Zie het ook ja, een oude man van 80 die gewoon wordt mishandeld door die sukkels en al die onschuldige mensen in paniek. Dit waren dus allemaal Ajax-supporters.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:02 schreef Hillz het volgende:
Volgens RTV oost hebben zo'n 200 Ajax hooligans veel schade aangericht tijdens een antiekmarkt.
Verder zijn dr mensen van de terrasjes geschopt nabij de Brink.
Ja he meteen doen!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:46 schreef marcb1974 het volgende:
Toch maar verbieden dan. Het voetbal in zijn geheel
Mishandelen van ouderen en vrouwen en het vernielen van een antiekmarkt... Wat een losers die 'Amsterdammers'. Ook de ijssalon en enkele café's zijn vernield.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:05 schreef Flashwin het volgende:
rellen bij een oefenpartij?Dan zit er echt stront in je hoofd
Dat is wel triest inderdaadquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:07 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Mishandelen van ouderen en vrouwen en het vernielen van een antiekmarkt... Wat een losers die 'Amsterdammers'. Ook de ijssalon en enkele café's zijn vernield.
Kom op, begin nou maar niet met het wijzen, want je was er vast niet bij.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:09 schreef BonJovi het volgende:
Begon gewoon door GAE
Pas maar op die *Amsterdammers* spelen de 1e wedstrijd tegen julliequote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:07 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Mishandelen van ouderen en vrouwen en het vernielen van een antiekmarkt... Wat een losers die 'Amsterdammers'. Ook de ijssalon en enkele café's zijn vernield.
Weet ik, maar ik volgde het op de radio en ze zeiden dat supporters van GAE Ajax supporters ging aanvallen toen ze gewoon voetbal keken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:10 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Kom op, begin nou maar niet met het wijzen, want je was er vast niet bij.
Ach, de laatste keer kwamen ze ons café binnenvallen maar werden ze door een kleinere groep weer weggemept. Maak me niet zo druk om die gastjes.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:11 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Pas maar op die *Amsterdammers* spelen de 1e wedstrijd tegen jullie
En voor die tijd hadden de 'Amsterdammers' dus de binnenstad gesloopt. Zou dat er misschien wat mee te maken hebben?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:12 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik volgde het op de radio en ze zeiden dat supporters van GAE Ajax supporters ging aanvallen toen ze gewoon voetbal keken.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:13 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ach, de laatste keer kwamen ze ons café binnenvallen maar werden ze door een kleinere groep weer weggemept. Maak me niet zo druk om die gastjes.
Tja daar kan ik niet over oordelen, maar als ik het zo hoor dat er supporters van andere ploegen daar kwamen lijkt het me toch sterk dat Ajax is begonnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:14 schreef vingerplant het volgende:
[..]
En voor die tijd hadden de 'Amsterdammers' dus de binnenstad gesloopt. Zou dat er misschien wat mee te maken hebben?
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:13 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ach, de laatste keer kwamen ze ons café binnenvallen maar werden ze door een kleinere groep weer weggemept. Maak me niet zo druk om die gastjes.
En nog waar gebeurd ook! D'r zijn wel krantenknipseltjes van te vinden op het net.quote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:46 schreef marcb1974 het volgende:
Toch maar verbieden dan. Het voetbal in zijn geheel
Ik neem die verhalen van mishandelde bejaarden/vrouwen met een korreltje zout als je het niet erg vindt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:20 schreef vingerplant het volgende:
[..]
En nog waar gebeurd ook! D'r zijn wel krantenknipseltjes van te vinden op het net.
Maar goed, daar ging het niet om, dit gaat om het mishandelen van onschuldigen en ouderen en het slopen van andermans eigendommen.
Jij veroordeelt het niet, vind je het een stoere actie?
Hahahaquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:13 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Die waren gewoon op RTV Oost net hoor, lijkt me niet dat ze die verhalen gaan verzinnenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:23 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik neem die verhalen van mishandelde bejaarden/vrouwen met een korreltje zout als je het niet erg vindt.
De belhamels!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:30 schreef DRD het volgende:
O jee, een open zak chips op straat! Schokkend!
NOS Journaal zal wel beelden van RTV Oost gebruiken vanavond lijkt me.quote:Hopen op betere foto's / beelden........
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:30 schreef DRD het volgende:
O jee, een open zak chips op straat! Schokkend!
Hopen op betere foto's / beelden........
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:22 schreef TerroRobbie het volgende:
Als Daphne het voetbal presenteert wordt er niet meer gereld.
bij mij in de straat ziet het er ook zo uit als de grofvuilophaal nog niet is langsgeweestquote:
Dat klinkt inderdaad als een behoorlijke puinzooi.quote:Supporters van Ajax ontmoeten Go Ahead Eagles fans rond 16.00 uur op de Brink ter hoogte van het Talamini-terras waarna een woest gevecht uitbrak. De supporters pakten alles wat los en vast zat en smeten het over en weer. Hele kramen van de brocantemarkt in de Walstraat en terrasmeubilair vlogen door de lucht. Het volzittende terras werd in zijn geheel weggevaagd.
Op verschillende plekken werden ruiten ingegooid, mensen met messen bedreigd en op de markt werden kramen geplunderd. De café's en restaurants haalden de terrassen binnen en een aantal winkels sloot de deuren. Ook op de Beestenmarkt en in de Grote Overstraat zorgden groepen fans voor flinke overlast. Tegen 17.00 uur was in de binnenstad de rust weergekeerd.
Er zijn meerdere aanhoudingen verricht. Hoeveel gewonden er zijn gevallen is nog niet bekend.
JAAAAHHHHHHHHHHHHH WIJ ZIJN DE GEKSTUHHHHHquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:42 schreef paultjuhhh het volgende:
Ajax heeft de 1e sup. rellen op z'n naam dit seizoen
Met 10 tegen 12 zekerquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:13 schreef vingerplant het volgende:
[..]
40 tegen 50quote:
Morgen mogen jullie...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:42 schreef paultjuhhh het volgende:
Ajax heeft de 1e sup. rellen op z'n naam dit seizoen
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:04 schreef TerroRobbie het volgende:
Nja in ieder geval wel toepasselijk dat ze het op de Beestenmarkt gedaan hebben.
Deventer is meer van de Turkenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:37 schreef PLAE@ het volgende:
Wel een mooie stad trouwens Deventer. Al zie je dat niet op die foto's
Beetje jammer van al die Marokkanen.
Al zou het zo zijn, dan is dat natuurlijk een prima reden om een 80 jarige man voor zijn bakkes te stompen, nietwaar?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:09 schreef BonJovi het volgende:
Begon gewoon door GAE
Grote fout idd, kon je al wel beetje aan zien komen dat dit fout zou gaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:40 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Wel dwaas trouwens dat er in het stadion geen Ajax-vak was ingericht. Ze hebben heel wat te verantwoorden daar
aan de hand van deze beelden kan je zo 25 man herkennen en oppakkenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier al het eerste video-verslag, al is er nog weinig te zien![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier al het eerste filmpje op internet, al is er nog weinig te zien![]()
Zie die stoelen vliegen..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een typische mannen/jongens zijn het weer, op zulke momenten lijkt het me leuk lid van de ME te zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ga solliciteren zou ik zeggen, best leuk hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:53 schreef FootballPlayer het volgende:
[..]
Wat een typische mannen/jongens zijn het weer, op zulke momenten lijkt het me leuk lid van de ME te zijn.![]()
Ja, want die is ook erg duidelijk in beeldquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:55 schreef FootballPlayer het volgende:
De jongen die op 1:07 vlak voor de camara een flesje gooit is hopenlijk flink de lul. Moet makkenlijk te achterhalen zijn.
Geef eens namenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Lopen wel een aantal bekenden..
Als dat zo is, en te zien aan de grote van de knokploeg is dit gewoon afgesproken werk. Nog even een laatste keer met z'n allen rellen voor die voetbalwet d'rin komt. Kun je het wel zo proberen te draaien dat Ajax onschuldig is, maar dat zijn ze dus wel, net zo goed als de rest van dat tuig dat d'r rondloopt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:15 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Tja daar kan ik niet over oordelen, maar als ik het zo hoor dat er supporters van andere ploegen daar kwamen lijkt het me toch sterk dat Ajax is begonnen.
kut eagles inderdaadquote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:32 schreef bleiblei het volgende:
Stoere jongens daar hoor.
Tering, wat een trieste bende daar... Wel typisch dat het weer bepaalde clubs zijn die er altijd bij betrokken zijn.
Leg mij ook nog even uit wat je bedoeldequote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Lees je PM. En nee ik ken die gast niet. Je weet het nu haha
Dit soort lui komen niet uit specifiek Deventer en omstreken, die komen uit het hele land. Hij was er ook al bij in Ondiep en Alkmaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:53 schreef BonJovi het volgende:
Woon je in Deventer dan Chivu?
Ik zat in Vak 5 ook vlakbij de plaats van delict, en het begon inderdaad nadat die Ajax-hooligan naar dat fanatieke gedeelte ging lopen, maar zag verder ook niks wat er gebeurde. Tot dat ik ineens "Kankerjood!" hoorde, en er massaal op af gestormd werd.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:27 schreef Neerio het volgende:
ik was zelf ook bij de wedstrijd en daar was niet zoveel aan de hand ( vond ik )
ik zat in vak 7 en samen met vak 8 zaten daar de echte hooligans maar ik vond dat er vrij weinig aan de hand was
er werd 1 keer gevochten maar dat was een ajax supporter die voor het vak van GA ging staan roepen en schelden. die werd in 1 keer neergehoekt door een GA hooligan
en daarna was er nog een opstootje bij de uitgang met een beetje knokken maar voor de rest
en die spreekkoren waren ook nie echt erg
http://www.youtube.com/watch?v=75ZETrJQUa8quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zat in Vak 5 ook vlakbij de plaats van delict, en het begon inderdaad nadat die Ajax-hooligan naar dat fanatieke gedeelte ging lopen, maar zag verder ook niks wat er gebeurde. Tot dat ik ineens "Kankerjood!" hoorde, en er massaal op af gestormd werd.
De sfeer was wel dreigend, zeker gezien er gewoon heel veel vaders en moeders met (kleine) kinderen op de tribune zaten, die er gewoon een dagje uit van wilde maken. Wat je ook gewoon mag verwachten op een open dag, met een oefenwedstrijd.
Het is gewoon heel erg triest dat het altijd zo uit de hand loopt.
best welquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:31 schreef BonJovi het volgende:
Je bent er trots op he Silver_shark
mooiquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:31 schreef Madine het volgende:
Iedere 'hooligan' (al gebruik ik dat woord liever niet want op die benaming zijn ze nog trots ook) is een klootmongool, ongeacht of hij supporter is van dezelfde club als mij. Nee, dan heb ik juist een grotere hekel aan 'm want dan brengt hij m'n clubje in diskrediet.
ME, leef je uit!
Eagles 4 lifequote:
Kijk ik ben een Ajacied, maar wel een Ajacied die een voetballiefhebber is. Ik zit daar, omdat ik een leuke wedstrijd wil zien. Ik heb zo'n hekel aan die figuren die niets met voetbal hebben, maar alleen komen om te vechten en geheel te verzieken, ongeacht voor welke club deze figuren zijn.quote:
en zo hoort hetquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:44 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Kijk ik ben een Ajacied, maar wel een Ajacied die een voetballiefhebber is. Ik zit daar, omdat ik een leuke wedstrijd wil zien. Ik heb zo'n hekel aan die figuren die niets met voetbal hebben, maar alleen komen om te vechten en geheel te verzieken, ongeacht voor welke club deze figuren zijn.
Het is gewoon triest dat een open dag, waar veel ouders met kinderen komen, die zich er maanden op hebben verheugd, gewoon zo op deze wijze in het water valt. Om nog maar te zwijgen over die idioten die de binnenstad over hoop hebben gehaald. En gewoon onschuldige mensen op een antiekmarkt hebben lastiggevallen.
Ik ben het vaak oneens met Geert Wilders, maar zijn plan van een paar weken terug om bij deze kleine oorlogen van bendes hooligans, gewoon op scherp te gaan schieten, lijkt mij nog niet eens zo slecht.
Wilders..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:44 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik ben het vaak oneens met Geert Wilders, maar zijn plan van een paar weken terug om bij deze kleine oorlogen van bendes hooligans, gewoon op scherp te gaan schieten, lijkt mij nog niet eens zo slecht.
Het is dat er vaak negatief nieuws is over Wilders, maar hij heeft veel goede standpunten. Maar daar gaat het topic hier niet over. Maar die relschoppers zijn inderdaad kansloos. En als er met scherp geschoten mag worden zou het grotendeels wel opgelost zijn lijkt me. Maar er is dan natuurlijk wel kans dat er per ongeluk onschuldige mensen neergeschoten worden. En als dat eenmaal gebeurd heb je de poppen aan het dansen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:44 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Kijk ik ben een Ajacied, maar wel een Ajacied die een voetballiefhebber is. Ik zit daar, omdat ik een leuke wedstrijd wil zien. Ik heb zo'n hekel aan die figuren die niets met voetbal hebben, maar alleen komen om te vechten en geheel te verzieken, ongeacht voor welke club deze figuren zijn.
Het is gewoon triest dat een open dag, waar veel ouders met kinderen komen, die zich er maanden op hebben verheugd, gewoon zo op deze wijze in het water valt. Om nog maar te zwijgen over die idioten die de binnenstad over hoop hebben gehaald. En gewoon onschuldige mensen op een antiekmarkt hebben lastiggevallen.
Inderdaad, helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:44 schreef Urquhart het volgende:
...Ik heb zo'n hekel aan die figuren die niets met voetbal hebben, maar alleen komen om te vechten en geheel te verzieken, ongeacht voor welke club deze figuren zijn.
Maar met scherp schieten heeft ie dan wel een grappig punt te pakken. Verder: Hooligansquote:
Het is alleen jammer dat Wilders het serieus lijkt te menen.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:12 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Maar met scherp schieten heeft ie dan wel een grappig punt te pakken. Verder: Hooliganskutvolk.
Hoe kom je erbij dat ze allemaal een uitkering hebbenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:20 schreef Martijn_fijn het volgende:
Eerst dat kansloze tuig alle schade via hun uitkering terug laten betalen, en daarna afschieten.![]()
![]()
Weet je wanneer er echt geen KLB-topics meer geopend zouden worden die beginnen metquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:12 schreef De_Brandweer het volgende:
[..]
Het is dat er vaak negatief nieuws is over Wilders, maar hij heeft veel goede standpunten. Maar daar gaat het topic hier niet over. Maar die relschoppers zijn inderdaad kansloos. En als er met scherp geschoten mag worden zou het grotendeels wel opgelost zijn lijkt me. Maar er is dan natuurlijk wel kans dat er per ongeluk onschuldige mensen neergeschoten worden. En als dat eenmaal gebeurd heb je de poppen aan het dansen.
Eens.quote:Op zondag 22 juli 2007 02:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik vind dat het de schuld is van Ajax.
quote:Op zondag 22 juli 2007 02:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik vind dat het de schuld is van Ajax.
Mwoah, als je zeker zou weten dat de schutters alleen de juiste mensen neerknallen zou ik er al minder problemen mee hebben. Toch jammer als je als pa zijnde met je kinderen een potje voetbal gaat kijken, in rellen terecht komt en in het ziekenhuis komt met een kogel in je kopquote:Op zondag 22 juli 2007 01:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat Wilders het serieus lijkt te menen.
En jij denkt serieus dat mensen neerschieten een oplossing is voor supportersgeweld?quote:Op zondag 22 juli 2007 10:01 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Mwoah, als je zeker zou weten dat de schutters alleen de juiste mensen neerknallen zou ik er al minder problemen mee hebben.
Ja, laten we dat doen!quote:Op zondag 22 juli 2007 02:43 schreef DarkShine het volgende:
Nu kan iedereen weer gaan jammeren over de supporters.
Leg de schuld anders bij de Eagles & overheid neer, die hadden geen apart vak voor 020 als ik de media moet geloven. Dat je rellen kon verwachten bij deze wedstrijd was vooraf ook al bekend...
Het is toch van de zotte 'dat je rellen kon verwachten bij deze wedstrijd'.. Echte supporters/voetbalfans komen voor het voetbal naar een wedstrijd, naar een open dag toe.. Dat kansloze tuig moet gewoon een keer echt hard aangepakt worden, het heeft echt HELEMAAL NIKS met VOETBAL te maken.. Kennelijk helpt het niet om er af en toe een politiemacht of wat dan ook tussen te zetten, want dan zoeken ze wel een andere plek op om zich vol te zuipen, spuiten, slikken en te etteren, vechten, vernielen, etc.quote:Op zondag 22 juli 2007 02:43 schreef DarkShine het volgende:
Nu kan iedereen weer gaan jammeren over de supporters.
Leg de schuld anders bij de Eagles & overheid neer, die hadden geen apart vak voor 020 als ik de media moet geloven. Dat je rellen kon verwachten bij deze wedstrijd was vooraf ook al bekend...
lol je hoort ze gewoon turks pratenquote:Op zondag 22 juli 2007 11:08 schreef venomsnake het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=2PrvycA7pHU
![]()
Het waren de Bakirçioglu-tjes!quote:
IN het Ajax topic staat een bericht dat ze zo het veld op konden en dat iemand Wesley Sneijder had bedreigd met de dood.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:43 schreef TerroRobbie het volgende:
Waarom voelden de Ajax spelers zich eigenlijk bedreigd? Moest "het grote Ajax" weer een statement maken ofzo?
Een Zweed toch? Maar van Turkse afkomst toch? Of heb ik dat weer helemaal fout?quote:
Ja Zweed maar hij is een Assyriër.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een Zweed toch? Maar van Turkse afkomst toch? Of heb ik dat weer helemaal fout?
Je kunt idd bij de Eagles zo het veld op.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef BonJovi het volgende:
[..]
IN het Ajax topic staat een bericht dat ze zo het veld op konden en dat iemand Wesley Sneijder had bedreigd met de dood.
Ja ik kan het begrijpen als er zo een stemming heerst dat de spelers niet verder willen spelen. Heeft niks mee te maken dat het Ajax spelers zijn, spelers van Fc Den Bosch zouden het zelfde doen hoor.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:57 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je kunt idd bij de Eagles zo het veld op.
"wwiiijjj gaaan op joden-jacht!"quote:Op zondag 22 juli 2007 11:08 schreef venomsnake het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=2PrvycA7pHU
![]()
Er zijn zoveel clubs waar je zo het veld op kunt, en waar Wesley Sneijder beledigd wordt. Maar dan zie ik ze nooit het veld afgaan?...quote:Op zondag 22 juli 2007 11:57 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Je kunt idd bij de Eagles zo het veld op.
Zijn familie komt uit wel Turkije lees ik net, vandaar de naamquote:
Als je het kunt verwachten dan ga je er toch niet zo mee om?quote:Op zondag 22 juli 2007 11:08 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Het is toch van de zotte 'dat je rellen kon verwachten bij deze wedstrijd'.. Echte supporters/voetbalfans komen voor het voetbal naar een wedstrijd, naar een open dag toe.. Dat kansloze tuig moet gewoon een keer echt hard aangepakt worden, het heeft echt HELEMAAL NIKS met VOETBAL te maken.. Kennelijk helpt het niet om er af en toe een politiemacht of wat dan ook tussen te zetten, want dan zoeken ze wel een andere plek op om zich vol te zuipen, spuiten, slikken en te etteren, vechten, vernielen, etc.
[..]Ze vinden dat iemand een dood verwensing geven niet kan, maar om dan zelf fysiek geweld te gaan gebruiken kan dan ineens wel bij deze moraal ridders??quote:Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef BonJovi het volgende:
[..]
IN het Ajax topic staat een bericht dat ze zo het veld op konden en dat iemand Wesley Sneijder had bedreigd met de dood.
En dus moet je maar...???quote:Op zondag 22 juli 2007 12:50 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als je het kunt verwachten dan ga je er toch niet zo mee om?
Je kunt een heel verhaaltje erom heen draaien, maar als je het weet moet je het hoe dan ook niet zo benaderen!
Je kunt lang en kort zeiken op de supporters. Maar nogmaals waarom zet je ze door elkaar als je het kunt verwachten.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:04 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
En dus moet je maar...???
Heb jij een suggestie om dit gedrag te voorkomen, weet jij een oplossing, heb jij een remedie?? Ja, je kunt voetbalwedstrijden überhaupt niet meer door laten gaan, nou, wat een lol, daar lossen we het mee op..
Ik wil zeker niet goed praten hoe de gemeente/politie Deventer hier mee om is gegaan. Zij hadden, mits tijdig en daadkrachtig ingegrepen/opgetreden, ongetwijfeld veel kunnen voorkomen. Maar dat is het probleem bestrijden. Je moet het probleem voorkomen, bij de wortels aanpakken, en hoe doe je dat?? Preventie, niet repressie is 'the issue'
Ik zal wel weer de moraalridder zijn/worden geacht, maar ik wordt zo schijtziek van al dat tuig wat er straalbezopen en knetterstoned meent 'hun club te steunen' door onschuldige omstanders, echte voetbalfans én ander tuig het leven zuur te moeten maken.. Het heeft gewoon NIETS, maar dan ook HELEMAAL NIETS met VOETBAL te maken en zou, net als gewone relschoppers, vandalen, enz, gewoon keihard moeten worden aangepakt. Maar afijn, daar is ons nationale rechtssysteem niet voldoende op toegemeten.
Ik had het er alleen over dat de spelers zich niet meer veilig voelden en daarom de wedstrijd is gestaakt.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:00 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
[..]Ze vinden dat iemand een dood verwensing geven niet kan, maar om dan zelf fysiek geweld te gaan gebruiken kan dan ineens wel bij deze moraal ridders??
Daarnaast dat je het veld op kan is geen reden om er ook op te gaan. Deze geweld-enaren oppaken en opsluiten voor een maand (misschien beetje overdreven). Heb schoon genoeg van dit soort mensen die de boel voor de echte voetbal liefhebbers lopen te verzieken.
En kan me dan ook iemand uitleggen waarom de binnenstad het moet ontgelden of liep Sneijder daar ook nog te voetballen?
Dit vind ik de meest kapitale blunder. Gericht op de inkomsten, niet op het voorkomen van problemen. Op het rechtssysteem ga ik maar niet in, daar ben ik niet goed in thuis.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:08 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je kunt lang en kort zeiken op de supporters. Maar nogmaals waarom zet je ze door elkaar als je het kunt verwachten.
Dankzij alle huidige regels kom je makkelijker het thuisvak in dan het vak van je eigen club, dat bedoelde ik met te goed toegemeten...quote:Op zondag 22 juli 2007 13:21 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dit vind ik de meest kapitale blunder. Gericht op de inkomsten, niet op het voorkomen van problemen. Op het rechtssysteem ga ik maar niet in, daar ben ik niet goed in thuis.
Dat ben ik met je eens, door politie en gemeente zijn (grote) fouten gemaakt. Ik blijf het echter van de zotte vinden dat je 'dit moet verwachten' bij een spelletje waar duizenden, zo niet miljoenen mensen van genieten (normaal gesproken), maar afijn, die hele discussie hoeven we hier niet te voeren. Het blijft echter een soort 'afschuiven van de verantwoordelijkheid'.. Het tuig is in eerste plaats verantwoordelijk, niet clubs/fans/gemeente/politie..quote:Op zondag 22 juli 2007 13:08 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je kunt lang en kort zeiken op de supporters. Maar nogmaals waarom zet je ze door elkaar als je het kunt verwachten.
Ja en nee. In principe kunnen we met de huidige wetgeving dit soort delicten wel vervolgen. Een voetbalwet als 'lex specialis' is imho een goede aanvulling op het bestaande Wetboek van Strafrecht. Met rechtssysteem doel ik echter op het geheel van deugdelijke en effectieve opsporing, vervolging, veroordeling en tenuitvoerlegging!! Alles bij elkaar schieten 'we' als Nederland daarin tekort. Want hoeveel van het tuig wat wekelijks de boel loopt te verzieken, wordt er door justitie/clubs nu echt aangepakt??quote:Het rechtssysteem is te goed toegemeten, waardoor het niet meer werkt.
Dat zie je inderdaad overal.. Iedereen kan waar dan ook gaan zitten, behalve in het uitvak.. In mijn ideale wereld moet dat echter ook kunnen, 'gezellig' met z'n allen voetbal kijken en respect hebben voor elkaar. Door dit soort tuig komen we echter straks in een situatie waardoor het voor het gewone volk onmogelijk wordt om nog een voetbalwedstrijd te bezoekenquote:Op zondag 22 juli 2007 13:31 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dankzij alle huidige regels kom je makkelijker het thuisvak in dan het vak van je eigen club, dat bedoelde ik met te goed toegemeten...
Het ging volgens mij om rubber kogels, dus niet scherp. En op de benen ipv in het gezicht/lichaam. Op zich geen verkeerde zet, trap maar is iemand in elkaar zonder je benen te gebruiken.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:12 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Maar met scherp schieten heeft ie dan wel een grappig punt te pakken. Verder: Hooliganskutvolk.
Begin de regels voor uitpubliek eens te versoepelen, dan gaat men ook weer dat vak in in plaats van het thuisvak.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad overal.. Iedereen kan waar dan ook gaan zitten, behalve in het uitvak.. In mijn ideale wereld moet dat echter ook kunnen, 'gezellig' met z'n allen voetbal kijken en respect hebben voor elkaar. Door dit soort tuig komen we echter straks in een situatie waardoor het voor het gewone volk onmogelijk wordt om nog een voetbalwedstrijd te bezoeken![]()
De vraag is of we niet al in zo'n situatie zitten? Voor pakweg 75% van de wedstrijden heb je tegenwoordig al een clubkaart nodig van je favoriete club die je eerst schriftelijk moet aanvragen inclusief kopie van je identiteitsbewijs etc. etc. - een heel gedoe, en vervolgens kun je dan vaak niet meer dan 2 kaartjes per clubkaart kopen voor een wedstrijd.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad overal.. Iedereen kan waar dan ook gaan zitten, behalve in het uitvak.. In mijn ideale wereld moet dat echter ook kunnen, 'gezellig' met z'n allen voetbal kijken en respect hebben voor elkaar. Door dit soort tuig komen we echter straks in een situatie waardoor het voor het gewone volk onmogelijk wordt om nog een voetbalwedstrijd te bezoeken![]()
Ik weet wel een oplossing. Je moet die figuren gewoon oppakken, en een enkeltje Afghanistan geven. Als je zo graag wilt gaan vechten, dan ga je maar met je grote smoel je nuttig maken aldaar en tegen die taliban vechten. Slaan we meteen twee vliegen in een klap.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:21 schreef xFriendx het volgende:
Een oplossing geven kan ik niet 1,2,3, maar ik zou in ieder geval graag zien dat clubs en fans met elkaar praten om oplossingen te vinden i.p.v. zich druk te maken om de schuldvraag.
Nee, maar in hoeverre is het hooliganisme hierdoor ingedamd? Is het kind niet met het badwater weggegooid?quote:Op zondag 22 juli 2007 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De vraag is of we niet al in zo'n situatie zitten? Voor pakweg 75% van de wedstrijden heb je tegenwoordig al een clubkaart nodig van je favoriete club die je eerst schriftelijk moet aanvragen inclusief kopie van je identiteitsbewijs etc. etc. - een heel gedoe, en vervolgens kun je dan vaak niet meer dan 2 kaartjes per clubkaart kopen voor een wedstrijd.
Desondanks laten veel mensen zich hierdoor gelukkig niet weerhouden aangezien de toeschouwersaantallen in de stadions de laatste 10 jaar alleen maar toenemen.![]()
Gewoon een uit en thuiswedstrijd tegelijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:50 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik weet wel een oplossing. Je moet die figuren gewoon oppakken, en een enkeltje Afghanistan geven. Als je zo graag wilt gaan vechten, dan ga je maar met je grote smoel je nuttig maken aldaar en tegen die taliban vechten. Slaan we meteen twee vliegen in een klap.
Wilders kon het wel verzonnen hebben..quote:Op zondag 22 juli 2007 13:50 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik weet wel een oplossing. Je moet die figuren gewoon oppakken, en een enkeltje Afghanistan geven. Als je zo graag wilt gaan vechten, dan ga je maar met je grote smoel je nuttig maken aldaar en tegen die taliban vechten. Slaan we meteen twee vliegen in een klap.
Misschien leest hij wel. Mocht hij dit de komende dagen gaan zeggen, dan weten we waar hij het vandaan heeftquote:Op zondag 22 juli 2007 14:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wilders kon het wel verzonnen hebben..![]()
Welnee. Het voetbal is in jaren niet zo veilig geweest. Hoe vaak is het afgelopen seizoen IN de stadions daadwerkelijk misgegaan in de Nederlandse competitie? Juist het feit dat het nu bij (slecht beveiligde) oefenwedstrijden losgaat bewijst dat het Nederlandse voetbal veiliger dan ooit is. Toeschouwersaantallen stijgen en stijgen, steeds meer families komen in de stadions.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
De tijd van kopjes thee drinken is voorbij. Kom jij eens met een oplossing, als je het beter weet.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:48 schreef venomsnake het volgende:
Zou maar zo kunnen. Ik zou niet weten waar hij anders zijn ''oplossingen'' altijd vandaan haalt.
Typische Wilders oplossingen voor een probleem als dit.Gewoon met scherp schieten, dat zal ze leren Vijf jaar naar een strafkamp sturen waar we ze wat normen en waarden bijbrengen. Op het vliegtuig naar Afghanistan zetten, laat ze maar tegen de Taliban vechten. Voetbal verbieden voor alle marokkanen ![]()
Stemrecht ontnemen, paspoort ontnemen, en op het vliegtuig naar timboektoe zetten
Bier en coke!quote:Op zondag 22 juli 2007 15:24 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De tijd van kopjes thee drinken is voorbij. Kom jij eens met een oplossing, als je het beter weet.
Eens, in de stadions gaat er relatief weinig fout. Maar kijk eens in ons/je eigen NN-vak, daar loopt ook genoeg tuig tussen waar ik me af en toe groen en geel aan erger. Jongens (en soms ook meisjes) die volgens mij niks van de wedstrijd meekrijgen, maar door hun gedrag (gezuip, gescheld, etc.) wel vele anderen, die wél voor het spelletje komen, het plezier ontnemen..quote:Op zondag 22 juli 2007 15:09 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Welnee. Het voetbal is in jaren niet zo veilig geweest. Hoe vaak is het afgelopen seizoen IN de stadions daadwerkelijk misgegaan in de Nederlandse competitie? Juist het feit dat het nu bij (slecht beveiligde) oefenwedstrijden losgaat bewijst dat het Nederlandse voetbal veiliger dan ooit is. Toeschouwersaantallen stijgen en stijgen, steeds meer families komen in de stadions.
Teksten als 'straks is het onmogelijk om met mijn zoontje voetbal te bezoeken' is achterhaalde jaren 80 praat. Toen was het pas echt gevaarlijk.
quote:Op zondag 22 juli 2007 15:24 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De tijd van kopjes thee drinken is voorbij.
Kijk uit, je relativeerd en gebruikt je gezonde verstand.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:09 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Welnee. Het voetbal is in jaren niet zo veilig geweest. Hoe vaak is het afgelopen seizoen IN de stadions daadwerkelijk misgegaan in de Nederlandse competitie? Juist het feit dat het nu bij (slecht beveiligde) oefenwedstrijden losgaat bewijst dat het Nederlandse voetbal veiliger dan ooit is. Toeschouwersaantallen stijgen en stijgen, steeds meer families komen in de stadions.
Teksten als 'straks is het onmogelijk om met mijn zoontje voetbal te bezoeken' is achterhaalde jaren 80 praat. Toen was het pas echt gevaarlijk.
Je zult verbaasd zijn hoeveel mensen daar met een goede baan, ik noem een arts, tussen lopen.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:38 schreef milagro het volgende:
als je dat filmpje van GS ziet, mijn god, het is toch te treurig voor woorden, wat bezielt dat soort gasten toch, gewoon midden tussen het winkelende en terrasjes pakkende publiek, kinderen en al erbij, het boeit ze allemaal geen reet, als het maar stuk kan dan moet het ook stuk, als het verpest kan worden, dan moet het verpest.
stelletje hersenloze primitieve waste of spaces, op een vliegtuig naar Uruzgan zetten, wil je vechten, asje ga je gang
neuh, ik weet het, maar ook tussen afgestudeerden vind je complete idioten, enkel slim op hun vakgebied, daarbuiten compleet hersenloos, dom, oppervlakkig, leeg, niets te melden, en vast te weinig sex, een kuthuwelijk, en een stel verwende rotkinderen van een veel te lelijk wijf met 45 kilo overgewicht die jouw salaris erdoorheen jaagt en op je wacht in je rottige vrijstaande villa, ja dat geeft frustaties, maar ga dan op kickboksen of zoquote:Op zondag 22 juli 2007 15:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je zult verbaasd zijn hoeveel mensen daar met een goede baan, ik noem een arts, tussen lopen.
En veel hardlopers ookquote:Op zondag 22 juli 2007 15:43 schreef TerroRobbie het volgende:
Er liep zelfs een zanger tussen.
Zo makkelijk is het niet om in zo'n mensen-chaos iemand in de benen te schieten. En als je in je hoofd wordt geraakt kunnen ook rubber kogels hardstikke dodelijk zijnquote:Op zondag 22 juli 2007 13:38 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het ging volgens mij om rubber kogels, dus niet scherp. En op de benen ipv in het gezicht/lichaam. Op zich geen verkeerde zet, trap maar is iemand in elkaar zonder je benen te gebruiken.
hiet spreekt een hooliganquote:Op zondag 22 juli 2007 23:45 schreef ASroma het volgende:
idd wat het maakt het nu uit zo af en toe een rel, voor de meeste gewoon een uitlaatklep om wat stoom af te blazen. Misschien maar beter ook! In ieder geval je kan dit soort dingen nooit voor de volle 100 procent voorkomen. In nederland hebben we het tegenwoordig goed voor mekaar, qua orde handhaving rond voetbalwedstrijden.
die paar stoelen en wat glas op de straat komen we ook nog wel overheen.![]()
Het zal toch niet héquote:Op zondag 22 juli 2007 15:40 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Jongens (en soms ook meisjes) die volgens mij niks van de wedstrijd meekrijgen, maar door hun gedrag (gezuip, gescheld, etc.)
Tuig van de richel is het...quote:
Uit de laagste regionen van de maatschappij.quote:
Het is wetenschappelijk bewezen dat je van een vechtsport in het dagelijks leven alleen maar agressiever wordt.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:48 schreef milagro het volgende:
[..]
neuh, ik weet het, maar ook tussen afgestudeerden vind je complete idioten, enkel slim op hun vakgebied, daarbuiten compleet hersenloos, dom, oppervlakkig, leeg, niets te melden, en vast te weinig sex, een kuthuwelijk, en een stel verwende rotkinderen van een veel te lelijk wijf met 45 kilo overgewicht die jouw salaris erdoorheen jaagt en op je wacht in je rottige vrijstaande villa, ja dat geeft frustaties, maar ga dan op kickboksen of zo![]()
Die dingen zijn d'r wel om zoiets te voorkomen, je trekt ze niet aan voor de sier ofzo. Dus aardig dom om ze niet om te doen ja, helemaal als je van jezelf weet dat je nogal is een tackle maakt.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:07 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Alsof z'n been dan niet gebroken was.
Hoeft niet altijd nee, maar waar denk je anders dat die scheenbeschermers voor zijn? Om je kuiten gespierder te laten lijken ofzo?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:38 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ja inderdaad, je hebt gelijk. De kracht die nodig is om een been te breken wordt opgevangen door een stukkie plastic.
Als Kokmeijer gewoon scheenbeschermers had gedragen had hij nog gevoetbald!
Hallo, bij een breuk hoeft je bot niet doormidden te zijn hoor.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:38 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ja inderdaad, je hebt gelijk. De kracht die nodig is om een been te breken wordt opgevangen door een stukkie plastic.
oh okay, nee dan is het idd beter de boel elders in puin te slaan.quote:Op maandag 23 juli 2007 08:49 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat je van een vechtsport in het dagelijks leven alleen maar agressiever wordt.
De overtreding op Kokmeijer met de actie van Davids vergelijkenquote:Op maandag 23 juli 2007 12:38 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Natuurlijk niet. Ik geef alleen aan dat het meer geweld in de hand werkt. Geen goede oplossing van je dus.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:54 schreef milagro het volgende:
[..]
oh okay, nee dan is het idd beter de boel elders in puin te slaan.
Bronquote:Op maandag 23 juli 2007 08:49 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat je van een vechtsport in het dagelijks leven alleen maar agressiever wordt.
Wankers dus.quote:
Bron: http://www.destentor.nl/deventer/article1676894.ecequote:Politie, club en gemeente geven fout toe
DEVENTER - Politie Deventer, Go Ahead Eagles, Ajax, de Amsterdamse politie en de gemeente Deventer geven toe dat ze dit weekeinde een inschattingsfout hebben gemaakt. Dat maakte burgemeester Andries Heidema van Deventer zojuist in een persconferentie bekend.
Burgemeester Andries Heidema zegt dat vooraf kennis genomen was van de agressie tussen beide partijen: "Op internet waren de gebruikelijke dreigementen te lezen, gezien de feiten achteraf hebben we feiten onderschat. " De korpschef van Deventer, Lute Nieuwerth, verwacht de komende dagen arrestaties, want "wat ons betreft zijn de raddraaiers nog niet klaar met de politie Deventer". Ook de politie Amsterdam betrok hij daar bij.
Er was besloten de wedstrijd Go Ahead Eagles - Ajax als een vrienschappelijk duel te behandelen, maar achteraf hebben de partijen de risicio's onderschat. Ze hebben nu geconcludeerd dat vriendschappelijke wedstrijden onder deze voorwaarden niet meer plaats kunnen hebben in Deventer. Het risico van de wedstrijd was volgens de reguliere procedure ingeschat. Politie zet alles in het werk om de relschoppers alsnog op te pakken. Go Ahead Eagles beraadt zich opnieuw over de inrichting van het stadion en extra veiligheidsmaatregelen.
Ah nee je hebt gelijk...die dingen zijn er voor de sier...quote:Op maandag 23 juli 2007 12:38 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Achteraf blijkt men gewoon te naief te zijn geweest. Men had niet verwacht dat er groepen een confrontatie zouden zoeken bij een oefenwedstrijd.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb er zo'n schijthekel aan dat nu iedereen naar de overheid gaat lopen te staren: alsof het een gegeven is dat een aantal gekken alles kapot slaat. En daar doet de gemeente Deventer ook nog eens fijn aan mee.
Als je vooraf bericht krijgt vanuit de harde kern dat er rellen komen, en je dan toch je kaarten in de vrije verkoop gooit, zonder naar stadionverboden te kijken, doe je toch iets verkeerd. De naïefste opmerking vond ik nog dat supporters met stadionverboden hun eigen verantwoordelijkheid moesten nemen om niet te komen. Als die supporters eigen verantwoordelijkheid kenden hadden ze die stadionverboden sowieso niet gehad.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb er zo'n schijthekel aan dat nu iedereen naar de overheid gaat lopen te staren: alsof het een gegeven is dat een aantal gekken alles kapot slaat. En daar doet de gemeente Deventer ook nog eens fijn aan mee.
In het stadion waren ook relletjes. Omdat Ajax-aanhangers gewoon richting het fanatieke gedeelte van de GAE-aanhang konden lopen. Alles zat door elkaar heen.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:18 schreef cultheld het volgende:
Die rellen speelden zich toch vooral vóór de wedstrijd af in het centrum? Ik zie niet in wat de "gemengde vakken" er dan mee te maken hebben...
Je bedoelt dat filmpje waarbij je alle supporters langs ziet rennen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:51 schreef hardromacore het volgende:
Dat iemand dat zo vrijuit mag filmen, zo blind/dom zijn die idioten..
quote:KNVB gaat rellen bij GAE-Ajax onderzoeken
Geschreven door Matthijs van Laar op dinsdag, 24 juli om 15:41
De KNVB heeft de aanklager betaald voetbal de opdracht gegeven een onderzoek in te stellen naar de rellen rondom en tijdens de oefenwedstrijd tussen Go Ahead Eagles en Ajax. Het duel werd door scheidsrechter Dick Jol na een ruim half uur gestaakt vanwege ongeregeldheden.
”Wat een leuke voetbalhappening in Deventer had moeten worden, eindigde in een ellendige dag. De KNVB heeft de aanklager dan ook gevraagd op korte termijn een onderzoek in te stellen naar de gebeurtenissen,” laat de voetbalbond bij monde van directeur Henk Kesler weten.
Kesler vindt niet dat er sprake is van een toename van geweld rondom het voetbal. “De afgelopen weken zijn er zo'n honderd oefenwedstrijden door betaalde clubs gespeeld, dit weekend alleen al maar liefst 22. Alleen in Deventer ging het mis,” zo legt hij uit.
Mochten de daders opgespoord worden, dan kunnen ze een straf tegemoet zien. “De daders die door Justitie en clubs worden aangemeld, kunnen uiteraard op een landelijk stadionverbod van de KNVB rekenen."
Die komen met exact dezelfde conclusies als Deventer, Go Ahead Eagles en Ajax gisteren.quote:
Ook.. het filmpje van turkse jongens.. waar de dev. hooli.. richting de binnenstad trekken.. allemaal herkenbaarquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:56 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Je bedoelt dat filmpje waarbij je alle supporters langs ziet rennen?
Merk je toch amper was waarschijnlijk met telefoontje gemaakt
In de nieuwe voetbalwet is dat genoeg voor een boete + SVquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:48 schreef M0NTANA het volgende:
Op die filmpjes is niks strafbaars te zien, de mensen die in die groep lopen zouden ook braderie-bezoekers kunnen zijn, die bij toeval in die groep terechtkwamen.
Nee, man. Nog altijd is er niets te bewijzen, dus tot een veroordeling kan het sowieso niet komen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
In de nieuwe voetbalwet is dat genoeg voor een boete + SV![]()
Klopt. Dus dan lees ik toch ook verkeerd? Wat doe je dan moeilijk?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:21 schreef MaxPower het volgende:
Dat wordt toch ook niet gezegd?
Moet kunnen vind ik. Vooral die ene die zo prominent in beeld isquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:45 schreef PLAE@ het volgende:
Op dat andere filmpje zie je voornamelijk wat mensen door beeld lopen. Om op basis daarvan nou mensen te gaan veroordelen.
quote:Wie in aanmerking wil komen voor één van de aangeboden mogelijkheden, dient wel te voldoen aan de volgende voorwaarden:
* De kaarten kunnen op twee momenten worden omgewisseld; op zaterdag 28 juli en op zaterdag 4 augustus van 11.00 tot 14.00 uur bij de stadionkassa’s.
quote:Ajax laat 'zaak Eagles' voorkomen
door onze Telesportredactie
ZEIST - Ajax legt het schikkingsvoorstel van de KNVB - naar aanleiding van de gestaakte oefenwedstrijd bij Go Ahead Eagles - naast zich neer. De aanklager van de voetbalbond stelt de Amsterdammers in staat van beschuldiging wegens 'het verlaten van het speelveld en niet verder willen spelen van de wedstrijd' en stelde een boete van vijfduizend euro voor. Ajax accepteert die straf niet en laat de zaak voorkomen.
De oefenwedstrijd tussen Go Ahead en Ajax - waarin Edgar Davids zijn been brak - liep op 21 juli volledig uit de hand. Voor het duel raakten supporters van beide clubs al slaags in de binnenstad van Deventer en na 33 minuten voetbal gingen de fans ook in het stadion met elkaar op de vuist, waarna de scheidsrechter besloot het duel tijdelijk te staken. Volgens de lezing van Ajax stelde de arbiter de Amsterdammers daarna voor de keuze of zij verder wilden spelen. Omdat in de ogen van de Ajacieden niet kon worden ingestaan voor hun veiligheid, besloten zij onder de douche te stappen. Volgens de KNVB was dat onreglementair.
Opvallend is dat de gemeente Deventer, de politie en Go Ahead Eagles twee dagen na de rellen ruiterlijk toegaven dat de situatie was onderschat. Ondanks een oproep tot rellen op internet was de politie niet goed voorbereid. Ook Go Ahead kreeg én weigerde een schikkingsvoorstel van vijfduizend euro wegens 'het niet nemen van voldoende veiligheidsmaatregelen, waaronder het scheiden van rivaliserende supportersgroepen, waardoor wanordelijkheden konden ontstaan.'
De zaak wordt 27 september behandeld door de tuchtcommissie van de KNVB.
quote:04-09-2007 Rechercheteam GAE-ajax geeft het op
Tien arrestaties zijn er gedaan na de rellen rondom Go Ahead Eagles-ajax. Meer mensen kon de politie niet traceren. De tien waren allemaal aanhangers van Go Ahead Eagles. De tien krijgen allemaal openbare geweldpleging ten laste gelegd en moeten nog voor de rechter verschijnen. Er waren die dag 208 ajax aanhangers op oorlogspad. Van die zijde is echter niemand opgepakt…
De politie heeft geen goede beelden waar supporters van ajax op staan. Ook de twee spotters die die bewuste zaterdag in Deventer waren, konden geen bekenden ontdekken blijkbaar (…). De genoteerde kentekens van de ajacieden zijn ook niet bruikbaar gebleken.
Acht rechercheurs hebben gedurende een maand op deze ‘zaak’ gezeten. Het was de bedoeling dat er gescoord ging worden, omdat er van tevoren én op de dag zelf inschattingsfouten waren gemaakt door de politie. Geen koele afmakers daar dus.
Bron: http://www.destentor.nl/deventer/article1869739.ecequote:CDA wil weten waarom wedstrijd GA Eagles-Zwolle niet verboden is
door René Nijland
DEVENTER - Het CDA in Deventer wil graag weten waarom de risicowedstrijd van de GA Eagles tegen FC Zwolle, zondag 30 september, niet reeds verboden is.
De speeldag is tevens koopzondag, met in het centrum een stoffenmarkt in het kader van Deventer Modestad. Ook zijn er feestelijkheden rond de opening van de Boreel.
Met de rellen van 21 juli (oefenwedstrijd GA Eagles-Ajax) nog vers in het geheugen ziet het CDA de bui al hangen. Feitelijk is de partij voorstander van alsnóg verbieden, al wil zij eerst een goede afweging kunnen maken. Vandaar een aantal schriftelijk vragen aan het college van B en W. "Verbieden is nu nog te voorbarig", stelt CDA-raadslid Jan Oggel.
Uit een brief van burgemeester Heidema blijkt overigens dat hij alles in het werk heeft gesteld de wedstrijd te verplaatsen. Het CDA vindt dat een teken aan de wand. "Uit het feit dat geprobeerd is de wedstrijden op een andere dag te laten spelen moet worden afgeleid dat er grote risico's worden voorzien", stelt het CDA. Welke hinder zullen mensen die op die zondag naar de stad komen ondervinden van de veiligheidsmaatregelen, vraagt het CDA zich af. 'Worden mensen gecontroleerd terwijl ze alleen maar naar het centrum willen? Mensen die niets met de voetbal te maken (willen) hebben?' Het CDA vreest omzetderving van de horecaondernemers en de ambulante handel omdat mensen het centrum zullen mijden. "De verontwaardiging over de rellen op 21 juli is nog niet weggeëbd."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |