abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51861809
quote:
Overheid schuldig aan ontsporing Britse jeugd

ANP

LONDEN - De Britse overheid is schuldig aan het ontspoorde gedrag van veel tieners. Dat stelt een groot Brits onderzoeksbureau donderdag.

In vergelijking met andere Europese tieners raken Britse jongeren vaker betrokken bij vechtpartijen, nemen ze eerder drugs tot zich, drinken ze meer en hebben ze al vroeg (onbeschermde) seks.

Volgens de onderzoekers faalt de overheid al jaren door een gebrek aan jongerenbeleid. En wat de overheid aanbiedt aan tieners zijn vaak alleen activiteiten die jongeren leuk vinden. Ze ook ook juist programma's moeten opstellen met verplicht maatschappelijk werk. De regering-Brown zal binnenkort een nieuw jongerenbeleid presenteren.
volkskrant

't Is toch wat, met die jeugd van tegenwoordig. 't Is dat ze d'r niks aan kunnen doen, en hun ouders ook niet, en hun leraren ook niet, en alle andere mensen ook niet, anders zou je ze toch eens een draai om de oren geven. Gelukkig gaat de Britse overheid nu nieuw jongerenbeleid presenteren, dus wie weet komt alles nog goed.

Zou in Nederland de jeugd ook ontspoord zijn of worden door de overheid? Of is Rouvoet er nog op tijd bij?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2007 @ 19:06:55 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51862148
Ik dacht dat er pas en herhaaldelijk verteld werd dat de Nederlandse jeugd juist het meeste dronk in vergelijking met de rest van Europese tieners.

Het kan niet allebei waar zijn.

Ontsporen is alleen maar geldig omdat de overheid, hier en in Engeland grenzen stelt wat de ouders blijkbaar niet kunnen en de overheid van hoger hand aan ze oplegt wat ze wel en niet zouden moeten doen. Uiteraard is er wel een morele grens aan ontsporen, maar dat is een grens die de ouders moeten stellen.

Ik geloof niet dat Rouvoet iets aan het zogenaamde ontsporen kan doen. Hij maakt het alleen maar leuker om verboden dingen te doen, omdat er minder mag.
Carpe Libertatem
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:10:04 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51862251
Ik zou zeggen dat de mensen die dit soort etters op de wereld zetten verantwoordelijk zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_51862340
Gewoon de schuld op de overheid afschuiven, werkt altijd.
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2007 @ 19:15:56 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51862457
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:12 schreef Golradir het volgende:
Vooral als de oplossing weer overheid is.
Carpe Libertatem
pi_51862831
Britse meisjes zijn wel echte sletten inderdaad.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51862941
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
Britse meisjes zijn wel echte sletten inderdaad. [afbeelding]
Persoonlijke ervaring?
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:33:33 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51863096
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:55 schreef sigme het volgende:
Zou in Nederland de jeugd ook ontspoord zijn of worden door de overheid? Of is Rouvoet er nog op tijd bij?
Rouvoet heeft de oplossing al klaar. Vrouw rok aan een achter het aanrecht en de mannen al het geld laten verdienen voor het gezin

Is de overheid dan ook schuldig aan het ontsporen van al die kansjongeren?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2007 @ 19:36:53 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51863205
quote:
Carpe Libertatem
pi_51863240
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:28 schreef Golradir het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaring?
Laat ik het zo zeggen: een meisje vroeg me of ik een vriendin van haar wilde ontmaagden.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:15:31 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51864447
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik dacht dat er pas en herhaaldelijk verteld werd dat de Nederlandse jeugd juist het meeste dronk in vergelijking met de rest van Europese tieners.
[..]
Werkelijk waar in élk land waar je komt lees je berichten in dat land, dat datzelfde land de meest intensieve drinkers heeft.

Ik hecht er dan ook totaal geen waarde meer aan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_51864492
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:

Het kan niet allebei waar zijn.
Tuurlijk wel ze kunnen beiden (ruim) boven het gemiddelde zitten.
quote:
Ontsporen is alleen maar geldig omdat de overheid, hier en in Engeland grenzen stelt wat de ouders blijkbaar niet kunnen en de overheid van hoger hand aan ze oplegt wat ze wel en niet zouden moeten doen. Uiteraard is er wel een morele grens aan ontsporen, maar dat is een grens die de ouders moeten stellen.
Tja dus als ouders het prima vinden dat hun kinderen elke avond buiten hangen en de buurt terroriseren dan is dat prima?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:58:06 #13
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51870723
Ik dacht dat inteelt de oorzaak was van de ontsporing van de Britse jeugd.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_51871062
Alsof Engeland sowieso geen traditie heeft van alcoholisme, geweld en wilde sex (mooi land dus!!!) hehe.

Als je wilt weten hoe je het oplost zou ik zegge laat maar s horen welke landen het wel goed doen dan want in onderzoekjes zie ik altijd alleen maar negatieve verhalen. Eerst zijn Engelsen de probleemschoppers, dan Nederland, dan weer Frankrijk, dan weer een of ander Oostblokland, enz enz enz.
pi_51873279
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:12 schreef Golradir het volgende:
En dan is het aan de overheid om nieuwe ambtelijke regels te verzinnen die de jongeren op de straten te helpen een beter perspectief te krijgen.
pi_51874826
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:10 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

En dan is het aan de overheid om nieuwe ambtelijke regels te verzinnen die de jongeren op de straten te helpen een beter perspectief te krijgen.
Ach tuurlijk, de jongere zou toch ook zelf een verantwoordelijk zijn! Dat kan toch niet Het moet altijd van een ander komen
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2007 @ 07:14:49 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51877208
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:16 schreef du_ke het volgende:
Tuurlijk wel ze kunnen beiden (ruim) boven het gemiddelde zitten.
Dat wel, maar dat zeggen ze niet. Ze zeggen allebei dat hun jongeren het meest drinken en dat kan gewoon niet.
Carpe Libertatem
pi_51877505
Afschuiven op de overheid

Overigens, volgens mij is in heel europa deze trend gaande. Tegenwoordig hebben veel jongeren over het algemeen geen enkel moreel en verantwoordelijkheidsbesef. De interesse gaat niet verder dan zuipen, macho gedrag, disco, blowen en neuken. Hersens zijn ver te zoeken en dan is de overheid de grote schuldige.
pi_51877753
zoals ik altijd zeg bei me eige moet je eerst naar je eige kijke
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_51877793
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:37 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: een meisje vroeg me of ik een vriendin van haar wilde ontmaagden.
was 't uit wanhoop of leek 't nog ergens op?
***** Kraak.....
pi_51880957
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 07:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat wel, maar dat zeggen ze niet. Ze zeggen allebei dat hun jongeren het meest drinken en dat kan gewoon niet.
Nee de engelsen zeggen dat ze meer drinken niet het meest.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51881889
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 08:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Afschuiven op de overheid

Overigens, volgens mij is in heel europa deze trend gaande. Tegenwoordig hebben veel jongeren over het algemeen geen enkel moreel en verantwoordelijkheidsbesef. De interesse gaat niet verder dan zuipen, macho gedrag, disco, blowen en neuken. Hersens zijn ver te zoeken en dan is de overheid de grote schuldige.
je bedoeld net zoals er in de jaren 20, 50, 60, 70, 80 en 90 al over jongeren gesproken werd.
Het is altijd het zelfde verhaal en elke keer komt het goed wanneer ze 25+ zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51890590
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee de engelsen zeggen dat ze meer drinken niet het meest.
Meer als de rest van Europa..
Lucy in the Sky with Diamonds
  zaterdag 28 juli 2007 @ 13:34:53 #24
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_51911667
quote:
Helaas zijn ze vaak ook erg lelijk....

Ik zou de stelling willen omdraaien; de overheid is idd schuldig, maar niet doordat zij te weinig organiseert of hulp biedt, maar juist doordat deze overheden het de burgers veel te gemakkelijk hebben gemaakt om voor allerlei zaken tegen die overheden aan te leunen in plaats dat ze zelf verantwoordelijk werden gehouden voor hun maatschappelijk welvaren.
Het is toch van de zotte dat het nu zo ver is dat men de overheid de schuld geeft voor het feit dat er mensen zijn die ondanks (of juist omdat) het ze zo gemakkelijk is gemaakt en dat dit zo vanzelfsprekend is geworden geen enkele verantwoording meer tonen voor hun handelen?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_51915046
Misschien is het ook cultureel.

In groot-brittanie is het verschil in sociale klasse, hoe minimaal ook, enorm belangrijk. Je wordt er erg snel in een bepaald hokje gestopt. Misschien dat ze daardoor te weinig kansen krijgen en zich dan maar buitensporig gedragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')