Ik ookquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:22 schreef Geqxon het volgende:
Ik hou van beknopte code, maar ik hou meer van code waar supersnel te lezen is wat het doet, en waarvan de gedachtengang zoals die van een mens is.
1 2 3 4 | foreach(range(3, 45) as $pagina) echo "pagina: $pagina<br />"; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | $page_count = 120000; // RANGE-ARRAY IN VAR $time_start = microtime_float(); ob_start(); $pages = range(0,$pagecount); foreach ($pages as $page){ echo $page; } $time_end = microtime_float(); ob_end_clean(); echo "Result #1: " . ($time_end - $time_start) . " secondsn"; // SIMPLE FOR LOOP $time_start = microtime_float(); ob_start(); for($i = 0; $i <= $pagecount; $i++){ echo $page; } $time_end = microtime_float(); ob_end_clean(); echo "Result #2: " . ($time_end - $time_start) . " secondsn"; // DIRECT FROM RANGE $time_start = microtime_float(); ob_start(); foreach (range(0,$pagecount) as $page){ echo $page; } $time_end = microtime_float(); ob_end_clean(); echo "Result #3: " . ($time_end - $time_start) . " secondsn"; ?> |
1 2 3 | Result #2: 4.50611114502E-05 seconds Result #3: 4.29153442383E-05 seconds |
ik heb het ooit (was een ruwe 4 jaar geleden) moeten leren idd.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Heb je het geprogrammeerd, of ook geleerd? Weet je, om maar wat te noemen, wat een Sequence-diagram is? Klassendiagram? Controllerklassen? UI-klassen?
Want eerlijk is eerlijk, als je het alleen gaat programmeren zul je het vast onzin vinden.
Mja, duidelijk..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:13 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
Even in elkaar gefrutselt. Resultaat:
[ code verwijderd ]
Its all about responsibility.:)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb het ooit (was een ruwe 4 jaar geleden) moeten leren idd.
en termen als sequence diagram. klassendiagram komen mij bekend voor die ander 2 zo snel niet...
maar ik heb het nadat het mij is uitgelegd (dat snapte ik dan nog wel) nooit begrepen hoe ik het moest schrijven... (het werkelijke programmeren dus)
ik moest een functie schrijven om een functie aan te roepen in een 3de functie..
ik had echt iets zo van WTF!?!?!
ik heb mij er op een gegeven moment bij neergelegd en iets gehad van: deze zooi raak ik niet meer aan :')
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | Klasse Main Afdeling fnt = new Afdeling("FNT","Oudenoord"); Afdeling fnj = new Afdeling("FNJ","Nijenoord"); Leraar jan = new Leraar("Jan",fnt); jan.wijzigAfdeling(fnt,fnj); =========== Klasse Leraar public boolean wijzigAfdeling (Afdeling form, Afdeling to){ if (from.verwijderLeraar(this) && to.nieuweLeraar(this){ return true } return false; } =========== Klasse Afdeling private Vector leraren; public boolean verwijderLeraar(Leraar lr){ if (leraren.contains(lr) == true){ leraren.removeElement(lr); return true; } return false; } public boolean nieuweLeraar(Leraar lr){ if (leraren.contains(lr) == false){ leraren.add(lr); return true; } return false; } =========== |
zoals ik al zei, wanneer het uitgelegd word snap ik het... (de theorie is dus opzich begrijpbaar voor mij) maar ik krijg het echt onmogelijk in een werkend iets verwerkt, ik vind het dan veels te on overzichtelijk..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:31 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Its all about responsibility.:)
Voorbeeldje: Een leraar van een school wijzigt van afdeling. Dit doe ik als volgt:
[ code verwijderd ]
Een functie roept inderdaad een functie weer aan, maar dat heeft allemaal met verantwoordelijkheid te maken. Het zou pas een potje worden als ik de klasse Leraar alles zou laten doen.
Dan heb je nog altijd UML naar Java convertortjes.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:34 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals ik al zei, wanneer het uitgelegd word snap ik het... (de theorie is dus opzich begrijpbaar voor mij) maar ik krijg het echt onmogelijk in een werkend iets verwerkt, ik vind het dan veels te on overzichtelijk..
zo, dat scheelt meer dan ik gedacht hadquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:13 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
Even in elkaar gefrutselt. Resultaat:
[ code verwijderd ]
Kijk daar hou ik nou vanquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:45 schreef Thomass het volgende:
Al die nonsens, gewoon gaan zitten en typen. =)
Leuk voor een hobbyproject, niet voor een grootschalig commercieel project.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:37 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Kijk daar hou ik nou van. No fucking bullshit just write
!
True, maar dan zet ik het ook eerst op papier en ram ik dan alles in elkaarquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Leuk voor een hobbyproject, niet voor een grootschalig commercieel project.
Hobbyprojectjes aan mijn kant zijn inmiddels zo groot geworden dat dingen als UML-schema's en DFD-diagrammen toch echt om de hoek komen kijken. En dat heeft weinig met onvermogen van overzicht te maken, met 'just code it' kom je hoogstens op 20% van het gewenste resultaat bij zulke projecten. Als je vantevoren goed bedenkt hoe je applicatie in elkaar gaat steken hoef je tijdens het implementeren nog maar weinig tijd te investeren in het redesignen,quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:03 schreef Thomass het volgende:
Ja maar niet iedereen maakt commerciele dingen, ik zou het echt niet trekken. Van die standaard applicaties voor in bedrijven die medewerkers moeten bijhouden ofzo, booooring.
Hier zie ik echt totaal het voordeel niet van. Het wordt er alleen onduidelijker van.quote:
Hier vind ik het wel netter. Het zou nog netter zijn als je een database class gebruikt die die de data meteen in een array van array's terug geeft.quote:Tweede voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Ga netheid vind ik dit een perfecte methode, maar is dit nou sterk vertragend of not-done? Kan dit beter?
Mwah hangt er vanaf. Als het een standaard iets is wat je al tevaak gedaan hebt is het redelijk saai ja. Moet je met nieuwe dingen bezig dan word het gelijk een heel ander verhaalquote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:03 schreef Thomass het volgende:
Ja maar niet iedereen maakt commerciele dingen, ik zou het echt niet trekken. Van die standaard applicaties voor in bedrijven die medewerkers moeten bijhouden ofzo, booooring.
Merk het bij mezelf dat ik ook voor me hobbie dingen steeds meer die kant op ga. Dingen worden steeds complexer en je zoekt toch een manier om het makkelijk overzichtelijk te houden. Zelf gebruik ik geen checklist maar een bugtrackerquote:Op zaterdag 21 juli 2007 04:57 schreef JeRa het volgende:
[..]
Hobbyprojectjes aan mijn kant zijn inmiddels zo groot geworden dat dingen als UML-schema's en DFD-diagrammen toch echt om de hoek komen kijken. En dat heeft weinig met onvermogen van overzicht te maken, met 'just code it' kom je hoogstens op 20% van het gewenste resultaat bij zulke projecten. Als je vantevoren goed bedenkt hoe je applicatie in elkaar gaat steken hoef je tijdens het implementeren nog maar weinig tijd te investeren in het redesignen,
En dan heb ik het niet over managementapplicaties of boekhoudsprogramma's, maar juist over 'leuke' projectjes
Ik maak wel commerciele dingen, en daar vallen ook jongerencommunities onder met een paar honderdduizend leden bijvoorbeeld. Da's ook weer een ander verhaal natuurlijk dan een boekhouddingetjequote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:03 schreef Thomass het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | switch(exif_imagetype($this->filename)) { case 1 : // GIF $image = imagecreatefromgif($this->filename); break; case 2 : // JPG $image = imagecreatefromjpeg($this->filename); break; case 3 : // PNG $image = imagecreatefrompng($this->filename); break; case 6 : // BMP $image = imagecreatefromwbmp($this->filename); break; default : $image = false; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $system=explode(".",$filename); if (preg_match("/jpg|jpeg/",$system[1])){ $src_img=imagecreatefromjpeg($filename); } if (preg_match("/png/",$system[1])){ $src_img=imagecreatefrompng($filename); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $inhoud = file_get_contents('onbekendplaatje.dat'); $srcimg = imagecreatefromstring($inhoud); if ($srcimg === false) { // Onbekend formaat } ?> |
Bovenstaand geklopt stukje code werkt niet eens met .JPG extensies.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:17 schreef JeRa het volgende:
@Geqxon
Je kunt beter naar de mimetype kijken, er zijn nogal wat BMP-afbeeldingen in omloop met een JPEG-extensie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |