abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:12:38 #1
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51812893
Bij een IQ score van 99 of lager*. Is dat wenselijk? Politiek haalbaar?

En een avondcursus pedagogie voor de aankomende ouders**.

Komt u maar. .
* Zowel om de productie van domme kinderen te voorkomen als kinderen te beschermen tegen ouders die te stom zijn om hun kinderen 'juist' op te voeden.
** Kan geen kwaad dunkt me.
pi_51812929
begrijpelijke stelling en insteek, maar ethisch natuurlijk totaal niet te verantwoorden, hoe wenselijk dat soms ook zou mogen zijn, als ik naar sommige 'ouders' kijk..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:15:15 #3
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51812968
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
begrijpelijke stelling en insteek, maar ethisch natuurlijk totaal niet te verantwoorden, hoe wenselijk dat soms ook zou mogen zijn, als ik naar sommige 'ouders' kijk..
Moraal verandert met de tijd, wellicht is het de tijd voor een revolutie.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:16:03 #4
186260 MrHoodigan
Weet je wat het is ?
pi_51812994
Mensen met het IQ van 99 zijn echt nog wel in staat om kinderen op te voeden... Dit gaat niet lukken, zelfs niet bij mensen met een IQ van 80 tot 75 - (ja die bestaan)
Sperma is dikker dan pis...
pi_51813018
Je hebt wel een rijbewijs om de weg op te mogen, maar een kind krijgen kan je zomaar..
pi_51813038
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat zij zegt...
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:17:52 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51813058
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:16 schreef Edwinuss het volgende:
Je hebt wel een rijbewijs om de weg op te mogen, maar een kind krijgen kan je zomaar..
Idd, 5000 euro lenen is een rompslomp vol met krediet checks etc, maar een kind dat tonnen kost kan iedereen maar krijgen..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:20:02 #8
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_51813111
hoe wil je dat gaan voorkomen...
Als ze het stiekem wel doen een boete geven?
Kind afpakken en in een 'slim' gezin plaatsen?
Voortijdig abortus laten plegen?

Tja, ik weet niet of je zomaar iemand het recht op kinderen kan ontnemen, iemand met een iq van 99 kan toch net zo graag een kind willen als iemand met hoger iq.?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:23:55 #9
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51813251
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:16 schreef MrHoodigan het volgende:
Mensen met het IQ van 99 zijn echt nog wel in staat om kinderen op te voeden... Dit gaat niet lukken, zelfs niet bij mensen met een IQ van 80 tot 75 - (ja die bestaan)
Je moet ergens een grens trekken. Om de rijbewijs kwestie maar even aan te halen, daar moet je ook 18 voor zijn terwijl sommige mensen van 17 prima auto kunnen rijden.

100 is nog goed te praten, 100 is namelijk het gemiddelde.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:24:43 #10
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_51813281
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:23 schreef Nairua het volgende:

[..]

Je moet ergens een grens trekken. Om de rijbewijs kwestie maar even aan te halen, daar moet je ook 18 voor zijn terwijl sommige mensen van 17 prima auto kunnen rijden.

100 is nog goed te praten, 100 is namelijk het gemiddelde.
Maar het idee is gewoon niet haalbaar
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_51813478
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:24 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Maar het idee is gewoon niet haalbaar
Prima haalbaar, je neemt iedereen een IQ-test af, bij een te lage score word je gesteriliseerd. Of het wenselijk is, is natuurlijk een tweede.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:32:12 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51813507
->ONZ
The truth was in here.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:33:51 #13
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51813571
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:20 schreef BereNDD het volgende:
hoe wil je dat gaan voorkomen...
Als ze het stiekem wel doen een boete geven?
Kind afpakken en in een 'slim' gezin plaatsen?
Voortijdig abortus laten plegen?
Ik zou het wettelijk willen vastleggen dat het niet toegelaten is seks te hebben zonder enige vorm van anticonceptie. Doe je het wel? Boete. En de stellen die zonder anticonceptie seks willen hebben mogen dan eerst een IQ test (met positief resultaat) afleggen.

Voor de voortijdige abortus zou ik dezelfde criteria aanhouden als momenteel is vastgelegd, tot 23 weken.
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:20 schreef BereNDD het volgende:
Tja, ik weet niet of je zomaar iemand het recht op kinderen kan ontnemen, iemand met een iq van 99 kan toch net zo graag een kind willen als iemand met hoger iq.?
Het recht? Is het een recht? Maar desondanks is zoiets prima wettelijk vast te leggen.
pi_51813599
2 ouders met een laag iq betekend niet dat kinderen daarvan ook een laag iq zouden krijgen. Daarbij kun je je afvragen of de opvoeding van kinderen bij een echtpaar met een iq van boven de 130 beter is dan die bij een laag iq, de kans is namelijk zeer groot dat bij de intelligente ouders beiden een drukke stressvolle baan hebben en er dus weinig tijd is voor een goede opvoeding.

Belangrijkste argument is natuurlijk dat de overheid nooit en te nimmer de bevoegdheid mag hebben om haar burgers voor te schrijven of ze wel of geen kinderen mogen nemen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:35:33 #15
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51813622
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:31 schreef Golradir het volgende:
Prima haalbaar, je neemt iedereen een IQ-test af, bij een te lage score word je gesteriliseerd.
Dat laatste komt eventueel later wel, wil niet direct the whole package erdoor duwen.
pi_51813638
Of je doet anticonceptiemiddelen in het drinkwater. Na het positief afleggen van een IQ-test, krijg je een anti-anticonceptiemiddeltje.
pi_51813656
Het IQ zou dan niet het enige criterium moeten zijn, maar ook de sociale vaardigheden en de psychische gesteldheid bijvoorbeeld.

Je zou dan beter aan de hand van verschillende punten kunnen beoordelen of iemand een kind kan opvoeden.
Iemand met een IQ van 80 met een hoog EQ en opvoedskills versus iemand met een IQ van 140 die z'n kinderen verwaarloost..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_51813668
Heerlijk, het bedenken van fascistische maatregelen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:36:53 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51813670
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:33 schreef Nairua het volgende:

[..]

Ik zou het wettelijk willen vastleggen dat het niet toegelaten is seks te hebben zonder enige vorm van anticonceptie. Doe je het wel? Boete. En de stellen die zonder anticonceptie seks willen hebben mogen dan eerst een IQ test (met positief resultaat) afleggen.

Voor de voortijdige abortus zou ik dezelfde criteria aanhouden als momenteel is vastgelegd, tot 23 weken.
[..]

Het recht? Is het een recht? Maar desondanks is zoiets prima wettelijk vast te leggen.
Oh ja, gestoorde lui kun je alleen krijgen van ouders die laag scoren op een IQ test he?
Iedere ouder die een kind werpt met een goed intellect voedt zn kinderen vlgs het boekje op... man schei toch uit
The truth was in here.
pi_51813684
Mijn moeder heeft zéker een IQ dat onder de 100 hangt, maar ik heb een 'hooggemiddelde' intelligentie, zoals ze dat zo mooi noemen. Ik ben zeker niet ontspoord of zo, nee ik studeer, heb baantjes, neuk er niet op los, ik zuip niet als een malle en gebruik geen drugs meer .

Ik ben sociaal vaardig en heb meer toe te voegen aan deze maatschappij dan sommige mensen uit mijn omgeving die 'bovengemiddeld' intelligente ouders hebben. Dus ik vind het eigenlijk maar een kortzichtige, domme stelling. Heb eigenlijk wel een beetje plaatsvervangende schaamte dat je dat durft te vragen....

En sowieso, als iedereen een IQ boven de 100 krijgt, dan schuift de grens ook op... (naar boven), aangezien een IQ van 100 het gemiddelde is van de bevolking op dat moment.
pi_51813748
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:36 schreef Golradir het volgende:
Heerlijk, het bedenken van fascistische maatregelen.
Het helpt in iedergeval tegen de global warming, genenpool wordt namelijk zo aardig klein en is de kans zeer groot dat er over enkele generaties de bevolking op uitsterven staat omdat vrijwel iedereen zwakzinnig is. Al blijft het gemiddelde IQ wel 100
pi_51813750
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:37 schreef Koewam het volgende:
En sowieso, als iedereen een IQ boven de 100 krijgt, dan schuift de grens ook op... (naar boven), aangezien een IQ van 100 het gemiddelde is van de bevolking op dat moment.
Dat is juist het mooiste van het hele plan. In de loop der jaren worden we steeds slimmer.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:40:13 #23
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51813753
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:34 schreef Chewie het volgende:
2 ouders met een laag iq betekend niet dat kinderen daarvan ook een laag iq zouden krijgen.
Inderdaad, er zijn uitzonderingen. Maar desondanks zul je het gros er hiermee uithalen.
quote:
Daarbij kun je je afvragen of de opvoeding van kinderen bij een echtpaar met een iq van boven de 130 beter is dan die bij een laag iq, de kans is namelijk zeer groot dat bij de intelligente ouders beiden een drukke stressvolle baan hebben en er dus weinig tijd is voor een goede opvoeding.
Sorry, maar dit vind ik iets teveel giswerk. Een hoog IQ is niet causaal verbonden aan het hebben van een drukke baan. En als je dan toch zo het accent op de intelligentie wil leggen dan zou je met hetzelfde gemak mogen aannemen dat intelligentie ouders het niet zo ver laten komen dat ze geen tijd voor de kinderen hebben.
quote:
Belangrijkste argument is natuurlijk dat de overheid nooit en te nimmer de bevoegdheid mag hebben om haar burgers voor te schrijven of ze wel of geen kinderen mogen nemen.
Dat is geen argument. En waarom eigenlijk niet als het in het belang is van het de maatschappij en het kind zelf? Momenteel worden ook kinderen bij hun ouders weggehaald door Jeugdzorg als het in het gezin niet loopt. Dat komt dus uiteindelijk op hetzelfde neer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nairua op 25-07-2007 12:51:05 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:41:28 #24
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51813782
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:36 schreef Bastard het volgende:
Iedere ouder die een kind werpt met een goed intellect voedt zn kinderen vlgs het boekje op... man schei toch uit
Nee hoor, vandaar de avondcursus pedagogie.
pi_51813885
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:40 schreef Nairua het volgende:
Inderdaad, er zijn uitzonderingen. Maar desondanks zul je het gros er hiermee uithalen.
Kun je dit ook onderbouwen? Het is namelijk grote onzin en als ik jouw stupide denkwijze volg vraag ik me af of je ouders gezamelijk wel aan een iq van 100 komen.
quote:
Sorry, maar dit vind ik iets teveel giswerk. Een hoog IQ is niet causaal verbonden aan het hebben van een drukke baan. En als je dan toch zo het accent op de intelligentie wil leggen dan zou je met hetzelfde gemak mogen aannemen dat intelligentie ouders het niet zo ver laten komen dat ze geen tijd voor de kinderen hebben.
Dat is geen giswerk, dat zijn cijfers hoogopgeleide mensen besteden over het algemeen meer tijd aan hun werk.
[..]
quote:
Dat is geen argument. En waarom eigenlijk niet als het in het belang is van het de maatschappij en het kind zelf? Momenteel worden ook kinderen bij hun ouders weggehaald door Jeugdzorg als het in het gezin niet loopt. Dat komt dus uiteindelijk op hetzelfde neer.
Natuurlijk is dat een argument, dat jij nogal fascistisch ingesteld bent en weinig kaas hebt gegeten van liberale principes is niet mijn probleem.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2007 12:45:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')