abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 28 juli 2007 @ 22:21:16 #201
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51923607
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Neuh. Het aantal gevallen waar we het over hebben is marginaal. Dus een simpel protocol dat de bewaking ingeschakeld wordt bij meneren die de behandeling van hun vrouw in gevaar brengen lijkt me voldoende.
Ik ben het helemaal met je eens hoor.
Ik ben wel benieuwd wat er met zo'n vrouw gebeurd als ze na het verwijderen van manlief evengoed bevalt bij een mannelijke arts.
Zouden er behalve voor de artsen voor de vrouwen ook niet vervelende gevolgen zijn?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51923661
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:21 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor.
Ik ben wel benieuwd wat er met zo'n vrouw gebeurd als ze na het verwijderen van manlief evengoed bevalt bij een mannelijke arts.
Zouden er behalve voor de artsen voor de vrouwen ook niet vervelende gevolgen zijn?
Vandaar ook mijn voorstel dat zo'n vrouw na de bevalling een bezoekje krijgt van een maatschappelijk werker (vrouw, desnoods met dezelfde etnische achtergrond) die haar even vriendelijk wijst op haar rechten en opties in dit vrije land.
Eigenlijk zou er ook een melding bij de politie aan vast kunnen zitten voor extreme gevallen als die bevalling, dat de politie even komt bluffen bij de windbuil in kwestie dat hij in de gaten gehouden wordt oid.
Mijn bloed gaat koken van dit soort "mannen".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Moderator zaterdag 28 juli 2007 @ 22:29:14 #203
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51923763
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn voorstel dat zo'n vrouw na de bevalling een bezoekje krijgt van een maatschappelijk werker (vrouw, desnoods met dezelfde etnische achtergrond) die haar even vriendelijk wijst op haar rechten en opties in dit vrije land.
Eigenlijk zou er ook een melding bij de politie aan vast kunnen zitten voor extreme gevallen als die bevalling, dat de politie even komt bluffen bij de windbuil in kwestie dat hij in de gaten gehouden wordt oid.
Hier precies hetzelfde.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51927116
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:44 schreef milagro het volgende:
niemand zegt dus dat je het slachtoffer moet gaan spelen, maar vertel jij maar dan hoe je er effectief tegen kan optreden
(..)
ik heb een aantal dagen in Westeinde gelegen en het is 1 fucking gekkenhuis daar, druk druk druk, families die zich niet aan de bezoekregels houden zoals ik al zei, en daar tegen optreden is makkelijker gezegd dan gedaan als je meer aan je kop hebt dan familie nummero zoveel de regels uitleggen,voor de 10e keer die week.
De regels niet persoonlijk maken maar voor iedereen stikt houden, zorgen dat ze overal en bij iedereen bekend zijn. Mensen niet in behandeling nemen indien ze die regels niet ondertekenen. En verder, geld afpakken helpt meestal wel, door boetes, ze eea zelf te laten betalen of in het ergste geval behandelverbod of beperking per ziekenhuis instellen. En bij herrie niet in discussie gaan en niet je collega bellen, maar gewoon de beveiliging.
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Sinds wanneer hoort beveiliging en het oplossen van maatschappelijke problemen tot het takenpakket van een internist?

Dit is een maatschappelijk probleem, geen medisch. Je kan toch moeilijk de verantwoording bij het verplegend en verzorgend personeel neerleggen en verbolgen zijn als ze het lef hebben te buigen voor intimidatie?
Neem het even niet zo letterlijk. Heb het natuurlijk over management van een ziekenhuis, die moeten evt met zorgverzekeraars en gemeente gedragregels en consequenties gaan vaststellen om patentien en hun personeel een veilige (werk)plek te bieden.

Je kan ook moeilijk alsmaar over 'het maatschappelijk probleem' blijven klagen als je alle verantwoordelijkheid steeds maar blijft neerleggen bij de meest achterlijke mensen (die blijkbaar nog meer macht hebben dan god ). De maatschappij, daar is iedereen zelf bij, en het is irritant dat het zo moet maar blijkbaar leven we in zo'n tijd. Vgl New York voordat Giuliani kwam.

edit ff wat leestekens toegevoegd

[ Bericht 3% gewijzigd door Manono op 29-07-2007 14:14:51 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 juli 2007 @ 08:29:23 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51928951
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:15 schreef Manono het volgende:

[..]

De regels niet persoonlijk maken maar voor iedereen stikt houden en zorgen dat ze overal en bij iedereen bekend zijn en mensen niet in behandeling nemen indien ze die regels niet ondertegen. En verder, geld afpakken helpt meestal wel, door boetes, ze eea zelf te laten betalen of in het ergste geval behandelverbod of beperking per ziekenhuis instellen. En bij herrie niet in discussie gaan en niet je collega bellen, maar gewoon de beveiliging.
[..]

Neem het even niet zo letterlijk. Heb het natuurlijk over management van een ziekenhuis, die moeten evt met zorgverzekeraars en gemeente gedragregels en consequenties gaan vaststellen om patentien en hun personeel een veilige (werk)plek te bieden.

Je kan ook moeilijk alsmaar over 'het maatschappelijk probleem' blijven klagen als je alle verantwoordelijkheid steeds maar blijft neerleggen bij de meest achterlijke mensen (die blijkbaar nog meer macht hebben dan god ). De maatschappij, daar is iedereen zelf bij, en het is irritant dat het zo moet maar blijkbaar leven we in zo'n tijd. Vgl New York voordat Giuliani kwam.
Ow, maar DAT ben ik met je eens. Maar die roep bestaat toch al jaren...., tot op heden zonder resultaat.
  zondag 29 juli 2007 @ 08:54:01 #206
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_51929009
quote:

[..]

Bij mij kookt het bloed ook, ik zou zelfs verder gaan. Ik zou zelfs de man in kwestie strafbaar willen stellen, het eissen van een vrouwelijke arts voor zijn vrouw terwijl ze voor haar leven vecht. Dit soort signalen hebben die achterlijke sujetten nodig, immers hier in Nederland zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig aan elkaar. Mannen die hun vrouw onderdrukken Mensen die het voor zulke achterlijke neanderthalers opnemen?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_51929028
quote:

[..]

Nog meer kosten maken terwijl de allochtonen relatief het meeste van de zorg opsouperen?
  zondag 29 juli 2007 @ 09:00:05 #208
154605 Gijsbrecht2
irreligieus
pi_51929031
Dit soort harig tuig hoort teruggestuurd te worden naar de grote zandbank.
Sportieve inbreng
pi_51929036
Mongolen zijn het. Ik zeg laat ze lekker kapot gaan en geef ze een trap na.
pi_51929037
Misschien had pim toch gelijk
pi_51929066
Was er al 'bang' voor en dacht, waar blijft die Sturkenboom... Hij had eerst dit idee: 'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam' en komt nu met dit verhaal:

Islamitische geneeskunst volgende stap.

AMSTERDAM - Ondernemer Paul Sturkenboom ziet in de problemen rond vrouwelijke moslimpatiënten een gat in de markt. Hij probeert het eerste islamitische ziekenhuis in Nederland van de grond te tillen. In zo’n ziekenhuis zou ook ruimte moeten zijn voor islamitische geneesmiddelen. De strikte scheiding van mannen en vrouwen zal er worden doorgevoerd.

Het introduceren van islamitische geneeskunst is een stap die herinnert aan onderzoek naar islamitisch bankieren. Het komt niet uit de lucht vallen. Steeds meer moslimartsen in het Westen bepleiten een herstel van de religieus geinspireerde oude geneesmethoden.

De koran zegt weinig over de medische wetenschap, maar wel het nodige over voedingspatronen die lichaam en geest gezond moeten houden. In de overleveringen van de profeet Mohammed, de hadith, staan wel veel verwijzingen naar de menselijke gezondheid. Die uitspraken zijn gebundeld in de ‘profetische geneeskunst’, die bij veel gelovigen populair zijn.

Van meet af aan benadrukten de islamitische artsen de noodzaak van hygiëne en preventieve geneeswijzen, die vooral het gebruik van natuurlijke stoffen, planten en kruiden inhoudt. Arabische homeopathie feitelijk. De islamitische wijsheid is dat er voor ‘elke kwaal een genezing is’. Geleerden hebben dikke boeken vol geschreven over het gebruik van natuurlijke medicijnen. Ze zweren bijvoorbeeld bij honing. Voor hen is dat een probaat middel voor bijvoorbeeld maagklachten, keelklachten, slapeloosheid, wonden, incontinentie, acne, hartklachten en hooikoorts. Olijfolie, olijven en bladeren van deze ‘heilige boom’ genezen volgens de islam zeventig ziekten, waaronder melaatsheid, huidziekten, nier- en galblaasstenen, volgens sommigen zelfs epilepsie. Dadels reguleren het bloed en de hartslag en azijn versnelt het genezingsproces van open wonden. telegraaf.nl

Ook een tactiek, zoveel mogelijk zeiken en dreigen, dan komen er vanzelf wel eigen voorzieningen voor van alles en nog wat om daar van af te zijn. Integratie en voegen naar de rechten en plichten van een land niet meer nodig. Eigen Islamitische landjes creëren in het westen is wel zo makkelijk en mogelijk een doel op zich....

[ Bericht 4% gewijzigd door Suko op 29-07-2007 09:24:28 ]
pi_51929126
quote:
Op zondag 29 juli 2007 09:09 schreef Suko het volgende:
Was er al 'bang' voor en dacht, waar blijft die Sturkenboom... Hij had eerst dit idee: 'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam' en komt nu met dit verhaal:

Islamitische geneeskunst volgende stap

AMSTERDAM - Ondernemer Paul Sturkenboom ziet in de problemen rond vrouwelijke moslimpatiënten een gat in de markt. Hij probeert het eerste islamitische ziekenhuis in Nederland van de grond te tillen. In zo’n ziekenhuis zou ook ruimte moeten zijn voor islamitische geneesmiddelen. De strikte scheiding van mannen en vrouwen zal er worden doorgevoerd.

Het introduceren van islamitische geneeskunst is een stap die herinnert aan onderzoek naar islamitisch bankieren. Het komt niet uit de lucht vallen. Steeds meer moslimartsen in het Westen bepleiten een herstel van de religieus geinspireerde oude geneesmethoden.

De koran zegt weinig over de medische wetenschap, maar wel het nodige over voedingspatronen die lichaam en geest gezond moeten houden. In de overleveringen van de profeet Mohammed, de hadith, staan wel veel verwijzingen naar de menselijke gezondheid. Die uitspraken zijn gebundeld in de ‘profetische geneeskunst’, die bij veel gelovigen populair zijn.

Van meet af aan benadrukten de islamitische artsen de noodzaak van hygiëne en preventieve geneeswijzen, die vooral het gebruik van natuurlijke stoffen, planten en kruiden inhoudt. Arabische homeopathie feitelijk. De islamitische wijsheid is dat er voor ‘elke kwaal een genezing is’. Geleerden hebben dikke boeken vol geschreven over het gebruik van natuurlijke medicijnen. Ze zweren bijvoorbeeld bij honing. Voor hen is dat een probaat middel voor bijvoorbeeld maagklachten, keelklachten, slapeloosheid, wonden, incontinentie, acne, hartklachten en hooikoorts. Olijfolie, olijven en bladeren van deze ‘heilige boom’ genezen volgens de islam zeventig ziekten, waaronder melaatsheid, huidziekten, nier- en galblaasstenen, volgens sommigen zelfs epilepsie. Dadels reguleren het bloed en de hartslag en azijn versnelt het genezingsproces van open wonden. telegraaf.nl

Ook een tactiek, zoveel mogelijk zeiken en dreigen, dan komen er vanzelf wel eigen voorzieningen voor van alles en nog wat om daar van af te zijn. Integratie en voegen naar de rechten en plichten van een land niet meer nodig. Eigen Islamitische landjes creëren in het westen is wel zo makkelijk en mogelijk een doel op zich....
Paul Sturkenboom heeft alleen maar Dollartekens in zijn ogen, of moet ik zeggen Eurotekens.
pi_51929170
quote:
Op zondag 29 juli 2007 08:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nog meer kosten maken terwijl de allochtonen relatief het meeste van de zorg opsouperen?
Ja. Meer kosten maken waar er problemen zijn klinkt mij vrij logisch.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_51929180
quote:
Op zondag 29 juli 2007 09:24 schreef Malev het volgende:

[..]

Paul Sturkenboom heeft alleen maar Dollartekens in zijn ogen, of moet ik zeggen Eurotekens.
Riyaltekens.
pi_51929664
Kunnen we Volkert niet op die idioot afsturen?
  zondag 29 juli 2007 @ 12:18:20 #216
3542 Gia
User under construction
pi_51930804
Islamitisch ziekenhuis, islamitische geneeswijzen? Ga je gang, maar blijf dan weg uit de normale ziekenhuizen als het fout gaat.
En bekostig zo'n ziekenhuis en behandeling niet van mijn centen.
pi_51931056
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:18 schreef Gia het volgende:
Islamitisch ziekenhuis, islamitische geneeswijzen? Ga je gang, maar blijf dan weg uit de normale ziekenhuizen als het fout gaat.
En bekostig zo'n ziekenhuis en behandeling niet van mijn centen.
Dat zou je kunnen denken maar ik ben er toch op tegen als bv rijke Arabische landen dit alles HIER gaan financieren, net als de bouw van de Westermoskee, ook daar worden nu gesprekken gevoerd met rijke luitjes uit Dubai. Men moet hier gewoon de mores van ons land accepteren, punt uit. Zo niet, dat stopt de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij de uit/ingang van een instantie en ben je op jezelf aangewezen. Take it or leave it. Dus geen eilandjes scheppen voor een bevolkings/geloofsgroep, no way!
  zondag 29 juli 2007 @ 13:20:56 #218
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51932023
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:30 schreef Suko het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen denken maar ik ben er toch op tegen als bv rijke Arabische landen dit alles HIER gaan financieren, net als de bouw van de Westermoskee, ook daar worden nu gesprekken gevoerd met rijke luitjes uit Dubai. Men moet hier gewoon de mores van ons land accepteren, punt uit. Zo niet, dat stopt de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij de uit/ingang van een instantie en ben je op jezelf aangewezen. Take it or leave it. Dus geen eilandjes scheppen voor een bevolkings/geloofsgroep, no way!
Of we doen het tegenovergestelde. We bouwen een ziekenhuis voor ongelovige tolerante mensen. Alleen mensen die ieder geloof in een God en de bijbehorende dogma's en rituelen afzweren mogen daarin. S' kijken hoe de wereld daar op reageert.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51934779
quote:
Op zondag 29 juli 2007 08:54 schreef Het_hupt het volgende:
ik zou zelfs verder gaan. Ik zou zelfs de man in kwestie strafbaar willen stellen, het eissen van een vrouwelijke arts voor zijn vrouw terwijl ze voor haar leven vecht.
Mee eens. Maar is bedreiging, individuele verstoring van openbare orde of veroorzaken van levensbedreigende situaties door de arts te belemmeren zjn/haar werk te doen, dan nog niet strafbaar?

Dan zou een ziekenhuis zeker met dit probleem aan de slag moeten maar uiteindelijk gelden daar natuurlijk dezelfde basale gedragsregels als overal op openbare plekken. Ik zie niet in waarom het er in een ziekhuis anders aan toe zou moeten gaan dan in bijv stadions, verkeer, vliegtuigen. Een ander belemmeren, hinderen of in gevaar brengen moet ten alle tijde strafbaar zijn. En voor iedereen, een dronken chirurg of piloot net zo zeer als een automobilist. Natuurlijk blijven er situatiegebonden consequenties, maar verder zou je makkelijk algemene gedragsregels moeten kunnen handhaven. Een wirwar aan afzonderlijke regels maakt de uitvoering van het recht waarschijnlijk trager, ingewikkelder en het draagt vast niet bij aan proportionele strafmaten.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_51936425
quote:
Volgens Medisch Contact weigeren steeds meer moslima’s behandeling door een mannelijke arts. In Utrecht en Rotterdam hebben ze daar geen last van. „Voorlichting in een vroeg stadium voorkomt misverstanden.”

[...]

Gerard Visser, hoogleraar verloskunde en gynaecoloog van het Universitair Medisch Centrum Utrecht noemt het onderwerp een non-issue. „Wij hebben geen moeite met moslima’s en mannelijke artsen. Ik heb zelf vele bevallingen van moslima’s gedaan. Zeker bij de tweede generatie Marokkaanse en Turkse vrouwen is het geen probleem.”

Moslima’s vragen wel eens om een vrouw. Visser: „We doen ons best om daaraan tegemoet te komen. Maar als dat niet kan, is daar begrip voor. Als je maar voorlicht dat het niet kan vanwege roosters en beschikbaarheid. Liefst al bij de huisarts of vroedvrouw.”

„Van de vrouwelijke imam in ons ziekenhuis begrijp ik dat moslims verplicht zijn in ieder geval te vragen of er een vrouwelijke arts beschikbaar is. Als dat niet zo is, is een mannelijke arts ook prima. De gezondheid staat voorop in het geloof.”

Ook David Drexhage van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam vindt de vraag om vrouwelijke artsen voor moslima’s geen prangende kwestie. „Natuurlijk kan het voorkomen. Afhankelijk van de capaciteit proberen wij dan een vrouwelijke arts te regelen. Waarom niet? We hebben er niks aan als een patiënt gestresst is.” In twee jaar kreeg het ziekenhuis hierover één klacht van een vrouwelijke patiënt. Drexhage: „Maar die begreep achteraf eigenlijk wel waarom ze niet door een vrouw geholpen kon worden.”
http://www.trouw.nl/hetni(...)aat_voorop_in_geloof
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')