Ga je gangquote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:27 schreef Swiffer het volgende:
Zo kun je onderhand het gehele woordenboek erop zetten hoor
Nou, inderdaad; dan zijn de rapen gaar...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:24 schreef phileine het volgende:
Maar wat ik vooral mis zijn oude uitdrukkingen. Mijn broer zegt graag dingen als "met hem is het kwaad kersen eten" of "daar ben ik verdraaid lelijk mee in de aap gelogeerd", ik vind dat meer mensen dat zouden moeten doen.
Het is alleen geen bestaand Nederlands woord.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:13 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
behapstukken is niks mis mee toch![]()
Ik vind het in elk geval wel goed te behapstukken
Ik zie dat het inderdaad niet in de vanDale staat; maar verder kom je het woord regelmatig tegenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is alleen geen bestaand Nederlands woord.
Ik denk dat het criterium moet zijn dat het in de woordenlijst der Nederlandse taal moet staan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:18 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik zie dat het inderdaad niet in de vanDale staat; maar verder kom je het woord regelmatig tegen
dus, wat is het criterium in dit topic?
zullen we er een discussie over beginnen?![]()
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat het criterium moet zijn dat het in de woordenlijst der Nederlandse taal moet staan.
Het is gewoon een contaminatie, meneer.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:21 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
vrouwen...
over het algemeen slecht te behapstukken..
maar wel een mooi woord, mevrouwquote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is gewoon een contaminatie, meneer.
Dan moet je het posten in het 'post hier mooie woorden'-topic.quote:
Ampelquote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:20 schreef sigme het volgende:
<---.
Na ampel beraad wijs ik er op dat voor mooie woorden die amper worden gebruikt het woordenreservaat is opgericht.
Fraai, nietwaar?quote:
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Fraai, nietwaar?
Was ik vergeten mijzelf naar behoren te introduceren? Ik vraag verschoning. Dag meneer Tong, ik ben sigme. Het is mij een genoegen.
Hierop dien ik te riposteren dat dat niet wederwijds is. Reeds eerder viel mijn oog op uw opmerkelijke edoch aansprekende muzieksmaak. Waarbij ik, als ik zo vrij mag zijn, u er op moet attenderen dat u eens een geringe spelfout maakte in de naam van het speelgezelschap Screaming Trees. Een kleine onachtzaamheid heeft gemaakt dat de c in uw schrijfwijze ontbrak. Ik wil het u niet euvel duiden.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
![]()
Desalnietemin is uw aanwezigheid me ontschoten. Recupererend is het aan mij ontgaan.
Niettegenstaande de spelfout wil ik u graag bejubelen hoog sanna aanheffen en een toost uitbrengen op en majestueuze muzieksmaak.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Hierop dien ik te riposteren dat dat niet wederwijds is. Reeds eerder viel mijn oog op uw opmerkelijke edoch aansprekende muzieksmaak. Waarbij ik, als ik zo vrij mag zijn, u er op moet attenderen dat u eens een geringe spelfout maakte in de naam van het speelgezelschap Screaming Trees. Een kleine onachtzaamheid heeft gemaakt dat de c in uw schrijfwijze ontbrak.
Die moest ik opzoekenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:14 schreef wyccie het volgende:
mandeligheid
Er is een heel topic over hoe het uitgesproken dient te worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:25 schreef hummus het volgende:
[..]
Die moest ik opzoekenals eerste associatie schoot mij Nelson Mandela tebinnen, maar dat leek me zo bizar dat ik het maar heb opgezocht.
Que?!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:31 schreef FlyingFox het volgende:
Svarabhaktivocaal, Latiniseren, feeėriek, devoot, intraveneus, foefje, etgroen, nefast, kokkelroof, kwart-hydraterend en codaconsonant.
Ik gebruik de term 'intraveneus' elke dagquote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:31 schreef FlyingFox het volgende:
Svarabhaktivocaal, Latiniseren, feeėriek, devoot, intraveneus, foefje, etgroen, nefast, kokkelroof, kwart-hydraterend en codaconsonant.
Een festoen ken ik wel, dat is een guirlande, maar wat is een vestoen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |