Zelf ben ik ook niet gelovig en hou mij er ook verre van. Vandaar de stelling geen nieuwe religieuze onzin meer. Ik besef mij echter ook dat je niet kunt verwachten dat bestaande uitingen zoals kerken, feestdagen,zondagsrust etc. zomaar worden afgeschaft.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En mijn levensstijl als ongelovige? Ik heb niks met juliie religieuze oorlog te maken!
Ik zie dat christenen proberen om van het conservisme van moslims gebruikt te maken om hun eigen religie weer voet aan de grond te laten krijgen. Ik zie alleen maar problemen met het toestaan van religie in het openbare leven. Ik ben er voor om alle kerken en moskeëen in kelderboxen onder te brengen waar niemand er last van heeft. Ik heb er geen behoefte aan om van iemand anders waanideëen mee te genieten.
Als je toch persé je religie wilt uitdragen moet je dat ook toestaan voor andere religies. Een tussenweg is er wat mij betreft niet.
Ga maar fijn mijn postgeschiedenis doorspitten (onder meer topic over Vogelaar die ons een islamitische traditie wil aanpraten). Ik heb er recentelijk nog wat over gezegd, namelijk. Ik ben een anti-theïst. Iemand die er schoon genoeg van heeft hoe gelovigen meer rechten hebben dan niet-gelovigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voorlopig hoor ik alleen maar dit soort uitspraken als het over moslims gaat. Hoe zit het met de zondagsrust? Kerstmis? Moet ik doorgaan? Alles of niks, en niet aankomen met van "We leven in een Joods-christelijke maatschappij" want ik ben niet Joods en niet christelijk en ik heb schijt aan kerstmis en zondag.
Net zoals christenen de aanwezigheid van moslims misbruiken om hun religie te "promoten" kunnen ongelovigen moslims misbruiken om de maatschappij juist seculierder te maken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:21 schreef Malev het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook niet gelovig en hou mij er ook verre van. Vandaar de stelling geen nieuwe religieuze onzin meer. Ik besef mij echter ook dat je niet kunt verwachten dat bestaande uitingen zoals kerken, feestdagen,zondagsrust etc. zomaar worden afgeschaft.
Er zou iets geregeld moeten worden door de overheid dat er geen nieuwe aanpassingen op basis van geloof (zoals weigeren behandeling door mannelijke arts door moslima's toe te staan). Dit kan nooit met terugwerkende kracht worden ingevoerd dus met de bestaande zaken zitten we dan mee opgescheept.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 26 juli 2007 12:03 schreef dhimmiboy het volgende:
gewoon laten behandelen door vrouwelijke artsen dan, je moet respect hebben voor hun cultuur enzo
Ben jij wel van deze wereld?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zoals christenen de aanwezigheid van moslims misbruiken om hun religie te "promoten" kunnen ongelovigen moslims misbruiken om de maatschappij juist seculierder te maken.
Jazeker, en ik let heel goed op.quote:
we hebben het hier anders niet over een kind maar over een volwassen vrouwquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:13 schreef milagro het volgende:
[..]
jehova's worden nog weleens kort aan de ouderlijke macht ontzegd, om zo hun kinds leven te kunnen redden .
zoveel houdt men dus , terecht, rekening met hun overtuiging
ik vind het ook gek, maar ze bestaan .. en gezien het feit dat er tientallen mensen besmet zijn met hiv via een bloedtransfusie kan je ze nog niet eens vol overtuiging ongelijk geven .. niet waar ?quote:ouders die bereid zijn hun kind te laten sterven aan de hand van eeuwenoude naar believen geinterpreteerde teksten, geen bloed tot je nemen![]()
excuse me !! .. ik wil ook liever door een vrouw behandelt worden hoor en eerlijk gezegd denk ik dat de meeste vrouwen er zo over denken, zeker als het gaat om gefrutsel aan mijn doos ..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je geeft wel toe aan ze. Je zei dat gemeentes met veel moslims maar voor veel vrouwelijk personeel moeten zorgen om aan hun achterlijke wensen tegemoet te komen.
Dan ben jij net zo dom en bekrompen achterlijk als die moslima's en familie. Het is allemaal puur professioneel en werk voor die artsen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:37 schreef moussie het volgende:
[..]
excuse me !! .. ik wil ook liever door een vrouw behandelt worden hoor en eerlijk gezegd denk ik dat de meeste vrouwen er zo over denken, zeker als het gaat om gefrutsel aan mijn doos ..
helaas komen wij meestal niet verder dan het uitspreken van een voorkeur omdat het vrouwelijke personeel gewoon ontbreekt, het is organisatorisch vrijwel onmogelijk om baan/gezin te combineren en daar mogen de ziekenhuizen mi best wel wat aan gaan doen .
Maar op het moment dat ik lig te bevallen en helemaal als het niet goed dreigt te gaan dan zal het me aan mijn kont roesten wie er naast mijn bed staat hoor, als ik en mijn kind maar deskundig bijgestaan worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:37 schreef moussie het volgende:
[..]
excuse me !! .. ik wil ook liever door een vrouw behandelt worden hoor en eerlijk gezegd denk ik dat de meeste vrouwen er zo over denken, zeker als het gaat om gefrutsel aan mijn doos ..
helaas komen wij meestal niet verder dan het uitspreken van een voorkeur omdat het vrouwelijke personeel gewoon ontbreekt, het is organisatorisch vrijwel onmogelijk om baan/gezin te combineren en daar mogen de ziekenhuizen mi best wel wat aan gaan doen .
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:07 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Hoeveel mannen hier zouden graag geholpen worden door een mannelijke homofiele arts?
Juist! Dat wil je toch ook niet? Ik sprak vandaag met een Ongelovige die het zowaar eens met me eens was. Bovendien vind ik het dubieus als een man een opleiding heeft gevolgd om vrouwenarts te worden.
Kom op zeg, als ik wat aan mijn pik mankeer maakt het mij geen reet uit of ik door een vrouwelijke of een mannelijke arts word behandeld, als ik er maar van af kom.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:37 schreef moussie het volgende:
[..]
hele artikelquote:Tweede-Kamerlid Kadija Arib noemt het, vanuit Marokko, een „schrikbeeld” dat de scheiding tussen mannen en vrouwen op meer plaatsen doorzet. De onderliggende idee stuit haar tegen de borst. „Om te denken dat je een man niet kunt zien als leraar, buurman of arts. En te denken dat de vrouw altijd een lustobject is, dat aan verleidingen toe zal geven als zij daar de kans voor krijgt.”
Arib (PvdA) vindt dat de samenleving die denkbeelden goedkeurt, als een vergaande tweedeling wordt toegestaan.
[.....]
In Marokko, waar Kadija Arib nu op vakantie is, worden vrouwen in een ziekenhuis ook niet automatisch door een vrouw geholpen, vertelt ze. Daar wijken vrouwen die dat per se willen uit naar duurdere privé-klinieken.
Hoeveel bekrompenheid kun je in drie regels kwijt zegquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:07 schreef ouderejongere het volgende:
Helemaal mee eens
Hoeveel mannen hier zouden graag geholpen worden door een mannelijke homofiele arts?
Juist! Dat wil je toch ook niet? Ik sprak vandaag met een Ongelovige die het zowaar eens met me eens was. Bovendien vind ik het dubieus als een man een opleiding heeft gevolgd om vrouwenarts te worden.
Wat is dan precies de belemmering die jij hiervan ondervindt?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil op zondag geen belemmeringen ondervinden door de zondagsrust. Tweede Paas- en Pinksterdag zie ik het liefst helemaal afgeschaft.
Ik moet zeggen dat het wel eens lekker is zo'n zondag, gewoon lekker relaxen. Van mij mag alles dicht zijn, hebben winkeleigenaren ook eens een dagje vrij.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is dan precies de belemmering die jij hiervan ondervindt?
Want vrouwen zouden je beter begrijpen ofzoiets? Ga toch weg.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 01:47 schreef moussie het volgende:
zo zo, ik ben dus dom en bekrompen achterlijk omdat het mij wel een reet uitmaakt wie er aan mijn lijf zit te klooien .. dat het jullie geen moer uitmaakt is jullie pakkie aan, ik spreek nu eenmaal gemakkelijker met een vrouw als het gaat om lichamelijke klachten, zeker als die specifiek vrouwelijk zijn
Inderdaad. En dat heeft verder niks met een geloof te maken. Niemand wil 7 dagen per week werken, ook Elfletterig niet. Maar hij/zij (?) wil wel 7 dagen per week boodschappen kunnen doen, Chinees kunnen halen en noem maar op. Kan dat niet, dan ligt dat aan die verdomde Christelijke zondagsrust.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:25 schreef Malev het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het wel eens lekker is zo'n zondag, gewoon lekker relaxen. Van mij mag alles dicht zijn, hebben winkeleigenaren ook eens een dagje vrij.
Niemand maakt er een probleem van als een moslima aangeeft liever door een vrouwelijke arts geholpen te worden. En meestal heb je dan ook tijd genoeg om hier naar op zoek te gaan. Als alles verder volgens planning verloopt, kun je dus behandeld worden op het afgesproken tijdstip door die vrouwelijke arts.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 01:47 schreef moussie het volgende:
zo zo, ik ben dus dom en bekrompen achterlijk omdat het mij wel een reet uitmaakt wie er aan mijn lijf zit te klooien .. dat het jullie geen moer uitmaakt is jullie pakkie aan, ik spreek nu eenmaal gemakkelijker met een vrouw als het gaat om lichamelijke klachten, zeker als die specifiek vrouwelijk zijn
Ik vind het dubieus dat je met zo'n mening nog zelfstandig kunt ademenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:07 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Vind ik ook. Je mag wel op zoek gaan naar een vrouwelijke arts, niks mis mee, natuurlijk, maar bij een spoedgeval gaan eisen dat er een vrouwelijke arts moet komen, slaat nergens op. En DAAR gaat het hier, volgens mij, om.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Als arts zou ik simpelweg weglopen. Bekijk het maar als je me gaat bedreigen.
quote:
Ik neem dan ook aan dat artsen hier echt wel een (door de overheid beschermde) lijn trekken.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Als arts zou ik simpelweg weglopen. Bekijk het maar als je me gaat bedreigen.
Nou nee, er wordt dus onder druk van bedreiging kosten nog moeite gespaard om een arts te vinden die men wel bevalt. Met daarbij nog eens alle risico's voor de zieken ook.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:42 schreef Manono het volgende:
[..]
Ik neem dan ook aan dat artsen hier echt wel een (door de overheid beschermde) lijn trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |