Lekker suf inderdaad!quote:Op maandag 23 juli 2007 00:02 schreef alwaysthebest het volgende:
Overigens, ik zie dat Godric's Hollow is vertaald als Halvemaanstraat...wordt nog lastig nu Godric naar Griffondor verwijst...
Neequote:Op maandag 23 juli 2007 01:48 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Was ik de enige die in m'n hoofd al gigantisch smulde van hoe het 'eindgevecht' eruit zal gaan zien i/d film![]()
?
Oor groen verven werktquote:Op maandag 23 juli 2007 01:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
NeeIk zat regelmatig met "hoe willen ze dit in vredesnaam gaan doen", al vanaf het oor van George. Ik dacht echt "heeft ze er niet bij nagedacht dat oren nogal lastig te verwijderen zijn op film?"
nope... de wand was nog steeds bij voldemort... de wand van harry was gewoon die van malfoy.quote:Op maandag 23 juli 2007 01:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wel waar. Voor hij die steen laat vallen, heeft hij de wand in zijn broeksband en de invisible cloak onder zijn trui, of iets in die geest. Dus zodra de snitch open is, heeft hij ze alledrie tot hij de steen laat vallen.
Dat dat stuk van het verhaal dan eventueel niet waar is, okee, maar ik vind het niet iets voor Rowling om daar dan ineens niks mee te doen...
Ja, en de wand van Malfoy WAS de Elder Wand.quote:Op maandag 23 juli 2007 02:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
nope... de wand was nog steeds bij voldemort... de wand van harry was gewoon die van malfoy.
De Elder Wand behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?quote:Op maandag 23 juli 2007 02:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, en de wand van Malfoy WAS de Elder Wand.
Oh. Hm. Ik had dat stukje uitleg van Potter twee keer gelezen, maar echt begrijpen deed ik het niet. Dus je zou gelijk kunnen hebben. Ik had uiteindelijk begrepen dat Draco sinds de moord (euthanasie eigenlijk) op Dumbledore de eigenaar was van de staf en dat Harry die nu had. Maar het kan inderdaad ook de "ware eigenaar" zijn zodat het voor Voldemort niet werkt.quote:Op maandag 23 juli 2007 02:49 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
De Elder Wan behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?
Kan best dat ik het verkeerd heb hoor, moet het even teruglezen.
Volgens mij een soort 'wachtkamer' voor het hiernamaals wat leek op King's Cross Station.quote:Op maandag 23 juli 2007 03:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat was dat nou van de King's Cross waar Harry Dumbledore tegenkomt....is dat nou het vagevuur?
Dit klopt, volgens mij.quote:Op maandag 23 juli 2007 02:49 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
De Elder Wand behoorde tot Malfoy, maar Voldemort had de Elder Wand. Harry had toch Malfoy's gewone toverstaf?
Kan best dat ik het verkeerd heb hoor, moet het even teruglezen.
Net zoals Lily voor hem had gedaanquote:Op zondag 22 juli 2007 12:10 schreef athlonkmf het volgende:
Avada Kedavra weerkaatste omdat de elders wand z'n eigenaar niet wilt vermoorden of pijn doen. Daarom werkte crucio ook niet op harry.
Maar al zal voldemort een eigen wand zal gebruiken dan kon hij Harry ook niet meer doden omdat Harry's bloed in hem stroomt...
Vandaar dat ik zei dat in de eindscene voldemort eigenlijk een hoop spreuken op harry moest gooien, die het dan als in godmode negeert. Iedereen, voldemort, de wizards, de centaurs, de elves, de giants, etc zullen dan denken dat Harry onoverwinnelijk is, als zelfs voldemort hem niks meer kan doen en er echt 19 peaceful years kon zijn. Anders is het gewoon niet mogelijk dat Harry niet uitgedaagd wordt voor zijn wand. Niemand, op hermione en ron na, wist immers dat Harry de wand weer terug had gelegd.
En tja... voldemort kon toch al niks meer doen tegen de hogwarts wezens. Harry had immers zijn leven opgeofferd voor hun zoals het stond in de boek. Vandaar dat voldie's curses niks uithaalden.
Elder Wandquote:Op zondag 22 juli 2007 19:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Magische schade is niet te repareren...
Hm, die deluminator misschien, maar er wordt geen woord meer aan besteed dat het eerder moeilijk was.
En ze vonden het toch juist onwaarschijnlijk dat de horcrux in het kantoortje lag?
als het twee keer niet lukt... nog een keer lezenquote:Op maandag 23 juli 2007 02:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh. Hm. Ik had dat stukje uitleg van Potter twee keer gelezen, maar echt begrijpen deed ik het niet. Dus je zou gelijk kunnen hebben. Ik had uiteindelijk begrepen dat Draco sinds de moord (euthanasie eigenlijk) op Dumbledore de eigenaar was van de staf en dat Harry die nu had. Maar het kan inderdaad ook de "ware eigenaar" zijn zodat het voor Voldemort niet werkt.
dus had lily haar leven gewoon moeten opofferen voor de hele wereld en voldemort kan niks meerquote:
Deed mij een beetje denken aan dat Metro-station van The Matrix.quote:Op maandag 23 juli 2007 07:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Volgens mij een soort 'wachtkamer' voor het hiernamaals wat leek op King's Cross Station.
mee eens, gistere had ik dat gevoel nog helemaal niet zo maar nu ik zo alles eens lees in de reacties dat er toch wel wat dinges missen, het epiloog had langer gemogen... Wat ik me BV afvraag wat ervan Harry is geworden tussen die 19 jaar. Hij is getrouwd met Ginny, maar heeft hij Hogwarts afgemaakt? Wat voor baan heeft die nu? etc jammer dat Rowling niet zoals Tolkien kon schrijven zoals ik hieronder schrijfquote:Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Die epiloog is echt een doorn in het oog.
Ik wil weten hoe men de magische wereld weer heeft opgebouwd.... Wie is minister geworden, hoe is het met Hogwarts gegaan, wat is er met alle karakters gebeurd (en niet alleen dat ze lekker met z'n allen zijn getrouwd en wat kinderen hebben uitgepoept), Harry's ouders hadden wel wat meer paginatijd mogen hebben, hoe gaat de wereld om met Harry die zich nu nog beroemder heeft gemaakt, hoeveel invloed heeft Harry nu (wat voor werk doet-ie en luistert men tegenwoordig eens naar hem).... Zoveel om nog te weten te komen.
idd niet iedereen is Tolkien. Je hebt echt geen idee hoe lang zoiets duurt om alles tot in de detials te verwerken. Tolkien was er echter een meester in maar LOTR was eigenlijk wel z'n levenswerk zoals je het kan noemen. Het was geen topboek maar echt wel goed en leuk om te lezen. Heb me 2 dagen heel veel vermaaktquote:Op zondag 22 juli 2007 22:45 schreef tonks het volgende:
Ik vind wel dat jullie er allemaal veel te serieus over na denken hoor
"The one with the power to vanquish the Dark Lord approaches... born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies... and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will have power the Dark Lord knows not... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives... the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies..."quote:Op zondag 22 juli 2007 22:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Overigens is de laatste zin natuurlijk ook wel een mooie manier om een 'third coming' van Voldemort als mogelijkheid open te houden. "The scar had not pained harry for nineteen years. all was well."
M'n dromen... wat doe je?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:35 schreef Wouser het volgende:
Nah want Harry is gemarked door Voldemort. en zoals jij nu intrepreteerd moet James of Albus dan nog gemarked worden door Voldemort... en ps het ging over het feit dat de familie die al 3x zijn ontsnapt aan voldemort aan daar Lily en James waren al 3x ontsnapt aan Voldemort.
Daarentegen heeft hij in 19 jaar vast nog wel wat nieuwe kennis opgedaan.quote:En tevens Harry heeft, betwijfel ik, noch de kennis noch de macht om Voldemort in een echt gevecht te vernietige wanneer hij niet beschermd was...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |