abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51696957
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:09 schreef Belana het volgende:
Ik heb bv geprobeerd,...
Ik kan er heus wel inkomen dat het een opluchting is en als makkelijker wordt ervaren als je met die problemen zat.
Daarom dat ik juist benieuwd was naar de redenen van mensen die niet weten hoe het is.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:56:48 #252
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51697604
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht. Ik heb vooraan gestaan bij het uitdelen van borsten zeg maar. Ik heb eens overwogen om een verkleining te laten doen maar niet gedaan omdat ik bv wilde geven. Dit speelde dus al in mijn tienerjaren. Manlief heeft er dus niet in mee mogen beslissen, hij wist al van meet af aan dat ik borstvoeding wilde geven. Over hoe lang is wel eens een gesprek geweest maar nu ook niet meer

En wáárom dan borstvoeding en geen flesvoeding? Wat mij betreft is borstvoeding de standaard en flesvoeding een handige vervanging. Een vrouwenlichaam maakt niet voor niets borstvoeding aan na de bevalling.

En nou heb ik alleen in het begin moeilijkheden gehad met de bv (kloooooven) dus ik vind het bijna alleen maar makkelijk. Bijna want ik vind het af en toe heel moeilijk dat Emma nog zo afhankelijk is van het drinken voor het slapen. Maar ook daarvoor geld : "Het is een fáse"

Ik moet af en toe lachen om redenen die gegeven worden om géén borstvoeding te geven. Gewoon omdat het vaak (zoals die theezakjes) gaat om fabeltjes. Aan de andere kant kan ik mij daar ook kwaad om maken(gericht op de non-informatie van deskundigen), dat er moeders zijn die vanwege makkelijk op te lossen 'probleempjes' maar geen borstvoeding gaan geven.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_51697782
en gemak is geen valide reden als het kv betreft?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51697928
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:04 schreef milagro het volgende:
en gemak is geen valide reden als het kv betreft?
Het is enkel gemakkelijker als je serieus problemen hebt met borstvoeding, en dat weet je eigenlijk maar als je het gedaan hebt, he.
Ik ben er ook gewoon aan begonnen omdat het er was... , niet met het gedacht van ik ga heeel hard mijn best doen en me enorm voorbereiden en kost wat kost proberen....
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:23:53 #255
24188 Belana
kloon van belana
pi_51698274
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:34 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik kan er heus wel inkomen dat het een opluchting is en als makkelijker wordt ervaren als je met die problemen zat.
Daarom dat ik juist benieuwd was naar de redenen van mensen die niet weten hoe het is.
tja, hoe interessant is dat dan? dat vraag ik me af?

ik moet namelijk er ook bij vertellen dat ik me best "gedwongen" voelde om het te proberen.
en dat terwijl het voor mij nogal dubbel voelt. ik weet dat het het beste is en wilde het wel, maar ik ervaarde het ook als gedoe aan mijn lijf. een lijf wat ik graag terug wilde voor mezelf. en dan ging het dus nog eens moeilijk ook. dat alles bij elkaar maakte dat ik er snel mee stopte.
ik denk wel eens, ik had beter meteen voor flesvoeding kunnen kiezen, dat had me vreselijk veel stress gescheeld (en Ezra en Liam ook)
stormy waters...
sailin'
pi_51698317
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:10 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Het is enkel gemakkelijker als je serieus problemen hebt met borstvoeding, en dat weet je eigenlijk maar als je het gedaan hebt, he.
Ik ben er ook gewoon aan begonnen omdat het er was... , niet met het gedacht van ik ga heeel hard mijn best doen en me enorm voorbereiden en kost wat kost proberen....
stel nu dat je het probeert, maar het lukt niet echt en stel nu dat je geen zin hebt aan geklooi, lactatiedeskundigen, gestress omdat het enkel met kunst en vliegwerk lukt en dan nog niet echt lekker, wat nu als je dan zegt, geen zin an dat gedoe, kv it is, geen gestress, voor mij veel makkelijker, weet ik ook zeker dat ze binnen krijgt wat ze moet binnenkrijgen , is er dan nog steeds reden om boos te worden omdat je het niet echt geprobeerd hebt? je niet goed genoeg hebt laten voorlichten?
ik snap die boosheid van sommigen daarover niet, wat kan jou het nu toch schelen dat een ander, om welke reden dan ook, voor kv kiest, of ze eerst bv geprobeerd heeft of niet?

waarom mag je volgens sommigen pas aan de kv als je tenminste geprobeerd hebt of bv lukt?
waarom ben je sort of verplicht allerhande deskundigen in te schakelen om bv te doen lukken?

ben je dan ineens een moeder die niet het beste voor heeft met haar kind, omdat je dat , voor jou als gestress en gedoe aanvoelende heisa niet wil of trekt?

het boeit me totaal niet dat een ander bv geeft, wat me wel boeit is het soms toch verkapte verwijt dat een enkeling meent te moeten maken inzake je argumenten of er smalend op te reageren of superieur te doen over de eigen keuze "ik wil tenminste het beste voor mijn kind, jij kiest voor jouw gemak, nu, moet jij weten natuurlijk, maar ja, je doet je kind tekort, hoor, dat je dat maar weet".

je hoeft de argumenten niet te snappen, maar waarom dat verwijt, die boosheid erover?
pi_51698423
Ik ben er niet boos om hoor.
Misschien gemeen, maar het is mijn kind niet he, wat kan mij het schelen.
pi_51698475
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:23 schreef Belana het volgende:

[..]

tja, hoe interessant is dat dan? dat vraag ik me af?

ik moet namelijk er ook bij vertellen dat ik me best "gedwongen" voelde om het te proberen.
en dat terwijl het voor mij nogal dubbel voelt. ik weet dat het het beste is en wilde het wel, maar ik ervaarde het ook als gedoe aan mijn lijf. een lijf wat ik graag terug wilde voor mezelf. en dan ging het dus nog eens moeilijk ook. dat alles bij elkaar maakte dat ik er snel mee stopte.
ik denk wel eens, ik had beter meteen voor flesvoeding kunnen kiezen, dat had me vreselijk veel stress gescheeld (en Ezra en Liam ook)
Als je borstvoeding gaf had je het gevoel dat iemand aan je lijf zat waarvan je het niet wou?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:44:17 #259
24188 Belana
kloon van belana
pi_51698825
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Als je borstvoeding gaf had je het gevoel dat iemand aan je lijf zat waarvan je het niet wou?
lastig uit te leggen, want tegelijkertijd kon ik het heel mooi vinden. maar dat intieme gevoel waar veel mensen het over hebben bijvoorbeeld, dat ervaarde ik niet zo. ze moesten eten hebben.
ik voelde me zo vast zitten er aan. iedere 3 uur weer voeden. (met veel gedoe) ik heb er ook geen geduld voor hoor. een fles is hier altijd met 10 minuten op geweest en papa kon het ook nog eens overnemen als ik de hele dag was bezig geweest. het gevoel dat toch wel het belangrijkste deel, de voeding, van mij afhankelijk was. het moeten. en dan de stress dat dat niet lukte en een krijsend kind erbij....het gevoel van falen. Als het wel goed ging kon ik ook heel trots zijn daarop. ik heb ook nog weken lang gekolfd, want ik had een mega produktie, maar kolven ging zeer doen en ook dat kolven was nog steeds gedoe aan mijn lijf en "moest" iedere 3 uur.
dit heeft allemaal voornamelijk met mijn persoonlijkheid te maken hoor. maar dit is een eerlijk antwoord.
stormy waters...
sailin'
pi_51699452
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik ben er niet boos om hoor.
Misschien gemeen, maar het is mijn kind niet he, wat kan mij het schelen.
het is niet gemeen, er wordt geen kind mishandelt of zo
er wordt enkel een andere voedingskeuze gemaakt, waaronder het kind niet te lijden heeft en ook niets tekort komt , alles wat het nodig heeft zit erin.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:10:17 #261
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51701085
We / men is niet meer gewend dat borstvoeding gewoon is, dat dat de eerste mogelijkheid is om je kind te voeden. Voor de uitvinding van kunstvoeding had een vrouw geen keuze. Dat die keuze er is is voor veel vrouwen waarbij de borstvoeding problemen geeft (op voorhand of na het begonnen te zijn) een voordeel. Nadeel vind ik dat het gewoon is geworden om iets kunstmatigs als de norm te zien.

disclaimer, ik heb door de discussie die ik ooit heb gehad met Linda metde nummertjes al een andere kijk op wel ofniet borstvoeding geven, ieder zijn keuze
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_51701962
na doorlezen en proberen te snappen wat ik hier bij voel, is het lastig te verwoorden wat voor gevoel deze discussie bij me oproept...een poging

ik wilde bv PROBEREN te geven,
daarbij dus al de wetenschap dat ik dat niet koste wat kost zou gaan DOEN.
Van te voren zat vooral het romantische beeld in mijn hoofd, dat het zó intiem zou zijn.

Nou, naast de ontdekking dat roze wolken niet bestaan hier in huize Marit
was ook dat geweldige intieme gevoel er niet hoor.
Ik vond het vreselijk tegenvallen, en het vergde om verschillende redenen veel te veel van me.
Ik voelde me door diverse factoren steeds ellendiger en neerslachtiger.
De keus om te stoppen met de bv had ik achteraf nog eerder moeten maken,
maar door steeds groter wordend schuldgevoel heb ik dat uitgesteld.
Dat schuldgevoel is nu gelukkig weg, maar door sommige berichten hier heb ik het idee dat ik mijn beslissing te moeten verantwoorden.
Niet dat iemand hier om uitleg vraagt, maar ik krijg zelf het gevoel dat mijn keus niet puur mijn keus kan zijn.

Borstvoeding is een natuurlijk iets, heel gezond, maar is níet meer gewoon tegenwoordig!
Het is goed dat het meer en meer als eerste voedings-mogelijkheid benoemd wordt, wie weet wordt het in de toekomst ook weer 'gewoon'....
Maar; don't push it
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:54:04 #263
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51702306
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:41 schreef marit1978 het volgende:
Borstvoeding is een natuurlijk iets, heel gezond, maar is níet meer gewoon tegenwoordig!
Ik ben het met Jelief eens dat dat toch eigenlijk best raar is. Dat BV niet 'gewoon' is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er tijdens mijn zwangerschap nooit over had nagedacht dat je ook KV kunt geven.
BV was voor mij enorm vanzelfsprekend en ik wilde het heel, heel graag geven. Liefst minimaal een jaar. En ja, ik vond het ook erg tegenvallen, ik dacht dat het vanzelf zou gaan. Nou, in ons geval was niets minder waar. En ik heb ook wel eens gedacht "Ik stop ermee, ik ga over op de fles" (de meiden uit het BVtopic weten er alles van ). Ik ben erg blij dat ik heb doorgezet. Ik zie dat niet als een prestatie (mocht dat zo overkomen), maar als 'gewoon'. Can't help it!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 21:24:59 #264
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51703166
Bij Fleur vond de kraam het niet meer dan normaal dat ik na een week proberen, maar KV ging geven. En achteraf vind ik het jammer, dat ik niet meer heb geprobeerd. Dan ik me bij het kolven heb neergelegd. Maar aan de andere kant was ik toen ook met hele andere dingen bezig en dus dolblij als F. zo af en toe de fles kon geven.

Nu bij Maud ben ik zo blij dat het wel is gelukt, dat ik doorzet en dat ik geniet van dat druppie dat bij me drinkt. Nu na 8 maanden (en ja ze krijgt ook KV ivm full-time baan en terugloop van kolfproductie) drinkt ze nog steeds bij me en hoor ik steeds vaker de opmerking dat ik er maar mee moet stoppen, omdat ik er zoveel voor moet laten (zit op een speciaal dieet ivm koemelkallergie van Maud), maar dat kan ik niet. Dat zou ik ronduit oneerlijk vinden t.o.v. Maud. Zij kan er niets aan doen dat ze deze allergie heeft en ze krijgt bij mij de nodige afweerstoffen binnen. Dus het tijdelijk schrappen van melkproducten hoort nu gewoon bij me.
pi_51704031
Moonah, ik vind het doorzetten op zich zeker wel een prestatie!
Ik vind alleen het wel/niet geven van bv an sich niets zeggen over het kunnen van een moeder

klinkt misschien als hetzelfde, maar gevoelsmatig zit hier groot verschil tussen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 21:54:34 #266
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51704080
Ik blijf het heel vreemd vinden dat in sommige echt vooruitstrevende landen het wel 'gewoon' is om BV te geven. Grotendeels is de oorzaak bij de overheid te zoeken. Zowel hier als bijv. in Noorwegen. In Noorwegen is het vreemd als je geen BV geeft. 95% van alle vrouwen geven BV. Waar men hier echt van op kijkt is dus 1500km hartstikke normaal.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_51704394
Dat is inderdaad een heel opmerkelijk verschil...
vraag me af of dat verschil nog kleiner gaat/kan worden
pi_51704688
Ik vind het ook 'gewoon'. En kunstvoeding als een redmiddel. Net zoals ze een babytijgertje bij een hond gaan aanleggen of zo...
Maar ik heb ook niet dat hele gevoel van mooi, vrouwelijk en intiem erbij.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:14:38 #269
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51704691
@Marit1978: Ja, dat kan door bijvoorbeeld het verlof wat te verlengen waardoor de druk lager wordt. In Noorwegen is dat 9 tot 12 maanden. Hier 10 tot 12 weken...
Iedere golf van de zee,
pi_51704916
Ik ben nog in. Omdat het me nog niet duidelijk is of het wel slim is om BV te geven met de medicatie die ik slik. Als het kan dan wil ik graag BV proberen.
Overigens niet het hele topic gelezen, ben na een paar pagina's gelijk naar hier gesprongen .

BE, wat fijn dat je VK zo reageert van: Prima, niks mis mee.
Ik heb het idee dat die van mij erg voor BV is en dat ook aan alle kanten door laat schemeren (net als de dame van het CB). Als ik steeds maar te horen krijg, ja maar je kan wel BV geven met die medicatie (terwijl ik op internet het tegenovergestelde lees...) ben ik niet overtuigd. Ik wil argumenten...
Fake it till you make it...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:31:50 #271
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51705099
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:14 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind het ook 'gewoon'. En kunstvoeding als een redmiddel. Net zoals ze een babytijgertje bij een hond gaan aanleggen of zo...
Maar ik heb ook niet dat hele gevoel van mooi, vrouwelijk en intiem erbij.
hmmm nu word kv wel erg belachelijk gemaakt.
Ik ben dus de tijgermam's die een goede vervangende hond zoekt
Sorry maar al had ik voor jou minder "gegronde" reden als medicijn gebruik, dan had ik hierop hetzelfde gereageerd. Vind dit weinig respectvol naar de dames die kv geven, of hebben gegeven.
Ik noem een bv gevende moeder toch ook geen melkkoe?
Mama van Isa en Ties
pi_51705168
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:31 schreef marlieske het volgende:

[..]

hmmm nu word kv wel erg belachelijk gemaakt.
Ik ben dus de tijgermam's die een goede vervangende hond zoekt
Sorry maar al had ik voor jou minder "gegronde" reden als medicijn gebruik, dan had ik hierop hetzelfde gereageerd. Vind dit weinig respectvol naar de dames die kv geven, of hebben gegeven.
Ik noem een bv gevende moeder toch ook geen melkkoe?
Euhm, nee, ik geef maar aan dat dat gedaan wordt in het dierenrijk. En ook bij mensen, kunstvoeding is koemelk...
Alleen is het bij dieren bij noodgevallen en bij mensen om andere redenen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:39:34 #273
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51705277
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:35 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Euhm, nee, ik geef maar aan dat dat gedaan wordt in het dierenrijk. En ook bij mensen, kunstvoeding is koemelk...
Nou ik wil best een kindje corticosteroïden melk gaan geven, als jij dat geen noodgeval meer noemt?
Vind je reactie dus erg kort door de bocht en voel me lichtelijk belachelijk gemaakt.
Mama van Isa en Ties
pi_51705328
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:39 schreef marlieske het volgende:

[..]

Nou ik wil best een kindje corticosteroïden melk gaan geven, als jij dat geen noodgeval meer noemt?
Vind je reactie dus erg kort door de bocht en voel me lichtelijk belachelijk gemaakt.
Zucht.
Neen, daarvoor bestaat er 'gelukkig' bewerkte melk van koeien, he....
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:46:08 #275
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51705443
marlieske, misschien moet je dingen eens in het grote verband zien ipv het op jezelf te betrekken? Iedereen vat altijd alles zo persoonlijk op. Ja, er zijn uitzonderingen. Ja, mensen hebben daar begrip voor.
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:52:22 #276
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51705588
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:46 schreef Neuk het volgende:
marlieske, misschien moet je dingen eens in het grote verband zien ipv het op jezelf te betrekken? Iedereen vat altijd alles zo persoonlijk op. Ja, er zijn uitzonderingen. Ja, mensen hebben daar begrip voor.
Tuurlijk betrek ik het ook op mezelf omdat B-M duidelijk aangeeft dat er alleen in het dierenrijk noodgevallen kunnen bestaan waarom je uit zou wijken. En omdat dan op die manier te vergelijken sorry erg respectloos!

Echter vind ik nog steeds dat een ieder ander als de moeder van een kind, niet kan uitmaken wat de reden zou moeten mogen zijn om voor kv te kiezen. Om dan iedereen die voor kv kiest weer eens een trap na te geven sorry... ja daar maak ik me kwaad over.

Maar ook ik trek me uit deze discussie terug, want als je kv geeft kan je het toch niet goed doen, en ik moet het eerste pak nog openmaken.
Mama van Isa en Ties
pi_51705614
Nou, ik kan me goed voorstellen dat ze dat begrip niet uit dit topic haalt hoor
pi_51705661
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:52 schreef marlieske het volgende:

[..]

Tuurlijk betrek ik het ook op mezelf omdat B-M duidelijk aangeeft dat er alleen in het dierenrijk noodgevallen kunnen bestaan waarom je uit zou wijken. En omdat dan op die manier te vergelijken sorry erg respectloos!
Neen, dat zei ik niet. Herlees eens...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:04:39 #279
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51705859
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:35 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Als ik het herlees lees ik nog steeds dat je hier stelt dat het bij dieren bij noodgevallen is en bij mensen om andere redenen (dus geen noodgevallen).
Als je dat niet bedoelt, dan heb je het in ieder geval ongelukkig geformuleerd, want ik las er hetzelfde uit als Marlieske.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51705896
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:04 schreef livelink het volgende:

[..]

Als ik het herlees lees ik nog steeds dat je hier stelt dat het bij dieren bij noodgevallen is en bij mensen om andere redenen (dus geen noodgevallen).
Als je dat niet bedoelt, dan heb je het in ieder geval ongelukkig geformuleerd, want ik las er hetzelfde uit als Marlieske.
Ja, tuurlijk ook in noodgevallen, logisch.
Maar ook om andere redenen.
pi_51706039
Nou BM, ik moet zeggen dat ik het gevoel van marlieske wel voor kan stellen... je reacties komen wat sarcastisch over...
Fake it till you make it...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:12:01 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51706051
BM in feitte benoem je dat het onnatuurlijk is dat kleine kindjes koemelk krijgen.
Maar waarom eet je/drink je hetzelf ook? is dat dan niet even min zo onnatuurlijk? Via BV krijgen ze ook koemelk binnen. Tenzij op dieet en dan ook echt alles sporenvrij etc.
Nu weet ik dat het via BV in veel kleinere vlokjes verdeelt wordt en je met BV antistoffen mee geeft.
Maar vind het wel vreemd dat KV koemelk als onnatuurlijk gezien wordt en moedermelk die ook koemelkbevat want je krijgt immers producten met koemelk binnen dan natuurlijk is.
Misschien een beetje vage redenatie/bewoording maar soit.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51706076
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:11 schreef Nijna het volgende:
Nou BM, ik moet zeggen dat ik het gevoel van marlieske wel voor kan stellen... je reacties komen wat sarcastisch over...
Ja sorry, ik maak een vergelijking uit het dierenrijk en mevrouw voelt zich uitgemaakt voor tijger...
pi_51706114
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:12 schreef _evenstar_ het volgende:
BM in feitte benoem je dat het onnatuurlijk is dat kleine kindjes koemelk krijgen.
Maar waarom eet je/drink je hetzelf ook? is dat dan niet even min zo onnatuurlijk? Via BV krijgen ze ook koemelk binnen. Tenzij op dieet en dan ook echt alles sporenvrij etc.
Nu weet ik dat het via BV in veel kleinere vlokjes verdeelt wordt en je met BV antistoffen mee geeft.
Maar vind het wel vreemd dat KV koemelk als onnatuurlijk gezien wordt en moedermelk die ook koemelkbevat want je krijgt immers producten met koemelk binnen dan natuurlijk is.
Misschien een beetje vage redenatie/bewoording maar soit.
Het is ook onnatuurlijk, wat niet wil zeggen dat het een prima oplossing kan zijn.
En ik drink melk omdat het lekker is, met een stuk chocolade...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:15:05 #285
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51706129
Heeft dit met keuze kunstvoeding/borstvoeding te maken, evenstar?
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:15:44 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51706140
ja maar waarom is het dan wel natuurlijk om het via je BV en via KV onnatuurlijk?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:17:19 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51706180
nee gewoon een vraag/gedachtengang omdat BV natuurlijk en KV onnatuurlijk genoemd wordt omdat het Koemelk is.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:19:25 #288
37150 livelink
pi_51706233
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:06 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk ook in noodgevallen, logisch.
Maar ook om andere redenen.
Ok, dat is dan wel duidelijk. Ik was namelijk ook getriggerd door jouw opmerking en had al een hele reactie geschreven over het feit dat mijn kinderen de 1e week op uitdrukkelijk bevel van de kinderarts bijgevoed zijn met kv, maar Neuk heeft natuurlijk gelijk dat we het niet allemaal persoonlijk op moeten vatten en op onszelf moeten betrekken.

Maar zoals jij wel benieuwd bent naar de redenen waarom mensen op voorhand voor kv kiezen, ben ik wel eens benieuwd naar de reden van de bekeringsdrang die ik soms proef bij mensen die in volle overtuiging voor borstvoeding kiezen.
Ik snap hun beweegredenen voor hun eigen keuze heel goed, maar de overtuiging om die keuze breed uit te dragen snap ik soms echt niet.

Niet alleen bij dit onderwerp, maar ook bij het wel of niet werken van de moeders worden de discussies altijd zo persoonlijk en zo fel en ik begrijp soms echt niet waarom. Het lijkt soms op een soort concurrentiestrijd wie de beste moeder is en ik vind dat zo jammer.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:19:29 #289
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51706236
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:15 schreef _evenstar_ het volgende:
ja maar waarom is het dan wel natuurlijk om het via je BV en via KV onnatuurlijk?
Wat denk je zelf?
Iedere golf van de zee,
pi_51706240
Ja jong, wij eten nog wel meer zeker dat niet natuurlijk is, gewoon omdat het lekker is.
pi_51706284
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:19 schreef livelink het volgende:
Ok, dat is dan wel duidelijk. Ik was namelijk ook getriggerd door jouw opmerking en had al een hele reactie geschreven over het feit dat mijn kinderen de 1e week op uitdrukkelijk bevel van de kinderarts bijgevoed zijn met kv, maar Neuk heeft natuurlijk gelijk dat we het niet allemaal persoonlijk op moeten vatten en op onszelf moeten betrekken.
Ik zei toch al eerder dat we in sommige gevallen blij mogen zijn dat er zoiets is als kunstvoeding.
Hoewel het dikwijls te snel gegeven wordt, maar dat is een andere discussie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 23:23:22 #292
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51706352
Och ik begrijp wel dat je verkeerde aannames mbt borstvoeding weerlegt. Het kan natuurlijk zo maar zij dat de moeder in kwestie verkeerde voorlichting heeft gekregen.

Maar simpelweg niet accepteren dat iemand anders een weloverwogen andere keuze maakt gaat wel er lijken op het verspreiden van het evangelie inderdaad.
pi_51706384
Waar staat dat ik dat niet zou accepteren?
pi_51706395
Ja hallo, er zijn wel meer dingen die dieren doen en wij niet. Dieren slepen hun kind mee aan hun nekvel, die kopen geen dure Quinny, dat betekent toch ook niet dat het beter is voor ons om het ook op die manier te doen? (waar komt trouwens dat idee vandaan dat het heilige Natuurlijk altijd béter is?)

Ik vind trouwens niet dat in Nederland KV de norm is hoor. Kijk alleen maar hoe moeders die kv kiezen zich moeten verdedigen (of in ieder geval het gevoel hebben dat ze dat moeten).

Bass-Miss, bij mij was de bv ook vooral erg gemákkelijk. Maar het ging dan bij mij ook allemaal van een leien dakje en ik had het eerste jaar geen baan buiten huis dus ik hoefde niet te kolven. Daarnaast ben ik ook nog zo'n type die je 's nachts kunt wakkermaken om iets te doen, en die dan zonder problemen na een kwartiertje weer verderslaapt dus was het voor mij niet belastend dat ík altijd de nachtvoedingen moet doen. Maar wij zijn mazzelaars, bij heleboel vrouwen gaat het helemaal niet zo makkelijk, is het een enorme worsteling -zeker als ze ook nog buitenshuis werken- en dan valt dat argument dat het zo handig is snel weg.

Waar het hier steeds om draait is het oordeel dat je een slechtere moeder bent als je voor kv kiest (behalve misschien als er zwaarwegende redenen zijn). Sorry Neuk dat ik jou dan citeer en dat dat je stoort, maar jij zei gewoon het meest compact wat anderen wat implicieter zeggen:"elk kind heeft recht op bv, het belang van de moeder komt daarbij op de tweede plaats". En daarmee zeg je vrij expliciet dat een moeder die dus géén bv geeft egoïstisch is en niet het beste voorheeft met haar kind.

En dan het gek gaan vinden dat die moeders zich aangevallen voelen? Wel sneu dat zich zich dan daar óók nog eens over moeten gaan verdedigen.
mooi he, alles
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 23:26:28 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51706429
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Op wie reageer je nu?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:26:33 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51706432
juist gesproken phileine/sswets
pi_51706445
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef phileine het volgende:
Ja hallo, er zijn wel meer dingen die dieren doen en wij niet. Dieren slepen hun kind mee aan hun nekvel, die kopen geen dure Quinny, dat betekent toch ook niet dat het beter is voor ons om het ook op die manier te doen? (waar komt trouwens dat idee vandaan dat het heilige Natuurlijk altijd béter is?)
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet mag, he.
Ik zei dat wij het ook voor andere redenen dan bij dieren doen.
pi_51706455
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Op wie reageer je nu?
Op jou.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:28:14 #299
37150 livelink
pi_51706467
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Wie zegt dat jij dat niet zou accepteren?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 23:29:16 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51706485
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:27 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Op jou.
Waarom betrek je mijn post dan op jezelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')