volkskrantquote:Overheid schuldig aan ontsporing Britse jeugd
ANP
LONDEN - De Britse overheid is schuldig aan het ontspoorde gedrag van veel tieners. Dat stelt een groot Brits onderzoeksbureau donderdag.
In vergelijking met andere Europese tieners raken Britse jongeren vaker betrokken bij vechtpartijen, nemen ze eerder drugs tot zich, drinken ze meer en hebben ze al vroeg (onbeschermde) seks.
Volgens de onderzoekers faalt de overheid al jaren door een gebrek aan jongerenbeleid. En wat de overheid aanbiedt aan tieners zijn vaak alleen activiteiten die jongeren leuk vinden. Ze ook ook juist programma's moeten opstellen met verplicht maatschappelijk werk. De regering-Brown zal binnenkort een nieuw jongerenbeleid presenteren.
Vooral als de oplossing weer overheid is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:12 schreef Golradir het volgende:
Gewoon de schuld op de overheid afschuiven, werkt altijd.
Persoonlijke ervaring?quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
Britse meisjes zijn wel echte sletten inderdaad. [afbeelding]
Rouvoet heeft de oplossing al klaar. Vrouw rok aan een achter het aanrecht en de mannen al het geld laten verdienen voor het gezinquote:Op donderdag 26 juli 2007 18:55 schreef sigme het volgende:
Zou in Nederland de jeugd ook ontspoord zijn of worden door de overheid? Of is Rouvoet er nog op tijd bij?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
Laat ik het zo zeggen: een meisje vroeg me of ik een vriendin van haar wilde ontmaagden.quote:
Werkelijk waar in élk land waar je komt lees je berichten in dat land, dat datzelfde land de meest intensieve drinkers heeft.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik dacht dat er pas en herhaaldelijk verteld werd dat de Nederlandse jeugd juist het meeste dronk in vergelijking met de rest van Europese tieners.
[..]
Tuurlijk wel ze kunnen beiden (ruim) boven het gemiddelde zitten.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik dacht dat er pas en herhaaldelijk verteld werd dat de Nederlandse jeugd juist het meeste dronk in vergelijking met de rest van Europese tieners.
Het kan niet allebei waar zijn.
Tja dus als ouders het prima vinden dat hun kinderen elke avond buiten hangen en de buurt terroriseren dan is dat prima?quote:Ontsporen is alleen maar geldig omdat de overheid, hier en in Engeland grenzen stelt wat de ouders blijkbaar niet kunnen en de overheid van hoger hand aan ze oplegt wat ze wel en niet zouden moeten doen. Uiteraard is er wel een morele grens aan ontsporen, maar dat is een grens die de ouders moeten stellen.
En dan is het aan de overheid om nieuwe ambtelijke regels te verzinnen die de jongeren op de straten te helpen een beter perspectief te krijgen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:12 schreef Golradir het volgende:
Gewoon de schuld op de overheid afschuiven, werkt altijd.
Ach tuurlijk, de jongere zou toch ook zelf een verantwoordelijk zijn! Dat kan toch nietquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
En dan is het aan de overheid om nieuwe ambtelijke regels te verzinnen die de jongeren op de straten te helpen een beter perspectief te krijgen.
Dat wel, maar dat zeggen ze niet. Ze zeggen allebei dat hun jongeren het meest drinken en dat kan gewoon niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:16 schreef du_ke het volgende:
Tuurlijk wel ze kunnen beiden (ruim) boven het gemiddelde zitten.
was 't uit wanhoop of leek 't nog ergens op?quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:37 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: een meisje vroeg me of ik een vriendin van haar wilde ontmaagden.![]()
Nee de engelsen zeggen dat ze meer drinken niet het meest.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 07:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat wel, maar dat zeggen ze niet. Ze zeggen allebei dat hun jongeren het meest drinken en dat kan gewoon niet.
je bedoeld net zoals er in de jaren 20, 50, 60, 70, 80 en 90 al over jongeren gesproken werd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Afschuiven op de overheid![]()
Overigens, volgens mij is in heel europa deze trend gaande. Tegenwoordig hebben veel jongeren over het algemeen geen enkel moreel en verantwoordelijkheidsbesef. De interesse gaat niet verder dan zuipen, macho gedrag, disco, blowen en neuken. Hersens zijn ver te zoeken en dan is de overheid de grote schuldige.
Meer als de rest van Europa..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee de engelsen zeggen dat ze meer drinken niet het meest.
Helaas zijn ze vaak ook erg lelijk....quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
Gelul, er waren geen drugs, geen gesubsidieerde clubhuizen. De ergste misdaad wat je als jeugdige kon begaan was appels jatten bij de boer.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je bedoeld net zoals er in de jaren 20, 50, 60, 70, 80 en 90 al over jongeren gesproken werd.![]()
Het is altijd het zelfde verhaal en elke keer komt het goed wanneer ze 25+ zijn
Geen drugs in de jaren 20, 50, 60, 70, 80, 90?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gelul, er waren geen drugs, geen gesubsidieerde clubhuizen. De ergste misdaad wat je als jeugdige kon begaan was appels jatten bij de boer.
Nu is auto jatten kattekwaad. Ik bedoel maar, de grenzen van het fatsoen zijn mijlenver opgeschoven.
Hoezo kolder? Tuurlijk was er criminaliteit en drugs waren er amper, dat spreek ik niet tegen. De grenzen zijn verlegd madam en ver ook.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen drugs in de jaren 20, 50, 60, 70, 80, 90?Geen gesubsieerde clubhuizen?
![]()
Geen jeugdcriminaliteit?![]()
Wat een kolder.
Drugs en criminaliteit waren er al volop in de jaren 20. Autodiefstallen kwamen echter maar heel sporadisch voor inderdaad. Heel vreemd, daar moesten we maar 'ns een onderzoekscommissie op loslaten.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hoezo kolder? Tuurlijk was er criminaliteit en drugs waren er amper, dat spreek ik niet tegen. De grenzen zijn verlegd madam en ver ook.
nogmaals voor jou dan: vroeger belandde je in een politiecel voor appeltjes jatten als je gesnaaid werd en je ouders moesten je ophalen. Crimineel gedrag noemde men dat.
Tegenwoordig is auto's jatten al geen misdrijf meer maar gewoon kattekwaad (bij wijze van)
Bij wijze van is dat excessief overdreven. Zowel het een als het ander is mijlenver bezijden de waarheid. Nee, je draaide toen niet de cel in voor gestolen appeltjes en nee, auto's jatten is nu geen kattekwaad.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hoezo kolder? Tuurlijk was er criminaliteit en drugs waren er amper, dat spreek ik niet tegen. De grenzen zijn verlegd madam en ver ook.
nogmaals voor jou dan: vroeger belandde je in een politiecel voor appeltjes jatten als je gesnaaid werd en je ouders moesten je ophalen. Crimineel gedrag noemde men dat.
Tegenwoordig is auto's jatten al geen misdrijf meer maar gewoon kattekwaad (bij wijze van)
In 1850 werden er volgens de statistieken helemaal verdacht weinig auto's gestolen. Hmmm...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Drugs en criminaliteit waren er al volop in de jaren 20. Autodiefstallen kwamen echter maar heel sporadisch voor inderdaad. Heel vreemd, daar moesten we maar 'ns een onderzoekscommissie op loslaten.
lijkt mij duidelijk jaren 20 opkomst mafia jaren 60 enorm veel drugs gebruik.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In de jaren 70 was er in Zwolle reeds een gedoogbeleid wat betreft de verkoop van softdurgs; en klaagde men ach en wee over de grote aantallen jongeren met drugsproblemen; eveneals over de opkomende criminaliteit; dus in die zin heb je ongelijk. Het lijkt me nl erg sterk dat Zwolle hierin de enige in zijn soort was...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gelul, er waren geen drugs, geen gesubsidieerde clubhuizen. De ergste misdaad wat je als jeugdige kon begaan was appels jatten bij de boer.
Nu is auto jatten kattekwaad. Ik bedoel maar, de grenzen van het fatsoen zijn mijlenver opgeschoven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |