abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:38:58 #1
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_51679646
STRATFORD was the scene of an unexplained multi-sighting of unidentified flying objects on Saturday night—witnessed by more than 100 people near the town centre.

Four bright objects appeared in formation above the Warwick Road area, and were later joined by a fifth, at around 10pm.

Story continius here: http://www.stratford-herald.co.uk/mainstory.php?ID=1106

Noot redactie: Dit speelt zich dagelijks af boven verschillende en steeds wisselende plaatsen in Nederland en Engeland. Voor de meesten is het nu wel duidelijk dat er iets gaande is. WE ZIJN NIET ALLEEN.

De technieken waarover onze medebewoners van het Universum beschikken gaan alle aardse technieken te boven. De objecten kunnen zich overal onopgemerkt tonen wat zich nu wereldwijd aan het voltrekken is.

bron: www.Niburu.nl
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:50:39 #2
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_51680157
Ik wil ook een ufo zien !! dus ik heb me voorgenomen morgenavond met mijn camera naar de hemel te turen ........ Woon in Amsterdam en daar niks over meldingen gelezen nog en wel op andere plekken in Nederland , misschien ben ik wel de eerste dan lol .
pi_51680229
Moet je wel heldere lucht hebben. Ik ook nog niets gezien in Amsterdam :p
hoi
pi_51680386
Is het niet vreemd dat ze altijd alleen maar rondvliegen?
Ik bedoel, de ufo's zitten miljoenen lichtjaren van ons vandaan, ze reizen heel dat pokke eind hierheen om een paar rondjes te vliegen en dan weer terug te gaan.
Zou het niet veel logischer zijn dat ze contact maken, of beginnen te schieten ofzo?

Met andere woorden;
Ik geloof al die ufo-waarnemingen niet, en denk dat er iets verklaarbaars achter zit.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:05:53 #5
177885 JoaC
Het is patat
pi_51680702
Superman zit ons met een zaklamp te pesten
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_51680823
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef Toryu het volgende:
Ik bedoel, de ufo's zitten miljoenen lichtjaren van ons vandaan, ze reizen heel dat pokke eind hierheen om een paar rondjes te vliegen en dan weer terug te gaan.
Zou het niet veel logischer zijn dat ze contact maken, of beginnen te schieten ofzo?

Met andere woorden;
Ik geloof al die ufo-waarnemingen niet, en denk dat er iets verklaarbaars achter zit.
Ja , heb je wel wat. Het blijft raar als de ufo's alleen maar heen en weer vliegen en daarna weer weggaan. Misschien zijn ze de aarde aan het onderzoeken vanaf boven
hoi
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:29:47 #7
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_51681549
quote:

Met andere woorden;
Ik geloof niet dat veel intelligentere wezens zouden gaan schieten , dat is zo'n laag bij de grondse menselijke actie en dus ook niet echt boeiend lijkt me .
En wie zegt dat ze een pokkeeind moeten vliegen ? dat is ook weer zo'n beperkte menselijke manier om te reizen .
Wat mij betreft kunnen we nog niet eens verzinnen hoe ze dat doen en of ze het doen ..
Zowiezo zit er een verklaring achter , dit gebeurd over de hele wereld .
Meer dan 100 meldingen in 1 avond ? Mensen roepen altijd om bewijs , als 100 mensen tegelijk iets zien op 1 avond , dan is er in ieder geval iets aan de hand ..
De wereld is zo erg aan het veranderen op dit moment op alle gebieden dat er wel iets moet gebeuren ,
Ook al zouden Ufo's niet bestaan , dan geloof ik dat er iets gebeurd dat Minstens die impact heeft .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:30:03 #8
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_51681558
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:38 schreef Summers het volgende:

De technieken waarover onze medebewoners van het Universum beschikken gaan alle aardse technieken te boven. De objecten kunnen zich overal onopgemerkt tonen wat zich nu wereldwijd aan het voltrekken is.
Zo onopgemerkt is het blijkbaar niet....
  zaterdag 21 juli 2007 @ 01:24:11 #9
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_51683240
Haha wat een rare zin he .. maar kan natuurlijk dat ze er ook zijn zonder dat we ze zien .
Ik heb 1 keer het gevoel gehad op een zondag een paar maanden geleden dat er "iets" letterlijk in de lucht hing , meer kon ik er niet over zeggen , ook niet dat het een ufo was ofzo ..
dat gevoel duurde de hele dag en was zo sterk dat ik wel steeds naar buiten keek . maar goed, zondag voorbij en 4 dagen later vertel ik het aan mijn zusje en "toevallig" had zij precies datzelfde gevoel ook op die zondag .
Beide nog nooit eerder dat specifieke gevoel gehad .
Wel over andere onverklaarbare dingen enzo over de jaren heen .
pi_51686598
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:29 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat veel intelligentere wezens zouden gaan schieten , dat is zo'n laag bij de grondse menselijke actie en dus ook niet echt boeiend lijkt me .
En wie zegt dat ze een pokkeeind moeten vliegen ? dat is ook weer zo'n beperkte menselijke manier om te reizen .
Wat mij betreft kunnen we nog niet eens verzinnen hoe ze dat doen en of ze het doen ..
Zowiezo zit er een verklaring achter , dit gebeurd over de hele wereld .
Meer dan 100 meldingen in 1 avond ? Mensen roepen altijd om bewijs , als 100 mensen tegelijk iets zien op 1 avond , dan is er in ieder geval iets aan de hand ..
De wereld is zo erg aan het veranderen op dit moment op alle gebieden dat er wel iets moet gebeuren ,
Ook al zouden Ufo's niet bestaan , dan geloof ik dat er iets gebeurd dat Minstens die impact heeft .
Dat schieten dat was ook bij wijze van, ik bedoelde dat het vreemd is dat ze iig niet meer actie ondernemen dan alleen rondjes vliegen. Ik kan me voorstellen dat als wij een bewoonde planeet zouden vinden, toch wel contact probereren te leggen, bijvoorbeeld.
Het interesseert mij niet hoe ze dat pokke eind overbruggen, het gaat erom dat het vreemd is dat ze niet meer doen dan dat.

Lees dit anders even door:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/10769

Er wordt gesteld dat 95% van de waarnemingen verklaarbaar zijn, en ik denk dat de overige 5% ook niet buitenaards is.

De wereld aan het veranderen? Hoe dan?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:01:35 #11
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_51690318
Het weer bijvoorbeeld , record na record word gebroken elke maand en het is nog niet gestopt .. we voelen de rimpeling van de veranderingen in de kosmos die nu gaande is ..
Ons DNA is aan het veranderen , van de 12 strengen gebruiken we er maar 2 , dat betekend dat we nu maar 1/6 deel gebruiken van ons potentieel , de overige 10 strengen word door de wetenschap junkDNA genoemd omdat we die niet gebruikten .. maar er zijn mensen nu die meer dan 2 strengen gebruiken en dus begint het open te gaan .. we zijn versneld aan het evolueren nu en de wetenschap weet niet waarin of hoe .
De mayakalender loopt af en we beginnen weer in het jaar 0 in 2012 , In 2012 staat de aarde in de kern van wat de maya's de kosmische baarmoeder noemen . In het verleden zijn na die cyclus van de maya's altijd grote veranderingen geweest .. ,
De planeten zijn hun magnetische aantrekkingskracht aan het verhogen .. we weten niet waarom , de wetenschap vermoed dat dat zou kunnen komen omdat we een plek benaderen waar de energie veel hoger is en dat de planeten zich aan het voorbereiden zijn , Zo is de maan bijvoorbeeld een dikke laag natrium aan het aanmaken van 6000 km dikte ... waarom weten we ook niet we kunnen alleen daarover speculeren... dus los van alles wat veranderd op aarde is de kosmos heel snel aan het veranderen , het kan niet anders dan dat wij meedoen met die veranderingen .
Wat mij betreft stikt het van de tekens dat we veranderen , ga maar op onderzoek uit op elk gebied die je maar kan bedenken.
Laat al die gedachten, acties metingen what ever los die je met die 2 strengen DNA deed als mens en sta open voor die andere OVERGROTE deel die je niet vermoedde maar wel hebt , waar je mee bent geboren . Ons lichaam is perfect geschapen en alles heeft een functie dus junk delen bestaan eigenlijk niet .
En dan nog iets voor mensen die onverklaarbare waarnemingen hebben en of meemaken en laat ik voor mezelf spreken in dit geval is het juist omgekeerd , 95 % is onverklaarbaar maar wel echt voor mij en 5 % rationeel of wetenschappelijk te verklaren. Ik heb door de jaren heen heel veel mensen om me heen die onverklaarbare dingen meemaken , voor mij en al die anderen hoort het bij het leven .
Ik zeg niet dat ik speciaal ben want alle mensen zijn gelijk voor mij en ik zeg dan ook dat iedereen dat kan ervaren omdat volgens mij alle mensen dat in zich hebben .
Tot ik niet met eigen ogen een ufo heb gezien laat ik het in het midden maar door de tijd waarin we leven zeg ik wel dat alles mogelijk is en dus ook ufo's . En vast ook dingen die ik niet eens kan verzinnen op dit moment waardoor ufo's misschien wel een lachertje zijn en "kinderachtig en laag niveau ... anywayz ik ga nu het dak op met een vriend om naar de lucht te staren , cool .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 15:46:28 #12
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51693996
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 08:46 schreef Toryu het volgende:

[..]

Dat schieten dat was ook bij wijze van, ik bedoelde dat het vreemd is dat ze iig niet meer actie ondernemen dan alleen rondjes vliegen. Ik kan me voorstellen dat als wij een bewoonde planeet zouden vinden, toch wel contact probereren te leggen, bijvoorbeeld.
Het interesseert mij niet hoe ze dat pokke eind overbruggen, het gaat erom dat het vreemd is dat ze niet meer doen dan dat.

Lees dit anders even door:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/10769

Er wordt gesteld dat 95% van de waarnemingen verklaarbaar zijn, en ik denk dat de overige 5% ook niet buitenaards is.

De wereld aan het veranderen? Hoe dan?
Je vergeet duizenden 'close encounters'. Mensen die van meters af stand objecten op de grond hebben gezien. Piloten. Astronauten.
Nee, helaas ik ga echt niet meer mee, in die ouwe smoes van foute observaties.
Kijk eens op youtube en tik ufo in, als je dan de neppe filmpjes buiten beschouwing laat, heb je nog genoeg mexicaanse formaties en vreemde objecten in het lucht ruim. Dus waarom je kop in het zand steken, of je hoofd de andere kant doen wenden.
Het is er.. wen er beter aan.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_51697025
Ik zou je graag willen geloven Ticker, maar het echte bewijs is er niet, en zolang dat er niet is ga ik er niet in mee.
Idd, er zijn veel mensen die zeggen dat ze een allien hebben gezien, maar op het woord van een vreemde ga ik dat niet geloven. En zolang er niet meer bewijs is als een paar vage foto's, en schokkerige filmpjes blijf ik daarbij.
Ik geloof ook wel dat er buitenaards leven is, maar niet per definitie dat ze geavanceerde zijn als ons, en ons uberhaupt hebben gevonden.
Ik bazeer me slechts op feiten, dus dat "kop in het zand steken" slaat helemaal nergens op.

En Summers:
Best interessent allemaal, maar ik zie de link niet echt met ufo-waarnemingen. Heb je er wel een wetenschappelijke bron van?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:41:17 #14
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51697161
quote:

Met andere woorden;
ik geloof er ook niet in, maar je maakt één denkfout die heel veel mensen maken:
als ze de techniek hebben om dat pokke eind te reizen, maakt ze dat toch ook geen fuk meer uit? Vergelijk het met een weekendje london ofzo in ons geval. Luitjes komen hier ff, maken een paar kliekjes voor vrouwtje thuis of ontvoeren een paar gastjes, en nokken hem dan weer, omdat ze binnen no-time weer thuis zijn.
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:50:52 #15
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51697437
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:41 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

ik geloof er ook niet in, maar je maakt één denkfout die heel veel mensen maken:
als ze de techniek hebben om dat pokke eind te reizen, maakt ze dat toch ook geen fuk meer uit? Vergelijk het met een weekendje london ofzo in ons geval. Luitjes komen hier ff, maken een paar kliekjes voor vrouwtje thuis of ontvoeren een paar gastjes, en nokken hem dan weer, omdat ze binnen no-time weer thuis zijn.
Alsof iedereen in de toekomst een ruimteschip heeft of de bevoegdheid om overal te komen. Orde en wetten zijn ook in de toekomst nog van toepassing.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:54:31 #16
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51697543
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:50 schreef Ticker het volgende:

[..]

Alsof iedereen in de toekomst een ruimteschip heeft of de bevoegdheid om overal te komen. Orde en wetten zijn ook in de toekomst nog van toepassing.
hoezo toekomst? die aliens leven toch in hun heden?
Natuurlijk zal niet elke alien met een ruimteschip hier naar toe komen, net zo min elk mens een weekendje naar london gaat.
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:13:57 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_51698026
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:36 schreef Toryu het volgende:
Ik zou je graag willen geloven Ticker, maar het echte bewijs is er niet, en zolang dat er niet is ga ik er niet in mee.
Idd, er zijn veel mensen die zeggen dat ze een allien hebben gezien, maar op het woord van een vreemde ga ik dat niet geloven. En zolang er niet meer bewijs is als een paar vage foto's, en schokkerige filmpjes blijf ik daarbij.
Ik geloof ook wel dat er buitenaards leven is, maar niet per definitie dat ze geavanceerde zijn als ons, en ons uberhaupt hebben gevonden.
Ik bazeer me slechts op feiten, dus dat "kop in het zand steken" slaat helemaal nergens op.

En Summers:
Best interessent allemaal, maar ik zie de link niet echt met ufo-waarnemingen. Heb je er wel een wetenschappelijke bron van?
Nee , geen wetenschappelijke bron , het was voorpagina nieuws van de herald 20-7-2007 omdat meer dan 100 mensen het hebben gezien . maar die link staat er bij toch ?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:16:34 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_51698090
op www.niburu heb je een topic ufomeldingen en kan je lezen dat er zoveeeeel ufomeldingen zijn afgelopen maanden in Nederland en England dat je er duizelig van word , lol .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:21:06 #19
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_51698208
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:13 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee , geen wetenschappelijke bron , het was voorpagina nieuws van de herald 20-7-2007 omdat meer dan 100 mensen het hebben gezien . maar die link staat er bij toch ?
Voorpaginanieuws in een lokaal sufferdje zegt helemaal niks natuurlijk. Vergelijk het met de voorpagina van de Ossendrechtse Courant.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:46:50 #20
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_51698870
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:01 schreef Summers het volgende:
Het weer bijvoorbeeld , record na record word gebroken elke maand en het is nog niet gestopt .. we voelen de rimpeling van de veranderingen in de kosmos die nu gaande is ..
Dat doen we zelf, als je Al Gore mag geloven.
quote:
Ons DNA is aan het veranderen , van de 12 strengen gebruiken we er maar 2 , dat betekend dat we nu maar 1/6 deel gebruiken van ons potentieel , de overige 10 strengen word door de wetenschap junkDNA genoemd omdat we die niet gebruikten .. maar er zijn mensen nu die meer dan 2 strengen gebruiken en dus begint het open te gaan .. we zijn versneld aan het evolueren nu en de wetenschap weet niet waarin of hoe .
Klok, klepel... DNA bestaat uit 2 strengen, die voor een groot deel bestaan uit junk-DNA. Dat heet zo omdat het niet codeert voor welk bekend eiwit dan ook. Er zijn geen mensen die nu ineens dat junk-DNA wél gebruiken.
quote:
Laat al die gedachten, acties metingen what ever los die je met die 2 strengen DNA deed als mens en sta open voor die andere OVERGROTE deel die je niet vermoedde maar wel hebt , waar je mee bent geboren . Ons lichaam is perfect geschapen en alles heeft een functie dus junk delen bestaan eigenlijk niet .
Ons lichaam is niet perfect geschapen (zie de appendix). Het junk-DNA heeft hoogstwaarschijnlijk gewoon géén functie. Als het al wel een functie heeft, dan heeft het die functie bij elk mens, en zijn er geen mensen die hun junk-DNA ineens wél kunnen gebruiken.

Maar het is eigenlijk allemaal nogal offtopic. Ontopic: uit het feit dat honderden mensen onbekende vliegende objecten zien, volgt niet dat buitenaards leven onze aarde bezoekt.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:58:31 #21
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51699143
Iedereen lijkt te vergeten dat wij de aliens zijn. Alleen zijn deze aliens nog niet zo vergevorderd dat intergalacties reizen mogelijk is.
En tegen de tijd dat het mogelijk is, zijn we nog duizenden jaren van Star Wars taferelen verwijdert.
Een vergelijking als een ruimte schip en een auto kun je niet trekken, je moet het allemaal relatief zien.

De reden dat de aliens zich niet 'kenbaar' maken aan jou of mij is omdat dit voor hun alleen maar gezeik zou mee brengen. We kunnen hier op de wereld niet eens een mening hebben over geloof zonder elkaar's hoofd in te slaan.
Een ras aliens zou betekenen dat wij ons ineens benadeeld gaan voelen... deel die technologie met ons zouden veel mensen opperen.
Ik geloof dat dit nu ook al gebeurt, alleen op kleinere basis.. dat houdt in schaduw overheden die wel contact hebben, maar dit voor persoonlijk doel einde gebruikt.
De computerchip en dergelijke technieken zouden makkelijk daaruit vooruit gevloeid zijn. Niet dat wij niet in staat zijn om zoiets te bedenken.. maar het is makkelijker als iemand het al voor je heeft gedaan.
pi_51699162
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:13 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk een wetenschappelijke bron over je post van die dna-strengen, magnetische krachten en het mayo-gebeuren.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:04:45 #23
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_51699299
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:58 schreef Ticker het volgende:
De reden dat de aliens zich niet 'kenbaar' maken aan jou of mij is omdat dit voor hun alleen maar gezeik zou mee brengen.
Maar ze laten zich dan toch juist wél zien, als honderden mensen in Stratford ze zien. Als ze het hele pokke-eind vanaf Zeta Reticuli kunnen afleggen, kunnen ze ook zorgen dat ze hier niet zichtbaar zijn.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:08:46 #24
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51699411
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:04 schreef Rasing het volgende:

[..]

Maar ze laten zich dan toch juist wél zien, als honderden mensen in Stratford ze zien. Als ze het hele pokke-eind vanaf Zeta Reticuli kunnen afleggen, kunnen ze ook zorgen dat ze hier niet zichtbaar zijn.
En dat is dus een van de weinige dingen die je nooit zal weten. Er kunnen duizenden redenen zijn waarom het gebeurt. Misschien de mensheid bewust maken van hun aanwezigheid. Misschien een fout in het technologie. Misschien de manier waarop de zon schijnt, en hun aanwezigheid zo verraad?
Een test vlucht van militairen, die hun nieuw verkregen technologie wil uit testen.
Dan heb je ook nog de kans dat het een test is om de reaktie op de grond te zien.

Noem maar op, maar weten zal je het niet.
pi_51699475
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:58 schreef Ticker het volgende:
Iedereen lijkt te vergeten dat wij de aliens zijn. Alleen zijn deze aliens nog niet zo vergevorderd dat intergalacties reizen mogelijk is.
En tegen de tijd dat het mogelijk is, zijn we nog duizenden jaren van Star Wars taferelen verwijdert.
Een vergelijking als een ruimte schip en een auto kun je niet trekken, je moet het allemaal relatief zien.

De reden dat de aliens zich niet 'kenbaar' maken aan jou of mij is omdat dit voor hun alleen maar gezeik zou mee brengen. We kunnen hier op de wereld niet eens een mening hebben over geloof zonder elkaar's hoofd in te slaan.
Een ras aliens zou betekenen dat wij ons ineens benadeeld gaan voelen... deel die technologie met ons zouden veel mensen opperen.
Ik geloof dat dit nu ook al gebeurt, alleen op kleinere basis.. dat houdt in schaduw overheden die wel contact hebben, maar dit voor persoonlijk doel einde gebruikt.
De computerchip en dergelijke technieken zouden makkelijk daaruit vooruit gevloeid zijn. Niet dat wij niet in staat zijn om zoiets te bedenken.. maar het is makkelijker als iemand het al voor je heeft gedaan.
Je ziet spoken denk ik. In het geheim contacten met een buitenaards ras? Kom op zeg. En al die tijd is er geen 1 astronoom, of andere echte wetenschappen die dat niet door heeft?
En dat ze het geheim houden zodat wij ons niet benadeeld voelen, daar kan ik me al helemaal niks bij voorstellen.
En verder, die computerchip, das klinkklare onzin. Die ontwikkeling hebben wij zelf over een tijd van 20 jaar doorgemaakt. Dat het begon met een telmachine van 4x4 meter, en dat het langzaam aan naar Pentuim 4 en Dual Core (en verder) groeide. Als wij die technologie hadden gekregen van een buitenaards ras hadden we in 1980 de kwantumcomputer wel gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')