Een festoen ken ik wel, dat is een guirlande, maar wat is een vestoen?quote:
Een vestoen is een 'Ooh, shit, ik had dat een keer van iemand gehoord met een hazelip en die sprak dat toch ècht met een V uit'-festoen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Een festoen ken ik wel, dat is een guirlande, maar wat is een vestoen?
Iets wat mijn oma nog dagelijks zegt.quote:
Ik wil niet divergeren, maar 'ondeugen' moge dan lijken op de bedrijvigheid van gespuis, het is toch echt een zijnstoestand. Ergo het is geen werkwoord en wordt derhalve niet vervoegd op straffe van diffamering. Jij rekelt!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:08 schreef TheYoung1 het volgende:
Jij rekel, jij belhamel, jij ondeugt, krapuul, doerak.
abuisquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:51 schreef beerten het volgende:
abusievelijk
En meesmuilen. En dat is dus mees•muilen, en niet mee•smuilen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:25 schreef _Arual_ het volgende:
monkelen
nicequote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:38 schreef rutger05 het volgende:
scabreus
gebrouilleerd
koddig
karwats
scribent
boreling
Hoop worden staan ook al niet meer in het woordenboek.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:55 schreef vosss het volgende:
Ik zie hier een hoop woorden en uitdrukkingen die inderdaad niet meer vaak voorkomen.
Zoals bijvoorbeeld teloorgang, vagijn, hyponiem en weet ik wat al dies meer
Bijslaapquote:
Da's in het Vlaams een doodnormaal woord.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:48 schreef Plastic_Power het volgende:
goesting
dan lijkt het me tevens gepast ‘flaneren’ in ogenschouw te nemen.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:17 schreef ChrisJX het volgende:
zwieren
Dat woord heeft meer voorvechters:quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:42 schreef SeLang het volgende:
epibreren
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Tieves
Flikker op, nerd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:07 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Je bedoelt het Engelse 'thieves' of het Nederlandse tyfus?
Of bedoel je het meer als: "tief 'es een eind op."? Pun intended.
Een zelfvervullertje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Vanzelfsprekenderwijs.
Flaneren gebruik ik, zoniet dagelijks in de wandelgangen, dan toch wel wekelijks.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
dan lijkt het me tevens gepast ‘flaneren’ in ogenschouw te nemen.
* heijx heeft onlangs een LED knijpkat gekocht, bij Xenos.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:09 schreef Plaas het volgende:
Fiducie gebruik ik nog veel, maar hier in Vlaanderen kennen ze het meestal niet. Heb de indruk dat het regionaal bepaald is.
Hoorde eens in een college gezegd worden dat "knijpkat" een dood woord is. Schokkend!
Knijpkat!
Driewerf Knijpkat!
Zonder tussen-s. Weeromstuit. En wat je opmerking over flaneren betreft, het was een reactie op zwieren, daar ik vond dat flaneren meer aanspraak kon maken op opneming in deze lijst dan zwieren. Overigens verbaast het me niets dat tal van woorden die hier te berde gebracht worden door velen zeer frequent gebezigd worden, zo abstruus zijn de meeste nu ook weer niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:30 schreef DrDarwin het volgende:
weersomstuit
Recupererenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:40 schreef Toeps het volgende:
Recoupereren
bezigd?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zonder tussen-s. Weeromstuit. En wat je opmerking over flaneren betreft, het was een reactie op zwieren, daar ik vond dat flaneren meer aanspraak kon maken op opneming in deze lijst dan zwieren. Overigens verbaast het me niets dat tal van woorden die hier te berde gebracht worden door velen zeer frequent bezigd worden, zo abstruus zijn de meeste nu ook weer niet.
Daar mist om mij onduidelijke redenen een ge-. Het klinkt bijna wat Drents op deze manier.quote:
Lelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:40 schreef Toeps het volgende:
Recoupereren
Niet gebruiken als je niet weet wat het betekent.quote:Axiomatisch
Wordt dat woord echt amper gebruikt? Misschien moet je dan eens andere kringen frequenteren.quote:Discrepantie
Ik vind het prima klinken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daar mist om mij onduidelijke redenen een ge-. Het klinkt bijna wat Drents op deze manier.
Hoera voor Heijxquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:23 schreef heijx het volgende:
[..]
* heijx heeft onlangs een LED knijpkat gekocht, bij Xenos.![]()
![]()
Dank voor deez' loftuiting.quote:
Fout, fout.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lofuiting denk ik, of gewoon typo?![]()
Grappig, net nagekeken en idd, het is lof-tui-ting, enig idee waar dat vandaan komt, iemand?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:32 schreef xprotagonistx het volgende:
Loftuiting is goed, met een t dus. Je poging tot verbetering was fout, en je vraag of het een typo was ook. Fout, fout dus. (En ik beken, ik wist 't ooit ook niet, van dat t'tje).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |