abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52159712
Zijn er trouwens nog mensen die zelf trainen of vechten hier? Zo ja, waar trainen jullie en welk gewicht vechten jullie?
Bored@work
Boredatwork.nl
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:57:25 #102
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_52160624
Ik doe aan judo.. nog niet zo heel lang eigenlijk. Heb wel als kind enkele jaren gejudoo'd.
Bedoeling is om hier mijn conditie mee te verbeteren (ben zelfs gestopt met roken )

zodra mijn conditie (hopelijk over een jaar) in orde is. wil ik doorgaan met mma training. (ik wil niet gaan kickboksen icm judo etc... ik wil het staande werk wel kunnen combineren met takedowns en grondwerk.)

mijn gewicht zit nu op 82kg.
pi_52160916
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:57 schreef Dacide het volgende:
Ik doe aan judo.. nog niet zo heel lang eigenlijk. Heb wel als kind enkele jaren gejudoo'd.
Bedoeling is om hier mijn conditie mee te verbeteren (ben zelfs gestopt met roken )

zodra mijn conditie (hopelijk over een jaar) in orde is. wil ik doorgaan met mma training. (ik wil niet gaan kickboksen icm judo etc... ik wil het staande werk wel kunnen combineren met takedowns en grondwerk.)

mijn gewicht zit nu op 82kg.
Judo is een uitstekende basis voor het mma, vooral voor je balans en het werpen vanuit bv. de clinch. Merk zelf wel dat ik qua worpen tekort kom als ik tegenover een goede judoka sta.
Bored@work
Boredatwork.nl
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:19:43 #104
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_52162501
ik heb veel discussies meegemaakt (vooral de standaard discussie van wat beter is BJJ of Judo),...

judo verschilt heel veel van mma (denk aan de Gi, geen stoten, max 5 minuten, veel aandacht aan werpen t.o.v. grondwerk (ne waza)..

anyhows... men is er wel van overtuigd dat de judo basis idd erg sterk is op gebied van balans.. Ik denk dat elke mma kenner (actief of passief) wel mijn mening deelt dat een goede balans een zeer sterke toegevoegde waarde heeft binnen het mma (denk vooral aan takedown defence en clinch idd).

wat beoefen jij precies? Wedstrijdniveau? gewicht? etc...

btw: volgens mij ben je nieuw hier? toch?
Welkom in elk geval!
pi_52162837
Thnx, ja ben idd. nieuw hier..

Train nu ongeveer 1.5 jaar serieus mma. Train bij Angelo Gym in Glanerbrug en kom uit voor Team Hardcore bij wedstrijden. Vecht in de -70kg normaal. Soms -72 als ze anders geen tegenstander hebben.
Bored@work
Boredatwork.nl
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:56:53 #106
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_52166942
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:00 schreef dennuzmma het volgende:
Zijn er trouwens nog mensen die zelf trainen of vechten hier? Zo ja, waar trainen jullie en welk gewicht vechten jullie?
Heb paar maandjes kickboksen en grappling gedaan. Alles wak bij kickboksles leerde, oefende ik altijd thuis, maar dan zonder bokshandschoenen met als gevolg dak een waardeloze kickbokser ben, ik kan niet slaan met handschoenen aan

Grappling was me wat, ik woog toen 61 kilo en worstelde met gasten van 100 kilo, hihihi Nu weeg ik 81
bb_koning.hyves.nl
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:57:58 #107
106955 BB_Koning
pi_52166977
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:33 schreef dennuzmma het volgende:

Train nu ongeveer 1.5 jaar serieus mma. Train bij Angelo Gym in Glanerbrug en kom uit voor Team Hardcore bij wedstrijden. Vecht in de -70kg normaal. Soms -72 als ze anders geen tegenstander hebben.
Is het leuk om mensen te slaan met kleine handschoentjes?
bb_koning.hyves.nl
pi_52167194
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:33 schreef dennuzmma het volgende:

Cool, volgens mij heb ik wel wat jongens gezien op galas hier van team Hardcore. ( In Groningen ). Ik train zelf ook serieus en hoopte mijn debuut eind dit jaar te maken, alleen dat staat nu in de wachtkamer aangezien ik over 3 week aan beide voeten geopereerd moet worden. Als ik ga vechten is dat wsl. -72 of -74 en dan voor Team Schreiber.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_52167718
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:56 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Heb paar maandjes kickboksen en grappling gedaan. Alles wak bij kickboksles leerde, oefende ik altijd thuis, maar dan zonder bokshandschoenen met als gevolg dak een waardeloze kickbokser ben, ik kan niet slaan met handschoenen aan
Nou als je zonder handschoenen aardig kan slaan dan moet het met handschoenen des te meer lukken. Ik doe dat ook en ik merk dat ik beter op mijn techniek let want er kan makkelijker iets fout gaan dan met wraps en handschoenen. Met bokshandschoenen is daarna wel weer even wennen maar dat boeit mij eigenlijk niet. Ik ga toch liever voor MMA-handschoenen en ik train (DHZ) meer voor de conditie en voor real-life situaties (gelukkig nooit nodig geweest).
quote:
Grappling was me wat, ik woog toen 61 kilo en worstelde met gasten van 100 kilo, hihihi Nu weeg ik 81
Speklap!
pi_52167826
Is er trouwens een Nederlandse MMA-gym die wat meer op worstelen of bjj focust? Of moet je het zelfs gewoon bij losse bjj en worstellessen houden? Het is altijd zo treurig om te zien dat al die kickbokstraining van de Nederlandse MMA-er vaak voor niets is tegen iemand die ook maar een beetje geschoold is in worstelen of bjj.
pi_52168530
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:24 schreef sampoo het volgende:
Is er trouwens een Nederlandse MMA-gym die wat meer op worstelen of bjj focust? Of moet je het zelfs gewoon bij losse bjj en worstellessen houden? Het is altijd zo treurig om te zien dat al die kickbokstraining van de Nederlandse MMA-er vaak voor niets is tegen iemand die ook maar een beetje geschoold is in worstelen of bjj.
Bij ons pakken we tijden de mma training alles, dus vanaf staand, clinch, takedown en grondwerk.
De mma trainingen zijn wel voornamelijk gericht op de takedowns en het worstelen zelf. Staand vechten train je vooral tijdens de kickboks lessen.

Maar ik weet niet waar je woont, dus kan wel wat goede scholen noemen, maar als ze aan de andere kant van NL zijn heb je er nog weinig aan.
Bored@work
Boredatwork.nl
pi_52168556
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:04 schreef Jajong het volgende:

[..]

Cool, volgens mij heb ik wel wat jongens gezien op galas hier van team Hardcore. ( In Groningen ). Ik train zelf ook serieus en hoopte mijn debuut eind dit jaar te maken, alleen dat staat nu in de wachtkamer aangezien ik over 3 week aan beide voeten geopereerd moet worden. Als ik ga vechten is dat wsl. -72 of -74 en dan voor Team Schreiber.
Ik vocht mijn eerste mma partij ook tegen een jongen van Schreiber, Candied, ken je die?
Bored@work
Boredatwork.nl
pi_52168676
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:48 schreef dennuzmma het volgende:

[..]

Ik vocht mijn eerste mma partij ook tegen een jongen van Schreiber, Candied, ken je die?
Vaag, ik train bij Schreiber Groningen dus hij zal wel in Wormer bij Bob zelf trainen. Bob komt hier eens per maand langs .
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:53:32 #114
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_52168700
ik meen dat utrecht een solide worstelteam heeft (de halter)...

zover ik weet is dat gewoon het olympisch worstelen. Geen idee of hun connecties hebben met mma trainingen of scholen.
pi_52169076
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:47 schreef dennuzmma het volgende:

[..]

Bij ons pakken we tijden de mma training alles, dus vanaf staand, clinch, takedown en grondwerk.
De mma trainingen zijn wel voornamelijk gericht op de takedowns en het worstelen zelf. Staand vechten train je vooral tijdens de kickboks lessen.

Maar ik weet niet waar je woont, dus kan wel wat goede scholen noemen, maar als ze aan de andere kant van NL zijn heb je er nog weinig aan.
Omgeving Amsterdam, ik zou wel eens een kijkje willen nemen op zo'n school.

Maar met onze kickboksbasis snap ik dan niet waarom we niet meer succes in MMA hebben en waarom ik weinigen zie met een grondige worstel of bjj-kennis. Wellicht is de voorsprong te groot van de anderen. In de VS worstel je op jonge leeftijd al serieus op school in competitieverband en de Brazilianen zijn natuurlijk ook werelds in BJJ.
pi_52169211
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:06 schreef sampoo het volgende:

[..]

Maar met onze kickboksbasis snap ik dan niet waarom we niet meer succes in MMA hebben en waarom ik weinigen zie met een grondige worstel of bjj-kennis. Wellicht is de voorsprong te groot van de anderen. In de VS worstel je op jonge leeftijd al serieus op school in competitieverband en de Brazilianen zijn natuurlijk ook werelds in BJJ.
Als je in Amsterdam woont zou ik zeker bij Kops gaan trainen! Die hebben een super worstel groep, en ook kickboksen en pure mma trainingen volgens mij. Heb een keer een seminar gehad van Bert Kops, en hij is echt goed. Super aardige kerel ook.
Bored@work
Boredatwork.nl
pi_52169228
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:52 schreef Jajong het volgende:

[..]

Vaag, ik train bij Schreiber Groningen dus hij zal wel in Wormer bij Bob zelf trainen. Bob komt hier eens per maand langs .
Klopt, hij traint idd. bij Bob zelf
Bored@work
Boredatwork.nl
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:19:19 #118
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_52169497
zit je ook op mixfight.nl Dennuz? (zo ja, wat is je nick?)
pi_52170074
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:19 schreef Dacide het volgende:
zit je ook op mixfight.nl Dennuz? (zo ja, wat is je nick?)
Haha, je hebt mijn nick daar al.. Ben idd. Dennuz op mixfight..
Bored@work
Boredatwork.nl
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:40:50 #120
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_52170246
ow ok.. je heet daar gewoon Dennuz..
weten we dat ook weer he.. Ik ben gewoon Dacide daar (die gast met die koptelefoon op (dj))
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:43:30 #121
106955 BB_Koning
pi_52170348
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 13:57 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Is het leuk om mensen te slaan met kleine handschoentjes?
Heyhey Dennuz, geef eens antwoord op de vraag van BB!
bb_koning.hyves.nl
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:46:59 #122
106955 BB_Koning
pi_52170482
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:20 schreef sampoo het volgende:

Speklap!
Ik ben 1.75 m en weeg 81, Paulo Filho is 1.74 en weegt 83 kilo....

bb_koning.hyves.nl
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:55:00 #123
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_52170761
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:46 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Ik ben 1.75 m en weeg 81, Paulo Filho is 1.74 en weegt 83 kilo....

ik geloof nooit dat jij net gespierd bent als die gast
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_52170841
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:43 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Heyhey Dennuz, geef eens antwoord op de vraag van BB!
Haha, uitdelen voelt heerlijk, incasseren iets minder
Bored@work
Boredatwork.nl
pi_52172019
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:06 schreef sampoo het volgende:

[..]

Simpel, neem een blauwe band in BJJ met redelijke takedowns en zet hem tegen Ernesto Hoost in MMA en Hoost klopt af binnen een minuut. Je hebt niks aan kickboxen als je 't niet kan gebruiken ( blijven staan ).

Dennuz, ben je meer een staande vechter of doe je het liever op de grond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')