quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:07 schreef Party_P het volgende:
00:44:35 27-07-07 19 I BRAN Prio 3 in ontvangst nemen ham en kaas bij de voordeur aub
707270044350802714 0802714 BRW N-O Gelderland ( Centralist )
Hoge prioriteit voor dit soort dingen
Was een windhoos,hier foto's:quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:57 schreef MrJones het volgende:
Beetje wind?
Tussen Vierhouten en Nunspeet zijn
honderden oude bomen omgewaaid.Bij een
hotel werden auto's bedolven en ook het
hotel zelf raakte beschadigd.De politie
raadt mensen af om het bos in te gaan.
NOS TT
er is er eentje besteld, met een beetje mazzel komt die tegen volgend weekend aan....quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:24 schreef INViCTuS het volgende:
. Doe mij 1 hogedrukgebied aub.
Ligt het nu aan mij of liggen al die bomen weer 1 kant op, misschien toch weer een down-burst?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:16 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Was een windhoos,hier foto's:
http://www.veluwebeeld.nl/Windhoos%20Vierhouten.html
erg indrukwekkend.
Mooi blijft ie dan ook een beetje lang hangen?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
er is er eentje besteld, met een beetje mazzel komt die tegen volgend weekend aan....
Pluim ziet er goed uit:quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:27 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Mooi blijft ie dan ook een beetje lang hangen?
Ze hebben het over een microburst.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of liggen al die bomen weer 1 kant op, misschien toch weer een down-burst?
(Dat werd de vorige keer gezegd in Hoogeveen, ik heb er verder geen verstand van hoor!)
http://en.wikipedia.org/wiki/Microburstquote:
ik hoop dat je gelijk hebt. Ben het weer nu wel beu eigenlijk. Heb echt behoefte aan zon en aangename temperaturen. ( krijgen we mss ook nog wat leuke onweersbuien met wat vuurwerk)quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
er is er eentje besteld, met een beetje mazzel komt die tegen volgend weekend aan....
Volgens mij wel,de diameter van een microburst is kleinerquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde maar dan kleiner dan een downburst?
Morgen nog zo een dag,en dan gaan we weer de regen in.quote:
nou, de laatste run is alweer een stuk minder zeker van z'n zaak, hoewel de hoeveelheid neerslag laag blijft. Kan dus wel duiden op hogedruk, maar dat hoeft dus in dit geval niet direct veel warmer weer op te leveren.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:48 schreef it_was_me het volgende:
[..]
ik hoop dat je gelijk hebt. Ben het weer nu wel beu eigenlijk. Heb echt behoefte aan zon en aangename temperaturen. ( krijgen we mss ook nog wat leuke onweersbuien met wat vuurwerk)
Hier zal het zo wel gaan regenen,als ik buienradar bekijk.quote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kaart van de wereld mét bewolking. Bijna realtime (max. uurtje of 6 vertraging)!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |