Denken te weten wat Pim zou hebben gewild is zoooo 2002 ...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:40 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat Pim die hele parij liever niet had gehad.
Net zo kaal hoor.quote:
En dat heeft met dit bericht te maken want?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:49 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Ik vraag me af of die angst voor het extreemrechtse niet overdreven wordt?
quote:
quote:De Nationale Alliantie wilde een partij zijn van het volk en besloot zich daardoor gematigder te profileren. Van binnen zouden we niet veranderen, maar het ging louter om het profileren naar buiten toe.
(..)
Hoe we ook ons best bleven doen, we kwamen altijd slecht in het nieuws. Dit is te wijten aan de linksfascistische media, maar ook te wijten aan velen van onszelf. Door te gaan demonstreren met een kaal hoofd, kisten met witte veters en “white power symbolen”, bevestig je nu eenmaal hetgeen de media uitbrabbelt. Daarbij is een demonstratie een manier om het volk te bereiken en geen modeshow, niet de eigen belangen maar de belangen van het volk horen hierbij bovenaan te staan. Dit is dan ook de reden dat we ermee gaan stoppen.
http://www.nationalealliantie.com/
Rosenmüller destijds over Fortuyn: 'dit is niet rechts, maar dit is extreemrechts'.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:52 schreef koemleit het volgende:
[..]
En dat heeft met dit bericht te maken want?
Ja dat klopt maar dit topic gaat niet over de angst voor de LPF of over extreem rechts maar over de opheffing.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:55 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Rosenmüller destijds over Fortuyn: 'dit is niet rechts, maar dit is extreemrechts'.
Vandaar dat ik die vraag poneer.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar dit topic gaat niet over de angst voor de LPF of over extreem rechts maar over de opheffing.
Nou, eigenlijk zijn het natuurlijk mensen die een lichamelijk gebrek te compenseren hebben inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:49 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Ik vraag me af of die angst voor het extreemrechtse niet overdreven wordt?
Maar ze reden al Jaguar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk zijn het natuurlijk mensen die een lichamelijk gebrek te compenseren hebben inderdaad.
Kojak?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:01 schreef Heerlijkheid het volgende:
Die kale lijsttrekker, ben de naam even kwijt, daar hoor je ook niet meer zoveel van.
Je bent te jong om het meegemaakt te hebben?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:04 schreef Fastmatti het volgende:
De LPF?
Neem ze mee naar het circus.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:07 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Er komt een tijd dat ik mijn kinderen moet uitleggen wie Pim Fortuyn en de LPF waren.
Hoe doe je dat?
Ja, dat is verschillend natuurlijk. Zit je in de zomer op een krat bier bij de voordeur en is je Hazes verzameling compleet ?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:07 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Er komt een tijd dat ik mijn kinderen moet uitleggen wie Pim Fortuyn en de LPF waren.
Hoe doe je dat?
Nee, maar ik drink wel Heineken en ga 's zomers kamperen, omdat dat ons in contact brengt met de echte 's landsaard.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat is verschillend natuurlijk. Zit je in de zomer op een krat bier bij de voordeur en is je Hazes verzameling compleet ?
Maar die zijn niet objectief zeggen ze.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:27 schreef SCH het volgende:
Las van de week een interview met die Stuger - die is nu bezig met Eerdmans een soort kruising van NOVA en Hart van Nederland op te zetten. Waar las ik dat nou ook alweer?
Jij vindt het droevig dat de LPF de handdoek in de ring heeft gegooid?quote:Op zondag 22 juli 2007 00:45 schreef rood_verzet het volgende:
Het is me wat, ik kan buitenlanders maar moeilijk uitleggen hoe ons politieke systeem in elkaar zit. Eigenlijk is het wel hilarisch hoe droevig het hier aan toe gaat.
Nederlandse kiezers zijn op de Italianen na het meest opportunistisch van Europa wat links-rechts voorkeur betreft. Hier is onderzoek naar gedaan, kreeg het tijdens een college mee.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:48 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Jij vindt het droevig dat de LPF de handdoek in de ring heeft gegooid?
Het grootste percentage zwevende kiezers, bedoel je?quote:Op zondag 22 juli 2007 02:09 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Nederlandse kiezers zijn op de Italianen na het meest opportunistisch van Europa wat links-rechts voorkeur betreft. Hier is onderzoek naar gedaan, kreeg het tijdens een college mee.
Bronquote:Lijst Pim Fortuyn definitief opgeheven
Ruim vijf jaar nadat de partij bij de verkiezingen in één klap van 0 naar 26 Kamerzetels ging, is het doek definitief gevallen voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF).
Een ruime meerderheid van de algemene ledenvergadering stemde zaterdag in Rotterdam voor opheffing. De LPF deed onder de naam Lijst 5 Fortuyn nog mee aan de verkiezingen in november maar wist geen zetel te behalen.
Fiets zonder wielen
De partij, die Pim Fortuyn zelf oprichtte in 2002 nadat hij uit Leefbaar Nederland was gezet, is in vijf gemeenten nog vertegenwoordigd in de gemeenteraad. Deze fracties, in Westland, Spijkenisse, Duiven, Den Haag en Eindhoven, zetten hun werk nog voort tot het eind van de raadsperiode in 2010.
Partijsecretaris Jens van der Vorm verklaarde dat de partij geen bestaansrecht meer heeft nu die geen zetels bezet in het parlement. 'Een partij zonder zetels, is als een fiets zonder wielen,' aldus Van der Vorm .
Relletjes
Nadat de LPF in mei 2002, enkele dagen na de moord op de partijleider, uit het niets met 26 zetels in de Tweede Kamer kwam, werd de partij geteisterd door relletjes. Die verergerden nog tijdens de kortstondige regeringsdeelname in het eerste kabinet Balkenende.
Volgens Van der Vorm is met het verscheiden van de partij de politieke erfenis van Pim Fortuyn niet verdwenen: 'Veel kiezers van destijds zijn overgestapt naar andere partijen met eenzelfde gedachtegoed. Ook Wilders en de SP vertolken de onvrede die nog steeds onder veel kiezers heerst.'
Eeerm, nee, juist niet dus, Wilders en de SP hebben de ontevreden LPF stemmers aangetrokken. Daarnaast heeft bijna elke partij wel iets van Fortuyn overgenomen.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Bron
Ben benieuwd hoe het had gelopen als Pim niet vermoord was. Denk dat het gedachtegoed van Pim nu snel zal verdwijnen
Nee dat die partij 26 zetels heeft gekregen in eerste instantiequote:Op zondag 22 juli 2007 00:48 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Jij vindt het droevig dat de LPF de handdoek in de ring heeft gegooid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |