abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51912312
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 13:30 schreef Boze_Appel het volgende:
kan ons die kut-Afrikanen nou schelen, kunnen we beter geld tegenaan gooien dan lost het zichzelf wel op.
Natuurlijk ben je niet een kut-europeaan die neerkijkt op afrikanen
pi_51912314
Zeg, heeft Dekker nu echt een journaliste met zijn voorwiel afgetuigd?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 14:15:39 #203
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51912332
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:07 schreef du_ke het volgende:
Ik ben ook tegen die importheffingen, altijd al geweest ook. maar er de milieuproblemen in Afrika aan koppelen is gewoonweg compleet absurd. Denk dat een zich verder ontwikkelende landbouw aldaar eerder voor meer dan minder milieuproblemen zal zorgen.
Niet die 4 miljoen genoemde kinderen uit het berichtje. Die kunnen dan gewoon goed drinkwater krijgen.

We hoeven maar de helft van ons jaarlijkse budget uit te geven om zieltjes te helpen in de wereld om heel het fucking malariaprobleem op te lossen. Klamboes zijn de bom en ik doe mijn bijdrage door elk jaar er 100 in een pakketje op te sturen.

Klamboe's hebben boze regeringsmensen geen flikkern aan dus kunnen ze dat niet voor zichzelf horken.
quote:
Ben overigens wel voor kwaliteitseisen mbt bestrijdingsmiddelen en hormoongebruik om op die manier oneerlijke concurrentie voor de europese landbouwers, die aan strenge eisen moeten voldoen, te voorkomen.
Subsidies en regelgeving bevorderen die regels
quote:
En ik heb het je al eerder gezegd maar kijk komende winter eens in de supermarkt waar dan de sperzieboontjes vandaan komen .
Maak je geen zorgen. Met het tempo wat de EU nu mee bezig is worden die onbetaalbaar. Lang leven de eigen markt en onze eigen BSE.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 14:17:18 #204
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51912359
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
Natuurlijk ben je niet een kut-europeaan die neerkijkt op afrikanen
Uiteraard.
Carpe Libertatem
pi_51912393
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Uiteraard.
Dacht ik al... schijn van politiekcorrect fatsoen ophouden.
btw.. de eigen markt beschermen is etatisme en anti-libertair.
pi_51912477
Rot op, Miep.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 14:30:24 #207
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51912569
quote:
Majesteitsschenner wordt vervolgd

27-7-2007

Het Openbaar Ministerie (OM) gaat een 47-jarige Amsterdammer vervolgen wegens majesteitsschennis.
Hij zou koningin Beatrix ernstig hebben beledigd. Het komt zelden voor dat justitie hier iemand voor vervolgt. De verdachte kreeg het op 7 juni wegens nog onbekende reden aan de stok met agenten. "Ik haat jullie koningin. De koningin van Nederland is een hoer", riep hij volgens het OM tegen de politie. Hij zou daarna seksuele handelingen hebben beschreven die hij met de majesteit zou willen verrichten.
De man kan een maximale celstraf van vijf jaar opgelegd krijgen.
Viva la republique !
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_51912572
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet die 4 miljoen genoemde kinderen uit het berichtje. Die kunnen dan gewoon goed drinkwater krijgen.
Wie zegt dat? Kan je dat ook beter onderbouwen dan dit?
quote:
We hoeven maar de helft van ons jaarlijkse budget uit te geven om zieltjes te helpen in de wereld om heel het fucking malariaprobleem op te lossen. Klamboes zijn de bom en ik doe mijn bijdrage door elk jaar er 100 in een pakketje op te sturen.

Klamboe's hebben boze regeringsmensen geen flikkern aan dus kunnen ze dat niet voor zichzelf horken.
[..]
Heb je gedronken ofzo
quote:
Subsidies en regelgeving bevorderen die regels
[..]
Niet direct. naar mijn idee moet gewoon iedereen z'n spullen hier op de markt kunnen bregen. Zolang die aan bepaalde standaardeisen mbt de volksgezondheid voldoen .
quote:
Maak je geen zorgen. Met het tempo wat de EU nu mee bezig is worden die onbetaalbaar. Lang leven de eigen markt en onze eigen BSE.
Kan je dat ook onderbouwen? Want de praktische feiten wijzen erop dat die import alleen maar meer wordt.
ofwel is het allemaal wel zo erg als je probeert te schetsen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51912582
rofl, wat een trieste mongool.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 28 juli 2007 @ 14:35:45 #210
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51912649
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:31 schreef Mutant01 het volgende:
rofl, wat een trieste mongool.
in naam van Oranje, halt!
pi_51912670
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:35 schreef Aoristus het volgende:

[..]

in naam van Oranje, halt!
Zeg, jij was toch gecharmeerd van Turks Fruit?
pi_51912740
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:30 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Viva la republique !
5 jaar maar?
pi_51912885
''Viva'' bestaat niet in het Frans, Harry.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 14:52:56 #214
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51912906
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:37 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zeg, jij was toch gecharmeerd van Turks Fruit?
Wat wil je aan me kwijt, Jehan?
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 15:11:41 #215
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51913267
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:30 schreef du_ke het volgende:
Wie zegt dat? Kan je dat ook beter onderbouwen dan dit?
Meer geld is meer geld voor dat soort faciliteiten.
quote:
Heb je gedronken ofzo
Een halve liter cola en een glas sinaasappelsap, maar leuke manier om het punt totaal te negeren.

Uiteraard is het leuker om hulp door de overheid te laten regelen en dat er eigenlijk geen fuck gebeurt en dat onze subsidies in stand blijven. ... Ohja, je was tegen importheffingen, maar voor de EU. Dat kan dus niet. Er staat nl. in die mooie verdragen waar jij zo voor bent dat de eigen markt beschermd moet worden en hoe doen we dat, juistum, importheffingen.
quote:
Niet direct. naar mijn idee moet gewoon iedereen z'n spullen hier op de markt kunnen bregen. Zolang die aan bepaalde standaardeisen mbt de volksgezondheid voldoen .
Regels maken het duur. Niemand doet nog zaken met een bedrijf wat hun eigen bedrijf verwoest door gezondheidsklachten van de consument. Tenzij je het bedekt met de mantel der liefde en het verborgen houdt zoals nu.
quote:
Kan je dat ook onderbouwen? Want de praktische feiten wijzen erop dat die import alleen maar meer wordt.
ofwel is het allemaal wel zo erg als je probeert te schetsen?
Het klopt dat het groeit, in een aantal sectoren, maar de EU heeft al plannen om dat in te perken. Stel je voor dat iemand goedkoper ergens iets vandaan haalt wat niet EU is.

PS. je wereldvreemdheid verbaast mij elke keer.
Carpe Libertatem
pi_51913411
quote:
Een explosie is destructief, daar kan nooit iets uit ontstaan, laat staan een aarde met planten, wezens, water en noem maar op.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 15:20:03 #217
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51913425
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:19 schreef Apropos het volgende:

[..]

waar heb je dat vandaan?
Carpe Libertatem
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:20:22 #218
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51913435
gaat het hier over?
quote:
De Evangelische Omroep censureert uitzendingen waarin de evolutietheorie aan bod komt. Dat zegt evolutiebioloog Gerdien de Jong van de Universiteit Utrecht. Zij vergeleek uitzendingen van de BBC-serie Het Leven van Zoogdieren in Engeland, België en Nederland.

In de Nederlandse versie, die door de EO is uitgezonden, bleek te zijn geknipt of sprak de Nederlandse stem een hele andere tekst in. De aflevering over de afstamming van de mens en mensapen werd helemaal niet uitgezonden.

De Jong vindt die censuur kwalijk omdat ook niet-gelovigen de serie zagen."Dat is beperking van andermans vrijheid."
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 15:21:45 #219
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51913464
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:20 schreef Aoristus het volgende:
gaat het hier over?
[..]
Iets niet uitzenden is het beperken van iemand vrijheid, hahahaha, geweldig.
Carpe Libertatem
pi_51913764
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:20 schreef Aoristus het volgende:
gaat het hier over?
[..]
Inderdaad een citaat uit een van de hopen onbenulligheid die een discussie over de evolutietheorie altijd oplevert.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 15:40:55 #221
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51913818
Jeej, weer een interview geregeld met een regisseur.

Het horrorwereldje is zo leuk.
Carpe Libertatem
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:43:50 #222
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51913880
Bloemenbuurt
Drempels
Eenrichtingsverkeer
Omrijden
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 15:45:08 #223
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51913912
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:43 schreef PJORourke het volgende:
Bloemenbuurt
Drempels
Eenrichtingsverkeer
Omrijden
Gelukkig heb je het mileu ontlast. Je wil niet dat 4 miljoen kinderen door jouw normaal doorrijden dood gaan natuurlijk.
Carpe Libertatem
pi_51913939
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Meer geld is meer geld voor dat soort faciliteiten.
[..]
Het is maar de vraag waarde prioriteiten liggen. Schoon drinkwater heeft overal ter wereld prioriteit maar ook in landen die niet afhankelijk zijn van de suikerexport zijn er problemen.
quote:
Een halve liter cola en een glas sinaasappelsap, maar leuke manier om het punt totaal te negeren.
Het komt als een hele vreemde zin over. Maar goed mooi dat je een stukje schuldgevoel hebt afkocht door de lokale klamboeindustrie in een afrikaans land naar de kloten te helpen.
quote:
Uiteraard is het leuker om hulp door de overheid te laten regelen en dat er eigenlijk geen fuck gebeurt en dat onze subsidies in stand blijven. ... Ohja, je was tegen importheffingen, maar voor de EU. Dat kan dus niet. Er staat nl. in die mooie verdragen waar jij zo voor bent dat de eigen markt beschermd moet worden en hoe doen we dat, juistum, importheffingen.
[..]
Dat ik voor de EU ben wil niet zeggen dat ik voor alles van de EU ben. Niet zo zwart-wit denken .
quote:
Regels maken het duur. Niemand doet nog zaken met een bedrijf wat hun eigen bedrijf verwoest door gezondheidsklachten van de consument.
Het gebeurt volop vooral omdat het nauwelijk te bewijzen is. Zelfs medewerkers van asbestverwerkende industriën hebben het hier zeer lastig om schadevergoedingen te krijgen. Laat staan in een land zonder fatsoenlijke rechtsorde.
In zaken gaan de centjes voor de moraal.
quote:
Tenzij je het bedekt met de mantel der liefde en het verborgen houdt zoals nu.
Volledige transparantie klinkt leuk maar zal nooit gebeuren. Ook niet in jouw heilstaat war het nog lonender wordt om misstanden te ontkennen.
[..]
quote:
Het klopt dat het groeit, in een aantal sectoren, maar de EU heeft al plannen om dat in te perken. Stel je voor dat iemand goedkoper ergens iets vandaan haalt wat niet EU is.
Kom dan eens op met die bronnen waaruit blijkt dat de EU de import van sperziebonen uit Egypte of Ethiopie tegen gaat werken?
quote:
PS. je wereldvreemdheid verbaast mij elke keer.
Ach een opmerking daarover van jou zal ik me niet teveel van aantrekken. Met je maakbaarheidsgeloof dat nog groter is dan dat van Lenin en Marx bij elkaar .
Wel jammer dat je tegenwoordig iedere nuance kwijt bent. Je zou je in je libertarische don quichot strijd eens wat meer moeten optrekken aan neworder en wat minder aan HenriO.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:49:09 #225
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51914030
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:43 schreef PJORourke het volgende:
Bloemenbuurt
Drempels
Eenrichtingsverkeer
Omrijden
du_ke studeert daarvoor toch?
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_51914065
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:49 schreef Gabry het volgende:

[..]

Verkeerscirculatieplannen .

Overigens ben ik meer van het waterbeheer
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:53:18 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51914157
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:50 schreef du_ke het volgende:
Verkeerscirculatieplannen .
In Grunn weten jullie daar alles van. Allemaal overbodige creativiteit.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:55:35 #228
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51914222
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:46 schreef du_ke het volgende:
Met je maakbaarheidsgeloof dat nog groter is dan dat van Lenin en Marx bij elkaar .
Deze flame heb je nog steeds niet adequaat kunnen onderbouwen.
pi_51914311
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:49 schreef Gabry het volgende:

[..]

Voor bloemenbuurt, drempel , eenrichtingsverkeer en omrijden?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:59:26 #230
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51914312
Ga aub nooit verkeersituaties verkrachten om maar wat te doen te hebben. Of wijken ontwerpen en dan uitgaan van weinig auto's omdat het openbaar vervoer goed geregeld gaat worden. Of één uitgang voor auto's in een wijk terwijl iedereen 's ochtends om dezelfde tijd moet gaan werken. Rare bochten om mensen af te laten remmen. Bloembakken en wegversmallingen om ongelukken te veroorzaken. Bij ontstoppingen besluiten die weg af te sluiten om de file te laten 'verdwijnen'.

Als je ooit collega's daarmee bezig ziet, doe ze dan pijn. Denk aan uw medemens.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 16:03:49 #231
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51914406
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:46 schreef du_ke het volgende:
Het is maar de vraag waarde prioriteiten liggen. Schoon drinkwater heeft overal ter wereld prioriteit maar ook in landen die niet afhankelijk zijn van de suikerexport zijn er problemen.
Die zijn er hier ook. In onze 'beschaafde' democratische landje gaan er mensen dood omdat we wachtrijen hebben. Problemen zijn er overal, dat wil nog zeggen dat het een goed idee is om die problemen te vergroten.
quote:
Het komt als een hele vreemde zin over. Maar goed mooi dat je een stukje schuldgevoel hebt afkocht door de lokale klamboeindustrie in een afrikaans land naar de kloten te helpen.
Haha, ik heb geen schuldgevoel, behalve dat mensen voor mijn huis moeten betalen die zelf geen geld op kunnen brengen. Het klamboeverhaal doe ik onbaatzuchtig en weet dat een vriend van mij het goed bij de mensen brengt in tegenstelling tot grote goedheidsinstellingen die in luxe huizen wonen.

Ik kan mijn niet voorstellen dat ik met die 100 klamboe's per jaar een markt frustreer. Als ik dat wel doe kunnen ze beter wat anders gaan maken en red in mijn vrijgevigheid levens.

Ik redt liever wat levens dan dat ik mijn schuldgevoel moet afpersen door mileuheffingen.
quote:
Dat ik voor de EU ben wil niet zeggen dat ik voor alles van de EU ben. Niet zo zwart-wit denken .
Ohja, de EU is natuurlijk democratisch.
quote:
Het gebeurt volop vooral omdat het nauwelijk te bewijzen is. Zelfs medewerkers van asbestverwerkende industriën hebben het hier zeer lastig om schadevergoedingen te krijgen. Laat staan in een land zonder fatsoenlijke rechtsorde.
In zaken gaan de centjes voor de moraal.
Onzin.
quote:
Volledige transparantie klinkt leuk maar zal nooit gebeuren. Ook niet in jouw heilstaat war het nog lonender wordt om misstanden te ontkennen.
Bron?
quote:
Kom dan eens op met die bronnen waaruit blijkt dat de EU de import van sperziebonen uit Egypte of Ethiopie tegen gaat werken?
Lees de wetten van jouw geweldige EU eens. Daar staat netjes dat allemaal wetten gemaakt zijn om de eigen markt te beschermen dmv. heffingen. Lees eens waar je het over hebt.
quote:
Ach een opmerking daarover van jou zal ik me niet teveel van aantrekken. Met je maakbaarheidsgeloof dat nog groter is dan dat van Lenin en Marx bij elkaar .
Wel jammer dat je tegenwoordig iedere nuance kwijt bent. Je zou je in je libertarische don quichot strijd eens wat meer moeten optrekken aan neworder en wat minder aan HenriO.
Je maakt jezelf belachelijk. Lees je eens in ipv. in je eigen maakbaarheid met geweld te geloven. Dat een omgeving gebaseerd op libertarische eigenschappen niets met maakbaarheid te maken heeft ben je in een vorige SC al volledig op je plek gezet, je moet alleen even de spinazie uit je ogen halen.

Uiteraard heb je dat selectief genegeerd en kom je daardoor over als een reli-freak, lalalalaalalala oren dicht dan bestaat het niet. Op een pol-meet lijkt mij jouw retoriek geweldig, dikke kans op pret.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 16:09:00 #232
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51914541
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:55 schreef PJORourke het volgende:
Zal hij ook niet doen. Hij is de held die alle domme mensen redt met zijn overheidswaanzin. Praised be du_ke, en alles wat er niet op lijkt is maakbaarheid.

Als je zelf iets kiest is het niet maakbaar nietwaar (ik help je even du_ke) ... en dat forceren op het domme volk omdat jij het beter weer heet solidariteit, niet maakbaarheid.

Zoiets.

Ohja, en als je het niet bevalt moet je maar oprotten, tenzij je allochtoon bent dan mag je blijven.
Carpe Libertatem
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:13:09 #233
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51914635
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:09 schreef Boze_Appel het volgende:
Zal hij ook niet doen. Hij is de held die alle domme mensen redt met zijn overheidswaanzin. Praised be du_ke, en alles wat er niet op lijkt is maakbaarheid.

Als je zelf iets kiest is het niet maakbaar nietwaar (ik help je even du_ke) ... en dat forceren op het domme volk omdat jij het beter weer heet solidariteit, niet maakbaarheid.

Zoiets.

Ohja, en als je het niet bevalt moet je maar oprotten, tenzij je allochtoon bent dan mag je blijven.
En de nuance he... door middel van de meest verbazingwekkende stropopconstructies is hij de koning van de nuance.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:15:15 #234
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51914691
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 14:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

als die 4mln overleven hakken ze allemaal een eigenstukje oerwoud omver om op te wonen. Das pas slecht voor het milieu...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_51914757
can someone tell me how to download videos off youtube?
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 16:20:49 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51914827
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:17 schreef Apropos het volgende:
FF videodownload plugin downloaden.
Carpe Libertatem
pi_51915051
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:37:44 #238
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51915223
quote:
Google mên.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:38:58 #239
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51915262
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Iets niet uitzenden is het beperken van iemand vrijheid, hahahaha, geweldig.
Ik vind dat je dat niet mag vinden. Zo
pi_51915409
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Meermalen wel, zelfs .

Geloven in een betere/ andere maatschappij die er zou moeten komen doormiddel van ingrijpende maatregelen (het ontmantelen van de staat is en blijft een ingrijpende maatregel). Is een ultiem voorbeeld van maakbaarheid, veel concreter krijg je ze echt niet .
pi_51915430
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In Grunn weten jullie daar alles van. Allemaal overbodige creativiteit.
Na wat kinderziektes werkt het wel prima. Autoluwe binnensteden waren vroeger en gevaarlijk maar tegenwoordig gemeengoed en populair.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:47:51 #242
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51915480
quote:
wrom?
utube is net een externe harde schijf...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_51915590
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:47 schreef Napalm het volgende:

[..]

wrom?
utube is net een externe harde schijf...
Sommige filmpjes worden ook weer afgeflikkerd.

Het lukt ook met ipod video converter
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 16:52:59 #244
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51915606
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:45 schreef du_ke het volgende:
Meermalen wel, zelfs .
Nee.
quote:
Geloven in een betere/ andere maatschappij die er zou moeten komen doormiddel van ingrijpende maatregelen (het ontmantelen van de staat is en blijft een ingrijpende maatregel). Is een ultiem voorbeeld van maakbaarheid, veel concreter krijg je ze echt niet .
Veel onzinniger krijg je ze ook niet.

Jouw maakbaarheidbegrip bestaat uit dat ik jou eenmalig op je gezicht zou slaan om je anders te laten denken daarna gaan zitten en hopen dat die ene klap zou helemaal zal veranderen. Maakbaarheid heeft continuiteit nodig, dat biedt het libertarisme niet in de maakbaarheid. Het libertarisme forceert niet. Jouw visie wel. Jij wil dmv. mileubelasting die continu doorgaat de mensen veranderen, steeds bij alles wat ze doen komt die belasting tevoorschijn omdat men mileubewuste mensen wil maken.

Het zou je sieren als je je nederlaag gewoon toegeeft.
Carpe Libertatem
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:53:24 #245
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51915621
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:46 schreef du_ke het volgende:
Na wat kinderziektes werkt het wel prima. Autoluwe binnensteden waren vroeger en gevaarlijk maar tegenwoordig gemeengoed en populair.
Auto-arme woonwijken volplempen met eenrichtingsverkeer en drempels is gewoon een dom produkt van ambtelijke verveling en overijverig etatisme, gecombineerd met het malle idee dat kinderen op de rijbaan moeten kunnen spelen.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 16:54:37 #246
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51915661
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:53 schreef PJORourke het volgende:
Auto-arme woonwijken volplempen met eenrichtingsverkeer en drempels is gewoon een dom produkt van ambtelijke verveling en overijverig etatisme, gecombineerd met het malle idee dat kinderen op de rijbaan moeten kunnen spelen.
Vergeet het mileu niet.
Carpe Libertatem
pi_51915740
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Die zijn er hier ook. In onze 'beschaafde' democratische landje gaan er mensen dood omdat we wachtrijen hebben. Problemen zijn er overal, dat wil nog zeggen dat het een goed idee is om die problemen te vergroten.
[..]
Klopt problemen moeten zo ver mogelijk beperkt worden. Daar slagen we hier in Nederland gelukkig dan ook heel aardig in .
quote:
Haha, ik heb geen schuldgevoel, behalve dat mensen voor mijn huis moeten betalen die zelf geen geld op kunnen brengen. Het klamboeverhaal doe ik onbaatzuchtig en weet dat een vriend van mij het goed bij de mensen brengt in tegenstelling tot grote goedheidsinstellingen die in luxe huizen wonen.

Ik kan mijn niet voorstellen dat ik met die 100 klamboe's per jaar een markt frustreer. Als ik dat wel doe kunnen ze beter wat anders gaan maken en red in mijn vrijgevigheid levens.

Ik redt liever wat levens dan dat ik mijn schuldgevoel moet afpersen door mileuheffingen.
[..]
Wat doen aan milieuvervuiling kan dus ook vele levens redden zoals blijkt uit het nieuwsbericht .
quote:
Ohja, de EU is natuurlijk democratisch.
[..]
Ook dat kan en moet beter. Maar het is nog altijd beter dan jij met je zwart-wit blik denkt te zien
quote:
Onzin.
[..]
Bron?
quote:
Bron?
[..]
Je eigen zogenaamde libertarische praatjes. Die bieden namelijk geen enkele garantie dat er iets gedaan wordt tegen bedrijven of mensen die ten kostte van de gezondheid en positie van anderen een betere positie willen verwerven. Maar vertel maar eens waarom een bedrijf volledig transparant zal worden als ze daarmee hun eigen positie zullen ondermijnen . Maak het maar hard.
quote:
Lees de wetten van jouw geweldige EU eens. Daar staat netjes dat allemaal wetten gemaakt zijn om de eigen markt te beschermen dmv. heffingen. Lees eens waar je het over hebt.
[..]
Nee kom jij maar eens met bronnen waaruit blijkt dat de EU de import van sperziebonen uit Ethiopie en Egypte binnenkort tegen zal gaan. Dat is namelijk wat je beweert, maak het maar eens hard .
quote:
Je maakt jezelf belachelijk. Lees je eens in ipv. in je eigen maakbaarheid met geweld te geloven. Dat een omgeving gebaseerd op libertarische eigenschappen niets met maakbaarheid te maken heeft ben je in een vorige SC al volledig op je plek gezet, je moet alleen even de spinazie uit je ogen halen.
Neehoor je hebt niets bewezen. Je hebt heel boos gedaan en gezegd dat ik onzin praat, echter aantonen zat er totaal niet in. Helaas want ik ben echt benieuwd naar je geweldige onderbouwing .
quote:
Uiteraard heb je dat selectief genegeerd en kom je daardoor over als een reli-freak, lalalalaalalala oren dicht dan bestaat het niet. Op een pol-meet lijkt mij jouw retoriek geweldig, dikke kans op pret.
Je bent hier zelf degene die een religie, genaamd het libertarisme, aanhangt. dat je dit graag op anderen projecteert blijkt ook uit je eigen selectief reageren. Alles wat je niet aanstaat of wat je niet hard kan maken negeer je, leuk maar je maakt vooral jezelf er belachelijk mee.
geloven in dergelijke maakbaarheidstheoriën is na de jaren 70 toch wel door de realiteit ingehaald zou je denken. Maar nee nu proberen de nieuwe communisten het met een nieuwe term en hoogstwaarschijnlijk dezelfde destructieve gevolgen .

Of heb je eindelijk eens een voorbeeld waaruit blijkt dat het libertarisme in de praktijk werkt voor een staat of samenleving? Zou het je dan toch een keer lukken of blijf je wederom bij ideologische prietpraat .
pi_51915796
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zoiets.

Hoe kan je jouw ideaal dan bereiken zonder grootse maakbaarheidsmaatregelen. Leg dat dan maar eens uit?

Hoe wou je de staat op die manier ontmantelen?
Hoe wou je patenten afschaffen?
Hoe wou je wegen privatiseren?
Hoe wou je luchtvervuiling gaan beprijzen?

Hoe wou je dat allemaal doen zonder een flink portie maakbaarheidsgeloof?
pi_51915841
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat heeft weer verdomde weinig met het verkeerscirculatieplan te maken.

Overigens is een veilige woonomgeving ook gewoon prettig .
pi_51915941
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee.
[..]
Wel .
quote:
Veel onzinniger krijg je ze ook niet.

Jouw maakbaarheidbegrip bestaat uit dat ik jou eenmalig op je gezicht zou slaan om je anders te laten denken daarna gaan zitten en hopen dat die ene klap zou helemaal zal veranderen.
Ja dat is een flinke portie maakbaarheid. Maakbaarheid kan prima bestaan uit eenmalige maatregelen.
quote:
Maakbaarheid heeft continuiteit nodig, dat biedt het libertarisme niet in de maakbaarheid. Het libertarisme forceert niet. Jouw visie wel. Jij wil dmv. mileubelasting die continu doorgaat de mensen veranderen, steeds bij alles wat ze doen komt die belasting tevoorschijn omdat men mileubewuste mensen wil maken.
Maakbaarheid is in jouw beperkte gedachtengangen volledig gekoppeld aan overheden, probeer echter een stapje verder te kijken. Ook bedrijven hebben maakbaarheidsidealen en de maatschappij volledig om willen gooien is ook een maakbaarheidsideaal. Hoe je het ook went of keert .
quote:
Het zou je sieren als je je nederlaag gewoon toegeeft.
Als er een nederlaag was zou ik dat zeker doen .
Maar goed van iemand die enkel zwart wit lijkt te kunnen denken valt helaas niet veel meer te verwachten vrees ik .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')