abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52028415
Vandaag kwam de kapper om mijn vriend en mij te knippen, en ze heeft meteen Meike maar even geknipt!!
De nekhaartjes alleen hoor, dan krult het nog even iets mooier op, haha
Meike vond het wel oke, zat lekker op schoot met een rammeltje!

Meteen maar een plukje in dr fotoalbum gedaan!

Vind het wel wat hoor, 5 maand, en nu al naar de kapper!! haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:46:15 #77
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52028811
De kapper, dat doe ik als hij jarig is geweest, nu is het nog een baby met babyhaar

Mibos, wat goed, zomaar rollen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52037498
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:05 schreef _evenstar_ het volgende:
YPPY en chacama

popples het was een beetje sarcatisch, heb ook geen flauw idee of je cola indikken kunt maar nee haar slokdarm/maagje kan niet goed met zo enorm vloeibaar omgaan, flesvoeding is toch net iets dikker ( schepje pap erbij )
je zult vast ik80 bedoelen want ik vroeg het niet
mama van 3 kids!
pi_52037746
Ben ook helemaal blij eindelijk draaien... Staan en door de box heen stappen doet ze wel maar volgens de fysio is rollen en kruipen en buikliggen ook goed voor het fijne motoriek maar ze heeft het bijna negen maanden lang niet gedaan of getracht. En nu gisteren twee keer per ongeluk en daarna natuurlijk niet meer maar mijn lief heeft het ook gezien omdat hij vrij is dus hij ook weer helemaal trots.

MeNicole de kidsfysio komt hier al vanaf dat Kaith 8 weken oud is. Ze is geboren met een vacuumpomp en daardoor negeerde ze haar hele linkerkant (arm/been/hoofd) en had ze een banaantjeshouding en een sterke (lees alleen maar) voorkeur naar rechts. Waardoor haar hoofdje afvlakte en de fysio komt nu nog 1 keer in de 14 dagen. Eerst iedere week en dat bouwt ze nu terug af naar 1 keer in de 4 weken totdat ze een jaar is en dan gaan we verder kijken. Banaantjeshouding is er alleen nog als ze echt overstuur is (niet vaak) maar heel af en toe en links gebruikt ze nu ook alles eigenlijk wel alleen liep links haar armpje of beentje altijd twee tot drie weken achter op rechts. Ze heeft er verders geen last van gehad maar er zat duidelijk een verschil tussen links en rechts.

Ze hebben in het begin ook haar nekje gekraakt en daarna werd ze iets soepeler en nu zwaait en doet ze alles met beide kanten. De fysio houdt nu nog haar heupjes in de gaten omdat ze daar haar spieren nog niet ontwikkeld heeft of gewoon te mobiel is in haar heupjes. Ze heeft gelukkig geen dysplasie of luxatie (ernstige familiekwaal (zus in rolstoel enz.)) maar ze is nu nog hypermobiel dus slaapt of ligt altijd in de kikkertjeshouding of in spaghaat.. Ze is heel sterk in haar armpjes dus nu proberen we daar evenwicht in te krijgen. Want aan alles trekt ze zichzelf op en doet alles vanuit haar romp en armpjes maar niets vanuit haar beentjes zeg maar en daarom vind de fysio het ook zo vreemd dat ze wel van spijltje naar spijltje stapt. Maar omdat ze in haar heupen niet stevig is nog zwabbert ze echt heel erg heen en weer en houdt zich overeind met haar armen.

Beetje lang maar het gaat dus supergoed.

Hoe gaat het eigenlijk met Mikael en zijn voetjes met de fysio? Heeft hij er altijd zin in? Hier is het vriendelijk lachen en meedoen totdat er een buik aan te pas moet komen ...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52037879
Oja Karin je moet foto's maken dat is echt leuk voor later. Hier was Kaith ook 5 maanden en ze zat echt super te genieten van het gefrut aan haar hoofdje.

PM als ik hier moest wachten tot een jaar dan hadden we al een paardenstaart gehad denk ik
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:31:42 #81
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52040467
Ik heb toen Anna twee weken was al een lok afgeknipt...Maar dat haar blijft maar groeien, ik denk dat als Anna 5 maanden is, we ook bij de kapper zitten!!! Leuk toch. Elke dag lekker miepen met haarlotion enzo.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52040475
Mibos, wat fijn dat het zo goed gaat met Kaith
En rollen is zoooo leuk (alleen wil Meike nog niet terug rollen, en dan ligt ze op haar buik te brullen!!)

Tijdens het knippen zat Meike bij mij op schoot met speen en speelgoed, en mijn vriend heeft het hele gebeuren gefilmd!

Memmel, dat denk ik ook wel, dat Anna ook wel vroeg naar de kapper kan!
Heeft ze nog geen knipjes oid in dr haartjes?
Meike had met een week of 6 al een knipje in dr haartjes (wel voorzichtig met de fontanel)
pi_52040582
O ja, wie weet er nog een leuke baby-cd?
Ik heb Woezel en Pip al voor Meike, die is erg leuk
Maar zijn er nog meer leuke muziekjes voor die ukjes?
pi_52042403
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:45 schreef Mibos het volgende:

De fysio houdt nu nog haar heupjes in de gaten omdat ze daar haar spieren nog niet ontwikkeld heeft of gewoon te mobiel is in haar heupjes. Ze heeft gelukkig geen dysplasie of luxatie (ernstige familiekwaal (zus in rolstoel enz.)) maar ze is nu nog hypermobiel dus slaapt of ligt altijd in de kikkertjeshouding of in spaghaat.. Ze is heel sterk in haar armpjes dus nu proberen we daar evenwicht in te krijgen. Want aan alles trekt ze zichzelf op en doet alles vanuit haar romp en armpjes maar niets vanuit haar beentjes zeg maar en daarom vind de fysio het ook zo vreemd dat ze wel van spijltje naar spijltje stapt. Maar omdat ze in haar heupen niet stevig is nog zwabbert ze echt heel erg heen en weer en houdt zich overeind met haar armen.

Hoe gaat het eigenlijk met Mikael en zijn voetjes met de fysio? Heeft hij er altijd zin in? Hier is het vriendelijk lachen en meedoen totdat er een buik aan te pas moet komen ...
Dat wat je daar zegt zou zo over Mikael kunnen gaan Dat vanuit de romp en de armpjes en niet vanuit de beentjes doet Mikael dus ook. Daar zijn zu nu mee bezig. Ze wil graag dat als ie gaat staan eerst op zijn knietjes gaat en dan gaat staan. Maar Mikael doet vauit zithouding met zijn armen optrekken. Dat is nu eigenlijk het voornaamste. We hebben foto's laten maken van de heupen omdat ie echt heel lenig is (dus ook spagaat en kikkerstand) omdat de fysio er niet helemaal zeker van was of daar wel alles goed is. Maar dat is gelukig wel het geval.
We zijn nu zo ver dat Mikael op het bed wel kan kruipen, maar op de grond doet ie net of ie achterlijk is en begint te krijsen. Dat durfd ie dus blijkbaar nog niet. Maar hij loopt nu bijna dus ik denk dat we met de fysio binnenkort wel klaar zijn.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52043370
Wij denken ook niet dat Kaith echt gaat kruipen hoor! Ze komt er op haar kont ook wel ...

Hier ook foto's en geen botafwijkingen te zien bij de heupjes gelukkig en nu met fysio en zelf veel oefenen. De knietjes trainen doen we hier zo. Ik of lief zitten met de benen wijd gestrekt en zetten Kaith op haar knietjes aan de ene kant van mij/zijn been en een favoriet speelgoedje aan de andere kant en dat moet ze dan pakken. Zodra ze het te pakken heeft schuift ze meteen onderuit en ligt dan heel moeilijk met haar buik plat op de grond en de hoofd nog half op het been. Ze vind het leuk voor twee tellen en als ze daar echt geen zin in heeft pakt ze gewoon helemaal niets en denkt bekijk het maar.
pi_52043761
Ja met Mikael doen we dat ook zo. Maar die is zo vlug dat hij sneller zijn benen onder zijn kont heeft voordat we hem op de knietjes kunnen zetten. Dus tis hier nog wel eens ruzie
Liefde
pi_52043804
Jellyrose, welkom met je zoon!
Gefeliciteerd hoor!

( *op zoek gaat naar de andere nieuwe babies).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52043935
Ah, Stiemie een dochter! Gefeliciteerd met Linde!

En Marlieske van harte met Isa!

Dames nieuwbakken moeders, dat jullie maar heerlijk mogen genieten van jullie mooie kindertjes! En onthoud bij tegenslag: Het wordt alleen maar leuker!
pi_52044717
Thies is er weer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:04:54 #90
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52044760
Ja, welcome back, Thies!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52045029
Anna is helemaal gek van een sesamstraat cd.

Pluizig en blauw, ja wij zijn pluizig en blauauauauw. En oranje!

Zoek het maar uit, zoek het maar uit, als je het even niet meer weet, zoek het maar uit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:27:09 #92
94046 PM-girl
pi_52052873
Thies!

Oja, sesamstraat! Eens kijken of thuis die lp daarvan nog staat Dat zal hier ook wel een hit zijn!
*
pi_52055210
oehhh die sesamstraat cd wil ik ook!!!

pluizig en blauw is nog uit mijn kindertijd zelfs ik had t op een bandje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:45:38 #94
103793 kozakken
Living the life
pi_52055266
Peuter cd 1 (alleen muziek) en 2 (met teksten) van Babette Harms

Echt...
Jonne is nu drie en ik vind ze ook nog steeds leuk om naar te luisteren

(Ook gewoon via bv bol te bestellen )
pi_52055950
Sesamstraat is idd erg leuk! (net even wat geluisterd)

En die van Kozakken lijkt me ook wel een goeie!
pi_52072865
hallo,

ik ben 24 mei vader geworden van een prachtige dochter, inmiddels is ze al weer 10 weken oud.
om maar direct met de poepverhalen te beginnen: ze poept nu een keer in de twee a drie dagen en dan doet ze het ook goed. de paar uurtjes voordat het zover is merk je echt dat ze flink aan het persen is (en de windjes stinken ook behoorlijk). flesvoeding/borstvoeding is ongeveer 50/50.
sinds een paar dagen is ze druk bezig met het ontdekken van haar handjes, gisteravond zat ze zelfs heel aandachtig te kijken naar haar vingertjes, om daarna met volle overtuiging haar hand op m'n wang te leggen en daarna m'n neus maar eens vast te pakken (en vast te houden).
ze groeit erg goed, inmiddels is ze 61 centimeter, ongeveer een centimeter per week er bij sinds de geboorte en 5860 gram, ruim twee kilo aangekomen dus in tien weken tijd.
volgens het consultatiebureau is Noris een sterk meisje en mogen we haar al een keer of 5, 6 per dag op haar buik leggen.
's avonds wil ze nog wel eens een flinke huilbui hebben, om alle spanningen van zich af te huilen. binnen het kwartier gaan haar armpjes van 'gebalde vuistjes' naar lekker relaxed langs haar lichaam. verder is ze echt extreem makkelijk. tussen 6 en 7 's avonds een voeding, met tussendoor een badje, vanaf half 9 ligt ze dan wel te slapen en krijgt ze om half 12 nog een fles (met haar ogen dicht). en dan tukt ze in een keer door tot een uur of 6 's ochtends.
en veel vrolijker dan Noris gaat bijna niet. vooral vlak na het eten en vlak na het wakkerworden zijn haar lachjes megagroot, erg leuk.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:08:37 #97
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52075103
JSR, je klinkt verliefd. Mooi. Het lijkt me een heerlijk meisje. Mogen we d'r ook bewonderen....
pi_52075639
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:34:16 #99
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52075676
* smelt * wat een mooi poppetje heb je. Met twee heldere kijkertjes. En die glimlach....
pi_52075677
Wat een mooi meisje heb je daar JSR... En welkom dan als papa!!!

Dat was tegelijk Chaca. Hoe gaat het met Maud nu trouwens?
pi_52075786
dank. kan ook niet wachten tot a.s. dinsdag, dan heb ik m'n eerste 'papa-dag'. waarschijnlijk wil ik dan helemaal nooit meer naar m'n werk
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:45:11 #102
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52075942
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:34 schreef Mibos het volgende:
Wat een mooi meisje heb je daar JSR... En welkom dan als papa!!!

Dat was tegelijk Chaca. Hoe gaat het met Maud nu trouwens?
Gaat zoooooo goed. Ik ben ook elke dag weer verliefd. (zie fototopic...) De darmpjes beginnen zich steeds beter op vast voedsel in te stellen en alleen melkproducten worden geband (ja en soja en ei), maar liga, brood, pasta, aardappels, fruit en groente gaan nu erg goed. Ik introduceer wel nog steeds voorzichtig maar de reactie wordt steeds minder. Eergister met tomaat begonnen en daar heeft ze alleen de eerste nacht een beetje last van gehad. En ze is een echt rapley-kindje. En dat terwijl ik dat niet echt goed kan hebben. Maar, ja als ze anders niets eet...wat moet je dan. Dus nu gaat het brood in kleine stukjes (en soms grote) en dan pakt ze mijn hand om het in haar mond te stoppen. Ik mag het in elk geval zeker niet doen. Met avondeten is dit nog een beetje uittesten, maar ik probeer met d'r mee te denken. En bij de oppas is dit helemaal een ramp. Die is echt van de oude stempel en heeft een hekel aan troep. Maar, ook daar wil ze het echt zelluf doen. Dus nu gaat het wel. Lekker naar buiten en daar kliederen met liga, fruit en brood.

En bij jullie? Hoe ver is Kaithlyn. Die is immers bijna even oud als Maud.
pi_52076217
De kleine ontdekkingsreizigster hier in huis doet het prima hoor!!! Ze staat en stapt door de box en dat met nog geen negen maanden aarrrggghh nu gaat het helemaal hard en ze draait af en toe per ongeluk sinds eergisteren op haar buik. En op haar kont schuift ze de hele kamer door!!!

Eet nog steeds als een bootwerker. Ze is wel van de makkelijke hoor met eten. Ze wordt liever bediend dan aan zelfbediening doen. Als het echt moet dan doet ze het wel maar liever niet. Krentenbolletje (mini) die lekker en leuk maar brood is noodzaak dus dat doe ik niet. Ik prak haar avondeten grof en dat gaat goed en ze wil haar karnmelk tussen de middag alleen maar meer uit een beker en niet meer uit een flesje. Maar erg ondernemend en niets willen missen.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:59:43 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52076321
Grappig. Maud die kruipt het hele huis door en doet verwoede pogingen om te gaan staan....terwijl ze net pas goed kan zitten. En probeert (met de nadruk op probeert) in d'r handjes te klappen. Maar ontdekken staat bij haar ook bovenaan op het lijstje van dingen die ik vandaag moet doen.
pi_52076556
Zwaaien is hier ook favoriet aan alles en iedereen. De poezen worden de hele dag door uitgezwaaid en klakken met haar tong is ook zoiets. Klappen dat lijkt ze nog niet door te hebben. Brabbelen begint een beetje soort van te komen. Als ze een vieze pamper heeft dan ze ik bah en nu standaard als ze een schone broek krijgt hoor je bah. En als ik zeg eh eh (in de trant van dat mag niet) krijg ik ook meteen ehhhh ehhhh terug. Ze was laatste bij het bureau 75cm en 8.5 kilo. Mag 14 september weer dus ben wel benieuwd. De laatste keer was begin juli.
pi_52078744
Wij zijn vandaag naar het zwembad geweest, och wat was dat leuk!
Vooral het kinderbad vond Meike geweldig, ze zat in haar zwemband, maar kon met de voetjes aan de grond komen, en kwam het hele bad door!! Soms ging ze zelfs springen!
We hebben ontzettend genoten met zijn drieeen (Meike, oma en ik)
En nu is ze helemaal kapot!!!

Wat is Noris een mooi meisje!
Grappig Mibos dat ze zo terug kletst!!
En Chaca, dat klinkt als een mooie smeerboel bij het eten, maar wat geweldig dat het zo goed gaat met Maud!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:05:14 #107
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52082470
Hehe, ik heb weer internet! (week niet gehad, wat lijkt dat lang zeg!)

Even vertellen hoe het gaat met Julia....we zijn helaas nog niet naar de kinderarts geweest, geen oppas....nu pas volgende week donderdag helaas. Maar ik kan haar hopelijk dan beter nieuws geven dan nu, Julia spuugt namelijk erg veel uit, lijkt heel vaak misselijk te zijn (nou ja, lijkt, is wel duidelijk) en als ze een half bordje eten op heeft gaat ze al kokhalzen. Als je dan nog wat probeert te geven gaat ze al kokhalzen zodra ze het lepeltje ziet! Wel duidelijk lijkt me. Heel zielig ook hoor. Ze eet ook geen groente meer, zelfs niet de groente die eerst goed ging (worteltjes en bruine bonen met appel) want daar gaat ze constant van spugen, en dan komt er ook een hele hoop van die middag mee.
Iemand hier een idee hoe dit kan komen? Misschien toch koemelkallergie, maar ik weet verder niet of die kindjes dan ook misselijk zijn. Misschien dat ik hier wat wijzer word, want de kinderarts zie ik dus pas volgende week...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:05:45 #108
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52082491
Ohja, sorry dat ik nu even niet reageer op iedereen, maarreh, heb jullie wel gemist hoor! Nu alleen even geen tijd... fijne avond iedereen!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:29:37 #109
94046 PM-girl
pi_52083230
He Suzanna, wat rot allemaal. Ik hoop dat jullie vlug een oorzaak weten en er dan ook naar kunnen handelen, zodat er verbetering optreedt!

JRS, mooi kindje!
*
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:10:14 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52084200
Huh? Geen oppas dus niet naar de KA Suzanna? Sorry, maar als ik je verhaal lees (of eigenlijk dat van Julia) kan ik daar met mijn pet niet zo goed bij... Wat naar dat het nog steeds zo slecht gaat zeg.

Chaca, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Maud!
En Mibos, dat Kaith al rondstapt! Wow!

Met Thies gaat het uitstekend.
Hij tijgert nog steeds in enorm tempo de hele kamer rond, gaat af en toe wel op handen en knieën zitten wiebelen maar lijkt niet te gaan kruipen, hij kán wel zelf gaan zitten, maar lijkt er het nut niet zo van in te zien , hij klimt op en over van alles, staat dan ook op zijn hele/platte voeten (eerst alleen op de tenen), hij kwebbelt regelmatig de oren van ons hoofd (awawawawaah mamamamaaa papapapaa ), lacht, poept, slaapt, eet alles behalve spinazie, is vrolijk, niet eenkennig, kortom, een superkindje!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:11:34 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52084225
JRS, fijne papadag gewenst volgende week, met je mooie Noris!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:13:37 #112
94046 PM-girl
pi_52084271
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 21:10 schreef Moonah het volgende:
Met Thies gaat het uitstekend.
Hij tijgert nog steeds in enorm tempo de hele kamer rond, gaat af en toe wel op handen en knieën zitten wiebelen maar lijkt niet te gaan kruipen, hij kán wel zelf gaan zitten, maar lijkt er het nut niet zo van in te zien , hij klimt op en over van alles, staat dan ook op zijn hele/platte voeten (eerst alleen op de tenen), hij kwebbelt regelmatig de oren van ons hoofd (awawawawaah mamamamaaa papapapaa ), lacht, poept, slaapt, eet alles behalve spinazie, is vrolijk, niet eenkennig, kortom, een superkindje!
*
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:18:51 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52084394
Oh ja, en na heel lang alleen maar "Nee" te hebben geschud met zijn bol, wisselt hij het nu af met "Ja"-knikken, echt heel erg grappig om te zien!

En nu jij PM!
Hoe is het met Simonster?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:27:27 #114
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52084618
Mibos, zwaaien kan Maud nog niet. Ze probeert het wel, maar echt lekker goed gaat het niet. Oh en wat ik helemaal geweldig vind. Als ik d'r ga halen bij de oppas en ze me ziet. Dan gaat ze helemaal gillen en zitten springen. Zo ontzettend lief. En als ik niet snel genoeg ben met d'r te pakken om te kroelen dan gaat ze heel zielig kijken en miepen....

Suzanna, dit klinkt niet goed. Kijk aub uit. En als je het niet vertrouwt echt gewoon naar het ziekenhuis....eerder dan donderdag. Maar, goed dat weet jezelf het beste.

Karin, wat lekker zeg in het zwembad. Maud is ook gek op water. Zondag gaan we naar het stand. Neem een kleine teil mee waar ze in kan zitten.

Moonah, wat een geweldig verslag van jou die fantatische Thies.

En Jup PM het is nu aan jou!!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:31:05 #115
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_52084709
Wat heeft Thies toch al een hoop tanden!

Lotte staat hier ook al vrij stevig, loopt ook langs de bank een stukje, of om de tafel heen.
Tanden, boven zijn ze nu gelukkig ook bijna door.

Maar flessen drinken is een drama, vooral die laatste papfles om 20 uur. Ze drinkt er misschien 50 cc uit. Dan wil ze niet meer. Lukt ons niet.
En ze drinkt al zo weinig melk (2 keer 180 cc)
help ik weet het eff niet meer.

Mibos, wat leuk dat ze al zo kletst!
Lotte zegt wel mama, maar ik weet niet of het al bewust is, en ze humt heel veel (vooral als ze mijn agenda te pakken heeft, vandaag is ze er uren zoet mee geweest)
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:48:00 #116
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52085132
Lotte al aan de wandel. Lekker meisje.
Slecht drinken. Maud heeft er ook een handje naar. Ik merk het aan de slechte plasluiers
Drinkt ze wel diksap of zo. Want op zich mag ze wel minder melk...weet alleen niet of 400 ml te weinig is per dag.

Oh en Mibos dat klikken doet Maud ook. En als ik ze moet pakken gaat ze zitten en strekt uit.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:50:13 #117
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52085201
Moonah, ik heb ze nog zelfs gebeld van tevoren, of er niet iemand even mijn andere twee kleintjes kon bezighouden terwijl ik bij de KA ben. Maar ze zei dat dat niet kon, er is wel een speelruimte, maar dus niemand die supervisie houdt. Dat snap ik wel goed, dus tja...en er was geen gaatje vrij vóór volgende week donderdag. Ik vind het ook echt niet cool, maar ja, wat doe je eraan? Ze komt wel aan, ziet er een stuk beter uit en met de juiste 'gebruiksaanwijzing' houdt ze vaak haar eten wél binnen. Ze heeft ook echt honger, eet met smaak tot een bepaald punt en dan is het eigenlijk al te laat, en gaat ze vaak spugen. Of ze spuugt met de boer mee, echt héél veel komt er dan uit (eigenlijk alles volgens mij, ik en zij zitten dan meestal allebei helemaal onder).
Ik vind het echt zo vreemd, eerst wilde ze niet drinken, nu eet ze de pap best goed vaak, maar spuugt ze dus weer heel veel (en dan niet spugen alsof ze er geen last van heeft, maar echt duidelijk misselijkheid en ook zelfs bij het zien of ruiken van een hapje, vooral groente).

Ik80, hoe oud is Lotte nu? Ik denk dat ze gewoon toe is aan minder melk (als het de juiste leeftijd is) en dan zou ik haar gewoon om 18:00 bijvoorbeeld als laatste haar avondeten geven en verder niet meer, als ze er genoeg aan heeft is dat gewoon goed hoor! Zo laten ze vaak merken dat ze niet meer nodig hebben.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:54:11 #118
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_52085300
Suzanna, Lotte wordt komende week 9 maanden.

Haar schema is als volgt nu:
8:00 Fles, daarna boterham
10:00 Fruit
12:00 Brood gevolgd door fles
15:00 Diksap met soepstengel
17:00 Groente met yoghurt als toetje
20:00 Papfles
pi_52085317
Dames nog een paar uur en dan ben ik weg uit dit topic. Eigenlijk ben ik dat al maar morgen echt. Mikael is echt toe aan een stapje verder. Tis echt geen baby meer. Verhalen over nachten doorslapen, flesjes, eerste tandjes, rollen, kruipen gaan staan enzo is voor ons niet meer van toepassing. Die periode hebben we gehad. Wij gaan nu een stapje verder. Leren lopen, meer praten, heel eigenwijs zijn en gewoon zo lief zijn
Ik heb er wel veel aan gehad dat ik hier af en toe dingen kon vragen en heb er veel van geleerd. Maar aan alles komt een eind zo ook aan de babytijd
Dames geniet van jullie kleine grut want het gaat zo snel En als het even tegenzit denk dan dat het steeds leuker word. Elke dag word ik gekker met mijn kind Ik hou morgen nog meer van hem dan vandaag
Maar ik zie jullie snel in het volgende topic
Liefde
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:00:13 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52085451
Suus, klinkt mij haast als reflux in de oren. En dat kan allergische zijn of gewone. Hopelijk ben je er snel achter wat het is. Ik weet van Fleur nog dat ze tegen het misselijk zijn (door een virus) domperidon heeft gehad (anaal). Dit zit trouwens ook in de mottilium die Maud krijgt. Dat spul zorgt er voor dat de darmen de goede kant op werken. Het enige wat alleen door mijn hoofd heen spookt (en dat is misschien wel gewoon overbezorgdheid), maar als het allergie is dan moet er echt snel wat gebeuren voordat er permentente schade wordt aangericht. En zoals gezegd misschien is het wel heel iets anders, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het niet goed is.....
Heel veel sterkte.

IK80 ziet eruit als een goed schema.

Mikael tot over een paar maandjes.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:13:36 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52085779
Suzanna, je hoeft je naar mij toe niet te verantwoorden hoor. Maar zoals ík er tegenaan kijk (van achter mijn beeldschermpje weliswaar), zou ik me niet laten afschepen met "We kunnen niet op je kinderen passen." Nee, natuurlijk kunnen ze dat niet, zij hebben ander werk te doen. Maar ik snap niet dat die oudste twee dan niet gewoon mee de spreekkamer mee in kunnen. Boekje, lego, whatever. En anders gewoon zitten en mond dicht. Tja, wellicht kijk ik er veel te naïef tegen aan, maar hallo, ik vind Julia's toestand erg zorgelijk klinken.

Mikael, grote vent!
Fijne dag gewenst morgen, en Nicole.... laat de traantjes maar stromen hoor.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:49:55 #122
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52088486
Dag grote vent Mikael!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 06:44:32 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52092334
Dag Mika en Menicole!
En gefeliciteerd natuurlijk!!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52092524
Menicole, gefeliciteerd met je kleine grote man
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 09:22:32 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52092842
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 22:13 schreef Moonah het volgende:
Suzanna, je hoeft je naar mij toe niet te verantwoorden hoor. Maar zoals ík er tegenaan kijk (van achter mijn beeldschermpje weliswaar), zou ik me niet laten afschepen met "We kunnen niet op je kinderen passen." Nee, natuurlijk kunnen ze dat niet, zij hebben ander werk te doen. Maar ik snap niet dat die oudste twee dan niet gewoon mee de spreekkamer mee in kunnen. Boekje, lego, whatever. En anders gewoon zitten en mond dicht. Tja, wellicht kijk ik er veel te naïef tegen aan, maar hallo, ik vind Julia's toestand erg zorgelijk klinken.

Mikael, grote vent!
Fijne dag gewenst morgen, en Nicole.... laat de traantjes maar stromen hoor.
Dat was idd ook een beetje mijn idee, ik had ze niet eens van te voren gebeld of ze voor die andere 2 konden zorgen maar was gewoon gegaan, en dan maar zien wat er gebeurt. Iig kan die arts dan naar Julia kijken, want het klinkt idd behoorlijk serieus.
Hopelijk kunnen ze jullie snel helpen iig.
pi_52092885
mikael gefeliciteerd
tot over 5 maandjes
nicole geniet maar fijn van je grote vent
mama van 3 kids!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:16:39 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52093199
Moonah, dat zou misschien wel gekund hebben, maar dat zag ik zelf niet zitten, ik weet hoe ze zich dan gedragen (slecht) als ze zich vervelen. Of constant aandacht vragen, of ruzie maken. Hier thuis gaat het tegenwoordig best goed, maar ja, dan hebben ze een hoop ruimte waar ze gewoon mogen rondlopen en spelen. Ik wilde dus niet met twee extra kinderen de spreekkamer in, het was voor mij óf iemand die thuis oppaste óf iemand die in de wachtkamer op ze lette. En aangezien dat allebei absoluut niet lukte...
Maar ik maak me zeker ook zorgen om Julia, zeker omdat het elke keer weer zo blijft en het niet verbetert, eigenlijk alleen maar erger wordt. En het is ook zo vreemd, nu eet ze dus wél maar komt het er weer uit, terwijl ze eerst niet wilde eten.
Ik heb helaas niet superveel vertrouwen in kinderartsen (ook deze niet) maar goed...het is natuurlijk wel belangrijk dat ze mij serieus nemen wat haar betreft.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:35:11 #128
94046 PM-girl
pi_52093379
Daàg, Mikael en Nicole, tot over 2 maanden!

Simonster heeft momenteel een echt monsterlijk bekkie, 3 tanden onder, 1,5 boven Daarbij een flinke kras over zijn oog, veroorzaakt door zijn eigen nagel.
Slaapt super, eet alles en veul, speelt met kranten, bakjes waar je in kunt zingen, knopjes, de hond, mama's tenen, gras, in de zandbak en met water! Hij geniet van alles! Hij zit op zijn knietjes, trekt zich een beetje op, lazert soms knoerthard met zijn bol op de grond en bij graag in onze nieuwe salontafel...
Daarnaast is hij (en ik) aan het wennen op het kdv, dat gaat nog niet zo super, maar dat komt wel.
Zijn vocabulaire bestaat uit Tis tis tis (Thies? ) Bub en AAAAAAAAAAAAAHHHH (sorry papa van Jayden, het duurt dus nog even )en een superdroog neplachje om aandacht te trekken.
't Is een hendig menneke.
Oja, hij heeft van papa een gsm-dummy, dus een echte maar dan met een nep beeldschermpje. Als we gaan winkelen, moet je de mensen eens zien kijken Dat geef je je kind toch niet
*
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:41:04 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52093436
Haha die Simon met zijn GSM!
En wat leuk dat hij Thies zegt!
Komen jullie nou ook morgen? Of lukt het niet met je zus?

Tja en dat wennen op het KDV.... lijkt me heel moeilijk. Thies is nog nooit zonder één van ons geweest (nou ja, één keertje, toen ging hij met mijn moeder wandelen).
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:42:56 #130
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52093450
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:16 schreef Suzanna het volgende:
Moonah, dat zou misschien wel gekund hebben, maar dat zag ik zelf niet zitten, ik weet hoe ze zich dan gedragen (slecht) als ze zich vervelen. Of constant aandacht vragen, of ruzie maken.
Als dat het ergste is wat er kan gebeuren... Ik weet er alles van, hoe het soms gaat, maar dat interesseert me geen bal op het moment dat de gezondheid van mijn kind in het geding is. Laat je niet weerhouden door schaamte of ergernis, niet in dit geval!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:43:14 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52093458
Suzanna, ik weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen. Ik vind het een klotensituatie voor je. Maar ik kan me er ook niets bij voorstellen eerlijk gezegd dat je niet naar de KA kunt gaan met een zieke dochter omdat je andere meiden zich blijkbaar niet zo gedragen. Ik bedoel dit niet lulig en wil je geen schuldgevoel aanpraten. Ik hoop van harte dat de toestand van Julia niet verergert.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:47:11 #132
94046 PM-girl
pi_52093503
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:41 schreef Moonah het volgende:
Haha die Simon met zijn GSM!
En wat leuk dat hij Thies zegt!
Komen jullie nou ook morgen? Of lukt het niet met je zus?

Tja en dat wennen op het KDV.... lijkt me heel moeilijk. Thies is nog nooit zonder één van ons geweest (nou ja, één keertje, toen ging hij met mijn moeder wandelen).
Nog vergeten te vermelden, hij eet ook plakkertjes voor onder de meubels en boomschors
Ja wij komen! Zus is dinsdag thuisgekomen, door mij en simon persoonlijk ingehaald vanaf het vliegveld in london!
*
pi_52093844
Daaaaaaaaaaaaaaaag Mika. al was je hier eigenlijk al langer weg Anna komt je snel achterna.

Als het nodig is, zijn kleine kinderen ineens veel rustiger dan je verwacht Suzanna. Ik hoop dat het niet slechter gaat met Julia en dat ze weer beter wordt.
*OUD heilige*
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:27:22 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52094069
Oooh leuk PM en Simon!

Suzanna, je blijft maar door mijn hoofd gaan. Ik wilde je niet op je donder geven. Je zult jezelf wrs al machteloos genoeg voelen. Maar het voelt voor mij zo onvoorstelbaar. Dat de gezondheid van Julia ondergeschikt is aan logistieke dingen.
Nou ja, je hebt eigenlijk niet veel steun aan mij zo.
Sterkte.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:06:50 #135
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52094865
Ik kan Dean wel een permanente aansluiting geven op het riool nu hij vaste voeding krijgt....Hij poept wel 10 keer per dag

En vannacht had ie een drol uit zijn luier gehaald en door zijn bed gesmeerd, waarna hij er met zijn oor in lag te slapen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:47:38 #136
94046 PM-girl
pi_52095583
Vivi Leuk he, kinderen!
*
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:48:02 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52095587
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:06 schreef Vivi het volgende:

En vannacht had ie een drol uit zijn luier gehaald en door zijn bed gesmeerd, waarna hij er met zijn oor in lag te slapen
Nah, dat in combinatie met die drol kan ik bij jou niet zo goed plaatsen..
pi_52097127
vivi

suzanna sterkte met julia.
mama van 3 kids!
  Jubileum moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:38:29 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52097476
OMG Vivi Schrok je niet ontzettend toen je hem uit bed haalde?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:26:28 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52098199
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nah, dat in combinatie met die drol kan ik bij jou niet zo goed plaatsen..
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:27:28 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52098211
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:38 schreef Lois het volgende:
OMG Vivi Schrok je niet ontzettend toen je hem uit bed haalde?
Nou, het was nog donker en ik zag ineens een zwart ding in zijn bedje, en dacht wtf is dat
dus ik deed *graai*
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:30:27 #142
94046 PM-girl
pi_52099254
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:27 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, het was nog donker en ik zag ineens een zwart ding in zijn bedje, en dacht wtf is dat
dus ik deed *graai*
* etensresten van het scherm afveegt
*
  zondag 5 augustus 2007 @ 07:39:04 #143
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52113113
Vivi! BAH! Erg is dat. Ik dacht trouwens dat 'drollen uit luiers halen' meer voorbehouden is voor oudere kinderen? Hier hebben ze dat zo vroeg nooit gedaan tenminste (ben ik effe blij ) ...

Moonah, wat ik erbij heb vergeten te vermelden is dat Julia een óntzettend vrolijk kindje is. Dat zorgt ervoor dat ik me een stuk minder zorgen maak denk ik. Het is alleen even met etenstijd en nog een tijdje erna dat ik het even somber inzie. Maar ik leer er ook mee omgaan en ervoor zorgen dat ze het niet uitspuugt (afleiden, snel genoeg ophouden met eten geven vóór ze gaat spugen etc.) en dat zorgt ervoor dat het veel minder vaak gebeurt dan eerst. Dat scheelt ook een hoop hoor.

Oh ja... gisteravond was ik haar pap aan het geven en haar aan het afleiden omdat ze eigenlijk vanaf de eerste hap al zoiets had van.....hmmm doe maar niet... en ik had haar een speeltje voorgehouden, wat ze pakte en aan ging trekken. Aangezien ik niet wil dat ze die bij de pap in haar mond doet, trok ik terug en maakte daar een spelletje van. Wat was ze aan het schateren! Echt superlief. Daarna in bad ook heel schattig, ze trok aan mijn loshangende haar en lag daar ook gelijk weer van in een deuk. Heerlijk ...
  maandag 6 augustus 2007 @ 00:29:35 #144
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52132239
Hoi allemaal M'n eerste post in het babietjes topic!

Ethan is inmiddels ruim een week oud en we hebben al heel wat beleefd! Bevallingsverslag volgt nog (niet dat het zo dramatisch is, maar ik ben er nog niet klaar mee ofzo.. voel me wel gelijk een emo-muts.. haha), maar ik wilde nu even specifiek de eerste paar dagen van me afschrijven.

Vol goede moed kwamen we vrijdagmiddag thuis en de kraamzorg zou zaterdagochtend op de stoep staan dus we hadden gelijk het rijk alleen met de kleine - alles ging prima en Ethan deed ook gelijk leuk mee met de borstvoeding en de volgende dag waren zowel de kraamverzorgster en de verloskundige onder de indruk van zijn en mijn techniek. Hij dronk wel niet heel gulzig, maar hapte keurig aan en ook erg regelmatig. Het enige jammere was was dat hij 3 nachten lang als een speenvarken tekeer ging en dan rond 7 uur uitgeput in slaap viel, waardoor ik behoorlijk op m'n tandvlees begon te lopen. Gelukkig kwam maandag de verloskundige weer en die constateerde dat het arme schaap ruim 400 gram was afgevallen en dus duidelijk meer dan 10% van z'n geboortegewicht kwijt was geraakt. Aangezien hij nog steeds 'gewoon' regelmatig borstvoeding kreeg mocht/moest hij nu per elke voeding 10cc flesvoeding bijgevoed worden.
Na weer een slopende nacht en een zichtbaar afgevallen (je kon het vel zo van z'n vingers optillen ) en ziek uitziende Ethan (als ik 'm nu zo zie dan snap ik niet van mezelf dat ik niet zelf eerder en harder aan de bel heb getrokken) zat ik er dinsdagochtend helemaal doorheen en toen de nieuwe kraamverzorgster binnen kwam aarzelde ze niet en gaf hem gelijk 50cc fv. Binnen no-time sliep hij als een os en in overleg met de verloskundige heeft een kolfapparaat bij de thuiszorg gehaald zodat ik kon kolven terwijl Ethan kon aansterken met de fv. Mja, daar zit je dan.. met zo'n high-tech Medela ding terwijl je zoon door papa met een spuitje gevoerd wordt.. niet echt het leuke plaatje wat je vantevoren in je hoofd hebt

Maar goed, ik wilde niet opgeven dus daar zat ik als een melkkoe aan dat apparaat.. alleen dan een melkkoe zonder melk blijkbaar, want wat we ook probeerden; er kwam nog geen druppeltje melk uit. Pas toen begon het belletje over slappe borsten / geen stuwing te rinkelen, maar zoals de lactatiekundige vertelde: dat kon ook wel een paar dagen duren en tot die tijd zou ik ook niet meer dan 20cc oid kunnen kolven. Maar over 5 sessies verspreid had ik welgeteld 3 druppels links en 5 druppels rechts gekolfd - en we waren eigenlijk niet eens zeker of dat nou wondvocht of melk was . Gelukkig ging het inmiddels een stuk beter met Ethan dus ik wilde me niet laten kennen en ging stug door. Woensdagmiddag weer contact gehad met een lactatiekundige en volgens haar was ik wss 'gewoon' te gestressed door het kolven de kraamverzorgster (de schat) heeft dat mokkel toen afgewimpeld en de beslissing om te stoppen of door te gaan gewoon aan ons gelaten en donderdag ben ik gestopt met proberen te kolven / aan te leggen.

Sindsdien voel ik me een stuk beter, maar ik ben toch behoorlijk teleurgesteld.. in mezelf vooral ("ja, ik heb geen melk, raar he?"), maar ook over de manier waarop borstvoeding door werkelijk elke instantie gepushed wordt. Ik heb me dat nooit gerealiseerd omdat ik altijd al van plan was om bv te geven, maar als je fv geeft ben je eigenlijk een soort ontaarde moeder in de ogen van die mensen. Ik moest zelf liegen om de kraamverzorgster voor een reprimande van haar werkgever te behoeden; ze mag namelijk niet op eigen initiatief flesvoeding aan een baby geven, ook al stemmen de ouders in.. dat terwijl mijn kind gewoon ronduit uitgehongerd was! Alhoewel ik weet dat ik de juiste beslissing heb genomen voel ik me toch behoorlijk 'aangevallen' / 'beledigd' door de algemene opstelling van de lactactiekundige en kraamzorginstantie in het algemeen. Maar goed, dat is meer iets voor de hele bv/fv discussie

Ethan zit nu weer bijna op z'n geboortegewicht en het is opeens een hartstikke leuke baby. Wat natuurlijk heel erg fijn is, maar toch voel ik me zo rot over hoe het de eerste paar dagen is gelopen - ik weet dat het niet mijn fout is, maar ik kan het niet helpen om steeds maar te denken dat hij (en wij ook) zo'n klote-start heeft gehad en dat ik in m'n paniek af en toe best heb gedacht "help, hij gaat nooit meer weg, wat moet ik doen??". Gelukkig gaat het elke dag beter en geniet ik ook elke dag meer van hem, maar die eerste paar dagen zijn me geloof ik niet in de koude kleren gaan zitten (kan er nu nog om janken zeg maar )

Zooo.. fijn om het eruit te hebben, excuses voor de enorme post.. volgende keer kom ik vrolijk vertellen dat Ethan 5 uur achter elkaar geslapen heeft 's nachts
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52134015
Jellyrose probeer je niet schuldig te voelen hoor. Jij doet gewoon wat het beste is voor Ethan en als hij het goed doet op flesvoeding en jij gewoon niet genoeg is het toch prima. Hier ook bv gegeven maar in het begin ook gevingervoed ernaast en toen weer helemaal terug naar bv om er twaalf weken later ineens mee te moeten stoppen omdat het van de een op de andere dag bij mij op/over was. Dus van de een op de andere dag over naar fv en ik heb me daar geen moment schuldig over gevoeld. Je doet wat het best is voor je beeb hoor...
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:31:24 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52134145
Jellyrose, wat een gemengde start, niet makkelijk. Goed dat je besloten hebt te stoppen met aanleggen en kolven. Prima beslissing!!!

Hopelijk gaat het vanaf nu steeds lekkerder met jullie allebei.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:52:17 #147
103793 kozakken
Living the life
pi_52134616
Jellyrose. Goede beslissing hoor!

Het is ook niet gemakkelijk om en net bevallen te zijn, een heel klein mannetje te hebben en dan ook nog niet goed weten hoe het nu allemaal moet. Daarom zijn kraamverzorgsters er ook om je te helpen. En dat schuldgevoel? In je hoofd en echt niet bij de mensen om je heen.

Mijn situatie is bijna hetzelfde en moet zeggen. Bij Romme (onze tweede) hebben we daarom meteen gekozen voor bijvoeden met fv. Gewoon omdat ik al wel op mijn klompen aanvoelde dat het wel eens een probleem zou kunnen gaan worden. (wat het ook was)
Maar je hebt het wel geprobeerd! En dat is iets waar je ook best trots op mag zijn!

Enne... achteraf praten kan iedereen!
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:03:15 #148
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52137833
Jellyrose: gefeliciteerd met Ethan (mooie naam!).
Klinkt als hetzelfde verhaal van Anna en mij. Alleen had ik de moed al niet meer om te gaan kolven.
Onze kraamverzorgster stond volledig achter ons, maar wat je zegt: je lijkt wel een ontaarde moeder als je niet tot het gaatje gaat door de reacties om je heen.

Je hebt de juiste beslissing genomen vind ik.

Veel plezier met de kleine en ben benieuwd naar de verhalen hoor!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52139036
Jellyrose...welkom hier bij de babietjes!
Wat een slopende eerste dagen, en dan zo'n emotionele beslissing!
Ontzettend fijn dat de kraamzorg inzag dat er een keus gemaakt moest worden,
en zo te lezen hebben jullie een weloverwogen keus gemaakt!
Ik heb nog geen 5 weken terug dezelfde keus gemaakt en ben inmiddels over het schuldgevoel heen..
Wat Mibos zegt; je doet het beste voor je kindje !
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:33:08 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52141437
Jellyrose, welkom.
Jammer dat het zo'n gestress was de eerste dagen.
De dames voor mij hebben je al gesterkt in je keuze, ik durf daarom toch een kleine kritische noot te plaatsen. Je schrijft dat je het belachelijk vindt (oid ) dat de kraamhulp niet zelf mag beslissen om over te stappen op KV. Ik vind dat eerlijk gezegd niet meer dan terecht. Het is een forse beslissing, nieuwbakken ouders hebben er over het algemeen 0,0 verstand van plus staan bol van alle nieuwe dingen en hormonen. Dan is het imo erg goed dat zo'n beslissing in overleg met nog een derde moet gaan. Helaas had je blijkbaar geen vertrouwen in de lactatiekundige.
Ik hoop dat je snel kunt gaan genieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')