Ik verdien er m'n brood mee.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:57 schreef Lienekien het volgende:
Wat zijn wij eigenlijk een stelletje kommaneukers.
Ja, ik heb er ook de huur van betaald. Maar dan nog.quote:
Dat verschijnsel ken ik dan weer niet. Welke academische kringen hebben we het dan over?quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:59 schreef Iblis het volgende:
Wat overigens m.i. ook lelijk is, en je nog wel eens kunt zien in teksten uit Angel-saksische landen, is het gebruik van een grotere witruimte na een '.' Deze traditie, die uit de tijd van de schrijfmachine stamt, is in sommige academische kringen volledig ingeburgerd, en tamelijk overbodig bij de meeste proportionele lettertypen.
En onjuiste toepassing hiervan leidt ook tot dubbele witruimte na afkortingen, omdat software denkt ‘slim’ te zijn.
Ik moet me schamen. Als bijna afgestudeerd Neerlandica zou ik hier toch wat vaker moeten langswippenquote:Op donderdag 26 juli 2007 11:23 schreef Lienekien het volgende:
En Viking zien we niet zo vaak hier in het LPT.![]()
Ach, het is gewoon een van die plekken op FOK! waar slap wordt geoudehoerd.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik moet me schamen. Als bijna afgestudeerd Neerlandica zou ik hier toch wat vaker moeten langswippen.
Shuugi!quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:58 schreef JAM het volgende:
M'n verloofde is vandaag jarig.
Everybody now:
Hoera, hoera, hoera!.
Is dat hieperdepiep in het Japansch?quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Of is kongurachure-shonzu beter?
Congratulations. maar ik kreeg een aantal verschillende mogelijkheden, en ik heb geen idee welke goed is als een "gefeliciteerd".quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Is dat hieperdepiep in het Japansch?
Joe-chei.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:58 schreef JAM het volgende:
M'n verloofde is vandaag jarig.
Everybody now:
Hoera, hoera, hoera!.
Ik zou gaan voor omedetou (gozaimasu). Stuk beter dan dat maffe Jappenengels:quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Congratulations. maar ik kreeg een aantal verschillende mogelijkheden, en ik heb geen idee welke goed is als een "gefeliciteerd".
Koppeltekens.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:34 schreef Bupatih het volgende:
Mensen die overal onnodig spaties tussen zetten.
[afbeelding]
Kijk, een mooi voorbeeld dus van hoe het niet volgen van de regeltjes tot dubbelzinnigheid leidt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Koppeltekens.
Oh, ik las het als 'Geen software- of HTML-kennis nodig'.![]()
Jammer dat er niet overal procedures en protocollen voor zijn. Dan hoefde je alleen nog maar de stroomschema's te volgen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Kijk, een mooi voorbeeld dus van hoe het niet volgen van de regeltjes tot dubbelzinnigheid leidt.
Regeltjes.
Ja, jammer!quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jammer dat er niet overal procedures en protocollen voor zijn. Dan hoefde je alleen nog maar de stroomschema's te volgen.
En dan zou ik me nu ook niet hoeven afvragen of je dit meent of niet.quote:
Dat weet ik zelf niet eens.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan zou ik me nu ook niet hoeven afvragen of je dit meent of niet.![]()
Ik pas deze keer.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:39 schreef Lienekien het volgende:
Zullen we FOK! boycotten? Of ga jij weer zo'n fijne discussie aan met Danny?
Nee, dat is niet echt iets voor een verjaardag. Meer voor officieële aangelegenheden zoals ter afsluiting van een speech van de keizer of het opblazen van een Nederlands schip in de Javazee. (Het betekent ook 'duizend jaar'. Vergelijkbaar met de Italiaanse kreet cent'anni!)quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:10 schreef Tha_Erik het volgende:
En banzai?
Vertel, waar zit je mee?quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:35 schreef Lienekien het volgende:
Frollo, gaan jouw tenen ook altijd zo krom bij opmerkingen over 'begrijpend lezen'?
Het doet mij pijn dat jij zo onheus wordt bejegend.quote:
Oh, je hebt het over deze post~#! Ik snap niet wat hij met WTB en WTS bedoelt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het doet mij pijn dat jij zo onheus wordt bejegend.
Deze snap ik niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:58 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zeker, zeker. Laatst nog reed ik achter een bus, met op de achterruit een gigantische advertentie waar 's ochtends met een 'zesje' op stond. Dan weet je gewoon: die copywriter heeft dat in Word geschreven, het is vervolgens geredigeerd, gezet, nogmaals geredigeerd (?), gedrukt en niemand heeft in dat hele proces gezien dat er een fout in zit.
Dingen als 's ochtends, 't en 'ns horen met een een apostrof die eruitziet als een negentje, niet als een zesje.quote:
Toch doet Word dat, omdat hij denkt dat het een aanhalingsteken openen is. Op je monitor, bij puntgrootte 11, zie je dat ook niet zo gauw. Maar achter op een bus wel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:19 schreef Bupatih het volgende:
Ja, ik snap het nu.
Maar dat heb ik nog nooit zo gezien, volgens mij.
Dat men 's ochtends met een zesje schrijft...
Nee, juist is: kom ereis hier.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:21 schreef Bupatih het volgende:
Juist is toch 'Kom is hier'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |