, die zijn zeer eiwitrijk en zorgen voor een heftige schuimkraag.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:49 schreef freako het volgende:
[..]
Hefe = gist. Als het er niet uitgefilterd wordt, blijft het bier troebel.
Why?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:35 schreef Eric_Cantona het volgende:
Als je trouwens wil lachen, moet je es Hoegaarden in Maastricht bestellen
Dat is alsof d'r een engeltje op je tong piestquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:46 schreef buitenbeentje het volgende:
En straks weer aan de Weihensephan van de tap.![]()
[afbeelding]
Maar dan zonder de nonnen er bij.![]()
Vieze witte heeft in dit topic inderdaad niet veel te zoeken, wat mij betreft. Maar als je een beetje had opgelet had je 'm wel gewoon zien staan, meerdere keren, waarvan 1 in de OP.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat is alsof d'r een engeltje op je tong piest
Het valt me trouwens op dat niemand nog Wiekse heeft genoemd. Ik vind het zelf niet te zuipen.
Omdat ie een kneusje is dat 't leuk vindt om 'volksverontwaardigingen' te verzinnen. Wieckse Witte wordt al sinds 2002 niet meer in Maastricht gebrouwen.quote:
Verrek! het is ook Wieckse, geen wiekse natuurlijk. Ridderkerke is prima te doen, Witte raaf ook trouwensquote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Vieze witte heeft in dit topic inderdaad niet veel te zoeken, wat mij betreft. Maar als je een beetje had opgelet had je 'm wel gewoon zien staan, meerdere keren, waarvan 1 in de OP.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |