Die hebben ook een California natuurlijkquote:Op donderdag 26 juli 2007 05:22 schreef Neleos het volgende:
Mooie plaatjes hoor, ik ga eind deze zomer naar Mexico, dus zo dichtbij ben ik dan nog nooit geweest.
For fuck's sake...out of all the pictures you could put down to show San Francisco, this is what you come up with?quote:
zeer aardige tvp!quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:45 schreef Smeich het volgende:
Baja![]()
[..]
For fuck's sake...out of all the pictures you could put down to show San Francisco, this is what you come up with?![]()
![]()
![]()
...
pics
...
verkapte tvp
Aangezien ik meestal op mijn wekr zit als fok! weer eens druk is met posten heb ik dat topic gesloten zodat we hier kunnen verder gaan. Ik wil namelijk de goede openingspost hebben bij dit topic.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Vampier, wat is er nu leuk aan om de laatste drie posts van het vorige california-topic met onzin te vullen?
Smeich, prachtige foto's van San Francisco trouwens! Zelf gemaakt?
Welcome to Californiaquote:Op zaterdag 28 juli 2007 05:09 schreef nelisb het volgende:
Nog 5 uurtjes en dan ben ik onderweg naar Californie! foto's volgen over 3 weken!
Ja man, je gaat toch geen plaatje posten van een stad onder de smog.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:45 schreef Smeich het volgende:
Baja![]()
[..]
For fuck's sake...out of all the pictures you could put down to show San Francisco, this is what you come up with?![]()
![]()
![]()
Black widow, no doubt. Je bent zo goed als kassiewijle.quote:
geen superdure ofzo, twee jaar oude Sony Cybershot something somethingquote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:19 schreef Pat-man het volgende:
Prachtige pics Smeich!!! Wat voor cam gebruik je?
Fotooooo'sss....quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:45 schreef MrX1982 het volgende:
Vandaag terug gekomen uit de VS. Ik mis het nu al.
Het was in een woord![]()
GEWELDIG
![]()
.
Heb er zelf niet naar gekeken omdat wij 3 weken met familie opstap zijn geweest,die daar allemaal wonen. (omgeving los angeles en orange county)quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 07:33 schreef Vampier het volgende:
hebben die Amerika gangers nog wat aan mijn openingstopic gehad? Of moet er meer/andere info in?
of in geval van een cijferslotje knippen die sletten em gewoon open...quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:32 schreef Dizzee het volgende:
koffer idd niet op slot. maar ook al doe je 'm wel op slot, ze hebben wel zo'n lopertje.
Je kunt speciale sloten kopen, vraag je reisbureau voor meer info.quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:48 schreef Honeymooner het volgende:
Ik vertrek dinsdag voor 11 dagen naar Los Angeles (& Las Vegas) met m'n zusje en ik heb wel wat aan dit topic gehad ja! Mooie OP ook.
Even een vraagje over het vliegen naar Amerika, ik hoor overal geruchten dat je koffer niet op slot mag, alleen heeft het reisbureau dit niet gezegd en staat het ook niet in de reisinformatie die we gekregen hebben. Hoe zit dit nou?
Verder vroeg ik me af of dat waterpark in LA een beetje de moeite waard is, we gaan ook al 2 dagen naar Disney, dus misschien iets teveel pretparken van het goede..
Als je nat wilt worden, ga dan 2 dagen naar Universal Studios. Ergens op de eerste rij gaan zitten bij Waterworld in de 'splash zone'quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:48 schreef Honeymooner het volgende:
Verder vroeg ik me af of dat waterpark in LA een beetje de moeite waard is, we gaan ook al 2 dagen naar Disney, dus misschien iets teveel pretparken van het goede..
SF, LA, SD, Vegas in 10 dagen is wel heel krap hoor..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:45 schreef Fargo het volgende:
Thnx voor de handige info in de openingspost! Ik ben me nog een beetje aan het oriënteren en dan komt zo'n handig overzicht altijd van pas. Ben me eigenlijk altijd aan het oriënteren. Heb teveel plannen en teveel landen en steden die ik nog niet gezien heb. De laatste week ben ik weer helemaal into Amerika. Twijfel nu nog of ik Route 66 af zal rijden of een beetje in het Westen blijf hangen. Daar zijn ook genoeg bezienswaardigheden om me een dag of 10 te vermaken met Los Angeles, San Francisco, San Diego (Las Vegas?). Over Route 66 doe je toch al gauw een dag of 14-17.
Ik ben twee keer in SF geweest en twee keer heb ik de Golden Gate Bridge niet gezien: Dichte mist.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:06 schreef Smeich het volgende:
thnxBehalve de tweede en de een na laatste uiteraard, allemaal zelf gemaakt. Die van Alamo Square was van een vriend van mij die op bezoek kwam, mooier dan ikzelf had geschoten. Al denkt men dat ik die van de Golden Gate Bridge in de avond/nacht van een postcard heb gefotografeerd, complimentje richting mij denk ik dan altijd
hier idem dito.quote:Op zondag 23 september 2007 14:52 schreef bodylotion het volgende:
Wij zitten er aan te denken volgend jaar zomer hierheen te gaan.
(tevens tvp)
Reken op zo'n 600 tot 700 euro per persoon in het hoogseizoen. Buiten het hoogseizoen kun je vaak al voor zo'n 500 euro naar California toe. Mijn moeder betaalde in Maart 2007 iets van 520 Euro inclusief alle belastingen en toeslagen meen ik.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:30 schreef bodylotion het volgende:
Wat mag zo'n vliegticket ongeveer kosten in de zomer eigenlijk??
In november 2006 betaalde ik 520 euro voor AMS-SF en LA-AMS met US Airways met overstap in Philadelphiaquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:30 schreef bodylotion het volgende:
Wat mag zo'n vliegticket ongeveer kosten in de zomer eigenlijk??
Eensquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:39 schreef DutchTrain het volgende:
En inderdaad zou ik iedereen aanraden om in het voor- of najaar te gaan. Geen mist, lekker weer en vooral niet zo druk in steden als San Francisco. In november een paar keer bijna alleen in de cable car en tram gezeten. In juni was er een wachtrij van ruim een half uur bij elke halte.... Zelfde geldt voor Alcatraz; in de zomer is dat minimaal 3 dagen van tevoren uitverkocht.
Ik wil maar weer eens proberen in het voorjaar te gaan. Zal wel een last-minute worden maar ach, hoe goedkoper hoe beter. Destination Sacramento wordt het deze keer. Hoop dan nog wel weer eens in SF te komen. Is alweer 3 1/2 jaar geleden....quote:Op woensdag 26 september 2007 01:24 schreef maartena het volgende:
[..]
EensIk ga zelf ook NOOIT naar toeristische trekpleisters in de regio gedurende de zomer. Dat doe ik wel in het voorjaar of najaar.
En dan zitten de zeeleeuwen er ook en heb je beter weer dan in de zomermaanden van juni-aug bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:39 schreef DutchTrain het volgende:
En inderdaad zou ik iedereen aanraden om in het voor- of najaar te gaan. Geen mist, lekker weer en vooral niet zo druk in steden als San Francisco. In november een paar keer bijna alleen in de cable car en tram gezeten. In juni was er een wachtrij van ruim een half uur bij elke halte.... Zelfde geldt voor Alcatraz; in de zomer is dat minimaal 3 dagen van tevoren uitverkocht.
herkenbaar, 4 dagen in SF geweest. Iedere dag mistquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:47 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik ben twee keer in SF geweest en twee keer heb ik de Golden Gate Bridge niet gezien: Dichte mist.![]()
En iedereen anders steeds maar terugkomen met mooie foto's van dat ding...
In mijn zomerse outfit de Golden Gate Bridge op gefietst en weer terug. Was vrij fris met de harde wind van zee zeker op de terugweg.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:12 schreef Smeich het volgende:
![]()
"The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco" by Mark Twain.
Beste maanden zijn zeker sept-nov in San Francisco. Een tip die ik kreeg voor ik naar SF vertrok.. always dress in layers
Sightseeing => net wat je leuk vindt, maar fietsen over de Golden Gate Bridge is denk ik nummer 1, evenals een ritje met de cable car in SF en een bezoek aan Alcatraz.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:07 schreef Lienzz het volgende:
Over 8 dagen ga ik naar California,maar nu heb ik nog een paar vraagjes:
- Wat moet ik absoluut bezocht en gedaan hebben als ik daar ben?
