Wat is "normaal" he. Ik zie op het kdv waar ik werk dat bij mij op de groep in totaa 17 kinderen er 2 bv krijgen bij het intake gesprek. 1 haakt af na een maand kolven want dan kon ze weer een wijntje drinken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:
Maar tot wanneer is het "normaal" om bv te geven? Als ik bv ga geven denk ik aan een maandje of 6, maar misschien toch iets minder (kolven op je werk lijkt me echt vreselijk).
Mijn tante gaf nog borstvoeding toen mijn nichtje al 18 maanden was.... Die werd daar ook wel een beetje op aangesproken... Dat lijkt mij ook een beetje heel erg lang...
Oh, maar dat bedoel ik ook niet, dat het iets slechts zou zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:14 schreef YPPY het volgende:
Ja maar BE, (ik weet niet of je mij toerekent), maar dat topic is ervoor gemaakt om elkaar te steunen in het wel geven van bv. Geef je geen bv, dan kom je daar niet snel terecht. In het draagdoekentopic ga ik ook niet lopen posten dat je beter een Quinny (?) kunt kopen. Ik heb het een tijd heel moeilijk gehad en heb veel getwijfeld, maar was ontzettend verschrikkelijk heel erg blij met een groep die me wel steunde niet meteen riep dat ik moest stoppen. Daar zijn 'we' fanatiek omdat dat topic ervoor gemaakt is.
Als je nou zo goed weet welk voorbeeld het is, NOEM het dan aangezien jij de enige bent die dit dus blijkbaar heeft gezien.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:06 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, het waren steeds meerdere reacties van verschillende dames op 1 dame en dát verbaasde me, die toch ergens 'verkapte dwang' de druk die erop zo iemand gelegd wordt ,iemand die al meent dat ze faalt en tekort schiet, om maar niet op te geven, vooral nog even vol te houden, want anders zou ze spijt krijgen... dat he zo niet bedoeld is, zal best, maar iemand die op dat moment al half erdoorheen zit, zichzelf al als falend beschouwt, en dat compleet ten onrechte, zal dat ws wel zo zien "iedereen zegt me het vol te houden nog even, iedereen zegt dat ik spijt ga krijgen, als ik nu al opgeef, als ik niet ook nog eens dit of dat probeer,zij hielden dat wel vol, ze komen allemaal met voorbeelden hoe het voor hen OOK zwaar was, en hoe ook zij hebben gemodderd en op het einde vh latijn waren en zij hielden toch vol, dan moet ik nu ook wel..."
dat stoort me gewoon, die houding, alsof je tekort schiet als je niet eerst door het diepste dal gaat of beter gezegd, bereid bent te gaan om maar die BV te blijven geven.
Wat? Ikke? Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het viel me recent nog het meeste op in Vivi's posts
Zo uit m'n hoofd,
maar wat ik heel voorzichtig probeer duidelijk te maken, je moet nog zoveel keuzes maken voor je kind voor ze dat zelf kunnen en nog veel meer mensen zullen er zich mee bemoeien, zelfs de overheid is van plan zich er meer en meer mee te bemoeien, probeer in een positie te zijn dat je kunt zeggen, mijn keuzes voor mijn kind.
dan moet ik toch echt gaan zoeken om te kunnen quoten, waar ik destijds, die keren over viel, om precies te zijn en niet zomaar wat te roepen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:19 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als je nou zo goed weet welk voorbeeld het is, NOEM het dan aangezien jij de enige bent die dit dus blijkbaar heeft gezien.
Ik zie Yppy, Icicle en mijzelf met grote vraagtekens boven het hoofd.
Als je dan toch als onderliggende gedachte hebt om de bv-maffie te 'heropvoeden' of te wijzen op hun fouten, doe dat dan ook en kom niet met van die vage uitspraken als dit
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat? Ikke? Wat bedoel je?
Lijkt me erg sterk, aangezien ik voor KV heb gekozen, omdat ik geen zin had in hangtieten
Neeheeeeee, over "het kind gaat altijd voor"quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat? Ikke? Wat bedoel je?
Lijkt me erg sterk, aangezien ik voor KV heb gekozen, omdat ik geen zin had in hangtieten
Idd. Beproefde taktiek op FOK: roep iets heel erg hard dat je eigenlijk niet zo hard kunt maken, en als je er op aangesproken wordt dan mompel je iets over 'ja, nou, daar heb ik allemaal geen tijd voor en zin in MAAR HET IS ECHT ZO!!!'. Zo kun je nooit discussieren, omdat het niet over feiten gaat.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:41 schreef E.T. het volgende:
Makkelijk veroordelen als de andere partij geen kans ziet zich te kunnen verdedigen
Sorry, maar nu lijk je SCH welquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:34 schreef milagro het volgende:
en als ik die dan aandraag gaan jullie er toch tegen in, zie ik het heeeeeeeeelemaal verkeerd, klets ik uit mijn nek, chargeer ik, lees ik wat ik wil lezen, etc etc.
Ik dacht het, jij zei het.quote:
De niet verbloemde kritiek over kv zal ook meer achter de schermen gaan hoor.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:34 schreef milagro het volgende:
krijg je voor je keuze voor BV openlijk bijval, je kritiek op de kritiek op KV wordt toch het liefst achter de schermen geuit
Kom op, als je daar over valt moet je gewoon lekker niet op FOK! komen en al helemaal niet in een OUDerschapsforum.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:48 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het echt kut dat de BV-Maffia weer genoemd wordt, dat is toch de insteek van de postende dames niet? iig niet de mijne.
Ik ben op zoek gegaan naar een post van recent die me opviel, en dat was in dit topic:
Flesvoeding kraanwater of bronwater? daarbij had ik echt even "auch"
Let wel, de post, niet de user
Ik heb drie zussen; twee hadden hier dus last van. Statistisch gezien klopt daar geen zak van, maar is het daarom niet waar? Misschien is zoiets erfelijk bepaald, heb ik eigenlijk geen idee van. Wat ik wel weet is dat het bij één van mijn zussen duidelijk een psychisch probleem was. Zij was zo iemand die zich altijd zorgen maakte of zij wel een goede moeder zou kunnen zijn. Perfectionistisch, en ook wat onzeker. En voor haar was het dus een verschrikking dat de borstvoeding niet in één keer goed ging. Daarmee werden al haar onzekerheden bevestigd en verergerd. Toen ik bij haar op bezoek was in het zkh vertelde ze dat ze het van de verpleegsters echt MOEST proberen, terwijl zij eigenlijk dolgraag wilde stoppen. Elke keer was het een lijdensweg.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Te weinig melk, niet voedzaam genoeg,... zijn bv redenen die zoals Jarno al zei maar bij 1 of 2% voorkomen.
Dus eigenlijk kloppen ze niet toch?
quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:55 schreef Leah het volgende:
En, (ik vloek even in de kerk), waarom ben je er al zo zeker van dat je flesvoeding wilt geven? Probeer even bv, als het niet lukt kun je altijd nog op flesvoeding overgaan, andersom wordt een stuk lastiger.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:02 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik ga na de bevalling weer prednison gebruiken dus bv is helaas geen optie.
Netjes, kort en helemaal niet opdringerig. Je moet geen problemen gaan zoeken waar ze niet zijn natuurlijk.quote:
Dus ligt de schuld niet aan de borstvoeding, maar aan de persoon in kwestie die nogal labiel is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:54 schreef mane het volgende:
[..]
Ik heb drie zussen; twee hadden hier dus last van. Statistisch gezien klopt daar geen zak van, maar is het daarom niet waar? Misschien is zoiets erfelijk bepaald, heb ik eigenlijk geen idee van. Wat ik wel weet is dat het bij één van mijn zussen duidelijk een psychisch probleem was. Zij was zo iemand die zich altijd zorgen maakte of zij wel een goede moeder zou kunnen zijn. Perfectionistisch, en ook wat onzeker. En voor haar was het dus een verschrikking dat de borstvoeding niet in één keer goed ging. Daarmee werden al haar onzekerheden bevestigd en verergerd. Toen ik bij haar op bezoek was in het zkh vertelde ze dat ze het van de verpleegsters echt MOEST proberen, terwijl zij eigenlijk dolgraag wilde stoppen. Elke keer was het een lijdensweg.
Ik had toen zo'n medelijden met haar dat ik samen met haar man naar die verpleegsters ben gestapt en heb gezegd dat ze per direct ging stoppen met de borstvoeding. Baas in eigen borst ja! Ik had daarna bijna de Opzij gekocht..
Dat kun je dus niet van elkaar scheiden. Je borsten en de voeding die daar uit komt (of niet) zijn geen entiteiten op zichzelf.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:57 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dus ligt de schuld niet aan de borstvoeding, maar aan de persoon in kwestie die nogal labiel is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |