abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52092885
mikael gefeliciteerd
tot over 5 maandjes
nicole geniet maar fijn van je grote vent
mama van 3 kids!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:16:39 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52093199
Moonah, dat zou misschien wel gekund hebben, maar dat zag ik zelf niet zitten, ik weet hoe ze zich dan gedragen (slecht) als ze zich vervelen. Of constant aandacht vragen, of ruzie maken. Hier thuis gaat het tegenwoordig best goed, maar ja, dan hebben ze een hoop ruimte waar ze gewoon mogen rondlopen en spelen. Ik wilde dus niet met twee extra kinderen de spreekkamer in, het was voor mij óf iemand die thuis oppaste óf iemand die in de wachtkamer op ze lette. En aangezien dat allebei absoluut niet lukte...
Maar ik maak me zeker ook zorgen om Julia, zeker omdat het elke keer weer zo blijft en het niet verbetert, eigenlijk alleen maar erger wordt. En het is ook zo vreemd, nu eet ze dus wél maar komt het er weer uit, terwijl ze eerst niet wilde eten.
Ik heb helaas niet superveel vertrouwen in kinderartsen (ook deze niet) maar goed...het is natuurlijk wel belangrijk dat ze mij serieus nemen wat haar betreft.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:35:11 #128
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52093379
Daàg, Mikael en Nicole, tot over 2 maanden!

Simonster heeft momenteel een echt monsterlijk bekkie, 3 tanden onder, 1,5 boven Daarbij een flinke kras over zijn oog, veroorzaakt door zijn eigen nagel.
Slaapt super, eet alles en veul, speelt met kranten, bakjes waar je in kunt zingen, knopjes, de hond, mama's tenen, gras, in de zandbak en met water! Hij geniet van alles! Hij zit op zijn knietjes, trekt zich een beetje op, lazert soms knoerthard met zijn bol op de grond en bij graag in onze nieuwe salontafel...
Daarnaast is hij (en ik) aan het wennen op het kdv, dat gaat nog niet zo super, maar dat komt wel.
Zijn vocabulaire bestaat uit Tis tis tis (Thies? ) Bub en AAAAAAAAAAAAAHHHH (sorry papa van Jayden, het duurt dus nog even )en een superdroog neplachje om aandacht te trekken.
't Is een hendig menneke.
Oja, hij heeft van papa een gsm-dummy, dus een echte maar dan met een nep beeldschermpje. Als we gaan winkelen, moet je de mensen eens zien kijken Dat geef je je kind toch niet
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:41:04 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52093436
Haha die Simon met zijn GSM!
En wat leuk dat hij Thies zegt!
Komen jullie nou ook morgen? Of lukt het niet met je zus?

Tja en dat wennen op het KDV.... lijkt me heel moeilijk. Thies is nog nooit zonder één van ons geweest (nou ja, één keertje, toen ging hij met mijn moeder wandelen).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:42:56 #130
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52093450
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:16 schreef Suzanna het volgende:
Moonah, dat zou misschien wel gekund hebben, maar dat zag ik zelf niet zitten, ik weet hoe ze zich dan gedragen (slecht) als ze zich vervelen. Of constant aandacht vragen, of ruzie maken.
Als dat het ergste is wat er kan gebeuren... Ik weet er alles van, hoe het soms gaat, maar dat interesseert me geen bal op het moment dat de gezondheid van mijn kind in het geding is. Laat je niet weerhouden door schaamte of ergernis, niet in dit geval!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:43:14 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52093458
Suzanna, ik weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen. Ik vind het een klotensituatie voor je. Maar ik kan me er ook niets bij voorstellen eerlijk gezegd dat je niet naar de KA kunt gaan met een zieke dochter omdat je andere meiden zich blijkbaar niet zo gedragen. Ik bedoel dit niet lulig en wil je geen schuldgevoel aanpraten. Ik hoop van harte dat de toestand van Julia niet verergert.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 10:47:11 #132
94046 PM-girl
pi_52093503
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:41 schreef Moonah het volgende:
Haha die Simon met zijn GSM!
En wat leuk dat hij Thies zegt!
Komen jullie nou ook morgen? Of lukt het niet met je zus?

Tja en dat wennen op het KDV.... lijkt me heel moeilijk. Thies is nog nooit zonder één van ons geweest (nou ja, één keertje, toen ging hij met mijn moeder wandelen).
Nog vergeten te vermelden, hij eet ook plakkertjes voor onder de meubels en boomschors
Ja wij komen! Zus is dinsdag thuisgekomen, door mij en simon persoonlijk ingehaald vanaf het vliegveld in london!
*
pi_52093844
Daaaaaaaaaaaaaaaag Mika. al was je hier eigenlijk al langer weg Anna komt je snel achterna.

Als het nodig is, zijn kleine kinderen ineens veel rustiger dan je verwacht Suzanna. Ik hoop dat het niet slechter gaat met Julia en dat ze weer beter wordt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:27:22 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52094069
Oooh leuk PM en Simon!

Suzanna, je blijft maar door mijn hoofd gaan. Ik wilde je niet op je donder geven. Je zult jezelf wrs al machteloos genoeg voelen. Maar het voelt voor mij zo onvoorstelbaar. Dat de gezondheid van Julia ondergeschikt is aan logistieke dingen.
Nou ja, je hebt eigenlijk niet veel steun aan mij zo.
Sterkte.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:06:50 #135
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52094865
Ik kan Dean wel een permanente aansluiting geven op het riool nu hij vaste voeding krijgt....Hij poept wel 10 keer per dag

En vannacht had ie een drol uit zijn luier gehaald en door zijn bed gesmeerd, waarna hij er met zijn oor in lag te slapen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:47:38 #136
94046 PM-girl
pi_52095583
Vivi Leuk he, kinderen!
*
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:48:02 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52095587
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:06 schreef Vivi het volgende:

En vannacht had ie een drol uit zijn luier gehaald en door zijn bed gesmeerd, waarna hij er met zijn oor in lag te slapen
Nah, dat in combinatie met die drol kan ik bij jou niet zo goed plaatsen..
pi_52097127
vivi

suzanna sterkte met julia.
mama van 3 kids!
  Jubileum moderator zaterdag 4 augustus 2007 @ 14:38:29 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52097476
OMG Vivi Schrok je niet ontzettend toen je hem uit bed haalde?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:26:28 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52098199
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nah, dat in combinatie met die drol kan ik bij jou niet zo goed plaatsen..
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:27:28 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52098211
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:38 schreef Lois het volgende:
OMG Vivi Schrok je niet ontzettend toen je hem uit bed haalde?
Nou, het was nog donker en ik zag ineens een zwart ding in zijn bedje, en dacht wtf is dat
dus ik deed *graai*
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:30:27 #142
94046 PM-girl
pi_52099254
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:27 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, het was nog donker en ik zag ineens een zwart ding in zijn bedje, en dacht wtf is dat
dus ik deed *graai*
* etensresten van het scherm afveegt
*
  zondag 5 augustus 2007 @ 07:39:04 #143
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52113113
Vivi! BAH! Erg is dat. Ik dacht trouwens dat 'drollen uit luiers halen' meer voorbehouden is voor oudere kinderen? Hier hebben ze dat zo vroeg nooit gedaan tenminste (ben ik effe blij ) ...

Moonah, wat ik erbij heb vergeten te vermelden is dat Julia een óntzettend vrolijk kindje is. Dat zorgt ervoor dat ik me een stuk minder zorgen maak denk ik. Het is alleen even met etenstijd en nog een tijdje erna dat ik het even somber inzie. Maar ik leer er ook mee omgaan en ervoor zorgen dat ze het niet uitspuugt (afleiden, snel genoeg ophouden met eten geven vóór ze gaat spugen etc.) en dat zorgt ervoor dat het veel minder vaak gebeurt dan eerst. Dat scheelt ook een hoop hoor.

Oh ja... gisteravond was ik haar pap aan het geven en haar aan het afleiden omdat ze eigenlijk vanaf de eerste hap al zoiets had van.....hmmm doe maar niet... en ik had haar een speeltje voorgehouden, wat ze pakte en aan ging trekken. Aangezien ik niet wil dat ze die bij de pap in haar mond doet, trok ik terug en maakte daar een spelletje van. Wat was ze aan het schateren! Echt superlief. Daarna in bad ook heel schattig, ze trok aan mijn loshangende haar en lag daar ook gelijk weer van in een deuk. Heerlijk ...
  maandag 6 augustus 2007 @ 00:29:35 #144
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52132239
Hoi allemaal M'n eerste post in het babietjes topic!

Ethan is inmiddels ruim een week oud en we hebben al heel wat beleefd! Bevallingsverslag volgt nog (niet dat het zo dramatisch is, maar ik ben er nog niet klaar mee ofzo.. voel me wel gelijk een emo-muts.. haha), maar ik wilde nu even specifiek de eerste paar dagen van me afschrijven.

Vol goede moed kwamen we vrijdagmiddag thuis en de kraamzorg zou zaterdagochtend op de stoep staan dus we hadden gelijk het rijk alleen met de kleine - alles ging prima en Ethan deed ook gelijk leuk mee met de borstvoeding en de volgende dag waren zowel de kraamverzorgster en de verloskundige onder de indruk van zijn en mijn techniek. Hij dronk wel niet heel gulzig, maar hapte keurig aan en ook erg regelmatig. Het enige jammere was was dat hij 3 nachten lang als een speenvarken tekeer ging en dan rond 7 uur uitgeput in slaap viel, waardoor ik behoorlijk op m'n tandvlees begon te lopen. Gelukkig kwam maandag de verloskundige weer en die constateerde dat het arme schaap ruim 400 gram was afgevallen en dus duidelijk meer dan 10% van z'n geboortegewicht kwijt was geraakt. Aangezien hij nog steeds 'gewoon' regelmatig borstvoeding kreeg mocht/moest hij nu per elke voeding 10cc flesvoeding bijgevoed worden.
Na weer een slopende nacht en een zichtbaar afgevallen (je kon het vel zo van z'n vingers optillen ) en ziek uitziende Ethan (als ik 'm nu zo zie dan snap ik niet van mezelf dat ik niet zelf eerder en harder aan de bel heb getrokken) zat ik er dinsdagochtend helemaal doorheen en toen de nieuwe kraamverzorgster binnen kwam aarzelde ze niet en gaf hem gelijk 50cc fv. Binnen no-time sliep hij als een os en in overleg met de verloskundige heeft een kolfapparaat bij de thuiszorg gehaald zodat ik kon kolven terwijl Ethan kon aansterken met de fv. Mja, daar zit je dan.. met zo'n high-tech Medela ding terwijl je zoon door papa met een spuitje gevoerd wordt.. niet echt het leuke plaatje wat je vantevoren in je hoofd hebt

Maar goed, ik wilde niet opgeven dus daar zat ik als een melkkoe aan dat apparaat.. alleen dan een melkkoe zonder melk blijkbaar, want wat we ook probeerden; er kwam nog geen druppeltje melk uit. Pas toen begon het belletje over slappe borsten / geen stuwing te rinkelen, maar zoals de lactatiekundige vertelde: dat kon ook wel een paar dagen duren en tot die tijd zou ik ook niet meer dan 20cc oid kunnen kolven. Maar over 5 sessies verspreid had ik welgeteld 3 druppels links en 5 druppels rechts gekolfd - en we waren eigenlijk niet eens zeker of dat nou wondvocht of melk was . Gelukkig ging het inmiddels een stuk beter met Ethan dus ik wilde me niet laten kennen en ging stug door. Woensdagmiddag weer contact gehad met een lactatiekundige en volgens haar was ik wss 'gewoon' te gestressed door het kolven de kraamverzorgster (de schat) heeft dat mokkel toen afgewimpeld en de beslissing om te stoppen of door te gaan gewoon aan ons gelaten en donderdag ben ik gestopt met proberen te kolven / aan te leggen.

Sindsdien voel ik me een stuk beter, maar ik ben toch behoorlijk teleurgesteld.. in mezelf vooral ("ja, ik heb geen melk, raar he?"), maar ook over de manier waarop borstvoeding door werkelijk elke instantie gepushed wordt. Ik heb me dat nooit gerealiseerd omdat ik altijd al van plan was om bv te geven, maar als je fv geeft ben je eigenlijk een soort ontaarde moeder in de ogen van die mensen. Ik moest zelf liegen om de kraamverzorgster voor een reprimande van haar werkgever te behoeden; ze mag namelijk niet op eigen initiatief flesvoeding aan een baby geven, ook al stemmen de ouders in.. dat terwijl mijn kind gewoon ronduit uitgehongerd was! Alhoewel ik weet dat ik de juiste beslissing heb genomen voel ik me toch behoorlijk 'aangevallen' / 'beledigd' door de algemene opstelling van de lactactiekundige en kraamzorginstantie in het algemeen. Maar goed, dat is meer iets voor de hele bv/fv discussie

Ethan zit nu weer bijna op z'n geboortegewicht en het is opeens een hartstikke leuke baby. Wat natuurlijk heel erg fijn is, maar toch voel ik me zo rot over hoe het de eerste paar dagen is gelopen - ik weet dat het niet mijn fout is, maar ik kan het niet helpen om steeds maar te denken dat hij (en wij ook) zo'n klote-start heeft gehad en dat ik in m'n paniek af en toe best heb gedacht "help, hij gaat nooit meer weg, wat moet ik doen??". Gelukkig gaat het elke dag beter en geniet ik ook elke dag meer van hem, maar die eerste paar dagen zijn me geloof ik niet in de koude kleren gaan zitten (kan er nu nog om janken zeg maar )

Zooo.. fijn om het eruit te hebben, excuses voor de enorme post.. volgende keer kom ik vrolijk vertellen dat Ethan 5 uur achter elkaar geslapen heeft 's nachts
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52134015
Jellyrose probeer je niet schuldig te voelen hoor. Jij doet gewoon wat het beste is voor Ethan en als hij het goed doet op flesvoeding en jij gewoon niet genoeg is het toch prima. Hier ook bv gegeven maar in het begin ook gevingervoed ernaast en toen weer helemaal terug naar bv om er twaalf weken later ineens mee te moeten stoppen omdat het van de een op de andere dag bij mij op/over was. Dus van de een op de andere dag over naar fv en ik heb me daar geen moment schuldig over gevoeld. Je doet wat het best is voor je beeb hoor...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:31:24 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52134145
Jellyrose, wat een gemengde start, niet makkelijk. Goed dat je besloten hebt te stoppen met aanleggen en kolven. Prima beslissing!!!

Hopelijk gaat het vanaf nu steeds lekkerder met jullie allebei.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:52:17 #147
103793 kozakken
Living the life
pi_52134616
Jellyrose. Goede beslissing hoor!

Het is ook niet gemakkelijk om en net bevallen te zijn, een heel klein mannetje te hebben en dan ook nog niet goed weten hoe het nu allemaal moet. Daarom zijn kraamverzorgsters er ook om je te helpen. En dat schuldgevoel? In je hoofd en echt niet bij de mensen om je heen.

Mijn situatie is bijna hetzelfde en moet zeggen. Bij Romme (onze tweede) hebben we daarom meteen gekozen voor bijvoeden met fv. Gewoon omdat ik al wel op mijn klompen aanvoelde dat het wel eens een probleem zou kunnen gaan worden. (wat het ook was)
Maar je hebt het wel geprobeerd! En dat is iets waar je ook best trots op mag zijn!

Enne... achteraf praten kan iedereen!
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:03:15 #148
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52137833
Jellyrose: gefeliciteerd met Ethan (mooie naam!).
Klinkt als hetzelfde verhaal van Anna en mij. Alleen had ik de moed al niet meer om te gaan kolven.
Onze kraamverzorgster stond volledig achter ons, maar wat je zegt: je lijkt wel een ontaarde moeder als je niet tot het gaatje gaat door de reacties om je heen.

Je hebt de juiste beslissing genomen vind ik.

Veel plezier met de kleine en ben benieuwd naar de verhalen hoor!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52139036
Jellyrose...welkom hier bij de babietjes!
Wat een slopende eerste dagen, en dan zo'n emotionele beslissing!
Ontzettend fijn dat de kraamzorg inzag dat er een keus gemaakt moest worden,
en zo te lezen hebben jullie een weloverwogen keus gemaakt!
Ik heb nog geen 5 weken terug dezelfde keus gemaakt en ben inmiddels over het schuldgevoel heen..
Wat Mibos zegt; je doet het beste voor je kindje !
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:33:08 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52141437
Jellyrose, welkom.
Jammer dat het zo'n gestress was de eerste dagen.
De dames voor mij hebben je al gesterkt in je keuze, ik durf daarom toch een kleine kritische noot te plaatsen. Je schrijft dat je het belachelijk vindt (oid ) dat de kraamhulp niet zelf mag beslissen om over te stappen op KV. Ik vind dat eerlijk gezegd niet meer dan terecht. Het is een forse beslissing, nieuwbakken ouders hebben er over het algemeen 0,0 verstand van plus staan bol van alle nieuwe dingen en hormonen. Dan is het imo erg goed dat zo'n beslissing in overleg met nog een derde moet gaan. Helaas had je blijkbaar geen vertrouwen in de lactatiekundige.
Ik hoop dat je snel kunt gaan genieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')