Bron http://www.wortketel.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=49quote:(Weizenbier (van het Duitse Weizen voor tarwe) wordt met tarwemout gemaakt. Witbier met ongemoute tarwe. Weizenbier wordt zonder toevoeging van kruiden gemaakt. Het grote verschil met Witbier zit waarschijnlijk in de gebruikte gist. Deze maakt (veel meer dan "gewone" biergist) de stof 4-vinyl-guaiacol aan. Het Duitse Weizenbier heeft als meest belangrijke geur en smaak banaan en kruidnagel.)
Volgens mij heb je gelijk. Er staat op mijn biertje Finkbräu Hefe Weißbier.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Erdinger Weissbier.
Hefe is geen merk, maar een van de soorten Weizen (wat dan weer geen witbier is) volgens mij. Of het is beide, dat kan ook, maar dan ken ik het merk niet.
De Grolsch Weisz is inderdaad goed te doen. Alleen vind ik het jammer dat deze niet troebel is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:52 schreef BasEnAad het volgende:
Paulaner, Stephaner en Franciscaner vind ik allemaal lekkerrrr
Grolsch weizenbier is tegen de verwachting in ook wel binnen te houden!
Het enige verschil tussen Celis en Hoegaarden is dat Hoegaarden iets zuurder is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:46 schreef buitenbeentje het volgende:
Celis white, het witbier zoals Hoegaarden vroeger smaakte.![]()
* buitenbeentje vind hoegaarden maar slap en zergens meer naar smaken.
Nope, op het terras bestel ik ook zonder, want bijna de gehele horeca lijkt nog te denken dat het wel moet.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:05 schreef LangeJan het volgende:
Even een vraagje, wie van jullie doet zelf citroen in zijn witbier?
Dit "mag" namelijk niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |