tsja maar vroeg of laat gaat de rest er toch aan geloven. je kan niet altijd de doofpot cultuur handhavenquote:Op donderdag 26 juli 2007 00:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Niet.
Wielrennen moet gewoon meedoen met andere sporten, ze zijn de enigen die iets proberen te doen en lijken daardoor de enigen die er niets aan doen.
Het zal mij niet verbazen dat Blatter enco juist liever de spelers tussen de controles laat doorglippen dan dat er grondig wordt getest en af en toe een grote naam wordt gepakt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Niet.
Wielrennen moet gewoon meedoen met andere sporten, ze zijn de enigen die iets proberen te doen en lijken daardoor de enigen die er niets aan doen.
TVM toch?quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop niet dat ze wat bij schaatsen vinden, voor de rest kan het me niet zoveel schelen.
Nee, ook zij niet. Schaatsers doen echt niet aan doping, daarvoor zijn zij veel te nuchter. Verbetenheid om te winnen is er wel maar het is zo'n klein wereldje dat je daarin het niet kunt maken tegenover je collega's doping te gebruikenquote:
De vraag is hie streng die controles zijn. LAatst Zembla gezien? Zegt genoeg...quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:59 schreef Houtspeer het volgende:
Er wordt bij elk sport geontroleerd, ook voetbal.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop niet dat ze wat bij schaatsen vinden, voor de rest kan het me niet zoveel schelen.
Dan heb je echt een fout vermoeden denk ik.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:58 schreef Terecht het volgende:
Schaatsen niet te vergeten, daar wordt minstens zoveel doping gebruikt als in het wielrennen. Althans, dat is mijn vermoeden...
bovendien is 1x per week 90m lang voetballen heel wat anders dan iedere dag 200km fietsen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:59 schreef Houtspeer het volgende:
niet zo intensief. Er staan voetballers van Valencia, Real en Barca op de lijst van Fuentes naar verluidt maar wie? die komen heus niet voor een paracetamol oidquote:Op donderdag 26 juli 2007 00:59 schreef Houtspeer het volgende:
Nee maar wel andere zooi voor de spieren, nandrolon bvquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:08 schreef venomsnake het volgende:
[..]
bovendien is 1x per week 90m lang voetballen heel wat anders dan iedere dag 200km fietsen.
Denk niet dat er veel voetballers aan de bloeddoping zitten om eerlijk te zijn..
Ja dat lijkt me ook jaquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:14 schreef venomsnake het volgende:
Dat zou kunnen.
Maar ik denk dat het dopinggebruik in het wielrennen toch wel iets groter is.
De zwaarte van de sport zegt niet alles. De wil om te winnen zal er altijd zijn...quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:08 schreef venomsnake het volgende:
[..]
bovendien is 1x per week 90m lang voetballen heel wat anders dan iedere dag 200km fietsen.
Denk niet dat er veel voetballers aan de bloeddoping zitten om eerlijk te zijn..
Het heeft denk ik ook te maken met hoe geaccepteerd iets is. Wielrennen en doping kennen een lange geschiedenis. Er is dus een hele cultuur ontstaan waarin de sociale acceptatie van doping groot is. En iedereen weet dat het een van de meest lastige dingen is om een cultuur te veranderen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:14 schreef venomsnake het volgende:
Maar ik denk dat het dopinggebruik in het wielrennen toch wel iets groter is.
Het hangt heel erg van de sponsor af denk ik of geld een rol speelt. Of je gesponsord wordt door een net bedrijf zoals Rabobank of door een stel cowboys uit de Kazachstaanse vlakte. De hele bedrijfsfilosofie binnen Rabobank is gericht op duurzaam en verantwoord ondernemen, het ligt dus niet in de lijn van die cultuur om pressie op de renners uit te oefenen om vanwege financieel belang naar middelen te grijpen, bij een ploeg als Astana zal dat denk ik helemaal anders liggen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:18 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
De belangen qua geld zijn groter geworden dus zijn de regels wat scherper.
Als je kijkt hoe veel van de records van de 5 en 10 km is afgeschaafd de laatste jaren, heb ik wel zo mijn twijfels. De intrede van de klapschaats en de meer aerodynamische pakken zullen hier zeer zeker in bijgedragen hebben, maar een verschil van om en nabij de 30 seconden bij de 10 km in nog geen 8 jaar tijd valt niet enkel te verklaren door technische vooruitgang.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan heb je echt een fout vermoeden denk ik.Bij selectiewedstrijden wordt er door de echte snelle jongens ook al 500 meters van 39~40 seconden gereden. En dat zijn dan gewoon mensen die werk of opleiding doen naast het schaatsen (zijn dus zeker niet full-time bezig met het schaatsen), zij gebruiken zeker weten geen doping. Ik schat in dat de prestaties van de Nederlandse schaatsers haalbaar zijn zonder het gebruik van doping, het verschil tussen de snelle jongens op zondagochtend en de kernploeg is zo groot niet.
Ok, deze was dus voor een ander topic bedoeldquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:18 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
De belangen qua geld zijn groter geworden dus zijn de regels wat scherper.
Ik denk dat het wel goed te verklaren is. In de afgelopen 10-15 jaar is het schaatsen zo ongelooflijk veel professioneler geworden, zodat de schaatsers nu veel beter getraind worden. Ook wordt er getraind op bijvoorbeeld een efficientere afzet, en het verbeteren van de zithouding. Daarnaast zijn er natuurlijk nog technische verbeteringen, zo zijn alle wedstrijdbanen overdekt zodat je niet door weer en wind een weg hoeft te banen naar de finish (ik rij in Thialf zo 1,5 seconden sneller op de 500 meterquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:25 schreef Terecht het volgende:
Als je kijkt hoe veel van de records van de 5 en 10 km is afgeschaafd de laatste jaren, heb ik wel zo mijn twijfels. De intrede van de klapschaats en de meer aerodynamische pakken zullen hier zeer zeker in bijgedragen hebben, maar een verschil van om en nabij de 30 seconden bij de 10 km in nog geen 8 jaar tijd valt niet enkel te verklaren door technische vooruitgang.
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
Natuurlijk wordt er in andere sporten ook doping gebruikt, maar niet zoveel als in de wielersport en daarbij maken in andere sporten de sporters die niet gebruiken wél kans op successen, in de wielersport niet.
Denk dat dit toch een wat naieve benadering van de kwestie is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
Natuurlijk wordt er in andere sporten ook doping gebruikt, maar niet zoveel als in de wielersport en daarbij maken in andere sporten de sporters die niet gebruiken wél kans op successen, in de wielersport niet.
Bodybuilding is geen sport.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:10 schreef Ericr het volgende:
In bodybuilding geven sommige toppers gewoon nog even tips hoe je het beste een kuurtje kan zetten. Schijnheilig zijn ze in ieder geval niet.
ja maar creatine is dan weer geen verboden middel geloof ikquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:23 schreef Radegast het volgende:
In het voetbal gebruiken ze ook hoor, daar twijfel ik geen moment over.
Fabio Cannavaro die lachend aan een infuus ligt de avond voor de EC-finale Parma - Marseille van '99.
Ja, het stond niet op de lijst van verboden middelen. Maar het was wel creatine als ik het me goed herinner...
Moet je dit eens lezen:
http://www.ergogenics.org/guariniello2.html
Voetballers hebben zeker belang bij doping. Misschien niet puur alleen voor de prestatie, maar het helpt ook zeker bij preventie van blessures, wat in de voetbalsport toch een groot risico is. Plus harder rennen is altijd handig.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bodybuilding is geen sport.
Maar goed, verwacht men hier dan dat er in de voetballerij op even grote schaal doping wordt gebruikt als in de wielersport? Persoonlijk denk ik van niet, maar daar kan ik natuurlijk naast zitten.
Sinds wanneer is hard trainen hét criterium voor een sport?quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die gasten trainen harder dan menig andere sporter in spelsporten.
Dit vind ik persoonlijk nergens opslaan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
Voetbal is ook nog steeds een fysieke sport, dus meer kracht is ook altijd wel handig enzoquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:16 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Voetballers hebben zeker belang bij doping. Misschien niet puur alleen voor de prestatie, maar het helpt ook zeker bij preventie van blessures, wat in de voetbalsport toch een groot risico is. Plus harder rennen is altijd handig.
Oh, en opassen met Bodybuilding uitspraken. Dat ligt gevoelig bij sommige mensen
Wat is het criterium voor een sport dan? Voetbal zie ik zelf ook niet meer als een spel eigenlijk bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sinds wanneer is hard trainen hét criterium voor een sport?
Persoonlijk reken ik body-building niet bij de sporten, omdat je niet zozeer kan winnen in de competitie zelf, maar in de trainingen. Bij een sport lever je een competitie en je prestatie daar bepaald je resultaat. Bij body-building lever je voor zover ik weet in competitie geen prestatie meerquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat is het criterium voor een sport dan? Voetbal zie ik zelf ook niet meer als een spel eigenlijk bijvoorbeeld.
In de voetballerij zal doping vooral gebruikt worden als herstelmiddel, terwijl in de wielersport de renners duidelijk meer macht/kracht en uithoudingsvermogen krijgen door doping, waardoor het voor schone renners onmogelijk is om mee te komen. Tijdens een voetbalwedstrijd, elf tegen elf, maken schone voetballers evenveel kans dan gebruikende voetballers. In de wielersport is het dus veel belangrijker dat er gebruikt wordt, zonder doping speel je geen rol van betekenis en in de voetballerij is dit niet het geval.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:19 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Dit vind ik persoonlijk nergens opslaan.
In de wielersport wordt het beste/meest gecontroleerd..
Daarom zijn er op dit moment veel koppen aan het rollen.
Ik ben toch ook zeer benieuwd naar doping in het voetbal wereldje..
Maarja daar zit teveel geld achter.. je maakt mij niet wijs dat types zoals Stefan Effenberg niet zonder dope zat te voetballen.
Sorry, had nog niet gezien dat je zelf een bodybuilder bent.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat is het criterium voor een sport dan? Voetbal zie ik zelf ook niet meer als een spel eigenlijk bijvoorbeeld.
Als jij meer blessures hebt en vermoeidheid dan gedopeerde voetballers, die ook nog eens harder en langer kunnen rennen, ben je absoluut in het nadeel. Goed, het verschil zal minder zijn dan bij wielrennen, maar onderschat het niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In de voetballerij zal doping vooral gebruikt worden als herstelmiddel, terwijl in de wielersport de renners duidelijk meer macht/kracht en uithoudingsvermogen krijgen door doping, waardoor het voor schone renners onmogelijk is om mee te komen. Tijdens een voetbalwedstrijd, elf tegen elf, maken schone voetballers evenveel kans dan gebruikende voetballers. In de wielersport is het dus veel belangrijker dat er gebruikt wordt, zonder doping speel je geen rol van betekenis en in de voetballerij is dit niet het geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |