Als je wilt weten waar rappers hun inspiraties vandaan halen zit je rond LAX goed.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:13 schreef Pat-man het volgende:
Ja, true... maar over het algemeen heb je toch wel direct een auto nodig. Rond LAX zelf zit niet echt veel bijzonders..
Opportunistje.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Tickets waren 584 euro rechtstreeks met KLM! Hopelijk stuitert de dollar nog wat verder onderuit, scheelt ook weer centjes straks
Ja vanuit economisch oogpunt is het een slechte zaak, maar voor mij persoonlijk is het beterquote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:01 schreef Dromer het volgende:
[..]
Opportunistje.
Hier mocht het van jou nog niet toegejuicht worden:
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.
Eehm, weet niet meer hoe het heet, maar het heeft een schuifbar dak en over de hele lengte hangen televisie schermen(hoewel dat bijna overal hier wel is...)quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:53 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Waar ben je geweest? Traingle Square? Ben je ook nog bij "The Goat Hill" geweest, dat was echt m'n favo tent. Of ben je echt aan het strand uitgeweest? Daar eigenlijk alleen in "Sharkeez" geweest. Heb 4,5 maand stage gelopen in Newport dus vandaar... God I miss that place.
![]()
Sharkeez @ night:
[ afbeelding ]
Dit was het uitzicht van mijn balkon maandagavond (ik heb deze foto gemaakt). Werden net niet geevacuuerd, precies op de grens (woon vlakbij El Cajon, Lake Murray Blvd).quote:
Ik vind SF ook niet zo geweldig, maar heb nog wel wat tips om je dagen te vullen:quote:Op maandag 12 november 2007 08:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ben net 2 dagen in San Francisco maar vind het nou niet zo'n hele geweldige stad. Ga over 2 dagen alcatraz doen, verder een cable car nemen, de brug bekijken vanuit t park..... Is er nog meer wat ik echt moet doen of zien???
In navolging van mijn bovenstaande post hierbij al een paar foto'squote:Ik ben net terug uit Californie en we hebben in 2 weken tijd toch een aantal miles afgelegd, deze route hebben wij gemaakt:
Los Angeles-Santa Maria-Santa Cruz-San Francisco-Yosemite NP-Bishop-Death valley-Las Vegas-Joshua Tree NP-Palm Springs-San Diego-Los Angeles
Al met al een super geweldige vakantie gehad, alleen hebben we 2x pech gehad met de huurauto (1x aanrijding en 1x motorpech)
Maar dat heeft onze vakantie niet kunnen bederven.
Wat een geweldig mooi land....verder vonden we San Francisco het mooiste van alles wat we gezien hebben.
Las Vegas vonden we eigenlijk een beetje tegenvallen, was verder ook mooi om eens geweest te zijn maar hier hoef ik niet perse nog een keer naar toe te gaan.
Ik zal morgen wat meer info posten en mijn belevenissen en maybe wat foto's!
Tegen wie speelden de Clippers toen? Ik ben namelijk rond dezelfde tijd naar de Clippers geweest. Speelden tegen de Denver Nuggets toen geloof ik.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:18 schreef DutchTrain het volgende:
Voor de liefhebber heb ik >>>hier<<< nog wel wat fotootjes staan van vorig jaar om deze tijd
quote:Op woensdag 14 november 2007 22:03 schreef Pat-man het volgende:
Tegen wie speelden de Clippers toen? Ik ben namelijk rond dezelfde tijd naar de Clippers geweest. Speelden tegen de Denver Nuggets toen geloof ik.
Dit was volgens mij de eerste wedstrijd van het seizoen en die thuis tegen de Nuggets de tweede. Heb ook nog zo'n super oversized t-shirt gekregen van de Clippersquote:Los Angeles Clippers vs. Phoenix Suns
STAPLES Center, Los Angeles, CA
Sat, Nov 4, 2006 07:30 PM
Seat location: section 332, row 7, seats 20-21
Total Charge: $68.30
Gaaf idd om naar zon wedstrijd te gaan.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:45 schreef Pat-man het volgende:
Wel toeval zeg. Mijn baas van m'n stage had me toen meegenomen. Waren kaartjes van boven de $100,- per stuk, zat ergens op rij 4 ofzo.
[ afbeelding ]
Ligt aan je apparatuur.quote:Op maandag 3 december 2007 19:37 schreef WooZ het volgende:
laatste keer dat ik in usa was had ik een omvormer bij ivm elektronica, maar ik vroeg me eigenlijk af of dat wel nodig is![]()
Hoop dat je de omgeving rond LA bedoeld... LA zelf is nou niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:37 schreef Un-X-PecteD het volgende:
tvp. Anderhalf jaar geleden in LA geweest, en ik wil er over een half jaar weer heen gaan. Geweldige stad
Dat was voor mij juist één van mijn favoriete dingen van de stad: overal wegen, troep, urban sprawl, schimmige buurten, etc. Ons hotel stond dan ook in Inglewood - niet de vrolijkste buurt van de stad. Prachtig!quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:19 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Hoop dat je de omgeving rond LA bedoeld... LA zelf is nou niet echt om over naar huis te schrijven.
Heb je nog plek in je koffer???quote:Op donderdag 20 december 2007 19:55 schreef fanneke het volgende:
Tickets zijn weer binnen.
30 mei vlieg ik weer richting LA. Terug 2 juli vanaf San Francisco.
Strand van Santa Monica/Venice, paar dagen San Diego, wat honkbalwedstrijden meepikken, San Francisco, en wat rondtouren in de aangrenzende staten.
Heb er nu al weer zin in.
Hier heb ik niet veel aan sorry ...quote:Op woensdag 26 december 2007 12:21 schreef WooZ het volgende:
Zuidelijk & Noordelijk California en de Westkust deel 9
Las Vegas, Nevada deel 2
Slotje
Daar heb je niet veel aan?quote:Op woensdag 26 december 2007 12:25 schreef BlackEnWhite het volgende:
[..]
Hier heb ik niet veel aan sorry ...
Mijn excuses, ik heb het helemaal verkeerd geïnterpreteerdquote:Op woensdag 26 december 2007 12:36 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Daar heb je niet veel aan?Dan heb je vast het topic niet doorgelezen.
Dat is namelijk hét centrale topic voor rondreizen langs de westkust en het traditionele rondje SF-LA-LV-SF.
Ik heb ook niet gezegd dat ze niet goed zijn.quote:Op woensdag 26 december 2007 12:47 schreef Jaguarized het volgende:
KOA is wel goed.
Zelf vond ik 5 dagen LA wel erg veel moet ik zeggen. Daarvan hebben we er nog eentje doorgebracht in een pretpark en een halve dag bij een baseball game. Zou zeker proberen om een wedstrijd van het een of ander mee te pakken, heerlijke sfeer. Zou 1 of 2 dagen minder LA pakken en 2-3 dagen SF om meer tijd besteden in de NP, maar dat is smaak gebonden natuurlijk.quote:Op woensdag 26 december 2007 12:56 schreef BlackEnWhite het volgende:
Ik kan er slechts 2 weken voor uittrekken.
Had gedacht aan twee dagen Vegas, 5 dagen LA en omstreken, een paar dagen San Fransisco
Yosemite National Park trekt mij ook enorm aan, maar misschien is daar geen tijd meer voor en is dit te ver?
Misschien leuk/handig om alvast een klein reisschema te maken, dan kunnen wij ook wat gerichter kijken en met voorstellen komen.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:05 schreef BlackEnWhite het volgende:
Inderdaad inclusief de vlucht. Bedoeling is om te landen in Vegas, dan naar LA (zo'n dikke 500 km) en van daar uit naar SF ( dikke 600 km). Nog maar grof m'n huiswerk gemaakt dus
Volgens mij is er geen rechtstreekse vlucht naar Las Vegas, maar moet je eerst langs LA of SFquote:Op woensdag 26 december 2007 13:05 schreef BlackEnWhite het volgende:
Inderdaad inclusief de vlucht. Bedoeling is om te landen in Vegas, dan naar LA (zo'n dikke 500 km) en van daar uit naar SF ( dikke 600 km). Nog maar grof m'n huiswerk gemaakt dus
United, US, Continental etc hebben allemaal vluchten naar Vegas, op de oostkust overstappen dusquote:Op woensdag 26 december 2007 13:36 schreef JK het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen rechtstreekse vlucht naar Las Vegas, maar moet je eerst langs LA of SF
en van daaruit een binnenlandse vlucht naar Las Vegas.
Oh das beter. Dan was het denk ik KLM zonder rechtstreekse vlucht. Maar je moet hoe dan ook eerst ergens door Homeland Security toch? Ik ga ook rond de tijd van de TS richting westkust en over een aantal weken eerst een anderhalve week de oostkust (Florida) verkennen.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:48 schreef Proximo het volgende:
[..]
United, US, Continental etc hebben allemaal vluchten naar Vegas, op de oostkust overstappen dus
Bedankt voor de leuke tips!quote:Op woensdag 26 december 2007 15:51 schreef DutchTrain het volgende:
Houdt er rekening mee augustus / september het er druk, warm en duur is. Je vliegticket is zo'n 300 euro duurder, door de temperatuur kun je minder doen op een dag en omdat het druk is, zul je voor alle attracties lang in de rij staan of moeten reserveren.
Zelf deze reis gemaakt in 14 dagen in november en alle belangrijke dingen wel kunnen zien, behalve een aantal 'nationale parken', zelfs zonder huurauto. Dat zag er ongeveer zo uit.
dag 1 vliegen AMS - Philadelphia - SF
dag 2 SF downtown, pieren, Chinatown
dag 3 SF Fietsen, GG park, GG bridge, Sausolito en verder
dag 4 SF Alcatraz, Signal Hill, Coit Tower
dag 5 vliegen Oakland - LA (southwest.com), sightseeing downtown LA
dag 6 LA - Barstow - Las Vegas ( www.tours4fun.com )
dag 7 Las Vegas - Grand Canyon
dag 8 Grand Canyon - London Bridge - LA
dag 9 LA Hollywood, NBA
dag 10 LA Universal Studios
dag 11 LA Hollywood, Venice, Getty
dag 12 vliegen LA - Philadelphia - Amsterdam
Vliegen van SF naar LA, bespaart je een lange autorit - die wel erg mooi schijnt te zijn - en veel geld.
Door bijvoorbeeld gebruik te maken van de bussen en hotels van www.tours4fun.com - wat meer gericht bleek op Chinezen die willen gaan gokken in Las Vegas - kun je voor weinig geld rondreizen en toch veel snel zien, zonder dat je moe wordt van rijden in een auto.
Tuurlijk, er is nog veel werk aan de winkel.quote:Op woensdag 26 december 2007 16:00 schreef Gaatjeniksan het volgende:
mooie reis...zelf zou ik meer nadruk leggen op de nationale parken maar dat is een persoonlijke keus.
Deze parken mag je echt niet missen als je er toch bent!
Lijkt mij wel belangrijk voor TS om dit vooraf te beslissen.
In November kun jal voor zo'n 500 euro vliegen, in de zomer zit je rond de 900.quote:Op woensdag 26 december 2007 16:04 schreef BlackEnWhite het volgende:
Bedankt voor de leuke tips!
Autorijden ontzie ik mij niet, op die manier zie je ook veel. Is het echt zo dat het goedkoper is vliegen van SF naar LA dan rijden met de wagen?
Voor de heen en terugreis meende ik toch vast te stellen dat de tickets eind augustus begin september goed meevallen van prijs en een heel stuk goedkoper dan halfweg augustus, eind juni of begin juli
Voor zover ik alle boekjes hier thuis heb doorgelezen (ik ben dus ook nog druk aan het nadenken hoe ik West Amerika ga doen) kan je bij Hertz en Alamo sowieso op diverse vliegvelden de auto gewoon inleveren. Zal bij Dollar Rent niet anders zijn. Over een paar weken ga ik Florida doen, dan haal ik de auto op bij het vliegveld van Orlando en lever ik 'm in bij Miami Airport. Ik weet alleen nog niet welk verhuurbedrijf het wordt, volgens mij hoor ik dat op het allerlaatste moment, aldus USA Funvacations (of ik moet het ze nog eens na gaan vragen).quote:Op woensdag 26 december 2007 15:12 schreef BlackEnWhite het volgende:
Met Brussels Airlines moet je éénmaal overstappen, ofwel in Londen ofwel in NY.
Ik ben er nog niet uit of we nadien terugkeren vanuit Vegas of misschien vanuit San Fransisco.
Dan moet je natuurlijk wel een maatschappij vinden die auto's verhuurd die je op verschillende punten in de States kan op of afhalen.
Dank je voor de vele tips!quote:Op donderdag 27 december 2007 10:21 schreef BlackEnWhite het volgende:
Ik ben sowieso van plan om alles via internet te boeken. Bookings.com of hotels.be vind ik magnifieke websites; betrouwbaar, correcte informatie, snel,... De laatste 2 jaar heb ik enkel nog reizen en uitstapjes geboekt via deze sites, een reisbureau is er nooit meer aan te pas gekomen.
het valt mij inderdaad op hoe goedkoop je wel kan overnachten in dergelijke grootsteden.
de prijs van vliegtickets valt in september ook nog reuzemee. Iedereen rond ons doet precies alsof die reis een financiële aderlating zal worden... Maar die overdrijven toch echt heb ik de indruk
Hoe lang is het eigenlijk ongeveer vliegen naar bv. LA? Mijn vriend is nogal groot met lange benen en die is bang dat hij als een sardientje in blik zal zitten... Zelfs naar turkije is al lang voor hem want die zit echt met z'n knieeen tegen het stoeltje voor zich.
ja sorry inderdaadquote:Op donderdag 27 december 2007 14:37 schreef Bertjeee het volgende:
Je quote jezelf? Was de vraag aan mij gericht?
Dat valt reuze goed mee!!quote:Op donderdag 27 december 2007 15:36 schreef DutchTrain het volgende:
Ik was zo'n 1200 euro kwijt inclusief vliegtickets, eten, souvenirs, verblijf in hotels en kosten voor vervoer.
Mijn reis heeft me ongeveer 3.000 euro gekost: 1.500 voor auto en vliegtuig, 1.500 voor de rest. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik geen gekke dingen als bijvoorbeeld een rondvlucht maken gedaan heb. Eigenlijk is het puur eten, onderdak en benzine. Ik was 2 weken alleen op reis, de kosten voor het onderdak kunnen met 2 man daarom ook door 2 gedeeld worden.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:05 schreef BlackEnWhite het volgende:
[..]
Dank je voor de vele tips!
Mag ik zo indiscreet zijn om te vragen hoeveel de hele onderneming jou gekost heeft?
Dat was inderdaad een dure vlucht. Was je tijdens de zomermaanden geweest? Met z'n twee kan je natuurlijk alle kosten (uitgezonderd vlucht) door 2 delen! Ik vind het sterk dat je zo'n reis alleen gedaan hebt!quote:Op donderdag 27 december 2007 16:03 schreef Aikara het volgende:
[..]
Mijn reis heeft me ongeveer 3.000 euro gekost: 1.500 voor auto en vliegtuig, 1.500 voor de rest. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik geen gekke dingen als bijvoorbeeld een rondvlucht maken gedaan heb. Eigenlijk is het puur eten, onderdak en benzine. Ik was 2 weken alleen op reis, de kosten voor het onderdak kunnen met 2 man daarom ook door 2 gedeeld worden.
Op zich viel de prijs van het vliegen nogal mee: 750 euro voor vlucht en 750 euro voor auto (is dus samen 1.500 euro). Bovendien had ik redelijk laat beslist om naar de VS te gaan; maar een paar weken van tevoren. Dat is dus niet de beste periode om vliegtickets te kopen.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:19 schreef BlackEnWhite het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een dure vlucht. Was je tijdens de zomermaanden geweest? Met z'n twee kan je natuurlijk alle kosten (uitgezonderd vlucht) door 2 delen! Ik vind het sterk dat je zo'n reis alleen gedaan hebt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |