Dan moet je Family Guy er ook bij gooien, als er één serie is die Amerika vaak te schijt zet is diehet wel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:32 schreef Yestuuur het volgende:
alleen amerikaanse maatschapiij-kritische humor (southpark, simpsons) is leuk. de rest is ruk en flauw
mee eens, alleen heb ik dat al heel lang niet meer gezienquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:51 schreef __Saviour__ het volgende:
The Office is toch echt wel dikke humor
+ married with childrenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:32 schreef Yestuuur het volgende:
alleen amerikaanse maatschapiij-kritische humor (southpark, simpsons) is leuk. de rest is ruk en flauw
Die wel, the Office USquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:51 schreef __Saviour__ het volgende:
The Office is toch echt wel dikke humor
Ik klaag er ook niet over, vind het gewoon niks zeker niet in vergelijking met the Office.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:58 schreef tonks het volgende:
[..]
Mensen die seinfeld leuk vinden mogen niet klagen over the office US.
Het is wel amerikaanse humor die voor de verandering leuk isquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:48 schreef RickoKun het volgende:
The Simpsons<------ wat doet die daar ertussen? komt die ook op comedycentral?
Ik vind ze beide wel leuk maar niet vergelijkbaar. US versie heeft nu al iets van 50+ afleveringen terwijl de UK versie er maar iets van 14 had ofzo. Maar ricky gervaisquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik klaag er ook niet over, vind het gewoon niks zeker niet in vergelijking met the Office
Persoonlijk vind ik Seinfield leuker dan the office us.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:58 schreef tonks het volgende:
[..]
Mensen die seinfeld leuk vinden mogen niet klagen over the office US.
Steve Carrel vind ik wel een goede acteur, zeker in Anchorman was die hilarisch (met zijn iq van 45) maar in the office us vind ik het maar matig.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:00 schreef jehovaguerilla het volgende:
Dan zit je op de verkeerde manier naar die serie te kijken.
Verbaal is het niet sterk maar dat is de bedoeling ook niet.
Het gaat om de situaties en vooral de bijbehorende gelaatsuitdrukkingen.
Ga daar maar eens op letten ,dan is het een stuk leuker.
Dwight is king and so is die dikke kale.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:06 schreef L.no het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik Seinfield leuker dan the office us.![]()
Teveel om op te noemen denk ikquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:08 schreef Devlinsect het volgende:
Overigens: Amerikaanse humor films? Anyone?![]()
kom op met die top 3quote:
Naked Gunquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:12 schreef Aoristus het volgende:
kom op met die top 3
Zat er al op te wachtenquote:
quote:
Airplane!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Naked Gun
Naked Gun 21/2
Naked Gun 331/3
En dan durven ze in Nederland Johnny Kraaijkamp juniorquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:55 schreef -skippybal- het volgende:
Maar Europese humor pwnd uiteraard wel Amerikaanse. Nederlanders niet, want die vinden zichzelf vaak té grappig op tv.
Dat komt omdat je in Nederland een goedkope uitgeklede rukversie krijgt van de Comedy Central.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:16 schreef thedude0 het volgende:
Comedy Central is om te janken zo kut, snap niet waarom ze het Comedy noemen idd
Waarom bleef je zolang kijken naar Comedy Central? Waren er geen Duitse Krimi's of BBC comedy's op?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:16 schreef pberends het volgende:
Eerst een of andere Saturday Night Live herhaling
Daarna een of andere ziekenhuis-serie.
En dan hebben we natuurlijk de US-versie van The Office.
Als er iets niet grappig is op Comedy Central is het Reno 911 wel.quote:
Amerikaanse humor, over het algemeen doet onder voor Engelse, maar als je dat aan CC wilt vastpinnen dan is er iets niet goed.quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:38 schreef maartena het volgende:
Je moet Amerikaanse humor ook snappen trouwens. Als je het moet hebben van de ondertiteling, dan ga je het nooit echt leuk vinden, je moet het echt hebben van je kennis Engels, en het begrijpen van de humor zelf.
Humor valt niet te ondertitelen, je snapt het, of je snapt het niet.
The Daily Show global edition krijgen we hier volgens mij. Vind het verre van geniaal met de zwaar geacteerde grappen en de standaard Bush-bash. Series kan ik dan weer helemaal waarderen, vooral Scrubs en Seinfeld.quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Amerikaanse humor, over het algemeen doet onder voor Engelse, maar als je dat aan CC wilt vastpinnen dan is er iets niet goed.
De versie die ze in Nederland te zien krijgen is verre van te vergelijken met de Amerikaanse, allemaal oude troep en dingen die ze niet uitzenden. Zie mijn eerdere posts.
Al vraag ik me af of the Colbert Report en the Daily Show 't goed zouden doen in Nederland.En dan doel ik niet op humor, want deze twee shows zijn geweldig.
Juistemquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Naked Gun
Naked Gun 21/2
Naked Gun 331/3
En toch zit er een kern van waarheid in. Veel humor is gewoon NIET te vertalen, of het nu nasynchronisatie is, of ondertiteling. En dan hebben we in Nederland nog het geluk dat we het Engels kunnen horen en dus de originele grap kunnen horen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:42 schreef NiteSpeed het volgende:
Komt van iemand die zo dom is om in Amerika te gaan wonen af. Als je zo gek bent dat je daar woont, zal je inderdaad wel een slechte smaak hebben. Beetje afschuiven op het feit dat Nederlanders zogenaamd geen Engels begrijpen en alleen ondertiteling lezen. Dit is geen duitsland verdorie.
History of the world, part 1quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hot Shots!
Hot Shots Part Deux!
Spaceballs!
Die is dan wel weer leuk, maar een serie als Friends sla ik echt over. En films als Naked Gun vond ik leuk toen ik 12 was.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:16 schreef PDOA het volgende:
The Big Lebowski. Briljante film. Zelden zo gelachen!
Afgelopen nacht zitten kijken. Zelfs een docu over het wel een wee van de kwalakwalakankerbos-aap in Loekoeloekoe is boeiender. Echt wat een zoutloze zooi dat The Officequote:Op woensdag 25 juli 2007 12:16 schreef BaajGuardian het volgende:
The office is echt hillarisch, die manager (carell) is gewoon geniaal met de kop die hij altijd trekt, echt die domme glimlach altijd ik lach me kapot om die ventspeelt ook in de film Evan almighty, vervolg op bruce almighty (matige film, al gezien en is niet echt van zulke kwaliteit die je van steve carell gewend zou zijn)
Hulde aan die vent, echt een typisch onozel amerikaans midclass voorkomen
Mensen die the office niet leuk vinden snappen echt de humor niet van het eeuwige sarcasme op de eigen middenclasse, en dat is typisch amerikaanse humor, dat kun je niet vergelijken met de herman's van amerika die funniest home video shows presenteren..
Wij hebben immers ook jensen.
Dat doet de originele Office toch een stuk beter en wat betreft kritiek op de middenklasse in de kantoortuin is Debiteuren/Crediteuren toch wel een stuk beter dan de Office US.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Mensen die the office niet leuk vinden snappen echt de humor niet van het eeuwige sarcasme op de eigen middenclasse, en dat is typisch amerikaanse humor, dat kun je niet vergelijken met de herman's van amerika die funniest home video shows presenteren..
quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:48 schreef BrauN het volgende:
Mensen die The Office niet leuk vinden zouden eens meer dan 1 episode moeten kijken. En daarbij tijdelijk proberen hun "Jensen"-gevoel-voor-humor in de kast te laten. En proberen te luisteren naar de stemmen, in plaats van met de grootste moeite de ondertiteling proberen bij te houden.
Dit waren m'n tips, doe er je voordeel mee, humorloze horken.
Of je doet eerst eens je best om de kritiek op de US versie van the Office te lezen, domboquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:48 schreef BrauN het volgende:
Ga de lamas kijken, domboquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Of je doet eerst eens je best om de kritiek op de US versie van the Office te lezen, dombo![]()
the office is alleen maar leuk omdat het door engelsen verzonnen is. en dan nog is de engelse variant 10x beter.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Wij hebben immers ook jensen.
En die kritiek is? Doorgaans komen de niet-liefhebbers van The Office US aanzetten met het nog enigzins redelijke punt van kritiek dat het een slap aftreksel is van de UK versie. Maar verder? Ik heb niet zo'n boodschap aan non-argumenten als 'saai', 'humorloos' en 'suf'.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Of je doet eerst eens je best om de kritiek op de US versie van the Office te lezen, dombo![]()
Alsjeblieft niet zeg, lees mijn reactie's eens door en je leert mischien nog wat echt goede commedie is (zelfs uit de VS). Office US mag nog niet eens in de schaduw staan van de originele Office.quote:
Dat staat o.a in mijn eerdere reactie'squote:
Watevah nigga, ik ben zelf een raskomiek.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg, lees mijn reactie's eens door en je leert mischien nog wat echt goede commedie is (zelfs uit de VS). Office US mag nog niet eens in de schaduw staan van de originele Office.![]()
Juist de flauwe glimlach van carell is wat de grap vaak is, dat jij daar geen flauwe glimlach voor terug wilt geven vind ik weer een goed voorbeeld van egoismequote:Op woensdag 25 juli 2007 13:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat staat o.a in mijn eerdere reactie's
Zoals al eerder gezegd vind ik Carrel een goed acteur maar in the Office US vind ik hem maar matig, het is ook niet zo dat ik er niet naar kan kijken maar meer dan af en toe een flauwe glimlach heb ik er niet voor over.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:12 schreef BaajGuardian het volgende:
Zoals ik al in eerdere post zei, je moet die humor serieus nemen, je moet the office zien alsof het een realityshow is, niet op de manier waarin je wacht op de grappen, natuurlijk is het dan niet leuk... ga dan liever naar een of andere gefaalde stand up ofzo.
In je eerdere reacties kom je ook niet verder dan de vergelijking met de UK versie. En oh ja, je zegt een keer of wat dat je Steve Carrel niet tot zijn recht vindt komen in The Office. Nou, poeh! Dikke kritiek, baas.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat staat o.a in mijn eerdere reactie's
Zoals al eerder gezegd vind ik Carrel een goed acteur maar in the Office US vind ik hem maar matig, het is ook niet zo dat ik er niet naar kan kijken maar meer dan af en toe een flauwe glimlach heb ik er niet voor over.
Maar goed ik snap ook niet wat mensen leuk vinden aan de that 70's show
Dze man spreekt de waarheid.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:48 schreef BrauN het volgende:
Mensen die The Office niet leuk vinden zouden eens meer dan 1 episode moeten kijken. En daarbij tijdelijk proberen hun "Jensen"-gevoel-voor-humor in de kast te laten. En proberen te luisteren naar de stemmen, in plaats van met de grootste moeite de ondertiteling proberen bij te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |