abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2007 @ 01:37:47 #151
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_51736922
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:02 schreef alwaysthebest het volgende:

Overigens, ik zie dat Godric's Hollow is vertaald als Halvemaanstraat...wordt nog lastig nu Godric naar Griffondor verwijst...
Lekker suf inderdaad!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 23 juli 2007 @ 01:48:33 #152
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_51737088
Was ik de enige die in m'n hoofd al gigantisch smulde van hoe het 'eindgevecht' eruit zal gaan zien i/d film ?
  maandag 23 juli 2007 @ 01:54:26 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51737173
quote:
Op maandag 23 juli 2007 01:48 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Was ik de enige die in m'n hoofd al gigantisch smulde van hoe het 'eindgevecht' eruit zal gaan zien i/d film ?
Nee Ik zat regelmatig met "hoe willen ze dit in vredesnaam gaan doen", al vanaf het oor van George. Ik dacht echt "heeft ze er niet bij nagedacht dat oren nogal lastig te verwijderen zijn op film?"
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 23 juli 2007 @ 01:55:14 #154
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_51737184
quote:
Op maandag 23 juli 2007 01:54 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee Ik zat regelmatig met "hoe willen ze dit in vredesnaam gaan doen", al vanaf het oor van George. Ik dacht echt "heeft ze er niet bij nagedacht dat oren nogal lastig te verwijderen zijn op film?"
Oor groen verven werkt
pi_51737234
Zo, eindelijk uit...

Bizar gewoon, hoeveel de schrijver van de Fanfic "The Seventh Horcrux" goed voorspeld had
Heb weer genoten!
pi_51737754
quote:
Op maandag 23 juli 2007 01:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wel waar. Voor hij die steen laat vallen, heeft hij de wand in zijn broeksband en de invisible cloak onder zijn trui, of iets in die geest. Dus zodra de snitch open is, heeft hij ze alledrie tot hij de steen laat vallen.

Dat dat stuk van het verhaal dan eventueel niet waar is, okee, maar ik vind het niet iets voor Rowling om daar dan ineens niks mee te doen...
nope... de wand was nog steeds bij voldemort... de wand van harry was gewoon die van malfoy.
  maandag 23 juli 2007 @ 02:42:08 #157
71919 wonderer
pi_51737834
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

nope... de wand was nog steeds bij voldemort... de wand van harry was gewoon die van malfoy.
Ja, en de wand van Malfoy WAS de Elder Wand.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 23 juli 2007 @ 02:49:05 #158
88233 Steve
Still the best.
pi_51737924
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, en de wand van Malfoy WAS de Elder Wand.
De Elder Wand behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?

Kan best dat ik het verkeerd heb hoor, moet het even teruglezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steve op 23-07-2007 02:54:16 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 23 juli 2007 @ 02:52:43 #159
71919 wonderer
pi_51737966
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:49 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

De Elder Wan behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?

Oh. Hm. Ik had dat stukje uitleg van Potter twee keer gelezen, maar echt begrijpen deed ik het niet. Dus je zou gelijk kunnen hebben. Ik had uiteindelijk begrepen dat Draco sinds de moord (euthanasie eigenlijk) op Dumbledore de eigenaar was van de staf en dat Harry die nu had. Maar het kan inderdaad ook de "ware eigenaar" zijn zodat het voor Voldemort niet werkt.
  maandag 23 juli 2007 @ 03:36:57 #160
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_51738470
Het grote gevecht tussen Voldemort en Harry blijkt gewoon een fucking theekransje te zijn met een gesprek van ik weet niet hoe lang.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 23 juli 2007 @ 03:41:07 #161
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_51738509
Wat was dat nou van de King's Cross waar Harry Dumbledore tegenkomt....is dat nou het vagevuur?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 23 juli 2007 @ 07:53:31 #162
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_51739147
quote:
Op maandag 23 juli 2007 03:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat was dat nou van de King's Cross waar Harry Dumbledore tegenkomt....is dat nou het vagevuur?
Volgens mij een soort 'wachtkamer' voor het hiernamaals wat leek op King's Cross Station.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_51739148
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:49 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

De Elder Wand behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?

Dit klopt, volgens mij.
I had a signature once. It was awful.
pi_51739374
Ik heb het vannacht ook uitgelezen.
Nu kan ik eindelijk in dit topic

Ik had graag nog een hoofdstuk voor het laatste hoofdstuk gehad. Nu was het echt gelijk 19 jaar later, niets meer echt over Fred, Lupin en Tonks.......
Maar voor de rest
pi_51739383
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:10 schreef athlonkmf het volgende:
Avada Kedavra weerkaatste omdat de elders wand z'n eigenaar niet wilt vermoorden of pijn doen. Daarom werkte crucio ook niet op harry.
Maar al zal voldemort een eigen wand zal gebruiken dan kon hij Harry ook niet meer doden omdat Harry's bloed in hem stroomt...

Vandaar dat ik zei dat in de eindscene voldemort eigenlijk een hoop spreuken op harry moest gooien, die het dan als in godmode negeert. Iedereen, voldemort, de wizards, de centaurs, de elves, de giants, etc zullen dan denken dat Harry onoverwinnelijk is, als zelfs voldemort hem niks meer kan doen en er echt 19 peaceful years kon zijn. Anders is het gewoon niet mogelijk dat Harry niet uitgedaagd wordt voor zijn wand. Niemand, op hermione en ron na, wist immers dat Harry de wand weer terug had gelegd.

En tja... voldemort kon toch al niks meer doen tegen de hogwarts wezens. Harry had immers zijn leven opgeofferd voor hun zoals het stond in de boek. Vandaar dat voldie's curses niks uithaalden.
Net zoals Lily voor hem had gedaan
pi_51739526
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Magische schade is niet te repareren...

Hm, die deluminator misschien, maar er wordt geen woord meer aan besteed dat het eerder moeilijk was.

En ze vonden het toch juist onwaarschijnlijk dat de horcrux in het kantoortje lag?
Elder Wand
pi_51739747
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh. Hm. Ik had dat stukje uitleg van Potter twee keer gelezen, maar echt begrijpen deed ik het niet. Dus je zou gelijk kunnen hebben. Ik had uiteindelijk begrepen dat Draco sinds de moord (euthanasie eigenlijk) op Dumbledore de eigenaar was van de staf en dat Harry die nu had. Maar het kan inderdaad ook de "ware eigenaar" zijn zodat het voor Voldemort niet werkt.
als het twee keer niet lukt... nog een keer lezen
pi_51739769
quote:
Op maandag 23 juli 2007 08:37 schreef Wouser het volgende:

[..]

Net zoals Lily voor hem had gedaan
dus had lily haar leven gewoon moeten opofferen voor de hele wereld en voldemort kan niks meer
en wij maar denken dat dat truukje alleen werkt voor 1 persoon. 1life 1 sacrifice
  maandag 23 juli 2007 @ 09:17:22 #169
103793 kozakken
Living the life
pi_51739788
Voldermort had de Elders Wand. Maar die behoorde, door zijn bijna-moord op Dumbledore, al toe aan Dracus. En laat die nou al overwonnen zijn door Harry.
Dus door het overwinnen van Dracus, behoorden alle wands toe aan Harry.

-zoiets dus -
  maandag 23 juli 2007 @ 09:17:47 #170
35623 PPL
#control
pi_51739791
quote:
Op maandag 23 juli 2007 07:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Volgens mij een soort 'wachtkamer' voor het hiernamaals wat leek op King's Cross Station.
Deed mij een beetje denken aan dat Metro-station van The Matrix.
Burnt to the core but not broken
pi_51739795
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Die epiloog is echt een doorn in het oog.

Ik wil weten hoe men de magische wereld weer heeft opgebouwd.... Wie is minister geworden, hoe is het met Hogwarts gegaan, wat is er met alle karakters gebeurd (en niet alleen dat ze lekker met z'n allen zijn getrouwd en wat kinderen hebben uitgepoept), Harry's ouders hadden wel wat meer paginatijd mogen hebben, hoe gaat de wereld om met Harry die zich nu nog beroemder heeft gemaakt, hoeveel invloed heeft Harry nu (wat voor werk doet-ie en luistert men tegenwoordig eens naar hem ).... Zoveel om nog te weten te komen.
mee eens, gistere had ik dat gevoel nog helemaal niet zo maar nu ik zo alles eens lees in de reacties dat er toch wel wat dinges missen, het epiloog had langer gemogen... Wat ik me BV afvraag wat ervan Harry is geworden tussen die 19 jaar. Hij is getrouwd met Ginny, maar heeft hij Hogwarts afgemaakt? Wat voor baan heeft die nu? etc jammer dat Rowling niet zoals Tolkien kon schrijven zoals ik hieronder schrijf
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:45 schreef tonks het volgende:
Ik vind wel dat jullie er allemaal veel te serieus over na denken hoor
idd niet iedereen is Tolkien. Je hebt echt geen idee hoe lang zoiets duurt om alles tot in de detials te verwerken. Tolkien was er echter een meester in maar LOTR was eigenlijk wel z'n levenswerk zoals je het kan noemen. Het was geen topboek maar echt wel goed en leuk om te lezen. Heb me 2 dagen heel veel vermaakt thanks Rowling
  maandag 23 juli 2007 @ 09:22:52 #172
35623 PPL
#control
pi_51739875
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Overigens is de laatste zin natuurlijk ook wel een mooie manier om een 'third coming' van Voldemort als mogelijkheid open te houden. "The scar had not pained harry for nineteen years. all was well."
"The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies..."

The Prophecy gaat niet over Harry (ook niet over Neville), maar over zijn kleinkind.
1e keer: James & Lilly Potter
2e keer: Harry Potter
3e keer: James of Albus Potter
...en van een van die laatste dan het kind.

Volgens mij hebben we dus nog wel het een en ander aan boeken te gaan
Harry als een opa (een soort van Dumbledore figuur) die zijn kleinkind klaarstoomt (?)
pi_51740057
rofl

Nah want Harry is gemarked door Voldemort. en zoals jij nu intrepreteerd moet James of Albus dan nog gemarked worden door Voldemort ... en ps het ging over het feit dat de familie die al 3x zijn ontsnapt aan voldemort aan daar Lily en James waren al 3x ontsnapt aan Voldemort.

En tevens Harry heeft, betwijfel ik, noch de kennis noch de macht om Voldemort in een echt gevecht te vernietige wanneer hij niet beschermd was...
pi_51740243
na een nacht slapen zijn er twee dingen die mij irriteerden:

*Malfoy

Nadat Harry z'n leven had gered had ik een Peter Pettigrew effect verwacht. Ala 'you owe me'. En waarom gaf hij niet meteen toe dat Harry voor ze stond in hun huis? Als hij Granger en Weasley herkende wist hij het, vooral ook met dat litteken erbij.

*Horcruxes

Tel even mee: De ring van Slytherin, die ketting die Umbridge droeg, dat ding in de kluis van Lestrange, de beker van Regulus, het dagboek van Riddle, Nagini, Harry zelf. Dat zijn er zeven. En Dumbledore zei in deel 6 dat hij er 6 had, plus het deeltje dat nog in zijn lichaam huist, is 7. Ongetwijfeld kun je ook je ziel in achten delen, maar waarom? Had ze niet één van die horcruxes achterwege kunnen laten en de ruimte die in het boek vrijkwam gebruiken om meer duistere taferelen te beschrijven? Ik vond dat hoofdstuk van alle Deatheaters bij Malfoy thuis echt heel gaaf. En zoals ik hierboven ook al zei: Malfoy verdiende meer bladzijdes in zijn twijfels tussen het goede en trouw aan Voldemort.

Maar, nog steeds, ik vond hem super en het einde was satisfying, waar ik van tevoren toch voor vreesde!
  maandag 23 juli 2007 @ 09:47:27 #175
35623 PPL
#control
pi_51740246
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:35 schreef Wouser het volgende:

Nah want Harry is gemarked door Voldemort. en zoals jij nu intrepreteerd moet James of Albus dan nog gemarked worden door Voldemort ... en ps het ging over het feit dat de familie die al 3x zijn ontsnapt aan voldemort aan daar Lily en James waren al 3x ontsnapt aan Voldemort.
M'n dromen... wat doe je?
quote:
En tevens Harry heeft, betwijfel ik, noch de kennis noch de macht om Voldemort in een echt gevecht te vernietige wanneer hij niet beschermd was...
Daarentegen heeft hij in 19 jaar vast nog wel wat nieuwe kennis opgedaan.
Daar nog eens 10 jaar bij totdat Albus of James een kleinkind regelt.
En daar dan nog eens elf jaar bij voordat de opleiding van Harry's kleinkind op Hogwarts begint.

Da's zo'n 40 jaar om spreuken of andere zooi bij te leren
(en anders kan hij altijd nog de Elder Wand opgraven...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')