abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52068417
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:07 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik wel, mensen met waandenkbeelden zien ook rare dingen die andere mensen niet zien.
Ik wil daarmee niet zeggen dat je dus waandenkbeelden hebt als je geesten ziet hoor.
Maar ik hou een open mind - het zou wel een oorzaak kunnen zijn.
Helemaal mee eens.
Mensen die zich volledig gestort hebben op het 'spritiuele' hebben de neiging om producties van je fantasie, puur te gooien op iets paranomaals, terwijl de hard-line-sceptici al dit soort fenomen afdoen als waanbellden.
Per geval bekijken en niet gelijk iets in een hokje willen stoppen.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:33:16 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52068679
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:23 schreef STING het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Mensen die zich volledig gestort hebben op het 'spritiuele' hebben de neiging om producties van je fantasie, puur te gooien op iets paranomaals, terwijl de hard-line-sceptici al dit soort fenomen afdoen als waanbellden.
Per geval bekijken en niet gelijk iets in een hokje willen stoppen.
Juistem.

Ok, en nu weer verder met het topic. Laten we deze discussie voor mijn part ergens anders verder voeren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:38:49 #53
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52068860
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 09:00 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Of diegene het kan en of je dat wilt is een ander verhaal.
Maar zelf zeggen "ik ben geestelijk gezond !" gaat moeilijk, want als het niet zo zou zijn zou je logica aangetast kunnen zijn die je juist gebruikt om jezelf te diagnosticeren.

Zo onlogisch is het toch niet ?
Als jij in een waanwereld zou leven dan denk je toch juist dat dat is zoals de wereld is ?
Dan denk je toch ook dat jouw visie klopt ?

Ik wil dus niet zeggen dat Summers niet geestelijk gezond is ofzo hoor
Maar van jezelf zeggen dat je geestelijk gezond bent is heel positief, maar nooit erg objectief.
Hoe noem jij jezelf dan ? ik neem aan dat jij jezelf en je omgeving jouw ook geestelijk gezond vinden ?
Jij denkt ook dat jij de realiteit juist ziet en dat jouw visie klopt . Er word zoveel met geestesziekten gestrooid dat je zou denken dat dat de wereld is , en bijna iedereen daaronder valt ofzo aangezien dat als eerste word aangehaald altijd . Dit is toch geen geestesziekten forum waarin mensen zeggen hellup ik ben ziek , wat gebeurd er met me ? Hoeveel mensen op de wereld weten dat er meer is ? is dat niet onderhand meer dan de helft ? en als dat zo is , wie is dan de groep die de realiteit niet onder ogen ziet ?
stopt jouw denken bij geestesziekten ? alles wat niet in jouw plaatje past is ziek en gek ?
Kan je echt niks beters verzinnen als intelligent wezen die ook in staat is om meer te zien ?
mischien kan je beter daar eerst aan denken , hoe je meer kan ervaren ipv jezelf en anderen in een hokje te stoppen met grenzen . De wetenschap word altijd aangehaald maar de wetenschap is ook altijd op zoek naar meer en in beweging en vooruitstrevend , " grappig " dat mensen dan een grens stellen in naam van de wetenschap .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:42:58 #54
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_52068976
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:38 schreef Summers het volgende:

[..]

Hoe noem jij jezelf dan ? ik neem aan dat jij jezelf en je omgeving jouw ook geestelijk gezond vinden ?
Ik ben happy, maar ik ga mezelf niet geestelijk gezond noemen, dat oordeel laat ik aan andere mensen over
En nou klaar, back on topic
zzz
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:06:05 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52069638
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:14 schreef L.Denninger het volgende:

Nogmaals, ik was niet degene die het ter sprake bracht.
Nee maar jij valt er toch over

"Op iedere slak zout leggen" noem ik dat, vandaar ook mijn "kleuterreactie" terug
The truth was in here.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:26:43 #56
187725 CabinFever
Dj-Cyanide On Tour
pi_52070321
Ik zeg mediums
een bloody shame zijn ze vooral degen die er gelld aan verdienen , ik schaar ze in het rijtje T.V Dominee's ...lekker geld verdienen aan god's woord.
Waarom ? B.v.... laatst keek ik die nepper van een Char ...het medium ... op t.v.Ik vond het al onzin maar d8 nou toch maar es zien.K bedoel ... wat een fony!!!! Er komt zo'n 3 kwarter de studio binnen , zo 1-tje die bij t Riag op een abbonementje heeft.Die gaat zitten en vervolgens begint Char ... The Riddler.... Ze zegt ik zie zie zie ...je dode vader .. ja logisch anders zat die walvis daar niet ...enfin...ze begint te gokken , en echt slecht he ...zit er een A in zn naam ja ....eehm E , O ...nee ??, N ja he een D .... heet hij Andre ? Nou heel knap , k bedoel zo moeilijk is het niet de meeste namen in Nederlnad zijn redelijk standaard en vaak is de naam van het kind afgelid van de vader of opa , dus ga zelf maar es gokken , doe je voor als medium vraag diegene wat zn naam is en meestal na een paar keer gokken zit je juist.
Vervolgens begint die koe een relaas over dat haar zus dood is , erg ,en dat zij nu met de vriend van haar zus rotzooid.Wat valt mij dan op , Char zoekt even contact , waarschijnlijk wist haar dode zus dat Char zou bellen , en na wat moeilijk kijken zegt ze: Je zus vind het goed , het is o.k ze is niet boos op je ze wil dat je verder gaat met je leven.
'T DE FOK!! ???? Waarom zeggen overleden nooit , AFBLIJVEN KRENG zoek je eigen GOZAH SLOERIE !
Altijd die standaard riedel , het is goed , hij/zij wil dat je door gaat met je leven ,zij bedoelde het ook nooit zo , zij heeft er ook spijt van...
Er word dan wel negatief gereageerd op de opmerking van 1 van de topic posters die zegt van : je vader wil niet met je praten sorry , maar waarom kan dat niet...? Omdat je weet dat die toekomst zuigers je de positive crap gaan geven want anders betaal je niet....
Dus veel plezier bij die glazenbol fraudeurs , vraag ook meteen een bonnetje kun je t van de balsting terug vragen
“Revolution has come (off the pig!) ...Time to pick up the gun (off the pig!),”
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:40:26 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52070687
2 dingen.

1. Je quasi humoristische relaas is denk ik niet ontopic.. wil je je ei kwijt, open er een topic over.
2. Hoe kan jij beoordelen hoe geesten er over denken, waarom zouden ze de mensen hun liefde niet gunnen in dit leven?
The truth was in here.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:45:07 #58
187725 CabinFever
Dj-Cyanide On Tour
pi_52070797
1. Het was niet quasi humoristisch bedoeld maar sorry
2.Ik snap dat geesten mischien hun liefde gunnen aan mensen in dit leven maar hoezo altijd?Hoezo hoor je nooit het tegen overgestelde , het is toch zelfs voor een ghost moeilijk te verkroppen als iemand 8ter e rug om je iets flikt.Omdat je dood bent is het dan vergeven ?
“Revolution has come (off the pig!) ...Time to pick up the gun (off the pig!),”
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:55:57 #59
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52071044
2. Ja dan is het meestal vergeven, het is een lang verhaal maar in het hiernamaals is het aardse leven niet zo heel belangrijk zoals dat nu voor jou wel het geval is. Wat uiteindelijk telt is hoe jij je als mens voelt, als jij gelukkig bent, zijn ze boven ook gelukkig. Als jij je klote voelt, voelt de overledene dat ook aan. Zij denken niet aan "godver wat flik jij me nou nu ik er niet ben?" ze zien het totaalplaatje, de uitkomst er van, het belang er van.
The truth was in here.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:58:20 #60
31101 _Led_
pi_52071099
Dat snap ik niet, als in het hiernamaals het aardse leven niet zo belangrijk is, waarom haat of bedrog dus niet meegenomen wordt, waarom liefde dan wel ?
Liefde is ook 'maar' een aardse emotie.
En hoe kom je aan die absolute kennis ?
zzz
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:07:05 #61
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52071340
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:58 schreef L.Denninger het volgende:
Dat snap ik niet, als in het hiernamaals het aardse leven niet zo belangrijk is, waarom haat of bedrog dus niet meegenomen wordt, waarom liefde dan wel ?
Liefde is ook 'maar' een aardse emotie.
En hoe kom je aan die absolute kennis ?
Dit word echt een lang verhaal zo.. maar laat ik kort zeggen dat je van die slechte emoties zoals haat en bedrog je geestelijk niet groeit. Dat is een emotie die wel herkend word maar hoe hoger je je begeeft in de hemelse sferen speelt dat geen rol meer, het is iets wat bij de onderste sferen behoort, zielen die nog erg jong zijn of kwaad willen blijven.
Mijn absolute kennis is ook maar subjectief waarschijnlijk, vooral naar jou wetenschappelijke maatstaven, maar na vele gesprekken, vele boeken, veel ervaring leer je 'ze' wel een beetje kennen...
The truth was in here.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:40:07 #62
187451 Nomenclature
Across this line you do not
pi_52083522
Wát een onzin, haat en bedrog zijn juist drijfveren van de menselijke vooruitgang. Kijk alleen al naar de wapenindustrie! Zonder haat en bedrog was die hele industrie niet erg succesvol geweest, toch?!
If really man is the purpose of the universe the preface seems a little long.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:48:05 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52083719
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 20:40 schreef Nomenclature het volgende:
Wát een onzin, haat en bedrog zijn juist drijfveren van de menselijke vooruitgang. Kijk alleen al naar de wapenindustrie! Zonder haat en bedrog was die hele industrie niet erg succesvol geweest, toch?!
Technische vooruitgang, zeker maar persoonlijke vooruitgang, nee, niet echt.
Vrijheid
pi_52084026
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 20:48 schreef jogy het volgende:

[..]

Hoppa! .
I bet you are flying inside.
pi_52084110
En om nog even ontopic te reageren, TS, misschien kan je proberen de antwoorden wat dichter bij jezelf te zoeken. 'Vraag' voor je gaat slapen of je een droom mag hebben met daarin wellicht wat meer informatie. Maak een wandeling in de natuur en kijk wat er gebeurt als je aan bepaalde vragen denkt.

Of is dat te vaag?
I bet you are flying inside.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:06:53 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52084135
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 21:05 schreef Auticia het volgende:
En om nog even ontopic te reageren, TS, misschien kan je proberen de antwoorden wat dichter bij jezelf te zoeken. 'Vraag' voor je gaat slapen of je een droom mag hebben met daarin wellicht wat meer informatie. Maak een wandeling in de natuur en kijk wat er gebeurt als je aan bepaalde vragen denkt.
Hoppa!
Vrijheid
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:19:37 #67
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52085914
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 09:00 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Of diegene het kan en of je dat wilt is een ander verhaal.
Maar zelf zeggen "ik ben geestelijk gezond !" gaat moeilijk, want als het niet zo zou zijn zou je logica aangetast kunnen zijn die je juist gebruikt om jezelf te diagnosticeren.

Zo onlogisch is het toch niet ?
Als jij in een waanwereld zou leven dan denk je toch juist dat dat is zoals de wereld is ?
Dan denk je toch ook dat jouw visie klopt ?

Ik wil dus niet zeggen dat Summers niet geestelijk gezond is ofzo hoor
Maar van jezelf zeggen dat je geestelijk gezond bent is heel positief, maar nooit erg objectief.
Het is idd niet onlogisch dat als ik in een waanwereld zou leven , ik dat niet door zou hebben , dat is logisch . het is altijd je omgeving die dat dan merkt maar tot nu toe , niks hoor .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_52086918
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:18 schreef RacerDKB het volgende:
Ervaringen: Mediums zijn nep en verzinnen maar wat. Maar als jij erin gelooft, ga je gang.
Ik had een medium die me haarfijn dingen wist te vertellen over mijn vader!
Glashelder, dus ze zijn niet allemaal nep
Hartstocht is iets anders dan lust; wie niet weet wat hartstocht is, zal nooit de liefde kennen. Liefde kan alleen ontstaan bij totale zelfovergave
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 01:51:21 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52090663
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 22:54 schreef krishnamurta het volgende:

[..]

Ik had een medium die me haarfijn dingen wist te vertellen over mijn vader!
Glashelder, dus ze zijn niet allemaal nep
Misschien kan je zijn gegevens via een PM naar de TS sturen zodat hij er ook wat aan heeft? Daar heeft hij wel wat aan denk ik .
Vrijheid
pi_52090994
Ik vind het altijd knap dat die kwakzalvers altijd constant feedback en bevestiging van de client nodig hebben

Ze kunnen bv niet met een paar woorden zelf aan de slag.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 02:18:56 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52091084
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 02:13 schreef 1299 het volgende:
Ik vind het altijd knap dat die kwakzalvers altijd constant feedback en bevestiging van de client nodig hebben

Ze kunnen bv niet met een paar woorden zelf aan de slag.
Er is ook een mogelijkheid (bewijs maar dat het niet zo is ) dat sommige mensen echt kunnen wat ze zeggen dat ze kunnen. Ik zou zeggen dat je iemand kan testen of het een kwakzalver is of niet door diegene iets voor te leggen waarvanuit een uitkomst komt die niemand zou moeten kunnen weten in principe. Ga dus uit van je eigen ervaring en niet die van een ander.
Vrijheid
pi_52091165
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 02:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Er is ook een mogelijkheid (bewijs maar dat het niet zo is ) dat sommige mensen echt kunnen wat ze zeggen dat ze kunnen. Ik zou zeggen dat je iemand kan testen of het een kwakzalver is of niet door diegene iets voor te leggen waarvanuit een uitkomst komt die niemand zou moeten kunnen weten in principe. Ga dus uit van je eigen ervaring en niet die van een ander.
Mensen die naar dit soort mediums grijpen zijn vaak minder labiele mensen die een trauma te verwerken hebben. Zo worden biostabiels ook veel meer aan onwetende mensen verkocht die er daadwerkelijk in geloven.

Als je zo fragiel bent zul je niet objectief naar zo'n 'medium' gaan en is het wel heel verleidelijk om alles te geloven wat ze zeggen.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 02:27:00 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52091213
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 02:23 schreef 1299 het volgende:

[..]

Mensen die naar dit soort mediums grijpen zijn vaak minder labiele mensen die een trauma te verwerken hebben. Zo worden biostabiels ook veel meer aan onwetende mensen verkocht die er daadwerkelijk in geloven.

Als je zo fragiel bent zul je niet objectief naar zo'n 'medium' gaan en is het wel heel verleidelijk om alles te geloven wat ze zeggen.
Die mensen heb je ook maar dat zou niet moeten willen zeggen dat iedereen zo is.
Vrijheid
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:14:51 #74
187451 Nomenclature
pi_52092521
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 20:48 schreef jogy het volgende:

[..]

Zonder technische vooruitgang geen persoonlijke groei.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:43:12 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52094372
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 08:14 schreef Nomenclature het volgende:

[..]

Zonder technische vooruitgang geen persoonlijke groei.
Onzin. Die twee staan apart van elkaar. Oh, en het is nu wel erg offtopic trouwens, eventueel wel goed voor een apart topic. Kan zelfs in WFL misschien .
Vrijheid
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:37:58 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52095433
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 20:40 schreef Nomenclature het volgende:

Wat je vooruitgang wil noemen!
The truth was in here.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:45:14 #77
187451 Nomenclature
pi_52095549
Alleen al het feit dat we kunnen aantonen dat mensen die pretenderen met overledenen te communiceren, onzin uitkramen (als ze meewerken), is een direct gevolg van de op 'haat en bedrog' gebaseerde wetenschappelijke benadering.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:53:09 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52095678
Nomenclature: The skeptic's corner. Deel 1 Daar verder.
Vrijheid
  zondag 5 augustus 2007 @ 05:34:50 #79
31101 _Led_
pi_52112884
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:37 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat je vooruitgang wil noemen!
Je weet dat de Nobel-prijs in gang is gezet door Alfred Nobel, die zelf het dynamiet uitvond waar destijds veel (land/zee)mijnen op gebaseerd zijn ?

Tja, wat je er mee moet weet ik niet, maar veel technologie kan 2 kanten op gebruikt worden - zelfs de wapen-technologie..
zzz
pi_52142644
TS, ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Maar zoek dan wel een medium uit met een beetje goodwill, eentje waar positief over gesproken wordt door mensen die er geweest zijn.
Niet per definitie zijn alle mediums oplichters, er zijn er ook bij die gewoon dingen vertellen die ze gewoon NIET kunnen weten...dingen die bijvoorbeeld alleen jij en je vader weten.

Mijn vriendinnetje ging ook altijd naar een vrouw in Den Haag die van alles zei. Ook dingen die ze niet kone weten. Ze nam voorwerpen en foto's mee en die vrouw wist alles; zelfs dat er een ander vriendinnetje van haar binnen niet afzienbare tijd zou stereven ( ze had kanker). Ze wilde ook een foto van mij mee nemen, maar ik wilde niet dat ze dat zou doen omdat ik het eng vond.

Nu sta ik er wat minder negatief tegenover; mijn vader is er ook niet meer en ik zou toch dolgraag een teken willen krigen. Ik hoop dat ik de stoute schoenen durf aan te trekken en toch naar die vrouw toe ga. Als ze me dingen kan vertellen die alleen ik weet, dan weet ik genoeg. Mogelijk gebeurt dat bij jou ook als je gaat. Zo niet, dan heb je het in elk geval geprobeerd.....
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')