- Ik weet niet goed wat voor kleding ik mee moet nemen (t-shirts of longsleeve's?)
- Waar kan je goed shoppen? (betaalbaar)
- In welk hotel in Las Vegas Strip kunnen we het beste overnachten (betaalbaar)
Jaloersquote:Op woensdag 29 augustus 2007 05:10 schreef Proper_fucked het volgende:
TVP
Ik zit nu al bijna een maand in San DiegoHet is echt super hier, alleen wel ongelooflijk heet laatste week, maar ik klaag niet
Ben paar keer naar stranden geweest, en vooral Mission Beach is echt schitterend
Zeker waar, In SF kan op de ene plek de zon schijnen en is het lekker warm. Ergens verderop kun je opeens in de mist zitten en is het voor je gevoel opeens 10 graden kouderquote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kleding => Laagjes is het toverwoord; het kan koud zijn op elk moment van de dag, vooral in SF. In LA is het wel warm en in Las Vegas kun je er van uitgaan dat het droog en heet is.
Is idd een rare stad daar, maar wel prachtig. Was er 3 jaar terug op een rondreis en heb toen in 3 maanden tijd alleen daar iets met lange mouwen aangehad. Ben van oost naar west gereden van 5 mei t/m 2 aug. en overal mooi/warm weer gehad. SF was behoorlijk frisjes in juli, maar wel heeeeeel erg mooi.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Zeker waar, In SF kan op de ene plek de zon schijnen en is het lekker warm. Ergens verderop kun je opeens in de mist zitten en is het voor je gevoel opeens 10 graden kouder
Vancouver - Seattle met de trein is een absolute aanraderquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:39 schreef WooZ het volgende:
Misschien dat ik volgend jaar weer stukje USA meepik. Na een geplande stage in Vancouver even langs de kust richting SF
Ik ben 2 jaar geleden al in SF geweest, standaard rondje gemaakt via vegas en NP's naar LA, maar stukje boven SF zou ik ook nog wel willen zien, en dan zou ik na m'n stage mooi kunnen doenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vancouver - Seattle met de trein is een absolute aanrader
Het is duurder dan met de bus en duurt ook nog eens langer, maar als je deze reis in de zomer maakt heb je een bijzondere reis met zonsondergang door een prachtig landschap.
Na het zien van Vancouver en Seattle gaat SF zeker weten heel erg tegenvallen.
Hey Maartena, ik zag dat je in Orange County woont.. Ben paar weken geleden naar de Street Fair in Orange geweest, dat was echt leukquote:Op maandag 15 oktober 2007 19:38 schreef maartena het volgende:
Alleen highway 1? Dat is prima te doen. Je kunt het in theorie in 1 dag al doen als je continue doorrijdt, maar een stop in Santa Barbera is natuurlijk het mooist.
Ik zou zelf dan kiezen voor 2 dagen Los Angeles om te beginnen, dan 2 dagen onderweg via highway 1, en dan 3 dagen San Francisco. Eventueel kun je de route via Highway 1 ook opbreken in 3 dagen, met een overnachting in Santa Barbara en Monterey of Santa Cruz, en dan 2 dagen in Los Angeles, en 2 dagen in San Francisco.
De Fisherman's Wharf is wel aardig, maar erg commercieel. Niet authentiek of zo...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:08 schreef the_RAVEN het volgende:
Dankje voor je info to zover.
Zijn er echt 'must-see' dingen? langs route highway 1. In SF hoor ik dat ik zeker Fisherman;s Wharf moet zien. LA, hollywood etc. Van grote attractieparken houden wij niet echt.
Kan je eigenlijk gemakkelijk met de auto/trein over de grens van Canada > USA en weer terug? Hoe gaat dat met controles etc.?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vancouver - Seattle met de trein is een absolute aanrader
Het is duurder dan met de bus en duurt ook nog eens langer, maar als je deze reis in de zomer maakt heb je een bijzondere reis met zonsondergang door een prachtig landschap.
Na het zien van Vancouver en Seattle gaat SF zeker weten heel erg tegenvallen.
Ja, je moet wel even door de immigration van Canada, die dezelfde vragen stellen als de Amerikaanse.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:10 schreef WooZ het volgende:
Kan je eigenlijk gemakkelijk met de auto/trein over de grens van Canada > USA en weer terug? Hoe gaat dat met controles etc.?
Hmm okay dan. In SF niet alleen de boottocht naar Alcatraz doen maar de gecombineerde toch naar Angel Island. Daar werden de (vooral Chineze) immigranten opgevangen voordat ze het land in mochten en de meeste gebouwen staan er nog zo'n beetje. Er rijdt een treintje als 'guided tour' langs. Verder heeft Angel Island een afwijkende natuur (waar ze een hoop over vertellen en laten zien) en kun je er mooi mountainbiken. (als je daar zin in mocht hebben)quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:25 schreef the_RAVEN het volgende:
Dankje voor jullie bijdrage's MrX1982 & Dromer,
Hebben jullie nog meer bijdrages? Ik heb honger naar meer
Waar ben je geweest? Traingle Square? Ben je ook nog bij "The Goat Hill" geweest, dat was echt m'n favo tent. Of ben je echt aan het strand uitgeweest? Daar eigenlijk alleen in "Sharkeez" geweest. Heb 4,5 maand stage gelopen in Newport dus vandaarquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 02:37 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Hey Maartena, ik zag dat je in Orange County woont.. Ben paar weken geleden naar de Street Fair in Orange geweest, dat was echt leukWel eens geweest? Ook wezen stappen in Newport, erg gezellig.
Is wel mogelijk, maar zou zelf eerlijk gezegd voor een auto gaan. Je bent met een camper meer geld kwijt voor huur en benzine en als je buiten het hoogseizoen gaat is een motel/hotel niet zo duur. Bovendien is het met een camper in de steden best wel minder om te parkeren/rijden. Je hebt gewoon een stuk minder bewegingsvrijheid. But that's just me...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:05 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik ben van plan om met een maat van mij een camper te huren in januari en dan 3 weken langs de westkust te toeren.
We zijn allebei 22. Iemand die weet of dit mogelijk is? Ik hoor dat in verschillende gebieden de minimum age 23 of zelfs 25 moet zijn, terwijl anderen weer makkelijker zijn en de leeftijd van minimaal 21 stellen.
Ja OV moet je zeker niet doen. Maar gewoon met de auto gaat wel. Reken wel op zo'n 10 tot 20 dollar p/d voor parkeren in de stad, en dan is de 10 dollar iets verder lopen van het centrum dan de 20 zeg maar.quote:Op zondag 21 oktober 2007 07:58 schreef incognitoomuch het volgende:
Ok! Ben benewd! Lijkt me behoorlijk klote om afhankelijk te zijn van het OV daar...
Ik ga as maandag boeken via Jandoets. We zijn van plan de tour te beginnen in LA. Vandaaruit zien we het wel. Lijkt me wel onwijs gaaf hier heen te gaan:
http://www.sixflags.com/magicMountain/rides/ThrillRides.aspx
Als je wilt weten waar rappers hun inspiraties vandaan halen zit je rond LAX goed.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:13 schreef Pat-man het volgende:
Ja, true... maar over het algemeen heb je toch wel direct een auto nodig. Rond LAX zelf zit niet echt veel bijzonders..
Opportunistje.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Tickets waren 584 euro rechtstreeks met KLM! Hopelijk stuitert de dollar nog wat verder onderuit, scheelt ook weer centjes straks
Ja vanuit economisch oogpunt is het een slechte zaak, maar voor mij persoonlijk is het beterquote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:01 schreef Dromer het volgende:
[..]
Opportunistje.
Hier mocht het van jou nog niet toegejuicht worden:
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.
Eehm, weet niet meer hoe het heet, maar het heeft een schuifbar dak en over de hele lengte hangen televisie schermen(hoewel dat bijna overal hier wel is...)quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:53 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Waar ben je geweest? Traingle Square? Ben je ook nog bij "The Goat Hill" geweest, dat was echt m'n favo tent. Of ben je echt aan het strand uitgeweest? Daar eigenlijk alleen in "Sharkeez" geweest. Heb 4,5 maand stage gelopen in Newport dus vandaar... God I miss that place.
![]()
Sharkeez @ night:
[ afbeelding ]
Dit was het uitzicht van mijn balkon maandagavond (ik heb deze foto gemaakt). Werden net niet geevacuuerd, precies op de grens (woon vlakbij El Cajon, Lake Murray Blvd).quote:
Ik vind SF ook niet zo geweldig, maar heb nog wel wat tips om je dagen te vullen:quote:Op maandag 12 november 2007 08:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ben net 2 dagen in San Francisco maar vind het nou niet zo'n hele geweldige stad. Ga over 2 dagen alcatraz doen, verder een cable car nemen, de brug bekijken vanuit t park..... Is er nog meer wat ik echt moet doen of zien???
In navolging van mijn bovenstaande post hierbij al een paar foto'squote:Ik ben net terug uit Californie en we hebben in 2 weken tijd toch een aantal miles afgelegd, deze route hebben wij gemaakt:
Los Angeles-Santa Maria-Santa Cruz-San Francisco-Yosemite NP-Bishop-Death valley-Las Vegas-Joshua Tree NP-Palm Springs-San Diego-Los Angeles
Al met al een super geweldige vakantie gehad, alleen hebben we 2x pech gehad met de huurauto (1x aanrijding en 1x motorpech)
Maar dat heeft onze vakantie niet kunnen bederven.
Wat een geweldig mooi land....verder vonden we San Francisco het mooiste van alles wat we gezien hebben.
Las Vegas vonden we eigenlijk een beetje tegenvallen, was verder ook mooi om eens geweest te zijn maar hier hoef ik niet perse nog een keer naar toe te gaan.
Ik zal morgen wat meer info posten en mijn belevenissen en maybe wat foto's!
Tegen wie speelden de Clippers toen? Ik ben namelijk rond dezelfde tijd naar de Clippers geweest. Speelden tegen de Denver Nuggets toen geloof ik.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:18 schreef DutchTrain het volgende:
Voor de liefhebber heb ik >>>hier<<< nog wel wat fotootjes staan van vorig jaar om deze tijd
quote:Op woensdag 14 november 2007 22:03 schreef Pat-man het volgende:
Tegen wie speelden de Clippers toen? Ik ben namelijk rond dezelfde tijd naar de Clippers geweest. Speelden tegen de Denver Nuggets toen geloof ik.
Dit was volgens mij de eerste wedstrijd van het seizoen en die thuis tegen de Nuggets de tweede. Heb ook nog zo'n super oversized t-shirt gekregen van de Clippersquote:Los Angeles Clippers vs. Phoenix Suns
STAPLES Center, Los Angeles, CA
Sat, Nov 4, 2006 07:30 PM
Seat location: section 332, row 7, seats 20-21
Total Charge: $68.30
Gaaf idd om naar zon wedstrijd te gaan.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:45 schreef Pat-man het volgende:
Wel toeval zeg. Mijn baas van m'n stage had me toen meegenomen. Waren kaartjes van boven de $100,- per stuk, zat ergens op rij 4 ofzo.
[ afbeelding ]
Ligt aan je apparatuur.quote:Op maandag 3 december 2007 19:37 schreef WooZ het volgende:
laatste keer dat ik in usa was had ik een omvormer bij ivm elektronica, maar ik vroeg me eigenlijk af of dat wel nodig is![]()
Hoop dat je de omgeving rond LA bedoeld... LA zelf is nou niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:37 schreef Un-X-PecteD het volgende:
tvp. Anderhalf jaar geleden in LA geweest, en ik wil er over een half jaar weer heen gaan. Geweldige stad
Dat was voor mij juist één van mijn favoriete dingen van de stad: overal wegen, troep, urban sprawl, schimmige buurten, etc. Ons hotel stond dan ook in Inglewood - niet de vrolijkste buurt van de stad. Prachtig!quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:19 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Hoop dat je de omgeving rond LA bedoeld... LA zelf is nou niet echt om over naar huis te schrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |