abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:12:15 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51895456
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:11 schreef lcicle het volgende:

[..]

Wie bedoel je met 'jullie'?
De jullie die aangeven nieuwsgierig te zijn naar het antwoord.
(En nee, niet 'jullie, alle borstvoeders bij elkaar', dat heb ik juist proberen te voorkomen in al mijn posts.)
pi_51895505
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Om maar eens een voorbeeldje te noemen.
Als ik zou zeggen 'kv lijkt mij makkelijker' dan zeg jij 'dat is helemaal niet zo'.
Nou en dan? Dan zijn we het oneens...
Jij vindt dat jij gelijk hebt, ik zie het anders, mijn makkelijk is anders dan jouw makkelijk, mag het daarom afgeschoten worden? Want laten we elkaar geen mietje noemen, dat dat gebeurt staat vast, dat heb ik al wel vaker zien gebeuren.
Klopt, ik heb ervaring met beiden en borstvoeding vind ik idd veel makkelijker.
Maar als jij het omgekeerde denkt en dat jouw reden is, mij goed hoor. Er is nog nooit bewezen dat het ene makkelijker is dan het andere...
pi_51895511
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De jullie die aangeven nieuwsgierig te zijn naar het antwoord.
(En nee, niet 'jullie, alle borstvoeders bij elkaar', dat heb ik juist proberen te voorkomen in al mijn posts.)
Dat is je dan niet gelukt, want ik voel me nog steeds aangesproken. In negatieve zin.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:17:08 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51895573
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:14 schreef lcicle het volgende:

[..]

Dat is je dan niet gelukt, want ik voel me nog steeds aangesproken. In negatieve zin.
Maar jij zegt toch ook dat jij nieuwsgierig bent naar de redenen? Dan bedoel ik dus oa. jou op dit moment.

En ik geef dus aan dat ik me niet kan voorstellen dat je nieuwsgierigheid bevredigd is bij 'omdat het me niet trekt'. Ik zou dan dus verwachten dat je zou vragen 'maar waarom dan niet, wat is er dan dat je niet trekt?'

Blijkbaar gaat jouw nieuwsgierigheid minder diep dan ik dacht.
pi_51895617
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Om maar eens een voorbeeldje te noemen.
Als ik zou zeggen 'kv lijkt mij makkelijker' dan zeg jij 'dat is helemaal niet zo'.
Nou en dan? Dan zijn we het oneens...
Jij vindt dat jij gelijk hebt, ik zie het anders, mijn makkelijk is anders dan jouw makkelijk, mag het daarom afgeschoten worden? Want laten we elkaar geen mietje noemen, dat dat gebeurt staat vast, dat heb ik al wel vaker zien gebeuren.
dat is idd een goed voorbeeld
het FV is zo'n gedoe argument van de andere partij.
op het moment dat je dat ontkracht, als ervaringsdeskundige nota bene, wordt het of in twijfel getrokken of wel met een onverschillig "het zal wel dan" afgewimpeld

er is altijd wel een vriendin die FV geeft en die zien ze dan altijd hannessen en slepen met zooi .... een ouder met baby op pad sleept altijd zooi mee, dan maakt dat ene flesje of 2 voor mijn part ook niet meer uit.

ik vind het tijd worden voor de katoenen luier revival en de bij behorende verantwoording voor het gebruik van die gemakzuchtige wegwerpluiers

"wat doe jij, pampers of katoen, pampers? waarom als ik vragen mag, je weet toch dat katoen veel gezonder is, hè, het ademt meer , er is veel minder kans op allergieën, het kind voelt sneller dat de luier vies is en zal dus eerder huilen en wordt dus vaker verschoond, en dan heb ik het nog niet over...wacht ik heb een handig linkje voor je, met alle voordelen van de katoenenluier op een rij, met uitgebreide uitleg, ik wil je niets opdringen natuurlijk, maar ik weet dat ook jij het beste wil voor je kind en tja het best is nu eenmaal de katoenen luier, dus ik dacht, ik laat het je even weten, het is zoooo zonde als mensen dingen laten puur vanwege slechte informatie, en niet om je bang te maken, hoor, of zo, maar het schijnt dat er ooit een aantal babies gestorven zijn doordat ze hun eigen luier ingeslikt hebben, ja een wegwerpluier dus, hè, met katoenen luiers is dat onmogelijk namelijk, dus ik bedoel maar"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51895754
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar jij zegt toch ook dat jij nieuwsgierig bent naar de redenen? Dan bedoel ik dus oa. jou op dit moment.

En ik geef dus aan dat ik me niet kan voorstellen dat je nieuwsgierigheid bevredigd is bij 'omdat het me niet trekt'. Ik zou dan dus verwachten dat je zou vragen 'maar waarom dan niet, wat is er dan dat je niet trekt?'

Blijkbaar gaat jouw nieuwsgierigheid minder diep dan ik dacht.
Ik heb nog eens terug gelezen en heb inderdaad gezegd 'nieuwsgierig' te zijn. Excuus
Maar.. ik las ook jouw onderbouwing van het 'gewoon niet willen'. Je wilt dat de vader (en andere familie) ook een flesje kan geven en op die manier lekker te 'tutten' (zoals je zelf zei ) me het kindje.

Dát was de onderbouwing die ik bedoelde! Is toch meer dan: ik wil het niet, punt.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:25:54 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51895809
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:24 schreef lcicle het volgende:

[..]

Ik heb nog eens terug gelezen en heb inderdaad gezegd 'nieuwsgierig' te zijn. Excuus
Maar.. ik las ook jouw onderbouwing van het 'gewoon niet willen'. Je wilt dat de vader (en andere familie) ook een flesje kan geven en op die manier lekker te 'tutten' (zoals je zelf zei ) me het kindje.

Dát was de onderbouwing die ik bedoelde! Is toch meer dan: ik wil het niet, punt.
Ah ok, dan voelde ik me ook onterecht aangesproken.
pi_51896200
Zeg,een andere vraag: als het allemaal niet uitmaakt, wat denken jullie dan dat de redenen zijn om wel te kiezen voor borstvoeding?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:46:06 #284
393 phileine
española
pi_51896329
omdat het zo lekker makkelijk is?
mooi he, alles
pi_51896385
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:46 schreef phileine het volgende:
omdat het zo lekker makkelijk is?
Hehe. Dat is één.
pi_51897568
Het kan nooit zo makkelijk zijn als flesvoeding
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:57:04 #287
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51898135
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:41 schreef Bass-Miss het volgende:
Zeg,een andere vraag: als het allemaal niet uitmaakt, wat denken jullie dan dat de redenen zijn om wel te kiezen voor borstvoeding?
Omdat je dat wilt, niet omdat het propaganda is maar gewoon dood eenvoudig omdat je het wilt.
Alles heeft zijn voors en tegens maar als je zelf 100% achter je keuze staat is dat de juiste geweest, ongeacht wat een ander er van vindt!
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:08:23 #288
393 phileine
española
pi_51898428
Nee maar even serieus, is het niet net zoiets als kiezen voor een wiegje of een ledikantje, of een quinny of een bugaboo? Ik bedoel, da's allemaal nooit zo uitgebreid onderzocht, maar als dat net zo zou worden aangepakt zou vast wel blijken dat bijvoorbeeld één van die twee wagens leidt tot minder rugklachten later bij de mensen die daar als kind hebben ingelegen. En dan kunnen we nu ook wel allemaal op een rijtje gaan zetten waarom we de ene zouden kiezen (klapt zo handig in) of de andere (ziet er hip uit), wat dondert het? Uiteindelijk maak je een keuze op basis van allerlei dingen, waaronder ook je eigen gevoel, en dat is dan dat.
mooi he, alles
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:19:01 #289
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51898694
Zo is het ook.
Het enige wat ik er nog over wil zeggen, is dat de door mij gestelde vraag (Waarom probeer je het niet), echt alleen maar ingeven wordt door oprechte interesse, ik zal de laatste zijn om daar een oordeel aan te hangen. Tenminste, ik heb niet de indruk dat ik me op die manier profileer hier.

Ik vind het jammer dat mensen denken zich te moeten verdedigen voor iets dat duidelijk hun keuze is. Aan de andere kant, dit is toch een discussieforum? Waarin je dus van alles bediscussieert? En natuurlijk, als daar botte en vervelende opmerkingen worden gegeven is dat hartstikke vervelend, en levert in sommige gevallen een ban op.

Maar oprechte nieuwsgierigheid? Ik snap niet dat daar zo hard over gevallen wordt. Ik ben ook nieuwsgierig waarom men ervoor kiest om te gaan werken, niet omdat ik daar een oordeel over heb, maar omdat ik graag lees wat mensen zoal bezig houdt.

Ik zou een heel verhaal kunnen houden over het combineren van BV en FV, of waarom ik bij nr twee wèl FV heb gegeven, maar het topic nodigt niet echt uit, zeg maar. Respectloos ben ik zelden, en verder dacht ik toch echt dat een forum er oa voor was meningen naast elkaar te kunnen leggen.

Maar zoals ik nu denk te lezen, is kusknuffelkroel (Jaaah, daar is ie weer ), op dit moment de gewenste houding
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:34:40 #290
393 phileine
española
pi_51899048
Weet je Leah, ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar ik snap óók dat mensen het gevoel hebben dat er in die vraag een oordeel zit, zelfs al stel JIJ hem wel echt alleen uit interesse. Misschien wel omdat de vraag andersom ("goh, ga jij bv geven? waarom eigenlijk als ik vragen mag?") nooit wordt gesteld. Dat komt nou eenmaal door al die propaganda dat bv het állerbeste is voor je kindje etc, dan komt er opeens een enorme lading op zo'n vraag terwijl jij dat dan niet eens zo bedoelt.
mooi he, alles
pi_51899146
de nieuwsgierigheid wordt twijfelachttig, leah, als er meteen een valide argument dien te komen, als men toch nog effe doorgaat met "ja maar, heb je wel dit of dat" als je je reden dan noemt, oftewel men vindt je reden dan blijkbaar niet afdoende valide, die indruk krijg je na 3 jamaren, laat staan na tig van verschillende mensen.

als er dan iemand als jij komt, die wellicht wel oprecht nieuwsgierig is, dan reageer je ms wat stekelig ook.
ik denk dat niemand a priori geen reden wil noemen, of de vraag an sich te ver vindt gaan, echter men krijgt te vaak toch er een waardeoordeel bij en dan raak je dus een beetje allergisch voor iedere vraag die mogelijk die kant op gaat en als je dan merkt dat het dan vaak puntje bij paaltje idd toch weer die kant op gaat, als jij zelf eens even door emmert, zoals je hier toch ook een beetje ziet, dan tja....

wat Phileine zegt, dat is het precies, de argumenten zijn in feite altijd valide, zolang de gezondheid van je kind niet in gevaar is.
er si geen sprake van een lapmiddel, een vervelend, maar helaas noodzakelijk alternatief, het is geen dagelijkse nare prik in het bovenbeentje, het is geen bittere pil, geen hap levertraan of bitterzout, het is een gezond alternatief wat de meeste babies zonder problemen wegdrinken, dus smerig zal het ook niet smaken (en nu komt er een moeder wiens kind de KV absoluut niet lust, natuurlijk ) .

het lijkt soms of het voor de fanatieke zendelingen (en nee, die posten niet persé hier mee) zelf een afzien was, en dat het zo drammerig hameren op het gezondere, betere, altijd te prefereren en altijd op zijn minst geprobeerd te moeten hebben, voortkomt uit dat eigen afzien, het gevoel het niet allemaal voor niets te hebben gedaan, die opoffering, het aangemodder als het even niet lekker ging, de vermoeidheid, het voeden op verzoek wat te zwaar werd... want niemand doet niemand wat te kort, dus wat maak je je druk, nota bene om het kind van een ander, wat dus niets te kort komt
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:42:55 #292
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51899225
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:34 schreef phileine het volgende:
("goh, ga jij bv geven? waarom eigenlijk als ik vragen mag?")
Oh maar die vraag is mij meerdere malen gesteld hoor . IRL dan.
Plus een aantal hoofdschuddende mensen ("Dit gaat nooooit lukken ) boven mijn borst, en nog een aantal die vonden dat het toch niet kon dat ik 's nachts fv gaf, en overdag bv (darmpjes naar de galamiezen ).

En weet je wat? Het heeft me nooit een flying fuck geinterreseert. Dat nr twee al rap aan de fv zat vond ik jammer, omdat ik me verheugd had aan nog een kindje aan de borst, maar so be it, het was niet anders op dat moment.
Ik heb echt nooit het gevoel gehad dat ik me wat dat betreft moest verdedigen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:45:35 #293
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51899285
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:39 schreef milagro het volgende:

er si geen sprake van een lapmiddel, een vervelend, maar helaas noodzakelijk alternatief, het is geen dagelijkse nare prik in het bovenbeentje, het is geen bittere pil, geen hap levertraan of bitterzout, het is een gezond alternatief wat de meeste babies zonder problemen wegdrinken, dus smerig zal het ook niet smaken (en nu komt er een moeder wiens kind de KV absoluut niet lust, natuurlijk ) .
Maar DAT zul je mij dus nooit horen zeggen. En ik vind het jammer dat dan juist mijn post daarover aangehaald wordt.
pi_51899583
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:42 schreef Leah het volgende:

[..]

Oh maar die vraag is mij meerdere malen gesteld hoor . IRL dan.
Plus een aantal hoofdschuddende mensen ("Dit gaat nooooit lukken ) boven mijn borst, en nog een aantal die vonden dat het toch niet kon dat ik 's nachts fv gaf, en overdag bv (darmpjes naar de galamiezen ).

En weet je wat? Het heeft me nooit een flying fuck geinterreseert. Dat nr twee al rap aan de fv zat vond ik jammer, omdat ik me verheugd had aan nog een kindje aan de borst, maar so be it, het was niet anders op dat moment.
Ik heb echt nooit het gevoel gehad dat ik me wat dat betreft moest verdedigen.
het is toch wat anders als iemand je keuze niet 'accepteert' omdat je NIET voor het gemak kiest (de fles, in de ogen van sommigen is makkelijker) dan als men je reden niet accepteert omdat "je toch het beste wil voor je kind?"

is een toch iets andere lading aan hun waarom, en dat is waarom men dan in de verdediging schiet, de verkapte suggestie dat je ten koste van je kind voor eigen gemak (de fles dus) kiest.

de zogenaamd moeilijk weg kiezen, BV is dan eerder een prestatie, afzien immers, dan een tekort schieten, en dat gevoel krijgen blijkbaar nogal wat KV moeders, er wordt niet voor niets mondjes maat gereageerd hier, en de enkeling die het doet, doet het met fikse aarzeling toch wel.

en zoals ik al tegen BM zei, als ik dan mijn redenen noem, dan wordt 1 ervan toch weggelachen, een beetje grapperig over gedaan, en nu deert mij dat niet zo, maar anderen vinden dat denk ik wel vervelend en zullen dan niet snel ook nog reageren hier.

als je een echte oprechte objectief topic wil, uit pure nieuwsgierigheid, is het wel zo handig om niet flauw te reageren, al is het niet rot bedoeld, op de redenen die dan komen, of ze in twijfel te trekken "gemakkelijker, lijkt mij niet, BV is toch veeeel makkelijker" om maar een triviaal voorbeeld te noemen... "ja hallo, je vraagt een reden, ik geef hem , ik ontkracht jouw vooroordeel, jij hebt immers niet aan den lijve ondervonden of het lastiger is, ik wel, dus ga dan niet toch sputteren dat ik poep praat".... dat idee dus.

BV lijkt mij bv soms handiger, maar soms ook helemaal niet, plussen en minnen bij beide vormen van voeding dus, en de keuze valt toch vaak vanuit een gevoel op het een of het ander, het is nooit enkel en puur ratio alleen.
En bij beide vormen komt je kind niets te kort, in principe

en nu ben ik alles inzake borsten zat, en ga ik wat leukers doen, een filmpje kijken over een serial killer
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:08:51 #295
393 phileine
española
pi_51899973
-eigenlijk niet relevant verhaal-

[ Bericht 95% gewijzigd door phileine op 27-07-2007 23:06:47 ]
mooi he, alles
  Jubileum moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 19:21:28 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51996967
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:36 schreef pontakel het volgende:
Mijn buurvrouw is uit haar kerk gezet omdat ze haar kind de fles gaf. Het kerkgenootschap vond het afkeurenswaardig dat een vrouw een kind de fles geeft, er van uitgaande dat ze dat deed om haar figuur te behouden. Hoe denken jullie daar over?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51997006
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:21 schreef Lois het volgende:

[..]
ik zou 3 zessen op de kerkdeur kalken, echt
pi_51997397
welke kerk
Gewoonlijk geven ze in de kerk net als in heel NL meer kv dan bv.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:55:38 #299
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_51999793
Ik heb maar 6 weken borstvoeding kunnen geven,als het aan mij lag langer maar Demi raakte uitgedroogd, ze had geen plasluiers meer.

Het leukste is nog ls mensen zeggen dat ik mijn best niet heb gedaan.

2 weken lang om de 4 uur kind aanleggen in de hoop het weer op gang te krijgen en om de 4 uur kolven (dus om de 2 uur had ik kind of kolf aan mijn borsten) is niet genoeg je best doen in de ogen van sommige, ik had moeten doorzetten.
En toch kwam er iedere keer maar hooguit 10cc uit, na 2 weken ben ik gestopt, ik ging er aan onderdoor en mijn man ook.

Het is jammer maar helaas.
Mensen moeten overigens doen wat ze willen doen, tuurlijk is borstvoeding beter maar dat maakt kunstvoeding nog niet slecht, dat is ook gewoon goed.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:06:39 #300
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52000149
Overigens heb ik nooit problemen met borstvoeden gehad, van begin af aan ging het perfect en ik genoot er intens van, vond het ook makkelijker dan flessen eigenlijk.

Maar mochten we een tweede krijgen en het gaat weer moeilijk dan stop ik eerder, omdat het schuldgevoel al genoeg is en om dan nog 2 weken te tobben zie ik niet zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')