abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:08:21 #201
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_51882552
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:
Maar tot wanneer is het "normaal" om bv te geven? Als ik bv ga geven denk ik aan een maandje of 6, maar misschien toch iets minder (kolven op je werk lijkt me echt vreselijk).

Mijn tante gaf nog borstvoeding toen mijn nichtje al 18 maanden was.... Die werd daar ook wel een beetje op aangesproken... Dat lijkt mij ook een beetje heel erg lang...
Wat is "normaal" he. Ik zie op het kdv waar ik werk dat bij mij op de groep in totaa 17 kinderen er 2 bv krijgen bij het intake gesprek. 1 haakt af na een maand kolven want dan kon ze weer een wijntje drinken.
de ander kolft nog steeds. De rest krijgt kv.

Ik denk dat als je bv geeft, de bv gaat goed, na een paar maandne word bv geven erg makkelijk doordat de kleine goed en makkelijk hapt en goed drinkt je de grens gaat verleggen. Eerst wil je kijken of het gaat, dan ga je voor de zes maanden.
Dan denk je ach we zien wel een jaar misschien.
Hier ruim 2 jaar en ja ik werd voro gek versleten ach so what. Wij voelde ons er prettig bij en door alle allergieen die ze had en daar door voedsel weigerde was ik blij dat ze dat binnen kreeg.

Maar je kan als je niet wilt kolven ook kiezen voor alleen de ochtend bv en avond en overdag kv. Er zijn zo veel mogelijkheden.

En jammer dat er mensen zijn die niet gewoon durven te vragen welke fles je kan gebruiken en waarom die juist het beste zijn.
Want ook als je bv geeft drinkt je kind uit een fles toch?

Het verbaasd me dat er zoveel geschreven word over feit wel of geen bv en waarom. Kies voor je kind, kies waar jullie je prettig bij voelen, dit doe je nog zo lang en je kan je toch niet bij iedere keuze afvragen hoe een ander daar overdenkt.
Wel kdv of niet, wel full time werken of niet, potje of vers, openbare basisschool of niet zo blijf je dan toch bezig met je afvragen wat een ander daar van vind. Je wilt wat goed is voor je kind en voor jullie als gezin en wat een ander daarvan denkt moet ie lekker denken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:10:58 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882640
Overigens... en dat wil ik wel nog even heel graag kwijt, ik zie hier ook meiden reageren die ik onder de die-hards van de bv schaar (nav reacties en posts in het bv topic) en die ik hier in dit topic nog niet half zo fanatiek zie reageren als ik op basis van hun posts daar had verwacht! Dat sterkt me dan weer in de gedachte dat de maffia mss toch niet zo heel wijd verbreid is als ik dacht.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:14:32 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51882741
Ja maar BE, (ik weet niet of je mij toerekent), maar dat topic is ervoor gemaakt om elkaar te steunen in het wel geven van bv. Geef je geen bv, dan kom je daar niet snel terecht. In het draagdoekentopic ga ik ook niet lopen posten dat je beter een Quinny (?) kunt kopen. Ik heb het een tijd heel moeilijk gehad en heb veel getwijfeld, maar was ontzettend verschrikkelijk heel erg blij met een groep die me wel steunde niet meteen riep dat ik moest stoppen. Daar zijn 'we' fanatiek omdat dat topic ervoor gemaakt is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:16:19 #204
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51882793
BE ik vind het nu achteraf ook niet waard om zoveel pijn en ellende te hebben om maar BV te geven, maar op het moment zelf voelde ik mezelf zo ontzettend schuldig dat ik wilde stoppen vanwege pijntjes, geloof me als je tepels bloeden doet dat echt wel pijn. vandaar ook dat ik in het eerste topic poste dat de beslissing nu een heel stuk simpeler en sneller gemaakt zal worden. En ik ben van mening dat die rel tussen BV en FV altijd zal blijven bestaan. Maar goed daar heb ik het vanochtend ook al over gehad. wat je bedoelt met je laaste allinea begrijp ik niet zo heel goed
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:17:28 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882835
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:14 schreef YPPY het volgende:
Ja maar BE, (ik weet niet of je mij toerekent), maar dat topic is ervoor gemaakt om elkaar te steunen in het wel geven van bv. Geef je geen bv, dan kom je daar niet snel terecht. In het draagdoekentopic ga ik ook niet lopen posten dat je beter een Quinny (?) kunt kopen. Ik heb het een tijd heel moeilijk gehad en heb veel getwijfeld, maar was ontzettend verschrikkelijk heel erg blij met een groep die me wel steunde niet meteen riep dat ik moest stoppen. Daar zijn 'we' fanatiek omdat dat topic ervoor gemaakt is.
Oh, maar dat bedoel ik ook niet, dat het iets slechts zou zijn.
Ehm... ik bedoel eigenlijk meer dat sommigen niet half zo 'eng' zijn als ik dacht.
Meer dus dat ik het zelf soms verkeerd doortrek...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:18:38 #206
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51882870
We zijn echt niet eng, kom eens op visite. Ik heb zelfs al flessentips gepost.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:19:24 #207
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51882894
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:06 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, het waren steeds meerdere reacties van verschillende dames op 1 dame en dát verbaasde me, die toch ergens 'verkapte dwang' de druk die erop zo iemand gelegd wordt ,iemand die al meent dat ze faalt en tekort schiet, om maar niet op te geven, vooral nog even vol te houden, want anders zou ze spijt krijgen... dat he zo niet bedoeld is, zal best, maar iemand die op dat moment al half erdoorheen zit, zichzelf al als falend beschouwt, en dat compleet ten onrechte, zal dat ws wel zo zien "iedereen zegt me het vol te houden nog even, iedereen zegt dat ik spijt ga krijgen, als ik nu al opgeef, als ik niet ook nog eens dit of dat probeer,zij hielden dat wel vol, ze komen allemaal met voorbeelden hoe het voor hen OOK zwaar was, en hoe ook zij hebben gemodderd en op het einde vh latijn waren en zij hielden toch vol, dan moet ik nu ook wel..."

dat stoort me gewoon, die houding, alsof je tekort schiet als je niet eerst door het diepste dal gaat of beter gezegd, bereid bent te gaan om maar die BV te blijven geven.
Als je nou zo goed weet welk voorbeeld het is, NOEM het dan aangezien jij de enige bent die dit dus blijkbaar heeft gezien.

Ik zie Yppy, Icicle en mijzelf met grote vraagtekens boven het hoofd.

Als je dan toch als onderliggende gedachte hebt om de bv-maffie te 'heropvoeden' of te wijzen op hun fouten, doe dat dan ook en kom niet met van die vage uitspraken als dit
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:20:38 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882933

Weet je dat ik het serieus stom vond van mezelf om een 'voedingskussen' te willen aangezien ik toch geen bv ging geven.
Toen ik DeLiedje zag posten dat het toch wel hele lekker lag in bed ben ik gelijk naar de Hema gegaan, want daar wilde ik hem nou ook voor, dus toen bedacht ik dat het natuurlijk best kon...
Overigens ligt het helemaal niet lekker! Het ligt veel te veel in de weg voorlopig.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:21:53 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51882967
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het viel me recent nog het meeste op in Vivi's posts

Zo uit m'n hoofd,
maar wat ik heel voorzichtig probeer duidelijk te maken, je moet nog zoveel keuzes maken voor je kind voor ze dat zelf kunnen en nog veel meer mensen zullen er zich mee bemoeien, zelfs de overheid is van plan zich er meer en meer mee te bemoeien, probeer in een positie te zijn dat je kunt zeggen, mijn keuzes voor mijn kind.
Wat? Ikke? Wat bedoel je?
Lijkt me erg sterk, aangezien ik voor KV heb gekozen, omdat ik geen zin had in hangtieten
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:22:56 #210
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51883000
En ik heb het voedingskussens juist niet gebruikt. Je moest gewoon zeggen of vragen wat je wilt, dan blijft het allemaal wel mee te vallen.
De aventbekertjes zijn bijvoorbeeld ook superhandig voor hapjes, terwijl je daar in eerste instantie misschien niet aan zou denken als je geen bv geeft.
*OUD heilige*
pi_51883319
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:19 schreef E.T. het volgende:

[..]

Als je nou zo goed weet welk voorbeeld het is, NOEM het dan aangezien jij de enige bent die dit dus blijkbaar heeft gezien.

Ik zie Yppy, Icicle en mijzelf met grote vraagtekens boven het hoofd.

Als je dan toch als onderliggende gedachte hebt om de bv-maffie te 'heropvoeden' of te wijzen op hun fouten, doe dat dan ook en kom niet met van die vage uitspraken als dit
dan moet ik toch echt gaan zoeken om te kunnen quoten, waar ik destijds, die keren over viel, om precies te zijn en niet zomaar wat te roepen.

en als ik die dan aandraag gaan jullie er toch tegen in, zie ik het heeeeeeeeelemaal verkeerd, klets ik uit mijn nek, chargeer ik, lees ik wat ik wil lezen, etc etc.

we worden het gewoon niet eens, niet over 'wat het beste is" , niet over wie dat mag bepalen, niet over hoe dingen over kunnen komen, al posten hier 345 BE's met hun ' angsten" om bepaalde vragen of opmerkingen te maken.

ik weet dat als ik post wat ik post, ik half OUD, nu ja, de usual suspects dan , over me heen krijg, en ik weet dat de bijval vooral achter de schermen (PM) plaats zal vinden en ook vindt, en slecht een enkeling die mening ook hier in het topic zelf herhaalt of al hier postte en niet eerst via PM.... , zo typisch voor OUD , die hard OUD users maken volgens mij het meest gebruik van die PM functie

krijg je voor je keuze voor BV openlijk bijval, je kritiek op de kritiek op KV wordt toch het liefst achter de schermen geuit

dus nee, ik verbaas me dan weer niet over de reacties hier, het is net zo een herhaling van zetten als de argumenten om BV of KV te kiezen en het verweer daartegen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51883441
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Lijkt me erg sterk, aangezien ik voor KV heb gekozen, omdat ik geen zin had in hangtieten

je schijnt die juist te krijgen van KV, Vivi, you are doooooooooomed, over een tijdje moet je ze oprollen om ze in je bh te krijgen, en gezien jouw cup mega, zul je zelf niet het beginnetje kunnen maken, of je moet hele lange armen hebben

bij Prenatal zijn er handige oprollers te krijgen, die liggen naast de speentjes en flesjes
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:41:00 #213
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51883498
Ja maar er valt je iets op, je stoort je er mateloos aan... Tijden later haal je in een discussie aan dat het gedrag van de 'tegenpartij' je zo stoorde.. de 'tegenpartij' vraagt zich af wat er dan zo storend was, want is zich van geen kwaad bewust en kan zich geen voorval herrinneren en vervolgens kom jij niet verder dan 'ja, dat heb ik toen gelezen hoor, dat moet je van me aannemen" en "nee, dat kan ik niet meer precies reconstrueren" en 'nee, ik weet niet meer wanneer dat was, dus terugzoeken is ook zo'n gedoe"

Makkelijk veroordelen als de andere partij geen kans ziet zich te kunnen verdedigen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_51883527
Bijval via de PM. .

Misschien moet je het allemaal nog iets dramaaaaaaatischer maken milagro. . Kom toch.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 12:42:43 #215
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51883553
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Neeheeeeee, over "het kind gaat altijd voor"
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_51883576
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:41 schreef E.T. het volgende:

Makkelijk veroordelen als de andere partij geen kans ziet zich te kunnen verdedigen
Idd. Beproefde taktiek op FOK: roep iets heel erg hard dat je eigenlijk niet zo hard kunt maken, en als je er op aangesproken wordt dan mompel je iets over 'ja, nou, daar heb ik allemaal geen tijd voor en zin in MAAR HET IS ECHT ZO!!!'. Zo kun je nooit discussieren, omdat het niet over feiten gaat.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 12:48:31 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51883732
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:34 schreef milagro het volgende:
en als ik die dan aandraag gaan jullie er toch tegen in, zie ik het heeeeeeeeelemaal verkeerd, klets ik uit mijn nek, chargeer ik, lees ik wat ik wil lezen, etc etc.
Sorry, maar nu lijk je SCH wel
  Admin vrijdag 27 juli 2007 @ 12:48:57 #218
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51883746
Ik vind het echt kut dat de BV-Maffia weer genoemd wordt, dat is toch de insteek van de postende dames niet? iig niet de mijne.
Ik ben op zoek gegaan naar een post van recent die me opviel, en dat was in dit topic:
Flesvoeding kraanwater of bronwater? daarbij had ik echt even "auch"

Let wel, de post, niet de user
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_51883748
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sorry, maar nu lijk je SCH wel
Ik dacht het, jij zei het. .
pi_51883787
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:34 schreef milagro het volgende:

krijg je voor je keuze voor BV openlijk bijval, je kritiek op de kritiek op KV wordt toch het liefst achter de schermen geuit
De niet verbloemde kritiek over kv zal ook meer achter de schermen gaan hoor.
Hier niet, want dan ben je van de maffia.
pi_51883818
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:48 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het echt kut dat de BV-Maffia weer genoemd wordt, dat is toch de insteek van de postende dames niet? iig niet de mijne.
Ik ben op zoek gegaan naar een post van recent die me opviel, en dat was in dit topic:
Flesvoeding kraanwater of bronwater? daarbij had ik echt even "auch"

Let wel, de post, niet de user
Kom op, als je daar over valt moet je gewoon lekker niet op FOK! komen en al helemaal niet in een OUDerschapsforum. . Wat is er mis met mensen iets vragen en aanraden? Het is toch feitelijk juist dat het lastig is bv te geven als je met fv begint?

Het begint hier haast POL te worden zo. .
pi_51883891
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:34 schreef Bass-Miss het volgende:

Te weinig melk, niet voedzaam genoeg,... zijn bv redenen die zoals Jarno al zei maar bij 1 of 2% voorkomen.
Dus eigenlijk kloppen ze niet toch?
Ik heb drie zussen; twee hadden hier dus last van. Statistisch gezien klopt daar geen zak van, maar is het daarom niet waar? Misschien is zoiets erfelijk bepaald, heb ik eigenlijk geen idee van. Wat ik wel weet is dat het bij één van mijn zussen duidelijk een psychisch probleem was. Zij was zo iemand die zich altijd zorgen maakte of zij wel een goede moeder zou kunnen zijn. Perfectionistisch, en ook wat onzeker. En voor haar was het dus een verschrikking dat de borstvoeding niet in één keer goed ging. Daarmee werden al haar onzekerheden bevestigd en verergerd. Toen ik bij haar op bezoek was in het zkh vertelde ze dat ze het van de verpleegsters echt MOEST proberen, terwijl zij eigenlijk dolgraag wilde stoppen. Elke keer was het een lijdensweg.

Ik had toen zo'n medelijden met haar dat ik samen met haar man naar die verpleegsters ben gestapt en heb gezegd dat ze per direct ging stoppen met de borstvoeding. Baas in eigen borst ja! Ik had daarna bijna de Opzij gekocht. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_51883946
En yvonne, je moet ook de reacties erbij pakken om volledig en eerlijk te blijven:
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:55 schreef Leah het volgende:
En, (ik vloek even in de kerk ), waarom ben je er al zo zeker van dat je flesvoeding wilt geven? Probeer even bv, als het niet lukt kun je altijd nog op flesvoeding overgaan, andersom wordt een stuk lastiger.
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:02 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ik ga na de bevalling weer prednison gebruiken dus bv is helaas geen optie.
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:16 schreef Leah het volgende:

[..]

Ah ok. Sorry, dat wist ik niet.
Netjes, kort en helemaal niet opdringerig. Je moet geen problemen gaan zoeken waar ze niet zijn natuurlijk.
pi_51883979
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:54 schreef mane het volgende:

[..]

Ik heb drie zussen; twee hadden hier dus last van. Statistisch gezien klopt daar geen zak van, maar is het daarom niet waar? Misschien is zoiets erfelijk bepaald, heb ik eigenlijk geen idee van. Wat ik wel weet is dat het bij één van mijn zussen duidelijk een psychisch probleem was. Zij was zo iemand die zich altijd zorgen maakte of zij wel een goede moeder zou kunnen zijn. Perfectionistisch, en ook wat onzeker. En voor haar was het dus een verschrikking dat de borstvoeding niet in één keer goed ging. Daarmee werden al haar onzekerheden bevestigd en verergerd. Toen ik bij haar op bezoek was in het zkh vertelde ze dat ze het van de verpleegsters echt MOEST proberen, terwijl zij eigenlijk dolgraag wilde stoppen. Elke keer was het een lijdensweg.

Ik had toen zo'n medelijden met haar dat ik samen met haar man naar die verpleegsters ben gestapt en heb gezegd dat ze per direct ging stoppen met de borstvoeding. Baas in eigen borst ja! Ik had daarna bijna de Opzij gekocht. .
Dus ligt de schuld niet aan de borstvoeding, maar aan de persoon in kwestie die nogal labiel is.
pi_51884030
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:57 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dus ligt de schuld niet aan de borstvoeding, maar aan de persoon in kwestie die nogal labiel is.
Dat kun je dus niet van elkaar scheiden. Je borsten en de voeding die daar uit komt (of niet) zijn geen entiteiten op zichzelf.

edit: er is geen sprake van schuld ook. Niets of niemand is schuldig hierin. Het ís zo. Zonder verwijt, zonder gedoe. Acceptatie. Niet iedereen is hetzelfde, hoeft te voldoen aan bepaalde wetten of regels als 't om dit soort zaken gaat.
The real is always way ahead of what we can imagine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')