abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2008 @ 11:22:22 #251
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56810770
Fijn!

Succes met alle rommel.... je zult ze nog wel eens vervloeken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56811244
Ach, ik kan wat hebben. Net toen ze begonnen met de tegeltjes eraf breken ook. Na 10 minuten stond een van die jongens beneden. Ehm, mevrouw heeft u een handdoek? Dus ik Terwijl ik naar boven liep werd ik al gewaarschuwd, het is wel nat boven hoor mevrouw! Lag er op de overloop allemaal water! Of het nou uit de oude toiletpot kwam of ergens anders vandaan geen idee maar het is in elk geval weer opgeruimd.

En nu...nu zijn ze alweer naar huis!!!

Straks eerst even een broodje eten met dochterlief en dan kan manlief even de sporen in de woonkamer wegdwijlen. (Ik ben zelf ziek thuis dus ik mag delegeren. )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_56820544
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:42 schreef Nanook24 het volgende:
Ach, ik kan wat hebben. Net toen ze begonnen met de tegeltjes eraf breken ook. Na 10 minuten stond een van die jongens beneden. Ehm, mevrouw heeft u een handdoek? Dus ik Terwijl ik naar boven liep werd ik al gewaarschuwd, het is wel nat boven hoor mevrouw! Lag er op de overloop allemaal water! Of het nou uit de oude toiletpot kwam of ergens anders vandaan geen idee maar het is in elk geval weer opgeruimd.

En nu...nu zijn ze alweer naar huis!!!

Straks eerst even een broodje eten met dochterlief en dan kan manlief even de sporen in de woonkamer wegdwijlen. (Ik ben zelf ziek thuis dus ik mag delegeren. )
maar je kan wel op fok. Dat noem ik niet ziek.
pi_56820677
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:21 schreef TheFrankey het volgende:
maar je kan wel op fok. Dat noem ik niet ziek.
Als je ziek bent kun je nog altijd wel met een laptop overweg hoor. En geloof mij, als je slaapkamer naast de badkamer ligt heb je weinig zin om ziek in bed te liggen als ze tegels aan het breken zijn hoor! Dus dan maar languit op de bank en rustig een beetje interpretten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_56843829
Vandaag de afrekening van de Nuon gekregen. Ons oude bedrag was gebaseerd op het verbruik van de vorige bewoners die dag en nacht (!) 24 graden in huis stookten.

Gevolg hiervan is wel dat we 300 Euro terug krijgen en dat ons maandbedrag met slechts 130 Euro omlaag gaat (Dat is op 15 Euro na een halvering van het bedrag! )

Foto's van de badkamer volgen even allemaal op een rijtje als de boel klaar is volgende week.
  woensdag 20 februari 2008 @ 07:55:35 #256
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56853368
Da's een mooie meevaller zeg!

En wat een originele smoes om nog geen foto's te plaatsen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57250950
De foto's waren al een poosje geleden beloofd maar het kabeltje van het fototoestel was even misplaatst. Vanavond nog eens goed gezocht en gevonden dus bij deze de foto's van de verbouwing van de badkamer.

Nog even ter herinnering...zo was het voor de verbouwing:

En zo was het nadat er 3 man 2 uurtjes bezig geweest waren:

Een dag later was het inbouw toilet al geplaatst en zijn de leidingen voor electra en water waar nodig verplaatst:

En op de derde dag heeft de stucadoor alles vlak gestreken:

Daarna is het foto's maken er even bij in geschoten maar zo ziet de badkamer er dus nu uit

Wel even door de rommel heen kijken. Sommige dingen moeten nog een plaatsje krijgen en de handdoekkenrekjes e.d. moeten nog worden opgehangen.

En nu, op naar de volgende stofwolk in huis. Half april krijgen wel dakkapellen aan de voor en achterzijde van het huis.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:59:44 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57251889
Een hele verbetering! Mooi hoor.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57253719
Inderdaad, ziet er stuk beter uit
わたしはヤスパーです!
  zondag 9 maart 2008 @ 10:38:22 #260
61183 leonieke
Dan toch?
pi_57258640
Badkamer ziet er op die manier een pak beter uit Mooie veranderingen
  zondag 9 maart 2008 @ 11:13:58 #261
3185 Adelante
To let it go now
pi_57259035
ik vond dat rood toch ook wel mooi
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:14:29 #262
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57627111
Beter laat dan nooit: ziet er mooi uit Nanook! Is de badkamer tot nu toe ook praktisch in het gebruik gebleken? Dat is ook niet onbelangrijk, toch?

En binnenkort zit je dus weer in de troep, begrijp ik? Poor you!
... ♥ ik mis je ♥
pi_57684439
Je had een goed excuus om zo laat te reageren Phluph.

De badkamer werkt prima zo. De loodgieter is nog wel 2 keer terug geweest vanwege lekkage (1x bij de aansluiting op de standpijp en 1x omdat er een rubbertje van het toilet niet helemaal goed zat) maar het is nogsteeds heerlijk om de nieuwe badkamer in te lopen en te bedenken hoe het verbeterd is.

We zitten over 2,5 week inderdaad weer (2 dagen) in de troep maar ik kijk ook wel uit naar de ruimte en het licht dat het gaat brengen. Er komt nu bijv. ook een raam op de voorzolder dus dat geeft ook weer meer licht bij de wasmachine en de droger.

En had ik al vertelt dat met dank aan de belastingdienst en het vakantiegeld er van de zomer toch ook nog een nieuwe keuken (mét vaatwasser!) gaat komen?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 05:42:26 #264
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57690802
Oh, dat is wel een toffe opsteker!

En ook leuk voor ons, foto's en zo.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57692096
Ik wil ook zo'n belastingdienst en vakantiegeld Wij kregen van de belastingen toch de volle 150 euro terug. Alleen jammer dat je er nog geen kast kunt mee kopen Maar wat een leuk nieuws
pi_58027532
Nog even ter herinnering...morgen komen de dakkapellen.

Vandaag hebben we de zolder leeg geruimd dus wij zijn er helemaal klaar voor. Ik moet alleen zelf morgen werken dus ik zal vragen of hij foto's wil maken van de vorderingen.

Overigens is onze slaapkamer (op de aankleding na) ook klaar. Foto's volgen z.s.m. want er staat nu allerlei rommel van zolder in de weg.
pi_58076283
De foto's laten nog even op zich wachten.

Orange heeft onze internetverbinding een dubbel ip-adres toegekend waardoor we niet op onze eigen lijn online kunnen. Als het mee zit is alles morgen weer hersteld
pi_58080728
Ja, het is vandaag morgen
Zijn de dakkappellen al helemaal af?

* leonieke is nieuwsgierig
pi_58094741
Ja ze zijn helemaal af. Alleen het afwerken moeten we nog zelf doen.

Ik ben bang dat de foto's nog langer op zich laten wachten want toen ik vanmiddag nogmaals met Orange belde kreeg ik te horen dat die meneer gisteren niet tegen me had mogen zeggen dat het binnen een dag opgelost zou zijn. Normale gang van zaken...5 tot 7 dagen! En dan is de oorzaak ook nog eens iets waar ik niets aan kan doen!!!

(Mocht de (illegale ) verbinding met de buurman zo stabiel blijven als hij nu is ga ik straks proberen de foto's naar photbucket te uploaden.)
pi_58095835
Gelukt.

Om te beginnen nog even de buitenkant van het huis zonder dakkapellen:

En nog even de oude situatie binnen:

De gaten in het dak aan de voorzijde:

En aan de achterzijde(waar er ook een raam op de voorzolder komt:

De kleine voordakkapel is gearriveerd en wordt geplaatst:

En het plaatje aan de binnenkant:

Even later is ook de grote kapel voor achter opgehaald:

En hier zit hij er al op:

En nog even het plaatje van binnen en van buiten:

En had ik al gezegd dat we er blij mee zijn?
pi_58097619
Zo, dat is nog eens een flinke dakkapel! Heeft het bedrijf het plaatsen en ook de afwerking helemaal gedaan?
pi_58098364
Je kunt ervoor kiezen om de boel helemaal te laten afwerken (en daar betaal je dan uiteraard ook voor). Wij willen t.z.t. op de zolder 2 slaapkamers maken voor onze dochters en omdat er daarvoor nog muurtjes moeten worden verplaatst hebben we ervoor gekozen de boel niet af te laten werken.

Toch hebben ze alles wel zo ver mogelijk afgewerkt en nog gipsplaten en schroeven achtergelaten dus ik mag wel zeggen dat de service van Ruiter dakkapellen prima is.

Nog even voor de liefhebbers. Het kostenplaatje van dit geheel was ¤13.187,00
  donderdag 17 april 2008 @ 07:11:00 #273
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58104092
Sjemig, dat gaat best snel!

Ik vind het altijd onvoorstelbaar, hoeveel extra ruimte een relatief kleine dakkapel kan genereren. Met name de kleinere, zoveel extra ruimte heeft-ie niet te bieden, maar door deze toe te voegen in zo'n schuine wand lijkt de "opbrengst" wel het dubbele!

Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik bedoel, hopelijk snappen jullie het desalniettemin toch.

Fijn dat het klaar is. Zijn jullie nu voorlopig klaar met klussen? Behalve dan t.z.t. het afwerken van de zolder?
... ♥ ik mis je ♥
pi_58105614
quote:
Op donderdag 17 april 2008 07:11 schreef phluphy het volgende:

Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik bedoel, hopelijk snappen jullie het desalniettemin toch.

Ik snap best wat je bedoelt hoor! Het valt mij ook al op dat de ruimte na plaatsing veel groter is dan je van te voren denkt als je alleen het gat in het dak ziet...

Voor ons huis zou ik ook graag een dakkapel willen,maar ten eerste kunnen we het ons niet veroorloven op dit moment en op de tweede plaats vind ik maar weinig dakkapellen mooi op een huis uit 1900.

Wel fijn dat zo'n bedrijf alles doet, en het weer netjes achterlaat! Hoe lang zijn ze nu uiteindelijk met zoiets bezig?
pi_58106866
Phluph, We hebben nu even een maand of 1,5 kluspauze. Daarna is het tijd voor de keuken en dan doen we behalve deuren en kozijnen verfen even helemaal niets meer en gaan we alleen nog maar genieten van ons nieuwe huisje.

Sleeve, Ik kan goed begrijpen dat zo'n moderne dakkapel op zo'n autenthiek huis geen gezicht is en dat het dus moeilijk is daar een mooie passende dakkapel op te vinden maar er moeten toch bedrijven zijn die zoiets doen?

Ze zijn hier een volle dag bezig geweest met beide dakkapellen. 's morgens om 7 uur zijn ze begonnen en rond een uur of 4 vertrokken ze weer. Er waren wel 2 dagen in de planning meegenomen maar dat is dus niet nodig geweest.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 17 april 2008 @ 12:32:47 #276
95752 crew  Chell
Kluns
pi_58109225
Wow, mooi hoor die kapellen! Wat een ruimte en licht moet dat geven! Grappig gezicht dat die dingen helemaal kant en klaar zo aangeleverd worden, dat wist ik helemaal niet
  donderdag 17 april 2008 @ 12:49:03 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58109610
Wauw, wat een extra ruimte en licht zeg!
  donderdag 17 april 2008 @ 13:25:45 #278
3185 Adelante
To let it go now
pi_58110534
grappig dat jullie de enige in het blok zijn die voor een dakkapel hebben gekozen, is de rest huur ofzo?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58110840
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:25 schreef Adelante het volgende:
grappig dat jullie de enige in het blok zijn die voor een dakkapel hebben gekozen, is de rest huur ofzo?
Nee, de rest is ook allemaal koop maar over het algemeen wonen er hier in de straat allemaal oudere stellen met kinderen die al de deur uit zijn. Er is verderop 1 huis met een (oerlelijke) trespa dakkapel aan de voorkant maar verder is er inderdaad niemand.

Ik moet zeggen dat de slaapkamers op de eerste verdieping ook wel gewoon ruime slaapkamers zijn en de zolder op zich zonder dakkapelln ook al ruim was misschien is dat er de reden van dat anderen het niet nodig vonden???

Verder iedereen bedankt voor de enthousiaste reacties. Ik wordt er helemaal een beetje van.
  zondag 20 april 2008 @ 11:25:49 #280
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58173962
Wauw Nanook, wat een verandering Dat een dakkapel zoveel ruimte kan bieden, ik blijf er versteld van staan, maar wat is het super geworden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')