Waarom wil je dat weten?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 08:48 schreef ozzyat105 het volgende:
wat hebben jullie nou betaald voor dit huiske?
Ze gaan overmorgen een kijkje nemen en foto's makenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:52 schreef Ticootje het volgende:
Hoever staat het nu met het opknappen.. Ze hebben nog een week of 3 te gaan, dus er moet al flink wat zijn gedaan.
Daar gaan we ook wel vanuit hoor, alleen weten we nu dus nog steeds niet wanneer het ongeveer klaar is. (niet erg, maar wel jammer.)quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:37 schreef UncleFunk het volgende:
Ik zou sowieso uitgaan van wat vertraging. Meestal niet te voorkomen. Maar het ziet er goed uit
Dat heeft dan wel weer als voordeel dat ze bijna op de boulevard wonen. Heerlijk uitwaaien na een dagje werkenquote:Op maandag 13 augustus 2007 00:01 schreef ArtyShock het volgende:
Het valt me alleen wel op dat er volgens mij geen plek te vinden is binnen Nederland die nog verder verwijderd is van waar wij wonen. Maar da's vast toeval.![]()
Gras is super! Doen!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:48 schreef appelsap het volgende:
Het is wel een uithoek ergens wel jammer vind ik zelf, maar het zal vast wel wennen.
De tuin daar hebben we nog geen plannen voor maar het is wel zeker dat die tegels niet zo blijven liggen. Gras lijkt me heerlijk voor onze kleine.
Dat met de keuken is al weer geregeld! Het kon gelukkig zo veranderd worden.
Valt best mee. Vlissingen is niet zo heeeeel erg verquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:53 schreef Moonah het volgende:
Jeutje! Wat een leuk huis!Lekker aan het strand. Het is dat Vlissingen zo'n uithoek is....
En niet duur! Heerlijk dat je er niets zelf aan hoeft te doen, je moet er toch niet aan denken met Damian in zo'n zooi te zitten zeg.
En dat met die keuken wordt vast wel geregeld.![]()
Hihi, tsja het is een uithoek...maar kan uit ervaring spreken dat het hier wel wentquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:48 schreef appelsap het volgende:
Het is wel een uithoek ergens wel jammer vind ik zelf, maar het zal vast wel wennen.
Jij kent het huis van S & A al?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:43 schreef kozakken het volgende:
Wat een leuke stek!
Ben heel benieuwd hoe het steeds meer op jullie huis gaat lijken.
Jullie zijn altijd welkom.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:39 schreef Yvonne_B het volgende:
Het schiet al lekker op. Mooie foto's en tekeningen trouwens. Aftellen nu dus......... We mogen wel een keer komen kijken toch![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:23 schreef appelsap het volgende:
[quote]De opleverdatum is verschoven naar begin/half oktober.
quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:47 schreef Sandertje21 het volgende:
En de opleverdatum gaat zoals het er nu naar uitziet toch gewoon voor 1 oktober plaatsvinden.
24 september staat nu gepland, dus het lijkt erop alsof toch alles nog goed gaat komen!
quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:47 schreef Sandertje21 het volgende:
En de opleverdatum gaat zoals het er nu naar uitziet toch gewoon voor 1 oktober plaatsvinden.
24 september staat nu gepland, dus het lijkt erop alsof toch alles nog goed gaat komen!
En bevalt het?quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:57 schreef Jelief het volgende:
Dat laminaat hebben wij ook!
Post eerst maar weer eens foto's van het huis. Veel interessanterquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:51 schreef appelsap het volgende:
[..]
En bevalt het?
Vandaag de eettafel, salontafel en stoelen besteld!
Ik kan er alleen geen goede foto's van vinden op internet.
We gaan er volgend weekend waarschijnlijk langs!quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:59 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Post eerst maar weer eens foto's van het huis. Veel interessanter![]()
Precies, even 5 minuten pauze en spieken.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:33 schreef Nanook24 het volgende:
Volgend weekend!?! Dan hebben we nog een internet in het nieuwe huis.![]()
Nouja, dan moet ik tussen het verhuizen door nog maar even mijn laptop open slaan.
Als we er zaterdag langs gaan zullen ze er zelfs al eerder op staan.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:42 schreef Nanook24 het volgende:Ik ga er mijn best voor doen, zorg jij dan dat zondag ochtend de foto's hier staan???
Hartstikke goed! Qua verhuisdozen kun je goed terecht bij Ikeaquote:Op maandag 10 september 2007 13:41 schreef appelsap het volgende:
Het is officieel! De 24ste is de overdracht van het huis. Nog maar 2 weken, dus nog maar 14 dagen en dan hebben we de sleutel en kan het verhuizen beginnen!
Wat komt het ineens dichtbij! Er is vrijwel nog niks ingepakt. We hebben niet eens dozen.
Er moet nog een hele planning gemaakt worden. En een lijst van wat er sowieso nog gedaan moet worden voor die tijd, adreswijzigingen, gas/water/licht en al die dingen, busje regelen moet waarschijnlijk ook nog.
Post doorsturen gaat helaas niet als er mensen met dezelfde achternaam op het adres dat verlaten wordt, blijven wonen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Spannend sap en sander
Vraag op het postkantoor even naar een verhuispakket. Daarmee kun je post laten doorsturen straks én in één klap een aantal instanties inlichten.
Op MP zijn verhuisdozen vaak niet heel goedkoop maar als het echte verhuisdozen zijn kun je ze vaak voor dezelfde prijs (of iets in die buurt) wel weer verkopen als je ze netjes houd.quote:Op maandag 10 september 2007 20:40 schreef appelsap het volgende:
Op MP had ik gekeken, daar had jij ze vandaan he Nanook? Maar hier in de buurt heb ik nog geen goede aanbieding gevonden.
Serieus? Balen.quote:Op maandag 10 september 2007 21:17 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Post doorsturen gaat helaas niet als er mensen met dezelfde achternaam op het adres dat verlaten wordt, blijven wonen.
Overigens hoef je niet eens naar het postkantoor. Je kunt het gewoon online regelen.
Je kan soms je hypotheek offerte laten verlengen...quote:Op donderdag 13 september 2007 14:05 schreef appelsap het volgende:
Nog maar 11 dagen!
Morgen is de 2e taxatie, toch wel een beetje spannend! Hoewel alles er prima uitziet moet de taxatie wel in orde zijn anders gaat het hele feest alsnog niet door. Maar we verwachten geen problemen.
Een klein minpuntje is wel dat er waarschijnlijk nog een paar kleine dingen gedaan moeten worden door het bedrijf als we de sleutel al hebben. De hypotheekaanvraag loopt 25 september af dus dit is dan de meest handige manier. Want de nieuwe aanvraag daar gaat weer een paar weken overheen dan.
Om even een voorbeeld te geven, de meters worden de 27ste pas geplaatst.
Met de dozen is het goedgekomen.
De keuken is geplaatst.
Zaterdagochtend zijn ze in het huis gewoon aan het werk dus dan gaan we even kijken. Ik ben zo benieuwd en kan bijna niet wachten.
Zaterdag dus foto's!
Het zou opnieuw aanvragen moeten zijn omdat mijn vriend per 1 oktober bij een andere werkgever zit.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan soms je hypotheek offerte laten verlengen...
Das lang, maar goed. Zoals ik al zei ik ben geen expert.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:52 schreef appelsap het volgende:
Nee, als het goed is niet, want de oplevering is nog voor 1 oktober.
Bij het aanvragen hadden wij alle papieren binnen een week ook maar duurde het nog 3 weken.
Ik kan niet heksen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:49 schreef UncleFunk het volgende:
Ja. Hoi. Ik zit te F5'en voor een update.![]()
Dankje.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:00 schreef leonieke het volgende:
Ik vind het er prachtig uitzien appelsap![]()
Die keukenkastjes zijn in lak zeker? Mooi!!
9 dagen is helemaal niet lang meerIk kan me voorstellen dat jullie er zo'n zin in hebben. Spannend gewoon!
En vergeet je inboedel + aansprakelijkheidsverzekering niet...quote:Op maandag 10 september 2007 20:24 schreef Nanook24 het volgende:
Appelsap, Gas, water en licht kun je gewoon regelen via internet vanuit je luie stoel. Adreswijzigingen voor veel grote bedrijven ook via dit linkje.
Verhuisdozen zou je ook kunnen proberen te regelen via MP, wij hebben daar in elk geval de meeste dozen vandaan.
Heel veel succes met inpakken, je hebt nog 2 weken dus gewoon elke dag een stukje doen dan komt het vanzelf goed.![]()
En post doorsturen bij de TPG zorgt er ook voor dat je later reclame op dat adres krijgt van bepaalde bedrijven die schijnbaar connecties met de TPG hebben... zoals Nuon voor ketels en de Lotto en nog wat andere zooiquote:Op maandag 10 september 2007 22:10 schreef Nanook24 het volgende:
Aan de andere kant is dat 'nog thuis wonen' ook wel een klein voordeeltje, post door laten sturen is helaas niet gratis (en wij moesten voor 2 namen door laten sturen omdat er ook nog post binnen komt op mijn meisjesnaam). Nu kun je iedereen waaraan je nu denkt een berichtje sturen en de rest kun je doen als er toch weer post binnen is gekomen op je thuisadres.
Veel adreswijzigingen kun je tegenwoordig overigens ook per mail doorgeven dus dat scheelt weer een postzegel.
En mochten jullie of iemand die jullie kennen in de buurt zijn dan geef je maar een gil hoor.![]()
Het is jammer dat Damian nog een beetje te jong is voor Sprookjeswonderland daar gaan we om de hoek wonen dus dan hadden we daar af kunnen spreken.
Hoogglans! Ik wist dat er een beter woord voor wasquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:46 schreef appelsap het volgende:
[..]
Dankje.
De keukenkastjes zijn in hoogglans.
Sander heeft connecties, die regelt dat in een paar dagenquote:Op zondag 16 september 2007 09:42 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En vergeet je inboedel + aansprakelijkheidsverzekering niet...
En internet -> na aanvraag 4-6 weken levertermijn, zou dus nu al beginnen
Ik heb precies dezelfde keukenquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:50 schreef appelsap het volgende:
We zijn vanmorgen gaan kijken!
Het begint er echt al goed uit te zien.
Alleen een dikke tegenvaller! Ze hebben het verkeerde werkblad op de keuken gezet. En dit vinden we toch een stuk minder mooi dan wat we hebben uitgekozen.
Maandag daar even voor bellen want dit kan natuurlijk niet.
De keuken!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Werkblad wat er nu op zit is graniet, en wij willen leisteen. Het betegelen is nog niet helemaal klaar en er komen witte voegen.
De badkamer, er stond een steiger in dus erg moeilijk om er foto's van te maken.
[afbeelding]
Dit horen zwarte tegels te zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
De huiskamer.
[afbeelding]
De muren allemaal mooi strak al.
De berging, eerst een donker krot. En nu is het lekker licht en ziet het er ook weer strak uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
De slaapkamer van Damian.
[afbeelding]
[afbeelding]
Onze slaapkamer.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het laminaat. Niet van ons maar van de bovenburen, die hebben hetzelfde gekozen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan de wc is nog maar weinig gedaan! Ze zijn net begonnen met betegelen. Dat wordt hetzelfde als in de badkamer.
Wat 2 maanden geleden nog op een krot leek begint nu echt een huisje te worden. Over 9 dagen de sleutel, wij hebben er zin in.
Ah mooi!quote:Op zondag 16 september 2007 11:37 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde keuken
[afbeelding]
quote:Op zondag 16 september 2007 11:26 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Sander heeft connecties, die regelt dat in een paar dagen
Ja, wel makkelijk!quote:Op maandag 17 september 2007 13:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Doe bij mij ook dan in een paar dagen regelenStomme 4-6 weken levertermijn
Lucky youquote:
Het blijft best mooi. Nadeel bij ons is dat de ondervloer toch hobbeliger was dan we dachten daardoor kraakt het her en der en zit er hier en daar een kiertje. Een volgende keer wil ik wel ietsanders dan laminaat omdat ik het koud vind aan mijn voeten.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:51 schreef appelsap het volgende:
[..]
En bevalt het?
Vandaag de eettafel, salontafel en stoelen besteld!
Ik kan er alleen geen goede foto's van vinden op internet.
Ah dat is wel fijn dat het mooi blijft. Jammer van de kiertjes, ik hoop dat wij dat niet krijgen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:11 schreef Jelief het volgende:
[..]
Het blijft best mooi. Nadeel bij ons is dat de ondervloer toch hobbeliger was dan we dachten daardoor kraakt het her en der en zit er hier en daar een kiertje. Een volgende keer wil ik wel ietsanders dan laminaat omdat ik het koud vind aan mijn voeten.
Het appartement boven ons is nog vrij.quote:Op woensdag 19 september 2007 22:39 schreef Harajuku. het volgende:
Volgens mij moet ik ook maar naar Vlissingen gaan
Da's mooi. Dat is voor mij.quote:Op woensdag 19 september 2007 22:42 schreef appelsap het volgende:
[..]
Het appartement boven ons is nog vrij.
Sowieso niet ik, want ik héb al een prachtig huis.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:01 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik ga er wel wonen, "wanneer 2 honden vechten om n been, gaat de derde er mee heen"
Same.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:10 schreef Memento-Mori het volgende:
en ik kan het niet financieren
Maar goed, even ontopic: jullie hebben de wind wel mee qua spanningquote:Op woensdag 19 september 2007 22:36 schreef appelsap het volgende:
Wij zijn er ook heel blij mee! En als het goed is zou het nu nog mooier moeten zijn.
Wij zitten in spanning tot morgen..
Vorige week vrijdag is de taxateur geweest en de papieren zijn vandaag pas naar de hypotheekverstrekker gegaan. En dat terwijl ze wisten dat er toch best wat haast achter zat. Morgen wordt het in behandeling genomen en horen wij of het wel echt gaat lukken om de 24ste de overdracht te hebben. (normaal staat daar dus een week voor.)
We hopen zo dat het allemaal gaat lukken.
Ja, wij zitten ook met die taxaties he. Dus in principe blijft het tot het eind onzeker dan!quote:Op woensdag 19 september 2007 23:21 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Maar goed, even ontopic: jullie hebben de wind wel mee qua spanningBij mijn huis was het allemaal in één gesprek geregeld. Ik heb zelfs direct daarna m'n verzekeringen kunnen afsluiten. Alleen door m'n onervarenheid dacht ik dat het nog allemaal niet zeker was, wat het dus wel was.
Hier nog een ik woon op walcheren!!quote:Op woensdag 19 september 2007 23:37 schreef kingjotte het volgende:
Hee, meer mensen in Vlissingen
Ik heb maar 1 vraag, welke straat? Of wil je dat niet kwijt? (Woon zelf in rosenburg)
Voor Damian wil ik ook best wel een halfuurtje rijdenquote:Op vrijdag 21 september 2007 15:37 schreef lieksepieks het volgende:
Nog oppas nodig??? volgens mij woon ik bijna bij jullie om de hoek![]()
Nee, vrijwel niks!quote:Op maandag 24 september 2007 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Nu is het écht bijna zo ver! Jullie gaan lekker met zijn drietjes samenwonen!
Hebben jullie eigenlijk nog veel werk aan het huis straks, qua schilderen, of is dat ook gedaan?
Chillend!quote:Op maandag 24 september 2007 13:54 schreef appelsap het volgende:
Vandaag om 16.00 gaan we het huis doorlopen om te kijken of alles in orde is.
En morgen om 14.45 hebben we een afspraak bij de notaris!
quote:Op maandag 24 september 2007 13:54 schreef appelsap het volgende:
Vandaag om 16.00 gaan we het huis doorlopen om te kijken of alles in orde is.
En morgen om 14.45 hebben we een afspraak bij de notaris!
Daar verheugen we ons heel erg op! Wat dat betreft zouden we liever gister nog zijn gaan samenwonen.quote:Op maandag 24 september 2007 19:37 schreef Brighteyes het volgende:
En idd wat Dude zegt... eindelijk samen een gezinnetje zijn!![]()
De wc is inderdaad echt groot! Enige minpuntje is dat de deur naar binnen open gaat.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:33 schreef Mirre het volgende:
Wow dat wordt mooi zeg!!
Jullie wc is echt GROOT. Lijkt wel een wc van een duur restaurant![]()
Toch nog een vraagje. Jullie huis wordt helemaal opgeknapt maar waarom gaan jullie dan zelf de deuren verven. Is het niet makkelijker om dat ook te laten doen. Nu zit je na het verhuizen nog met klussen die gedaan moeten worden????
Het is toch verplicht om een deur naar buiten open te laten gaan zeker deuren waar een slot op zit ivm het gevaar dat iemand onwel wordt aan de binnenkant tegen de deur aanvalt en er geen hulp kan worden geboden omdat die persoon de deur blokkeert?quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:02 schreef appelsap het volgende:
[..]
De wc is inderdaad echt groot! Enige minpuntje is dat de deur naar binnen open gaat.
Waarom we de deuren zelf moeten doen? Tsja, dat is nou eenmaal zo afgesproken.
We kunnen het wel laten doen door hun, maar dan betaal je weer een meerprijs en ik kan je nu al zeggen dat dat meer is dan waar we het zelf voor doen. Die kozijnen, deurposten en deuren verven is een kleine moeite, (zeker omdat ze al in de grondverf staan) en we kunnen dat makkelijk zelf. Dus daar willen we ook niet meer geld aan uitgeven dan nodig is.
Ik zou het niet weten!quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Het is toch verplicht om een deur naar buiten open te laten gaan zeker deuren waar een slot op zit ivm het gevaar dat iemand onwel wordt aan de binnenkant tegen de deur aanvalt en er geen hulp kan worden geboden omdat die persoon de deur blokkeert?
Daar zat ik ook al aan te denken, alleen vraag ik me dan wel af of je alles daarmee echt mooi schoonkrijgt. (bijvoorbeeld kalkaanslag)quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:34 schreef Isegrim het volgende:
Tegels bovenaan: zo'n raamzeemding met telescoopsteel (Leifheit).
Ik weet het niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:40 schreef Isegrim het volgende:
Nou, zo vies worden die bovenste tegeltjes toch niet?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:21 schreef appelsap het volgende:
Het resultaat van ons werk gisteren!
De wc (een beetje bewogen dat wel.) Schoon en meteen maar wat kaarsjes neergezet. Da's tenminste gezellig naar de wc gaan.
[afbeelding]
De keuken, met vloer nu!
Ook flink schoongemaakt, dat was een hele klus want wat was het vies! En al wat kastjes ingeruimd.
[afbeelding]
Badkamer is ook schoon. Tenminste bijna. We konden er bij de bovenste tegels niet bij.
Ik heb geen idee hoe we dat in de toekomst moeten gaan doen. Met een trap wordt het ook lastig omdat je die dan naast het bad moet zetten en dan maar proberen er niet af te vallen, en op de badrand durf ik niet zo goed te gaan staan. Het is ongeveer 3.20 hoog, iemand tips?
[afbeelding]
En ook de huiskamer is stofvrij en nu wel met vloer.
[afbeelding]
In de slaapkamers moesten de plinten nog gelegd worden dus daar geen foto's van.
Sander moest vandaag nog even werken dus er wordt niks gedaan. Hij heeft wel een hoop dozen meegenomen zodat hij ze na zijn werk even kan afgooien. Vanavond gaan we waarschijnlijk ook nog een trap brengen zodat we morgen kunnen gaan verven!
Ik zou juist geen patroon erin willen om het zo natuurlijk mogelijk te laten lijken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 08:33 schreef AcidBurner het volgende:
Ach Charisma, ik zag op die ene foto dat er geen echt patroon in zit. Nu is dat niet echt nodig he. Maar in mijn geval heb ik alles er terug uitgehaald en er een mooi patroon in verwerkt. Maar dat is zoals je al zei maar een detail.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Prachtig sap en san!
Vertel eens, was dat niet gek/geweldig/vreemd/heerlijk/maf, zo'n eerste nacht in het huis wat nu echt van jullie drietjes is?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:03 schreef appelsap het volgende:
[..]
Erg onwerkelijk nog! Gister waren we allebei zo moe dat het vrij normaal leek. Maar nu hebben we het idee dat we straks weer naar huis gaan.
Toch wel raar, dat we hier nu echt wonen!![]()
Gewoon nog een keertje dweilen...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:43 schreef drakakoe het volgende:
wat glansspoel uit de vaatwasser op een sponsstok en daarmee de bovenste tegels doen.........
eventueel alle tegels voorkomt kalkaanslag......
oh en ik denk dat je nog even iets moet regelen voor je laminaat er ligt een waas over op de foto's dan
Nou, waar blijft het? Een leuke accessoire? Kleurige gordijnen? Leuke kussentjes op de bank, grappige fotolijstjes, wát?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:16 schreef Sandertje21 het volgende:
Even iets neerplempen wat echt boeiend is.
mannenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:16 schreef Sandertje21 het volgende:
Even iets neerplempen wat echt boeiend is.
Onderstaand apparaat staat vanaf heden geïnstalleerd en wel in mijn huiskamer.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |