Ik maak wel commerciele dingen, en daar vallen ook jongerencommunities onder met een paar honderdduizend leden bijvoorbeeld. Da's ook weer een ander verhaal natuurlijk dan een boekhouddingetjequote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:03 schreef Thomass het volgende:
Ja maar niet iedereen maakt commerciele dingen, ik zou het echt niet trekken. Van die standaard applicaties voor in bedrijven die medewerkers moeten bijhouden ofzo, booooring.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | switch(exif_imagetype($this->filename)) { case 1 : // GIF $image = imagecreatefromgif($this->filename); break; case 2 : // JPG $image = imagecreatefromjpeg($this->filename); break; case 3 : // PNG $image = imagecreatefrompng($this->filename); break; case 6 : // BMP $image = imagecreatefromwbmp($this->filename); break; default : $image = false; } ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $system=explode(".",$filename); if (preg_match("/jpg|jpeg/",$system[1])){ $src_img=imagecreatefromjpeg($filename); } if (preg_match("/png/",$system[1])){ $src_img=imagecreatefrompng($filename); } ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | $inhoud = file_get_contents('onbekendplaatje.dat'); $srcimg = imagecreatefromstring($inhoud); if ($srcimg === false) { // Onbekend formaat } ?> |
Bovenstaand geklopt stukje code werkt niet eens met .JPG extensies.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:17 schreef JeRa het volgende:
@Geqxon
Je kunt beter naar de mimetype kijken, er zijn nogal wat BMP-afbeeldingen in omloop met een JPEG-extensie.
Zie link in me sigquote:
Is http://nl3.php.net/manual/en/function.getimagesize.php anders niet een idee?quote:Op zondag 22 juli 2007 15:55 schreef super-muffin het volgende:
dat kan ook natuurlijk, maar vind ik niet erg netjes.
Trouwens lokaal werkt die exif_imagetype wel, maar op mijn externe host niet.
De functie imagecreatefromstring() maakt er meteen een afbeelding van, en gebruikt functies zoals imagegetsize() om te bepalen wat het type isquote:Op zondag 22 juli 2007 16:46 schreef super-muffin het volgende:
@JeRa : dat werkt goed inderdaad.maar het is er niet echt heel erg sneller op geworden. Maar dat moet ik nog even goed uitzoeken.
@Wyri : Die functie heb ik niet nodig. Of ik begrijp je verkeerd.
getimagesize() kan ook het type teruggevenquote:Op zondag 22 juli 2007 16:46 schreef super-muffin het volgende:
quote:Op zondag 22 juli 2007 16:46 schreef super-muffin het volgende:
Preciesquote:Op zondag 22 juli 2007 17:23 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
getimagesize() kan ook het type teruggevenIk denk dat die alleen naar de header van de file kijkt, hij laadt in ieder geval niet de hele afbeelding en zal dus veel sneller zijn.
Ja, maar het blijkt dus wel te kunnen, want je mag je eigen php.ini hebben bij XS4ALLquote:Op maandag 23 juli 2007 16:22 schreef Geqxon het volgende:
Vreemd dat je register_globals niet uit kunt zetten, een imho erg onveilige functie.
Ja hoor eens, dat weet ik ook allemaal niet hoorquote:Op maandag 23 juli 2007 16:32 schreef Geqxon het volgende:
Is dat dan niet gevaarlijk voor de XS4ALL server? Dat je bijvoorbeeld hun CPU even een uurtje lang op 100% laat stressen omdat je de timelimit op 48 uur hebt gezet?
Zeg, mijn XS4All abbotje is vandaag opeens wel erg traag geworden. Tijn?quote:Op maandag 23 juli 2007 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hoor eens, dat weet ik ook allemaal niet hoor![]()
Een goede aanvraag zou sowieso niet langer dan een paar minuten moeten duren en daarna op 'actief' moeten staan.quote:Op maandag 23 juli 2007 16:35 schreef Geqxon het volgende:
Heuj. Mijn domeinnaam heeft een week lang op "in aanvraag" gestaan, en is nu weer vrij. Ik dacht dat dat tegenwoordig allemaal digitaal kon daar bij SIDN?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |