Ik kan er heus wel inkomen dat het een opluchting is en als makkelijker wordt ervaren als je met die problemen zat.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:09 schreef Belana het volgende:
Ik heb bv geprobeerd,...
Het is enkel gemakkelijker als je serieus problemen hebt met borstvoeding, en dat weet je eigenlijk maar als je het gedaan hebt, he.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:04 schreef milagro het volgende:
en gemak is geen valide reden als het kv betreft?
tja, hoe interessant is dat dan? dat vraag ik me af?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:34 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik kan er heus wel inkomen dat het een opluchting is en als makkelijker wordt ervaren als je met die problemen zat.
Daarom dat ik juist benieuwd was naar de redenen van mensen die niet weten hoe het is.
stel nu dat je het probeert, maar het lukt niet echt en stel nu dat je geen zin hebt aan geklooi, lactatiedeskundigen, gestress omdat het enkel met kunst en vliegwerk lukt en dan nog niet echt lekker, wat nu als je dan zegt, geen zin an dat gedoe, kv it is, geen gestress, voor mij veel makkelijker, weet ik ook zeker dat ze binnen krijgt wat ze moet binnenkrijgen , is er dan nog steeds reden om boos te worden omdat je het niet echt geprobeerd hebt? je niet goed genoeg hebt laten voorlichten?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:10 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Het is enkel gemakkelijker als je serieus problemen hebt met borstvoeding, en dat weet je eigenlijk maar als je het gedaan hebt, he.
Ik ben er ook gewoon aan begonnen omdat het er was..., niet met het gedacht van ik ga heeel hard mijn best doen en me enorm voorbereiden en kost wat kost proberen....
Als je borstvoeding gaf had je het gevoel dat iemand aan je lijf zat waarvan je het niet wou?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:23 schreef Belana het volgende:
[..]
tja, hoe interessant is dat dan? dat vraag ik me af?
ik moet namelijk er ook bij vertellen dat ik me best "gedwongen" voelde om het te proberen.
en dat terwijl het voor mij nogal dubbel voelt. ik weet dat het het beste is en wilde het wel, maar ik ervaarde het ook als gedoe aan mijn lijf. een lijf wat ik graag terug wilde voor mezelf. en dan ging het dus nog eens moeilijk ook. dat alles bij elkaar maakte dat ik er snel mee stopte.
ik denk wel eens, ik had beter meteen voor flesvoeding kunnen kiezen, dat had me vreselijk veel stress gescheeld (en Ezra en Liam ook)
lastig uit te leggen, want tegelijkertijd kon ik het heel mooi vinden. maar dat intieme gevoel waar veel mensen het over hebben bijvoorbeeld, dat ervaarde ik niet zo. ze moesten eten hebben.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:30 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Als je borstvoeding gaf had je het gevoel dat iemand aan je lijf zat waarvan je het niet wou?
het is niet gemeen, er wordt geen kind mishandelt of zoquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik ben er niet boos om hoor.
Misschien gemeen, maar het is mijn kind niet he, wat kan mij het schelen.
Ik ben het met Jelief eens dat dat toch eigenlijk best raar is. Dat BV niet 'gewoon' is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er tijdens mijn zwangerschap nooit over had nagedacht dat je ook KV kunt geven.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:41 schreef marit1978 het volgende:
Borstvoeding is een natuurlijk iets, heel gezond, maar is níet meer gewoon tegenwoordig!
hmmm nu word kv wel erg belachelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:14 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind het ook 'gewoon'. En kunstvoeding als een redmiddel. Net zoals ze een babytijgertje bij een hond gaan aanleggen of zo...
Maar ik heb ook niet dat hele gevoel van mooi, vrouwelijk en intiem erbij.
Euhm, nee, ik geef maar aan dat dat gedaan wordt in het dierenrijk. En ook bij mensen, kunstvoeding is koemelk...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:31 schreef marlieske het volgende:
[..]
hmmm nu word kv wel erg belachelijk gemaakt.
Ik ben dus de tijgermam's die een goede vervangende hond zoekt![]()
Sorry maar al had ik voor jou minder "gegronde" reden als medicijn gebruik, dan had ik hierop hetzelfde gereageerd. Vind dit weinig respectvol naar de dames die kv geven, of hebben gegeven.
Ik noem een bv gevende moeder toch ook geen melkkoe?![]()
Nou ik wil best een kindje corticosteroïden melk gaan geven, als jij dat geen noodgeval meer noemt?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:35 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Euhm, nee, ik geef maar aan dat dat gedaan wordt in het dierenrijk. En ook bij mensen, kunstvoeding is koemelk...
Alleen is het bij dieren bij noodgevallen en bij mensen om andere redenen.
Zucht.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:39 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nou ik wil best een kindje corticosteroïden melk gaan geven, als jij dat geen noodgeval meer noemt?
Vind je reactie dus erg kort door de bocht en voel me lichtelijk belachelijk gemaakt.
Tuurlijk betrek ik het ook op mezelf omdat B-M duidelijk aangeeft dat er alleen in het dierenrijk noodgevallen kunnen bestaan waarom je uit zou wijken. En omdat dan op die manier te vergelijken sorry erg respectloos!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:46 schreef Neuk het volgende:
marlieske, misschien moet je dingen eens in het grote verband zien ipv het op jezelf te betrekken? Iedereen vat altijd alles zo persoonlijk op. Ja, er zijn uitzonderingen. Ja, mensen hebben daar begrip voor.
Neen, dat zei ik niet. Herlees eens...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:52 schreef marlieske het volgende:
[..]
Tuurlijk betrek ik het ook op mezelf omdat B-M duidelijk aangeeft dat er alleen in het dierenrijk noodgevallen kunnen bestaan waarom je uit zou wijken. En omdat dan op die manier te vergelijken sorry erg respectloos!
Als ik het herlees lees ik nog steeds dat je hier stelt dat het bij dieren bij noodgevallen is en bij mensen om andere redenen (dus geen noodgevallen).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:35 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Euhm, nee, ik geef maar aan dat dat gedaan wordt in het dierenrijk. En ook bij mensen, kunstvoeding is koemelk...
Alleen is het bij dieren bij noodgevallen en bij mensen om andere redenen.
Ja, tuurlijk ook in noodgevallen, logisch.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Als ik het herlees lees ik nog steeds dat je hier stelt dat het bij dieren bij noodgevallen is en bij mensen om andere redenen (dus geen noodgevallen).
Als je dat niet bedoelt, dan heb je het in ieder geval ongelukkig geformuleerd, want ik las er hetzelfde uit als Marlieske.
Ja sorry, ik maak een vergelijking uit het dierenrijk en mevrouw voelt zich uitgemaakt voor tijger...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:11 schreef Nijna het volgende:
Nou BM, ik moet zeggen dat ik het gevoel van marlieske wel voor kan stellen... je reacties komen wat sarcastisch over...
Het is ook onnatuurlijk, wat niet wil zeggen dat het een prima oplossing kan zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:12 schreef _evenstar_ het volgende:
BM in feitte benoem je dat het onnatuurlijk is dat kleine kindjes koemelk krijgen.
Maar waarom eet je/drink je hetzelf ook? is dat dan niet even min zo onnatuurlijk? Via BV krijgen ze ook koemelk binnen. Tenzij op dieet en dan ook echt alles sporenvrij etc.
Nu weet ik dat het via BV in veel kleinere vlokjes verdeelt wordt en je met BV antistoffen mee geeft.
Maar vind het wel vreemd dat KV koemelk als onnatuurlijk gezien wordt en moedermelk die ook koemelkbevat want je krijgt immers producten met koemelk binnen dan natuurlijk is.
Misschien een beetje vage redenatie/bewoording maar soit.![]()
Ok, dat is dan wel duidelijk. Ik was namelijk ook getriggerd door jouw opmerking en had al een hele reactie geschreven over het feit dat mijn kinderen de 1e week op uitdrukkelijk bevel van de kinderarts bijgevoed zijn met kv, maar Neuk heeft natuurlijk gelijk dat we het niet allemaal persoonlijk op moeten vatten en op onszelf moeten betrekken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:06 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk ook in noodgevallen, logisch.
Maar ook om andere redenen.
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:15 schreef _evenstar_ het volgende:
ja maar waarom is het dan wel natuurlijk om het via je BV en via KV onnatuurlijk?
Ik zei toch al eerder dat we in sommige gevallen blij mogen zijn dat er zoiets is als kunstvoeding.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:19 schreef livelink het volgende:
Ok, dat is dan wel duidelijk. Ik was namelijk ook getriggerd door jouw opmerking en had al een hele reactie geschreven over het feit dat mijn kinderen de 1e week op uitdrukkelijk bevel van de kinderarts bijgevoed zijn met kv, maar Neuk heeft natuurlijk gelijk dat we het niet allemaal persoonlijk op moeten vatten en op onszelf moeten betrekken.
Op wie reageer je nu?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Waar staat dat ik dat niet zou accepteren?
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet mag, he.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef phileine het volgende:
Ja hallo, er zijn wel meer dingen die dieren doen en wij niet. Dieren slepen hun kind mee aan hun nekvel, die kopen geen dure Quinny, dat betekent toch ook niet dat het beter is voor ons om het ook op die manier te doen? (waar komt trouwens dat idee vandaan dat het heilige Natuurlijk altijd béter is?)
Wie zegt dat jij dat niet zou accepteren?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Waar staat dat ik dat niet zou accepteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |