Nou Ik ben zelf heel nauwkeurig in mijn administratie op mijn werk, maar thuis ben ik ontzettend slordig en is het meer dan eens een gigantische bende. Ik kan me dus VOORSTELLEN dat hij een broertje dood heeft aan die administratieve rompslomp.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Lekkere 'rationele' redenatie weer om iemands ziel te gaan kijken en daaruit allerlei dingen te analyseren
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:23 schreef Burghardt het volgende:
Als Rasmussen ooit nog kan/wil terug keren in de wielerij, lijkt me een secretaresse geen overbodige luxe.
ik vrees ervoor... dan kan hij niet meer liegen om zich overal uit te pratenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:23 schreef Burghardt het volgende:
Als Rasmussen ooit nog kan/wil terug keren in de wielerij, lijkt me een secretaresse geen overbodige luxe.
Ja maar met zulke 'rationaliteit' (waar jij toch zo vurig voor pleitquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:23 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nou Ik ben zelf heel nauwkeurig in mijn administratie op mijn werk, maar thuis ben ik ontzettend slordig en is het meer dan eens een gigantische bende. Ik kan me dus VOORSTELLEN dat hij een broertje dood heeft aan die administratieve rompslomp.
Ik blijf erbij dat ik dit geen sterk verweer vind... zijn getuigen zijn familieleden, waarom niet gelijk het harde bewijs op tafel in de vorm van een vliegticket of stempel in het paspoort. einde discussie zou je zeggen dan. en nu doet ie ineens geen uitspraken meer waar ie in juni was... vind ik ook niet echt sterk overkomen. Het kamp Rasmussen probeert het duidelijk op een welles-nietes spelletje aan te sturen om zo nog enigszins de schade te beperken.quote:
Verklaar u nader, want behalve een chaotische administratie zijn er weinig feiten die in het nadeel van Ramussen spreken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja maar met zulke 'rationaliteit' (waar jij toch zo vurig voor pleit) verander je niks aan de glasharde feiten die nu op tafel liggen. Rasmussen had gewoon zijn administratie beter op orde moeten hebben, wanneer hij zijn leugens had willen volhouden.
Ik ga hier niet meer op in, want dit is gewoon een herhaling van zetten, die uitgebreid van pas is gekomen in de twaalf voorgaande topicsquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:30 schreef LENUS het volgende:
[..]
Verklaar u nader, want behalve een chaotische administratie zijn er weinig feiten die in het nadeel van Ramussen spreken.
een naam geven van een vrouw die er nog niet werkte is niet chaotisch meer, dat is gewoon leugenachtigquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:30 schreef LENUS het volgende:
Verklaar u nader, want behalve een chaotische administratie zijn er weinig feiten die in het nadeel van Ramussen spreken.
NU.nlquote:'Michael was in Mexico'
Uitgegeven: 27 juli 2007 10:37
Laatst gewijzigd: 27 juli 2007 10:38
KOPENHAGEN - Michael Rasmussen was in juni wel in Mexico. De schoonfamilie van de renner heeft dit vrijdag in de Deense krant BT verklaard. "Ja, hij was hier in juni", zegt Jordi Munoz, de zwager van Rasmussen.
ANP2
Rasmussen, die is getrouwd met een Mexicaanse, verbleef bij Jordi en zijn vrouw Yasmin in de buurt van de stad Durango. De journalist Jorge Hernandez, die werkt voor de locale krant El Siglo, heeft in BT verklaard dat zijn schoonmoeder Melina Carrete eveneens heeft bevestigd dat Rasmussen in Mexico was. Waar de renner precies verbleef op 13 en 14 juni kunnen zijn schoonmoeder en zwager echter niet nauwkeurig zeggen.
Rasmussen is zelf strijdbaar in een interview met de krant Politiken. "Het is nog geen 24 uur geleden dat ik uit de Tour de France gegooid ben. En ik begrijp nog steeds niet dat dit gebeurd is. Maar ik kan garanderen, dat ik nog niet klaar ben als wielrenner. Ik kan niet zeggen hoe de toekomst eruit zal zien, maar ik ben er zeker van dat ik goed genoeg ben voor dit werk, ook als ik ontslagen blijf door Rabobank."
Buiten proportie
Rasmussen weet dat hij te laat was met antwoorden over zijn verblijfplaats. "Dus ik verdien een boete en een waarschuwing, maar dat zulke drastische maatregelen genomen worden, is totaal buiten proportie. Ik doe geen uitspraken meer over waar ik was in juni. Dat is nu aan mijn advocaat."
"Het zal geen geheim zijn dat ik razend ben op Rabobank manager Theo de Rooij. Het is enkel en alleen zijn initiatief, dat dit besluit is genomen. Maar ik spreek daarover niet in details, omdat mijn advocaat dat nu bekijkt."
Yeaaah...quote:Rasmussen, die is getrouwd met een Mexicaanse, verbleef bij Jordi en zijn vrouw Yasmin in de buurt van de stad Durango. De journalist Jorge Hernandez, die werkt voor de locale krant El Siglo, heeft in BT verklaard dat zijn schoonmoeder Melina Carrete eveneens heeft bevestigd dat Rasmussen in Mexico was. Waar de renner precies verbleef op 13 en 14 juni kunnen zijn schoonmoeder en zwager echter niet nauwkeurig zeggen.
Ook dat zal hij wel kunnen verklaren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:33 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
een naam geven van een vrouw die er nog niet werkte is niet chaotisch meer, dat is gewoon leugenachtig, dat hij de exacte datum van het gesprek op drie dagen na niet meer weet, okay, kan ik inkomen, maar dat is dan ook het enige
![]()
dat je namen door elkaar haalt, okay, maar een naam geven van iemand die er toen gewoon niet was...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ook dat zal hij wel kunnen verklaren.
"Dude, ik geef áltijd verkeerde data door, er hangen dagelijks mensen van de UCI aan de telefoon, die hou ik echt niet uit elkaar hoor."
quote:Lemond heeft weinig begrip voor de beslissing van de Raboploeg om de Deen Raborenner Michael Rasmussen uit de Tour te halen. „Er zijn heel veel renners tegen wie bewijzen zijn omdat ze werken met bepaalde artsen. Maar die andere renners komen er mee weg en Rasmussen niet. De naam van Alberto Contador wordt ook genoemd in de dopingaffaire Operation Puerto. Ik wil niet wijzen naar Contador, maar als het gebeurt richting Rasmussen, moet je ook naar de anderen kijken.”
de mening van greg lemond .... let's say I couldn't care lessquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:41 schreef LENUS het volgende:
Quote Greg Le mond:
Jammer, want dat had een hoop duidelijkheid kunnen verschaffenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef TheArt het volgende:
Overigens, geen stempels of iets dergelijks:
Je hebt voor de reis naar Mexico geen visum nodig, wel moet je in het bezit zijn van een geldig paspoort dat na vertrek uit Nederland nog tenminste 6 maanden geldig is. Bij aankomst in Mexico krijg je een toeristenkaart waarop persoonlijke gegevens en verblijfsduur moeten worden ingevuld. Dit formulier is belangrijk, je moet het weer inleveren bij het verlaten van Mexico.
http://www.wereldreisgids.nl/content/new-main.asp?id=465
of nee, het was wel haar schoonzoon, maar was het nu wel weer juni, of was het april, ja, toen zat hij in mexico, of was het nu maart ... tja, hij is in mexico geweest in ieder gevalquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef wimderon het volgende:
Ik denk dat schoonmoeder zich ook van naam heeft vergist![]()
Ik heb toch echt een stempel van Mexico in mijn paspoort staan met de datum dat ik daar wasquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef TheArt het volgende:
Overigens, geen stempels of iets dergelijks:
Je hebt voor de reis naar Mexico geen visum nodig, wel moet je in het bezit zijn van een geldig paspoort dat na vertrek uit Nederland nog tenminste 6 maanden geldig is. Bij aankomst in Mexico krijg je een toeristenkaart waarop persoonlijke gegevens en verblijfsduur moeten worden ingevuld. Dit formulier is belangrijk, je moet het weer inleveren bij het verlaten van Mexico.
http://www.wereldreisgids.nl/content/new-main.asp?id=465
Apart.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb toch echt een stempel van Mexico in mijn paspoort staan met de datum dat ik daar was
Dat zal de komende tijd duidelijk worden wanneer zijn advocaat met een statement naar buiten komt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als hij geen stempeltje in zijn paspoort heeft, heeft ie verder geen credit card rekening ? Pin bonnetje ?
laat me zeggen dat ik vrees dat hij niets heeft, hij zat naar het schijnt namelijk in Italiëquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als hij geen stempeltje in zijn paspoort heeft, heeft ie verder geen credit card rekening ? Pin bonnetje ?
Volgens iemand die hem dacht gezien te hebben. 1 man is ook niet echt plausibel of wel?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:02 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
laat me zeggen dat ik vrees dat hij niets heeft, hij zat naar het schijnt namelijk in Italië![]()
Had Cassani nou gezegd dat het regendequote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:04 schreef Nyrem het volgende:
meteo consult 13 14 juni 2007 regende niet in Italië
http://www.meteox.nl/hist.aspx
de verklaring van casani is m.i. veel meer waard dan die van rasmussen, het kwam in tempore non suspecto, casani heeft er geen belang bij...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:03 schreef Fiama het volgende:
Volgens iemand die hem dacht gezien te hebben. 1 man is ook niet echt plausibel of wel?
Ja dat had ie gezegt! En de randen kan je wel gebruiken want de dolomieten zijn zichtbaarquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:06 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Had Cassani nou gezegd dat het regendeSerieus?
edit - Italië zit buiten de randen van het radargebied, kan je dus niet gebruiken als bewijs
Helaas, maar er zijn gisteren al webcambeelden hier getoond via een link van het plaatsje waar Cassani en Rasmussen elkaar hebben gezien.... daar regende het wel degelijk 's middagsquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:04 schreef Nyrem het volgende:
inderdaad, hier kan je italie niet op zienquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:06 schreef maniack28 het volgende:
Had Cassani nou gezegd dat het regendeSerieus?
edit - Italië zit buiten de randen van het radargebied, kan je dus niet gebruiken als bewijs
Dan krijg je weer de kwestie dat zijn vrouw of familie zo'n pincard gebruikt kunnen hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Buiten de randen van het radargebied, je leest nietquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:10 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
inderdaad, hier kan je italie niet op zien![]()
In de buurt vanquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:20 schreef benenjerryijs het volgende:
casani heeft rasmussen in de buurt van bolzano zien trainen rond de 14e van juni 2007 voila:
http://www.wunderground.com/history/airport/LIPB/2007/6/14/DailyHistory.html?req_city=NA&req_state=NA&req_statename=NA
Neerslag:
Neerslag 0.00 inch / 0.0 cm
Goh en het zou ontzettend regenen volgens Cassaniquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:20 schreef benenjerryijs het volgende:
casani heeft rasmussen in de buurt van bolzano zien trainen rond de 14e van juni 2007 voila:
http://www.wunderground.com/history/airport/LIPB/2007/6/14/DailyHistory.html?req_city=NA&req_state=NA&req_statename=NA
Neerslag:
Dat is geen hard bewijs natuurlijk, vluchtgegegevens gaat het om.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:20 schreef benenjerryijs het volgende:
Neerslag:
precies: "een zware stortbui"quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:22 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
Goh en het zou ontzettend regenen volgens Cassaniwat klopt er hier niet aan.
Als je verder kijkt zie je dat dat deel van Italië niet door de radar gedekt wordtquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:10 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
inderdaad, hier kan je italie niet op zien![]()
inderdaad, dat wou ik toch ook zeggen...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:32 schreef Nolius het volgende:
Als je verder kijkt zie je dat dat deel van Italië niet door de radar gedekt wordt
Die buienradar covert Italië niet goed, wel zie je opeens dat er flinke regenbuien zijn boven Tirol en via een webcam met historie daar in de buurt kon je ook zien dat het flink regende op 13 juni.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:04 schreef Nyrem het volgende:
Het is ook geen bewijs.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Die buienradar covert Italië niet goed, wel zie je opeens dat er flinke regenbuien zijn boven Tirol en via een webcam met historie daar in de buurt kon je ook zien dat het flink regende op 13 juni.
Vraag dat maar aan de Rabobankquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat is die gast eigenlijk een vuile NSB'er. Daar kots ik nog meer van dan van wielrenners die gebruikenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:20 schreef benenjerryijs het volgende:
Uhm, hij meldde de 21e al in een interview of op TV dat hij bewondering had dat Rasmussen in de regen trainde op de 14e... dat had niks te maken met het al dan niet aanwezig zijn ergens. Pas toen Rasmussen zei dat hij in Mexico zat is er een lampje gaan branden... dat zie ik niet als NSB'er...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:13 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Wat is die gast eigenlijk een vuile NSB'er. Daar kots ik nog meer van dan van wielrenners die gebruiken
Ik blijf hopen dat Rasmussen hier een grote rechtzaak van gaat maken en die gaat winnen. Nog mooier zou zijn als hij de Tour een keer zou winnen.
Niemand heeft gezegd dat Rasmussen helemaal niet in Mexico is geweest.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:46 schreef Nyrem het volgende:
Schoonbroer
Ook Rasmussens Mexicaanse schoonbroer Jordi Munoz verklaart in een andere Deense krant, 'BT', dat de renner in juni wel degelijk in Mexico was. Rasmussen verbleef er bij Munoz en zijn vrouw in de stad Durango. Dat verhaal werd ook bevestigd door de schoonmoeder van Rasmussen. Toch kon geen van beide familieleden zeggen waar de renner zich bevond op 13 en 14 juni.
Waarom wordt dat bewijs niet openbaar gemaakt?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:24 schreef Cootz het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat Rasmussen helemaal niet in Mexico is geweest.
Er schijnt nu bewijs te zijn dat hij zich op 13/14 juni in Italie betrof, terwijl hij zei in Mexico te zijn. Dat die schoonbroer hem pak-'m-'beet op 5 juni in Mexico heeft gezien, maakt natuurlijk geen zak uit. Het is niet zómaar dat ze wel iets over 'juni in het algemeen' kunnen zeggen maar niet over 13 en 14 juni. Een compleet non-bericht dus.
Als Rasmussen het toegeeft, dan is dat toch het bewijs? Al ontkent hij dat nu zelf weer.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waarom wordt dat bewijs niet openbaar gemaakt?
Als het een door Rasmussen van te voren opgezet plan is, dan zal hij uiteraard beschikken over vluchtgegevens naar en van Mexico. (maar dat haf hij die van de week wel kunnen tonen).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is geen hard bewijs natuurlijk, vluchtgegegevens gaat het om.
Dat willen alle Rabofanboys niet weten hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:26 schreef Falco het volgende:
Rasmussen heeft zich gewoon klemgeluld inderdaad. Die Italiaanse commentator is zonder te weten aanleiding geweest voor deze sneeuwbal.
En dat is het probleem.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:49 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dat willen alle Rabofanboys niet weten hoor
Je moet naar de feiten kijken en die pleiten Rasmussen vooralsnog vrij.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:56 schreef Nolius het volgende:
[..]
En dat is het probleem.
Tuurlijk is het balen dat de droom van de Tourwinnaar in Nederlandse dienst in duigen valt. Maar je moet helder kijken.
Zegt Rasmussen zelfquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:00 schreef LENUS het volgende:
[..]
Je moet naar de feiten kijken en die pleiten Rasmussen vooralsnog vrij.
Mwah, vrijpleiten. Er zijn misschien voor ons te weinig objectieve berichten om Rasmussen definitief te veroordelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:00 schreef LENUS het volgende:
[..]
Je moet naar de feiten kijken en die pleiten Rasmussen vooralsnog vrij.
Weer zo´n Omerta lulverhaal.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:13 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Wat is die gast eigenlijk een vuile NSB'er. Daar kots ik nog meer van dan van wielrenners die gebruiken
Ik blijf hopen dat Rasmussen hier een grote rechtzaak van gaat maken en die gaat winnen. Nog mooier zou zijn als hij de Tour een keer zou winnen.
Moeilijk hè, Sicilië schrijvenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:10 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Weer zo´n Omerta lulverhaal.
Als jij op sizilie was geboren speelde je gegarandeert een chello.
Nee helemaal niet . Wel Duits een Nederlands uitelkaar te houden kojoquote:
Ik heb geen idee wat je bedoeltquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:19 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Wel Duits een Nederlands uitelkaar te houden kojo
is verder niet belangrijk. Kapiert.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:20 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je bedoeltJe bedoelt dat dit een Duits forum is?
Zolang er geen harde bewijzen zijn is iemand "gewoon" onschuldig. En de mensen hem al aan de schandpaal nagelen, moeten zichzelf maar eens afvragen hoe het zou zijn als ze zelf ergens van beschuldigd worden. Ik mag hopen dat je dan ook een eerlijk "proces" krijgt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:07 schreef Cootz het volgende:
[..]
Mwah, vrijpleiten. Er zijn misschien voor ons te weinig objectieve berichten om Rasmussen definitief te veroordelen.
Maar na alle berichten van de laatste dagen kan je mensen toch niet verwijten dat ze omslaan van het voordeel van de twijfel naar het nadeel van de twijfel.
ok, dus laten we rabo dan ook niet beschuldigen van een ondoordachte domme beslissing voor we alle feiten wetenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:23 schreef LENUS het volgende:
Zolang er geen harde bewijzen zijn is iemand "gewoon" onschuldig. En de mensen hem al aan de schandpaal nagelen moeten zichzelf maar eens afvragen hoe het zou zijn als ze zelf ergens van beschuldigd worden. Ik mag hopen dat je dan ook een eerlijk "proces" krijgt.
twee daagjes in Italie zitten maakt hem m.i. juist meer verdacht. Wat moet je nu twee dagen daar?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:17 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Uhm, hij meldde de 21e al in een interview of op TV dat hij bewondering had dat Rasmussen in de regen trainde op de 14e... dat had niks te maken met het al dan niet aanwezig zijn ergens. Pas toen Rasmussen zei dat hij in Mexico zat is er een lampje gaan branden... dat zie ik niet als NSB'er...
Nu moet je de situatie niet ineens gaan omdraaien. De rabobank heeft een domme en ondoordachtige beslissing genomen en met de informatie die tot nu toe bekend is, verdient Rasmussen het voordeel van de twijfel.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:28 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ok, dus laten we rabo dan ook niet beschuldigen van een ondoordachte domme beslissing voor we alle feiten weten
bovendien kan men op bepaalde gronden wel iemand in verdenking stellen, dan spreken we van een verdachte Harde bewijzen zijn daar niet voor nodig, wel aanwijzingen.... die mensen zijn wel nog 'gewoon onschuldig', maar wel VERDACHT.
inderdaad, het zou geloofwaardiger zijn als hij dan gewoon een volle maand of in mexico of in italie zat.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:36 schreef Longmen het volgende:
twee daagjes in Italie zitten maakt hem m.i. juist meer verdacht. Wat moet je nu twee dagen daar?
Maar goed, zal een lang staartje worden. Denk dat de Rooij ook iets verbergt / onder druk is gezet....
Rabobank zal zolang mogelijk de informatie onder de pet willen houdenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:41 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
inderdaad, het zou geloofwaardiger zijn als hij dan gewoon een volle maand of in mexico of in italie zat.
dan ben je aan het trainen in mexico, en dan denk je, goh, wat ben ik het hier beu, ik ga effe het vliegtuig nemen naar italie om daar twee dagen te trainen en dan ga ik weer terug naar mexico![]()
en natuurlijk zal de rooij ook wel dingen verbergen... ik weet niet of we ooit het ware verhaal gaan weten![]()
Want?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:42 schreef LENUS het volgende:
[..]
Rabobank zal zolang mogelijk de informatie onder de pet willen houden![]()
we weten dat rabo een beslissing heeft genomen, of die beslissing dom en ondoordacht is, wil ik ernstig betwijfelenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:39 schreef LENUS het volgende:
Nu moet je de situatie niet ineens gaan omdraaien. De rabobank heeft een domme en ondoordachtige beslissing genomen en met de informatie die tot nu toe bekend is, verdient Rasmussen het voordeel van de twijfel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |