Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
Natuurlijk wordt er in andere sporten ook doping gebruikt, maar niet zoveel als in de wielersport en daarbij maken in andere sporten de sporters die niet gebruiken wél kans op successen, in de wielersport niet.
Denk dat dit toch een wat naieve benadering van de kwestie is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
Natuurlijk wordt er in andere sporten ook doping gebruikt, maar niet zoveel als in de wielersport en daarbij maken in andere sporten de sporters die niet gebruiken wél kans op successen, in de wielersport niet.
Bodybuilding is geen sport.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:10 schreef Ericr het volgende:
In bodybuilding geven sommige toppers gewoon nog even tips hoe je het beste een kuurtje kan zetten. Schijnheilig zijn ze in ieder geval niet.
ja maar creatine is dan weer geen verboden middel geloof ikquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:23 schreef Radegast het volgende:
In het voetbal gebruiken ze ook hoor, daar twijfel ik geen moment over.
Fabio Cannavaro die lachend aan een infuus ligt de avond voor de EC-finale Parma - Marseille van '99.
Ja, het stond niet op de lijst van verboden middelen. Maar het was wel creatine als ik het me goed herinner...
Moet je dit eens lezen:
http://www.ergogenics.org/guariniello2.html
Voetballers hebben zeker belang bij doping. Misschien niet puur alleen voor de prestatie, maar het helpt ook zeker bij preventie van blessures, wat in de voetbalsport toch een groot risico is. Plus harder rennen is altijd handig.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bodybuilding is geen sport.
Maar goed, verwacht men hier dan dat er in de voetballerij op even grote schaal doping wordt gebruikt als in de wielersport? Persoonlijk denk ik van niet, maar daar kan ik natuurlijk naast zitten.
Sinds wanneer is hard trainen hét criterium voor een sport?quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die gasten trainen harder dan menig andere sporter in spelsporten.
Dit vind ik persoonlijk nergens opslaan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
Voetbal is ook nog steeds een fysieke sport, dus meer kracht is ook altijd wel handig enzoquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:16 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Voetballers hebben zeker belang bij doping. Misschien niet puur alleen voor de prestatie, maar het helpt ook zeker bij preventie van blessures, wat in de voetbalsport toch een groot risico is. Plus harder rennen is altijd handig.
Oh, en opassen met Bodybuilding uitspraken. Dat ligt gevoelig bij sommige mensen
Wat is het criterium voor een sport dan? Voetbal zie ik zelf ook niet meer als een spel eigenlijk bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sinds wanneer is hard trainen hét criterium voor een sport?
Persoonlijk reken ik body-building niet bij de sporten, omdat je niet zozeer kan winnen in de competitie zelf, maar in de trainingen. Bij een sport lever je een competitie en je prestatie daar bepaald je resultaat. Bij body-building lever je voor zover ik weet in competitie geen prestatie meerquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat is het criterium voor een sport dan? Voetbal zie ik zelf ook niet meer als een spel eigenlijk bijvoorbeeld.
In de voetballerij zal doping vooral gebruikt worden als herstelmiddel, terwijl in de wielersport de renners duidelijk meer macht/kracht en uithoudingsvermogen krijgen door doping, waardoor het voor schone renners onmogelijk is om mee te komen. Tijdens een voetbalwedstrijd, elf tegen elf, maken schone voetballers evenveel kans dan gebruikende voetballers. In de wielersport is het dus veel belangrijker dat er gebruikt wordt, zonder doping speel je geen rol van betekenis en in de voetballerij is dit niet het geval.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:19 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Dit vind ik persoonlijk nergens opslaan.
In de wielersport wordt het beste/meest gecontroleerd..
Daarom zijn er op dit moment veel koppen aan het rollen.
Ik ben toch ook zeer benieuwd naar doping in het voetbal wereldje..
Maarja daar zit teveel geld achter.. je maakt mij niet wijs dat types zoals Stefan Effenberg niet zonder dope zat te voetballen.
Sorry, had nog niet gezien dat je zelf een bodybuilder bent.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat is het criterium voor een sport dan? Voetbal zie ik zelf ook niet meer als een spel eigenlijk bijvoorbeeld.
Als jij meer blessures hebt en vermoeidheid dan gedopeerde voetballers, die ook nog eens harder en langer kunnen rennen, ben je absoluut in het nadeel. Goed, het verschil zal minder zijn dan bij wielrennen, maar onderschat het niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In de voetballerij zal doping vooral gebruikt worden als herstelmiddel, terwijl in de wielersport de renners duidelijk meer macht/kracht en uithoudingsvermogen krijgen door doping, waardoor het voor schone renners onmogelijk is om mee te komen. Tijdens een voetbalwedstrijd, elf tegen elf, maken schone voetballers evenveel kans dan gebruikende voetballers. In de wielersport is het dus veel belangrijker dat er gebruikt wordt, zonder doping speel je geen rol van betekenis en in de voetballerij is dit niet het geval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |