abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51815137
quote:
DEN HAAG - De Raad van State heeft een streep gehaald door de verbreding van de A4 tussen Leiden en Burgerveen omdat de bredere weg, ook bij een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur, zal leiden tot een te hoge uitstoot van stikstof en mogelijk ook van fijnstof.

De raad oordeelde verder dat Rijkswaterstaat niet de toename van de vervuiling op de ene plek mag wegstrepen tegen een verbetering een eindje verderop. Ook beperkten de berekeningen over de luchtkwaliteit zich tot de oplevering van het tracé in 2012. Volgens Rijkswaterstaat neemt het verkeer daarna niet meer toe, maar dat is volgens de raad niet hard te maken.

Ook beperkten de plannenmakers zich ten onrechte tot de directe omgeving van de A4, terwijl de verbreding in de ogen van Milieudefensie ook gevolgen heeft voor aan- en afvoerwegen rond Leiderdorp.
Telegraaf.nl
Lekker joh. Een dagelijkse file waarbij auto's stilstaan en als het effe weerk kan flink wegsperen om de vertragin in te halen is minder milieuvervuilend natuurlijk.

NL ligt over 5 jaar plat, dat is duidelijk.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:32:20 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51815439
Dus als er 1000 auto's over een 3 baans weg moeten, is het vervuilender dan als ze over een 2baans weg moeten

Het enige wat kan gebeuren is dat het drukker word, waardoor het opeens lijkt dat het meer vervuilend is.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:34:43 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51815529
En weer het jaartal 2012.....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51815533
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:32 schreef Keiichi het volgende:
Dus als er 1000 auto's over een 3 baans weg moeten, is het vervuilender dan als ze over een 2baans weg moeten

Het enige wat kan gebeuren is dat het drukker word, waardoor het opeens lijkt dat het meer vervuilend is.
Nee, als 1000 auto's soepeler een afstand kunnen afleggen is blijkbaar vervuilender dan 1000 auto's die filerijdend de kilometers afleggen. MilieuLogica
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:35:40 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51815563
Trouwens, als die weg nog iets breder word krijg je toch gewoon een vierkante plak asfalt? Mag je dat dan nog steeds een weg noemen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:40:26 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51815747
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:23 schreef athlonkmf het volgende:

NL ligt over 5 jaar plat, dat is duidelijk.
Natuurlijk niet. Alternatieven: Flexibele werktijden, telewerken, dichter bij je werk wonen, electrisch vervoer (en niet alleen treinen). Een hoop te dure alternatieven worden vanzelf rendabel als de noodzaak er is. En de noodzaak komt steeds dichterbij. Het word binnekort weer leuk om te werken
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51816176
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Nee, als 1000 auto's soepeler een afstand kunnen afleggen is blijkbaar vervuilender dan 1000 auto's die filerijdend de kilometers afleggen. MilieuLogica
Wat denk je dat zo'n strookje bijleggen aan co2 kost?
Wartaal.
pi_51816256
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:49 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Wat denk je dat zo'n strookje bijleggen aan co2 kost?
Ben wel bereid 10 kuub CO2 te betalen daarvoor hoor, produceert m'n karretje wel effe
pi_51816299
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Alternatieven: Flexibele werktijden, telewerken, dichter bij je werk wonen, electrisch vervoer (en niet alleen treinen). Een hoop te dure alternatieven worden vanzelf rendabel als de noodzaak er is. En de noodzaak komt steeds dichterbij. Het word binnekort weer leuk om te werken
Duidelijk dat jij niet echt werkt he

Het wordt tijd dat NL 90% van de milieu-normen overboord gooit en weer een logisch beleid introduceerd.
pi_51816320
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Alternatieven: Flexibele werktijden, telewerken, dichter bij je werk wonen, electrisch vervoer (en niet alleen treinen). Een hoop te dure alternatieven worden vanzelf rendabel als de noodzaak er is. En de noodzaak komt steeds dichterbij. Het word binnekort weer leuk om te werken
Nou krijg ik mijn reistijd en kosten gecompenseert. Maar dat geld niet voor iedereen lijkt mij. Kan die baas wat schelen dat je er 3 uur in plaats van 1 uur over doet om op het werk te komen. Als je maar op tijd ben...
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:59:13 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_51816564
Milieudefensie ziet de gevolgen nu al. Ik vermoed dat de aan- en afvoerwegen naar de A4 nu ook potdicht zitten in de spits.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:03:27 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51816731
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:52 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Duidelijk dat jij niet echt werkt he

Het wordt tijd dat NL 90% van de milieu-normen overboord gooit en weer een logisch beleid introduceerd.
Ik werk wel, maar ik woon in de buurt en hoef niet over de snelweg. Dat zou iedereen moeten doen. Maar erg veel mensen vinden het blijkbaar een sport om zo ver mogelik van hun werk te wonen. Of misschien heeft de overheid dat vroeger aangemoedigd (iedereen de stad uit, groeikernen, slaapsteden e.d.)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:35:57 #13
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_51817841
Gewoon de snelwegen een week dicht gooien en iedereen gebruik laten maken van lokaal verkeer. Dan is de oplossing volgens milieudefensie: Meer snelwegen.

Milieu is veel te overgewaardeerd. Laten we eerst de files op lossen voordat we gaan lopen zeuren over het zeer beperkte effect op het milieu dat 1 baantje meer heeft.
pi_51818202
Jullie vergeten alleen het feit dat als er meer asfalt bijkomt er ook automatisch weer meer verkeer bijkomt, wat dan ook weer meer files op een ander stukje traject tot gevolg heeft.

Maar dat er teveel naar moeilijk meetbare milleunormen gekeken wordt (fijnstof) daar ben ik het wel mee eens. Vooral het feit dat van de fijnstof 90% niet eens schadelijk voor het milieu.

Hadden we nu nog maar wat maloten uit het vorige kabinet die zouden hiervoor ook graag het nimby principe gebruiken net zoals ze voor het kappen van dat bos gebruikt hebben.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:57:51 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51818720
Sowieso zitten er in die A4 nog een paar bottlenecks (het stukje 4-baans bij Leiderdorp wat niet verbreed wordt en het aquaduct bij Roelofarendsveen).
Zo lang ze dat niet verbreden blijft het een klote-weg en blijven daar files staan. Een extra baan tussen Leiden en Burgerveen haalt niks uit omdat bij Roelofarendsveen alles weer terug moet naar 2 banen en daar dus de files voor staan..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:03:55 #16
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51819009
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:45 schreef Basp1 het volgende:
Jullie vergeten alleen het feit dat als er meer asfalt bijkomt er ook automatisch weer meer verkeer bijkomt, wat dan ook weer meer files op een ander stukje traject tot gevolg heeft.
Maar stel dat er 1000 mensen over die weg moeten.

Hoe komt het dan als er dan asfalt extra ligt, dat het zeg maar opeens 1500 mensen worden
pi_51819297
Fantastisch beleid weer...
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:17:22 #18
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_51819630
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:57 schreef E.T. het volgende:
bottlenecks
Ze zijn waren dus bezig al deze bottelnecks op te lossen. Ook het Aquaduct!
Maargoed bij leiden mag dat dus nu niet meer
pi_51820393
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:03 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Maar stel dat er 1000 mensen over die weg moeten.

Hoe komt het dan als er dan asfalt extra ligt, dat het zeg maar opeens 1500 mensen worden
In de jaren 60 had men nog bijna geen files, toch hebben we de afgelopen 50 jaar steeds meer snelwegen bijgelegd, en toch zijn er meer files ontstaan hoe komt dat dan?

Het heeft verschillende redenen. Mensen zijn luier geworden en pakken voor een poep en een scheet de auto, de meeste mensen zijn verder van hun huis gaan werken, maar de gemiddeld reistijd die iedereen van zijn werk woont is over de hele wereld ongeveer hetzelfde, 1/2 uur. Dus meer weg erbij, meer mensen die verder weg gaan werken.

Wanneer mensen eens wat meer vooruit zouden denken en met elkaar rekening zouden houden zou 50% van de huidige woon-werk-file-veroorzakers kunnen carpoolen en zijn al deze verbredingen van wegen niet nodig.
pi_51820398
Extra artikel
quote:
Streep door verbreding A4 bij Leiden
DEN HAAG - De Raad van State heeft een streep gehaald door de verbreding van de A4 tussen Leiden en Burgerveen. In een zaak die was aangespannen door onder meer Milieudefensie oordeelde de raad woensdag dat de lucht op sommige plekken viezer wordt door de uitbreiding van twee naar drie rijstroken over een lengte van 20 kilometer.

De Raad van State stelt dat de bredere weg, ook bij een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur, zal leiden tot een te hoge uitstoot van stikstof en mogelijk ook van fijnstof.

De raad oordeelde verder dat Rijkswaterstaat niet op de juiste manier de toename van de vervuiling op de ene plek wegstreepte tegen een verbetering een eindje verderop. Ook beperkten de berekeningen over de luchtkwaliteit zich tot de oplevering van het tracé in 2012. Volgens Rijkswaterstaat neemt het verkeer daarna niet meer toe, maar dat is volgens de raad niet hard te maken.

Ook beperkten de plannenmakers zich ten onrechte tot de directe omgeving van de A4, terwijl de verbreding in de ogen van Milieudefensie ook gevolgen heeft voor aan- en afvoerwegen rond Leiderdorp.

Milieudefensie ziet in de uitspraak haar opvatting dat wegenaanleg niet meer van deze tijd is bevestigd. Ook allerlei maatregelen om de luchtkwaliteit te waarborgen, zoals een lagere snelheid en luchtschermen, blijken te weinig zoden aan de dijk te zetten, aldus Milieudefensie.

Rijkswaterstaat kan nog niet zeggen in hoeverre de verbreding van de A4 bij Leiden vertraging oploopt. De voorbereidingen op de werkzaamheden worden voor onbepaalde tijd neergelegd
En ja, ik ben al bezig met sparen om te emigreren.
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:04:07 #21
150991 Kritski
De Übermensch
pi_51825677
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de jaren 60 had men nog bijna geen files, toch hebben we de afgelopen 50 jaar steeds meer snelwegen bijgelegd, en toch zijn er meer files ontstaan hoe komt dat dan?
Omdat de auto betaalbaar werd voor Het Volk en men vroeger wat meer asfalt aanlegde om deze groei op te vangen. Toen waren er namelijk nog niet veel van die subsidieclubjes/beroepszeikers. Sinds eind jaren '80 staat de uitbreiding van het snelwegennet praktisch stil (op enkele uitzondering na). Niet raar dus dat we nu met een gigantisch fileprobleem te kampen hebben.

Het heeft verschillende redenen. Mensen zijn luier geworden en pakken voor een poep en een scheet de auto,
Niet per se. In Nederland ontbreekt een fatsoenlijk netwerk van provinciale wegen en voor een kort regionaal ritje word je tegenwoordig de snelweg op gedirigeerd. Dus wordt de snelweg vanzelf drukker. Ook kiest de Vrouw Des Huizes tegenwoordig voor een carriere.

De meeste mensen zijn verder van hun huis gaan werken, maar de gemiddeld reistijd die iedereen van zijn werk woont is over de hele wereld ongeveer hetzelfde, 1/2 uur. Dus meer weg erbij, meer mensen die verder weg gaan werken.
Dat is niet per se de schuld van de Werkende Mensch, maar van de overheid en diens Ruimtelijke Ordening (woningnood).

Wanneer mensen eens wat meer vooruit zouden denken
Je bedoelt dat de overheid eens wat vooruit zou moeten denken en een fatsoenlijk snelwegennet en onderliggend wegennet zou moeten aanleggen om de groei op te vangen? We betalen er per slot van rekening voor.

en met elkaar rekening zouden houden zou 50% van de huidige woon-werk-file-veroorzakers kunnen carpoolen en zijn al deze verbredingen van wegen niet nodig.
Misschien in jouw fantasiewereldje? Want mijn collega's wonen niet allemaal bij mij in de straat (of in mijn stad (zie boven het dilemma 'woningnood')).
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:08:43 #22
150991 Kritski
De Übermensch
pi_51825816
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:45 schreef Basp1 het volgende:
Jullie vergeten alleen het feit dat als er meer asfalt bijkomt er ook automatisch weer meer verkeer bijkomt, wat dan ook weer meer files op een ander stukje traject tot gevolg heeft.
Helemaal automagisch? Een feit? Is dat zo? Dat valt waarschijnlijk wel mee. Er komt hoogstens wat extra verkeer op de snelweg die voorheen sluiproutes reden om de dichtgeslibte snelweg te ontzien. Het OV is zelfs met de enorme filedruk in Nederland een duur en langzaam (qua tijd) alternatief.
pi_51825916
Milieudefensie weer door de bocht, ik ben ervoor om 1 strook asfalt door heel Nederland te leggen, volgens hun ingenieuze denkwijze zijn we dan van alle files af.. kneuzen daar.. ze hebben nog steeds niet door door processen te stressen en tegen te houden dat ze daarmee problemen niet oplossen. Kortzichtig volk daar, het ergste is nog dat ze gesubsidieerd worden van mijn centen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_51846812
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik werk wel, maar ik woon in de buurt en hoef niet over de snelweg. Dat zou iedereen moeten doen. Maar erg veel mensen vinden het blijkbaar een sport om zo ver mogelik van hun werk te wonen. Of misschien heeft de overheid dat vroeger aangemoedigd (iedereen de stad uit, groeikernen, slaapsteden e.d.)
Ehhh, ik zit vaak bij klanten door het hele land. Ga mij maar eens vertellen hoe ik dan in de buurt moet gaan wonen. Niet iedereen leeft in jouw situatie.
pi_51847897
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:08 schreef Kritski het volgende:

[..]

Helemaal automagisch? Een feit? Is dat zo? Dat valt waarschijnlijk wel mee. Er komt hoogstens wat extra verkeer op de snelweg die voorheen sluiproutes reden om de dichtgeslibte snelweg te ontzien. Het OV is zelfs met de enorme filedruk in Nederland een duur en langzaam (qua tijd) alternatief.
Het is wel vrij algemeen bekend dat extra wegen tot extra verkeer leiden inderdaad .
Is ook niet onlogisch natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')