abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:05:06 #226
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51884156
Mane, maar iets meer voorlichting zou wonderen doen. De eerste dagen na een bevalling zijn gewoon voor heel veel vrouwen zwaar. En BV maakt het misschien net een beetje zwaarder.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_51884273
Volgens mij is er genoeg voorlichting voor vrouwen die graag voorgelicht willen worden hierover. Je kan mij toch niet wijsmaken dat in een land als NL niet genoeg informatie is te vinden voor de vrouwen die dat willen?

Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de vrouw zelf. Op welke info zij zich baseert en wat voor haar daarbij dan doorslaggevend is, hoe en in welke mate zij zich erin wil verdiepen enz. Het klinkt allemaal zo opvoedachtig. Alsof niet de kinderen, maar de vrouwen opgevoed moeten worden, alsof het een soort missie is. Zendingswerk. Etc. En dat roept al snel associaties op met paternalisme.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_51884354
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:09 schreef mane het volgende:
Volgens mij is er genoeg voorlichting voor vrouwen die graag voorgelicht willen worden hierover. Je kan mij toch niet wijsmaken dat in een land als NL niet genoeg informatie is te vinden voor de vrouwen die dat willen?

Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de vrouw zelf. Op welke info zij zich baseert en wat voor haar daarbij dan doorslaggevend is, hoe en in welke mate zij zich erin wil verdiepen enz. Het klinkt allemaal zo opvoedachtig. Alsof niet de kinderen, maar de vrouwen opgevoed moeten worden, alsof het een soort missie is. Zendingswerk. Etc. En dat roept al snel associaties op met paternalisme.
Het zal weer verkeerd vallen, maar misschien omdat uit onderzoek gebleken is dat de minder opgeleide mensen voor flesvoeding iezen?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:12:52 #229
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51884363
Ja, borstvoeden moet je ook leren. Dat gaat niet vanzelf alhoewel vele vrouwen dat wel denken (voorlichting?!). Dus hoe meer je erover weet voor je er aan begint (of juist niet) des te beter.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_51884400
Het is ook een missie, van de overheid, wHO enz, gewoon omdat voor een individueel kind het verschil niet zo groot is, maar voor een hele bevolking wel. Hoe meer bv gegeven wordt hoe minder problemen er dan zijn, gewoon statistieken. Daarom proberen ze kv te ontmoedigen.
Waarschijnlijk is die cultuur daardoor nu anders dan toen je zelf baby's had Milagro?
pi_51884483
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:14 schreef poemojn het volgende:

Waarschijnlijk is die cultuur daardoor nu anders dan toen je zelf baby's had Milagro?
Mijn moeder heeft ook wel eens verteld dat toen ik baby was, fv helemaal de standaard was. BV werd maar als moeilijk doen om niks gezien. Men zag fv als compleet gelijkwaardige vervanging ofzo. Pas later is de wetenschap met alle onderzoeken, cijfers en resultaten gekomen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:17:03 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51884487
quote:

Toen de vk mij vroeg wat voor voeding ik ging geven en ik BV antwoordde, kreeg ik dus echt niks, nada, noppes aan info/voorlichting. Het werd genoteerd en niks over gezegd.
Bij iemand die FV aangeeft wordt er wel verteld hoe en wat; welke voeding, hypo-allergeen of niet, flessen/spenen..

Al had de vk maar foldertjes uitgedeeld van de WHO, of VBN of aangegeven dat er BV-voorlichtingsavonden in het zkh zijn of whatever...

Om de juiste info over BV te verkrijgen moet je doorgaans heel veel meer moeite doen dan info over FV
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 13:17:18 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51884498
quote:

Het blijkt alleen dat heel veel vrouwen de eerste de beste informatie klakkeloos slikken. En er blijken dus hele veel verkeerde aannames gemaakt te worden door vrouwen mbt borstvoeding. Op een forum als fok, kan je in een topic over borstvoeding notabene natuurlijk verwachten dat men borstvoeding prefereert boven flesvoeding EN dat ze eventuele verkeerde aannames en argumenten weerleggen met de nu bekende feiten nietwaar.

Als je niet religieus bent moet je niet naar een kerk gaan.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:25:48 #234
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51884709
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:17 schreef E.T. het volgende:

[..]

Toen de vk mij vroeg wat voor voeding ik ging geven en ik BV antwoordde, kreeg ik dus echt niks, nada, noppes aan info/voorlichting. Het werd genoteerd en niks over gezegd.
Bij iemand die FV aangeeft wordt er wel verteld hoe en wat; welke voeding, hypo-allergeen of niet, flessen/spenen..

Al had de vk maar foldertjes uitgedeeld van de WHO, of VBN of aangegeven dat er BV-voorlichtingsavonden in het zkh zijn of whatever...

Om de juiste info over BV te verkrijgen moet je doorgaans heel veel meer moeite doen dan info over FV
Ik heb nooit info gekregen over flesvoeding. Er werd alleen gezegd "kijk maar op de verpakking". Pas toen de kraamhulp arriveerde kregen we de nodige uitleg. Ik heb zelfs tijdens mijn zwangerschap Nutricia gebeld voor info en toen werd me doodleuk verteld dat ze dat wel wilden, maar niet mochten geven. Ik kon alleen folders krijgen voor flesvoeding na 6 maanden.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51884788
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:14 schreef poemojn het volgende:
Het is ook een missie, van de overheid, wHO enz, gewoon omdat voor een individueel kind het verschil niet zo groot is, maar voor een hele bevolking wel.
Maar dan is het ook wel logisch dat sommige mensen daar een beetje 'jeuk' van krijgen. Ik vind het persoonlijkheid vervelend wanneer een overheid mij wil voorschrijven hoe ik zou moeten leven, omdat zij zogenaamd weten wat het beste voor me is.

Ik geloof zelf ook echt dat borstvoeding beter is dan fv - over het algemeen genomen. Ik las laatst nog in een boek over de ontwikkeling van kinderen dat voor het voorkomen van afwijkingen in de ontwikkeling van het centrale zenuwstelsel borstvoeding goed is omdat er bepaalde stoffen in zitten. Ik zou het zelf daarom misschien tzt ook willen proberen. Maar dat gevoel van moeten (zoals die zusters in het zkh dat bij mijn zus deden) vind ik dus niet juist omdat je vrouwen daarmee (nog meer) opzadelt met allerlei gevoelens van schuld en onzekerheden (daar zijn veel vrouwen toch al zo goed in). Er zitten echt twee kanten aan dit verhaal.

Dat lageropgeleide mensen de vaardigheden minder hebben om te zorgen dat ze voorlichting krijgen, valt niet verkeerd hoor, omdat ik weet dat het zo is. Dan nog denk ik dat je - naast het geven van primaire basisinformatie - je erbij neer moet leggen dat het altijd de verantwoordelijheid is van de ouders zelf. Missiedrang, hoe nobel dan ook en vanuit goede bedoelingen, is niets voor mij.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:30:24 #236
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51884843
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Neeheeeeee, over "het kind gaat altijd voor"
Ohooooooh, ik wist niet zo snel wat je bedoelde, sorry hoor.
Dit gaat wrs over dat adoptie topic?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:31:59 #237
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51884885
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:39 schreef milagro het volgende:

[..]

je schijnt die juist te krijgen van KV, Vivi, you are doooooooooomed, over een tijdje moet je ze oprollen om ze in je bh te krijgen, en gezien jouw cup mega, zul je zelf niet het beginnetje kunnen maken, of je moet hele lange armen hebben

bij Prenatal zijn er handige oprollers te krijgen, die liggen naast de speentjes en flesjes
OMG heb ik mijn kind dan voor niets vergiftigd met NEPvoeding?!
Hopelijk krijgt ie nu geen hartruis, ofzo
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2007 @ 13:34:59 #238
43556 miss_dynastie
pi_51884959
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:34 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Te weinig melk, niet voedzaam genoeg,... zijn bv redenen die zoals Jarno al zei maar bij 1 of 2% voorkomen.
Dus eigenlijk kloppen ze niet toch?
Maar wat wil je daar achteraf nog mee bereiken dan? Die moeder kan er niks meer aan veranderen, al zou ze willen, en het enige dat je in mijn ogen nog kan bereiken is dat iemand zich rot voelt. En dan?
pi_51885011
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:

Het blijkt alleen dat heel veel vrouwen de eerste de beste informatie klakkeloos slikken. En er blijken dus hele veel verkeerde aannames gemaakt te worden door vrouwen mbt borstvoeding. Op een forum als fok, kan je in een topic over borstvoeding notabene natuurlijk verwachten dat men borstvoeding prefereert boven flesvoeding EN dat ze eventuele verkeerde aannames en argumenten weerleggen met de nu bekende feiten nietwaar.
Oh, ik verwacht helemaal niets. Ik heb het ook helemaal niet over specifieke topics/users hier. Ik volg dat helemaal niet. Ik kwam alleen in dit topic omdat ik dacht dat er weer een rel was. .

Maar waar het volgens mij om gaat is: eigen verantwoordelijkheid vs missiedrang. En sommige mensen zijn nu eenmaal een beetje allergisch voor een paternalistisch ondertoontje.
pi_51885345
Daar is bij jouw zus dan iets fout gegaan. Bij mij was dat juist andersom; ik wilde bv geven, de verpleegster zei dat ze me 's nachts wakker zou maken maar deed dat niet omdat ze me wilde laten slapen. Kind kreeg dus flesvoeding terwijl de afspraak anders was (en ze eigenlijk ook hypoallergene voeding had moeten hebben, maar normale kreeg omdat er helemaal geen overleg geweest was ook over het soort flesvoeding).

Verder wordt het ziekenhuis nu waarschijnlijk ook financieel afgerekend op het percentage vrouwen dat borstvoeding geeft. Geldt voor kraamverzorgsters vaak ook (kraamzorgbureaus met borstvoedingscertificaat krijgen vaak een hogere uurprijs van verzekeraars).
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:50:25 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51885360
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:17 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik heb juist weer allemaal bv info meegekregen en niks over fv.
Nog voor de vraag bv of kv gesteld werd trouwens.
pi_51885455
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:49 schreef poemojn het volgende:
Daar is bij jouw zus dan iets fout gegaan. Bij mij was dat juist andersom; ik wilde bv geven, de verpleegster zei dat ze me 's nachts wakker zou maken maar deed dat niet omdat ze me wilde laten slapen. Kind kreeg dus flesvoeding terwijl de afspraak anders was
Dat is bij ons dus ook gebeurd helaas.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51885499
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:49 schreef poemojn het volgende:
Verder wordt het ziekenhuis nu waarschijnlijk ook financieel afgerekend op het percentage vrouwen dat borstvoeding geeft. Geldt voor kraamverzorgsters vaak ook (kraamzorgbureaus met borstvoedingscertificaat krijgen vaak een hogere uurprijs van verzekeraars).
Gek dat die ervaringen zo verschillend kunnen zijn hè?

Maar goed, uit je laatste alinea blijkt wel dat er dus allerlei belangen mee gaan spelen, waardoor borstvoeding e.d. een soort business is. Nu had ik daarover weinig illusies, maar dat maakt wel dat het dus belangrijk is om zelf kritisch en goed na te denken. Of niet. Dat kan natuurlijk ook. .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:04:16 #244
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51885759
Frappant dat de info-verstrekking dus ook per vk verschillend is.
Nou ben ik er wel van overtuigd dat mijn vk behoorlijk FV-minded is. (als ik het zo hoor van een fles-gevend kennisje van me, in vergelijking met mij).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:20:39 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51886291
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:48 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het echt kut dat de BV-Maffia weer genoemd wordt, dat is toch de insteek van de postende dames niet? iig niet de mijne.
Ik ben op zoek gegaan naar een post van recent die me opviel, en dat was in dit topic:
Flesvoeding kraanwater of bronwater? daarbij had ik echt even "auch"

Let wel, de post, niet de user
Hum, ik vraag het netjes, krijg antwoord, verontschuldig me voor iets wat ik niet wist. Het valt voor mij in de categorie nieuwsgierigheid, net zoals ik nieuwsgierig zou zijn naar waarom iemand voor (ik noem maar), een onderwaterbevalling kiest.

Is dat zoveel erger als een OUD afzeik topic openen in ONZIN?

Ow ja, en voor de goede orde, ik doe niet aan PM, noch zal ik verder een bijdrage leveren aan dit topic. Ben d'r wel weer ven klaar mee .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:03:44 #246
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51887656
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ook bij mijn 2e kindje heb ik geen seconde getwijfeld of ik bv zou gaan geven, ondanks opnieuw zwangerschapsjeuk. Het is maar hoe graag je iets wilt, denk ik.
Op het gevaar af dat ik je nu weer onbedoeld tegen de haren in strijk... Ik bedoel dit echt niet rot, maar ik krijg bij jouw posts een beetje het gevoel dat je alle redenen die je kunt vinden aangrijpt om voor jezelf (of anderen?) recht te praten dat je geen borstvoeding geeft... Waarom? Spijt het je zo dat het niet kan vanwege de medicatie? >>> Nogmaals: dit is geenszins cynisch bedoeld of wat dan ook, maar een serieuze vraag. Ik vind je namelijk iedere keer zo fel als het om dit onderwerp gaat. (Hoewel ik zoals gezegd meer bespeur bij flesvoedenden, dus misschien onderschat ik hoe je dat 'verdedigen' moet?)
Ik praat niets recht ik geef alleen aan blij te zijn met MIJN gemaakte keuze, die ik ook niet meer ga verantwoorden aan anderen want begrijpen doen ze je toch niet ook al leg ik het voor mijn gevoel duidelijk genoeg uit, of moet ik redenen gaan verzinnen?
Want welke reden je ook geeft je "praat je toch altijd weer recht" want er volgt altijd een : " ik deed het toch ook" dus een soort van jij bent een watje en hebt geen doorzettingsvermogen gevoel blijft er dan achter .
Maar eeh krab jij ff aan je benen en voeten als je morfine injecties in je benen hebt gehad, omdat de ruggenprik niet goed werkte.
En het verdedigen van die keuze heb ik al op te veel plaatsen moeten doen, bij de vk, bij de gyn, kenissen, familie enz waar niet kan ik beter vragen.... maar de keuze is gemaakt wij zijn er happy mee en onze Isa doet het goed en dat is het voornaamste.
Mama van Isa en Ties
pi_51890593
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Overigens... en dat wil ik wel nog even heel graag kwijt, ik zie hier ook meiden reageren die ik onder de die-hards van de bv schaar (nav reacties en posts in het bv topic) en die ik hier in dit topic nog niet half zo fanatiek zie reageren als ik op basis van hun posts daar had verwacht! Dat sterkt me dan weer in de gedachte dat de maffia mss toch niet zo heel wijd verbreid is als ik dacht.
Jammer dat je dat verwacht.

Ik sta nog geen millimeter achter de insteek van dit topic, door B_M. Die ik ervan verdenk alleen maar in haar vuistje te willen lachen om wat zij kennelijk als flutredenen beschouwt om geen bv te geven.

B_M heeft mij echt geen plezier gedaan met dit topic te openen. Als zij zo aandacht wenst voor borstvoeding, door anderen belachelijk te maken, dan doet ze het wat mij betreft volkomen fout.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou weet je, ik lees regelmatig mee in het bv topic en ik vind het echt fantastisch, de dingen die men daar doet om het toch maar te laten slagen omdat ze dat zo heel graag willen. Maar ik heb 1 keer een verhaal gelezen van iemand die kauwend op een zakdoek om de pijn te kunnen doorstaan zat te voeden. De algemene reacties daarop waren 'wat goed van je!', 'heldin' etc. etc. En dan denk ik persoonlijk 'Heldin? Knettergek in mijn ogen!' Mij zou het dat soort lijden echt niet waard zijn. Maar ik kan dat dus ook heel makkelijk zeggen omdat ik bv nou eenmaal niet het hoogste goed vind.
Je bent géén heldin als je kauwend op je zakdoek je kind blijft voeden. Je doet jezelf ontzettend te kort om er zo mee door te gaan. Je moet de juiste hulp zoeken als je wil blijven voeden. Juist door dit soort dingen te posten hou je die mythe's in stand, zoals bijvoorbeeld

- de mythe dat borstvoedende vrouwen zichzelf heldinnen vinden en dus enge freaks zijn die in een andere wereld leven, een wereld van 'je gaat door tot bloedens toe' en 'alles voor je kind' (alleen al jouw post dat meiden uit het bv-topic toch normaal kunnen reageren, houdt al in dat je denkt dat ze anders zijn). Dat is heel wat anders dan iemand die met bepaalde tegenslagen toch doorgaat met voeden, maar daar wel op een normale manier hulp voor zoekt. Die mag je best aanmoedigen. Maar het zijn wel 2 verschillende dingen. Die aanmoediging is wat mij betreft hetzelfde als een aanmoediging aan een moeder met een slecht slapend kind.

- de mythe dat borstvoeding dus heel naar en akelig is en pijn hoort te doen.

Kortom, zo'n post en aanmoedigingen daarop zijn niet best en ook daar doe je jezelf en anderen ook geen plezier mee.

Natuurlijk heb jij recht om niet je ' waarom' te vertellen. Eerlijk gezegd snapte ik ook niet waarom je het deed. Mijns inziens was het daar juist om te doen, om je voor het blok te zetten. En dat hoef jij nooit. Keuze van voeding blijft voor de ouders, altijd en je hebt je niet te hoeven verantwoorden, noch te verdedigen.

Variety is the spice of life
pi_51891800
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:19 schreef nebelung het volgende:

[..]

B_M heeft mij echt geen plezier gedaan met dit topic te openen. Als zij zo aandacht wenst voor borstvoeding, door anderen belachelijk te maken, dan doet ze het wat mij betreft volkomen fout.
Ik deed dit topic ook niet open om jou een plezier te doen.
Ik was enkel benieuwd naar de redenen waarom er op voorhand voor flesvoeding gekozen wordt indien er geen medische reden is.
Waarmee ik dan nog niet eens gezegd heb dat er geen andere reden zou kunnen zijn.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:28:24 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51892846
quote:
Jammer dat je dat verwacht.
Ja, maar dat is dan dus de slechte wantrouwende BE in mij. Excuus daarvoor.
quote:
Je bent géén heldin als je kauwend op je zakdoek je kind blijft voeden. Je doet jezelf ontzettend te kort om er zo mee door te gaan. Je moet de juiste hulp zoeken als je wil blijven voeden. Juist door dit soort dingen te posten hou je die mythe's in stand, zoals bijvoorbeeld

- de mythe dat borstvoedende vrouwen zichzelf heldinnen vinden en dus enge freaks zijn die in een andere wereld leven, een wereld van 'je gaat door tot bloedens toe' en 'alles voor je kind' (alleen al jouw post dat meiden uit het bv-topic toch normaal kunnen reageren, houdt al in dat je denkt dat ze anders zijn). Dat is heel wat anders dan iemand die met bepaalde tegenslagen toch doorgaat met voeden, maar daar wel op een normale manier hulp voor zoekt. Die mag je best aanmoedigen. Maar het zijn wel 2 verschillende dingen. Die aanmoediging is wat mij betreft hetzelfde als een aanmoediging aan een moeder met een slecht slapend kind.

- de mythe dat borstvoeding dus heel naar en akelig is en pijn hoort te doen.

Kortom, zo'n post en aanmoedigingen daarop zijn niet best en ook daar doe je jezelf en anderen ook geen plezier mee.
Oh, maar deze user postte ook niet om complimentjes te krijgen, zij wilde op dat moment echt graag advies van hoe of wat.
Ik vind het sowieso ergens wel bewonderenswaardig dat je er, zelfs met dit soort ellende mee door kan gaan (incl. het zoeken voor hulp) want ik had echt voor veel minder al de handdoek in de ring gegooid wrsch.

En ik snap de aanmoedigingen wel, want als de ontsteking weg is, is er weer niks aan de hand en kan die persoon gewoon door met voeden. In die zin is het knap dat ze vol weet te houden tot het weer beter gaat.
Zoals Yppy zegt, het topic is bedoeld voor uit uitwisselen van ervaringen, het krijgen van advies en ook zeker wel het krijgen van steun.
Het ging mij er even om een voorbeeld te noemen van iets waarbij ik best wel eens denk 'zal ik' waarop ik denk 'nee... het is haar keuze, wie ben ik om me daarmee te gaan bemoeien'. En ja, dan kom je op de extremen uit.
quote:
Natuurlijk heb jij recht om niet je ' waarom' te vertellen. Eerlijk gezegd snapte ik ook niet waarom je het deed. Mijns inziens was het daar juist om te doen, om je voor het blok te zetten. En dat hoef jij nooit. Keuze van voeding blijft voor de ouders, altijd en je hebt je niet te hoeven verantwoorden, noch te verdedigen.

Tuurlijk, daarom ben ik daar ook heel rap mee gestopt.
pi_51893203
quote:
Natuurlijk kun je niemand 'verplichten' een keuze te onderbouwen. Maar denk juist dat een vrouw die haar keuze wél goed kan onderbouwen, ook heel goed heeft nagedacht over die keuze! Als iemand tegen mij zegt 'daarom', bij wat voor vraag dan ook, denk ik meteen: ja, dát is snugger, je dóet maar wat.

Al vind ik het nog steeds jammer dat de vrouwen die voor kunstvoeding kiezen zich zo 'aangevallen' voelen door vrouwen die borstvoeding geven. Nu heb ik het dus even vanaf de andere kant bekeken.. Ik wíl helemaal niet als borstvoeding prediker gezien worden, maar wanneer poeder-voedsters mij bij voorbaat al zo zien als ik vertel borstvoeding te hebben gegeven, tja, wat heb ik daarop nog in te brengen?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')