abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:22:22 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51892703
Vervolg van Flesvoeding en zo deel 3.


als laatste reactie dus even:

om het minder rompslomp te maken zijn de flesjes te smal, en dan ben ik nog met van alles bezig.
Als het eenmaal gemixt is dan past het net. , maar moet geen scheve ondergrond hebben
Maar voor de meet heb ik al een deal met ireth

denk dat het wel handig is voormensen die op stap gaan en kind dorst heeft zo in die zin.
Misschien dat ik toch een ga bestellen, zodat ze dan msschien water leert drinken uit een ander flesje

[ Bericht 9% gewijzigd door Lois op 27-07-2007 18:19:36 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51892942
ik wist ook niet dat ze bbestonden wel lekker makkelijk.

evenstar lijkt me wel moeilijk zeg als je een keer weg wil of valt dat mee?
mama van 3 kids!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:33:47 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51892974
best wel een gedoe ja, maar ach ja zolang het voor hara goed is sjouw ik wel een tas extra mee
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51893100
ja tuurlijk super mama doet alles voor haar kind he.
mama van 3 kids!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:40:32 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51893170
Ah ok, ja het is natuurlijk ook wel weer een kleine opening om poederzooi doorheen te wurmen.
***
pi_51894570
tvp
Mama van Isa en Ties
pi_51900074
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:25 schreef E.T. het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikt beefcake die voor Quinten die de fles weigerde
Yup, wij hebben er een goede ervaring mee Ik had de Avent flessen van Dylan nog, maar Quinten werd er helemaal hyterisch van Tommee Tippee was even gek, maar hij dronk er de eerste keer wel meteen uit. Nu is hij zo gewend aan de fles dat ie ook Avent pakt, maar toch gebruiken we nog de TT.
Ok en Pruk, ze zijn goedkoper dan Avent
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51900092
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok, ja het is natuurlijk ook wel weer een kleine opening om poederzooi doorheen te wurmen.
Zo'n poedertoren werkt ook meteen als trechter, superhandig
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51902117
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 22:12 schreef beefcake het volgende:

[..]

Yup, wij hebben er een goede ervaring mee Ik had de Avent flessen van Dylan nog, maar Quinten werd er helemaal hyterisch van Tommee Tippee was even gek, maar hij dronk er de eerste keer wel meteen uit. Nu is hij zo gewend aan de fles dat ie ook Avent pakt, maar toch gebruiken we nog de TT.
Ok en Pruk, ze zijn goedkoper dan Avent
Dan zien ze er dus gewoon duur uit


Tja, evenstar, als je inderdaad gewoon van die houdertjes hebt voor de melk moet de vulopening niet uitmaken. Schudden kan met de spadop erop, enige lijkt me dat die flessen minder goed te steriliseren zijn enzo.
pi_51903357
Sterilseren kan ook op zijn kant, bij een stoom/magnetron sterilisator gaat de stoom er wel in, ook al is de opening klein. Dus dat maakt niet zo veel uit. Het schoonmaken lijkt mij weer lastig, ben benieuwd of je er een flessenrager in krijgt.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51904201
Op Arwens leeftijd hoef je die flessen toch niet meer steeds te steriliseren? Stel dat je dat 1 keer per week doet, dan kan het toch ook gewoon in een pan?
Juliette's beker gaat ook alleen in de vaatwasser, ik zie het verschil niet zo met een fles
pi_51904372
Dat is ook weer zo Poemojn, ik kook Dylans spullen ook nooit meer uit.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51907928
Nee, maar ik weet niet hoe dat zit vanwege Arwens allergien? Dat het in verband daarmee nog wel moet? Want spaflesjes kunnen ook niet in de vaatwasser (kan wel, maar worden ze een stuk kleiner van )
pi_51910029
Dat ligt er maar net aan hoe heet je je vaatwasser hebt. Bij 50 graden is er hier nog niets aan de hand, maar bij 70 zien ze er inderdaad een beetje anders uit
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:00:20 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51910085
ik heb geen vaatwasser
Ik ga eerst eens kijken ofdat die flesjes uit te koken zijn
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:03:59 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51910152
oh en ik kook ze practisch elke dag uit weer, zodat we zeker weten geen sporen oid hebben
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51913073
Net een nieuw flesje laten halen bij de prenatal, onze kleine meid is zo snel moe bij het drinken.
Komt natuurlijk doordat ze nog maar erg klein is, ze haalt nu met pijn en moeite de 45cc, de ene keer weer 50cc en dan is ze weer doodmoe bij de 30cc. Regelmaat is dus ver te zoeken
Als ze met deze wat soepelere speen niet beter gaat drinken moeten we de vk bellen.
Volgende voeding is om 16.30 uur, ben benieuwd het is de Dr. Browns Natural Flow fles.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:28:32 #18
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51913568
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:02 schreef marlieske het volgende:
Net een nieuw flesje laten halen bij de prenatal, onze kleine meid is zo snel moe bij het drinken.
Komt natuurlijk doordat ze nog maar erg klein is, ze haalt nu met pijn en moeite de 45cc, de ene keer weer 50cc en dan is ze weer doodmoe bij de 30cc. Regelmaat is dus ver te zoeken
Als ze met deze wat soepelere speen niet beter gaat drinken moeten we de vk bellen.
Volgende voeding is om 16.30 uur, ben benieuwd het is de Dr. Browns Natural Flow fles.
Marlieske, Maud had dit ook. Ze was toen wel al 6 weken, maar hier bleek dat de 1-gats speen te veel kracht kostte om uit te drinken. Zijn toen overgestapt naar eentje met meer gaatjes en dit scheelde enorm. Hopelijk gaat het bij jullie ook net zo. En kun je straks opgelucht ademhalen. Gelukkig hoeven die kleintjes niet zoveel in 1 keer, maar regelmaat is wel lekker.
pi_51920667
Thnx voor de tip Chacama, ga het zeker proberen! Inmiddels 2 voedingen verder met de nieuwe fles en nog steeds word Isa snel moe. Maar..... de eerste ronde 50cc en nu net 60cc gedronken en dat in 2,5 uur tijd, ze kwam dus een 1/2 uur eerder voor haar volgende voeding. Honger heeft ze dus wel.
Morgen maar eens horen of de kraamhulp tevreden is, anders krijgen we een ander schema denk ik.
Dan zal het wel met minder cc's voeden worden en dat wat vaker als nu.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:21:59 #20
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51921019
Isa is toch nog heel klein. Dan moeten ze nog niet veel drinken hoor. Haar maagje is maar de grootte van een knikker. Daar kan nog niet veel in.
pi_51921557
Marlieske, als het beter voor haar werkt om vaker kleine beetjes te drinken kan dat helemaaaal geen kwaad
Sterker nog, met een maagje zo groot als een vuistje kan je je wel voorstellen dat de hoeveelheden die in de meeste schema's staan eigenlijk aan de grote kant zijn en meer gericht zijn op de ouders (minder vaak hoeven voeden is meestal rustiger voor de ouders) dan op het kind.
Een kindje moet nog aan wennen aan eten zelf en al helemaal aan dat soort hoeveelheden dus als jullie het geen probleem vinden om vaker een klein beetje aan te bieden moeten jullie dat gewoon doen.

Er zijn maar twee dingen die je in de gaten moet houden en dat is de maximale hoeveelheid voeding per 24 uur: daar moet je niet te veel overheen gaan.
En de maximale tijd tussen de voedingen, die moet bij zo'n kleintje echt maximaal drie uur zijn, liever twee.
Met eventueel een keer een wat langere periode gedurende de nacht, maar alleen als ze dat zelf aangeeft.

Een voeding voor een babietje mag zeker wel een dik kwartier duren en dat is nog kort. Het lichaam moet ook de kans krijgen om het allemaal een beetje te kunnen verwerken.
Moe worden van drinken hoort er ook gewoon bij. Bij borstgevoede babies en flesgevoede babies, dat maakt niet uit. Dat geeft ook niet, ze slapen het wel weer bij. Vaker kleine beetjes voeden kan dan vaak beter werken dan proberen om steeds maar de grotere hoeveelheid in korte tijd te geven. Door vaker te voeden weet je dan wel zeker dat ze genoeg binnen krijgt.
pi_51921869
Ja Owlet zo wil ik het dus ook gaan doen minder in de fles en vaker voeden, dat brengt voor Isa veel meer rust, nu duurt een flesje een 1/2 uur en dan is ze ook echt op.
Denk dat we morgen ook dat zullen horen van de kraamhulp, want zo de fles geven is niet leuk voor haar en voor ons, als ze over een tijdje wat groter is kunnen we altijd nog meer gaan geven en de pauzes ertussen langer maken.
Mama van Isa en Ties
  zondag 29 juli 2007 @ 14:19:14 #23
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51933250
Met de nieuwe fles boeken we inmiddels goede resultaten (pfieh opluchting) Isa heeft er nu meer energie voor en drinkt veel beter door, spuugt minder en vind het nu ook veel leuker om de fles te krijgen. Opluchting dus bij papa en mama, en een tevreden kraamhulp.



Ligt ze er niet gelukzalig bij?¿
Mama van Isa en Ties
  zondag 29 juli 2007 @ 14:30:00 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_51933460
fijn dat het beter gaat marlieske! wat een lieve foto
stormy waters...
sailin'
pi_51945502
Handige link misschien met info over klaarmaken ed van flesvoeding (omdat iemand zei dat info daarover moeilijk te krijgen is): klik

www.babyopkomst.nl vind ik sowieso een goede site
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:36:20 #26
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51999243
Bij de prenatal heb je nu van die nieuwe soort het 3e flesje gratis. In Den Bosch tenminste.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51999546
marlieske, wat fijn dat deze fles beter bevalt !

hier gisteren beetje zitten zoeken naar welke speen/welke fles
ze ging namelijk ook wel erg lang over de fles doen.
Nr.2 op de Avent gaat qua tijd prima, maar daar komt veel lucht mee langs de speen...
de Medium op de difrax-fles ging veel te snel!
Dus, nu toch weer de S voor difrax, evt. na stillen van de ergste honger alsnog de M er op.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:01:17 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51999954
Hier was het altijd een enorm geklooi met de aventflessen, echt ik heb die dingen nooit werkend kunnen krijgen .

Gewone ouderwetse Dodieflessen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:35:21 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_52000998
grappig toch die verschillende ervaringen met flessen ik ben wel bij dat het bij mij vanaf het begin meteen goed ging met de avent, dat ik niet zo heb hoeven zoeken.
ik heb wel 1 keer de fout gemaakt om de verkeerde speen te gebruiken, wel een aventspeen, maar voor een ander systeem van ze. die spenen waren blauw en ik dacht nog: das handig, dan kan ik ze makkelijk uit elkaar houden (ik had blauwe nummer 3 spenen en hoefde dan niet zo te zoeken)
stormy waters...
sailin'
pi_52013852
Hier inmiddels goede resultaten met de 1-2-3 speen op de aventfles, de dr brown fles lekte nogal en was toch niet echt een succes.
Isa heeft vannacht zelfs 85cc gedronken en dat is keurig voor onze kleine dame! De hoeveelheden van een voldragen kindje haalt ze gewoon nog niet maar ze groeit goed, plast en poept keurig dus mama en papa zijn tevreden.
Mama van Isa en Ties
pi_52051075
Nu al een 1-2-3 speen joh Daar drinkt Quinten nog niet eens uit
Wel lekker dat ze het zo goed doet
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:39:13 #32
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52059053
[pimpmodusaan] Arwen drinkt uit een tuit zo ineens nu nog de rietjes beker dan zijn we helemaal blij [/pimpmodusuit]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52064529
Wat goed van Arwen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52064744
marlieske fijn dat je de oplossing hebt gevonden.

arwen wat goed.
mama van 3 kids!
pi_52066894
Marlieske wat fijn dat je een goede fles hebt gevonden voor Isa.

Hier drinkt Kaith nog steeds niet uit de 1-2-3 speen. Ze stikt erin. Ze drinkt haar melk uit een advent speen met 2 gaatjes (nog steeds) en haar papflesje krijgt ze met dezelfde speen alleen heeft mijn lief daar een de ruimte tussen de twee gaatjes opgeprikt. Ze drinkt anders veels te gulzig en ze krijgt meer binnen dan dat ze weg kan slikken. Difrax ook geprobeerd hier maar die trekt ze constant vaccuum.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52070202
Arwen wat goed een tuitbeker!!

Hier ook even gerommeld met de 1-2-3 speen maar het is een knoeispeen gebleken Isa drinkt er veel te gulzig uit en ze trekt hem vacuum met alle boeren en oprispingen erbij, inmiddels weer terug naar de avent speen (maar dan op de Dr. Brown fles) en Isa is weer tevreden. Pappa en Mamma klooien wat aan maar het komt vast goed (hopen we).
Van de week gaan we wat extra flesjes kopen nu we de oplossing hebben gevonden, maar het lijkt hier wel of we flessen en spenen verzamelen.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:56:56 #37
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_52071069
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:01 schreef Leah het volgende:
Hier was het altijd een enorm geklooi met de aventflessen, echt ik heb die dingen nooit werkend kunnen krijgen .

Gewone ouderwetse Dodieflessen
Dit zou mijn tekst kunnen zijn
Aventflessen zijn de meest hatelijke dingen die ik ooit geprobeerd heb. Heeft maar een paar dagen geduurd, toen was ik het zat en begon met dodieflessen. En inderdaad
pi_56726229
schopje
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:40:51 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56726243
*mee schopt...

Oh, en inhakend op de laatste paar reacties.
Hier zijn Avent flessen juist helemaal super! Difrax ging ook wel, maar toen mede door de spruw (wat we niet wisten) overgestapt op Avent en daar zijn we alledrie helemaal blij mee.
***
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:41:28 #40
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56726262
Welk merk voeding gebruiken jullie? Hypoallergeen is het beste in het begin heb ik begrepen, maar waarom verkopen ze nog "gewone" voeding dan??
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:41:47 #41
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56726269
.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:44:22 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56726336
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:41 schreef k_i_m het volgende:
Welk merk voeding gebruiken jullie? Hypoallergeen is het beste in het begin heb ik begrepen, maar waarom verkopen ze nog "gewone" voeding dan??
Hypoallergeen hoeft niet hoor. Althans, ik heb juist altijd begrepen dat je het beste normale voeding kan geven tenzij anders bewezen. Tenzij jij en/of je partner last hebben van allergieeen dan is het mss wel wijzer.
En naar wat ik dus vorige week geleerd heb in het bv topic is het juist wel slim om hypoallergeen te gebruiken als je het naast bv als bijvoeding geeft.
Ik zou het gewoon even aan je vk vragen.

Ik gebruik hier Friso melk (nr. 1 dus nog ). Ik had gevraagd wat ze in het ziekenhuis gebruikten voor het geval dat hij daar (voor wat voor reden dan ook) een tijdje zou moeten liggen, leek me het makkelijkst om hetzelfde te gebruiken ivm overstappen.

Hij groeit er prima op, dus nooit de behoefte gehad om iets anders uit te proberen.
Behalve dan dus dat hij nu 's avonds 2 schepjes van de Friso Extra (voor hongerige babietjes en nachtvoedingen) erbij krijgt. Hij heeft 's avonds echt net wat meer honger dan overdag.
***
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:48:21 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56726428
Oh, en ik heb dus evt. voor de liefhebber nog een zwikkie kromme Difrax flessen liggen. Maar anderhalve week gebruikt.
***
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:54:53 #44
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56726561
Wij zijn overgestapt van Difrax naar Avent om twee redenen:
1. difrax trekt bij ons vacuum, de bovenkant een beetje los draaien, en onderkant een beetje los draaien, veel te ingewikkeld
2. het gat is zo verrotte klein om poeder in te gooien. met afgekolfde bv was het geen probleem, maar met poeder is het echt geen doen.
dus hier ook nog wat flessen over Ach, mss kan ik die wel gaan gebruiken om zometeen thee in te geven. dat geeft toch altijd vlekken... hij eet uit allebei hartstikke goed, dus dat is het punt niet.

wat ik wel vervelend vind aan de avent spenen is dat je zo moeilijk kan zien welke maat het is (2 of 3). de 1-2-3 speen kan je gewoon voelen, dus das niet zo moeilijk.
iemand tips?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:59:58 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56726683
Ja, dat met dat poederstrooien hadden wij dus ook.
Toen bleek dat het de spruw was waarom Sasha slecht dronk hadden we in principe wel teruggekund naar de Difrax, maar die grote opening was toch wel heel erg makkelijk!

Eh ja... die spenen, ik zou daar ook even geen oplossing voor weten.
***
pi_56727310
davinia, het staat erop en je kunt ook de gaatjes tellen.
pi_56727321
Ik vind de Avent flessen ideaal. Lekker breden opening en Mirte drinkt er ook goed uit. Wel even gestoeid, ook nog met andere flesjes, toen we dikkere voeding gingen geven. Maar toch weer uitgekomen bij Avent.
Wij gebruiken Friso, zijn begonnen met normaal. En toen ivm de ontlasting overgegaan op comfort. Nu weer stapje voor stapje terug aan het gaan naar normaal.

Geen oplossing voor de spenen Davinia... Goed kijken en niet in het halfdonker . Misschien anders eens avent mailen of ze daar iets aan of mee kunnen. Ik had ze laatst een keer gemaild toen we zo aan het klooien waren met de goede maat speen zeg maar. De volgende dag belden ze terug.
Je zou ook verschillende bakjes kunnen gebruiken waar je je spenen in bewaard. En dan een sticker op het bakje ofzo. Dan kan je ze er zo uit pakken .
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:31:59 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56727401
Oeh, verschillende bakjes! Dat klinkt wel heel erg georganiseerd
Maar wel slim

En idd halfdonker... Zonder bril, dan kom je er echt niet uit. Met een brullend kind in de woonkamer zoeken of er nou een 2 of een 3 staat is een beetje
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56727755
Maar gebruiken jullie verschillende maten dan? Ik gebruik gewoon nummer 3 voor melk en een 1-2-3 voor pap. Grijp je nooit verkeerd
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:51:00 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56727831
Bix, voor zover ik kan zien heeft onze 2 ook maar 1 gaatje. Of ik moet echt verkeerd gekeken hebben.

Beef, ik gebruik dus normaal de 1 en dan die 2 voor als hij wat verdikkingsmiddel erin heeft bij de laatste fles.
Maar ik zet dat flesje gewoon apart in de koelkast.
***
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:53:55 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56727881
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:47 schreef beefcake het volgende:
Maar gebruiken jullie verschillende maten dan? Ik gebruik gewoon nummer 3 voor melk en een 1-2-3 voor pap. Grijp je nooit verkeerd
Overdag gebruiken we de 2 speen en de laatste voeding is met rijstebloem erbij dus das een 3 speen en het laatste stuk met de 123 speen.

Het is een hele verzameling
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56727906
Be, nummer twee heeft als het goed is echt twee gaatjes
En volgens mij worden de gaatjes ook niet groter naarmate er meer gaatjes bijkomen. Roosvicee bijvoorbeeld is gewoon te dik voor alle spenen behalve een 1-2-3 (kwam ik achter omdat het kind steeds bozer werd en de fles niet minder leeg ). Maar nu drinkt ie toch uit een tuit dus dat probleem is ook voorbij
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_56727964
Ik heb een 2 en die heeft wel 2 gaatjes hoor.
  donderdag 14 februari 2008 @ 15:05:53 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_56728126
Hier Avent. Heerlijk werkt het. Alleen hebben we met 1 speen ruzie gehad, daar kwam niets meer uit, zelfs niet na schoonmaken en dergelijke. Uiteindelijk weggegooid.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 februari 2008 @ 15:25:12 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56728573
Ga ik vanavond eens even goed naar de gaatjes staren.

Nu even shoppen met mijn kind! Zo leuk!
***
pi_56729243
wij zijn destijds juist overgestapt van Avent naar Difrax. Amber dronk veel beter uit de Difraxflessen.

Je kan een speen ook eventueel ietsje vergroten met een naald. Naald even het maken en dan een klein gaatje bij prikken. Daarna moet je de speen wel weer steriliseren. Bij ons was destijds 2 veel te groot en 1 te klein. Met een klein gaatje erbij ging hetgoed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56735025
Davinia, ik heb ze hier gewoon op het flessenrekje staan . Momenteel dus ook weer maatje 2 en 3. Omdat we weer naar de normale voeding gaat. Ik ben van mening dat het prima uit speen 2 gaat, lief heeft vanmorgen op het eind van de voeding toch de 3 weer gepakt. Dus nu staan ze weer door elkaar . Nog een paar daagjes dan zijn we vast helemaal over op normale voeding en dan kunnen de 3 spenen weer even in de kast tot we evt rijstebloem ofzo aan de fles gaan toevoegen, of misschien komen die 1-2-3 spenen dan nog eens van pas . We zullen zien.

BE, al gaatjes gestaard?

Beef, de gaatjes worden idd niet groter, het worden er wel meer bij avent.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 14 februari 2008 @ 20:49:05 #58
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56735154
Ik heb nog een heel andere vraag;

Zijn er mensen die gelijk op flesvoeding zijn overgegaan? En zoja, moet je dan pilletjes halen tegen stuwing, of moet je het gewoon even aankijken??
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56735195
Friso is lekker spul
I feel kinda Locrian today
  donderdag 14 februari 2008 @ 20:53:22 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56735255
*meldt...
Ik heb geen pilletjes gehad en ik heb heel veel geluk gehad met de stuwing volgens de kraamverzorgster.
Heb een dag of 4 dagen last gehad van een gespannen pijnlijk gevoel en af en toe en nat washandje erin gehad, maar verder niet echt vreselijke pijnen enzo. Gewoon stug met BH aan gedouched enzo om alles stevig binnenboord te houden.

Ik heb begrepen dat die pilletjes nogal baggerspul zijn, dus dat ze die niet snel geven. En met koude compressen kom je een eind hoor.

Ik heb daarna nog zo'n 2-3 weken gelekt, dat wel. Die melk zit er toch wel in en komt er dus ook wel uit.
***
  donderdag 14 februari 2008 @ 20:54:20 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56735280
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:44 schreef Nijna het volgende:
BE, al gaatjes gestaard?
Net even gedaan en er zitten er idd 2.
Ik moest even goed kijken omdat ik er vanuit ging dat alles dan ook weer netjes uitgelijnd zou zijn, maar de 1 zat keurig in het midden en de 2e ergens aan de rand.
***
  donderdag 14 februari 2008 @ 20:57:29 #62
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56735353
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:53 schreef Brighteyes het volgende:
*meldt...
Ik heb geen pilletjes gehad en ik heb heel veel geluk gehad met de stuwing volgens de kraamverzorgster.
Heb een dag of 4 dagen last gehad van een gespannen pijnlijk gevoel en af en toe en nat washandje erin gehad, maar verder niet echt vreselijke pijnen enzo. Gewoon stug met BH aan gedouched enzo om alles stevig binnenboord te houden.

Ik heb begrepen dat die pilletjes nogal baggerspul zijn, dus dat ze die niet snel geven. En met koude compressen kom je een eind hoor.

Ik heb daarna nog zo'n 2-3 weken gelekt, dat wel. Die melk zit er toch wel in en komt er dus ook wel uit.
Check. Het is dus (afgezien van eventuele pijn) ook niet echt nodig met een beetje geluk. Maar je hoeft ze dus niet alvast in huis te hebben .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56736501
Er zijn ook maar weinig artsen die ze voorschrijven, wanneer je zelf kiest als je geen bv wilt geven. Ik geloof dat het anders is wanneer je kindje overleden is, dat ze dan wel makkelijker zijn. Schoonzusje heeft van alles geprobeerd, maar kreeg ze toen echt niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:00:01 #64
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56736757
Waarom hebben ze die dingen dan uitgevonden, als ze ze toch niet willen geven? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56736813
Te veel kans op bijwerkingen.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:09:49 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56736987
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:49 schreef YPPY het volgende:
Er zijn ook maar weinig artsen die ze voorschrijven, wanneer je zelf kiest als je geen bv wilt geven. Ik geloof dat het anders is wanneer je kindje overleden is, dat ze dan wel makkelijker zijn. Schoonzusje heeft van alles geprobeerd, maar kreeg ze toen echt niet.
Dat wilde ik idd ook zeggen, maar ik wist het niet zeker.
Maar idd geven ze ze volgens mij tegenwoordig alleen bij overleden kindjes standaard (als de moeder dat zou willen), maar verder niet.
Idd schijnt het echt bocht te zijn met (kans op) hele nare bijwerkingen. Daar weegt een paar dagen ongemak van stuwing niet tegenop schijnt het.
***
pi_56741583
Ik heb laatst ergens gelezen dat het nogal hormonen bommetjes zijn, die pilletjes, en dat ze je die daarom liever niet voorschrijven.

Het dragen van een strakke BH, is dat nu om stuwing tegen te gaan?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:04:31 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_56742124
Ja, een strakke bh is hoe dan ook aan te raden, kraamverzorgster kan er ook een maken van hydrofiele luiers.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56756292
En dan heel goed opletten als je voor de eerste keer gaat douchen met je kleine hummel. Voordat je het weet hangt ie aan je tepel vast
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56762495
Die pilletjes heten dostinex, en je krijgt ze inderdaad niet snel zeker in het ziekenhuis niet.
Dat komt omdat er diverse bijwerkingen zijn, waaronder stemmingswisselingen en omdat je hormoontjes al zo van slag zijn werden veel vrouwen er depressief van dat was de voornaamste reden die mij werd gegeven.
Echter had ik dus wel pech, meteen na de bevalling een strakke sportbeha aan gedaan en die ook niet meer uit gedaan maar ik heb zeker 6 dagen met enorme tetters gelopen waarvan ik af en toe dacht dat er 1 zou knappen.
Koude kompressen enz het heeft niet geholpen, zelfs de ouderwetse witte kool bladen deden niets.
Volgende keer krijg ik de pilletjes van te voren via de huisarts (moet ook volgende in het ziekenhuis bevallen en daar krijg je niets ook al heb je 't echt nodig is mijn ervaring), want in combi met de prednison de jeuk enz was het mij ff net te veel van het goede.

Ooh ja ander handig weetje is misschien wel dat anijs de borstvoeding op gang brengt, dus eet vooral geen muisjes als je voor de fles kiest!
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:02:50 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56768023
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:30 schreef MeNicole het volgende:
En dan heel goed opletten als je voor de eerste keer gaat douchen met je kleine hummel. Voordat je het weet hangt ie aan je tepel vast
Ik moest tegen de stuwing met bh aan douchen, dus dat was lastig geworden.

En idd kreeg ik geen beschuitjes van de kraamhulp in die dagen.
***
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:16:45 #72
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56768286
Aha, als je er depressief van word is het bij mij niet zo'n goed idee . Dat van de muisjes had ik al ergens gelezen, gelukkig ben ik niet dol op anijs dat scheelt weer! Trouwens, met die enorme verstopping durf ik al bijna een jaar geen beschuit meer te eten .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56768298
Hadden jullie het idee dat het echt hielp tegen de stuwing, zo'n strakke bh? Ik heb namelijk altijd begrepen dat het alleen voor het eventueel prettige gevoel fijn kan zijn maar dat het geen verschil maakt voor de stuwing. Die komt toch wel (of niet). en dat het ook niet aan te raden is omdat het af kan knellen
Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat het prettig voelt, het idee dat je stuwing hebt en dat je het niet weg kan laten drinken... volgens mij moet dat helemaal niet fijn zijn!
pi_56769441
ik vond 't juist wel leuk een paar dagen van die enorme jetsers. maar 't was ook wel pijnlijk af en toe. ik heb zeker niet voortdurend met een strakke bh aan gelopen/gelegen, voelde voor mij juist echt niet prettig om dat te doen. maar natuurlijk is het inderdaad heel anders als je 't niet leeg kan laten drinken en je 't zo snel mogelijk weg wil hebben.
pi_56772189
Ik weet niet of het geholpen heeft. Heb de eerste week de hele tijd een bh aan gehad, alleen met douchen niet. Dus kan niet zeggen of ik het idee heb dat het wat gedaan heeft. Hbe wel giga veel last gehad dat weet ik wel. Als ik er maar met mijn arm langs schuurde sprongen de tranen in mijn ogen van de pijn.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 16 februari 2008 @ 17:45:44 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56773721
Ik draag sowieso nooit bh's dus ik vond het toch wel ongemakkelijk aanvoelen, maar toen ze zo gespannen waren merkte ik wel dat het zeerder deed als de BH aan het eind van de dag wat losser ging zitten. Maar goed, ik heb dan ook echt weinig last ervan gehad volgens de kraamverzorgster en dat gevoel heb ik zelf ook wel.

En ja, idd was het wel even leuk Bix, van die dikke tieten, stinkie heeft nog steeds spijt dat hij er geen foto van heeft gemaakt.
***
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:51:17 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56775047
ik vond er niks aan aan die jetsers .
Bij mij heeft de kraam ze ingebonden, in het zkh nog moest ik gewoon klein beetje de druk er telkens afkolven met de hand.
Ik vond het alleen zo maf want heeft zeker 3 weken geduurd dat ik bij elk huiltje enorm natte plekken kreeg zelfs bij het huiltje van andere babietjes.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56778346
Evenstar, gisteren kreeg ik een toeschietreflex van het babytje van een ander, terwijl het eigenlijk na 1,5 jaar wel geregeld zou moeten zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:31:17 #79
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56779096
Ik heb bij mijn jongste wél pilletjes gehad. Maar heb dan ook een lieve en begripvolle huisarts. Heb een borstverkleining ondergaan, en mocht daarmee van de chirurg niet meer voeden (kans op ontstekingen is nl. veel groter) Plus dat ik bij de eerste twee echt voedingsdrama heb gehad waar zelfs de lactatiedeskundige geen raad mee wist Heb ze meegekregen naar het ziekenhuis en daar wilden ze er idd niets van weten. Probeerden me er zelfs nog van af te houden. Gelukkig had ik ze in eigen beheer. Heb ook mijn superstrakke after operatie bh aangehad en heb echt nul last gehad van stuwing of wat dan ook.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56797919
Leuk om de ervaringen te lezen, dank jullie wel
Ik heb het in de kraam maar een paar keer meegemaakt dat er echt vanaf het eerste begin flesvoeding gegeven werd (al is dat geen reëel beeld want ik werd meestal bij de gezinnen gezet waar juist vraag was om hulp bij BV) en dan wisselde het een beetje of ze een bh aan hadden of niet. De meeste niet eigenlijk.
Wel heb ik twee of drie keer geholpen om een bh te maken van hydrofielluiers. Dan geeft het wel wat steun zodat het niet gaat hangen maar het knelt nergens af.

Pilletjes heb ik maar een keer meegemaakt en dat ging ook niet goed. Die mevrouw werd er heel depressief van. Nou kwam dat ook een beetje omdat ze graag borstvoeding wilde geven maar dat niet mocht van de arts omdat ze schildkliermedicatie gebruikte.
Ze was door haar schildklierprobleem al wat wiebelig en toen daar nog hormonen na de zwangerschap én het verdriet om het geen BV kunnen geven bij komt... Toen ze stopte met de pilletjes ging het gelukkig weer heel snel beter, ik ben echt geschrokken van de invloed van die dingen.

Sneu was wel dat ze volgens de lactatiekundige die ik belde wel borstvoeding mocht geven maar dat ze dat toen niet meer wilde omdat ze liever de ingeslagen weg voort wilde zetten en in haar labiele toestand geen zin meer had in een confrontatie met de arts.
  maandag 18 februari 2008 @ 10:33:21 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56809839
Ik ben echt supergevoelig voor hormonen. Word daar superlabiel van. De pil reageer ik meteen op.
Maar die pilletjes heb ik helemaal geen last van gehad....
Was in mijn zwangerschap heel moe en 5 minuten nadat Bram was geboren bruiste ik weer van de energie. Dat is niet meer over gegaan. Dus dat ze zo'n invloed hebben verrast me dus....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56811210
Hmm, ben me een beetje aan het voorlezen over dit onderwerp.
Ben bezig zwanger te worden, maar weet eigenlijk al dat ik geen BV wil geven.
Maar zo te horen is het flesvoeding geven met die stuwing tegenhouden geen pretje.
Ik dacht dat er gewoon altijd zo'n pilletje werd gegeven.
  maandag 18 februari 2008 @ 11:55:51 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56811546
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:40 schreef Koningin het volgende:
Hmm, ben me een beetje aan het voorlezen over dit onderwerp.
Ben bezig zwanger te worden, maar weet eigenlijk al dat ik geen BV wil geven.
Maar zo te horen is het flesvoeding geven met die stuwing tegenhouden geen pretje.
Ik dacht dat er gewoon altijd zo'n pilletje werd gegeven.
Beter lezen, het is niet altijd heel vervelend hoor. En ja, geen pretje... het duurt hooguit een paar dagen.
Het lijkt wel alsof ik reclame aan het maken ben, zo bedoel ik het niet, maar het is ook weer niet een onoverkomelijk drama lijkt me. Ik ben dus heel blij dat ik die pilletjes niet gehad heb want ik ben er prima doorheen gekomen.
***
pi_56812078
Het is idd maar ene paar dagen. De vierde dag was bij mij echt het toppunt. Daarna voelde ik het bijna met het uur minder worden.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56812185
Ik heb zelf redelijk veel last gehad van stuwing en nee dat is geen pretje (maar als je een bevalling kan doorstaan dan dat vast ook wel.) Buiten de pilletjes zijn er wel dingen om het te verzachten. Zoals witte kool op je borsten leggen, bh dragen, koude ijscompressen daar kom je de dagen wel mee door.
pi_56812499
Dan klinkt het waarschijnlijk erger dan dat het is....
  maandag 18 februari 2008 @ 12:51:34 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56812566
Ja nou ja, ik heb mss wel makkelijk praten omdat het bij mij dus niet verschrikkelijk heftig was, maar zoals appelsap zegt, het haalt het iig niet bij een bevalling.
***
  maandag 18 februari 2008 @ 13:09:35 #88
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56812864
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:48 schreef Koningin het volgende:
Dan klinkt het waarschijnlijk erger dan dat het is....
ik vond de stuwing door wel voeden anders ook niet echt prettig. Het is of je nou wel of niet voedt sowieso ff een paar dagen "anders".
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 18 februari 2008 @ 13:17:16 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56813003
ook als je fv geet, kan je toch ook een beetje stuwing afkolven? want dan wordt de productie toch niet te veel gestimuleerd?

(ik weethet niet, heb de eerste 4 mnd bv gegeven en toenwas het vooral aanleggen, aaneggen, aanleggen.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56813461
Ik kan me niet eens iets voorstellen bij stuwing of lekkende jetsers, ik heb het allebei nooit gehad. Dus 0.0 ongemak (nou ja, ik wilde wel BV geven, dus voor mij was het allemaal erg ongemakkelijk/pijnlijk) kan ook nog
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56813726
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:17 schreef DaviniaHR het volgende:
ook als je fv geet, kan je toch ook een beetje stuwing afkolven? want dan wordt de productie toch niet te veel gestimuleerd?

(ik weethet niet, heb de eerste 4 mnd bv gegeven en toenwas het vooral aanleggen, aaneggen, aanleggen.)
Mijn kraamhulp zei toen dat ik dat absoluut niet mocht doen. Het geeft dan wel even verlichting maar daarna word het alleen maar erger. Want dan ga je juist weer extra melk aanmaken. Je moet er hoe dan ook toch gewoon even doorheen.
Bij mijn ex-schoonzus had de kraamhulp gezegd dat ze maar wat moest gaan kolven en die heeft heel lang last geahd van die stuwing.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56813800
Hier werd ook gezegd niet kolven omdat het daarna erger zou worden.

Koningin, ik denk dat dat het vooral is.
Ik zou er in ieder geval voor een volgende keer niet tegenop zien. En ik vind het zelf ook niet iets om bang voor te zijn.
pi_56975704
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ja nou ja, ik heb mss wel makkelijk praten omdat het bij mij dus niet verschrikkelijk heftig was, maar zoals appelsap zegt, het haalt het iig niet bij een bevalling.
Ik doe toch liever het natuurlijke bevallingsgedeelte en de keizersnede opnieuw, ipv de stuwing als ik MOET kiezen en dat meen ik echt serieus.

Met pijn kan ik omgaan, maar dat knellende gevoel vond ik echt vreselijk, kwam er natuurlijk ook bij dat ik overal enorme jeuk had dus mss dat dat het e.e.a. verklaard en dat je in het ziekenhuis met je kraamtranen, jeuk, knallende jetters enz nou ook niet echt comfi erbij ligt. Thuis is zoiets beter te handelen denk ik, en krijg je ook ijscompressen als je erom vraagt en hoef je niet n uur of wat te wachten voor er iemand je te hulp schiet.
De combi was gewoon belabberd ben ik bang.

[ Bericht 27% gewijzigd door marlieske op 25-02-2008 23:10:01 ]
Mama van Isa en Ties
pi_57907347
Wij gebruiken Avent flessen maar vaak lekken ze als ik het flesje schud.
Bloedje irritant!!

Heb van alles geprobeerd. Ring niet te vast, ring heel vast, ring wat losser, schudden met vinger op gaatje van de speen, schudden met dop erop enz.
Het is elke keer een verassing of het wel of niet goed gaat.
Is er een bepaalde truuk voor??

Vanmiddag een Digifrax S-fles gekocht omdat ik zo flauw ervan werd maar vind het zonde van die Avent flessen. Krengen zijn al duur genoeg en Maarten vind de Avent wel erg fijn om uit te drinken.
pi_57907447
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 12:05 schreef Ardenlyn het volgende:
Wij gebruiken Avent flessen maar vaak lekken ze als ik het flesje schud.
Bloedje irritant!!

Heb van alles geprobeerd. Ring niet te vast, ring heel vast, ring wat losser, schudden met vinger op gaatje van de speen, schudden met dop erop enz.
Het is elke keer een verassing of het wel of niet goed gaat.
Is er een bepaalde truuk voor??
Gewoon met een lepeltje roeren
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57907711
*gaat luid loeiend in de tuin staan*

Het leven kan soms zo simpel zijn
Heb tig van die roerstaafjes in huis maar erop komen om het gewoon even te roeren zit er bij mij niet in

Ga het vanmiddag meteen testen Dankjewel!
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:25:57 #97
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57907751
Andere ring er op doen, Ardenlyn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57907835
Ik ben niet echt slim de laatste tijd
Ik dacht van ik heb 3 flesjes dus 3 ringen maar ik vergat dat ik nog meer ringen heb in de kast.
1 ring die lekt sowieso...

blablabla.....ik doe niet eens moeite om verder uit te leggen
ik ga nu eerst testen met andere ringen en dan maar gewoon water in de fles en werkt dat niet dan roeren en als dat niet werkt....dan kom ik wel weer in dit topic
Dankjewel
pi_57907864
gewoon roeren scheelt ook nog qua luchtbijmenging in melk (--> mogelijk meer last van krampjes daardoor)

edit: door roeren dus vaak minder last
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:34:18 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57907888
Bij mij is het maar een heel enkele keer, en wat het dan precies is weet ik eigenlijk niet.
***
pi_57907918
Goeie tip Marit!
Maarten heeft bijna nooit last van kramp maar toch.

Ik ga dus roeren!
En vreemd genoeg lekt er nu dus geen 1
  dinsdag 8 april 2008 @ 12:41:53 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_57908034
Hier nog geen lekkage gehad op de keer na dat ik de fles in de luiertas niet goed dicht had zitten

Ik kwispel de flesjes trouwens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57908700
hiihi, kwispelen klinkt lief
pi_57909123
Kwispel?
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:58:34 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57909490
Ik schud of roer niet maar draai het flesje rond zeg maar, ik gok dat Troel dat ook bedoelt. Of zoiets dan zeg maar.
Duim en middelvinger op de ring, wijsvinger op het gaatje van de speen en dan de onderkant rondjes draaien.

Het klinkt nergens naar op deze manier, maar als je het doet is het duidelijker.
***
pi_57909775
Aha.
Ik snap het
pi_57911886
ardenlyn, wat hier hielp is de ring & de speen vantevoren even spoelen onder de kraan. dan heb je minder kans dat ie niet goed afsluit. en natuurlijk goed recht erop draaien.
pi_57912973
Meestal zijn de ring en speen nog nat van het spoelen.
Ik snap ook echt niet waarom de ene keer de boel wel aan het lekken is en de andere keer weer niet.
Ik ben ook niet de enige want mijn man heeft het ook.

Ben wezen roeren en dat werkte goed
Nu ook hopen dat het blijft werken.
pi_57913590
als 't lekt bij 't schudden lekt 't flesje vaak ook tijdens het drinken is mijn ervaring, dan moet ie toch echt even opnieuw dichtgedraaid worden. dus roeren lijkt mij eerlijk gezegd niet De Oplossing.
pi_57913779
Ik heb ook aventflessen maar die lekker niet hoor! Ik schud wel altijd met de dop erop.
De enige keren wanneer het wel lekte, is als ik de ring en het speentje net ervoor heb afgespoeld, dan is dat gewoon nog een beetje nat.
Zou het bij jou ook niet daar van kunnen komen?
pi_57916151
Dat zou best kunnen want de flessen waren redelijk droog afgelopen 2 voedingen.
Ik zal erop letten en kijken of dat helpt maar roeren blijf ik doen want normaal bleven er soms hele kleine klontjes in en die kreeg ik niet weg.
Nu ik roer zijn er helemaal geen klontjes.

Wat een gedoe ook
De een heeft een tip maak het nat en de ander heeft een tip maak het droog
Ben blij met alle tips! Roeren is bv een tip die ik erg fijn vind
pi_57933204
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:15 schreef Ardenlyn het volgende:
!Roeren is bv een tip die ik erg fijn vind
Het kan soms zo simpel zijn
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_58475167
Weet iemand hoe lang een blik Nutrilon 3 Soya open mag zijn?

Heb op de nr 2-blikken van verschillende merken gelezen dat het niet langer dan een maand geopend mag blijven. Op de nr3 blikken vind ik er echter niks van terug (of ik lees erover)

Vanaf maandag werk ik weer voltijds en ik vermoed dat de BV stilaan afgebouwd zal moeten worden.
Momenteel eet ze nog zo'n 7-8 keer en daar zullen dan later 2 of 3 flesjes voor in de plaats komen. Maar met (in het begin) maar 1 of 2 flesjes per dag, zit je op het eind van de maand nog met een half blik... Is opvolgmelk nr 3 langer houdbaar of ook maar een maand?
  zondag 4 mei 2008 @ 18:15:53 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_58475483
ik houd altijd een maand aan iksje
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 mei 2008 @ 18:21:30 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58475562
volgens mij geldt voor elke kunstvoeding 4 weken na opening
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58477061
Iksje, hebben ze niet iets soortgelijks van Friso? Die hebben 2 folieverpakkingen in een pak zitten. Hoef je minder op te maken in een maand...
Maar voor zover ik weet hebben die geen Soya variant...
Is gewone soyamelk misschien een optie Iksje?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 4 mei 2008 @ 19:58:25 #117
156944 kapitein_pannekoek
incl. flensjes
pi_58477424
Misschien toch nog even het vermelden waard...

Ik heb hier vanaf maand 3 (eerst volledig BV gegeven) Kruidvat opvolgmelk gegeven. Het scheelt enorm qua prijs en prima te drinken, aldus de flensjes.

2 zakjes van ieder 400 gram voor 5 euro nog wat.

Wie weet brengt het iemand op een idee om gewoon huismerk te kopen. Tis maar een tip !
  zondag 4 mei 2008 @ 20:33:13 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_58478233
wij hebben idd ook altijd huismerk gekocht KP prima spul hoor en scheelt echt enorm veel geld! Of ik nou 9 zoveel betaal of 5 zoveel, vind ik nogal schelen!
stormy waters...
sailin'
pi_58778399
Ondertussen 3 Kruidvat-filialen bezocht en nergens het huismerk te vinden... volgens mij mogen ze dat niet verkopen in België?
Hier heb ik alleen maar Nutricia (nutrilon etc) en Bambix gevonden. Goedkoopste doos van 800g is 12 euro.
Misschien toch eens tijd voor weer een uitstapje over de grens
pi_58779611
iksje, hebben ze daar niet ook bonbébé ?
is ook stuk goedkoper !

edit: of Nestlé ?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:10:01 #121
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58779619
AH heeft tegenwoordig ook flesvoeding van het huismerk

O Iksje, wellicht dat ze in Belgie wel Similac verkopen? Dat is ook een stuk goedkoper dan Nutrilon en Friso
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:35:50 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58780121
Wij geven nu Kruidvat huismerk maar gaan zo gauw dat over is weer terug naar de Friso. Sasha lijkt het allemaal prima te vinden, maar ik vind het echt stinken. Er zit een heel chemisch luchtje aan, doe mij maar gewoon dat zure spuugluchtje als er eens wat terug komt.
Op de een of andere manier staat de lucht hiervan me zo tegen.
***
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:35:46 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58782157
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Wij geven nu Kruidvat huismerk maar gaan zo gauw dat over is weer terug naar de Friso. Sasha lijkt het allemaal prima te vinden, maar ik vind het echt stinken. Er zit een heel chemisch luchtje aan, doe mij maar gewoon dat zure spuugluchtje als er eens wat terug komt.
Op de een of andere manier staat de lucht hiervan me zo tegen.
wees maar blij dat je geen nutramigen hoeft te gebruiken dan
vind die van het kruidvat een verademing om te ruiken ( gebruikte mijn zus )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58789244
Voordat ik 's ochtends de deur uitga besprenkel ik mezelf altijd nog even met KRUIDVAT opvolgmelk nummer 3.

BE jij hebt natuurlijk nog nummer 1......nummer 3 ruilkt echt heul anders
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:34:35 #125
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58789377
Lekker douchen!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:42:14 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58789618
***
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:24:35 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_58790907
Hebben ze bij de supermarkt geen goedkoper merk BE?
Ik gebruikte altijd similac en dat stonk niet. tegenwoordig heeft onze supermarkt een ander goedkoop merk, bon bebe geloof ik. Ook prima
stormy waters...
sailin'
pi_58794831
Hier ook Similac. Goed spul, stink niet en is niet duur.
pi_58795320
Nestlé zou kunnen, similac of bonbébé ben ik nog niet tegengekomen.
Maar goed, een keertje naar Nederland is altijd leuk, even de grens overwippen voor goedkopere spulletjes uit het Kruidvat en voor de Prenatal alleen zou ik het al doen. En dan kan ik gelijk even kijken naar die andere merken opvolgmelk
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2008 @ 10:14:43 #130
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58797243
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Wij geven nu Kruidvat huismerk maar gaan zo gauw dat over is weer terug naar de Friso. Sasha lijkt het allemaal prima te vinden, maar ik vind het echt stinken. Er zit een heel chemisch luchtje aan, doe mij maar gewoon dat zure spuugluchtje als er eens wat terug komt.
Op de een of andere manier staat de lucht hiervan me zo tegen.
Nutrilon 1 meurt ook als een tierelier trouwens. En dan vooral als je het restje nog even in de fles laat en het dan wat later gaat omspoelen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_58797317
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 10:14 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Nutrilon 1 meurt ook als een tierelier trouwens. En dan vooral als je het restje nog even in de fles laat en het dan wat later gaat omspoelen
En helemaal als het warm is buiten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 21 mei 2008 @ 11:29:33 #132
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58798862
Ik maak echt zelden een fles klaar.. ik heb zo'n ontzettende hekel aan de geur (overigens ook aan de geur van (moeder)melk) en ik mis gewoon de motorische finesse om het snel en toch zonder veel knoeien te doen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_58811683
Hier ook het kruidvat eigen merk in de reserve als de gekolfde BV op is op het KDV en mevrouw toch wil drinken. Vind het makkelijk omdat het zo goedkoop is en in kleine verpakkingen. Is ook zo een zonde om zo een bus van 800 gram na 4 weken weg te moeten gooien als het nauwelijks is gebruikt Nu kan ik er 8 weken mee doen. En Gwen vind het heerlijk.
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:10:45 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58816751
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:24 schreef Belana het volgende:
Hebben ze bij de supermarkt geen goedkoper merk BE?
Ik gebruikte altijd similac en dat stonk niet. tegenwoordig heeft onze supermarkt een ander goedkoop merk, bon bebe geloof ik. Ook prima
Ik heb geen idee eigenlijk.
De enige reden dat ik die kruidvat-voeding probeerde was omdat dat al voorgemixt is met JBPM.
Klinkt mss suf maar het had niks met geld te maken.

Friso heeft trouwens ook kleine verpakkingen, dat is idd wel prettig. Blijft het net even wat verser voor mijn idee.

Oh, en Sasha krijgt nu 's avonds en 's ochtends een papfles en dat doe ik weer niet bij dat JBPM-gemixte-spul omdat het anders echt beton wordt en dus staat inmiddels mijn hele kast vol met potten en blikken. Beetje onhandig allemaal.
Dus terug naar Friso 1 met wat schepjes JBPM en dan 2x per dag rijstebloem ipv jbpm
***
pi_59112636
Ik weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moest onderbrengen vandaar maar even zo.

Over 5 weken ga ik van een tweede kindje bevallen, door een kleine complicatie zal ik in iedergeval 48 uur met de baby in het ziekenhuis blijven.
Ik ga deze keer flesvoeding geven, is het verstandig om zelf flesjes en voeding mee te nemen naar het ziekenhuis of regelen zij dat verder daar? Ik wil zelf friso voeding gaan geven en heb aveant flessen thuis staan.
Ik vraag mij af als de baby 2 dagen andere flesvoeding of een ander flesje krijgt ze dan wellicht de voeding thuis en de fles thuis zal weigeren.

Iemand ervaring hiermee met een ziekenhuisbevalling
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:32:00 #136
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59113010
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en ik heb gelijk flesvoeding gegeven. Ze vroegen aan mij wat voor merk ik wilde geven en of ik zelf flessen mee had genomen. Dat had ik dus niet, en daar hebben ze kleine wegwerpflesjes voor. Thuis heb ik gewoon mijn eigen (Avent) flessen gebruikt en dat was geen probleem. Je kan het natuurlijk altijd zelf meenemen, als je er niet gerust op bent?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59113129
Ik heb ook in het zkh flesvoeding gegeven, net als Kim kreeg Meike van die wegwerpflesjes (zijn prima hoor)
Volgens mij hebben ze me tijdens de intake gevraagd welke voeding ik ging geven
Ik ben thuis ook overgegaan naar Avent, daar dronk ze toen niet zo goed uit, maar dat kwam niet door de overgang, maar door de fles, want toen we overstapten naar Difrax was het meteen goed
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_59113591
vraag anders nog een gesprek aan met de afdeling (vaak kan dat) en leg deze vraag aan hen voor
uit een aspergernest
pi_59114989
Hier in het ZKH gaven ze nutrilon. Ze hadden speciale kant en klare potjes waar een speen op paste.
Thuis zijn we verder gegaan met de nutrilon en hebben Avent flessen gebruikt.

Misschien kun je even in het ZKH informeren welke voeding ze geven, en anders je eigen voeding meenemen? Wisseling van de voeding is op zich niet erg, maar het kan toch wel iets last met zich meebrengen, en dat is misschien beter te voorkomen bij zo'n kleintje..
pi_59115268
Je zou misschien van te voren aan kunnen geven welke voeding je zelf wil gaan gebruiken?
En ik zou wel je eigen flessen meenemen voor de zekerheid. Mijn zoontje kon echt niet uit die wegwerpflesjes drinken.
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:08:23 #141
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59117688
Neem gewoon voor de zekerheid een flesje (wel eerst schoonmaken en steriliseren) en een paar pakjes van de voeding mee die je wil gaan geven. Dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. Heb je het niet nodig, dan neem je het gewoon weer mee naar huis en gebruik je het daar. Als je het gevoel hebt dat het je zo meer rust geeft, zou ik het zeker doen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 00:35:36 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_59133918
Hier hadden ze voeding in het ziekenhuis


(je maakt trouwens voor elke vraag een nieuw topic aan, terwijl sommige vragen denk ik veel beter in andere topics thuiskunnen, bijvoorbeeld Zwangerschap en Geboorte)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 juni 2008 @ 00:38:41 #143
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59133958
Of in het flesvoedings topic
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:30:16 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59136263
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:19 schreef Utrecht het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moest onderbrengen vandaar maar even zo.
Je opent voor alles een nieuw topic, dus dit is niet anders hoor.

Ik heb van te voren het ziekenhuis gebeld om te vragen welke voeding ze daar gebruikten en toen zelf die voeding gekocht om die overgang niet te hoeven maken. Maar ik kreeg zowel van de vk als het ziekenhuis te horen dat het op zich geen probleem hoeft te zijn.
Zelf flessen en voeding meenemen is het handigst als je echt zeker wil zijn dat het goed gaat.

Verder kan hier idd wel een slotje op, want we hebben een prachtig 'flesvoedings-topic'.
Ik ga wel even een merge aanvragen.
***
pi_59243179
Is het jullie niet opgevallen dat babymelkpoeder laatste tijd veel te duur is geworden?
Neem bijv. Friso standaard 2: normaal 7,50 euro, nu ineens 10 euro.
  maandag 9 juni 2008 @ 12:24:57 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_59243524
Ik gebruik Nutrilon en dat is niet in prijs gestegen voor zover ik weet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 juni 2008 @ 12:28:58 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59243625
Ja, ik keek van de week idd ook even raar toen ik het zag staan.
***
  maandag 9 juni 2008 @ 12:29:04 #148
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59243626
Alleen Friso is duurder geworden.. Het is nu weer net zo duur als Nutrilon, net als 'vroeger'.

Slim aangepakt van Friso, Nutrilon verhoogt prijs als enige.. mensen stappen over en als die kindjes goed gewend zijn aan Friso verhogen zij ook de prijs. Weer terug overstappen naar Nutrilon heeft geen zin, dus mooi stukje marktaandeel afgepakt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 9 juni 2008 @ 12:42:35 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59243938
Echt waar? Dat lijkt dan idd een slimme truc te zijn!
***
  maandag 9 juni 2008 @ 12:48:08 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_59244082
Slimme truc, maar ik vind het niet echt netjes

Maarja, ik vind het ook niet netjes dat die voeding nooit in de aanbieding mag enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 juni 2008 @ 13:14:01 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59244738
Nou, dat laatste kan ik me wel voorstellen. Er is toch in eerste instantie een soort 'ontmoedigings-beleid' tov flesvoeding nodig wil je bv de eerste keuze laten zijn. Of zoiets dan iig. Dacht ik.
***
  maandag 9 juni 2008 @ 13:23:40 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_59244996
Ja, dat zal best, maar vind het gewoon niet eerlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 juni 2008 @ 13:26:40 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59245085
*truttig-post*
De plusmarkt heeft hier een speciale EK-snack-doos actie, bij 25E aan boodschappen krijg je zo'n doos. Leek ons handig voor bij de bbq gisteren, dus wij voor zo'n doos, maar we haalden het net niet. Ik een pak babyvoeding erbij (toen zag ik dus de verhoogde prijs) en toen kregen we de doos.
Keek ik later op de poster, stond daar dus idd op 'uitgezonderd tabak, postzegels, zuigelingenvoeding onder de 6 maanden etc. etc.'
Maar blijkbaar had de dame bij de kassa dat niet door.
***
  maandag 9 juni 2008 @ 13:28:15 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_59245133
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
*truttig-post*
De plusmarkt heeft hier een speciale EK-snack-doos actie, bij 25E aan boodschappen krijg je zo'n doos. Leek ons handig voor bij de bbq gisteren, dus wij voor zo'n doos, maar we haalden het net niet. Ik een pak babyvoeding erbij (toen zag ik dus de verhoogde prijs) en toen kregen we de doos.
Keek ik later op de poster, stond daar dus idd op 'uitgezonderd tabak, postzegels, zuigelingenvoeding onder de 6 maanden etc. etc.'
Maar blijkbaar had de dame bij de kassa dat niet door.
Die dozen zijn erg grappig ja. Het sisispul vind ik overigens niet te drinken

Hier kregen we ook de knikkermuntjes gewoon over dat geld

Ik hoop de flesvoeding trouwens nu bij de Makro, daar is het goedkoper
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 juni 2008 @ 13:30:58 #155
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59245220
Het scheelt bij ons trouwens 30 cent op een bus Nutrilon als je 'm haalt bij Dirk in plaats van Kruidvat.
  maandag 9 juni 2008 @ 13:38:13 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59245448
We hebben de kleine pakjes aan de kindjes gegeven, de grote hebben we nog niet geprobeerd.
Die koeken was ik ook niet kapot van.
***
pi_59245486
BE dat gebeurt heel veel in winkels ik kreeg ook c1000 zegeltjes terwijl ik 3 pakken voeding had

wij doen nog ong. 5 dagen met 1 pak friso en die kost 9.99 nou tel uit de winst voor friso.

troel ik snap wat je bedoel over de aanbiedingen maar ze mogen geen reclame maken voor de flesvoeding nummer 1 vanaf 6 maanden mogen ze dat wel.
mama van 3 kids!
pi_59245579
Nr 2 en 3 staan toch al eens in aanbieding? Enfin, toch 2 pakken met 1 euro korting ofzo
En 10 euro is best goedkoop vind ik, maar ja, ik schreef het al eerder, hier zijn de pakken van 800-900g allemaal 13 euro minstens. Het goedkoopst is BEBA2, da's 800 g voor 11 euro.
Ben blij dat ik hoofdzakelijk BV kan geven (dat heeft sowieso mijn voorkeur, maar ja, soms kolf je gewoon niet genoeg of kan je geen BV geven)
  maandag 9 juni 2008 @ 14:09:30 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59246378
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:48 schreef Troel het volgende:
Slimme truc, maar ik vind het niet echt netjes

Maarja, ik vind het ook niet netjes dat die voeding nooit in de aanbieding mag enzo
Ja, waarom mag dat eigenlijk niet??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59246625
ticootje voor nummer 1 mag geen reclame gemaakt worden staat in de wet.
mama van 3 kids!
  maandag 9 juni 2008 @ 14:39:16 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59247180
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:17 schreef Popples het volgende:
ticootje voor nummer 1 mag geen reclame gemaakt worden staat in de wet.
Ja, maar waarom staat dat in de wet? Ik ga het opzoeken. Ik vraag het me namelijk al best lang af.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59247541
Volgens mij staat het zo in de wet (in België ook overigens) om flesvoeding te ontraden. Daarom staat er ook steeds op de verpakking dat het niet bedoeld is om moedermelk te vervangen (de exacte woorden ontglippen me) en dat er steeds na advies van een arts met hun product gestart mag worden.
Dat is gewoon het gezondheidsbeleid van de overheid, om (starten met) borstvoeding te stimuleren.
  maandag 9 juni 2008 @ 14:52:39 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_59247556
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:39 schreef Popples het volgende:
BE dat gebeurt heel veel in winkels ik kreeg ook c1000 zegeltjes terwijl ik 3 pakken voeding had

wij doen nog ong. 5 dagen met 1 pak friso en die kost 9.99 nou tel uit de winst voor friso.

troel ik snap wat je bedoel over de aanbiedingen maar ze mogen geen reclame maken voor de flesvoeding nummer 1 vanaf 6 maanden mogen ze dat wel.
Ik weet dat dat niet mag, maar ik vind dat dus belachelijk. Ik denk dat je als land best borstvoeding kan promoten, maar desondanks de babyvoeding in de aanbieding doen. Desnoods met de opdruk "flesvoeding is dodelijk" "Het gebruik van flesvoeding is schadelijk voor de gezondheid van u en uw omgeving"
Of je zorgt dat er geen reclame mee gemaakt mag worden, maar dat het wel in de aanbieding mag. Ik vind het al vervelend genoeg dat Ruben geen borstvoeding krijgt, maar ik betaal me scheel aan flesvoeding. Dan heb ik liever dat ze de luiers wat minder vaak in de aanbieding doen Ik kan ervoor kiezen om mijn kind zonder luiers te laten opgroeien, maar zonder voeding gaat wat ver
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59247577
Omdat het minder goed is dan borstvoeding ofzo. Misschien zoiets als roken oid (ik heb ook geen idee hoor bedenk maar wat).
  maandag 9 juni 2008 @ 14:57:09 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_59247665
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Omdat het minder goed is dan borstvoeding ofzo. Misschien zoiets als roken oid (ik heb ook geen idee hoor bedenk maar wat).
Ja, ware het niet dat er voor roken wel jarenlang reclame is gemaakt

En natuurlijk zijn er verschillen tussen flesvoeding en borstvoeding, maar er zijn redenen zat waarom mensen flesvoeding geven en ik vind het echt onbehoorlijk dat die mensen zulke bedragen neer moeten tellen voor de voeding voor hun kleintje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 juni 2008 @ 15:00:47 #166
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59247781
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar waarom staat dat in de wet? Ik ga het opzoeken. Ik vraag het me namelijk al best lang af.
Simpelweg omdat de overheid vindt dat het geven van borstvoeding gestimuleerd moet worden en kunstvoeding dus niet 'aantrekkelijk' gemaakt mag worden. Sigaretten zijn daarom ook nooit in de aanbieding. (alcohol wel bedenk ik me net.. da's ook raar trouwens )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_59247811
Dat is ook weer zo Had ik even niet aan gedacht

Vind de prijzen van die voeding ook nergnes op slaan. Het vervelende is dat je ook neit iets anders kan gebruiken om je kind te voeden, dus mensen blijven het kopen...
Lieke heeft/had een koemelkallergie, waardoor de verzekering het vergoed. Een geluk bij een ongeluk wat dat betreft.
  maandag 9 juni 2008 @ 15:02:03 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59247827
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:00 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Simpelweg omdat de overheid vindt dat het geven van borstvoeding gestimuleerd moet worden en kunstvoeding dus niet 'aantrekkelijk' gemaakt mag worden. Sigaretten zijn daarom ook nooit in de aanbieding. (alcohol wel bedenk ik me net.. da's ook raar trouwens )
En je hebt ook ladies night bij holland casino... Beetje hypocriet dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59248180
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, ware het niet dat er voor roken wel jarenlang reclame is gemaakt

En natuurlijk zijn er verschillen tussen flesvoeding en borstvoeding, maar er zijn redenen zat waarom mensen flesvoeding geven en ik vind het echt onbehoorlijk dat die mensen zulke bedragen neer moeten tellen voor de voeding voor hun kleintje.
Dat is voor kunstvoeding ook vast jaren zo geweest (kunstvoeding is heel lang 'hip' geweest)

Daarnaast vraagt het natuurlijk een heel proces om koemelk zo te bewerken om het verteerbaar te maken voor baby's en dat kost geld. En de producenten hebben geen bedrijf gestart om de moeders te helpen die geen BV geven, maar om winst te maken natuurlijk
  maandag 9 juni 2008 @ 15:25:29 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_59248450
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:15 schreef Iksje het volgende:

[..]

Dat is voor kunstvoeding ook vast jaren zo geweest (kunstvoeding is heel lang 'hip' geweest)

Daarnaast vraagt het natuurlijk een heel proces om koemelk zo te bewerken om het verteerbaar te maken voor baby's en dat kost geld. En de producenten hebben geen bedrijf gestart om de moeders te helpen die geen BV geven, maar om winst te maken natuurlijk

Luierfabrikanten ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59248897
In luiers kan je wat meer troep stoppen om je winstmarge wat te drukken - kan je al eens korting geven
  maandag 9 juni 2008 @ 15:42:38 #172
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59248935
Vraagje:

Hoe zou een bv-afbouw schema eruit kunnen zien?

Ik wil uiteindelijk toe naar 2 borst-voedingen in de ochtend (haar ritme nu lijkt half 7 eerste voeding, 9 uur de 2e). en dan de rest van de dag de fles...
Floortje is 6 maanden...

Hoe kan ik dat het beste aan gaan pakken?
  maandag 9 juni 2008 @ 15:47:15 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59249054
Mss kan je dat beter in het borstvoedingstopic vragen. Daar zitten denk ik meer mensen met verstand van afbouwen dan hier.
Tenzij je het vanuit de 'invoeren' kant bekijkt, maar dan nog denk ik eig. dat je bij de bv-ers meer tips kan krijgen dan hier.

Ik zou zelf vanuit een bv-afbouwschema gaan werken en dan dus de voedingen door flessen vervangen en dan kijken of je het echt op vraag wil gaan doen, maar dan wel bij het cb (of ergens anders) een richtlijn halen zodat je een beetje weet hoe of wat.

Voorbeeldje, Sasha is nu vanaf de vorige cb afspraak, met 4 maanden, over op 4 flessen van 180cc, waarvan we de eerste en de laatste met rijstebloem geven en ikzelf de laatste vergroot heb naar 210, omdat hij nog niet echt concreet hapjes oid erbij eet.

[ Bericht 47% gewijzigd door BE op 09-06-2008 15:52:33 ]
***
pi_59250356
deliedje ze raden aan elke week 1 voeding weg te laten.

sonnetje maar de eerste bus heb je wel moeten kopen, ik heb die voor koemelkallergie ook geprobeert nou die koste me mooi even 22 euro. daar deed ik net geen week mee.
wij zijn 41.00 euro kwijt voor 2 weken voeding. nou dat telt in een maand ook lekker aan.

ticootje nog wat gevonden. kijk anders eens op de sites van de flesvoedingfabrikanten, daar staat ook veel op.
mama van 3 kids!
pi_59251164
Ik heb geen idee of ze dat zelf hebben moeten betalen.Ik weet alleen dat ze van friso heeft en dat t opgestuurd krijgen.
Maar 41 euro joh, jeetje, gaat ook nergens over idd...
  maandag 9 juni 2008 @ 17:14:56 #176
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_59251549
Mika krijgt Nutrilon Pepti a 22 euro de bus. Als je het bij de apotheek koopt kost het zelfs 29 euro een bus. Mika heeft een koemelk allergie, om dat echt te bewijzen moet ik hem weer een week "normale"voeding geven. Dat ben ik niet van plan omdat ik hem dat niet meer aan wil doen. Na flink zeuren bij de huisarts nu toch een machtiging gekregen, die is nu naar unive. Daar gaan ze weer vergaderen en als ze het goedkeuren word de voeding volledig vergoed!
  maandag 9 juni 2008 @ 17:21:54 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59251709
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:42 schreef DeLiedje het volgende:
Vraagje:

Hoe zou een bv-afbouw schema eruit kunnen zien?

Ik wil uiteindelijk toe naar 2 borst-voedingen in de ochtend (haar ritme nu lijkt half 7 eerste voeding, 9 uur de 2e). en dan de rest van de dag de fles...
Floortje is 6 maanden...

Hoe kan ik dat het beste aan gaan pakken?
Als je even googlet (borstvoeding afbouwen schema) heb je zo een stapel afbouwschema's te pakken.

vrouwejt-theelepel, wat fijn dat het wrs vregoed gaat worden! Wel vervelend dat het nodig is, uiteraard.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_59251819
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:14 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Mika krijgt Nutrilon Pepti a 22 euro de bus. Als je het bij de apotheek koopt kost het zelfs 29 euro een bus. Mika heeft een koemelk allergie, om dat echt te bewijzen moet ik hem weer een week "normale"voeding geven. Dat ben ik niet van plan omdat ik hem dat niet meer aan wil doen. Na flink zeuren bij de huisarts nu toch een machtiging gekregen, die is nu naar unive. Daar gaan ze weer vergaderen en als ze het goedkeuren word de voeding volledig vergoed!
Waardeloos zeg dat je dat zo moeilijk krijgt en logisch dat je het niet gaat forceren! En stom idd dat je t dan zelf moet betalen :S Gelukkig zit er nu iig wel wat schot in de zaak
Mijn nichtje die heeft na dr geboorte een week in het ziekenhuis gelegen, waardoor ze daarna nog op nacontrole moest. Toen had ze dus ook bloed in dr ontlasting. De kinderarts had toen zoiets van ga dat proberen.
pi_59251848
41 euro gaat ook nergens over want het zijn 3 pakken voeding van 10 euro per stuk en 2 pakken nutriton.

vrouwtje theelepel goed dat je erop aan gedrongen hebt bij de ha. het cb hier wilde mij voor 1 dag nog een bus laten kopen. nou mooi niet dus. ik merkte geen verschil met spugen en huilen dus dan maar weer andere voeding.
mama van 3 kids!
  maandag 9 juni 2008 @ 17:32:59 #180
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_59251960
Bij ons was het een verschil van dag en nacht. Mika heeft 2 maanden lang bijna niets anders gedaan dan huilen, meteen na de fles stond hij strak en zette het op een brullen. Hij poepte maar 1x per 5/6 dagen. We hebben ongeveer alles geprobeerd qua voeding en het werd maar steeds op krampjes gegooid (terwijl mijn vriend een koemelk allergie heeft) nu krijgt hij pepti, met nutriton en 5 ml gaviscon tegen het spugen.
pi_59252012
jeejtje vrouwtje theelepel. maar merkte je meteen verschil of het een paar dagen/weken geduurt?
mama van 3 kids!
  maandag 9 juni 2008 @ 17:42:59 #182
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_59252207
Het duurde een dag of 4, van een kindje dat de hele dag huilde naar een kindje dat sporadisch huilt. Ik ben er ook heel blij mee want ik zal eerlijk zeggen ik was het goed zat. Nu is het gewoon een geweldig vrolijk blij kind!
pi_59253377
vrouwtje-theelepel ik weet wat je bedoelt hoor. mijn dochtertje huilde ook heel veel en vooral 's avonds iedereen zei tegen mij ze heeft honger ja dat zie ik ook wel zei ik dan. maar het cb zei telkens weet je zeker geen krampjes enz enz. hongersingalen hoeven niet honger te betekenen. nee wat dan? nu heeft ze hongerige baby's voeding en dat helpt echt. alleen het spugen nog.
mama van 3 kids!
  maandag 9 juni 2008 @ 21:14:08 #184
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_59258440
Ik kan Gaviscon aanraden, ik haal het gewoon bij Etos en geef 5x5 a 10, na het opwarmen in de fles doen. Het kan geen kwaad, schijnt al iets middel eeuws te zijn.
  maandag 9 juni 2008 @ 21:58:51 #185
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_59260521
Bedankt zover BE en Davinia!
  maandag 9 juni 2008 @ 22:05:26 #186
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59260720
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:34 schreef Popples het volgende:
alleen het spugen nog.
Al eens Nutriton (johannes brood pitmeel) geprobeerd? werkte bij isa perfect tegen het spugen, het verdikt de melk namelijk iets tot in de buik. Rijstebloem helpt trouwens niets dat smelt namelijk al weg in de slokdarm.

ps. Nutriton zit in een kleine oranje verpakking en is van Nutrilon, gewoon te koop bij bv de DA of de Jumbo.

*edit* lees nu net dat je dat al hebt geprobeerd
Mama van Isa en Ties
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2008 @ 23:51:47 #187
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59265435
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:34 schreef Popples het volgende:
vrouwtje-theelepel ik weet wat je bedoelt hoor. mijn dochtertje huilde ook heel veel en vooral 's avonds iedereen zei tegen mij ze heeft honger ja dat zie ik ook wel zei ik dan. maar het cb zei telkens weet je zeker geen krampjes enz enz. hongersingalen hoeven niet honger te betekenen. nee wat dan? nu heeft ze hongerige baby's voeding en dat helpt echt. alleen het spugen nog.
Ik weet niet of je er wat aan hebt... Onze kraamzorg vertelde me dat ze nog wel eens babies tegenkwam die gingen spugen van in de magnetron opgewarmde flesjes. Op flesjes die op de traditionele manier in een pannetje warm water waren opgewarmd reageerden ze beter. Maja gaat spugen als het flesje te koud is.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 10 juni 2008 @ 11:02:12 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59272066
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:27 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Waardeloos zeg dat je dat zo moeilijk krijgt en logisch dat je het niet gaat forceren! En stom idd dat je t dan zelf moet betalen :S Gelukkig zit er nu iig wel wat schot in de zaak
Mijn nichtje die heeft na dr geboorte een week in het ziekenhuis gelegen, waardoor ze daarna nog op nacontrole moest. Toen had ze dus ook bloed in dr ontlasting. De kinderarts had toen zoiets van ga dat proberen.
Nee is niet waardeloos, tegenwoordig wordt er te snel conclusie getrokken door ouders dat er een allergie is voor koemelk. De voeding wordt op aparte lijnen gemaakt en anders bereid en daar zit dus ook meer kosten aan.
Als ze scheutig zouden zijn met de vergoeding gaat dadelijk elke flesgevende moeder zeggen heeft allergie om zo de voeding voor niets te krijgen.
Bij twijfel daarom ALTIJD toch opnieuw provoceren na eliminatie, is niet leuk maar wel beter, hypoallergene voeding is sowieso lichter verteerbaar en kan dus ook simpelweg zijn dat het geen allergie is maar gevoelige darmpjes/krampjesgevoelig.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_59275775
marlieske dat heb ik bij de eerste ook gebruikt en nu idd weer.

macka dat heb ik ook een aantal weken gedaan maar helaas ik kan mij en mijn dametje blijven verschonen na elkevoeding.

ik ben vorige week naar de ha gegaan en hij zegt gewoon dat als ze straks vast voedsel krijgt dat het over is. hij wil me niet doorverwijzen. ik zat trouwens te denken om annika te gaan voeden vlak voordat ik een consult heb dan mag hij zich eens verschonen.
mama van 3 kids!
pi_59278378
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:02 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Als ze scheutig zouden zijn met de vergoeding gaat dadelijk elke flesgevende moeder zeggen heeft allergie om zo de voeding voor niets te krijgen.
Dat zat ik idd ook aan te denken. En toen dacht ik weer, maar dat ga je toch niet liegen, maar goed zullen idd vast mensen zijn die dat doen.
Maar je hebt wel gelijk idd
  dinsdag 10 juni 2008 @ 19:57:50 #191
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_59286141
Ik heb vaak genoeg bij de huisarts gezeten met een schreeuwend kind + z'n vader heeft het, daardoor heeft mika al een grotere kans het te krijgen. Dus heb hem niet zomaar gehad.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:43:40 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59287396
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:02 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Nee is niet waardeloos, tegenwoordig wordt er te snel conclusie getrokken door ouders dat er een allergie is voor koemelk. De voeding wordt op aparte lijnen gemaakt en anders bereid en daar zit dus ook meer kosten aan.
Als ze scheutig zouden zijn met de vergoeding gaat dadelijk elke flesgevende moeder zeggen heeft allergie om zo de voeding voor niets te krijgen.
Bij twijfel daarom ALTIJD toch opnieuw provoceren na eliminatie, is niet leuk maar wel beter, hypoallergene voeding is sowieso lichter verteerbaar en kan dus ook simpelweg zijn dat het geen allergie is maar gevoelige darmpjes/krampjesgevoelig.
Het is heel zielig, maar je wilt als ouders-zijnde toch zeker weten of het echt koemelk (of kippenei) allergie is. Er komt nogal wat bij kijken! Niet alleen de eerste 6 maanden waar ze toch niets anders mogen, maar daarna ook bij hapjes steeds goed blijven kijken.. Verder als het echt een allergie is dan bestaat ook de kans op andere allergieen... Het lijkt mij ook niet dat een ouder zoiets verzint en dan alle onnodige moeite op de hals gaat halen..

(en nu ben ik weer weg.. aangezien Jen alleen vers-uit-de-pers krijgt)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 juni 2008 @ 13:09:39 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59303146
ticootje je moest eens weten hoe eens mens rare sprongen kan maken hoor.
Gewoon sonde doordat soort lui de mensen waar wel degelijk sprake is van een allergie de dupe worden dat ze soms te moeilijk doen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_59947750
Even een schopje omhoog....
Koen heeft in het ziekenhuis nutrilon standaard gekregen. Maar heeft ontzettend last van zijn darmpjes. Ook deels nog door de anti biotica. Nou weet ik dat het niet slim is om het ene kind met het andere te vergelijken maar ook Sander had de eerste maanden last van krampjes en heb toen Friso 1 Comfort gegeven. En dat ging eigenlijk vanaf het begin af aan al perfect. Dus heb ik voor Koen ook maar Friso 1 Comfort gehaald. Vol op de automatische piloot...........Dus zonder blikken en blozen Friso 1 Comfort gehaald.

Staan er in ene allerlei rare dingen op de verpakking:
- dieetvoeding voor medisch gebruik
- moet onder medisch toezicht worden gebruikt (heb het bij de supermarkt gekocht )

Neem aan dat dit geen kwaad kan toch? Waarom zetten ze zoiets op de verpakking.
  maandag 7 juli 2008 @ 14:24:19 #195
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59947968
Vaak wordt geadviseerd om even advies te vragen bij het CB, voordat je het gaat gebruiken. Omdat je zeker "moet" zijn van de klachten.. Maar als je al ervaring hebt, En de klachten zo duidelijk lijken op die van Sander. dan kun je het wel proberen (denk ik)...
pi_59948000
Dat staat er inderdaad op LL. Wij hebben ook de comfort een tijdje gebruikt.
Zal wel weer een van die debiele regeltjes zijn dat ze dat soort dingen op de verpakking moeten zetten ofzo. Ik zou gewoon de comfort geven.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_59948175
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:25 schreef Nijna het volgende:
Dat staat er inderdaad op LL. Wij hebben ook de comfort een tijdje gebruikt.
Zal wel weer een van die debiele regeltjes zijn dat ze dat soort dingen op de verpakking moeten zetten ofzo. Ik zou gewoon de comfort geven.
Ja dat dacht ik ook... maarja als kersverse mams ga je soms best nog wel eens twijfelen, ook al heb je er al 1tje ermee groot gebracht.....
  maandag 7 juli 2008 @ 14:37:36 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59948266
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:13 schreef LovelyLady het volgende:
Even een schopje omhoog....
Koen heeft in het ziekenhuis nutrilon standaard gekregen. Maar heeft ontzettend last van zijn darmpjes. Ook deels nog door de anti biotica. Nou weet ik dat het niet slim is om het ene kind met het andere te vergelijken maar ook Sander had de eerste maanden last van krampjes en heb toen Friso 1 Comfort gegeven. En dat ging eigenlijk vanaf het begin af aan al perfect. Dus heb ik voor Koen ook maar Friso 1 Comfort gehaald. Vol op de automatische piloot...........Dus zonder blikken en blozen Friso 1 Comfort gehaald.

Staan er in ene allerlei rare dingen op de verpakking:
- dieetvoeding voor medisch gebruik
- moet onder medisch toezicht worden gebruikt (heb het bij de supermarkt gekocht )

Neem aan dat dit geen kwaad kan toch? Waarom zetten ze zoiets op de verpakking.
Omdat als je overgaat op dit soort voeding dat je dat beter even kan overleggen met het CB...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 7 juli 2008 @ 14:41:03 #199
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59948337
Die 'waarschuwingen' staan volgens mij op alle verpakkingen kunstvoeding. Net zoals dat er ook op elk pak moet staan dat borstvoeding de enige echte shizzle is en dat kv geen vervanging van bv is enz.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 7 juli 2008 @ 14:43:38 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59948388
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:41 schreef jellyrose het volgende:
Die 'waarschuwingen' staan volgens mij op alle verpakkingen kunstvoeding. Net zoals dat er ook op elk pak moet staan dat borstvoeding de enige echte shizzle is en dat kv geen vervanging van bv is enz.
Ik dacht dat ze niet op de standaard pakken stonden...

KV in nederland is ook gewoon van goede kwaliteit... (De overheid wil graag dat de moeders lekker lang borstvoeding geven, maar na 12 weken moet je wel gewoon weer aan het werk. Ik stem voor een jaar verlof!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 7 juli 2008 @ 15:42:59 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_59949595
Ja, op standaardpakken staan ook van die waarschuwingen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59949705
daarom zijn er tevens regelingen dat je recht hebt op tijd & ruimte om te kolven he. maar ik snap wel wat je bedoelt.
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 15:50:11 #203
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59949753
Ik stem voor een jaar verlof ongeacht hoe je je baby voedt!

Die waarschuwingen over onder medisch toezicht gebruiken zijn niet algemeen. Op kruidvat zuigelingenmelk 1 extra care staan ze niet. En dat is net als friso comfort 1 hypoallergene voeding.
Misschien is friso bang dat de voeding gebruikt wordt door ouders die op eigen houtje een voedingsschema bedenken voor kinderen met ernstige allergie verschijnselen?
Wij gebruiken de hypoallergene voeding overigens niet vanwege voedselallergie, maar omdat het goed combineert met borstvoeding.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 7 juli 2008 @ 16:01:33 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59950029
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:48 schreef bixister het volgende:
daarom zijn er tevens regelingen dat je recht hebt op tijd & ruimte om te kolven he. maar ik snap wel wat je bedoelt.
dat klopt wel... En dit is echt heel offtopic. Maar het is toch raar dat ze zo graag willen dat je je baby de eerste 6 maanden volledig bv geeft, maar dat je daarvan maar 3 maanden live kan geven. Werken is voor veel moeders toch het punt om over te stappen naar kv. Nog maar zo'n 30% van de babies ouder dan 3 maanden krijgt bv...

Verder leegt een kolf je borsten heel anders dan je baby. (Mede daardoor heb ik dus nu weeeeer een borstonsteking) Stress op je werk heeft direct invloed op je productie. Je krijgt altijd opmerkingen over kolven zowel positief als negatief. Ga zo maar door! Nee echt gestimuleerd wordt het niet om bv te blijven geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:29:38 #205
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59959573
Ach niets spreekt zich zo tegen als de politiek, we moeten langer studeren, vroeger moeder worden maar niet Te vroeg, fulltime blijven werken na de kids, veel bij de kinderen zijn, niet teveel gebruik maken van het kdv, 6 maanden borstvoeding geven, na 10 weken gaan werken ja ja liefst fulltime... ach je doet het in de ogen van een ander toch nooit perfect, en dat hoeft ook niet, maar ook ik stem voor langer verlof.
Ook voor vaders! 2 dagen is belachelijk.

en ja op de pakken van bv nutrilon staat nog steeds: eerste keuze na borstvoeding, naja dat weet ik nu wel hoeven ze niet te printen, scheelt weer inkt en dat is beter voor het milieu....
Mama van Isa en Ties
pi_61491431
Ik heb ook gekozen om flesvoeding te gaan geven straks.
Hebben jullie daar ook zo veel (negatieve) reactie op gehad? Ik vond het echt raar.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 09:11:52 #207
7074 moussy
kuttekop
pi_61491754
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:52 schreef Koningin het volgende:
Ik heb ook gekozen om flesvoeding te gaan geven straks.
Hebben jullie daar ook zo veel (negatieve) reactie op gehad? Ik vond het echt raar.
Ja.. en dan verwachten ze ook nog tekst en uitleg, tienvoudig natuurlijk. En ik werd bijna gestoord verklaard toen ik vertelde dat ik tijden de zwangerschap al medicatie had besteld zodat ik ook geen last kreeg van mega stuwing vlak na de geboorte.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61491823
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:11 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja.. en dan verwachten ze ook nog tekst en uitleg, tienvoudig natuurlijk. En ik werd bijna gestoord verklaard toen ik vertelde dat ik tijden de zwangerschap al medicatie had besteld zodat ik ook geen last kreeg van mega stuwing vlak na de geboorte.
Daar kan je toch ook een prik voor krijgen??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 09:17:08 #209
7074 moussy
kuttekop
pi_61491843
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daar kan je toch ook een prik voor krijgen??
geen idee, ik kreeg pillen bij beide jongens, maar die moesten bij de apotheek besteld worden, ivm het bv protocol gebeuren. In het VU waren ze gelukkig op voorraad
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61492075
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:11 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja.. en dan verwachten ze ook nog tekst en uitleg, tienvoudig natuurlijk. En ik werd bijna gestoord verklaard toen ik vertelde dat ik tijden de zwangerschap al medicatie had besteld zodat ik ook geen last kreeg van mega stuwing vlak na de geboorte.
Die reactie krijg ik ook veel. "Ga je niet eens bv proberen?" Eh, Nee. Men schijnt dat niet te begrijpen, maar goed.
Ik zal mijn VK eens vragen naar die medicatie voor die stuwing, hoe dat tegenwoordig zit.
pi_61492216
Ieders vrije keuze. Ik kies ervoor om geen kunstvoeding te geven, ook nu niet nu Jen al ouders is dan de 6 maanden. Als ik dan zeg dat ik toch tot een jaar doorga met borstvoeding dan krijg ik vaak ook rare reacties....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61492319
Inderdaad ieders vrije keuze.
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:48:47 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61492367
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:31 schreef Koningin het volgende:

[..]

Die reactie krijg ik ook veel. "Ga je niet eens bv proberen?" Eh, Nee. Men schijnt dat niet te begrijpen, maar goed.
Ik zal mijn VK eens vragen naar die medicatie voor die stuwing, hoe dat tegenwoordig zit.
Vier jaar geleden was het absoluut not done! Heb ze zelf gekregen van de dokter, en mee naar het ziekenhuis genomen en ze onder eigen beheer ingenomen. De verpleging heeft er alles aan gedaan om me ervan af te kletsen. (heb ook twee keer bv gegeven en weet dus óók hoe slecht de voorlichting is in dit specifieke ziekenhuis. Dat vond ik dus hoogst opmerkelijk.) Ik heb de pillen gekregen omdat het na mijn borstverkleining absoluut werd afgeraden om BV te geven. Er was zo geknoeid met de klieren dat er gegarandeerd borstontsteking zou komen.
Maar zelfs met een soort van medische indicatie werd er gedaan alsof ik mijn kind een bord boerenkool voorzette. mét worst en spekkies.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:49:47 #214
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61492385
Volgensmij is kinderen krijgen, opvoeden en zeker voedsel gewoon ideaal materiaal voor mensen met een mening om zich er flink tegaan te bemoeien. Bv/fv, speen of niet, bij 4 maanden fruit of niet, alles moet je verantwoorden
pi_61492388
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:46 schreef Koningin het volgende:
Inderdaad ieders vrije keuze.
Zeg dat dan als je er weer eens naar gevraagd wordt. Jouw kind, jouw lijf, jouw keus. Bovendien is kunstvoeding in Nederland van prima kwaliteit. Je kindje komt echt niets te kort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61492430
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:31 schreef Koningin het volgende:

[..]

Die reactie krijg ik ook veel. "Ga je niet eens bv proberen?" Eh, Nee. Men schijnt dat niet te begrijpen, maar goed.
Ik zal mijn VK eens vragen naar die medicatie voor die stuwing, hoe dat tegenwoordig zit.
Ik vind het toch ook ergens normaal dat mensen zich afvragen waarom je niet voor het meest logische kiest. Je hebt je kind 9 maand zelf gevoed, het is dus logisch dat je daar na de geboorte mee doorgaat, behoudens omstandigheden zoals medicatie of weinig klierweefsel.

Maar ook mensen die aangeven voor BV te kiezen, krijgen de nodige reacties, en die zijn ook lang niet allemaal positief. "je zult aan je kind gekluisterd zitten, je kan nergens meer heen!" "je weet toch dat ze niet snel doorslapen hè, met BV" "je weet toch nooit of ze wel genoeg binnen hebben" "ik hoop dat je geen last krijgt van spruw/kloven/ontstekingen"
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:52:48 #217
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61492443
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:49 schreef Jojogirl het volgende:
Volgensmij is kinderen krijgen, opvoeden en zeker voedsel gewoon ideaal materiaal voor mensen met een mening om zich er flink tegaan te bemoeien. Bv/fv, speen of niet, bij 4 maanden fruit of niet, alles moet je verantwoorden
En dit houdt niet op hoor. Schoolkeuze, computeren, snoep, sport, you name it en er is wel iemand met een mening. Ik ben inmiddels redelijk gewapend. Maar dat viel me het zwaarst aan moederschap. dat je moet doen wat je hart je ingeeft maar toch niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_61493899
Ik geef ook flesvoeding en heb er vrijwel geen rare reacties op gehad, zelfs niet van mijn enorm ouderwetse gyn Sta er nog steeds van te kijken eigenlijk.

In t ziekenhuis na de keizersnee vroegen ze of ik tabletten wou tegen de stuwing, maar omdat ik er geen last van had heb ik dat afgeslagen. Toen ik na 3 dagen thuis was heb ik er 2 dagen een beetje last van gehad en de kraamverzorgster adviseerde me om citroensap te drinken en mijn BH heel strak om te houden, ook tijdens het douchen...werkte perfect
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:06:38 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61494043
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:52 schreef Koningin het volgende:
Ik heb ook gekozen om flesvoeding te gaan geven straks.
Hebben jullie daar ook zo veel (negatieve) reactie op gehad? Ik vond het echt raar.
Nee, gelukkig niet. Zelfs de vk reageerde heel normaal.

Ik vind het een stomme vraag en ik blijf het ook idioot vinden als mensen verder gaan vragen 'waarom' enzo. Gaat ze geen flikker aan!
***
pi_61494163
Waarom is die waarom vraag stom, en gaat mensen dat geen flikker aan?

Mag dat niet oprechte nieuwsgierigheid zijn? Een waarom vraag is niet meteen een beschuldiging.
Net als waarom heb je voor die kinderwagen gekozen? Welke meubeltjes hebben jullie voor de kinderwagen etc.

(verder ben ik het met Iksje eens dat je je kind al 9 maanden gevoed hebt in je lijf, dus dat het een logisch gevolg is om daar mee door te gaan, je hebt die borsten niet voor niets. Maar dat is off-topic, en mijn mening, geen veroordeling van mensen die het anders doen)

Overigens zou ik het ook prima kunnen begrijpen als een arts geen medicatie voorschrijft voor stuwing. (medische gevallen, ernstige zieke/ overleden kindjes etc uitgezonderd natuurlijk) Het is namelijk geen ziekte, maar een natuurlijk iets wat met een paar dagen weer over is.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:14:14 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_61494216
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:52 schreef Koningin het volgende:
Ik heb ook gekozen om flesvoeding te gaan geven straks.
Hebben jullie daar ook zo veel (negatieve) reactie op gehad? Ik vond het echt raar.
Ik was voornemens borstvoeding te geven, maar omdat dat niet denderend liep ben ik vrij snel overgestapt op flesvoeding en kolven. Dus dat is toch anders.
Wat wel ik veel gehoord heb was "o, maar dan is het goed, alsof het alleen goed zou zijn omdat de borstvoeding niet lukt".

Ik vind het nog steeds erg jammer dat het niet gelukt is, had heel graag gewoon borstvoeding gegeven. Tja, en meteen kiezen voor flesvoeding kan ik in sommige gevallen snappen, maar in sommige gevallen ook niet Maarja, gelukkig mag iedereen voor zichzelf beslissen wat te doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:15:30 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61494246
Als er op die 'waarom' volgt 'waarom je niet voor het meest logische kiest' lees ik daar toch wel een beschuldiging in...
Ik geloof gewoon niet in 'oprechte interesse'. Ik blijf horen 'waarom kies je voor kv als bv toch zo veel makkelijker, beter, gezonder, goedkoper, intiemer etc. etc. is'.

Ik vind het gewoon echt een impertinente vraag. Net als dat het van mij een impertinente vraag zou zijn waarom je met 12 maanden nog steeds bv wil geven. Dat zijn mijn zaken niet.

Maar goed, ik heb deze discussie al eens gevoerd, ook toen kreeg ik niet duidelijk waarom het voor mij een rotvraag is, dus ik hou er bij deze ook gelijk maar weer over op.
***
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:18:08 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_61494304
Nouja, toen ik op het kdv aangaf dat ik flessen gaf kreeg ik de opmerking "ah, wat goed dat je al aan het afbouwen bent "
Dus het gaat ook wel beide kanten op natuurlijk.

En het is inderdaad een vraag die je (op verloskundige/verpleegster na dan, omdat die het voor vlak na de bevalling willen weten) eigenlijk niet hoort te stellen. Ook niet uit belangstelling. Je gaat toch ook niet vragen of iemand het liefst seks in bed heeft of onder de douche?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:21:33 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61494372
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:18 schreef Troel het volgende:
Nouja, toen ik op het kdv aangaf dat ik flessen gaf kreeg ik de opmerking "ah, wat goed dat je al aan het afbouwen bent "
Dus het gaat ook wel beide kanten op natuurlijk.
Maar dat doet er toch niet toe? Ik ben toch niet degene die tegen jou zegt 'goed dat je aan het afbouwen bent'.
Hullie doen het ook? Nou en? Ik was het niet, dus doe het dan bij mij ook niet.
quote:
En het is inderdaad een vraag die je (op verloskundige/verpleegster na dan, omdat die het voor vlak na de bevalling willen weten) eigenlijk niet hoort te stellen. Ook niet uit belangstelling. Je gaat toch ook niet vragen of iemand het liefst seks in bed heeft of onder de douche?
Nou ja, blijkbaar verschilt dat dus enorm. Sommige mensen vinden het blijkbaar niet erg.

Maar als ik wel eens mee lees in het bv topic, en trouwens nu ook hier van Ticoo en Iksje, lees ik meer dan genoeg posts van mensen die gek worden van anderen die opmerkingen maken over de bv, hoe lang, hoe vaak en weetikveel wat nog meer.
Dan zijn er dus plenty mensen die weten dat het gewoon vervelend is als mensen zich bemoeien met de manier waarop jij je kindje voedt. Laat een ander dan ook gewoon lekker in haar waarde denk ik dan, ook al heb je een andere mening.
***
pi_61494463
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:18 schreef Troel het volgende:
En het is inderdaad een vraag die je (op verloskundige/verpleegster na dan, omdat die het voor vlak na de bevalling willen weten) eigenlijk niet hoort te stellen. Ook niet uit belangstelling. Je gaat toch ook niet vragen of iemand het liefst seks in bed heeft of onder de douche?
Ik vind babyvoeding toch wel van een andere categorie als sexleven eigenlijk.

En BE ik voel me echt niet aangevallen hoor als mensen vragen waarom ik met 14 maanden nog steeds borstvoeding geef. Vaak komt die vraag namelijk wel voor uit interesse en verwondering omdat mensen het niet gewoon zijn dat kindjes ouder dan een maand of 6 nog bv krijgen.

Mensen zijn nou eenmaal van nature geinterseerd in elkaar, dat vergroot ook je kennis en je referentiekader. Zou wel heel verschrikkelijk worden als we ons echt alleen met onszelf zouden bemoeien en geen interesse meer zouden hebben in waarom een ander, anders denkt.

Volgens mij ligt het soms ook aan jezelf om iets als een aanval of veroordeling te zien, terwijl het niet altijd zo bedoelt is.
(al besef ik me ook heel goed dat een gedeelte van de vragen/opmerkingen natuurlijk wel veroordelend bedoeld zijn)
pi_61494488
Het is gewoon nooit goed. Geef je fv dan doe je je kind tekort, want bv is toch zoveel beter? En geef je bv dan krijg je de vraag hoelang de daarmee van plan bent door te gaan...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:29:49 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_61494587
BE, ik snap je volkomen, for the record

gewoon niet mee bemoeien. kun je mensen ook niet onnodig kwetsen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:36:43 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61494763
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:25 schreef p_iglet het volgende:
*knip*
Volgens mij ligt het soms ook aan jezelf om iets als een aanval of veroordeling te zien, terwijl het niet altijd zo bedoelt is.
*knip*
Helemaal waar, in mijn eigen geval zeker weten.
***
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:40:02 #229
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61494837
Hmmm, een discussie waar ik me maar niet in ga mengen

Ik heb even een vraag. Onze kleine man krijgt FV. Nu hij besloten heeft door te slapen van 19.00-7.00 krijgt hij nog maar 4 voedingen. We gaven altijd 210 per fles. Dat bleek nu niet meer genoeg. We geven nu 3x240 en 's avonds voor en na het eten ongeveer 150. Dit gaat allemaal aardig naa binnen. Nu hoorde ik van een andere moeder dat je niet meer dan 200ml in een fles zou moeten geven omdat dat slecht zou zijn voor de nieren. Heeft een van jullie daar wel eens iets over gehoord?
Lekker douchen!
pi_61494854
Dezelfde discussie heb ik met mijn keuze voor een ziekenhuisbevalling...
Maar goed, ik drijf toch lekker mijn (onze) zin door!
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 11:44:57 #231
7074 moussy
kuttekop
pi_61494947
Als een kind een jaar of wat is vraagt NIEMAND waarom ik bruin brood geef ipv wit, of andersom, moet ik toch weten, waarom is dat hele bv en kv dan zo'n gemiep. Ik heb redenen genoeg gehad om geen bv te geven, de medicatie delen ze ook niet uit als snoepjes, maar ík was erg blij dat de medicatie bestond. Bij de eerste heb ik ze niet gehad, wel een beginnende borstontsteking, en geen bv gegeven.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:48:16 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61495022
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:40 schreef sjak het volgende:
Hmmm, een discussie waar ik me maar niet in ga mengen

Ik heb even een vraag. Onze kleine man krijgt FV. Nu hij besloten heeft door te slapen van 19.00-7.00 krijgt hij nog maar 4 voedingen. We gaven altijd 210 per fles. Dat bleek nu niet meer genoeg. We geven nu 3x240 en 's avonds voor en na het eten ongeveer 150. Dit gaat allemaal aardig naa binnen. Nu hoorde ik van een andere moeder dat je niet meer dan 200ml in een fles zou moeten geven omdat dat slecht zou zijn voor de nieren. Heeft een van jullie daar wel eens iets over gehoord?
Ik ken alleen het verhaal van niet meer dan 1 liter flesvoeding in totaal op een dag, maar per fles heb ik nog nooit van gehoord.
Wat een stevige drinker is het dan trouwens zeg! Geen wonder dat het zo'n groterd is.
Nou ja, trouwens... daar zal het vast ook wel mee samenhangen, dat lijfje heeft gewoon een hoop nodig op die manier.
Ik zou dit gewoon even aan het cb vragen, maar als er niet een waarschuwing op de verpakking staat lijkt het me dat het echt geen kwaad kan.
Als er ergens strenge regels en voorwaarden voor zijn is het wel flesvoeding.
***
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:51:44 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_61495106
Het gaat om de verspreiding per dag werd pas bij ons op het CB nog eens gemeld toen ik aangaf Ruben soms een 5e fles te geven (als hij echt vaak meer nodig had, was het soms handiger voor de ouders om de flessen groter te maken, dan een extra fles in te plannen ; ).

Ik heb geen probleem met die extra fles, maar meer in de flessen is dus ook geen probleem
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61495111
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:40 schreef sjak het volgende:
Hmmm, een discussie waar ik me maar niet in ga mengen

Ik heb even een vraag. Onze kleine man krijgt FV. Nu hij besloten heeft door te slapen van 19.00-7.00 krijgt hij nog maar 4 voedingen. We gaven altijd 210 per fles. Dat bleek nu niet meer genoeg. We geven nu 3x240 en 's avonds voor en na het eten ongeveer 150. Dit gaat allemaal aardig naa binnen. Nu hoorde ik van een andere moeder dat je niet meer dan 200ml in een fles zou moeten geven omdat dat slecht zou zijn voor de nieren. Heeft een van jullie daar wel eens iets over gehoord?
Hoe oud is hij nu? Sara kreegt al vrij snel (toen ze nachten ging doorslapen) 210 cc. Later ook 240 cc. Het is eigenlijk normaal geen probleem als je maar niet over de dagelijkse hoeveelheid heen komt (1 liter geloof ik?)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61495396
hier was het advies in principe maximaal 180/6 per fles. Maar sommige baby's waaronder de onze gingen beter op 210/7. Maar meer werd zeker niet aangeraden. De reden die ze gaven, was dat het maagje dan erg oprekt, en dan is het moeilijk om ze te verzadigen. En zou je ze makkelijker kunnen overvoeren... Maar zolang je onder die liter blijft, heb je daar geen last van (lijkt mij).
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:26:40 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_61495868
Ik heb Ezra ook al vrij snel 240 gegeven hoor, ik ken ook alleen het maximaal 1 liter verhaal
stormy waters...
sailin'
pi_61496082
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:05 schreef Deepfreeze het volgende:
hier was het advies in principe maximaal 180/6 per fles. Maar sommige baby's waaronder de onze gingen beter op 210/7. Maar meer werd zeker niet aangeraden. De reden die ze gaven, was dat het maagje dan erg oprekt, en dan is het moeilijk om ze te verzadigen. En zou je ze makkelijker kunnen overvoeren... Maar zolang je onder die liter blijft, heb je daar geen last van (lijkt mij).
Dat advies heb ik ook al eens gelezen, op zoek naar de hoeveelheden afgekolfde melk die ik per flesje zou geven. Sommige bronnen raden zelfs maar 150ml aan, ivm de natuurlijke maaginhoud van een kind.
Ik vermoed dat die vrouw haar advies (max 200 = 180 +6 toch ongeveer) daarop baseert?
Ik vind een fles van 200 wel zo groot ogen naast een baby
Maar ik begrijp ook wel dat je met flessen liefst zo lang mogelijk tussen het eten laat (minder flessen te maken) en dat je zo de benodigde hoeveelheid van +- 1 liter wel in grotere porties moet verdelen.
Dus als Stijn niet meer tevreden is met z'n 210 dan zal je wel moeten verhogen, je kan 'm moeilijk honger laten lijden hè...
pi_61499099
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:11 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja.. en dan verwachten ze ook nog tekst en uitleg, tienvoudig natuurlijk. En ik werd bijna gestoord verklaard toen ik vertelde dat ik tijden de zwangerschap al medicatie had besteld zodat ik ook geen last kreeg van mega stuwing vlak na de geboorte.
Waar heb je de medicatie besteld? Ik kreeg hier namelijk niets, misschien handig voor de toekomst?
Was n foutje van de arts, maar die wil ik in de toekomst voorkomen

En ik vind net als BE dat de vraag not done is, moeten mensen zich niet mee bemoeien.
Maakt overigens niet uit wat de reden is, want als je de reden geeft weet een ander je wel weer te vertellen dat het op de e.o.a. site staat dat het best kan met die medicatie. (spreek uit ervaring)

[ Bericht 12% gewijzigd door marlieske op 09-09-2008 14:44:33 ]
Mama van Isa en Ties
pi_61502365
Voor wie niet wil beginnen met borstvoeding: tips en alternatieven voor reguliere medicatie
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 17:15:39 #240
7074 moussy
kuttekop
pi_61503275
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:37 schreef marlieske het volgende:

[..]

Waar heb je de medicatie besteld? Ik kreeg hier namelijk niets, misschien handig voor de toekomst?
Was n foutje van de arts, maar die wil ik in de toekomst voorkomen
Dostinex, via de huisarts, maar kan ook via de verloskundige of de gyn. Ze geven het alleen niet makkelijk en bij de apotheek hier hebben ze het niet op voorraad en duurde het bijna een week voor ze het wel hadden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61503581
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:11 schreef p_iglet het volgende:
Waarom is die waarom vraag stom, en gaat mensen dat geen flikker aan?

Mag dat niet oprechte nieuwsgierigheid zijn? Een waarom vraag is niet meteen een beschuldiging.
Net als waarom heb je voor die kinderwagen gekozen? Welke meubeltjes hebben jullie voor de kinderwagen etc.
Nou ik heb nog nooit van een wildvreemde in de kassarij bij AH de vraag gehad waarom ik voor mijn kinderwagen heb gekozen. Dat terwijl wel 3x (!!!) wildvreemde mensen in diezelfde rij hebben gevraagd of ik borstvoeding gaf of niet De eerste keer was ik zo dat ik stamelend antwoord gaf dat ik dat probeerde maar dat het niet zo wilde vlotten. De andere 2 dames moesten het doen met: "en waarom zou jij dat moeten weten?"

Ik snap de hele ophef over bv/kv niet zo. Alsof iedereen niet heel goed nadenkt over wat je je kindje geeft.
pi_61505923
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat ze de vraag had gekregen of ze vaginaal ging bevallen... Dan heb ik echt zoiets van "HE??!?! DAT VRAAG JE TOCH NIET???!!

Oh en Stiemmie, ik wel hoor. Een meisje achter de kassa was zwanger en vroeg of mijn kinderwagen goed beviel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61505995

ok in de rij van de kassa bij de supermarkt ben ik het volledig eens met "dat gaat je geen flikker aan"

ik ging meer uit van vrienden/bekenden/kennissen en dan vind ik het echt anders als wildvreemden.
pi_61506168
Jullie mogen ook wel eens met de flensjes wandelen, dan weet je helemaal niet wat je overkomt. Mensen bemoeien zich met ALLES. Over flesvoeding, tuitbekers, borstvoeding, koude voetjes, schrale wangen, waterige oogjes, snotneuzen, kinderwagen, koekjes etc etc...Om gek van te worden.
pi_61509006
Oh, nee ook wildvreemden menen zich gewoon met je te moeten bemoeien als je eenmaal kinderen hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:07:34 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_61509533
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:06 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat ze de vraag had gekregen of ze vaginaal ging bevallen... Dan heb ik echt zoiets van "HE??!?! DAT VRAAG JE TOCH NIET???!!

Oh en Stiemmie, ik wel hoor. Een meisje achter de kassa was zwanger en vroeg of mijn kinderwagen goed beviel.
Ik vind vragen of een kinderwagen bevalt weer iets heel anders hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61510014
piglet sorry dat ik het zeg maar zelfs vrienden/kennisen en familie gaat het geen flikker aan.
iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt
bij de eerste heb ik 3,5 maand live bv gegeven en daarna was het krijsen geblazen nou ik kan je zeggen ik kreeg toch commentaar van mijn schoonmoeder. stomme muts dat ik ben ga me ook nog verdedigen wat zij heeft haar 2 kinderen een jaar lang bv gegeven. trouwens voor de bevalling begon ze haar verhalen over bv en dat ik dat moest doen enblabla en ik was net(1 uur) bevallen begon ze haar verhaal weer op te rattelen en 2 dagen later weer.
na een half jaar ben ik uit mijn slof geschoten en bij de 2de heeft ze geen kans gehad.
de 2de heeft 1 week bv gehad ik hield dat niet vol met telkens dat gehuil en aan mijn borst gehang.
het was alleen maar stressen en wat blijkt mevrouw had alleen maar honger en heeft nu voding voor hongerige baby's.
nee ik vind dat niemand wat aan gaat waarom iemand fles of borst geeft.

stiemie wat erg in de kassa rij.

sjak ik ken ook alleen maar de 1 liter regel maar ik ken wel iemand die haar dochter wel 240 gaf op aan raden van het cb.
mama van 3 kids!
pi_61510198
en toch vind ik het raar, dat mensen zich zo snel aangevallen voelen als het gaat om die vraag.
waarom mag iemand geen belangstelling tonen door dat te vragen? Of waar je wilt bevallen? of welke kinderwagen je kiest? Of voor mijn part waar je de babykleding/meubeltjes weet ik het wat koopt.

Ze hebben het niet te veroordelen, dat vind ik heel wat anders. Maar wat moet iemand dan vragen om interesse in je zwangerschap en (toekomstige) kind te tonen? Welk geslacht het word vinden sommige mensen ook al geen gepaste vraag.

prima toch dat bv niet paste bij jou en je kindjes. Jullie keuze!
Het herhaaldelijk zeuren van je schoonmoeder vind ik zeker wel ongepast, maar de vraag an sich dus niet.
pi_61511597
Op de vraag wat wordt het antwoordde mijn man en ik standaard: Een Baby

De vraag bv of fv heb ik ontelbare keren gekregen het is zowat het eerste wat er werd gevraagd, en nee ze hoeven het niet te weten want als je antwoord fv is, krijg je een blik die boekdelen spreekt.
Vandaar dat ik dat een vraag te ver vind gaan.


Net zoals de vraag/opmerking die ik regelmatig kreeg toen duidelijk was dat Isa in stuit lag was: waarom heb je gekozen voor een ks? ik ken klazien, katrien en beertje en deden het wel vaginaal
En waarom laat je de baby niet draaien, dat hoor ik zo vaak gebeuren blablabla.
Naja dan kan je beginnen met je hele verhaal: de gyn durft het niet aan omdat ons kindje met de voeten eerst komt, draaien kan niet meer te weinig vruchtwater en zo vervolg je nog ff de hele litanie.
Dan heb je dus alles uit de doeken en zegt de persoon: Goh je hoeft je niet zo te verdedigen hoor.... ´t was maar een vraag!

Nou daarom vind ik dat soort vragen ongepast, dan vertel je het netjes en dan word je nog ff in de zeik gezet ook alsof uitleggen jezelf verdedigen is *zucht*

Dooddoener vind ik ook: " je kan toch eerst bv proberen dan stap je er na toch over naar de fles als het niet lukt? "
Nee ik wil niet proberen, ik wil het niet ik wil het niet ik wil het niet.
en daarna komt ik kan het niet vanwege diverse niet nader te noemen redenen.
Wat een ander doet dat moet ie lekker zelf weten, daar vraag ik ook niet naar en daar oordeel ik ook niet over. Als een ander graag 2 jaar live bv wil geven vind ik dat prima daar zal je me niets ver horen zeggen dat is namelijk hun keuze en daar heb ik me niet mee te bemoeien.
Maar waarom wil iedereen toch zo graag weten waarom ik bewust voor de fles kies/koos, wat gaat het je nou eigenlijk aan familie, kennis of vriend en zelfs vreemde aan de kassa bij de AH?

En mooiste vond ik nog mijn schoonmoeder (goed mens hoor) zelf nooit bv gegeven maar ze vond het me toch slecht dat ik dat niet wilde gaan doen.
Mama van Isa en Ties
pi_61513694
O, ik moest juist stoppen met de bv. Het was juist slecht om door te gaan, bla,bla,bla. En nu krijg ik steeds vaker de opmerking waarom ik nog steeeeeeeeeeeeds bv geef. Het is altijd iets.

Van mij zou het overigens wel oprechte interesse zijn, als ik zoiets zou vragen, maar daar heb ik het al eens met BE over gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 10 september 2008 @ 06:46:40 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_61515489
Ik vraag me altijd af wat er dan interessant aan is, of iemand fles geeft of bv? wat vind je daar interessant aan dan? Het gaat om eten, that's it. Wil je dan niet stiekem toch vertellen wat er zo goed aan bv is? Ik vraag me dat echt af, waar wil iemand het verder "uit interesse" over hebben?
stormy waters...
sailin'
pi_61515497
Dat gesprek heb ik een tijdje terug al gehad, ik ga me niet nog eens verdedigen dat zoiets uit oprechte interesse kan. Ik zou zelf bij een 2e ws geen bv kunnen geven, had nu eigenlijk moeten stoppen van 'iedereen'. En dan was ik ws veel sneller beter geweest. Het is dus niet dat ik 100% bvmaffia ben oid.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 10 september 2008 @ 08:31:35 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_61516174
ik vraag niet om verdediging en al zeker niet van iemand specifiek hoor. En blijkbaar heb ik een eerder gesprek hierover gemist, das mijn probleem dan
stormy waters...
sailin'
  woensdag 10 september 2008 @ 09:17:57 #254
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61516875
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:26 schreef Belana het volgende:
Ik heb Ezra ook al vrij snel 240 gegeven hoor, ik ken ook alleen het maximaal 1 liter verhaal
OK, dan ga ik daar maar van uit. Zo langzamerhand zijn we maar begonnen met wat bijvoeden van ons hongerige knaapje. Anders zouden we ruim boven de liter uitkomen
Lekker douchen!
pi_61517212
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:17 schreef sjak het volgende:

[..]

OK, dan ga ik daar maar van uit. Zo langzamerhand zijn we maar begonnen met wat bijvoeden van ons hongerige knaapje. Anders zouden we ruim boven de liter uitkomen
Ook met de voeding voor hongerige babies?? Gewoon een flinke knul dan!

(Je hebt toch ook iets van nutriton? Of was dat juist tegen spugen?)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 10 september 2008 @ 09:46:30 #256
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61517441
Hij is nog niet zo ontevreden dat ik met andere voeding in de weer wil gaan. De standaard voeldoet prima hoor. Ik vroeg me dat van de 200 ml per fles gewoon even af. Iemand zei dat tegen me en terwijl ik toestemming had van het CB om 240 te geven begon ik me toch wat zorgen te maken. Stom he!
Lekker douchen!
pi_61517582
Ticootje, nutriton is om de voeding dikker te maken tegen spugen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61517685
Dus toch...

Sjak, gewoon een lekker hongerwolfje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 10 september 2008 @ 10:33:52 #259
24188 Belana
kloon van belana
pi_61518464
hoe oud is Stijn nou?
stormy waters...
sailin'
pi_61518564
Ik had het even in het baytopic opgezocht, Stijn is van 16 april (Toch?)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 10 september 2008 @ 20:54:20 #261
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61534012
Klopt, Stijn is bijna 5 maanden
Lekker douchen!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:35:18 #262
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62197478
flessenvoeders
Ik heb een pak friso allergie-voeding voor kindjes met koemelkallergie staan. Dit is friso 2 (roze verpakking). Hij is niet goed genoeg voor Maud, maar ik wilde het proberen. Helaas was het geen succes. Er is 1 voeding uit. Kan ik hier iemand een plezier mee doen. Ik stuur hem graag naar je op. Hou er wel rekening mee dat de houdbaarheidsdatum 11-2008 is. Dus met een maand moet je er doorheen zijn of de rest weggooien....
pi_63663867
Even een vraag:

Hoe hebben jullie in het begin voor een bepaald merk flesvoeding gekozen?
Er zijn verschillende soorten merken die eigenlijk allemaal hetzelfde leveren. Ik zie even de bomen niet meer...
pi_63664116
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:37 schreef Koningin het volgende:
Even een vraag:

Hoe hebben jullie in het begin voor een bepaald merk flesvoeding gekozen?
Er zijn verschillende soorten merken die eigenlijk allemaal hetzelfde leveren. Ik zie even de bomen niet meer...
Wij hadden voor Mikael toen van die dure. Ik dacht dat dat misschien de beste was. Maar de kraamhulp vertelde later dat ook de goedkoper van de kruidvat bijvoorbeeld net zo goed was!! Dus deze keer word het ok gewoon de goedkopere versie!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63664178
Hier netzo.
Wvk zei dat alle voeding even goed zijn en we hebben voor Similac gekozen.
  maandag 1 december 2008 @ 11:51:53 #266
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63664190
Wij hebben Nutrilon gekozen omdat dat redelijk gangbaar is en dus goed verkrijgbaar. We hebben het zelfs in Frankrijk gezien (onder de naam Milupa) in de supermarkt.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 1 december 2008 @ 11:54:03 #267
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_63664250


[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 01-12-2008 12:55:02 (niet doen) ]
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_63665427


[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 01-12-2008 12:55:18 (het is hier geen onzin) ]
Mij krijgen ze niet gek................Ik ben het al
pi_63666111
Hier ook nutrilon, omdat C dat in het ziekenhuis kreeg. Het plan was om borstvoeding te gaan geven, maar dat ging niet. In het ziekenhuis gaven ze dus nutrilon bij.
We zijn later, ergens rond de 9 maanden nog wel overgestapt naar een goedkoper type. Dat zou ik misschien bij een 2e wel eerder doen.
pi_63666289
Wij hebben Friso gegeven, vooral omdat ze dat in het ziekenhuis ook al had gehad. En omdat ze daar ook kleine verpakking van hadden en we in eerste instantie voor BV gingen. Het was fijn om wat achter de hand te hebben, maar het was dan niet gelijk zo'n enorm blik.
Ik vond de verkrijgbaarheid wel erg handig, je kon het gewoon overal krijgen. Maar ik denk eigenlijk dat het een niet beter is dan het ander (ondanks wat alle heren en mevrouwen fabrikanten ons willen laten geloven).
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 1 december 2008 @ 13:18:19 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_63666327
Hier werd in het ziekenhuis Friso gebruikt, maar ik vond Nutrilon HA er prettiger uitzien en het leek me makkelijker gebruiken. Ik had voor de zekerheid wat in huis gehaald, voor als de borstvoeding niet zou lopen. Nou moesten we sowieso meteen bijvoeden, omdat Ruben zo'n kleintje was, dus ik ben blij dat ik gewoon een grote bak gekocht had
Na een tijdje hebben we die bak aan de buurvrouw gegeven omdat het leek alsof de borstvoeding goed ging, maar uiteindelijk toch volledig op flesvoeding terecht gekomen. We gebruiken nu nog steeds Nutrilon, maar geen HA meer. Bij een volgende zou ik ook gewoon deze gebruiken, omdat het zo lekker makkelijk is dat je het ook in van die kleine verpakkingen hebt (zowel kant en klaar als poedervorm).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63666549
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:18 schreef Troel het volgende:
Hier werd in het ziekenhuis Friso gebruikt, maar ik vond Nutrilon HA er prettiger uitzien en het leek me makkelijker gebruiken. Ik had voor de zekerheid wat in huis gehaald, voor als de borstvoeding niet zou lopen. Nou moesten we sowieso meteen bijvoeden, omdat Ruben zo'n kleintje was, dus ik ben blij dat ik gewoon een grote bak gekocht had
Na een tijdje hebben we die bak aan de buurvrouw gegeven omdat het leek alsof de borstvoeding goed ging, maar uiteindelijk toch volledig op flesvoeding terecht gekomen. We gebruiken nu nog steeds Nutrilon, maar geen HA meer. Bij een volgende zou ik ook gewoon deze gebruiken, omdat het zo lekker makkelijk is dat je het ook in van die kleine verpakkingen hebt (zowel kant en klaar als poedervorm).
Die had ik vanaf het begin af aan standaard in mijn luiertas zitten. Je weet maar nooit wat er gebeurd... Pas dit weekend vond ik de zakjes terug en heb ik ze weggegooid.

Ik had ze dus ook bij me op vakantie, maar ik zag daar in de supermarkt inderdaad ook gewoon nutrilon staan (onder een andere naam).
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63667154
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:37 schreef Koningin het volgende:
Even een vraag:

Hoe hebben jullie in het begin voor een bepaald merk flesvoeding gekozen?
Er zijn verschillende soorten merken die eigenlijk allemaal hetzelfde leveren. Ik zie even de bomen niet meer...
Kruidvat opvolgmelk, want het was in de aanbieding...
pi_63667242
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:37 schreef Koningin het volgende:
Even een vraag:

Hoe hebben jullie in het begin voor een bepaald merk flesvoeding gekozen?
Er zijn verschillende soorten merken die eigenlijk allemaal hetzelfde leveren. Ik zie even de bomen niet meer...
Wij wonen in een klein dorpje en ik heb dus voor het merk gekozen dat hier veel voorkomt in de schappen, Kruidvat moet ik bv 15 minuten voor rijden met de auto dat was gewoon niet handig.
Het werd dus Nutrilon volgens mij maakt het om kwaliteit weinig tot niets uit.
Mama van Isa en Ties
  maandag 1 december 2008 @ 14:05:37 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63667556
Ik heb nagevraagd wat ze in het ziekenhuis hadden, mochten we daar evt. eindigen. Hoewel men zei dat een kindje best kan switchen leek het mij toch wel prettig om hetzelfde te hebben.

Ik heb later nog eens die van het kruidvat geprobeerd, maar daar vond ik zelf een heel naar luchtje aan zitten. Dus weer terug naar de Friso.
***
  maandag 1 december 2008 @ 15:29:41 #276
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63669662
De vk en de kraamverzorgster raadden ons Nestlé NAN Hypo Allergeen aan ivm verschillende allergieën aan mijn kant van de familie - het is niet zo makkelijk verkrijgbaar als Friso of Nutrilon en het is ook wel aan de prijzige kant geloof ik, maar ik vond/vind het een prettig merk, Ethan deed het er goed op en zou het in de toekomst weer gebruiken (als de borstvoeding wederom mislukt).

Overigens gebruiken we nu inmiddels wel de el cheapo opvolgmelk van de Albert Heijn, maar dat is nu nog maar 1, hooguit 2, keer per dag.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63673587
Wij zijn begonnen met Nutrilon, gewoon omdat het overal verkrijgbaar is en ik het dus gewoon kon meenemen uit de supermarkt samen met de wekelijkse boodschappen.

Toen Dana in t ziekenhuis terecht kwam kreeg ze daar Friso, en toen zijn we daar thuis ook maar op overgestapt zodat ze niet weer opnieuw hoefde te switchen (ook al zei de KA dat dat helemaal niks uitmaakt voor een kindje)
pi_63688834
Bedankt voor al jullie reacties.
Hier in de lokale supermarkt hebben ze Friso en Nutrilon, dus dat zou allebei kunnen.

Binnenkort hebben we een infoavond van het ziekenhuis (ik wil daar ook graag bevallen), dus kan ik daar ook vragen wat zij gebruiken.
Zou ik ook zelf al melk mee kunnen nemen??
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:25:00 #279
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63881800
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:22 schreef Koningin het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties.
Hier in de lokale supermarkt hebben ze Friso en Nutrilon, dus dat zou allebei kunnen.

Binnenkort hebben we een infoavond van het ziekenhuis (ik wil daar ook graag bevallen), dus kan ik daar ook vragen wat zij gebruiken.
Zou ik ook zelf al melk mee kunnen nemen??
Koningin ik ben benieuwd wat ze zeggen in het ziekenhuis. Volgens mij werd er hier destijds met Twan ook friso gegeven en hij heeft verder thuis Nutrilon gehad. Ik vind de prijsverschillen tussen de verschillende merken ook aanzienlijk... ik vroeg me ook af wat nu het verschil is tussen de merken. Ik denk dat ik maar voor de tussenvorm ga en Friso ga gebruiken. Ik moet wel wat in huis hebben voordat ik ga bevallen hè? Ik ga dit topic ook maar eens volgen.... ik ben ook zeker van plan meteen te beginnen met flesvoeding.
pi_63881916
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:22 schreef Koningin het volgende:
Binnenkort hebben we een infoavond van het ziekenhuis (ik wil daar ook graag bevallen), dus kan ik daar ook vragen wat zij gebruiken.
Zou ik ook zelf al melk mee kunnen nemen??
Op de verlos afdeling werd me gewoon gevragd wat ik thuis ging gebruiken. Dus ik denk dat ze verschillende merken in huis hebben.
pi_63891127
Ze hebben niet altijd diverse merken in huis, ik zou dat dus even checken en desnoods het merk zelf meenemen dat je thuis wilt gaan gebruiken.
(deed ik ook maar was bij nader inzien niet nodig)
Mama van Isa en Ties
pi_63896870
ik heb gecheckt wat ze op het kdv gebruiken... daar bleken ze zowel nutrilon als friso te hebben.
Sommige kdv-en hebben maar een merk.
(en waarschijnlijk zal je bij sommige kdv-en sowieso je eigen voeding moeten meegeven?)
pi_63898854
ja, wij moeten eigen voeding meegeven voor op t kdv
  woensdag 10 december 2008 @ 11:30:58 #284
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63901038
Even een onnozele vraag tussendoor maar ik weet het na zo'n 5 jaar echt niet meer..

Als je een flesvoeding maakt... Flesje vullen met water, poeder erbij en dan in de magnetron mikt mag het dan (over)koken?

Ik weet het echt niet meer maar het gebeurde vandeweek bij de oppas en die reageerde met een "Ach, koelt wel weer af" toen we vroegen of het dan nog wel goed was en het werd dus zo aan het oppaskindje in kwestie gegeven.


Bij onze volgende wil ik weer proberen BV te gaan geven. Ik mag tenminste hopen dat dit niet weer zo'n verstokte flesweigeraar word als Hanne. Die heeft namelijk tot ze 9 maanden oud was met geen enkele mogelijkheid uit wat voor fles of beker dan ook willen drinken. Maar mocht ik bijvoorbeeld weer aan het werk willen en dan flesjes met BV (die sowieso al niet in de magnetron mogen) mee geven dan geeft bovenstaande wel even stof tot nadenken.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_63901268
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:30 schreef Noli. het volgende:
Even een onnozele vraag tussendoor maar ik weet het na zo'n 5 jaar echt niet meer..

Als je een flesvoeding maakt... Flesje vullen met water, poeder erbij en dan in de magnetron mikt mag het dan (over)koken?

Ik weet het echt niet meer maar het gebeurde vandeweek bij de oppas en die reageerde met een "Ach, koelt wel weer af" toen we vroegen of het dan nog wel goed was en het werd dus zo aan het oppaskindje in kwestie gegeven.


Bij onze volgende wil ik weer proberen BV te gaan geven. Ik mag tenminste hopen dat dit niet weer zo'n verstokte flesweigeraar word als Hanne. Die heeft namelijk tot ze 9 maanden oud was met geen enkele mogelijkheid uit wat voor fles of beker dan ook willen drinken. Maar mocht ik bijvoorbeeld weer aan het werk willen en dan flesjes met BV (die sowieso al niet in de magnetron mogen) mee geven dan geeft bovenstaande wel even stof tot nadenken.
Wij deden de poeder er na die tijd bij. Dus water in fles, dan opwarmen en dan poeder erbij. Als het dan overkookt is het niet zo erg. Onder de koude kraan en klaar!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 10 december 2008 @ 11:43:31 #286
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63901330
Ja ik dus ook, maar zij dus niet.
Ze doet altijd eerst de poeder erin en dan verwarmen.

Maar ik ben vooral benieuwd of het (over)koken ook daadwerkelijk kwaad kan of niet.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_63901493
De kraamverzorgster deed altijd een kan voor en dag maken, die in de koelkast en dan steeds de benodigde hoeveelheid in een flesje opwarmen.

Geen idee of t onderstaande echt waar is aangezien je zoveel dingen leest tegenwoordig, maar dit vond ik over het koken
quote:
Zorg er in ieder geval bij het opwarmen ervoor dat de voeding niet kookt, want kokend water zorgt dat vitamines verloren gaan.
pi_63903346
Hier wordt aangeraden om geen melk op voorhand te maken, ook niet als je die nog in de koelkast stopt en heropwarmt. (ivm mogelijke infecties)

En in de microgolfoven tot het kookt?
Hier gaat een flesje (van 150 water) 20 sec in de microgolf (kookt van ver nog niet) en daarna de schepjes erbij en schudden. Zo lost het poeder ook beter op ipv brokken te vormen.
pi_63906628
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:22 schreef marlieske het volgende:
Arwen wat goed een tuitbeker!!

Hier ook even gerommeld met de 1-2-3 speen maar het is een knoeispeen gebleken Isa drinkt er veel te gulzig uit en ze trekt hem vacuum met alle boeren en oprispingen erbij, inmiddels weer terug naar de avent speen (maar dan op de Dr. Brown fles) en Isa is weer tevreden. Pappa en Mamma klooien wat aan maar het komt vast goed (hopen we).
Van de week gaan we wat extra flesjes kopen nu we de oplossing hebben gevonden, maar het lijkt hier wel of we flessen en spenen verzamelen.
hihi, het had ik kunnen zijn die over selene tiept
stomme 123 dingen! we hebben nu alweer een hele tijd brown natural flow, en dat gaat prima. ook met de pap (papspeen), wel ook de speentjes van brown.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63907177
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:10 schreef Iksje het volgende:
Hier wordt aangeraden om geen melk op voorhand te maken, ook niet als je die nog in de koelkast stopt en heropwarmt. (ivm mogelijke infecties)
De kraamverzorsgster zei idd ook dat het meestal door het CB enzo afgeraden werd, maar dat het geen kwaad kon zolang t steeds maar voor 1 dag was

En dan wel steeds t water eerst koken, af laten koelen, poeder erbij en in de koelkast
pi_63907938
Letten jullie trouwens op met de melk schudden? je schudt er dan namelijk lucht in en dat geeft weer meer kans op boeren/spugen roeren met een vork zorgt voor minder lucht in de fles.
Mama van Isa en Ties
pi_63910337
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

De kraamverzorsgster zei idd ook dat het meestal door het CB enzo afgeraden werd, maar dat het geen kwaad kon zolang t steeds maar voor 1 dag was

En dan wel steeds t water eerst koken, af laten koelen, poeder erbij en in de koelkast
Ook in het poeder kunnen kiemen zitten (zeg het maar even, ik wist het vroeger ook niet)
Maar goed, hier was kunstvoeding pas aan de orde toen de BV te fel terugliep, en toen hadden we maar 2 flesjes per dag meer. Dan kijk je niet op tegen x keer die handeling.
Jammer genoeg wel tegen de afwas
Zal blij zijn als we van de flesjes af zullen zijn
pi_63912131
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:25 schreef Diaan73 het volgende:

Ik vind de prijsverschillen tussen de verschillende merken ook aanzienlijk...
Ja, dat scheelt aardig tussen de eigen-merken en de bekende merken.
Ik heb een hypo-allergeen variant nodig en dat scheelt nog meer. Ik kies ook iets dat in veel winkels altijd makkelijk mee te nemen is. Nutrilon of Friso denk ik. Friso (en Nestle NAN) lijkt goedkoper, maar heeft een kleinere verpakking.
Ik heb ook al veel rondgevraagd en het maakt onderling weinig uit. (En mocht je kindje het er niet goed op doen, kun je overstappen).
pi_63912145
Iets dat ik me nog afvroeg, als je vanaf het begin geen borstvoeding gaat geven, zijn er nog dingen waar je op moet letten na de bevalling?

Ik herinner me wat gelezen te hebben over na de bevalling ook vrij snel met een strak shirt/beha te beginnen, maar in dit 9-maanden traject lees ik zoveel dat ik geen idee meer heb wat het nou precies was
pi_63914585
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:52 schreef Carmella het volgende:
Iets dat ik me nog afvroeg, als je vanaf het begin geen borstvoeding gaat geven, zijn er nog dingen waar je op moet letten na de bevalling?

Ik herinner me wat gelezen te hebben over na de bevalling ook vrij snel met een strak shirt/beha te beginnen, maar in dit 9-maanden traject lees ik zoveel dat ik geen idee meer heb wat het nou precies was
bij mij zeiden ze het gelijk al in het ziekenhuis. dus toen heeft sangdrax thuis een 'oude' bh gehaald. maar de stuwing begon pas thuis op maandag (ik beviel op woensdag, vrijdag thuis uit het ziekenhuis). de kraamzorg zwoor bij koude compressen (zo'n zoogcompres in de diepvries duwen, en dan gewkkeld in een washandje in je bh stoppen) maar dat ervoer ik als vreselijk. ik had het idee dat het er enkel erger mee werd. gewoon van af blijven werkte veel beter. maar da's uiteraard ieder voor zich, dus zeker de moeite waard om klaar te hebben liggen en te proberen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63914615
oh, en er zijn wel medicijnen om de stuwing te onderdrukken hoor, maar die hebben zulke akelige bijwerkingen dat je daar werkelijk niet beter mee af bent
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63918928
Dat is dostinex en die bijwerkingen schijnen overigens lang niet zo vaak voor te komen als wel eens word beweert de ene gyn/vk zal het je sneller geven als de ander.

Mijn vorige gyn wilde het niet geven terwijl ik het zonder de pijn van de stuwing (ik had het idee dat ik 3 stoeptegels op mijn tieten had liggen en voetballen onder mijn huid had echt enorm trekkerig en benauwend was het! en zo lig je dan 5 hele dagen met kraamtranen en ijscompressen in je ziekenhuisbedje ) al zwaar genoeg had met kwaaltjes en pijntjes waar tegen ik toch al prednison kreeg dus borstvoeding zat er al niet echt meer in.... wat had dat ene pilletje dan nog uitgemaakt? niets inderdaad!

Mijn huidige gyn heeft het overigens al in mijn dossier staan dat ik perse dostinex wil krijgen na de bevalling en was het roerend met me eens over die keuze voor dat pilletje (maar dat is dan ook vanwege mijn medische geschiedenis).
Mocht je dus echt medicatie willen tegen de stuwing dan kan je dat het beste nu al proberen te regelen zodat wanneer je vk of gyn het je niet geven wil, je altijd nog bij je huisarts terecht kan.
Zorg overigens dat het op schrift in je dossier staat mocht je dan onverhoopt een andere gyn/vk aan je bed krijgen dan kunnen ze het terug vinden in het dossier!

Ps ik probeer dat pilletje niet te promoten maar, om nee te krijgen op je kraambed is gewoon klote zeker als je medisch gezien al genoeg mankeert en pijn/kwalen hebt, dan stuwing soms echt net te veel van het goede! en meen dat Carmella momenteel ook voldoende kwalen heeft
Mama van Isa en Ties
pi_63921214
Carmella het kan ook zijn dat je totaal geen stuwing krijgt hoor. Heb ik ook nooit gehad. Wel een dagje een beetje gevoelige borsten maar dat was het dan wel weer
  donderdag 11 december 2008 @ 08:57:17 #299
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63925245
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:46 schreef Stiemie het volgende:
Carmella het kan ook zijn dat je totaal geen stuwing krijgt hoor. Heb ik ook nooit gehad. Wel een dagje een beetje gevoelige borsten maar dat was het dan wel weer
Hier hetzelfde. Had wel constant een bh aan en moest met douchen niet de straal op mn borsten laten komen, want dat kan weer prikkelen.
pi_63925464
stom. mij wilden ze onder geen beding die medicijnen geven. ook de vlos zei tegen me dat die bijwerkingen echt heul ernstig waren. maar achteraf gezien was ik om te beginnen niet bijster tevreden met die vlospraktijk en de huisarts.

maar ik heb niet zoveel last gehad van die stuwing. zolang ik er maar vanaf bleef gewoon rustig afwachten, en mocht er wel stuwing komen rustig proberen wat werkt. er staat me ook iets bij van witte kool bladeren uit de diepvries wat zou helpen. en laat je niet overdonderen mocht de vlos/huisarts tegenwerken, tis jouw lijf hoor
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 december 2008 @ 09:26:59 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63925763
Hier ook niet of nauwelijks stuwing, maar idd wel met een strakke sportbh aan slapen en douchen (zorg dat je er 2 hebt dus. ). Na het douchen snel afdrogen, dan dat natte ding uit en een andere aan en idd niet de straal op je borsten laten komen.
Oh, en je krijgt dan de eerste dagen als het goed is geen beschuit met muisjes. Dat schijnt ook stuwing te stimuleren. Dat vond ik dus echt zooooo jammer!

Maar het viel mijn reuze mee hoor.

Ik heb nooit om die pilletjes gevraagd, maar ik had idd ook al gehoord dat het best bocht was.
***
  donderdag 11 december 2008 @ 09:43:16 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')